Aegon voelt zich verantwoordelijk voor financiële bewustwording van mensen. Daarom helpen we wereldwijd zo’n veertig miljoen klanten met oplossingen op het gebied van pensioenen, verzekeringen en vermogensbeheer. We ontwikkelen producten die u financieel zelfstandig en onafhankelijk maken.

Bij Aegon kunt u uw inboedel tegen schade door water, brand, diefstal of vandalisme verzekeren. We zorgen ervoor dat u nooit onderverzekerd bent. Daarnaast rijden er in Nederland zo’n 475.000 auto’s rond die bij Aegon verzekerd zijn. We bieden u een eigen Aegon Schade Service met daarin een netwerk van schadeherstelbedrijven, die dagelijks onze klanten met auto- of glas schade helpen.

https://www.aegon.nl
2018
  • 2018
  • 2017
  • 2016
7,3 Gemiddeld rapportcijfer
7,3 Algemene tevredenheid
7,4 Klantgerichtheid
7,4 Deskundigheid
7,3 Duidelijkheid
7,0 Vertrouwen
7,5 Contact met verzekeraar
Hoog-Laag
  • Hoog-Laag
  • Laag-Hoog

Klantreacties

W.Berns
| Gemiddelde score: 10
Altijd correcte afhandeling bij schade.
J.Maas
| Gemiddelde score: 9,8
AEGON is transparant en in geval van schade wordt het snel afgehandeld.
P F van den Berg
| Gemiddelde score: 9,6
Verzekeraar biedt een passend pakket voor mijn persoonlijke situatie. Denkt ook mee om onnodig verzekeren te voorkomen en zo de kosten binnen de perken te houden.
A.metus
| Gemiddelde score: 9,6
Staan direct voor je klaar. Helpen je meteen.
Gemiddelde score: 9,4
AEGON levert en regelt mijn verzekeringen en pensioen zoals ik het graag wil hebben, en bij vragen krijg ik dezelfde dag antwoord.
Gemiddelde score: 9,4
Vind AEGON betrouwbaar.
W. Waslander
| Gemiddelde score: 9,3
In voorkomende gevallen ben ik steeds goed geadviseerd/geholpen.
Gemiddelde score: 9,2
Ik heb in het laatste halfjaar mijn verzekeringen overgesloten via mijn adviseur (Regiobank Valkenburg), over de gang van zaken ben ik heel tevreden. Wat betreft schadeafhandeling (met AEGON) heb ik (gelukkig) geen ervaring, maar wel vertrouwen.
R. Stekelenburg
| Gemiddelde score: 9,2
Ik regel alles via mijn adviseur. Rechtstreeks contact net AEGON frustreert en levert niet het gewenste resultaat.
Gemiddelde score: 9,1
Integer, fris, modern, betrouwbaar.
Meer lezen »
C. Ket, Gouda
| Gemiddelde score: 8,9
Ik ben zeer tevreden over assurantiekantoor van den Adel omdat ik altijd zeer snel, goed en heel persoonlijk word geholpen.
A. Voncken
| Gemiddelde score: 8,7
Tot nu toe gelukkig nog niet tot nauwelijks beroep hoeven te doen op de verzekering. Alle contact verloopt via onze tussenpersoon die dit contact heel gemakkelijk maakt en alle vragen snel beantwoordt.
Gemiddelde score: 8,7
Vriendelijke medewerkers die klanten goed en begrijpelijk te woord staan, en meedenken met de vraag van de klant.
Gemiddelde score: 8,6
Ik ben zeer tevreden over AEGON. Meer kan ik er niet over zeggen.
Gemiddelde score: 8,6
Heb ze jaren geleden maar één keer nodig gehad en toen is alles naar tevredenheid opgelost.
L. Doene
| Gemiddelde score: 8,5
Optimale zorg voor verzekering via mijn verzekeringsagent werk uitstekend en zou niet anders willen.
Gemiddelde score: 8,4
Ik heb ruim een jaar geleden contact gehad over een schadegeval. Dit werd netjes en snel behandeld, hier hebben ze mij als klant goed bediend.
