Allianz Direct (voorheen Allsecur) is een dochtermaatschappij van Allianz Group en opgericht in 2008. In een overvolle autoverzekeringsmarkt biedt Allianz Direct de klant een kwalitatief autoverzekeringsproduct tegen een scherpe premie. Inmiddels zijn daar ook de woonhuis- (inboedel & opstal) en aansprakelijkheidsverzekering (AVP) aan toegevoegd. De naam zegt het al, bij Allianz Direct sluit je direct zelf een verzekering af. Online en efficiënt. Allianz Direct wil de meest betrouwbare en efficiënte verzekeraar ter wereld worden en je zo perfect mogelijk helpen. Dat is niet ongemerkt gebleven. Al vijf jaar op rij heeft Allianz Direct de Beste Service Award met een gemiddelde klantwaardering van een 8.5.

https://www.allianzdirect.nl
2019
  • 2019
  • 2018
  • 2017
  • 2016
7,2 Gemiddeld rapportcijfer
7,4 Algemene tevredenheid
7,1 Klantgerichtheid
7,3 Deskundigheid
7,3 Duidelijkheid
7,2 Vertrouwen
7,0 Contact met verzekeraar
Hoog-Laag
  • Hoog-Laag
  • Laag-Hoog

Klantreacties

Gemiddelde score: 9,7
Is een verzekering die duidelijk is, je snel te woord staat, alles nogmaals bevestigt op de mail, je op de hoogte houdt met vorderingen als er bijvoorbeeld een schade is geweest, vriendelijke medewerkers heeft, kortom een fijne verzekeringsmaatschappij.
Goadze
| Gemiddelde score: 9,6
Ik ben heel tevreden over Allsecur omdat als we contact hebben we altijd goed en vriendelijk geholpen worden. Ook bij vragen of de verzekering nog past, worden we goed en vriendelijk geholpen.
Gemiddelde score: 9,2
Toen ik schade had (eenzijdig) is alles snel geregeld door Allsecur.
CH van Unnik
| Gemiddelde score: 8,9
Ik ben zeer tevreden tot nu toe. Werd uitstekend geholpen, en mijn schade uitstekend verzorgd.
Gemiddelde score: 8,8
Contact na een schade was goed. Het duurde wel even voor ik duidelijkheid had maar toen deze eenmaal was gegeven, was deze helder. Over het afsluiten van een nieuwe verzekeringspolis wordt goed en snel gecommuniceerd, zonder onduidelijkheden. Geen... Lees verder » addertjes of rare regeltjes. Dit heb ik als erg prettig ervaren.
Gemiddelde score: 8,7
Recent de autoverzekering afgesloten via een online platform. Dit verliep bijzonder soepel met veel feedback van het platform en de verzekering. Geen gebruik hoeven maken van de verzekering afgelopen jaar dus geen ervaring met schadeafhandeling.... Lees verder » Voorlopig mening gebaseerd op communicatie bij het afsluiten van de verzekering.
Gemiddelde score: 8,7
Schade makkelijk te melden. Werd geluisterd en nazorg geleverd door middel van mail en telefonisch contact. Prettige ervaring.
H.Eikmans
| Gemiddelde score: 8,6
Allsecur was mijn eerste internetverzekering die ik afsloot. Tot nu toe ben ik zeer tevreden over Allsecur.
Gemiddelde score: 8,6
Makkelijk contact via WhatsApp voor het afsluiten van een autoverzekering. Duidelijke informatie, snel geregeld.
Gemiddelde score: 8,3
Bij het telefonisch melden van mijn schade duidelijke uitleg gekregen van de medewerker van Allsecur. Na het telefoongesprek wist ik precies wat ik moest doen en waar ik mijn auto naartoe kon brengen.
Meer lezen »
Gemiddelde score: 8,3
Eenvoudig af te sluiten verzekering tegen concurrerende voorwaarden en prijzen.
Gemiddelde score: 8,2
Betrouwbaar en snelle service. Ook aan de telefoon erg vriendelijk en meedenkend.
Gemiddelde score: 8,2
Allsecur is een verzekeraar zonder al te veel poespas. En de prijs is goed.
Gemiddelde score: 8,2
Ik heb positieve ervaringen met Allsecur voor afsluiten autoverzekering. Goedkoop en duidelijk.
Gemiddelde score: 8,1
Ten aanzien van afsluiten polis een no-nonsense verzekeraar. Ik heb gelukkig nog geen ervaring met claimafhandeling.
