ABN AMRO Verzekeringen is een joint venture van NN Group (51%) en ABN AMRO Bank (49%). Ze combineert het beste van twee werelden; de verzekeringskennis van Nationale Nederlanden en de optimale service en advieskwaliteit van ABN AMRO Bank. ABN AMRO Verzekeringen biedt  ABN AMRO klanten levens- en schadeverzekeringen aan.

Voordelen van een verzekering bij ABN AMRO:

  • 24/7 hulp bij schade.
    Schade? Geen nood, we helpen u! Meld snel en simpel uw schade.
  • Aanbevolen door Consumentenbond en MoneyView
    Schadeverzekeringen met uitgebreide dekkingen, regelmatig goed beoordeeld door Consumentenbond en MoneyView.
  • Verzekerd van kwaliteit
    ABN AMRO Verzekeringen heeft het Keurmerk Klantgericht Verzekeren.
https://www.abnamro.nl/verzekeringen
2020
  • 2020
  • 2019
  • 2018
  • 2017
  • 2016
7,4 Gemiddeld rapportcijfer
7,6 Algemene tevredenheid
7,5 Klantgerichtheid
7,4 Deskundigheid
7,3 Duidelijkheid
7,4 Vertrouwen
7,5 Contact met verzekeraar
Hoog-Laag
  • Hoog-Laag
  • Laag-Hoog

Klantreacties

Gemiddelde score: 10
Had het gevoel echt geholpen te worden.
W.v.d.Galiën
| Gemiddelde score: 10
Duidelijk in woord en geschrift, niet duur, persoonlijk.
J. Ghiraw
| Gemiddelde score: 9,9
Tijdens het gesprek over de Schade, vatte de medewerker alles goed samen. En dacht ook met me mee. Dit was prettig, en binnen enkele dagen was het afgehandeld en stond het bedrag op m’n rekening.
Gemiddelde score: 9,8
Heel tevreden, zijn altijd goed bereikbaar en vriendelijke mensen aan de telefoon. Verzekering nog niet echt nodig gehad, dus geen ervaring met Schade afhandeling.
F.W.M. van der Heijdt
| Gemiddelde score: 9,7
Ik ben in al die jaren dat ik klant ben van ABN AMRO Verzekeringen, meer dan 40 jaar, nooit in conflict met hen gekomen. Met grote snelheid werden Schades uitgekeerd of terecht gemotiveerd afgewezen. Altijd met een grote mate van klantvriendelijkheid.
L. Sanou-Vagevuur
| Gemiddelde score: 9,6
Mijn mening: prima. Schade wordt serieus genomen, adequaat afgehandeld. Kortom, ik ben tevreden.
M. Bakker
| Gemiddelde score: 9,3
Ik zit al heel lang bij ABN AMRO Verzekeringen (tevens ook met mijn bankzaken) en ze willen echt met me meedenken. Ook willen ze verder gaan dan alleen de regeltjes. Zo hebben ze alsnog uitgekeerd bij een Schade, terwijl het eigenlijk niet verzekerd... Lees verder » was omdat ze ook zagen dat het een beetje vreemd was. Ik hoop een verzekeraar eigenlijk nooit nodig te hebben, maar als ze er staan als dat wel zo is, ben ik helemaal blij.
Gemiddelde score: 9,2
Schade snel en correct afgehandeld.
Gemiddelde score: 9,1
Onze autoverzekering is behoorlijk goedkoper dan bij andere verzekeraars, met duidelijke polisvoorwaarden!
Gemiddelde score: 9,0
Goede informatie, duidelijk, klantvriendelijk en een scherp tarief.
Meer lezen »
H.l.Ham
| Gemiddelde score: 8,9
Ben zeer tevreden. Op een vraag duidelijk antwoord.
Gemiddelde score: 8,9
De medewerkers van ABN AMRO Verzekeringen zijn deskundig, vriendelijk, professioneel en bevlogen.
Gemiddelde score: 8,9
Ik heb jaren geleden een reisverzekering afgesloten voor ons gezin. We hebben hier éénmaal gebruik van moeten maken. Alles werd keurig opgelost en er werd echt met ons meegedacht. De afhandeling is in één woord geweldig.
Gemiddelde score: 8,8
Schade was makkelijk te melden. Medewerker behandelde de Schade direct naar tevredenheid.
Gemiddelde score: 8,8
Prima, duidelijk, uitstekende Schaderegeling.