B. Berkvens
| Gemiddelde score: 8,4
Helaas een flinke schade aan onze woning opgelopen in verband met weersomstandigheden. Zeer tevreden over de afhandeling van de herstelwerkzaamheden en fijn dat alles snel geregeld werd.
f.wauben
| Gemiddelde score: 8,3
Verzekeringen zijn goed en makkelijk via AEGON online zelf af te sluiten.
W.Boedhoe
| Gemiddelde score: 8,3
Goede verzekeraar met personeel dat verstand van zaken heeft. Schadegevallen zijn snel geregeld.
A.L. de Jong
| Gemiddelde score: 8,2
Zeer snelle en deskundige hulp bij het afhandelen van schade.
kneffel
| Gemiddelde score: 8,1
Ik vind het persoonlijk contact met mijn adviseur heel belangrijk en het idee dat als er wat gebeurt ik niet zelf achter de verzekering aan hoef.
Gemiddelde score: 8,1
Vooral duidelijk en correct.
Gemiddelde score: 8,1
Tevreden en betrouwbaar gevoel bij AEGON.
T hoogesteger
| Gemiddelde score: 8,0
Ze zijn goed.
Gemiddelde score: 8,0
Bij AEGON heb ik het gevoel dat het een betrouwbare en professionele verzekeraar is met begrijpelijke producten.
Tschur
| Gemiddelde score: 8,0
Ik ben snel en efficiënt geholpen bij de afhandeling van mijn schade.
Gemiddelde score: 8,0
Goed geregeld. Niet alles stond goed in het formulier via de site. Naar aanleiding van dit formulier kregen we een paar vragen. Hoe de afhandeling is gegaan met de tegenpartij heb ik geen idee van verder.
P.K. Kuipers
| Gemiddelde score: 8,0
Wij hadden dit jaar een behoorlijke schade door blikseminslag. Dit is via onze intermediair door AEGON vrij snel naar behoren vergoed.
Gemiddelde score: 8,0
Makkelijk in te vullen en contact te krijgen.
Gemiddelde score: 7,9
Schade betreft voornamelijk reis- annuleringsverzekering. Claim goed afgehandeld en de wijziging snel verwerkt.
Gemiddelde score: 7,8
Goede dekkingsmogelijkheden, duidelijke uitleg en prima schadeafhandeling.
A.Zaalberg
| Gemiddelde score: 7,8
Schade snel afgewikkeld, zowel door tussenpersoon als maatschappij.
Gemiddelde score: 7,8
Als ik vragen heb, word ik altijd goed geholpen, ik ben erg tevreden.
Gemiddelde score: 7,8
AEGON biedt eenvoudig te begrijpen verzekeringen tegen een scherpe premie.
Gemiddelde score: 7,7
Ik heb al meer dan veertig jaar mijn autoverzekering bij AEGON. Nog nooit een probleem gehad.
Gemiddelde score: 7,7
De afhandeling van onze stormschade ging prima. De melding via ons assurantiekantoor, doorgeven benodigde gegevens zorgde ervoor dat we al snel de schade konden laten repareren.
Gemiddelde score: 7,7
Vriendelijk in de omgang, leggen in duidelijke taal uit. Bereidwillig. Precieze dekking (vooral in het geval van oorzaak en gevolg) is me alleen niet altijd helder uitgelegd door de tussenpersoon.
Gemiddelde score: 7,7
Vriendelijke medewerkers aan de telefoon, website makkelijk in gebruik en snel de schade afgehandeld.
H.Kooij
| Gemiddelde score: 7,6
Ben al jaren verzekerd bij AEGON met verschillende verzekeringen. Tot nu toe is dat altijd goed verlopen, ook de keer dat ik schade had.
Gemiddelde score: 7,5
AEGON heeft een duidelijke site waarop voldoende informatie te vinden is. Bij een aanvraag om een verzekering wordt snel gehandeld. De gezonden polis is begrijpelijk. Ik weet niet hoe AEGON op een schademelding reageert omdat ik geen schade heb gehad.
Gemiddelde score: 7,5
Goede algemene indruk van AEGON, dekking is goed en adequate hulp bij telefonisch contact, maar de verzekeringsproducten mogen online wat van meer en duidelijkere informatie voorzien worden, en graag ook online de mogelijkheid om... Lees verder » verzekeringsproducten te wijzigen/stop te zetten.
Gemiddelde score: 7,4
Is makkelijk contact mee te maken, houden je op de hoogte van je zaak, duidelijke e-mails.
