Aegon voelt zich verantwoordelijk voor financiële bewustwording van mensen. Daarom helpen we wereldwijd zo’n veertig miljoen klanten met oplossingen op het gebied van pensioenen, verzekeringen en vermogensbeheer. We ontwikkelen producten die u financieel zelfstandig en onafhankelijk maken.

Aegon’s levensverzekeringen helpen klanten en hun naasten met de financiële gevolgen van overlijden, of van juist heel oud worden. Onze klanten kunnen zich verzekeren tegen de financiële gevolgen van overlijden met een overlijdensrisicoverzekering. Met een lijfrenteverzekering zijn klanten verzekerd van een tijdelijke of levenslange inkomensaanvulling op hun pensioen.

https://www.aegon.nl
2018
  • 2018
  • 2017
  • 2016
6,7 Gemiddeld rapportcijfer
6,5 Algemene tevredenheid
6,8 Klantgerichtheid
6,8 Deskundigheid
6,7 Duidelijkheid
6,5 Vertrouwen
6,9 Contact met verzekeraar
Hoog-Laag
  • Hoog-Laag
  • Laag-Hoog

Klantreacties

Gemiddelde score: 10
Ik ben gepensioneerde van AEGON en weet derhalve wie ik waarvoor benaderen moet.
s den brave
| Gemiddelde score: 9,2
Ik ben zeer tevreden omdat ik via mijn tussenpersoon de verzekering heb die bij mij past. Als ik vragen of iets dergelijks heb dan bel ik mijn tussenpersoon op en die gaat er voor mij achteraan en geeft mij de antwoorden.
Gemiddelde score: 9,1
Via een financieel adviseur zijn wij bij AEGON terechtgekomen en alles wat wij nodig hadden, is uitstekend verzorgd.
Gemiddelde score: 9,0
Heb mijn levensverzekeringen via een tussenpersoon afgesloten voor dertig jaar geleden. De tussenpersoon is reeds jaren uit beeld, mede doordat er later ook de mogelijkheid werd geboden om zaken via internet rechtstreeks met de AEGON te regelen.... Lees verder » Hierbij steeds heel directe en duidelijke uitleg en antwoorden op eventuele vragen ontvangen. Heb nog steeds een goed gevoel bij de AEGON.
Gemiddelde score: 8,9
Ik heb contact opgenomen met AEGON voor de tenaamstelling na mijn huwelijk en om de begunstigden na mijn sterven te wijzigen. De stappen die ik moest nemen, zijn duidelijk uitgelegd en ook goed opgevolgd door AEGON. De adviseur die mij destijds deze... Lees verder » verzekering verkocht heeft, is niet meer actief. Ik had het prettig gevonden als mij dit was medegedeeld door AEGON.
Gemiddelde score: 8,7
Ik weet niet of mijn antwoorden iets over AEGON zeggen of meer over mijn financieel adviseur.
Gemiddelde score: 8,6
Heel tevreden over de advisering van de financiële agent die wij hebben. AEGON werkt zeer snel en kundig. We hebben inmiddels een andere woning gekocht en zijn bij AEGON gebleven. Uitstekende voorwaarden en betrouwbaar.
J.J.P. Deelen
| Gemiddelde score: 8,6
Bij vraag informatie om waardeoverdracht van lijfrentepolis naar bankspaarproduct goede telefonische informatie gekregen en veel informatie op website kunnen vinden. Informatie dusdanig goed dat er geen adviseur hoefde te worden ingeschakeld.... Lees verder » Overigens ben ik zelf in dit soort materie goed thuis.
A.Koopman
| Gemiddelde score: 8,5
Altijd duidelijke informatie over de levensverzekering en ook een uiteenzetting van de mogelijkheden die er op dat moment zijn.
P. Vd meulen
| Gemiddelde score: 8,3
Zeer tevreden met AEGON.
Meer lezen »
Sacha
| Gemiddelde score: 8,2
Gewoon tevreden. Op adreswijziging na eigenlijk nooit contact.
Mimalied
| Gemiddelde score: 8,0
Geen info.
J. Rutten
| Gemiddelde score: 8,0
De verzekering waar het in dit interview over gaat, is inmiddels uitgekeerd en wij hebben daar een goed advies over gekregen naar aanleiding van vragen die wij daarover hadden. We zijn tevreden.
R.v.V
| Gemiddelde score: 8,0
Betrouwbare adviseur.
Gemiddelde score: 8,0
AEGON werkt vrij snel en helder, niet altijd ook via de adviseur maar is wel duidelijk over de polissen en mogelijkheden.
H.M.Broeksteeg
| Gemiddelde score: 8,0
Wij zijn in 2002 bij AEGON gekomen door overname. Eerst waren wij bij Axent. We hebben dus niet bewust voor AEGON gekozen. Het enige contact tot nu toe zijn de brieven als er iets verandert.
C. Deen
| Gemiddelde score: 8,0
Ik heb er totaal geen verstand van. Daarnaast heb ik geen tussenpersoon meer.
Gemiddelde score: 8,0
AEGON zal alles in het werk stellen om hetgeen is overeengekomen in duidelijke taal over te brengen aan cliënt, zodat alles naar wens geregeld is of zal worden.
