Het merk a.s.r. biedt schade- en levensverzekeringen aan voor zowel de particuliere als de zakelijke markt. Onder de schadeverzekeringen vallen onder andere verkeer-, woon-, aansprakelijkheid- en rechtsbijstandverzekeringen. De a.s.r. levensverzekeringen zijn gericht op vermogensopbouw, -afbouw en –bescherming. Naast de schade- en levensverzekeringen heeft a.s.r. ook bancaire producten en pensioenregelingen in het assortiment. Het afsluiten van al deze producten vindt plaats via adviseurs. Daarnaast is er de mogelijkheid om via de a.s.r. website online te oriënteren. Deze tweedeling is gericht op de behoefte van de klant die ‘zelf doen’ afwisselt met persoonlijk advies.

https://www.asr.nl
2019
  • 2019
  • 2018
  • 2017
  • 2016
7,4 Gemiddeld rapportcijfer
7,2 Algemene tevredenheid
7,6 Klantgerichtheid
7,6 Deskundigheid
7,5 Duidelijkheid
7,0 Vertrouwen
7,7 Contact met verzekeraar

Reactie van de verzekeraar

Dit klantonderzoek geeft ons een extra beeld hoe consumenten denken over zaken als klantgerichtheid, vertrouwen en klanttevredenheid. We zijn blij met een score boven het marktgemiddelde.
Onze positie in dit onderzoek ten opzichte van de andere verzekeraars past echter nog niet bij onze doelstelling om de beste verzekeraar te worden. We blijven dan ook doorgaan met verbeteren op klanttevredenheid en monitoren dit door dagelijkse klantfeedback.