J.L.M. Waaijer
| Gemiddelde score: 7,3
AEGON is een betrouwbare maatschappij. Indien nodig staat men voor je klaar.
Gemiddelde score: 7,3
AEGON voelt voor mij als een sterk merk. Volgens mij heb ik meerdere verzekeringen lopen en hebben ze net de pakketten aangepast waardoor ik nu volgens mij teveel betaal. Ze mogen daar proactiever op zijn.
Gemiddelde score: 7,3
Goede service, alleen jammer dat het niet via e-mail kan.
Gemiddelde score: 7,2
Voor mijn gevoel zijn alle verzekeraars, net als banken, één pot nat: er wordt met te grote marges gewerkt en als de klant een keer (dus niet de uitzonderingen waarin bepaalde klanten ver bovengemiddeld claimen) claimt, wordt er moeilijk gedaan.... Lees verder » Zeg dus niet alleen glashelder te zijn en de klant centraal te stellen, doe dat ook.
Gemiddelde score: 7,2
Fijne verzekeraar, heb er een inboedel- en doorlopende reisverzekering. Maak er bijna nooit gebruik van, maar fijn dat ik af en toe op de hoogte word gehouden van alles wat zich afspeelt binnen mijn verzekering. Enige minpunt was dat toen mijn... Lees verder » telefoon werd gestolen, mij werd verteld dat dat niet verzekerd was. Na het invoeren online kreeg ik toch nog wat terug. Een tip is om mensen die nooit gebruikmaken van hun verzekering hier ook voor te belonen en die enkele keer dat ze er dan gebruik van willen maken dit gewoon uitkeren.
Gemiddelde score: 7,1
De schade werd zorgvuldig en zonder moeilijk doen afgehandeld.
Gemiddelde score: 7,1
AEGON is een prima verzekeraar. Contact leggen is gemakkelijk en je wordt snel geholpen. Heb nog geen problemen ondervonden.
rob
| Gemiddelde score: 7,0
Belangrijk dat er geluisterd wordt naar de klant, en niet alleen maar iets willen verkopen.
Gemiddelde score: 7,0
Je meldt een schade. Je hoopt altijd dat deze vergoed wordt. Maar je hebt ook te maken met de regels van de verzekering. Helaas voor mij bestond er voor mijn geval deze keer geen dekking.
Gemiddelde score: 7,0
Via de tussenpersoon heb ik goede service bij AEGON en voel ik mij goed verzekerd.
Gemiddelde score: 7,0
Ofschoon ik zelf onzeker was of de schade wel gedekt zou zijn, zei de tussenpersoon bij de telefonische melding aanvankelijk dat het inderdaad niet was gedekt. Naderhand belde ze terug omdat ze inmiddels was gaan twijfelen en stuurde ze alsnog een... Lees verder » schadeformulier dat resulteerde in een vergoeding na aftrek eigen risico. Ik vond dat zeer klantvriendelijk.
Gemiddelde score: 7,0
Wij zijn tevreden over AEGON. Als er iets geregeld moet worden (bijvoorbeeld vanuit inboedel- of WA-verzekering) wordt dat vlot afgehandeld. Er gaan geen maanden overheen.
Gemiddelde score: 6,9
Van huis uit waren mij ouders al verzekerd bij AEGON. Ik heb dit overgenomen en ben tevreden hoe de zaken zijn geregeld.
Gemiddelde score: 6,9
De ervaring met AEGON is wel een van onze betere verzekeraars die we tot op heden hebben gehad. Wel is het zeer moeilijk om naar aanleiding van een schade een klachtprodecure op te starten.
Gemiddelde score: 6,9
Nadat de schade gemeld was, kregen we een brief van AEGON zelf (dus niet van de tussenpersoon) waaruit bleek dat ze ons niet vertrouwden en bij de volgende schade het verzekeringstarief de hoogte in zou gaan. Dit was geen prettige brief. Het leek of men dacht dat we de boel bedonderden.
Gemiddelde score: 6,9
Verzekeringen hebben altijd teveel kleine lettertjes en uitzonderingen waardoor het altijd moeilijk is om door de bomen het bos te zien.
