Aegon voelt zich verantwoordelijk voor financiële bewustwording van mensen. Daarom helpen we wereldwijd zo’n veertig miljoen klanten met oplossingen op het gebied van pensioenen, verzekeringen en vermogensbeheer. We ontwikkelen producten die u financieel zelfstandig en onafhankelijk maken.

Bij Aegon kunt u uw inboedel tegen schade door water, brand, diefstal of vandalisme verzekeren. We zorgen ervoor dat u nooit onderverzekerd bent. Daarnaast rijden er in Nederland zo’n 475.000 auto’s rond die bij Aegon verzekerd zijn. We bieden u een eigen Aegon Schade Service met daarin een netwerk van schadeherstelbedrijven, die dagelijks onze klanten met auto- of glas schade helpen.

https://www.aegon.nl
2019
  • 2019
  • 2018
  • 2017
  • 2016
7,3 Gemiddeld rapportcijfer
7,3 Algemene tevredenheid
7,5 Klantgerichtheid
7,4 Deskundigheid
7,2 Duidelijkheid
7,0 Vertrouwen
7,9 Contact met verzekeraar
Hoog-Laag
  • Hoog-Laag
  • Laag-Hoog

Klantreacties

J. Hillenga
| Gemiddelde score: 9,8
Snel en deskundig geholpen. Erg vriendelijke medewerkers.
Gemiddelde score: 9,7
Als ik schade heb, wordt het vrij snel geregeld en afgehandeld.
Gemiddelde score: 9,2
Er wordt naar me geluisterd, er wordt op mijn wensen een passende verzekering afgesloten.
Gemiddelde score: 9,2
Altijd zeer correct geholpen door mijn financieel adviseur.
Gemiddelde score: 9,1
Toevallig via mijn tussenpersoon (bijna) al onze verzekeringen via AEGON. Met name zijn wij erg enthousiast over de kennis en kunde van onze tussenpersoon, niet specifiek AEGON.
Gemiddelde score: 9,0
Zeer tevreden.
Gemiddelde score: 8,9
Als ik een schade of een vraag heb, word ik snel en kundig geholpen. Ik ben erg tevreden over mijn verzekering.
Gemiddelde score: 8,8
Ik krijg snel en duidelijk antwoord op mijn vragen. Ik word netjes geholpen. Als ze zeggen 'we bellen u terug', dan doen ze dat ook.
Dik Zwaneveld
| Gemiddelde score: 8,4
De schade werd op een duidelijke manier geaccepteerd en werd direct bij een reparateur aangemeld, via de reparateur is de schade afgehandeld.
F.Mallo
| Gemiddelde score: 8,2
Nog nooit schade gehad om te claimen (gelukkig).
Meer lezen »
Wauben
| Gemiddelde score: 8,2
Verzekeringen zijn makkelijk af te sluiten via hun webpagina.
W.Th.A. Balk
| Gemiddelde score: 8,1
Ik ben gepensioneerd bij AEGON en heb daardoor nog veel contacten uit mijn dienstverband.
Gemiddelde score: 8,1
Goede dekking voor een fatsoenlijke prijs. Nette afhandeling van schades.
Gemiddelde score: 8,1
Een goede en duidelijke verzekeraar waar je op kunt vertrouwen en er vanuit kunt gaan dat alles goed geregeld is.
Gemiddelde score: 8,0
Altijd snel, correct en vakkundig.
Gemiddelde score: 8,0
AEGON die heeft alles helder op een rijtje. Makkelijk, overzichtelijk, betaalbaar.
S. Smit
| Gemiddelde score: 8,0
De medewerkers weten bij contact antwoord op vragen te geven. Ook word je er snel geholpen. Daarnaast is de inhoud van de verzekering duidelijk vermeld en weet je als klant wat je mag verwachten indien je aanspraak wilt maken op de verzekering. De website en app bieden eveneens uitkomst.
Sijtske
| Gemiddelde score: 7,8
Ik zou zelf niet snel voor AEGON hebben gekozen, maar via mijn tussenpersoon is er een autoverzekering afgesloten bij verschillende maatschappijen. Toen ik hier twee jaar geleden gebruik van moest maken, ben ik door de tussenpersoon prima geholpen.
Gemiddelde score: 7,8
Wij werken met een tussenpersoon, schade is op zich al vervelend genoeg. De tussenpersoon regelt alles.
J Otter
| Gemiddelde score: 7,8
Wij zijn zeer tevreden. Vriendelijk personeel.
