ABN AMRO Verzekeringen is een joint venture van NN Group (51%) en ABN AMRO Bank (49%). Ze combineert het beste van twee werelden; de verzekeringskennis van Nationale Nederlanden en de optimale service en advieskwaliteit van ABN AMRO Bank. ABN AMRO Verzekeringen biedt  ABN AMRO klanten levens- en schadeverzekeringen aan.

Voordelen van een verzekering bij ABN AMRO:

  • 24/7 hulp bij schade.
    Schade? Geen nood, we helpen u! Meld snel en simpel uw schade.
  • Aanbevolen door Consumentenbond en MoneyView
    Schadeverzekeringen met uitgebreide dekkingen, regelmatig goed beoordeeld door Consumentenbond en MoneyView.
  • Verzekerd van kwaliteit
    ABN AMRO Verzekeringen heeft het Keurmerk Klantgericht Verzekeren.
https://www.abnamro.nl/verzekeringen
2018
  • 2018
  • 2017
  • 2016
7,4 Gemiddeld rapportcijfer
7,6 Algemene tevredenheid
7,5 Klantgerichtheid
7,4 Deskundigheid
7,3 Duidelijkheid
7,3 Vertrouwen
7,4 Contact met verzekeraar
Hoog-Laag
  • Hoog-Laag
  • Laag-Hoog

Klantreacties

J. Dubach
| Gemiddelde score: 10
De bank heeft zoveel vertrouwen in mij dat zij de schade zonder meer vergoed hebben.
R.Dijks
| Gemiddelde score: 9,9
Ik heb al 35 ABN AMRO-verzekeringen. Als ik een schade had, is dat altijd direct opgelost. Altijd was er duidelijkheid. Nooit moeilijkheden mee gehad. Ik ben heel tevreden.
Gemiddelde score: 9,7
Gewoon een goede verzekeraar, duidelijke voorwaarden, klantvriendelijk.
R.W. Verhoeven
| Gemiddelde score: 9,7
ABN AMRO is ongetwijfeld niet de goedkoopste, maar heeft mij in al die (veertig) jaren uitstekend verzekerd en, wanneer nodig, van service en hulp voorzien.
Erik HM M.
| Gemiddelde score: 9,5
Melding van de schade via de site van ABN AMRO was snel en eenvoudig. Terugkoppeling door ABN AMRO via de telefoon was duidelijk. De van mij te verwachten acties (zoals scannen en opsturen van factureren herstelreparaties, tijdstip uitbetaling en... Lees verder » bewaartermijnen facturen) werden op heldere wijze gecommuniceerd. Aftercare ontbrak.
M. Smelik
| Gemiddelde score: 9,5
Snel en efficiënt schade afgehandeld.
F.J.de Ronde
| Gemiddelde score: 9,3
Respondent is niet geheel objectief, hij heeft een 40-jarig dienstverband met ABN AMRO gehad als kantoorbeheerder dus financiële producten (onder andere verzekeringen) aan particulieren geleverd.
P. Hartman
| Gemiddelde score: 9,2
Zeer tevreden over ABN AMRO-verzekeringen, snel goede voorlichting en indien nodig snelle en goede afhandeling. Bij het indienen van een schade vaak binnen twee dagen al uitbetaling.
Gemiddelde score: 9,1
Het betreft een pakketverzekering bij mijn huisbankier. Alle contact via de website, alleen indien nodig telefonisch.
henk kuijper
| Gemiddelde score: 9,0
Is gewoon goed.
Meer lezen »
R.Esajas
| Gemiddelde score: 9,0
Altijd prettige ervaringen gehad. Geen moment om van verzekeraar (ABN AMRO) te veranderen. Fantastisch geholpen tijdens panne in het buitenland. Complimenten!
Gemiddelde score: 9,0
Ik ben zeer tevreden over de wijze van een cliënt te woord staan en de gedegen kennis bij de behandeling en bij het stellen van vragen.
Gemiddelde score: 9,0
Prima verzekering voor een schappelijke prijs. Eén keer een claim moeten indienen en die werd netjes afgehandeld.
E. van Tellingen
| Gemiddelde score: 9,0
Bij de contacten kreeg ik de informatie die ik nodig had. Ook de gegeven adviezen waren duidelijk. Bij een schade werd ik echt geholpen.
