Het merk a.s.r. biedt schade- en levensverzekeringen aan voor zowel de particuliere als de zakelijke markt. Onder de schadeverzekeringen vallen onder andere verkeer-, woon-, aansprakelijkheid- en rechtsbijstandverzekeringen. De a.s.r. levensverzekeringen zijn gericht op vermogensopbouw, -afbouw en –bescherming. Naast de schade- en levensverzekeringen heeft a.s.r. ook pensioenregelingen in het assortiment. Het afsluiten van al deze producten vindt plaats via adviseurs. Daarnaast is er de mogelijkheid om via de a.s.r. website online te oriënteren. Deze tweedeling is gericht op de behoefte van de klant die ‘zelf doen’ afwisselt met persoonlijk advies.

https://www.asr.nl
2020
  • 2020
  • 2019
  • 2018
  • 2017
  • 2016
7,4 Gemiddeld rapportcijfer
7,3 Algemene tevredenheid
7,7 Klantgerichtheid
7,7 Deskundigheid
7,5 Duidelijkheid
7,2 Vertrouwen
7,8 Contact met verzekeraar

Reactie van de verzekeraar

Dit klantonderzoek geeft ons ondanks het beperkt aantal waarnemingen een extra beeld hoe consumenten denken over zaken als klantgerichtheid, vertrouwen, deskundigheid en klanttevredenheid. Dit toetsen wij eveneens in onze eigen klantonderzoeken waarop we ons continu verbeterproces baseren. De score, van net onder het marktgemiddelde, is voor ons een extra impuls om door te gaan met verbeteren op klanttevredenheid en het dagelijks monitoren van klantfeedback.