Gemiddelde score: 7,8
Ik heb weinig te maken gehad met AEGON (gelukkig), maar het contact is altijd goed geweest. Driekwart jaar geleden had ik contact en ondanks dat ik de voorwaarden raar vond, werd het wel bevestigd en toegelicht in een chatgesprek. Fijn dat je opties... Lees verder » hebt om uit te kiezen. Kleine lettertjes blijven wel altijd gevaarlijk.
Gemiddelde score: 7,7
In het verleden nooit problemen ondervonden met het vergoeden van schade. Wel problemen ondervonden met een rechtsbijstandverzekering. Deze dan ook opgezegd.
Gemiddelde score: 7,7
Schademeldingen worden bij AEGON altijd netjes afgehandeld.
Gemiddelde score: 7,7
AEGON is een zeer klantgerichte onderneming.
Gemiddelde score: 7,5
Aegon biedt mij een eenvoudig te begrijpen all-in verzekering voor mijn huis en inboedel.
Gemiddelde score: 7,3
Wij doen al onze transacties via een tussenpersoon die we ondertussen goed kennen en vertrouwen. Ze kennen onze situatie en weten hoe ons te informeren over bepaalde zaken. Wij doen weinig zaken direct met een verzekeringsbedrijf zelf. En wij vinden dat perfect zoals het nu gaat.
Gemiddelde score: 7,2
Niet heel veel vertrouwen in AEGON. Het is voor mij de minst slechte.
Gemiddelde score: 7,2
Geeft mij het gevoel dat er meegedacht wordt in geval van schade of andere hieraan gerelateerde vragen of moeilijkheden.
Gemiddelde score: 7,1
Erg makkelijk bij melden schade en correcte afwikkeling.
Gemiddelde score: 6,9
De informatie vind ik redelijk goed te begrijpen. Ik heb wel eens gebeld met de verzekering, toen had ik niet het gevoel dat ik de juiste persoon aan de telefoon kreeg. Ik heb het toen online proberen op te lossen.
Gemiddelde score: 6,8
Op advies van mijn adviseur.
Gemiddelde score: 6,7
AEGON is helder en duidelijk. Communicatie is snel en goed. Vergoedingen zijn niet heel inclusief, maar de prijs is dan ook niet heel hoog.
Gemiddelde score: 6,6
Wij zijn tevreden over AEGON.
Gemiddelde score: 6,6
Buiten het afsluiten van een reisverzekering, wat makkelijk verliep, heb ik geen contact gehad met AEGON en kan dus ook verder geen ervaringen melden.
Gemiddelde score: 6,6
Alles bij elkaar genomen komt AEGON voor mij als meest betrouwbare verzekeraar naar voren.
Gemiddelde score: 6,6
Ik ben vorig jaar overgestapt naar AEGON vanwege de gunstige premie, maar heb geen schade gehad dus kan er verder niks zinnigs over zeggen.
Gemiddelde score: 6,0
Je sluit een verzekering af voor onvoorziene zaken en wanneer deze actueel worden, blijkt er altijd net wel een uitzondering of clausule te zijn waardoor een verzekeringsmaatschappij niet hoeft uit te keren.
Gemiddelde score: 5,9
De financieel adviseur geeft ons een goed advies, maar ik vind AEGON wel wat traag.
Martin
| Gemiddelde score: 5,4
Mijn schade is niet eens in behandeling geweest. Ik ben niet gebeld voor verdere uitleg. Zij vonden niet dat ik schade had geleden.
Gemiddelde score: 5,1
Het kantoor waar ik destijds contact mee had en mijn verzekeringen heb afgesloten, is ondertussen al twee keer overgenomen door iemand anders. Ik heb geen idee meer bij wie ik nu terecht zou moeten als er iets gebeurt.
Gemiddelde score: 4,6
AEGON deed moeilijk toen ik schade wilde melden. Ze wilden namelijk dat ik zou proberen de schade te melden bij een andere verzekering van de gedupeerde. Uiteindelijk heeft AEGON wel uitbetaald, maar volgens mij wilden ze dit graag voorkomen. Verder... Lees verder » hebben ze een mobiele app maar die is slecht. Het is een kopie van de internetbrowser, maar dan slechter. Echt totaal waardeloos.