ABN AMRO Verzekeringen is een joint venture van NN Group (51%) en ABN AMRO Bank (49%). Ze combineert het beste van twee werelden; de verzekeringskennis van Nationale Nederlanden en de optimale service en advieskwaliteit van ABN AMRO Bank. ABN AMRO Verzekeringen biedt  ABN AMRO klanten levens- en schadeverzekeringen aan.

Voordelen van een verzekering bij ABN AMRO:

  • 24/7 hulp bij schade.
    Schade? Geen nood, we helpen u! Meld snel en simpel uw schade.
  • Aanbevolen door Consumentenbond en MoneyView
    Schadeverzekeringen met uitgebreide dekkingen, regelmatig goed beoordeeld door Consumentenbond en MoneyView.
  • Verzekerd van kwaliteit
    ABN AMRO Verzekeringen heeft het Keurmerk Klantgericht Verzekeren.
https://www.abnamro.nl/verzekeringen
2018
  • 2018
  • 2017
  • 2016
6,9 Gemiddeld rapportcijfer
6,9 Algemene tevredenheid
6,9 Klantgerichtheid
7,0 Deskundigheid
6,8 Duidelijkheid
6,8 Vertrouwen
6,8 Contact met verzekeraar
Hoog-Laag
  • Hoog-Laag
  • Laag-Hoog

Klantreacties

j vd wal
| Gemiddelde score: 10
Ik ben zeer tevreden. Drie jaar geleden uitslaande brand gehad en ze hebben mij geweldig behandeld.
Gemiddelde score: 9,8
ABN AMRO neemt de tijd voor de klant. Gesprek over de overlijdensrisicoverzekering kan via de computer gewoon vanuit huis in de avonduren plaatsvinden. Er werden door de adviseur goede vragen gesteld om tot de kern te komen en alle vragen werden... Lees verder » direct beantwoord. Het gesprek met ABN AMRO heeft mijn verwachtingen overtroffen.
Tineke
| Gemiddelde score: 9,6
Ben zeer tevreden.
Gemiddelde score: 9,4
Ik vind alles van ABN AMRO echt goed!
Gemiddelde score: 9,4
Ik ben zeer tevreden. Er wordt altijd naar me geluisterd en ik voel me echt klant.
A vermuijten
| Gemiddelde score: 9,2
Ik ben over het geheel zeer tevreden over ABN AMRO-verzekeringen. Ik heb over het algemeen altijd telefonisch contact hierover en dat werkt prima.
F.E.Peek
| Gemiddelde score: 9,2
Rechtstreeks contact met adviseur van de bank. Wel meer dan een jaar geleden.
Gemiddelde score: 9,1
Prima service. Na initieel contact werd ik later teruggebeld door expert. Uitstekende kennis van zaken en prima advies.
Gemiddelde score: 8,9
Levensverzekeringen gaan vaak over complexe producten of situaties. Daar is deskundig advies voor nodig. Zoals van een hypotheekadviseur of financial planner.
N. Wijngaard
| Gemiddelde score: 8,8
De adviseur die mij heeft geholpen, leefde zich helemaal in in mijn situatie en heeft ook een zo voordelig mogelijke oplossing gegeven.
Meer lezen »
Gemiddelde score: 8,7
Altijd eerlijke deskundige informatie.
Gemiddelde score: 8,7
Zeer professionele adviseur. Vraagt goed door op wensen, omstandigheden en (on) mogelijkheden. Verdiept zich in persoonlijke situatie. Helder advies inclusief alternatieven, voor- en nadelen duidelijk en compleet omschreven. Snel vervolgacties in gang gezet.
E.C. van der Vlies
| Gemiddelde score: 8,6
Betrouwbare naam, betrouwbare producten. Levensverzekering afgesloten in combinatie met hypotheek.