Gemiddelde score: 8,8
Een aantal jaren geleden wilde ik de diverse Schadeen onderbrengen bij een enkele verzekeraar. Gesprekken met ABN AMRO verzekeringen hebben mij aanleiding gegeven het pakket bij hen onder te brengen. En tot op de huidige dag heb ik geen spijt van mijn keuze.
Gemiddelde score: 8,4
Mijn vragen worden altijd snel en kundig beantwoord. Een eventuele claim is tot heden altijd netjes en snel geregeld.
Gemiddelde score: 8,3
Goede reisverzekering, goede service bij problemen.
André V
| Gemiddelde score: 8,3
ABN AMRO is een uitstekende verzekeraar die goed naar zijn klant luistert!
Gemiddelde score: 8,1
Ik ben zeer tevreden met de service, informatie en dekking van de verzekering van mijn ABN AMRO verzekering.
F.werf
| Gemiddelde score: 8,0
Alles wat ik heb meegemaakt met de verzekeraar is prima verholpen.
Gemiddelde score: 7,9
Nadat ik Schade aan mijn auto had werd ik prettig geholpen. Er werd mij een Schadebedrijf voorgesteld waar ik mijn auto kon laten repareren zonder mijn no claim kwijt te raken.
Gemiddelde score: 7,8
Zeer prettig voorgelicht over het afsluiten van de verzekeringen door de adviseur. Het contact verliep gemakkelijk, goede bereikbaarheid en snelle reactie op vragen.
Gemiddelde score: 7,8
Ik ben op dit moment tevreden over ABN AMRO.
Gemiddelde score: 7,8
Duidelijk en betrouwbaar.
M.Setz
| Gemiddelde score: 7,8
ABN AMRO nu paar keer nodig gehad helaas bij Schade. Afhandeling zeker te spreken over. Wel zeer ontevreden over no claim verval na kleine Schade.
Gemiddelde score: 7,7
ABN AMRO heeft ons in alle opzichten wat betreft Schade afhandelingen perfect behandeld.
Gemiddelde score: 7,6
Correct geholpen
Gemiddelde score: 7,6
Ben tevreden over de afhandeling van Schadeclaims.
Gemiddelde score: 7,4
Na mijn verhuizing had ik een wijziging doorgegeven. De bevestiging duurde langer als 2 weken. Ik kon niet zien dat mijn dochter op mijn verzekering zat. Waardoor ik altijd op hun woord moet geloven dat ze er op staat. Ik heb geen bewijs. Verder... Lees verder » vindt ik dat eigen risico per Schade verzekering duidelijker en misschien schematisch genoteerd moet worden. Dat maakt overzichtelijker. Hun woordgebruik in voorwaarden of zinconstructie mag eenvoudiger zodat het makkelijk te begrijpen is. Ik wil een keer kunnen lezen dat ik bij zware Schade een goed bedrag uitgekeerd krijg en dat al mijn spullen en meubels makkelijk terug kan kopen. Ik ben al heel lang klant van ABN AMRO verzekeringen. Ik kon bij de wijziging in mijn oude variant van polis blijven waardoor kosten goedkoper. Dit kon ik heel erg waarderen. Telefonisch wordt ik altijd goed, vriendelijk begeleid en geïnformeerd. Verzekeringen hebben de reputatie om niet op tijd, volledig en bedragen uit te betalen.
Gemiddelde score: 7,3
Ik ben tevreden.
Gemiddelde score: 7,1
ABN AMRO is tastbaar. Zij hebben nog een paar kantoren dus kan je een afspraak maken met een "echte persoon". Dat heeft wat in deze gekke tijd!
Gemiddelde score: 7,0
Ik heb gelukkig weinig nodig gehad op het gebied van verzekeringen. Over een periode van 30 jaar heb ik éénmaal de reisverzekering aan gesproken, éénmaal de inbraak verzekering en eenmaal de autoverzekering. In alle gevallen werd de Schade keurig afgewikkeld en vergoed.
