Aegon voelt zich verantwoordelijk voor financiële bewustwording van mensen. Daarom helpen we wereldwijd zo’n veertig miljoen klanten met oplossingen op het gebied van pensioenen, verzekeringen en vermogensbeheer. We ontwikkelen producten die u financieel zelfstandig en onafhankelijk maken.

Bij Aegon kunt u uw inboedel tegen schade door water, brand, diefstal of vandalisme verzekeren. We zorgen ervoor dat u nooit onderverzekerd bent. Daarnaast rijden er in Nederland zo’n 475.000 auto’s rond die bij Aegon verzekerd zijn. We bieden u een eigen Aegon Schade Service met daarin een netwerk van schadeherstelbedrijven, die dagelijks onze klanten met auto- of glas schade helpen.

https://www.aegon.nl
2020
  • 2020
  • 2019
  • 2018
  • 2017
  • 2016
7,3 Gemiddeld rapportcijfer
7,4 Algemene tevredenheid
7,4 Klantgerichtheid
7,5 Deskundigheid
7,3 Duidelijkheid
7,1 Vertrouwen
7,5 Contact met verzekeraar
Hoog-Laag
  • Hoog-Laag
  • Laag-Hoog

Klantreacties

Gemiddelde score: 10
Snelle afhandeling van mijn Schade melding en ook binnen korte termijn de betaling ontvangen.
K. Kersten
| Gemiddelde score: 9,4
Helaas 2 maal Schade moeten melden bij reis- en annuleringsverzekering. Door ernstige ziekte diende onze reis geannuleerd te worden. Binnen 1 week was alles geregeld en betaald. Ik raad iedereen aan om hier hun reis- en annuleringsverzekering af te sluiten.
Gemiddelde score: 9,0
Snel en betrouwbaar. Goede afwikkeling van Schade.
Gemiddelde score: 8,8
Een paar keer inboedelSchade gehad en allebei de keren zeer netjes afgehandeld.
R. Jansen
| Gemiddelde score: 8,8
We zijn zeer tevreden met het Woon & Vrijetijd pakket, een betaalbare combi-verzekering. Bij Schade wordt dit snel en deskundig afgehandeld op een persoonlijke manier!
Gemiddelde score: 8,8
AEGON communiceert duidelijk, en klantgericht op een fijne manier. Daarnaast is makkelijk te vinden welke producten aangeboden worden, en hoe ze af te sluiten.
Gemiddelde score: 8,5
Al jarenlang klant bij AEGON via tussenpersoon. Zou niet anders willen. Hebben altijd tijd voor mij. Zelfde contactpersoon dus persoonlijker dan direct contact met verzekeraar. Geen wachttijden.
M.Bont
| Gemiddelde score: 8,3
Er was eerst onenigheid, maar na een telefoongesprek en nadere uitleg, kwamen wij eruit.
B. Berkvens
| Gemiddelde score: 8,3
Zeer goed geholpen op momenten dat we aanspraak moesten maken op onze verzekering bij AEGON.
Gemiddelde score: 8,3
Het contact met de financieel adviseur is altijd vriendelijk, snel, goed bereikbaar, en bij Schade snelle afhandeling.
Meer lezen »
J.A.M vam Duren
| Gemiddelde score: 8,2
Bij de Schadegevallen die we door de jaren heen gehad hebben is alles netjes opgelost en uitgekeerd door verzekeraar met behulp van onze tussenpersoon.
R. de Boer
| Gemiddelde score: 8,2
AEGON Schadeen biedt eerlijke, duidelijke en betaalbare service -in klare begrijpelijke taal.
Erica duijzings
| Gemiddelde score: 8,1
Zeer goede verzekeringsmaatschappij Doet wat het belooft.
E. Kil
| Gemiddelde score: 8,1
De verzekeringsagent van AEGON die mijn belangen behartigde, deed dat op een uitstekende manier. Enkele jaren geleden is hij met pensioen gegaan en zijn dochter heeft het kantoor overgenomen. Van deze overgang heb ik, zoals het hoort, niets gemerkt.... Lees verder » Dit zegt uiteraard meer over de tussenpersoon dat over AEGON zelf, maar de afwerking vanuit het hoofdkantoor, is tot op heden al meer dan 40 jaar probleemloos verlopen. Een enkele keer heeft een correctie moeten plaatsvinden, geen enkel probleem. Diverse keren zijn mij voorstellen gedaan zoals combinatie van verzekeringen waardoor ik over de hele linie minder premie hoefde te betalen. Ik ben zeer tevreden over de producten van AEGON en de wijze waarop ik daarover word benaderd en hoe hiermee wordt omgegaan.
Gemiddelde score: 8,0
Altijd volstrekt eerlijke voorlichting en afhandeling van mijn problemen/Schades gehad!
Gemiddelde score: 8,0
Vroeger 30 jaar geleden heb ik zaken zelf geregeld met de AEGON. Kwam er vaak moeilijk en niet geheel naar tevredenheid uit. Nu, via mijn tussen persoon, is alles veel eenvoudiger geworden ondanks dat de verzekeringen ingewikkelder zijn geworden.... Lees verder » AEGON is zeker geen slechte maatschappij ben er al 60 jaar klant van. Maar zaken via een tussenpersoon regelen maakt het wel iets eenvoudiger.
Gemiddelde score: 8,0
Mijn Schade is heel snel afgehandeld en geheel volgens afspraak.
P. Bosveld