Gemiddelde score: 8,4
Ik heb onder andere een woningbrand gehad en ben heel erg fijn en goed geholpen. Geen gezeur en een uitstekende schadeafhandeling en dat heeft mij, na het zelf nog kunnen doven van de brand met grote baddoeken, geholpen. Ik was net naar de sauna... Lees verder » geweest in verband met reuma. Het heeft mij heel erg veel rust gegeven terwijl ik op de intensive care lag de nodige dagen. Ik was ook in een soort schok, en kon niet nadenken en dan is de fantastische hulp van de ABN AMRO, zijnde de lieve verzekeringsman, een schrale troost. Het was kortsluiting en dat op oudjaarsnacht en alleen thuis, dus alles werd eruit gehaald wat nog te redden was. Dat kreeg ik gelukkig weer terug en dat werd met de woningbouw en schoonmaakbedrijf van de bank allemaal geregeld. Super alles, het is echt het beste wat ik een paar jaar geleden heb afgesloten.
Gemiddelde score: 8,4
Bij telefonisch contact wist de telefoniste slecht wat er door haar collega gezegd of afgesproken was. Daardoor kwamen er verschillende (foute) antwoorden.
J. de Haan
| Gemiddelde score: 8,2
Totaal geen gevoel gehad dat er iets verkocht moest worden. Adviseur luisterde goed en vroeg door. Nam ook alle tijd. Hij was voor mij ter zake kundig. In mijn beoordeling houd ik rekening met het feit dat een adviseur mijn taal moet spreken en... Lees verder » vanuit mijn positie weet te adviseren. Er moet sprake zijn van waardecreatie, met andere woorden wat hij doet voegt waarde toe aan het product dat aangeboden wordt, anders had ik het ook via de site kunnen afnemen. In een tijd dat afzet weinig mag kosten en liefst gestandaardiseerd aangeboden, heb ik duidelijk de behoefte zelf de keus te maken in welk afzetkanaal ik iets koop. Mocht een verzekeraar geen persoonlijk advies meer willen uitbrengen wanneer ik daar behoefte aan heb, is dat voor mij de keuze om niet meer daar te winkelen. Ik heb soms behoefte aan een sparringpartner en ben ook bereid daarvoor te betalen.
EG
| Gemiddelde score: 8,1
De website vind ik helder en overzichtelijk.
Gemiddelde score: 8,0
Zoals alles tot nu toe is verlopen, is alles duidelijk en overzichtelijk.
Gemiddelde score: 8,0
Mijn contacten gingen over twee polissen die zijn geëxpireerd. Daarbij kreeg ik steeds duidelijk informatie over de aan te leveren info welke ABN AMRO nodig had voor uitbetaling. Ik vond het alleen lastig dat ik bij elk uitbetalingsverzoek een... Lees verder » nieuwe kopie van mijn legitimatiebewijs moet bijvoegen.
Gemiddelde score: 7,9
Ik ben tijdens het afsluiten netjes te woord gestaan. Alles is goed uitgelegd. Het is al even geleden, vandaar dat ik nu niet meer zo goed weet wat de verzekering inhoudt.
M. Bergacker
| Gemiddelde score: 7,9
ABN AMRO maakt duidelijke rekensommen, licht de voor- en nadelen toe en is altijd bereikbaar voor vragen. Alles wat je nodig hebt voor het maken van een gerichte keuze.
Gemiddelde score: 7,9
Alleen contact gehad bij het afsluiten. Verliep probleemloos.
Gemiddelde score: 7,8
Er kan gemakkelijk iets fout gaan. Daarom is het noodzakelijk dat je als klant zelf precies voor ogen hebt wat je afgedekt wilt hebben. Door hierover vragen te stellen, voorkom je fouten in de afhandeling. Bij mij is dat goed verlopen.
Gemiddelde score: 7,8
Goede service bij het afsluiten, hopelijk heb ik de verzekering nooit nodig!
A. van Loon
| Gemiddelde score: 7,8
Adviseur was deskundig. Daar ik zelf 45 jaar in het bankvak werkzaam ben geweest, was het onderwerp in grote lijnen mij al duidelijk, de details zijn met mijn adviseur doorgesproken.
Gemiddelde score: 7,7
Deskundige hulp en goed meegedacht.
