ABN AMRO Verzekeringen is een joint venture van NN Group (51%) en ABN AMRO Bank (49%). Ze combineert het beste van twee werelden; de verzekeringskennis van Nationale Nederlanden en de optimale service en advieskwaliteit van ABN AMRO Bank. ABN AMRO Verzekeringen biedt  ABN AMRO klanten levens- en schadeverzekeringen aan.

Voordelen van een verzekering bij ABN AMRO:

  • 24/7 hulp bij schade.
    Schade? Geen nood, we helpen u! Meld snel en simpel uw schade.
  • Aanbevolen door Consumentenbond en MoneyView
    Schadeverzekeringen met uitgebreide dekkingen, regelmatig goed beoordeeld door Consumentenbond en MoneyView.
  • Verzekerd van kwaliteit
    ABN AMRO Verzekeringen heeft het Keurmerk Klantgericht Verzekeren.
https://www.abnamro.nl/verzekeringen
2019
  • 2019
  • 2018
  • 2017
  • 2016
7,1 Gemiddeld rapportcijfer
7,0 Algemene tevredenheid
7,1 Klantgerichtheid
7,2 Deskundigheid
7,0 Duidelijkheid
6,9 Vertrouwen
Contact met verzekeraar
Dit cijfer ontbreekt omdat in het panel het aantal klanten dat recentelijk contact heeft gehad met de verzekeraar te laag is
Hoog-Laag
  • Hoog-Laag
  • Laag-Hoog

