Het merk a.s.r. biedt schade- en levensverzekeringen aan voor zowel de particuliere als de zakelijke markt. Onder de schadeverzekeringen vallen onder andere verkeer-, woon-, aansprakelijkheid- en rechtsbijstandverzekeringen. De a.s.r. levensverzekeringen zijn gericht op vermogensopbouw, -afbouw en –bescherming. Naast de schade- en levensverzekeringen heeft a.s.r. ook bancaire producten en pensioenregelingen in het assortiment. Het afsluiten van al deze producten vindt plaats via adviseurs. Daarnaast is er de mogelijkheid om via de a.s.r. website online te oriënteren. Deze tweedeling is gericht op de behoefte van de klant die ‘zelf doen’ afwisselt met persoonlijk advies.

https://www.asr.nl
2018
  • 2018
  • 2017
  • 2016
6,7 Gemiddeld rapportcijfer
6,6 Algemene tevredenheid
6,8 Klantgerichtheid
6,9 Deskundigheid
6,7 Duidelijkheid
6,5 Vertrouwen
6,5 Contact met verzekeraar
Hoog-Laag
  • Hoog-Laag
  • Laag-Hoog

Klantreacties

Gemiddelde score: 9,9
Begripvol.
Familie Albertus
| Gemiddelde score: 9,3
Geen vragen, dus geen contact.
Gemiddelde score: 9,1
Eerlijke en duidelijke verzekeraar. De premie overlijdensrisicoverzekering is zo laag, dat moet je gewoon doen. Leven zonder zorgen.
Gemiddelde score: 9,0
Neutraal.
Gemiddelde score: 8,8
De ervaring die ik met a.s.r. heb, is dat ze klantvriendelijk zijn, een deskundige en vriendelijke helpdesk hebben en makkelijk bereikbaar zijn.
Gemiddelde score: 8,6
Goed en duidelijk.
M. Sanders
| Gemiddelde score: 8,6
Ik ben tevreden over mijn verzekeringen en de manier waarop ze zijn afgesloten. Ik weet bij wie ik terecht kan als er iets is.
Gemiddelde score: 8,6
Prima klantgerichte info.
Gemiddelde score: 8,4
We werden vriendelijk en snel en kundig geholpen. Ook de vragen die we stelden, werden goed uitgelegd.
Gemiddelde score: 8,4
Tijdige correspondentie met betrekking tot uitbetaling.
Meer lezen »
Gemiddelde score: 8,4
Ben reeds lang daar verzekerd en geen klachten.
Gemiddelde score: 8,4
Mijn tussenpersoon is proactief, neemt zelf contact met mij op als een verzekering beter kan of gewijzigd moet worden, is deskundig, kan mij type verzekering en dekking goed uitleggen en denkt met mij mee in mijn voordeel.
Hai Kempeners
| Gemiddelde score: 8,2
A.s.r. komt bij mij zeer betrouwbaar over en mijn ervaringen ten aanzien van contact, voorlichting en afhandeling zijn zeer positief.
Gemiddelde score: 8,1
Wij zijn vorig jaar twee dagen voor de vakantie goed geholpen met onze schade aan de auto, zodat we toch op vakantie konden dankzij hun.
F.c.van.der.werf
| Gemiddelde score: 8,0
Het is jammer dat a.s.r. dit jaar stopt en dat wij via ABN AMRO gelijk op hoge kosten gejaagd worden.
Gemiddelde score: 8,0
De levensverzekering is gekoppeld aan onze hypotheek. 25 jaar geleden afgesloten. Eén gewijzigd in verband met arbeidsongeschiktheid van mijn man.
Gemiddelde score: 8,0
Er wordt voldoende en op tijd informatie gegeven met betrekking tot mijn lopende verzekeringen.
Gemiddelde score: 8,0
Goede klantenservice, helpen en denken mee.
Gemiddelde score: 7,8
De a.s.r. geeft duidelijk aan welke voorwaarden er verbonden zijn aan de verzekering en wat wel en wat niet verzekerd is.
Gemiddelde score: 7,8
A.s.r. is actief bezig meer klantgericht te gaan werken. Dat waardeer ik en hoewel er altijd verbeterpunten zijn, ben ik positief over a.s.r.
Gemiddelde score: 7,7
Tevreden in het algemeen over a.s.r.. wat betreft contact en de lopende verzekeringen. Voldoende duidelijkheid op de momenten die belangrijk zijn.