J. Ringelberg
| Gemiddelde score: 7,7
Via centrale helpdesk wordt lokaal een afspraak gemaakt. Adviseur doet zijn best het advies zo passend mogelijk te maken op mijn kennisniveau. Door verschillende systemen en autorisaties heeft de adviseur wel andere collega's nodig om een totaaladvies te kunnen geven.
Nathalie
| Gemiddelde score: 7,6
Bij het afsluiten van mijn hypotheek heb ik samen met de financieel adviseur gekeken naar de mogelijkheden voor een levensverzekering. Uiteindelijk hebben we samen bepaald wat het beste past bij onze situatie.
K.Bos
| Gemiddelde score: 7,6
Heb goede ervaringen met de persoonlijke gesprekken bij de bank.
Gemiddelde score: 7,5
Over het algemeen ben ik tevreden over de dienstverlening van de ABN AMRO.
M. Bock
| Gemiddelde score: 7,5
We hebben ooit alle verzekeringen bij een tussenpersoon afgesloten, waar we heel tevreden over zijn en die heel correct al onze vragen beantwoorden. Omdat de rente verliep, zijn we voor de hypotheek uiteindelijk zelf naar de bank gegaan waar we... Lees verder » meteen wat andere zaken onder de loep namen, waaronder studieverzekeringen en pensioen. In mijn ideale plaatje zouden de banken en verzekeraars zonder extra kosten te rekenen en zonder meerverkoop te willen doen, elke x periode contact opnemen om de situatie door te spreken. Is alles nog goed, heb je verbouwd, een nieuwe verzameling, wat zijn je toekomstplannen, hoe oud zijn de kinderen en wat willen zij qua studie en dergelijke.
Gemiddelde score: 7,5
Tot zover tevreden met ABN AMRO. Ook als je meer verzekeringen afsluit, krijg je een soort van pakketkorting.
Gemiddelde score: 7,4
Goede voorwaarden. Wel wat prijzig helaas.
wico
| Gemiddelde score: 7,4
Zowel telefonisch als schriftelijk goed op tijd en correct geïnformeerd.
D. van der Tol
| Gemiddelde score: 7,3
Het is een tijdje geleden dat ik contact heb gehad, maar dat verliep goed en prettig en alles was duidelijk.
Gemiddelde score: 7,3
Ze deed wat ze beloofde.
Gemiddelde score: 7,2
Ik ben goed geïnformeerd over de verzekering die ik heb lopen, en wil laten doorlopen bij de ABN AMRO.
Gemiddelde score: 7,1
Ik ben voormalig medewerker van ABN AMRO en ben er bij een reorganisatie uit geraakt. Ik was zelf adviseur en heb grotendeels de keuze voor de producten zelf gemaakt en afgesloten via een collega.
h.kanters
| Gemiddelde score: 7,1
Redelijk goed.
Gemiddelde score: 7,1
Op dit moment ben ik tevreden over de transparantie en het kostenaspect. Qua dekking en prijs die ik betaal, ben ik tevreden.
Edwin
| Gemiddelde score: 7,0
Over het algemeen ben ik tevreden. Alleen is het moeilijk te beoordelen, omdat ik pas echt weet wat je hebt aan een verzekering als er gebruik van wordt gemaakt bij uitkeren.
Gemiddelde score: 7,0
Het is erg lastig om bij de goede persoon terecht te komen. Na een ingewikkelde zoektocht was degene die belde super behulpzaam en duidelijk. Ik vind het bellen met beeld nog wel een lastige. Gelukkig hoefde ikzelf niet in beeld.
Gemiddelde score: 6,9
Bij verzekeringen heb ik altijd het gevoel dat er bepaalde kosten zijn die niet helder voor mij zijn en waar ik geen rechtvaardiging voor kan vinden. Met andere woorden, dat mijn premies altijd hoger zijn dat wat ik uiteindelijk aan waarde eruit... Lees verder » haal of kan halen. Dat maakt mij altijd wat ongemakkelijk bij dit onderwerp.