Gemiddelde score: 7,0
Als verzekerde eenvoudig een inbraak, alleen Schade, kunnen melden. Vervolgens wordt je op pad gestuurd om informatie boven water te krijgen wat het gaat kosten om Schade te herstellen. Daar heb ik geen verstand van dus via aannemer kostenopgaaf... Lees verder » voor reparatie gedaan. Die stuurt offerte en dan ben ik als klant niets anders dan doorgeefluik van vragen en antwoorden. Dat is niet efficiënt, ook omdat ik er geen verstand van heb. Als een aannemer stelt dat het goedkoper is om een nieuwe ruit te bestellen dan de oude om te wisselen omdat er een compleet nieuw draairaam moet komen, in verband met tijd, kans op ruitbreuk/beschadiging, dan zal dat zo zijn. Verzekeraar komt met vragen, klant kan naar aannemer voor antwoorden en weer terug naar verzekeraar etcetera. En dat rondje 3 x voordat men uiteindelijk akkoord ging met de originele prijsopgaaf. Bespreek dat direct tussen verzekeraar en aannemer lijkt mij wel zo efficiënt. Nu moet uit call centrum ook 3 x een medeweker zich in het dossier verdiepen voordat vervolgstap gemaakt kan worden.
N. Frijn
| Gemiddelde score: 6,9
Ik heb niet hoger dan een 6 of 7 gegeven omdat het contact verschillend per keer is. Bij een Schade aangeven zelfs heel vervelend. Bij het wijzigen van een autoverzekering heel goed.
Gemiddelde score: 6,3
Verzekering bij ABN AMRO gedaan om korting te krijgen door het onderbrengen van meerdere producten bij ABN AMRO zoals hypotheek en betaalrekening. Verder weinig ervaring met verzekering producten van ABN AMRO.
J. Goossens
| Gemiddelde score: 6,1
Verzekeraars in het algemeen hebben een zeer slechte naam als het op uitbetalen aankomt. Bij ABN AMRO heb ik ca. 12 jaar geleden na stormSchade wel na enige tijd correct uitbetaald gekregen. Bij vragen over regelingen werd echter wel altijd verwezen... Lees verder » naar specialisten, liefst te benaderen per mail. Mijn ervaring met een rechtsbijstandsgeval (niet ABN AMRO) was uitermate bedroevend. Na meer dan 6 maanden en 4 huisbezoeken en circa 8 brieven werd 300 euro uitgekeerd.
Gemiddelde score: 6,0
Ik heb de laatste twintig jaar geen gebruik hoeven maken van de verzekeringen, dus ik heb weinig te melden.
F. Van der Wal
| Gemiddelde score: 6,0
Ik heb al jaren deze verzekering, maar is nog niet nodig geweest.
Gemiddelde score: 6,0
Maakt extra verzekeringen afsluiten onnodig belastend (bellen in plaats van online extra info uitvragen). Bij grotere Schades/claims wel goede afhandeling van de Schade zelf.
Gemiddelde score: 5,8
Wij zijn verzekerd bij ABN AMRO omdat deze verzekeringen goed beoordeeld zijn door MoneyView. Voor wat betreft de inboedelverzekering hebben wij echter de indruk voor een te hoog bedrag verzekerd te zijn. De voorwaarden van ABN AMRO zijn verhuld in... Lees verder » kleine lettertjes, nergens op de website staat helder vermeld wat er nu wel of niet verzekerd is. Het afsluiten of wijzigen van een verzekering verloopt ronduit amateuristisch: men wekt de indruk dat dit allemaal digitaal kan, maar achter de schermen verloopt alles nog per brief en post. Al met al hebben we maar weinig vertrouwen in deze verzekeraar.
Gemiddelde score: 5,3
Als je om welke reden dan ook probeert in contact te komen met de betreffende verzekeringsinstelling van de bank, is er een enorme rij van telefonades nodig voor je iemand van de goede afdeling te pakken krijgt. Ik vind het verkeerd dat dat alleen... Lees verder » sneller lukt, door iemand van 'private banking' in te schakelen. Je zou willen dat dit soort afdelingen van de bank voor iedereen gelijkelijk toegankelijk is.
Gemiddelde score: 5,3
Lekkage door dakgoot niet verzekerd of eigen bijdrage van €225, - voor een pakje behangplaksel.
R. Afman
| Gemiddelde score: 4,0
ABN AMRO is een bedrijf gericht op uitkeringsminimalisatie en winstmaximalisatie.
B.Berrevoets
| Gemiddelde score: 2,4
ABN AMRO doorlopende reisverzekering slaat nergens op. . ik heb een hartinfarct gehad met complicaties maar volgens hun medisch adviseur kon ik makkelijk reizen, daaag 800 euro.