Klantreacties

J van de wal van kessel
| Gemiddelde score: 10
Ze staan altijd je vriendelijk te woord. Ze geven ook duidelijk uitleg als je iets wil weten, ik ben tevreden.
W. Arends
| Gemiddelde score: 9,6
De levensverzekering die is aangepast na het opnieuw bekijken en afsluiten van mijn hypotheek.
G.R. van Beenen
| Gemiddelde score: 9,2
ABN AMRO is een prima verzekeraar die tegen normale premies een zaak zonder problemen snel en correct oplost.
Gemiddelde score: 9,1
Vanuit de ABN AMRO heb ik afgelopen maanden een nieuwe hypotheek afgesloten en daarbij ben ik ook uitstekend geholpen met alle vragen die hierbij kwamen kijken omtrent verzekeringen als de overlijdensrisicoverzekering. De medewerkers van ABN AMRO... Lees verder » staan voor zover ik kan oordelen altijd voor je klaar en zullen je altijd zo goed mogelijk willen helpen met het afsluiten van de voor jou best mogelijke verzekeringen.
Gemiddelde score: 9,0
Goede en vertrouwde bank.
B Boukema
| Gemiddelde score: 8,4
Heb zo goed als al mijn verzekeringen bij ABN AMRO. Ben hier zeer tevreden over.
Gemiddelde score: 8,3
Ik ben zeer tevreden over mijn ABN AMRO-levensverzekering, omdat ik het gevoel heb dat deze mij waar voor mijn geld biedt.
Gemiddelde score: 8,3
Tevreden over soepele aanvraag en duidelijke communicatie.
K. Albers
| Gemiddelde score: 8,2
Ik heb de indruk, voor zover ik dat kan beoordelen, dat aan mij na telefonisch overleg met een adviseur de juiste verzekeringen zijn aangeboden. Of dat werkelijk zo is, is een zaak van vertrouwen. Mijn gevoel is in elk geval goed. De keren dat ik... Lees verder » een vraag had, zijn deze naar tevredenheid beantwoord.
Gemiddelde score: 8,1
Ik ben erg tevreden over ABN AMRO-verzekeringen. Verzekeringen zijn duidelijk en begrijpelijk.
Meer lezen »
Gemiddelde score: 8,0
Duidelijk uitleg en overleg gehad over verzekering.
S. Kuil
| Gemiddelde score: 7,9
De levensverzekering heb ik destijds afgesloten bij het sluiten van mijn hypotheek. Eerlijk gezegd, daarna heb ik er niets meer mee gedaan. Blijft ver-van-je-bed, waarschijnlijk totdat je er daadwerkelijk gebruik van moet maken.
Gemiddelde score: 7,8
Online is niet duidelijk te vinden wat de elementen in je verzekering zijn en waar ze aan moeten voldoen.
P.Prins
| Gemiddelde score: 7,7
Vriendelijk, klantgericht. Duidelijk en eerlijk. Dat zijn wat mij betreft de dingen hoe ik naar ABN AMRO-verzekeringen kijk.
Gemiddelde score: 7,7
Het is allemaal wel helder, maar soms mis je het persoonlijke, klantvriendelijke contact. Vaak ook onderdeel van bijvoorbeeld een hypotheek, dan komt de levenpost zo en passant ook voorbij.
F. Fokkenrood
| Gemiddelde score: 7,7
Probleem is de lijfrente-uitkering in combinatie met een vervroegd pensioen en de almaar wijzigende ingangsdatum van de AOW.
Gemiddelde score: 7,6
Tevreden.
J. van Aert
| Gemiddelde score: 7,5
Goede verzekeraar die de afspraken nakomt. Beveel ABN AMRO aan.
M.J.de Man
| Gemiddelde score: 7,3
Je wordt goed geholpen en snelle uitkering indien van toepassing.
L.J. Oosterwaal
| Gemiddelde score: 7,3
Ik heb een ouderdomsverzekering maar die mag pas beginnen met uitkering als ik de AOW-leeftijd bereikt heb, dus weet ik uiteindelijk nog niet hoe goed die verzekering is. Wel word ik regelmatig op de hoogte gehouden van het totale kapitaal en de... Lees verder » steeds weer veranderende (meestal verlaging) van de rente.
Gemiddelde score: 7,2
Het afsluiten van de verzekering ging prima. Sindsdien vertrouw ik erop dat het goed geregeld is. Een verbeterpunt is wellicht ook tussentijds informeren hoe de verzekering in elkaar zit.
Gemiddelde score: 7,1
Mijn kennis is over het algemeen ruimer dan die van de gemiddelde adviseur.
Gemiddelde score: 7,0
Ik heb geen contact gehad met ABN AMRO over een levensverzekering, wel over andere verzekeringen en ik word daar goed geholpen.
Gemiddelde score: 6,9
Verzekeringen transparanter maken, ook wat betreft uitsluitingen.
A. Seesink
| Gemiddelde score: 6,8
Medewerkers willen graag helpen, maar intern is niet geheel duidelijk wie wat doet op dit gebied waardoor je onnodig langer aan een verzekering vast zit en dus ook premie betaalt. Van het kastje naar de muur.
L. Tuinhout
| Gemiddelde score: 6,8
Ik zou liever zien dat iedereen persoonlijk geattendeerd wordt op wat interessant is voor die persoon in zijn situatie. Nu gaat contact van mij uit, of ontvang ik van de bank brieven die ik niet snap. Mijn tussenpersoon krijgt die brieven niet. Een... Lees verder » soort check zou er jaarlijks moeten zijn: is alles nog oké, wat zijn de veranderingen, wat kunnen we doen. En dan eerlijk zonder winstoogmerk, maar kijkend naar hoe oud zijn je kinderen, willen die beleggen, gaan ze alleen op reis, ben je ziek, hoe is het met je autoleeftijd.
M.de Keijser
| Gemiddelde score: 6,6
Ik heb weinig contact met de adviseur. Alles loopt, zoals het gaat, is prima zo.
R. van Delft
| Gemiddelde score: 6,6
De tussenpersoon is een bekende van mij. Hij heeft niet alleen goed geholpen in het duidelijk maken van de mogelijkheden, maar ook het afronden van de veel te hoge hypotheek die ik had. Tot op de dag van vandaag heb ik voordeel van zijn hulp, ondanks dat hij heel lastig is te bellen.
Gemiddelde score: 6,3
Ik heb goede ervaring over ABN AMRO. Klantvriendelijk en denkt mee, helaas wel vaak vanuit hun visie. Contact is er alleen als ik initiatief neem, anders niet.
Gemiddelde score: 6,2
Een van de meest betrouwbare en deskundige verzekeringen.
I. Wijnands
| Gemiddelde score: 6,1
In 2017 hebben mijn partner en ik alles samengevoegd, alle verzekeringen bij ABN AMRO en nieuwe betaalrekeningen. Echter bleek onlangs toen ik een nieuwe auto kocht en verzekering belde, dat dit niet was gebeurd. Wel kunnen we dit alsnog gezamenlijk... Lees verder » per telefoon regelen en krijgen we alsnog de korting van de afgelopen jaren terug. Fijn zo'n oplettende medewerker! Maar toch voel je je genept.
J. Raeijmaekers-Rampart
| Gemiddelde score: 6,1
Onze naam stond bovenaan de polis juist geschreven. Bij de vermelding van de begunstigde staat hij al een aantal jaren verkeerd geschreven. Heb verschillende keren contact gehad met de ABN AMRO, maar zij vertikken het om dit te wijzigen.
Arjan
| Gemiddelde score: 5,4
Ik heb al 25 jaar een verzekering bij ABN AMRO en op de maandelijkse betaling na, heb ik nog nooit wat van ze gehoord.
F. PAVIAS
| Gemiddelde score: 5,2
Volstrekte weigerachtigheid bij de ABN AMRO om de gevolgen van vertraging op te lossen.
Gemiddelde score: 4,6
Men krijgt toch nog steeds het gevoel dat je vaak voor alles verzekerd bent, maar als het er op aan komt, de verzekeraar er op een of andere manier onderuit probeert te komen. Ook als je kijkt wat de maandelijkse premie is ten opzichte van wat verzekeraars in de portefeuille hebben zitten.
Gemiddelde score: 3,9
Piloot, zeer benadeeld door ABN AMRO. Meerdere voorstellen gedaan in verband met verzekeringen en zeer redelijke voorstellen gedaan. Steeds van tafel af geschoven en ons klem gezet.
Gemiddelde score: 3,5
De koopsompolis die ik bij ABN AMRO heb afgesloten, levert niets op. Ik heb spijt en heb het gevoel dat ik verkeerd ben voorgelicht destijds.
Gemiddelde score: 3,4
We hebben een slechte verzekering geadviseerd gekregen, jaren terug. Daar zitten we nu nog steeds mee. Onduidelijke kostenstructuur en geld dat "verdwijnt" dat is mijn belevening van het product.
P van Roijen
| Gemiddelde score: 2,6
ABN AMRO is een nare bank die liever miljarden winsten maakt dan service verleent. Je krijgt een product aangesmeerd dat achteraf ongunstig is, maar daarvan af komen is alleen gunstig voor de bank en de klant gaat keihard het schip in.
Gemiddelde score: 1,4
Zelfs in tijden waarin beleggingen het bijzonder goed doen zijn ze niet in staat gebleken (wat helaas nergens na te gaan is, dus buitengewoon niet transparant) om beleggingswinsten te behalen voor mijn polissen.