Gemiddelde score: 6,9
Verzekeringen zijn erg moeilijk inhoudelijk te beoordelen/begrijpen. Er is nog steeds sprake van kleine lettertjes. Een goede adviseur blijft doorvragen om zeker te weten dat de klant de inhoud en de gevolgen begrijpt.
Gemiddelde score: 6,8
Direct met ABN AMRO-adviseur afgesloten gebaseerd op financieel plan welke samen met ABN AMRO is opgesteld.
Gemiddelde score: 6,8
De informatie en klantgerichtheid was goed afgestemd op mijn persoonlijke omstandigheden en mijn vragen werden helder beantwoord.
Gemiddelde score: 6,7
Wij zijn erg tevreden.
Gemiddelde score: 6,7
Omdat gemaakte afspraken in het verleden heel moeilijk zijn terug te vinden en bijna niemand kan vertellen hoe het nu zit. Na afspraken voor de volgende dag terug te worden gebeld, duurde het vier dagen tot er een antwoord kwam. Daarna volgden vele... Lees verder » brieven die elkaar steeds tegenspraken. Maar uiteindelijk kwam alles goed.
Gemiddelde score: 6,6
Af en toe onduidelijk wat er allemaal gedekt wordt. Goede klantenservice, reageert op tijd.
Drs S.Martin van Geel
| Gemiddelde score: 6,5
De digitale weergave van de polissen is niet op ABN AMRO internetbankieren te vinden. De jaarlijkse opgaven worden niet digitaal verstrekt. De jaarlijkse wijziging van de uitbetaling wordt amateuristisch gedaan op een ouderwets ingevuld formulier... Lees verder » waarvan het gissen is wat erop staat. En moeilijk contact te leggen met de bank, omdat je niet weet met wie je te maken hebt. Gelukkig heb ik een tweetal adviseurs/medewerkers gevonden. Dit soort medewerkers die kennis van zaken hebben over levensverzekering, beleggen en mijn bedrijf die me al jaren van advies en hulp voorzien. Die maken dat ik klant van ABN AMRO blijf, maar mochten ook dit soort medewerkers verdwijnen en ik alleen met jongelui van een helpdesk kan praten die van toeten noch blazen weten, dan overweeg ik ABN AMRO de rug toe te keren.
K.J.M. ten Hoor
| Gemiddelde score: 6,5
De relatie is wat afstandelijk. Verzekering is circa achttien jaar gelden afgesloten, krijg één/twee keer per jaar brief over waardeontwikkeling en premiebetaling, meer contact is er niet. Heb dik een jaar geleden keer een telefoontje gepleegd over aanpassing premie.
Gemiddelde score: 6,2
Via ABN AMRO is het mogelijk om via de webcam in contact te komen met je eigen adviseur, ons goed bevallen, zo hoefden we geen afspraak te maken overdag, maar vond het gesprek (webcam) in de avonduren plaats.
EHD Pesman
| Gemiddelde score: 6,0
Ik heb na het afsluiten van de hypotheek nooit meer iets gehoord. Ondertussen zit ik nog steeds met een woekerpolis!
Gemiddelde score: 5,7
Ik en echtgenoot zijn over een verzekering zeer ontevreden en dat is de inboedelverzekering die wij al ruim vijftig jaar hebben waar veel dingen onder vallen zoals een glasverzekering. En als je dan belt dat er iets is gebroken (ruit) dat het er... Lees verder » niet onder valt omdat je in een huurwoning woont. Dus hebben we vijftig jaar voor niets betaald.
Zula
| Gemiddelde score: 5,6
Zeer lange wachttijden bij telefonisch contact, contactpersoon niet deskundig.
Gemiddelde score: 5,5
Ik heb niet altijd het gevoel gehad dat het voor mij duidelijk is geweest of ik voldoende uitleg heb gekregen. Ook wanneer er wijzigingen zijn, kan ik het niet altijd terug vinden. Als ik vragen heb en vervolgens een verwijzing naar een website... Lees verder » krijg, kan ik dat niet altijd vinden. Een mail met een link zou prettiger zijn.
