Het merk a.s.r. biedt schade- en levensverzekeringen aan voor zowel de particuliere als de zakelijke markt. Onder de schadeverzekeringen vallen onder andere verkeer-, woon-, aansprakelijkheid- en rechtsbijstandverzekeringen. De a.s.r. levensverzekeringen zijn gericht op vermogensopbouw, -afbouw en –bescherming. Naast de schade- en levensverzekeringen heeft a.s.r. ook bancaire producten en pensioenregelingen in het assortiment. Het afsluiten van al deze producten vindt plaats via adviseurs. Daarnaast is er de mogelijkheid om via de a.s.r. website online te oriënteren. Deze tweedeling is gericht op de behoefte van de klant die ‘zelf doen’ afwisselt met persoonlijk advies.

https://www.asr.nl
2018
  • 2018
  • 2017
  • 2016
7,4 Gemiddeld rapportcijfer
7,3 Algemene tevredenheid
7,7 Klantgerichtheid
7,7 Deskundigheid
7,5 Duidelijkheid
7,1 Vertrouwen
7,7 Contact met verzekeraar

Reactie van de verzekeraar

a.s.r. ondersteunt, net als in de voorgaande jaren, het initiatief VerzekeraarsInBeeld. Dit klantonderzoek geeft ons een extra beeld hoe consumenten denken over zaken als klantgerichtheid, vertrouwen en klanttevredenheid. We zijn blij met opnieuw een stijging in de beoordeling door onze klanten en met een duidelijke score boven het marktgemiddelde. Onze positie ten opzichte van de andere verzekeraars past echter nog niet bij onze doelstelling om de beste verzekeraar te worden. We blijven dan ook doorgaan met verbeteren op klanttevredenheid en monitoren dit door dagelijkse klantfeedback.

Hoog-Laag
  • Hoog-Laag
  • Laag-Hoog

Klantreacties

S.Bodbijl
| Gemiddelde score: 9,9
Een aantal keren in korte tijd de verzekering nodig gehad. Perfect geholpen, snel, zonder zorgen werd de schade afgehandeld.
Gemiddelde score: 9,4
1. Ik heb nog nooit een claim ingediend en kan dus eigenlijk helemaal niet objectief oordelen over a.s.r. op dat gebied. 2. Ik ben op een andere manier bij a.s.r. terechtgekomen. Ik was namelijk klant bij Meeus en daar stopten ze met mijn... Lees verder » verzekeringen die ik daar had. Ik kreeg diverse andere opties voorgeschoteld, maar hun goedkoopste optie was bij verzekeringen die zeer slecht scoren op de lijst van de Eerlijke Geldwijzer en daar pas ik voor. Na veel rekenwerk heel bewust gekozen voor a.s.r. omdat deze zeer hoog op de Eerlijke Geldwijzer staan. Uiteindelijk nog voordeliger uit dan voorheen, gewoon goed berekenen en niet direct het eerste aanbod accepteren. 3. Ik trek mij dan ook nooit iets aan van beoordelingslijstjes.
G. Schutten
| Gemiddelde score: 9,2
Ze nemen contact met ons op als er wat is, en dat vind ik erg prettig. Ook om gewoon weer even alles door te nemen. Hoe het ervoor staat.
L. van den Bergh
| Gemiddelde score: 9,2
Wij doen al meer dan dertig jaar zaken met onze assurantieadviseur uit 's-Hertogenbosch. Wij zijn altijd tot volle tevredenheid door hem geadviseerd en geholpen.
D . Oelen
| Gemiddelde score: 9,2
Ben goed tevreden over de afhandelingen en het totaal plaatje van a.s.r.
Peter Paul
| Gemiddelde score: 9,0
Gewoon goed en duidelijk. Wellicht komt het deels door mijn ruime ervaring met a.s.r.
