Aegon voelt zich verantwoordelijk voor financiële bewustwording van mensen. Daarom helpen we wereldwijd zo’n veertig miljoen klanten met oplossingen op het gebied van pensioenen, verzekeringen en vermogensbeheer. We ontwikkelen producten die u financieel zelfstandig en onafhankelijk maken.

Aegon’s levensverzekeringen helpen klanten en hun naasten met de financiële gevolgen van overlijden, of van juist heel oud worden. Onze klanten kunnen zich verzekeren tegen de financiële gevolgen van overlijden met een overlijdensrisicoverzekering. Met een lijfrenteverzekering zijn klanten verzekerd van een tijdelijke of levenslange inkomensaanvulling op hun pensioen.

https://www.aegon.nl
2019
  • 2019
  • 2018
  • 2017
  • 2016
6,7 Gemiddeld rapportcijfer
6,6 Algemene tevredenheid
6,8 Klantgerichtheid
7,0 Deskundigheid
6,7 Duidelijkheid
6,5 Vertrouwen
7,0 Contact met verzekeraar
Hoog-Laag
  • Hoog-Laag
  • Laag-Hoog

Klantreacties

Gemiddelde score: 8,9
AEGON heeft haar online omgeving erg klantvriendelijk ingericht. Het is makkelijk om daar te vinden wat je zoekt. De levensverzekering zit aan onze hypotheek gekoppeld, ik kijk er eerlijk gezegd niet vaak naar.
Gemiddelde score: 8,5
AEGON levert wat het belooft en communiceert duidelijk en zonder retoriek. Daarnaast zijn de verzekeringen goed betaalbaar.
Gemiddelde score: 8,4
AEGON heeft mij keurig geholpen bij het afsluiten van mijn lijfrenteverzekering. De adviseur was duidelijk, gaf goede informatie en gaf ook aan wat het beste bij mij paste.
Gemiddelde score: 8,4
Goede dekking voor een realistische premie, toegespitst op onze specifieke situatie.
M.Magielse
| Gemiddelde score: 8,3
Over het algemeen is alles duidelijk en goed gecommuniceerd.
Gemiddelde score: 8,3
Helder en begrijpelijk Nederlands. Telefonisch contact altijd zeer prettig en hulpvaardig.
Gemiddelde score: 8,0
Mijn ouders hebben de levensverzekering afgesloten toen ik klein was. Deze is nu premievrij. Heb ook nog nooit contact gehad, omdat er pas bij overlijden contact nodig is.
G. Douma
| Gemiddelde score: 8,0
AEGON gedraagt zich als een correcte verzekeraar met duidelijke informatie. Wat mij tegengevallen is. Is het bedroevende rendement op de levensverzekeringen de laatste tien jaar. Daarbij wordt nog niet eens het niveau van de AEX-index bereikt.
Gemiddelde score: 7,8
Ik ben ervan overtuigd dat AEGON over het algemeen goed bezig is, goede intenties heeft met haar klanten en maatschappelijke bewust werkt. Natuurlijk heeft AEGON in het verleden wel fouten gemaakt, bijvoorbeeld met de woekerpolisaffaire, maar dat hebben de meeste verzekeringsmaatschappijen.
Gemiddelde score: 7,6
Vandaag de dag is de informatie ruim voldoende. Wel het gevoel dat in het verleden informatie is achtergehouden, wat mogelijk een betere uitkomst had gegeven aan de waarde van de levensverzekering.
Meer lezen »
T. Jansen
| Gemiddelde score: 7,5
Tijdens contact altijd een vriendelijke medewerker die mijn vragen serieus nam en me goed voorlichtte zodat ik een afgewogen keus kon maken.
Gemiddelde score: 7,5
Ik vind de uitleg van kosten vaak niet transparant en helder.
Gemiddelde score: 7,5
Tot nu toe geen problemen en/of moeilijkheden meegemaakt, dus gewoon prima.
Gemiddelde score: 7,4
Ik ben tevreden tot nu toe over AEGON, alleen maak ik mij zorgen over de toekomst omdat de solvabiliteit plotsklaps sterk gedaald is. Verder word ik niet op de hoogte gehouden over dalende of stijgende rentes, zowel aan opbouw als aan... Lees verder » uitkeringskant. Advies van AEGON was: "dat kunt u zelf op de site nakijken".
Gemiddelde score: 7,4
Een goede verzekeraar die nog kan werken aan verduidelijken van gemaakte afspraken.
Gemiddelde score: 7,4
AEGON is betrouwbaar en heeft goede producten.
G H Glas
| Gemiddelde score: 7,3
Heb maar een heel klein stukje bij hun via een toenmalige werkgever.
Gemiddelde score: 7,3
Ik denk wel dat AEGON op een goede manier werkt, maar verzekeringen blijft voor mij toch een wat mistig geheel, waarbij je maar moet hopen dat ze het op een goede manier doen.
Gemiddelde score: 7,0
Goed contact en duidelijke communicatie over product.
Gemiddelde score: 7,0
Alles is relatief. Andere verzekeraars waren 'erger'.
Gemiddelde score: 6,7
Het is inmiddels al weer 19 jaar geleden dat ik deze af heb gesloten. Indertijd gekoppeld aan mijn hypotheek en later zelfstandig door laten lopen toen mijn huis verkocht was. De regelmaat waarmee financieel adviseurs van baan wisselen, maakt het... Lees verder » onmogelijk vandaag de dag nog te weten wie je zou moeten aanspreken met eventuele vragen over het product. Dit doe ik desgewenst dus maar rechtstreeks met AEGON. Advies dat indertijd is gegeven, was lastig te controleren en vergelijkingssites waren er toen nog niet.