Erwin
| Gemiddelde score: 7,9
Mede door de tussenpersoon een duidelijke, eerlijke verzekering. In vergelijking met andere verzekeraars (op het moment van afsluiten circa vier jaar geleden) de beste keus voor ons qua voorwaarden en maandpremie.
A. Bult
| Gemiddelde score: 7,7
Professioneel: wel is er een wens om - zeker tegen het eind van de polistermijn - proactief benaderd te worden.
Gemiddelde score: 7,7
Dit product is aangeboden bij een nieuwe hypotheek. Aangezien ik het lastig vind dit zelf uit te zoeken eerst wat onderzoek gedaan naar dit product en geen rare zaken gevonden. Zodoende tevreden met dit aanbod.
C. Schaank
| Gemiddelde score: 7,7
Goede verzekeraar!
rianne
| Gemiddelde score: 7,6
Duidelijk en gericht op onze persoonlijke situatie.
Gemiddelde score: 7,6
Ik laat mijn zaken bij AEGON regelen via een financieel adviseur, dus kan niets zinnigs zeggen over mijn relatie met AEGON.
E. van den Berg
| Gemiddelde score: 7,5
Uitleg van AEGON bij afgesloten producten is vrij duidelijk. Afsluiten ging gemakkelijk, mede dankzij adviseur.
L. Pikaar
| Gemiddelde score: 7,5
Een gemengde verzekering bij AEGON moest helaas uitgekeerd worden. Dit is gebeurd. De brieven die wie hierover kregen, waren duidelijk, informatief en in begrijpelijke taal.
F.J.v.Hulst
| Gemiddelde score: 7,5
Informatie is makkelijk te vinden online en begrijpelijk.
Gemiddelde score: 7,5
Heel prettig dat als ik vragen heb, ik een afspraak kan maken. Als ik dingen niet begrijp, worden ze snel en correct uitgelegd.
N.Franssen
| Gemiddelde score: 7,4
Heb met mijn bankspaartegoed een lijfrente gekocht bij AEGON. Keuze voor de kosten die aanvaardbaar waren, verder was alles prima geregeld met een account.
M.van Lier.
| Gemiddelde score: 7,4
Wij hebben altijd een goed contact gehad met AEGON. Nu hebben wij levensverzekeringen die vrij zijn van betalingen, dus nu is het contact minder.
C.C.
| Gemiddelde score: 7,4
Ik heb gevraagd of de uitkering niet ineens uitgekeerd kan worden maar in delen over meerdere jaren verspreid. AEGON heeft dat heel mooi voor me geregeld.
C. Meems
| Gemiddelde score: 7,4
Ik heb al een zeer aantal jaren een levensverzekering lopen bij AEGON, al sinds de invoering van de lijfrente en gestopt met premiebetaling na het stopzetten van het voordeel. Ik krijg jaarlijks een overzicht van het belegde bedrag, wat ik zeer op prijs stel.
Gemiddelde score: 7,3
Duidelijk en je weet wat je kan verwachten.
Gemiddelde score: 7,3
Ondanks de vaak moeilijke materie heeft de AEGON-medewerkster het een begrijpelijk verhaal gemaakt. Maar dat zal zeker niet altijd het geval zijn. Enige kennis en scholing is nodig om dit allemaal te begrijpen en niet de verkeerde beslissingen te nemen.
Gemiddelde score: 7,2
Over het algemeen tevreden over AEGON, alleen ook een woekerpolis bij hun gehad en dat beviel dus helemaal niet goed. Heeft geld gekost en zo was het ons niet voorgespiegeld. Zou het potje voor de studie van de kinderen worden, maar was een groot fiasco.
j hagenaars
| Gemiddelde score: 7,2
Betrouwbare maatschappij.
Gemiddelde score: 7,2
De tussenpersoon is in de afgelopen jaren veelvuldig gewijzigd in verband met overnames. Wij hadden een lokaal bekende tussenpersoon, nu is dat een grotere organisatie waarbij de binding (en daarmee betrokkenheid) minder is.
Gemiddelde score: 7,0
Toen we onze eerste hypotheek afsloten, hadden we een overlijdensrisicoverzekering nodig. Doordat de hypotheek bij AEGON loopt, is daar ook de overlijdensrisicoverzekering afgesloten. In goed vertrouwen door ons in onze adviseur.
JWM van Rijswijk
| Gemiddelde score: 7,0
Ik heb een levensverzekering. Behalve het tot nu opgebouwde kapitaal en de koers van het aandeel, zou ik ook graag het aantal aandelen zien dat erbij hoort.
Fam. van Loon
| Gemiddelde score: 7,0
Wij hebben indertijd een opstalverzekering bij AEGON afgesloten, naar volle tevredenheid.
Gemiddelde score: 7,0
Heb er een goed gevoel bij, maar bij dit soort verzekeringen weet je het pas zeker als je ze ooit echt nodig gaat hebben. En zeker bij een levensverzekering duurt dat hopelijk nog heel erg lang.