Hoog-Laag
  • Hoog-Laag
  • Laag-Hoog

Klantreacties

H. Ijzenbrandt
| Gemiddelde score: 10
Een zeer tevreden gevoel bij mijn huidige persoonlijke adviseur.
Gemiddelde score: 10
Wij zijn al meer dan 30 jaar bij dezelfde maatschappij verzekerd met een eigen tussenpersoon en bevalt ons prima.
Gemiddelde score: 9,8
Het contact met de adviseur was voor mij zeer prettig en nuttig.
J. Staal
| Gemiddelde score: 9,7
Stellen klant voorop, komen altijd op tijd met aanpassingen die op dat moment spelen omtrent de verzekeringen.
Gemiddelde score: 9,4
Zeer tevreden.
R. van Riel
| Gemiddelde score: 9,0
Goed advies, makkelijke communicatie via mail of telefoon.
Gemiddelde score: 9,0
Autoschade werd vlot en correct afgehandeld door a.s.r. via mijn tussenpersoon.
F. van Kaauwen
| Gemiddelde score: 8,9
A.s.r. zie ik als een betrouwbare no-nonsense Nederlandse verzekeraar. Prima, duidelijk en gewoon de afspraken nakomen.
Gemiddelde score: 8,8
Mijn financieel adviseur denkt met ons mee en zo zijn wij bij a.s.r. gekomen. Prima verzekering en nog nooit problemen mee gehad.
Belinda v Hecke
| Gemiddelde score: 8,6
A.s.r. is al 25 jaar onze verzekeraar, één keer gebruikt en toen is het netjes afgehandeld (ging maar om een kofferschade). Ik ga ervan uit dat als er iets goed mis gaat, dat ze klaar zullen staan.
Meer lezen »
Gemiddelde score: 8,6
Via de tussenpersoon is alles goed en gemakkelijk te regelen. Een telefoontje is genoeg om dingen te regelen. Luisteren naar onze wensen en passen hierop de verzekering aan.
martin pool
| Gemiddelde score: 8,6
A.s.r. heeft agenten gehad die wij hadden, was fantastisch. De tussenpersoon nu werkt op dezelfde wijze goed.
Gemiddelde score: 8,5
Ik heb heel goed contact met de tussenpersoon die mijn verzekeringen regelt. Hij legt alles duidelijk en goed uit en zoekt naar mogelijkheden als ik van de verzekering gebruik moet maken. Ik weet waar ik aan toe ben doordat hij de polisvoorwaarden heeft uitgelegd.
R. Kerstiens
| Gemiddelde score: 8,3
Ben zeer tevreden over de informatie die ze verstrekken met betrekking tot mijn verzekeringen, duidelijk en helder.
Gemiddelde score: 8,3
Fijne verzekeringen die afspraken nakomt. Tot nu toe heel betrouwbaar gebleken.
I. van Weerdenburg
| Gemiddelde score: 8,3
A.s.r. is duidelijk voor mij, nooit problemen gehad en als we contact met ze zochten wat betreft een verzekering of zelfs schade. No-nonsense!
Gemiddelde score: 8,2
Een duidelijke en heldere informatie met betrekking tot het oversluiten van de verzekering. Snel antwoord op vragen en meedenken wat het beste is in mijn situatie. Overigens is het een assurantietussenpersoon geweest. Financieel adviseur, bank of... Lees verder » vergelijkingssite zijn in dit geval niet aan de orde.
N.H. van Braak
| Gemiddelde score: 8,1
Wij hebben ze nog nooit nodig gehad. Alleen om de verzekeringen te verlagen.
Gemiddelde score: 8,1
Algemeen goed. Adviseur mag meer contact met de verzekerde opnemen, ook al is er geen schade. Kijken of alles nog wel klopt. Bij grote wijzigingen vanuit de verzekeraar, deze toelichten. 50 jaar lid van a.s.r.
Gemiddelde score: 8,0
Ik had afgelopen vrijdag per e-mail contact met mijn tussenpersoon. Dit naar aanleiding van van een schadegeval. Ik had daar een aantal vragen over. Zeer snel kreeg ik een e-mail terug met duidelijk uitleg hoe te handelen et cetera.
Gemiddelde score: 8,0
Ik heb vooral goede ervaringen met schadeafhandeling. Daarnaast vind ik het fijn dat er geen eigen risico zit bij mijn reisverzekering.
Gemiddelde score: 8,0
Ik heb mijn verzekeringen al jaren bij a.s.r. lopen. Ik heb een enkele keer schade gehad. Dit werd of voorgeschoten of snel afgehandeld. Ik vind de tarieven heel schappelijk en de voorwaarden zijn duidelijk. Erg tevreden over a.s.r. en tussenpersoon.
Gemiddelde score: 7,9
Contact was zowel per mail als per telefoon. We kregen snel reactie. De informatie was heel duidelijk. Informatie was ook meedenkend met ons. Ook betrouwbaar: doen wat was afgesproken. Afhandeling van schade ging vlot, makkelijk en goed.
Gemiddelde score: 7,9
Na de schade gemeld te hebben, konden wij gelijk een afspraak maken met een schadeherstelbedrijf die de schade keurig gemaakt heeft.
Rene D.
| Gemiddelde score: 7,8
A.s.r. is een prima verzekering, zonder verborgen voorwaarden. Wat betreft de tussenpersoon is mijn tevredenheid afhankelijk met wie ik contact heb, de ene medewerker is behulpzamer als de andere.
Gemiddelde score: 7,7
De dekking van onze reisverzekering bij a.s.r. is wat wij wensen. Onlangs vliegtickets moeten annuleren om gezondheidsreden. De vergoeding was snel geregeld. Dit geeft vertrouwen in de maatschappij en de tussenpersoon.
A.J.Nijhof
| Gemiddelde score: 7,7
Ik denk dat het betrouwbaar is, maar ik heb gelukkig nog nooit een beroep op hen hoeven doen in een schadegeval.
J.W.K. Luberti
| Gemiddelde score: 7,6
De overgang van mijn autoverzekering van Generali naar Ditzo (a.s.r.) is correct verlopen. Tevens zijn de verzekeringsvoorwaarden voor mijn autoverzekering op mijn verzoek correct aangepast.
Gemiddelde score: 7,6
Ik regel alles via mijn assurantieadviseur (onafhankelijk). Die komt regelmatig, maar niet altijd, uit bij a.s.r. Ik vertrouw op zijn oordeel.
Gemiddelde score: 7,6
De weinige keren dat ik de verzekering nodig had, is de schade naar tevredenheid afgehandeld.