J.W. Weterings
| Gemiddelde score: 8,8
Ik heb in korte tijd tweemaal schade gehad, dus binnen een paar maanden. Drie jaar terug was ik bij een andere verzekeraar verzekerd waar ik 43 jaar bijna schadeloos verzekerd was. Het eerste geval was een beroep op de reisverzekering in geval van... Lees verder » het niet doorgaan van een reis omdat ik drie dagen van tevoren mijn schouders gebroken had. Het tweede geval twee maanden later was een geval van waterschade. Beide zaken zijn zeer goed en snel afgewikkeld tot volle tevredenheid. Dat was bij de vorige verzekeraar wel anders.
Frank
| Gemiddelde score: 8,8
De verzekeraar luisterde goed naar mijn probleem, gaf duidelijk aan welke mogelijkheden er zijn en gaf mij advies.
Gemiddelde score: 8,8
Ik heb veel vertrouwen in mijn financieel adviseur en vind hem zeer integer en toegankelijk. Bij de ABN AMRO-schadeverzekeringen hebben ze telkens elke schade in mijn huis zeer snel en vakkundig afgehandeld waardoor ik veel minder zorgen had en tevreden kon zijn over het resultaat.
Gemiddelde score: 8,7
Ik ben heel tevreden.
E. Van Mil
| Gemiddelde score: 8,7
Ben al jaren bij deze verzekering tot grote tevredenheid.
Gemiddelde score: 8,7
Ik heb goed advies gekregen en er werd geluisterd.
Gemiddelde score: 8,6
In totaal twee keer schade gemeld in de afgelopen twintig jaar. In beide gevallen vlotte beoordeling en uitbetaling van de schade. Baalde wel dat de eerste keer mij niet was verteld dat mijn premie zou stijgen en dat mijn eigen risico omhoog ging.
Gemiddelde score: 8,6
Het was vrij eenvoudig op de website om uit te vinden wat vereist was om de schadeclaim in te dienen. De afhandeling was snel en adequaat. Zelfs een vergeten item dat later alsnog werd ingediend, werd soepel telefonisch afgehandeld.
Gemiddelde score: 8,6
Prima bereikbaarheid en altijd deskundige mensen aan de lijn.
Gemiddelde score: 8,6
Ik ben altijd correct en snel geholpen bij schade.
A.de Koster.
| Gemiddelde score: 8,6
Door de duidelijke informatie op de website is het makkelijk om de juiste verzekering af te sluiten.
Gemiddelde score: 8,5
Geen op- of aanmerkingen.
Walter
| Gemiddelde score: 8,5
Schade gehad aan auto in de avond. Direct ABN AMRO gebeld om schade te melden. Medewerker was begripvol en behulpzaam (deskundig). Duurde even voordat ik bericht kreeg over de afhandeling, maar uiteindelijk wel netjes bericht ontvangen. De... Lees verder » communicatie is helder, duidelijk en open. Jammer van de schade, maar wel keurig en vlot geholpen!
Bert Kocabas
| Gemiddelde score: 8,4
Ik ben in het geheel genomen zeer tevreden over de verzekeringen bij ABN AMRO. Een verbeterpunt is om als je contact via de website hebt er een goed leesbaar antwoord komt.
Jan Weijers.
| Gemiddelde score: 8,4
We claimen niet zo veel maar als we claimen, is het eenvoudig en snel opgelost.
J.W.R.Heijnen
| Gemiddelde score: 8,4
Ik ben ongeveer al dertig jaar bij de ABN AMRO en tot heden heb ik een redelijke relatie met de bank. Ook de contacten met de bank gaat goed. Verder heb ik weinig problemen. Alleen het parkeren bij de bank vind ik minder, omdat het in het centrum ligt en parkeren is toch duur.
H. Knol
| Gemiddelde score: 8,4
Tijdens contact duidelijke en juiste informatie waarbij ook wordt aangegeven wat andere mogelijkheden zijn en de daarbij behorende kosten.
Gemiddelde score: 8,3
Zeer tevreden over het verzekeringspakket dat ik heb afgesloten bij ABN AMRO. Goede persoonlijke informatie. De schade die ik een paar jaar geleden heb aangemeld, is probleemloos afgehandeld.
B de graaf
| Gemiddelde score: 8,2
Ik vind dat de medewerkers met je meedenken. Ik heb en aanvullende reisverzekering afgesloten. Er worden tips gegeven zoals het aan- en uitzetten van bepaalde onderdelen bijvoorbeeld tijdens een wintersportvakantie.
L.van der Vliet
| Gemiddelde score: 8,2
Met vooral een heldere website over de verschillende schadeverzekeringen, gemakkelijke toegang en afhandeling is ABN AMRO een prettige verzekeraar.