Hoog-Laag
  • Hoog-Laag
  • Laag-Hoog

Klantreacties

F. J. W. Jansen.
| Gemiddelde score: 10
Ik ben zeer tevreden, ze houden alles in de gaten en vergelijken alle verzekeringen voor mij, wat voor mij het beste is.
Y.Emans-Veenendaal
| Gemiddelde score: 9,3
Duidelijk, dus goede uitleg. Bereikbaar indien nodig. No nonsens.
Gemiddelde score: 9,3
Zeer snelle behandeling van door mij gemelde Schade en dito uitkering van Schadebedrag.
Gemiddelde score: 9,3
Wij hebben nooit problemen met ASR, onze adviseur adviseert ons bijzonder goed over alle aspecten.
G. Bloemers
| Gemiddelde score: 9,1
Alles goed geregeld.
Gemiddelde score: 9,0
Doordat het contact met mijn tussenpersoon loopt, wordt ik ontlast. Alles gaat met 1 telefoontje en alles wordt geregeld, soepele afhandeling van Schades, soepele wijzigingen, geen gedonder, gewoon makkelijk en zorgeloos.
Gemiddelde score: 9,0
Wordt serieus genomen bij vragen over Schade, goede service en klantvriendelijk te woord gestaan. Worden goede afspraken gemaakt en nagekomen.
Gemiddelde score: 8,9
Het is niet zo gemakkelijk om aan te geven waarom ik een bepaalde beoordeling heb gegeven, ik heb bij ASR nooit iets geclaimed. Ik verzeker mij voor calamiteiten, niet voor iets kleins. Ik kwam jaren terug in aanraking met een (door familie... Lees verder » aangeraden) adviseur. Samen met deze adviseur heb ik uitgezocht welke verzekeringsmaatschappij bood wat voor mij van toepassing was, met name een evtuele verhoging van de inboedelverzekering in verband met een verzameling van ± € 15.000. (Nadat ik jaren lang op een verkeerde manier verzekerd was). Het uiteindelijke resultaat was dat ASR voor mij geschikter leek dan Nationale-Nederlanden.
Gemiddelde score: 8,8
Mijn adviseur is gemakkelijk te bereiken en geeft duidelijke adviezen. Ik heb nog geen Schade hoeven indienen bij ASR, dus daar heb ik nog geen ervaringen mee.
C. Raats
| Gemiddelde score: 8,7
a.s.r. is voor ons een betrouwbare verzekeringsmaatschappij. Bij Schade wordt de klacht heel serieus genomen en de kosten van de Schade zijn altijd reële bedragen. Het Schadebedrag wordt ook altijd keurig uitgekeerd.
Meer lezen »
Boelee
| Gemiddelde score: 8,6
ASR helder en duidelijk, klantvriendelijk en goede premie.
Marieke
| Gemiddelde score: 8,6
Via onze financieel adviseur een prima pakket gekozen en afgesloten bij a.s.r..
M. Ruijters
| Gemiddelde score: 8,5
Zeer tevreden met a.s.r.! Snelle afhandeling via mijn tussenpersoon.
J. Timmer
| Gemiddelde score: 8,5
Prima prijs-kwaliteitverhouding - klantvriendelijk - meedenkend.
Gemiddelde score: 8,5
Bij Schadegevallen is de financieel adviseur duidelijk over hetgeen wel en niet vergoed wordt en de afhandeling is dan ook conform.
J. Hoogland
| Gemiddelde score: 8,4
Wanneer ik contact heb met mijn verzekeringsadviseur over welke verzekering het beste kan worden afgesloten en voor welke dekking is gekozen komt hij met een goed onderbouwd advies.
P. Lommers
| Gemiddelde score: 8,1
Ik ben door mijn adviseur altijd goed geïnformeerd en voorgelicht over de zaken rondom mijn verzekering. Heb helder advies gekregen en goed antwoord op al mijn vragen.
jantje de vries
| Gemiddelde score: 8,0
Ik heb een goed en vertrouwd gevoel bij de ASR.
Gemiddelde score: 8,0
Als we vragen hadden werden deze zo goed beantwoord of naar een oplossing gezocht. Persoonlijk contact zorgt net voor dat beetje extra.
Gemiddelde score: 8,0
Ik heb nog nooit contact gehad met de ASR dus geen ervaring mee.
W. te Poel
| Gemiddelde score: 7,9
Als het nodig is kan ik op hulp rekenen.
Gemiddelde score: 7,9
We hebben tweemaal iets geclaimd en dat ging op zich prima. Beide bedragen zijn zonder problemen uitgekeerd.
Gemiddelde score: 7,8
Bij Schade wordt deze correct afgehandeld op een redelijke termijn.
Gemiddelde score: 7,8
Fijne verzekeraar. prijs kwaliteit is in verhouding.
E. Stoel
| Gemiddelde score: 7,5
Mijn beoordeling gaat nadrukkelijk en uitsluitend over mijn tussenpersoon. Nu lopen mijn verzekeringen vooral bij ASR, maar soms ook niet, ter beoordeling van betreffende tussenpersoon.
Gemiddelde score: 7,3
We hebben via de adviseur een goed advies gehad en zijn tevreden.
TE.Veldman
| Gemiddelde score: 7,2
Als er iets is bel ik met de adviseur, hij lost het dan op en dat voelt voor mij goed. Heb geen klachten.
M. van Veen
| Gemiddelde score: 7,2
De e-mails die ik kreeg over de door mij doorgevoerde wijziging waren duidelijk.
Gemiddelde score: 7,1
Ik heb over het algemeen niet zo'n groot vertrouwen in verzekeraars maar in ASR net iets meer. ...
Gemiddelde score: 7,0
Ik heb maar 1 keer contact gehad met a.s.r. over een Schade. Deze Schade viel, zoals de verwachting al was, niet onder de verzekering. Dit werd toen helder toegelicht en het telefonisch contact verliep snel en soepel.
Dekker
| Gemiddelde score: 7,0
Telefonisch heb ik 2 jaar geleden contact gehad met a.s.r en dat gesprek verliep op een prettige manier.
Gemiddelde score: 7,0
Ik heb 1 verzekering (ongevallen) bij a.s.r. lopen. > 25 jaar geleden afgesloten. Gelukkig nog nooit aanspraak op hoeven te maken. Dus contact blijft bij jaarlijks informeren over lopende polis en afschrijven kosten.
Gemiddelde score: 7,0
We zijn tevreden, verder geen bijzonderheden. Nooit eerder Schade gemeld, dus geen idee of ze dan ook doorpakken / uitkeren.
Maas
| Gemiddelde score: 6,6
Mijn tussenpersoon vind ik prettiger dan de a.s.r. zelf.
Gemiddelde score: 6,4
Tot nu toe altijd goed geholpen en met respect behandeld, dingen zijn goed uit gezocht dus ik ben tevreden.
Gemiddelde score: 6,2
Sommige vragen worden snel en accuraat beantwoord, sommige vragen in het geheel niet.
M. de Kievit
| Gemiddelde score: 6,1
Men gaat bij het stellen van beveiligingseisen voor een autoverzekering niet uit van de kansen op diefstal maar slechts van de nieuwwaarde van de auto. Niet professioneel.
J. van Dijk
| Gemiddelde score: 4,6
Sommige premies zijn zomaar verdubbeld of een verlenging werd geweigerd.