Gemiddelde score: 5,5
Het is allemaal nogal vaag, om vooral geen enkel risico te lopen. Het wordt mijns inziens onnodig nogal ingewikkeld gemaakt.
Gemiddelde score: 5,4
Het is gewoon een goede verzekering, maar zoals bij elke verzekeraar moeilijk om wat uitgekeerd te krijgen.
Ruud van Delft
| Gemiddelde score: 5,2
Mijn probleem is het feit dat het over geld gaat. De vorige topman is ook weggegaan en heeft in het kader van geldzucht ook fouten gemaakt. Daar hebben we allemaal last van, maar ik vind dat de banken hun basishouding ten opzichte van geld verzaakt... Lees verder » hebben. Iemand zij ooit: 'geldzucht is de wortel van alle kwaad'. Daar hebben de banken nog steeds mee te maken, terwijl men reclame maakt over de groene kleur van de bank. Ik blijf het moeilijk vinden om niet achter de reclame te kijken.
j janssen
| Gemiddelde score: 5,0
Ze praten maar raak.
Gemiddelde score: 5,0
In de vraagstelling wordt aangegeven dat ik moet vergelijken met die financieel adviseur via wie ik die verzekering heb afgesloten. Dat is niet ABN AMRO zelf en daardoor zijn mijn antwoorden waarschijnlijk negatiever dan wanneer ik de vragen rechtstreeks op ABN AMRO had geprojecteerd.
Gemiddelde score: 4,9
Geen voor of tegen ten opzichte van andere verzekeraars.
M. Dales
| Gemiddelde score: 4,3
Heb jaren geleden een spaarloonregeling afgesloten bij mijn toenmalige werkgever. Deze is door verandering van de wet omgezet in een lijfrente. Berichtgeving daarover was zeer onvoldoende, telefonisch contact bracht weinig duidelijkheid. Heb nog... Lees verder » steeds het gevoel een ongunstige deal te hebben afgesloten.
Gemiddelde score: 3,2
Meer dan tien jaar premie betaald voor een verzekering en als ik de uitkering aanvraag, wordt deze afgewezen. Slechte informatie gekregen over de verzekering. Bij afsluiten een polisblad ontvangen, daarna nooit meer en ook nooit op de hoogte... Lees verder » gehouden van de voorwaarden. Klantenservice zeer traag en alleen via mail.
A. ten Bokum
| Gemiddelde score: 2,8
Wij moeten zelf de vragen stellen. Antwoorden zijn dan wel duidelijk. Tot nu toe acht verschillende medewerkers aan de telefoon gehad, allen heel vriendelijk. De ABN AMRO denkt niet met je mee. Je krijgt een voorstel waar je je handtekening onder... Lees verder » mag zetten, dat is alles. We hebben een meegroeihypotheek. Door de renteverlaging kom je over vijf jaar niet aan je eindbedrag. We hebben zelf moeten vragen hoeveel er maandelijks bij zal moeten worden gestort. In de afgelopen vijftien jaar heeft de bank nooit contact met ons opgenomen. Ook in deze maanden voorafgaande aan de "einde rentevaste periode" is er geen aanbod gedaan voor een persoonlijk contact of je moet 300 euro betalen. Het laatste telefonische gesprek had ik met een hypotheekadviseur (op voorstel van een medewerkster). Zij had zich vooraf goed ingelezen in ons dossier, heeft alle onduidelijkheden uit de weg geruimd en ons goed op weg geholpen. Zij heeft ervoor gezorgd wat we nu weten welke route we moeten behandelen. De twee laatstgenoemde medewerkers zijn wij dankbaar en zouden we graag willen bedanken.
P. van Roijen
| Gemiddelde score: 1,5
Onpersoonlijk, niet klantgericht, "fantastische" producten leveren en achteraf is het jammer maar helaas. Helaas zit ik als klant "eraan vast". Miljardenwinst, wellicht eens investeren in klanten in plaats van in jezelf.
Gemiddelde score: WN
Ben niet verzekerd bij ABN AMRO.