C. Buizert
| Gemiddelde score: 8,9
Met deze verzekeraar heb ik geen problemen. Mogelijk is de reden dat ik in het grijze verleden werkzaam ben geweest in de buitendienstleiding en dus de weg goed weet.
Gemiddelde score: 8,7
A.s.r. is duidelijk en houdt je op de hoogte van de afwikkeling.
Gemiddelde score: 8,5
Dat ik zeer tevreden ben over de adviseur klopt. Kan moeilijk oordeel geven over a.s.r. of welke maatschappij, want heb nooit schade.
P. Schoonenberg
| Gemiddelde score: 8,5
Alles is duidelijk, je kan veel informatie terugvinden op hun site.
Meer lezen »
H. De Geus
| Gemiddelde score: 8,4
Mijn adviseur adviseerde mij a.s.r., ik ben daar achteraf zeer blij mee. A.s.r. is een goede, betrouwbare, eerlijke, transparante verzekeraar.
D.Zwanen
| Gemiddelde score: 8,4
Ik heb anderhalf jaar geleden bezoek gehad van de adviseur om te kijken hoe alles erbij stond. Ik ben met twee volwassen kinderen van een driepersoonshuishouden naar alleenstaand gegaan en was dus voor inboedel oververzekerd. Op advies omlaag... Lees verder » gebracht, dus ook een lagere premie. Ook werd er gekeken naar levensverzekering. Die was aan de lage kant maar ik vertelde hem dat ik ook nog een DELA-overlijdensverzekering heb en die ernaast gehouden en ik was met deze twee voldoende verzekerd. Toen de adviseur alles had bekeken en aangepast, was ik goedkoper uit.
Jessica
| Gemiddelde score: 8,3
Alleen verzekering afgesloten recentelijk, maar verder nog geen gebruik van hoeven maken.
m. nellestijn
| Gemiddelde score: 8,3
Ik vind a.s.r. een goede verzekering. Als ik ze nodig heb, zijn ze er voor mij.
Gemiddelde score: 8,3
A.s.r. is voor mij een verzekeraar gebleken met een goede prijs-kwaliteitverhouding. Goed telefonisch te bereiken.
van der Made
| Gemiddelde score: 8,2
Nog nooit geen ongemakken gehad bij a.s.r.
R Marijnissen
| Gemiddelde score: 8,2
Mijn beoordeling over a.s.r. is dat ik daar al heel lang klant ben naar alle tevredenheid. Mijn tussenpersoon staat ook altijd klaar met raad en daad. Bekijkt wat voor mij het voordeligst is wat nodig.
K. van Kleef
| Gemiddelde score: 8,2
Ik kan mijn pakket Multi zeker niet meer uitbreiden, dat is jammer. Had er graag twee onderdelen aan toegevoegd.
A. Bekkers
| Gemiddelde score: 8,1
De adviseur is duidelijk en klantgericht. Als ik iets niet begrijp, neemt hij de moeite om het meerdere keren uit te leggen in gewoon Nederlands. Hij neemt de tijd om de juiste verzekering te vinden en samen nemen wij de beslissing.
J.Aerts
| Gemiddelde score: 8,0
Valt eerlijk gezegd weinig toe te lichten. Wij hebben zelden een schade en de keer dat het voorgekomen is in het verleden is alles goed afgehandeld. Mochten wij in de nabije toekomst een andere ervaring opdoen, is het iets voor dat moment. Op dit moment zijn wij tevreden over a.s.r.
Gemiddelde score: 8,0
Een degelijke maatschappij met snelle verwerking van nieuwe/gewijzigde polissen en afwerking van schades. Een no-nonsens maatschappij die zijn verantwoordelijkheid neemt. Wij voelen er ons erg prettig bij.
Gemiddelde score: 8,0
De keren die ik met de verzekering in contact ben geweest, zijn dusdanig weinig dat ik hiermee weinig kan.