Rob
| Gemiddelde score: 7,5
Ik ben al mijn hele leven klant bij a.s.r. en heb nooit geen klachten gehad. Je krijgt mooi op tijd de informatie die nodig is.
Gemiddelde score: 7,5
Ik ben tot nu toe tevreden.
Gemiddelde score: 7,5
Een betrouwbare verzekeraar die mij het gevoel geeft dat ik goed geholpen word en alle zaken op orde zijn.
Gemiddelde score: 7,3
De levensverzekering is destijds afgesloten bij aanschaf van onze koopwoning. Dit loopt gewoon door en hebben we geen tussentijds contact over. Mijn algemene beoordeling over verzekeraars is negatief daar waar vaak blijkt dat je bij kwesties net... Lees verder » niet juist verzekerd bent of dat in de kleine lettertjes staat.
Gemiddelde score: 7,1
Prima verzekering.
R. Beemster
| Gemiddelde score: 7,1
Weinig tot geen contact gehad met a.s.r. Geen uitgesproken goede, maar ook geen slechte ervaringen.
Gemiddelde score: 7,0
Ik ben tevreden over de producten en de diensten verleend door de medewerkers.
Gemiddelde score: 7,0
Ben goed geholpen door a.s.r.
Gemiddelde score: 7,0
Niet van toepassing.
Gemiddelde score: 6,9
Goede ervaring met tussenpersoon en a.s.r.
Gemiddelde score: 6,9
Ik ben zeer tevreden over a.s.r. en geen klachten tot nu toe.
Gemiddelde score: 6,8
Verzekeringsmaatschappijen zijn soms ondoorzichtig en moeilijk in te schatten.
Gemiddelde score: 6,6
De materie is erg ingewikkeld en veel zaken moet ik zelf uitzoeken. Ik vraag mij af of er goed naar mij wordt geluisterd. Of het producten zijn die goed bij mij passen, is maar de vraag. Weinig initiatief van mijn tussenpersoon. Soms twijfels over de deskundigheid.
Gemiddelde score: 6,6
Met verzekeringen in het algeheel is het moeilijk om vertrouwen te hebben. Zodra een verzekeraar moet uitkeren, gaan ze moeilijk doen. Vragen over woekerpolissen als klant zien ze als een directe aanval. Vragen over transparantie in de kosten idem.... Lees verder » Helaas is het een noodzakelijk kwaad om verzekeringen af te sluiten bij aankoop van een woning.
Gemiddelde score: 6,4
Voor de spaarhypotheek is een levensverzekering bij a.s.r. afgesloten. Contact daarover loopt via de Hypotheker, en dat gaat redelijk. Via mijn werkgever sinds dit jaar de pensioenregeling, en over de afhandeling door de tussenpersoon (Meeus) en... Lees verder » door a.s.r. ben ik niet tevreden. Matige informatieverstrekking door de tussenpersoon en een trage opvolging door a.s.r. Pas in april wist ik hoe hoog de werknemersbijdrage was.
Gemiddelde score: 6,4
De tussenpersoon is geweldig. Bij a.s.r. is het een zooitje: verschillende afwijkende antwoorden, onduidelijke communicatie, misverstanden bij afdelingen van a.s.r. onderling. De overnames van andere verzekeringsmaatschappijen in het verleden hebben... Lees verder » mijn vertrouwen in de branche algemeen geen goed gedaan en a.s.r. in het bijzonder.
R. van Doorn
| Gemiddelde score: 6,3
Verzekering wordt telkens duurder, maar minder zaken worden gedekt. Blijft erg vreemd dat je meer mag betalen terwijl niets declareert.
Gemiddelde score: 6,3
Vind het niet een echt klantvriendelijke verzekering.
Gemiddelde score: 5,8
Het draait allemaal om geld. Zonder geld geen verzekering bij wie ook.
Gemiddelde score: 5,7
Naar mijn gevoelen niet beter of slechter dan andere verzekeraars. Alle verzekeraars willen nu eenmaal aan hun klanten verdienen.
Gemiddelde score: 5,7
De manier waarop a.s.r. communiceert met mij als klant is ver beneden peil. Mijn financieel adviseur daarentegen begrijpt me heel goed en heeft alle moeite gedaan om de communicatieblunders van a.s.r. recht te trekken. A.s.r. begreep totaal niet (of... Lees verder » wilde niet begrijpen) waar de fout zat en pas na meerdere afdelingen van a.s.r. te hebben benaderd, viel dan eindelijk het kwartje bij a.s.r. Zeer ontevreden dus over mijn 'woekerpolissen' van a.s.r.!