Gemiddelde score: 8,1
Betrouwbaar, deskundig en goedkoop!
J. van Dartel
| Gemiddelde score: 8,0
Ik heb nog geen of weinig ervaring met Allsecur, maar de contacten die ik heb gehad zijn plezierig verlopen.
Gemiddelde score: 8,0
Heldere informatie en eenvoudige afsluiting van verzekering.
M. Herlaar
| Gemiddelde score: 8,0
Duidelijk, makkelijk te begrijpen en behulpzaam.
L. v. Dam
| Gemiddelde score: 8,0
Het is erg makkelijk om een verzekering af te sluiten bij Allsecur. De website is duidelijk en de teksten zijn goed begrijpbaar. Ik heb tot nu toe geen problemen met Allsecur gehad.
Luud Zanoni
| Gemiddelde score: 8,0
Prettig contact, duidelijke afspraken.
Gemiddelde score: 7,9
Allsecur deed bij acceptatie van mijn autoverzekering totaal niet moeilijk over mijn (onopzettelijk) verkeerde opgave van schadevrije jaren en handhaafde de korting. Heel klantvriendelijk!
Gemiddelde score: 7,8
Duidelijke producten en voorwaarden. Makkelijk online af te sluiten en korting op de premie als er meerdere verzekeringen worden afgesloten.
Gemiddelde score: 7,6
Het oversluiten ging heel eenvoudig. Ik heb tot nu toe nog niets hoeven claimen en kan dus ook niet ontevreden zijn.
Gemiddelde score: 7,5
Allsecur heeft de schade netjes afgehandeld, maar het duurde erg lang voor we een schadenummer van ze kregen. Dit hadden we nodig om bij de garage door te geven voordat zij de auto konden gaan maken. Door Allsecur heeft het zeker twee weken langer... Lees verder » geduurd dan nodig was om onze auto te laten repareren.
Gemiddelde score: 7,5
Heel tevreden over Allsecur. Reageren goed op vragen. Geen problemen mee gehad.
Gemiddelde score: 7,4
Allsecur (binnenkort Allianz Direct) is een no-nonsense verzekeraar als het om autoverzekeringen gaat. Betaalbaar, redelijke (normale) dekkingen en transparant in haar communicatie.
Gemiddelde score: 7,3
Gelukkig heb ik nog geen schade hoeven claimen bij mijn schadeverzekeraar, maar het afsluiten ging gemakkelijk en op dat moment was Allsecur de voordeligste keuze.
E. Walter
| Gemiddelde score: 7,3
Ik had een schade door derden en ik wilde weten wat hiervoor de exacte procedure was. Hiervoor heb ik in het weekend contact gezocht. Dat probeerde ik telefonisch omdat de site, polis en dergelijke niet de duidelijkheid gaf. Maar uiteindelijk bleek... Lees verder » dat voor dit soort vragen in weekend helemaal geen contact mogelijk is. Maar daar kwam ik pas tijdens het bellen en de keuzemogelijkheden daarbij achter.
Gemiddelde score: 7,2
Wij waren heel tevreden over Allsecur, maar zijn naar andere verzekering overgestapt omdat het daar voordeliger was om onze tweede auto te verzekeren. Sinds kort dus niet meer verzekerd bij Allsecur.
Gemiddelde score: 7,1
Tot op heden zijn wij zeer tevreden over Allsecur. Afsluiten ging snel en eenvoudig. Begrijpbare taal op site en mails. Hebben tot op heden nog niets geclaimd en kunnen hier moeilijk een goed oordeel over geven. Gevoelsmatig is alles in en op orde.
Gemiddelde score: 7,0
Ze halen je binnen met een lage prijs en verhogen daarna de premie enorm.
Gemiddelde score: 7,0
Ik ben pas sinds kort klant, dus ik heb nog niet veel ervaringen met Allsecur opgedaan. Maar tot nu toe gaat alles naar tevredenheid. Ik vond het fijn dat ik zelf een betaaldatum kon instellen voor de automatische incasso.
Pim de K
| Gemiddelde score: 6,9
Allsecur is goedkoop en degelijk.
Gemiddelde score: 6,6
We hebben voor Allsecur gekozen, omdat het de goedkoopste verzekering was. Tot nu toe hebben we nooit geen schade hoeven melden. Het enige contact dat we hadden, was bij wijzigingen zoals andere auto of aanschaf en verkoop van een caravan. Die... Lees verder » contacten verliepen altijd heel vlot. De betalingen gaan automatisch.