P. van den Berg
| Gemiddelde score: 8,0
ABN AMRO is voor mij al meer dan veertig jaar een vertrouwde bank. Ze waren het goedkoopste voor mijn autoverzekering dus daarom heb ik voor de ABN AMRO gekozen. Ik denk dat ik al mijn verzekeringen overzet naar de ABN AMRO.
bert schonewille
| Gemiddelde score: 8,0
Heb wel eens een schade met de auto gehad, dat is met spoed en netjes geregeld.
J.Gerritsen
| Gemiddelde score: 8,0
Het is echt super handig om daar verzekeringen af te sluiten. Bij vragen hoef je maar te bellen en je krijgt uitgebreid antwoord in een normaal te begrijpen taal voor particulieren. Echt fijn. Ook bij schademelding even een belletje en alles wordt netjes geregeld voor je.
Gemiddelde score: 8,0
Goede en fijne service en altijd bereikbaar.
A. Hamers
| Gemiddelde score: 7,8
Ik heb ervaren dat de schadeafhandelingen correct gebeuren, ik vind het alleen lastig dat ik nooit rechtstreeks het kantoor kan bellen waar ik mijn verzekeringen heb afgesloten. Verder heb ik weinig te klagen, ook al liggen de prijzen mijns inziens hoger dan bij andere verzekeringen.
P.J. Visser
| Gemiddelde score: 7,8
Al heel lang geen rechtstreeks contact gehad omdat dit (gelukkig) niet nodig was. Krijgen ieder jaar keurig de papieren met nieuwe kosten voor het komende jaar (plus groene kaart).
Gemiddelde score: 7,8
Bij een vraag over een wijziging van een polis werd ik vriendelijk en deskundig geholpen.
C. Brouwers
| Gemiddelde score: 7,7
Ik moest onze inboedelverzekering omzetten in verband met verhuizing. De medewerker heeft zeer duidelijk uitgelegd wat er per wanneer gewijzigd moest worden. Ze nam alle tijd voor me en na het gesprek was alles duidelijk en goed geregeld.
J Dijkstra
| Gemiddelde score: 7,6
Ze behandelen me altijd goed en denken mee aan een oplossing.
Gemiddelde score: 7,6
De reacties op vragen/schadegevallen zijn snel en duidelijk. Bij wijziging van verzekering denken ze met je mee. In geval van een pakket (verzekering en betaalrekening) krijg je nog korting.
t vd gaag
| Gemiddelde score: 7,6
Prima geholpen, vriendelijke deskundige medewerkers.
W. Janssen
| Gemiddelde score: 7,5
De algemene indruk van ABN AMRO is goed, alleen jammer dat nog niet alle correspondentie digitaal is.
Petra van der Graaff
| Gemiddelde score: 7,5
We werden goed geïnformeerd over het veranderen van een verzekering voor de nieuwe auto. Een nadeel is dat veel kantoren weg gaan. Als je contact wilt (niet via internet), is dat als oudere een probleem.
W.J.Boom
| Gemiddelde score: 7,4
Verzekeringen zijn zeer lang geleden afgesloten. De laatste schade is meer dan 25 jaar geleden. Actuele beoordelingen zijn daardoor onmogelijk.
Gemiddelde score: 7,4
Vele jaren zonder schademelding en dan onverwacht er twee moeten melden. Het ene een WA zonder problemen en prettig afgewerkt. Voor de andere melding zijn de papieren net opgestuurd. Hoop op een positieve uitkomst zodat de schade aan het huis snel... Lees verder » gerepareerd kan worden. Prettig de verzekeringspoot direct te kunnen bellen. Zo'n eerste contact is erg belangrijk. Het verhaal duidelijk maken en welke stappen ondernomen moeten worden.
Gemiddelde score: 7,4
Ik vind het prettig dat het mogelijk is om op verschillende manieren een schade te melden, een verzekering aan te passen of om vragen te stellen. Zo kan je ook als je niet achter een computer zit belangrijke zaken regelen.
A. Klein
| Gemiddelde score: 7,3
In ons geval waren de voorwaarden voor schade-uitkering niet eenduidig. Voor een leek - wat ik niet ben - kan dit negatieve gevolgen hebben voor de hoogte van het uiteindelijke uit te keren schadebedrag. Dat zou niet mogen. Qua contact direct na de... Lees verder » schade had het beter gekund, maar gezien de drukte na de januaristorm hadden wij er alle begrip voor dat de afhandeling niet geheel volgens protocol verliep. Overmacht. Uiteindelijk is de schade uitstekend afgehandeld. Op een kritische vraag per mail werd er wel in ons voordeel gehandeld, maar er werd niet over gecommuniceerd. Ik zou liever de discussie zijn aangegaan om het voor anderen in de toekomst beter te regelen.