Gemiddelde score: 8,0
Telefoon van zoon was buiten huis gevallen en scherm stuk gegaan, ondanks goede bescherming. Gebeld met tussenpersoon en in eerste instantie zeiden ze dat het niet onder de inboedelverzekering viel terwijl ik dacht dat we dit juist hadden... Lees verder » meeverzekerd. De tussenpersoon belde na een paar dagen op dat het wel degelijk onder de verzekering viel. Ik vond het heel netjes dat ze ons terugbelden en goed nieuws.
RJR Manders
| Gemiddelde score: 7,9
Ik heb een onafhankelijke assurantieadviseur. Dit team van mensen (geen chatbots) adviseert degelijk en deskundig. De afhandeling van schade wordt nauwlettend gevolgd. Bij mijn klacht over polisvoorwaarden werd mij rustig, eenvoudig en daardoor... Lees verder » duidelijk uitgelegd hoe de voorwaarden ten lezen. Ik ben erg blij met deze adviseur, hij helpt het rattengedrag van verzekeraars te doorzien. A.s.r. prefereert in de reclame rappende allochtonen met vrouwonvriendelijke uitspraken boven de normale Nederlander. Zij beleggen niet in wapens maar wel in medicijnen. Tja, dat levert, gegeven de torenhoge prijzen, nog veel meer geld op. Mijn adviseur zegt: kijk naar hun dekking en niet naar hun reclame. Die simpele waarheid heeft mijn verzekeringen voor a.s.r. behouden.
Gemiddelde score: 7,9
Schade netjes en goed afgehandeld.
Gemiddelde score: 7,8
Beoordeling is hoog, ondanks dat ik het wat minder positief vind dat ik na een schadegeval een aanpassing heb gekregen in mijn voorwaarde (hoger eigen risico).
Wil Coenen
| Gemiddelde score: 7,8
Ik ben oud-medewerker ven Fortis Bank Nederland en daardoor via personeelscondities bij a.s.r. terechtgekomen. Mijn zaken worden goed en deskundig behandeld door AON Verzekeringen. Bijna al mijn verzekeringen met betrekking tot schadeverzekeringen... Lees verder » lopen geheel of gedeeltelijk via a.s.r. Tot nog toe ben ik daar tevreden mee.
T. de Bruin
| Gemiddelde score: 7,8
Mijn tussenpersoon is goed bereikbaar, heeft kennis van zaken en neemt de onderhandeling met de verzekeringsmaatschappij volledig voor zijn rekening. Ik heb er geen omkijken naar.
Marjolein
| Gemiddelde score: 7,7
Ik ben heel tevreden met a.s.r. Twee dingen die ik me afvraag. 1. Ik heb al jaren alleen een reisverzekering en ben daar heel blij mee, maar het is duur omdat ik alleen een reisverzekering afneem. Dat zou een reden zijn voor mij om over te stappen... Lees verder » naar een ander. Denk daarom na over behoud van "kleine" klanten. 2. Contact via tussenpersoon én via a.s.r. is niet nodig en omslachtig. Ik gebruik de tussenpersoon graag voor advies, maar wil verder al het contact direct met jullie laten lopen. Zorg dat je dit duidelijk aanbiedt.
Gemiddelde score: 7,6
Nooit problemen gehad bij a.s.r., wel een keer een mindere opmerking van een expert gehad. Wij gebruiken verder een tussenpersoon. Die is niet altijd de snelste met reageren, maar eigenlijk wordt het meeste wel goed geregeld. Als we het hebben over... Lees verder » begrijpbaarheid van de kleine letters is het wat lastiger, maar niet onoverkomelijk.
Gemiddelde score: 7,6
Tot op heden geen ervaring met schades, verzekerd bij a.s.r.
John van der Borden
| Gemiddelde score: 7,6
Alles wat ik vraag aan de tussenpersoon krijg ik antwoord, weet hij het niet dan belt hij terug.