| Gemiddelde score: 8,0
De Schade is gemeld via internet. Snel reactie. Schade formulier ingevuld en alles snel afgehandeld.
H. Pelzers
| Gemiddelde score: 7,9
Snelle Schade afhandeling Zouden weer kleine deukjes dagen moeten organiseren.
Gemiddelde score: 7,8
De adviseur is duidelijk in wat er verzekerd is en wat het kost. Toen er Schade was, zijn wij prima geholpen om dit vergoed te krijgen.
Gemiddelde score: 7,7
Snelle en adequate afhandeling waterSchade via website en e-mail.
P.K. Kuipers
| Gemiddelde score: 7,7
Ik ben tevreden over AEGON omdat bij melding van een Schade dit snel wordt afgehandeld. Hierbij speelt echter de ondersteuning en de verdere afhandeling door mijn tussenpersoon een belangrijke rol.
Gemiddelde score: 7,5
AEGON is een traditionele verzekeraar die heldere, passende verzekeringen aanbiedt zonder onnodige toeters en bellen.
Gemiddelde score: 7,5
Prima maatschappij zonder poespas.
B.Bakker
| Gemiddelde score: 7,3
Alles is wel makkelijk te regelen, contact is makkelijk te verkrijgen. Jammer alleen dat alles kostbaar is.
Gemiddelde score: 7,2
Ze hebben één Schade heel netjes behandeld en opgelost. Wel een deel eigen kosten moeten betalen maar verder zelf niks hoeven doen en bedrijven werden ook door hun ingeschakeld.
Marnix
| Gemiddelde score: 7,0
Ik heb ze gelukkig nog niet nodig gehad, maar de beleving leeft bij mij dat als ik een keer aanspraak moet/wil maken op m’n verzekering er door de maatschappij wordt gedoken en wordt gekeken hoe ze niet uit hoeven te betalen.
J.Kivit
| Gemiddelde score: 7,0
Ik heb eigenlijk nooit contact met mijn verzekeraar, dus is het moeilijk voor mij een oordeel te geven.
Gemiddelde score: 7,0
Over het algemeen best tevreden.
T. Kalkers
| Gemiddelde score: 7,0
Ik heb een reis-en annuleringsverzekering bij AEGON en na afsluiten al een paar jaar alleen de maandelijkse premie netjes betaald, elk jaar bericht hekregen over de wijzigingen en dat was het. Geen Schade, dus nog geen Schadeclaim, dus nog geen... Lees verder » ervaringen met afwikkeling er van. En dat mag van mij zo blijven.
Gemiddelde score: 6,9
AEGON is heel erg nauwkeurig wat betr. het identificeren van haar cliënten in verband met geldzaken.
Gemiddelde score: 6,7
Via de website wordt niet alles duidelijk weergegeven of is het zoeken. Veranderen van rekeningnummer is onnodig ingewikkeld bij pensioen. Verzekeringen, afgesloten via tussen persoon, kun je niets mee zonder contact met de tussenpersoon.
Gemiddelde score: 6,6
De klantenservice is niet duidelijk en geeft geen goede antwoorden.
Gemiddelde score: 5,3
We hebben in al die jaren 1 keer Schade gehad en die viel volgens de AEGON er niet binnen. Wij waren het daar niet mee eens, maar er wou niemand komen kijken hoe het echt zat.
Gemiddelde score: 4,9
We zijn inmiddels overgestapt naar een andere tussenpersoon, omdat de vorige (waar ik de vragen op beantwoord heb) weinig openheid gaf, ik moest zelf achter Schadeafhandeling/voortgang aan, tussenpersoon die opeens vertrokken was zonder enige... Lees verder » uitleg, bedrijf vervolgens overgenomen door een ander bedrijf, kortom: ik was de weg een beetje kwijt. Nu een hele fijne nieuwe tussenpersoon gevonden, hij kwam persoonlijk kijken bij ons thuis en op de zaak en lichtte alles uitgebreid toe. We bleken zakelijk zelfs flink onderverzekerd te zijn, maar vorige verzekeraar heeft nooit de moeite genomen om even samen te kijken naar de situatie. Over AEGON zelf: ze houden zich precies aan de polisvoorwaarden. Er is geen ruimte voor een persoonlijke benadering van Schades. Op zich een fair deal, en goed in gevallen van kapotte televisies of telefoons, maar in geval van een brand mogen ze zich best wat menselijker opstellen en zich wat minder verschuilen achter de polisvoorwaarden.
G Boogaard
| Gemiddelde score: 4,8
Ik denk dat alle verzekeringen slecht zijn en uit zijn op winst maken. Onduidelijk zijn in communicatie en lange wachttijden hebben.
Gemiddelde score: 4,8
De verzekeraar probeerde om mijn Schade niet te vergoeden, tot mijn tussenpersoon zich er mee bemoeide.
Gemiddelde score: 4,3
De voorwaarden zijn bij verzekeraars altijd lastig te begrijpen en door te nemen. Het zou beter zijn wanneer alles simpel uitgelegd wordt op 1 a4tje.
Gemiddelde score: 4,0
Met AEGON is weinig tot geen overleg mogelijk, bovendien zeer zuinig in de uitkering bij Schade. Indruk dat AEGON niet mijn verzekeraar was, maar eerder de tegenpartij.