Gemiddelde score: 7,3
De bank heeft ons op lastige momenten goed ondersteund. Schade is altijd correct afgehandeld. Ziektekosten claimen gaf nooit problemen.
K van Laar
| Gemiddelde score: 7,2
Goede dekking en daarnaast korting bij afname van meerdere verzekeringen. De uiteindelijke tevredenheid hangt af van de mate van afhandeling van een schade of claim mocht deze zich voordoen.
robert van der gang
| Gemiddelde score: 7,2
Uitbesteding van schade casu quo letselschade laat hier en daar te wensen over, zo door de jaren heen.
Gemiddelde score: 7,1
Wel tevreden, maar heb niet de indruk dat ABN AMRO erg onderscheidend is ten opzichte van de andere grote verzekeraars.
Gemiddelde score: 7,1
Het ging om een autoschade. Mij werd toen pas duidelijk hoeveel de no-claim achteruit ging. Mijn premie ging dus sterk omhoog. Dit werd toe wel duidelijk gecommuniceerd, maar de polis is toch niet zo gemakkelijk te lezen.
A.N.
| Gemiddelde score: 7,1
Ik heb geen slechte ervaringen met de ABN AMRO-verzekeringen, maar ben er wel van overtuigd dat zij geen filantropische instelling zijn, dus altijd aan mij zullen verdienen. Maar mijns inziens geldt dat voor alle verzekeraars.
Gemiddelde score: 7,0
Heb jaren geleden een en ander al ondergebracht bij ABN AMRO. Geen claims gehad, dus onbekend met afhandeling.
Gemiddelde score: 7,0
Ik heb geen financieel adviseur ingeschakeld om mijn verzekering bij de ABN AMRO te beoordelen. Mijn ervaringen met ABN AMRO bij het claimen van schade zijn zonder meer goed te noemen.
Gemiddelde score: 6,9
Bij het afsluiten is gekeken of er niets dubbel verzekerd was. Daarna is er geen update meer geweest. Vanuit ABN AMRO komt verder geen actie of iets dergelijks om de verzekeringen door te lopen of alles nog voldoet. Dit ervaar ik als niet positief.
Gemiddelde score: 6,8
We zijn tevreden over de verwerking van onze melding.
Gemiddelde score: 6,8
Zeer anonieme tussenpersoon (bank zelf), tien jaar geleden veel beter geregeld.
Gemiddelde score: 6,8
Ik heb gelukkig al jaren geen beroep meer hoeven te doen op mijn verzekering. Daarom heb ik de gegeven antwoorden moeten baseren op mijn ervaring uit het verleden. Die was over het algemeen positief.
Gemiddelde score: 6,7
ABN AMRO-pakketverzekering is gemakkelijk als geheel. De aparte verzekeringen zijn hierin ondergebracht. Ik ben daar tevreden over. Het is alleen via de ABN AMRO callcenters soms niet mogelijk om snel een afdoende antwoord te krijgen op specifieke... Lees verder » vragen. Wijzigingen in verzekeringen gaan meestal wel snel en goed. Die servicemedewerkers zijn blijkbaar autonoom in hun handelen.
Gemiddelde score: 6,6
Lange telefonische wachtrij en uiteindelijk twee medewerkers die verschillende informatie gaven. Had mij veel geld kunnen kosten, dus erg blij met de tweede medewerker die kennis van zaken had en duidelijk aangaf dat andere medewerker fout zat.... Lees verder » Eigen risico vind ik echt te hoog bij bijvoorbeeld stormschade sinds de aanpassingen enkele jaren geleden (bijvoorbeeld zonnepanelen en waterschade nu veel slechter). Reden voor mij om binnenkort alles over te sluiten naar een andere partij.
Gemiddelde score: 6,5
Verschillende opties werden doorgenomen en goed geluisterd. En echt gekeken naar mijn wensen.
Gemiddelde score: 6,5
Heb geen verzekeringen lopen bij ABN AMRO.
Gemiddelde score: 6,4
Er zijn (te) vaak onduidelijke clausules in de polis en addertjes onder het gras.
Gemiddelde score: 6,4
Verzekeringspolissen vind ik vaak moeilijk te begrijpen, het zou duidelijker beschreven moeten worden. Als ik bel over een verzekering word ik doorverbonden naar een medewerker met kennis van verzekeringen, die kan het vaak goed uitleggen.