Gemiddelde score: 5,4
Ik ervaar ze als een grote verzekeringsreus waar het winstbejag voorop staat en niet de klant.
Gemiddelde score: 5,3
- Gaarne eenvoudig via internet een overzicht van de status van de levensverzekering, dit is momenteel (volgens mij) niet mogelijk. - Grootste fout is dat de verzekering is afgesloten door een tussenpersoon, hier is slechts eenmaal contact mee geweest (ti
Gemiddelde score: 5,1
Een lijfrentepolis die in januari afloopt, wordt pas in mei dat jaar uitgekeerd. Ik moet hier dus ruim vijf maanden op wachten.
Gemiddelde score: 5,1
Wel info, maar onvoldoende compensatie over een woekerpolis.
O. Bakker
| Gemiddelde score: 5,0
Ik had een simpele vraag over de levensverzekering, namelijk of het een woekerpolis is of niet. Ik kreeg geen duidelijk antwoord en weet eigenlijk nog steeds niet of het woekerpolis is of niet. Het rendement is laag, zelfs als de beurskoersen omhoog... Lees verder » vliegen. Ik weet niet goed hoe ik er verder mee moet.
Gemiddelde score: 4,9
We hebben onze verzekering afgekocht in verband met de verkoop van de woning. Pas een maand na ons verzoek werd tot uitkering overgegaan. We waren naar onze mening slechts een nummer, de zoveelste op de stapel. We voelen ons de dupe van een onderbezetting bij a.s.r.
Gemiddelde score: 4,9
Open of eerlijk zal ik een verzekeraar nooit kunnen noemen. Eerder achterbaks, neigen naar oplichting.
Gemiddelde score: 4,6
Mijn polis is afgesloten in de tijd met veel kosten. Ze hadden toen een naam voor dat soort verzekeringen, maar die ben ik even kwijt. Ik heb geen flauw benul van de status van mijn verzekering of de hypotheek. Ik ben slecht op de hoogte gehouden en... Lees verder » heb het gevoel dat mij door hun toen van alles aangesmeerd is en voor veel geld.
Gemiddelde score: 4,5
Een woekerpolis (bij de hypotheek) bij a.s.r. hebben wij omgezet in een andere hypotheekvorm. Daarom hebben wij een overlijdensrisicoverzekering afgesloten. Onze tussenpersoon (de bank) heeft alleen als optie gegeven die van de a.s.r. Inmiddels weet... Lees verder » ik dat de overlijdenrisicoverzekering van a.s.r. veel duurder is dan anderen. Spijt van weer met a.s.r. in zee te zijn gegaan.
Linda
| Gemiddelde score: 3,9
Ik wil een waardeoverzicht van mijn verzekering en dat wil ik jaarlijks. Maar tot nu toe krijg ik dat niet voor elkaar.
Gemiddelde score: 3,8
A.s.r. verwijst naar de ander en de ander naar a.s.r. als het gaat om uitbetalen.
Gemiddelde score: 3,6
Meerdere slechte ervaringen bij afsluiten van polissen. Rendement van de verzekeraar is altijd belangrijker dan van de verzekerde.
Gemiddelde score: 3,6
Zeer ontevreden vanwege het zeer slechte rendement ten opzichte van andere verzekeraars.
Wilma
| Gemiddelde score: 3,6
Ik ben weer in de WIA terechtgekomen. Brief UWV meerdere malen naar hun verstuurd, maar volgens mij is het nog steeds niet geregeld. Krijg ook geen overzichtsmail meer.
Gemiddelde score: 3,4
Slechte communicatie. Veel onduidelijke brieven.
Gemiddelde score: 3,0
Bij telefonisch contact wordt niet geluisterd/meegedacht. Komen afspraken niet na. Het duurt maanden om iets te veranderen/regelen wat binnen twee werkdagen kan. Proberen eenzijdig polissen aan te passen.
Gemiddelde score: 2,9
Ik heb geen vertrouwen in a.s.r. omdat ik van mening ben dat ze er zijn om zichzelf te verrijken ten koste van hun klanten.
Gemiddelde score: 2,8
Ik ben niet zo positief, want ik heb een woekerpolis bij a.s.r. en het is mij niet gelukt om tot een bevredigende oplossing te komen.