H.D.van den Bovnkamp
| Gemiddelde score: 7,0
Om AEGON te helpen.
Gemiddelde score: 7,0
Het oversluiten ging makkelijk, alleen jammer dat je dan weer veel geld moet neertellen om te mogen afsluiten.
J. Rijk
| Gemiddelde score: 6,9
Er wordt snel en deskundig gereageerd op vragen en indien nodig actie ondernomen.
Gemiddelde score: 6,8
Je sluit een verzekering af voor het geval dat. Het nadeel is, maar dat is bij alle verzekeringen, dat je er pas achter komt of je goed verzekerd bent op het moment dat er echt iets gebeurt.
Gemiddelde score: 6,8
Mijn cijfers voor vertrouwen in de verzekeraar zijn laag, maar dat geldt voor alle verzekeraars. Het kostte jammer genoeg geld om mijn verzekering tot uitkering te laten komen, maar AEGON maakte het uitvoeren van alle stappen om dit te doen... Lees verder » gemakkelijk, tenminste nadat ik op de site met behulp van een van hun medewerkers de juiste plek om dit te doen had gevonden.
R. Snellink
| Gemiddelde score: 6,7
Ik weet niet welke beoordeling ik moet toelichten, per aspect of in zijn geheel?
Frank Wester
| Gemiddelde score: 6,7
Ondersteuning van AEGON (als dienstverlener) over het oversluiten van mijn verzekering was goed, snel en adequaat. Echter, bij verzekeraars (als financieel instituut) blijft altijd het beeld dat transparantie niet hun hoogste waarde in het leven is,... Lees verder » waardoor er altijd achterdocht blijft bestaan over rendement en kosten.
Froukje
| Gemiddelde score: 6,5
Geen idee.
Gemiddelde score: 6,2
Ik heb een pensioenpolis bij AEGON. Het bedrijf is niet altijd open en eerlijk geweest over de rendementen. Hierdoor is het vertrouwen geschaad en heb ik voor aanvullend pensioen contact gezocht met een andere verzekeraar.
Gemiddelde score: 6,1
We zijn verder tevreden.
Gemiddelde score: 5,8
Aan verzekeringen worden vooral voor ouderen onplezierige voorwaarden verbonden. Belang van de klant staat vaak niet voorop. Behandeling vaak niet voldoende individueel.
Gemiddelde score: 5,5
Het heeft maanden geduurd voor een wijziging werd doorgevoerd en/of verkeerd werd doorgevoerd!
berto
| Gemiddelde score: 5,4
Gewoon, zakelijk, geen overbodige rimram.
Gemiddelde score: 5,3
Ik heb het gevoel dat beloftes niet worden nagekomen. Het rendement is veel lager dan mij is voorgehouden bij het afsluiten.
Gemiddelde score: 5,1
Advies gekregen bij afsluiten hypotheek. Te weinig kennis en daarom op advies bank keuze gemaakt. Weinig vertrouwen in verzekeraars echter. Krijg steeds meer gevoel dat het om zo veel mogelijk geld verdienen gaat. Gevoel geldt dus voor verzekeraars... Lees verder » in totaal, niet specifiek AEGON. Binnen werkveld bijvoorbeeld ook te maken met zorgverzekeraars.
Gemiddelde score: 5,0
Ik kan niet beoordelen of ze de waarheid spreken en of ze me de correcte info geven. Website is wel goed te bereiken. Brieven en info verwerken is onvoldoende.
Gemiddelde score: 4,9
Ik ben tevreden over de verzekering van AEGON, minder tevreden over transparantie en deskundigheid van de medewerkers. Gemaakte afspraken worden niet altijd nagekomen.
Gemiddelde score: 4,8
De woekerpolis zit mij nog dwars. En de polis die nu nog loopt, is ook zo'n onmogelijk ding uit het verleden. Dat heeft mijn vertrouwen in verzekeraars in het algemeen op 0 gezet.
C. Wijnen
| Gemiddelde score: 4,3
Het oversluiten van onze levensverzekering voor het pensioen is niet mogelijk omdat de leeftijdsgrens van de AOW is verzet. Dus onze levensverzekering moet nog 1,5 jaar uitgesteld worden en dat is niet mogelijk om dat zelf te doen op hun site. Als... Lees verder » dat door AEGON gedaan wordt, kost je dat 400 euro. Door hun onduidelijkheid op hun website zijn wij niet tevreden over AEGON!
Gemiddelde score: 3,8
Telkenmale is er een probleem om mijn koersplanpolis te volgen. Systeem werkt van de tien keer negen keer niet. Schriftelijk krijg ik ook niet de volledige waarden plus de 4% rendement waarde door.
D. Bosman
| Gemiddelde score: 1,8
Bij de aanvraag van de uitkering moest ik een behoorlijk bedrag betalen voor a) de uitkering ontvangen en b)voor een advies dat ik niet nodig had. De website waar je het ook kon aanvragen, was niet erg duidelijk. AEGON deed alles om zijn eigen... Lees verder » zakken te spekken en niet veel om normaal mijn uitkering te regelen.
Gemiddelde score: WN
Slechte enquête daar ik geen AEGON-klant ben.