J.e.mast-willemse
| Gemiddelde score: 7,5
Is een goede verzekeringsmaatschappij. Als je schade hebt, wordt het goed en snel afgehandeld.
Gemiddelde score: 7,5
Duidelijk en evenwichtig.
Gemiddelde score: 7,5
Ik heb gelukkig nog niet veel te maken gehad met de verzekering.
Greetje
| Gemiddelde score: 7,3
Wij zijn erg goed geholpen door onze adviseur.
S. Hoek
| Gemiddelde score: 7,3
Wij hebben (gelukkig) weinig contact met de verzekeraar maar als er iets is, worden wij goed geholpen.
w v d gevel
| Gemiddelde score: 7,2
Laatste jaren geen contact gehad.
Gemiddelde score: 7,1
Bij a.s.r. is het nogal veel onduidelijk papierwerk wat je in moet vullen voor schades. Ze zijn wel erg vriendelijk en behulpzaam om je te helpen.
Gemiddelde score: 7,1
Schade werd in een redelijk tempo afgehandeld.
Gemiddelde score: 7,1
Mijn tussenpersoon is heel goed actief na vragen en oplossen van probleem.
Gemiddelde score: 7,0
Het is voor op dit moment een beetje moeilijk om goed te kunnen beoordelen hoe a.s.r. het doet in zijn geheel. Dat komt omdat ik mijn verzekeringen bij a.s.r. zo ongeveer 35 jaar geleden heb afgesloten en vervolgens geen of nauwelijks contact met de adviseur heb gehad.
Gemiddelde score: 7,0
In het algemeen heb ik bij a.s.r. een goed gevoel. Bij ander maatschappijen gaat het meer om het aantal klanten en niet zozeer om de klant.
Gemiddelde score: 7,0
Het is al langer geleden dat er echt contact met de tussenpersoon is geweest anders dan de jaarlijkse verlenging van de verzekering en premiebetaling. De beoordeling is dus gebaseerd op contacten van enkele jaren geleden.
A.J de Vries
| Gemiddelde score: 7,0
Over algemeen zeer tevreden over a.s.r., alleen wat meer informatie over verschillende verzekeringen zou wel wat beter zijn. Over waar je voor verzekerd bent en wat je eigen risico is et cetera.
Hennie Roling - van der Nolk van Gogh
| Gemiddelde score: 6,9
De a.s.r.-verzekering ben ik tevreden over. Ik heb last van mijn gereserveerde gevoelens over alle verzekeringen. De tussenpersoon heeft een paar vervelende administratieve foutjes gemaakt, waardoor ik mij genoodzaakt voel steeds alles te controleren.
Gemiddelde score: 6,8
Als je bij a.s.r. een financieel adviseur hebt en je daar niet meer tevreden over bent, moet je zelf zorgen voor een andere adviseur. A.s.r. zelf helpt daar niet bij. En dat gaat je extra geld kosten. En je kan niet direct contact opnemen met... Lees verder » a.s.r., alleen via de adviseur. Ook als die op vakantie is.
Gemiddelde score: 6,8
Vriendelijke medewerkers. Goede service.
Gemiddelde score: 6,8
Ik vind het lastig om een beoordeling te geven.
Gemiddelde score: 6,8
Heb het gevoelsmatig beoordeeld. Meningen/beoordelingen van anderen zijn totaal niet relevant. Een dergelijke site zou voor mij geen aanvullende waarde hebben.
Gemiddelde score: 6,7
A.s.r. (klantenservice/frontoffice) is vaak niet op de hoogte van de historie van de schadeverzekeringen of hypotheken. Er wordt/werd met veel verschillende systemen gewerkt waardoor het blijkbaar niet altijd gelijk duidelijk is hoe klanten... Lees verder » verzekerd zijn. Er moet dan een backoffice worden ingeschakeld om naar de oudere (vaak omgezette) contracten te kijken. Door bijvoorbeeld fuseren en/of reorganisatie van bedrijven (met name hypotheekcontracten) en/of stoppen met bepaalde (schade) verzekeringen.