Gemiddelde score: 6,3
Ik voel me er goed bij, maar heb nog geen schade hoeven claimen dus kan niet veel zeggen over hoe de afhandeling gaat.
P.W.C. Balfoort
| Gemiddelde score: 6,3
Ik ben redelijk tevreden over de verzekeringen bij ABN AMRO. Ik word goed geholpen aan de telefoon.
j mol
| Gemiddelde score: 6,3
Wel berichten, maar op de duur blijkt dat je het zelf kan uitzoeken.
RobbieS
| Gemiddelde score: 6,2
Ik werd gebeld, door iemand van ABN AMRO Schadeverzekeringen over een mogelijk door mij veroorzaakte minimale schade aan iemands auto. Ik had ingeparkeerd bij de school van mijn kleinkinderen en iemand beweerde dat ik zijn auto kort had geraakt met... Lees verder » een heel klein plekje. Maar ik was ervan overtuigd dat ik die auto helemaal niet had geraakt en dus ook niet aansprakelijk was. Daarna heb ik niets meer gehoord.
W. van der Kwast
| Gemiddelde score: 6,2
Minder concurrerend, voorwaarden minder ruim.
Gemiddelde score: 6,1
Er is nog nooit iets geclaimd bij ABN AMRO Verzekeringen. Bij een verzekering bij een andere verzekeraar is mijn ervaring dat er ingezet wordt om zo veel mogelijk niet te vergoeden. Ik ga ervan uit dat dit bij ABN AMRO niet anders is/zal zijn. De... Lees verder » ABN AMRO was een no brainer: de korting op de hypotheekrente maakte de keuze wel heel interessant.
Gemiddelde score: 6,0
Je kunt niet makkelijk iets wijzigen.
Gemiddelde score: 6,0
De rechtsbijstand erzekering doet weinig voor mij als cliënt. Schade verhalen: accepteer maar wat de tegenpartij biedt. Steun bij een rechtszaak: slachtofferhulp steunt u al, of bij deze zaak heeft u geen rechtsbijstand nodig.
J. Schrik
| Gemiddelde score: 5,8
Nog geen ervaring met ABN AMRO-verzekering gehad.
E.Zweistra
| Gemiddelde score: 5,5
Bij het afsluiten lijk je altijd een goede dekking te hebben maar wanneer je een schade meldt, lijkt het altijd dat ze diep graven om iets te ontdekken waardoor ze onder de schade proberen uit te komen en als leek trek je vaak aan het kortste eind. ABN AMRO is zeker een bank die niet echt steunt.
Gemiddelde score: 5,4
Niet actief meedenkend aan een oplossing en ook zeer star met uitkeren gelden.
Patrick Kreuning
| Gemiddelde score: 4,8
Ik heb een inboedelverzekering, maar ik kan mijn cd's (meer dan 1000) en boeken (vijf kasten vol) niet verzekeren. Hun standpunt: je kunt maar één cd per keer luisteren en maar één boek per keer lezen. Tja, ik draag ook maar éé set kleren per... Lees verder » keer et cetera. Ze willen geen taxateur sturen wanneer ik daar om vraag. Overigens zijn ook mijn bas en gitaar niet verzekerd, ook al komen ze nooit buitenshuis. Wat heb ik aan zo'n verzekering? Je hebt een inboedelverzekering nu eenmaal nodig, maar op deze manier heb ik zoiets van: liever niet, kost me elke maand geld.
kalkman
| Gemiddelde score: 4,5
Probeerde laatst een adreswijziging door te geven. Kon alleen via internet. Maar dan heb je een bankpasnummer nodig, en ik heb geen bankpas. Ik werd zeer onvriendelijk te woord gestaan over de telefoon. Vraag maar een bankpas aan, was het advies.... Lees verder » Mevrouw ik wil geen bankpas, ik wil een nieuw adres doorgeven. Kan alleen met een bankpas en als u dat niet wilt, is dat uw probleem. Dag mevrouw.
p. van dongen
| Gemiddelde score: 3,9
Ik heb nog steeds het gevoel dat als een verzekeraar uit moet keren, deze dat doet in zijn belang in plaats van het belang van de gedupeerde.
g.jm.middendorp
| Gemiddelde score: 2,9
Ik zal niemand adviseren een verzekering bij de ABN AMRO te nemen, hoewel ik al 37 jaar bij hen verzekerd ben. Nooit wat gedeclareerd. Nu ernstige schade en alleen maar bezwaren van de verzekering. Kortom, ik ga ook wat anders zoeken als de huidige schade is afgehandeld.