Gemiddelde score: 6,8
Ze hebben de schade wel uitgekeerd, maar eerst hebben ze hem afgewezen. Je moet altijd in discussie gaan, al sta je in je recht, willen ze uitkeren.
Gemiddelde score: 6,6
AEGON is over het algemeen een goede verzekeraar.
Gemiddelde score: 6,4
Had een keer een schade, werd goed vergoed. Per ongeluk kort daarna weer een andere schade en kreeg toen bijna 'dreigend' te horen dat ik premieverhoging of geen uitkering hierna meer zou krijgen. Helemaal precies weet ik het niet meer, maar vond... Lees verder » het vreemd dat je na zoveel jaren premie en alle polissen die ik daar heb lopen zo wordt behandeld. Verder wordt er heel traag gereageerd op mails. Ook wordt altijd gezegd aan de telefoon dat het 'druk is op het moment' en vaak lange wachttijden. Ook dikwijls fouten in facturen meegemaakt, bij tijdelijk de reisverzekeringdekking ophogen in verband met dure verre reis. Ik zou liefste een eigen contactpersoon met kennis van zaken toebedeeld willen krijgen. Een tussenpersoon vervult wel bijna zo'n rol, maar kan niets zelf toezeggen of beslissen namens AEGON naar mij toe.
M Brand
| Gemiddelde score: 6,3
Tamelijk ontevreden over tempo schadeafhandeling, ik wacht al heel lang op respons van AEGON.
Gemiddelde score: 6,1
Ik heb het gevoel dat verzekeraars niet het belang van de klant vooropstellen, maar het belang van de schade zo laag mogelijk uit te keren. Dus belang schadelast is belangrijker dan klant.
Gemiddelde score: 5,8
AEGON is als andere maatschappijen, ze proberen zich te verkopen als 'anders dan anderen' maar verschuilen zich achter de meerderheid zodra ze niet genoeg verdienen aan de klanten.
Gemiddelde score: 5,1
Mijn ervaring is dat verzekeraars als het om uitkeringen gaat vrij moeilijk kunnen doen.
J.Kivit
| Gemiddelde score: 4,7
Het is gewoon niet mogelijk contact te krijgen met mijn tussenpersoon. Meerdere malen voicemail ingesproken, ik word gewoon nooit teruggebeld. Dat is voor mij reden mijn verzekeringen allemaal met onmiddellijke ingang op te zeggen en een andere maatschappij te gaan zoeken.
Gemiddelde score: 4,6
Ik heb de afgelopen jaren geen contact hoeven hebben, maar mijn gevoel ten opzichte van verzekeraars is behoorlijk negatief.
Gemiddelde score: 4,4
Het is niet duidelijk wat wel of niet verzekerd is. Ook zitten er teveel addertjes onder het gras. Je betaalt jarenlang premie en als er dan iets gebeurt dan krijg je veel minder betaald dan nodig is, duurt het lang voordat je antwoorden krijgt en vragen ze veel onderzoek.
Gemiddelde score: 4,4
AEGON heeft een app maar de keren dat ik via die app een schade heb willen doorgeven (auto en huis), werd ik na invullen van een aantal dingen toch doorverwezen om te bellen of te mailen. Dat is best irritant. Waarom dan een app aanbieden, vraag ik me af?
Gemiddelde score: 4,1
AEGON verzint van alles om niet te hoeven uitbetalen.
Gemiddelde score: 4,0
Ik zie een verzekering meer als een noodzakelijk "kwaad". Steeds meer kleine lettertjes die moeten voorkomen dat bij schade of andere ongemakken normaal wordt uitgekeerd. Het gaat naar mijn gevoel steeds meer de "Amerikaanse" kant op. Polisbladen... Lees verder » zonder duidelijke toelichting op wat wel en niet is verzekerd. Geen suggesties of aanbiedingen om extra dekking te regelen.
A. Braat
| Gemiddelde score: WN
Ik kan hier niets over zeggen. Heb geen contact gehad over schade of wat dan ook.
Gemiddelde score: WN
Heb alleen een WA-verzekering bij AEGON, welke circai 35 jaar geleden is afgesloten via een tussenpersoon. Dit is al een aantal keren veranderd en uiteindelijk uitgekomen bij AEGON. Heb nog geen ervaring met AEGON, aangezien ik (gelukkig) nog geen schade heb opgelopen.