B.C. van den Broek
| Gemiddelde score: 6,5
AEGON was de enige maatschappij die mijn levenproduct oud regime wilde uitvoeren in de uitkeringsfase. Krijg nul of negatief rendement, maar het oude regime blijft van toepassing.
M. van Maaren
| Gemiddelde score: 6,0
Een (voor mijn idee) simpel wijzigingsverzoek kon alleen op erg ingewikkelde en ouderwetse manier (brief opstellen, ondertekenen, scannen en daarna mailen) aangevraagd worden.
A. van Thiel
| Gemiddelde score: 5,7
AEGON is zoals elke verzekeraar in mijn ogen meer uit op eigen winst dan het beste product voor de klant te regelen. Ik heb zeer weinig vertrouwen in deze mensen, omdat ze je te vaak een sigaar uit eigen doos aanbieden.
Gemiddelde score: 5,6
Naar mijn idee zitten er geen of nauwelijks verschillen in verzekeraars. Je kunt of mag niet zonder. Uiteindelijk betaal je veel voor te veel kleine lettertjes op veel pagina's tellende met uitsluitingen op een polis.
Gemiddelde score: 5,5
Wat betreft het uit te keren bedrag was minder dan stond aangegeven. Was 125 euro en er werd uiteindelijk 94 euro. Geen specificatie te vinden op mijn AEGON. Nadat ik een van de medewerkers had gesproken bleek dat er loonheffing en ZWV ingehouden werd. Slordig van AEGON.
Gemiddelde score: 5,5
Ik heb het gevoel dat de Aegon aan zichzelf denkt en veel minder om zijn klant. Bij alle verlies wat ik heb geleden, zouden ze minstens zich iets meer kunnen verplaatsen in mij als klant.
Gemiddelde score: 5,5
De beloofde opbrengst van mijn afgesloten levensverzekering kunnen ze niet waarmaken.
Gemiddelde score: 5,5
Ik ben voor de vraag die ik had vriendelijk te woord gestaan en goed geholpen.
A.prins
| Gemiddelde score: 5,5
Ik blijf regelmatig geconfronteerd met dekkingen die net niet waren zoals gedacht. In dit geval gaat het om een levensverzekering en daar kan je eigenlijk niets van vinden. Dat moet je de nabestaanden vragen van dan is hij nodig.
Gemiddelde score: 5,4
Het blijft in grote lijnen altijd allemaal wat vaag. Adviezen met een slag om de arm 'het kan natuurlijk ook anders uitpakken, niemand kan echt in de toekomst kijken' en soortgelijke opmerkingen zijn vaak bijna standaard.
Gemiddelde score: 5,2
Had een woekerpolis bij AEGON, is inmiddels afgekocht, maar hierdoor beoordeel ik AEGON negatief.
Gemiddelde score: 5,0
Wij hebben nooit contact met AEGON want het is goed geregeld.
Gemiddelde score: 4,9
Ik heb weinig tot geen contact gehad met AEGON voor het afsluiten van de levensverzekering. Dat ging via internet en AEGON heeft niet veel hoeven te doen hiervoor. Ik heb daardoor dus weinig te zeggen over AEGON.
Gemiddelde score: 4,9
Lastig om met juiste afdeling/persoon in contact te komen. Diverse malen mijn vraag moeten herhalen.
P de jong
| Gemiddelde score: 4,8
Bij AEGON moet alles via een bemiddelaar en dat vind ik niet fijn.
Gemiddelde score: 4,6
Destijds koopsommen gekocht. Minimale opbrengst. Veel kosten, bij uitkering worden weer kosten in rekening gebracht. Ook een koopsom uitgekeerd naar banksparen maar dit kan niet uitgekeerd worden. Alleen met boete of in 25 jaar. Kan ook door... Lees verder » regelgeving komen. Het is allemaal best onduidelijk.
Gemiddelde score: 4,6
Ik heb een levensverzekering waar AEGON zelf een tussenpersoon tussen geplaatst heeft om geen "gezeur" met verzekerden te hebben. De tussenpersoon doet feitelijk niets anders dan standaard briefjes sturen. Ze denken niet mee over bijvoorbeeld welke... Lees verder » aandelenmixture voor mij aanvaardbaar is, het hoogste rendement oplevert. Nog nooit heeft de adviseur mij aangeraden om een andere dan de inmiddels 30 jaar oude bedrijfspolis te nemen. Ik heb daartoe zelf besloten en zij hebben het braaf gedaan.
Gemiddelde score: 4,6
Het vertrouwen is totaal weg doordat de rendementen verdampen en de winsten hoog blijven.
Gemiddelde score: 4,5
Woekerpolis! En dan ook nog zeggen dat ik niet moet zeuren.
P.Paans
| Gemiddelde score: 4,2
Verzekering afgesloten in periode dat het goed ging. Na wijzigingen regeringsbeleid en persoonlijke omstandigheden paste het niet meer. Achteraf gezien had ik beter zelf kunnen sparen/beleggen dan verzekeren.
'm van hees
| Gemiddelde score: 3,6
Zitten veel op beleggingen en rendement terwijl we al tien jaar geen winst maken.
P.J. Mellegers
| Gemiddelde score: 2,2
Ik had een polis van Koersplan. Ik ben diep teleurgesteld in de resultaten. Ik voel mij bedrogen. Daarnaast heb ik nu een uitkering van AEGON, waarschijnlijk via een vroegere werkgever. Daar heb ik niets over te klagen. Maar 654 euro per jaar stelt... Lees verder » nauwelijks iets voor, dus dit heeft niet meegeteld in mijn beoordeling. De resultaten van Koersplan, die zitten mij dwars.