Jaap
| Gemiddelde score: 6,7
Redelijk tevreden, snelle schadeafhandeling.
Gemiddelde score: 6,7
De a.s.r. is wat mij betreft een prima verzekeraar. Echter, omdat wij via een tussenpersoon de verzekeringen hebben, veranderen ze nog al eens van verzekering, wat het soms nog wel onoverzichtelijk maakt.
Gemiddelde score: 6,6
Ik heb persoonlijk nog geen ervaring met het afhandelen van eventuele verzekeringskwesties, maar waar ik heel tevreden over ben, is dat je een klein bedrag van de premie terugkrijgt als je geen gebruik hebt gemaakt van de verzekering.
B.Korst
| Gemiddelde score: 6,3
Zelf vind ik a.s.r. een prettige verzekeraar voor mensen met een minimuminkomen, ze zijn makkelijk benaderbaar.
Astrid Zethof-Renning
| Gemiddelde score: 6,1
Ik vond de brieven erg onduidelijk bij wijzigen polis, maar later kreeg ik een e-mail en die was wel duidelijk. Dus als ze me eerst de e-mail hadden gestuurd ...
helsloot
| Gemiddelde score: 6,0
Bij schade is a.s.r. snel en nauwkeurig. Ook bij afsluiten van verzekeringen zijn ze deskundig.
Gemiddelde score: 6,0
Prima verzekering tot je teveel opgeeft, dan krijg je een brief die dan wel duidelijk is. Vier telefoons opgegeven in vier jaar tijd. Verder nooit iets. Dat is teveel. Maar ja, als je dat deelt door vier personen is dat één schade per vier jaar, maar dat is te makkelijk gedacht.
S feij
| Gemiddelde score: 5,9
De tussenpersoon ben ik tevreden over, a.s.r. absoluut niet.
Gemiddelde score: 5,9
Persoonlijk ben ik best tevreden tot nu toe. Het is niet de goedkoopste aanbieder, maar tot nu toe wel een bereikbare en betrouwbare aanbieder.
Gemiddelde score: 5,5
A.s.r. blinkt niet uit, maar valt ook zeker niet negatief op naar mijn mening. Er blijft wel veel te verbeteren op het gebied van duidelijkheid over voorwaarden en in communicatie.
Gemiddelde score: 5,2
Ik kan dit niet beoordelen daar ik geen gebruikgemaakt heb van mijn verzekeringen bij a.s.r. Alleen de rechtsbijstandverzekering en daarvoor heb ik zelf contact gezocht met DAS.
Gemiddelde score: 4,8
Bij mijn laatste schadeclaim (twee jaar geleden) was de informatie per telefoon summier en de afhandeling teleurstellend.
Gemiddelde score: 4,6
Ik heb mijn schade gemeld. Ik moest foto's sturen. Overal foto's van gemaakt. Ze twijfelde aan de echtheid van de foto's. Daarop heb ik haar uitgenodigd om langs te komen. Daar was weer geen tijd voor. Al met al heeft het ontzettend lang geduurd.
Gemiddelde score: 4,4
Ik vertrouw a.s.r. niet. Ze verzekeren bijvoorbeeld ook mensen die liegen over de toedracht van een ongeluk, en zo anderen/benadeelden schaden. Daarom stap ik binnenkort over naar een andere verzekeraar.
Gemiddelde score: 4,0
Aangezien ik zelf niet het contact onderhoud, heb ik geen onderbouwde mening over gestelde vragen.
J. Clemens
| Gemiddelde score: 2,7
Nog nooit schade gehad. Nu heb ik een schade en wordt er niets uitgekeerd. Alle verzekeringen zijn hetzelfde. Als je moet betalen weten ze je te vinden maar als je geld moet krijgen, proberen ze er allemaal onderuit te komen.