Gemiddelde score: 6,6
Ik heb geen contact gehad met Allsecur. In het algemeen vind ik dat verzekeraars voor winsten gaan en niet zozeer voor de verzekerden.
Gemiddelde score: 6,5
Allsecur denkt matig mee over de mogelijkheden. Ze bieden alleen korting aan als je dreigt op te zeggen.
Gemiddelde score: 6,5
Melden was een makkie.
S. Pot
| Gemiddelde score: 6,4
Ik zit nog niet echt lang bij Allsecur, en heb tot op heden ook nog geen contact gehad met ze.
Gemiddelde score: 6,3
Ik heb een autoverzekering bij Allsecur, maar heb geen schade gehad en daarom ook geen rechtstreeks contact.
Gemiddelde score: 6,3
De voorwaarden zijn duidelijk. Ik heb nooit schade gehad dus daar kan ik niet over oordelen. Ik krijg wel regelmatig een e-mail met advies dat ik van WA-casco beter naar WA-verzekering kan gaan omdat de waarde van mijn auto niet zo hoog meer is. Ik... Lees verder » heb het gevoel dat ze eerlijk zijn, maar ik heb dus geen ervaring met schade met hun.
Gemiddelde score: 6,3
Het is jammer dat in het geval van schade je zo veel extra premie gaat betalen door de terugval in schadevrije jaren, dat het voordeliger is de schade zelf te betalen. Waar is dan precies een verzekering voor, en waar betaal ik elke maand premie voor?
Gemiddelde score: 6,3
Ik meen dat alle verzekeraars op dezelfde manier opereren, alleen de premies verschillen van elkaar.
M.de Vries
| Gemiddelde score: 6,2
De mails zijn altijd duidelijk en overzichtelijk. Voor de rest heb ik ze gelukkig nooit nodig gehad.
Gemiddelde score: 6,1
Het oversluiten van Nationale-Nederlanden naar Allsecur is heel makkelijk gegaan van mijn -verzekering. Ik had meer moeite met vergelijken van een reisverzekering toen ik naar New York ging, en heb daarom voor het gemak die verzekering toch bij Nationale-Nederlanden gesloten.
Gemiddelde score: 6,0
Een keer schade gehad, toen prima geholpen. Heb geen idee of ik over- of onderverzekerd ben. Ben tevreden over de premie.
Gemiddelde score: 5,3
Bij het afsluiten van mijn autoverzekering zijn mijn schadevrije jaren niet meegenomen in de polis, waardoor ik ruim drie jaar te veel heb betaald en dat eigenlijk nog steeds doe omdat de eerder opgebouwde jaren niet meer terug te halen zijn na drie jaar.
Gemiddelde score: 5,0
Het afsluiten van een verzekering gaat gemakkelijk genoeg. Het melden van schade ook, maar de afhandeling ervan en de transparantie over wat er precies gebeurd is, is verre van ideaal. Ook de verhoging van de premie komt zomaar uit de lucht vallen.
Gemiddelde score: 3,7
Goed willen zijn door een lage prijs en in plaats van naarmate er meer schadevrij jaren worden opgebouwd stijgt de prijs in plaats van dat deze daalt. In vergelijking met andere aanbieders volstrekt onlogisch.
A Raam
| Gemiddelde score: 2,7
Hadden schade gemeld, kom je bij schadebedrijf, ben je volgens hun niet verzekerd en later weer wel. Ga je dertien treden terug in schadevrije jaren. Kun je het afkopen, hebben we gedaan, ondertussen dubbel betaald. Om dat geld terug te krijgen was... Lees verder » een drama. Ze beloofden iedere keer maar weer dat het geld teruggestort zou worden. Het heeft ruim twee maanden geduurd voordat het geld teruggestort was.
Gemiddelde score: 2,2
Allsecur wilde de schade eigenlijk niet betalen. Als argument kwamen ze met voorwaarden die helemaal niet op mij van toepassing waren. Daar heb ik ze zelf op moeten wijzen. Toen kon er ineens wel uitgekeerd worden. Maar daarna werd ik uit de... Lees verder » verzekering gegooid en mijn partner, die ook een autoverzekering bij hun heeft maar niks met de schade te maken had, kon ook vertrekken omdat het mijn partner was.