J Aerts
| Gemiddelde score: 7,5
De keren dat ik er daadwerkelijk mee te maken heb gehad, ben ik altijd correct en deskundig geholpen. Recentelijk geen contact, ik hoop echter dat mijn ervaringen uit het verleden doorgezet worden.
Gemiddelde score: 7,3
Zoals het hoort.
Gemiddelde score: 7,3
Goede uitleg noodzakelijk over bonus/malus autoverzekering noodzakelijk. Nog veel onduidelijkheden.
Gemiddelde score: 7,2
We hebben gelukkig nog geen gebruik hoeven te maken van onze schadeverzekering. Over het algemeen zijn wij tevreden over a.s.r. Mochten we ze nodig hebben, dan ben ik ervan overtuigd dat ze ons zullen helpen zoals we van hun verwachten.
Gemiddelde score: 7,2
Onze adviseur doet alle moeite, maar vanuit a.s.r. loopt het allemaal niet zo soepel!
J. Ringelberg
| Gemiddelde score: 7,1
De adviezen voelen goed. Het blijft voor velen een lastige materie en daarom is het belangrijk om rustig en zo duidelijk mogelijk alle opties met voor- en nadelen te bespreken in zo eenvoudig mogelijke taal (liefst met voorbeelden uit het dagelijks leven).
Gemiddelde score: 7,1
Heb gelukkig weinig ervaring met claims, dan merk je pas hoe je verzekering werkt. Helaas al wel eens bij een andere verzekering de ervaring gehad dat toen het op betalen aan kwam zij allerlei excuses hadden om niet te betalen nadat wij enorme... Lees verder » lijsten hadden moeten invullen. Dus nu erg terughoudend met scores.
Gemiddelde score: 7,1
Bereikbaarheid zou beter kunnen. Tijdens een lopende aanvraag zou er tussentijds wat meer contact moeten zijn zodat je weet dat men ermee bezig is/blijft.
M. Dekker
| Gemiddelde score: 7,0
De afgelopen jaren heb ik geen schades gemeld, dus kan een aantal vragen niet goed beantwoorden.
Gemiddelde score: 7,0
De verzekering is duidelijk en goed leesbaar. Makkelijk in contact te komen.
J.v.d.Zwan
| Gemiddelde score: 7,0
Na verschillende telefoontjes schade uitgekeerd.
Gemiddelde score: 6,7
Ik ga pas op zoek naar informatie (en vorm mijn mening over de dienstverlening) als ik iets probeer te verhalen op de verzekeraar. Dit heb ik nog niet gedaan bij a.s.r., dus ik kan hier nog niet zoveel over zeggen.
B.I. de Jongh
| Gemiddelde score: 6,7
Contact met a.s.r. bestond alleen uit ontvangen van polisbladen en uiteindelijk van het opzeggen van de bromfietsverzekering. Bromfiets is verkocht en er is geen vervangende bromfiets aangeschaft.
Jobelix Croddenbosch
| Gemiddelde score: 6,6
Omdat a.s.r. de premies alweer verhoogde en mij daar geen duidelijke reden voor had opgegeven, heb ik mijn verzekeringsadviseur opdracht gegeven om te kijken of mijn verzekeringen niet goedkoper konden bij een andere maatschappij. Nu heb ik mijn... Lees verder » verzekeringen bij Nedasco ondergebracht. Nagenoeg onder dezelfde voorwaarden. Uiteindelijk scheelt mij dat zo'n circa 26 euro per maand.
S Feij
| Gemiddelde score: 6,6
Altijd zeer tevreden geweest over a.s.r. tot op een paar jaar geleden. Drie keer wat schade gehad, was in totaal 1400 euro bij elkaar. Krijg ik ineens een brief dat ik te vaak schade heb gehad en ineens een eigen risico heb van 100 euro bij de... Lees verder » eerstvolgende schade en de schades erop 500 euro eigen risico. We schrokken ons rot en wilden overstappen naar een andere verzekeraar. Dit is de komende jaren niet mogelijk. A.s.r. heeft ons op een zwarte lijst gezet. Uiteraard hebben wij verhaal gehaald bij a.s.r. Deze zegt hier niks in te willen veranderen en nu zitten wij noodgedwongen verplicht verzekerd bij a.s.r. en nemen andere verzekeraars ons niet aan. In de brief van a.s.r. stond dat de zwarte lijst voor tien jaar geldig is. Ben ontzettend boos op a.s.r. en heb de schade die we in de tussentijd hebben gehad ook niet gemeld in verband met eigen risico. Zodra de tien jaar tijd voorbij is, zijn we ook gelijk weg bij a.s.r.
Gemiddelde score: 6,6
Redelijk geprijsd, weet ongeveer waar ik aan toe ben.
Gemiddelde score: 6,0
Ik heb de financieel adviseur gevraagd om bij a.s.r. na te gaan of ik mijn overlijdensrisicoverzekering kan verlengen. Dit kosten teveel geld gaf hij aan, ik kon dat beter zelf doen. Toen heb ik contact gezocht met a.s.r. en tot op de dag van... Lees verder » vandaag nog geen antwoord gekregen. Heel slecht, dus wacht al bijna twee maanden. Terwijl de automatische e-mail antwoord zegt binnen twee weken.
Fam. Korteland
| Gemiddelde score: 5,7
Helaas wachten we al tien maand op de afhandeling van de schade. Huur auto en eigen risico, wat we nog steeds terug moeten krijgen!
Gemiddelde score: 5,6
Na jarenlang klant te zijn geweest bij a.s.r. hebben we recent besloten afscheid van hen te nemen. Administratief liepen er verschillende zaken mis, vragen werden onvoldoende en laat beantwoord. Onze tussenpersoon heeft samen met ons een nieuwe... Lees verder » afweging gemaakt, welke niet in het voordeel van a.s.r. uit is gevallen. Desalniettemin danken we a.s.r. voor de jaren waarin zij ons hebben verzekerd en de sporadische claim correct hebben afgehandeld.
Gemiddelde score: 5,5
In de voorwaarden van de polis stond dat ik recht had op no-claim op de scooter, maar moest er zelf om vragen.
Gemiddelde score: 4,0
Pittige prijzen, klantonvriendelijke houding en als ze uit moeten keren, zijn er allemaal kleine lettertjes en word je onder druk gezet.