Allianz Direct (voorheen Allsecur) is een dochtermaatschappij van Allianz Group en opgericht in 2008. In een overvolle autoverzekeringsmarkt biedt Allianz Direct de klant een kwalitatief autoverzekeringsproduct tegen een scherpe premie. Inmiddels zijn daar ook de woonhuis- (inboedel & opstal) en aansprakelijkheidsverzekering (AVP) aan toegevoegd. De naam zegt het al, bij Allianz Direct sluit je direct zelf een verzekering af. Online en efficiënt. Allianz Direct wil de meest betrouwbare en efficiënte verzekeraar ter wereld worden en je zo perfect mogelijk helpen. Dat is niet ongemerkt gebleven. Al vijf jaar op rij heeft Allianz Direct de Beste Service Award met een gemiddelde klantwaardering van een 8.5.

https://www.allianzdirect.nl
2020
  • 2020
  • 2019
  • 2018
  • 2017
  • 2016
7,1 Gemiddeld rapportcijfer
7,2 Algemene tevredenheid
7,0 Klantgerichtheid
7,0 Deskundigheid
7,1 Duidelijkheid
7,1 Vertrouwen
7,1 Contact met verzekeraar
Hoog-Laag
  • Hoog-Laag
  • Laag-Hoog

Klantreacties

A van Schie
| Gemiddelde score: 9,8
Alles uitstekend geregeld van de melding t.m de Schade herstelling. Mijn auto zat tegen total loss aan, maar toch via de allrisk verzekering gemaakt naar volle tevredenheid!
Gemiddelde score: 9,3
Goede verzekering, met duidelijke dekking.
F.J. Leenders
| Gemiddelde score: 9,1
Ik heb al enkele jaren een autoSchade - eerst bij Allsecur, toen al onderdeel van Allianz - wat later omgedoopt werd in Allianz Direct. Ik had meteen in het eerste verzekerde jaar helaas te maken met een behoorlijke (hagel) Schade aan mijn auto, en... Lees verder » vroeg me af na jarenlang Schadevrij gereden te hebben hoe de verzekering dit zou gaan oplossen. Alles werd echter in onderling overleg keurig netjes geregeld, en mijn auto werd tot mijn grote tevredenheid geheel hersteld, zonder bijkomende kosten of verval in bonuskorting. In de toekomst hoop ik alleen wat premie te hoeven betalen zonder aanspraak te hoeven maken op enige verzekering. Geen Schade, geen ellende. .
Gemiddelde score: 8,8
Mijn auto was gestolen. Via mijn verzekeringsagent is de Schade bij hen gemeld. Direct een bevestiging ontvangen dat Schademelding ontvangen is. Diefstal was ondertussen ook gemeld bij de politie die proces-verbaal heeft gemaakt en toegestuurd.... Lees verder » Verzekering meldde mij dat ik 30 dagen moest wachten voordat men de afhandeling ter hand kon nemen. Ondertussen geregeld dat ik een leenauto kon krijgen voor een maand. Na deze termijn heeft men de Schade correct afgehandeld en de Schade uitbetaald. Ik ben zeer tevreden hoe zijn deze hele zaak hebben afgehandeld. Ik zou hen zeker aanbevelen.
Gemiddelde score: 8,7
Altijd snel en makkelijk mijn verzekering hier geregeld.
Gemiddelde score: 8,4
Er wordt op een duidelijke manier gecommuniceerd welke verzekering het best bij mij past. Maar ook wanneer het voor mij voordelig is over te stappen naar een andere verzekering omdat ik waarschijnlijk over verzekerd ben. Die proactieve houding van Allianz Direct bevalt me goed.
Gemiddelde score: 8,3
Allianz Direct komt duidelijk over op hun site. Ook de polisprijzen zijn aantrekkelijk. Daarnaast verzekerden ze mij erg snel. Dit vind ik allemaal positieve punten. Ik ben alleen pas 4 maanden klant, dus ik heb geen ervaring met Schadeafhandeling.... Lees verder » Of zij dus alles dekken wat ze zeggen en in hoeverre de kosten daadwerkelijk gedekt worden bij Schade kan ik mij niet over uitspreken.
Gemiddelde score: 8,2
Een goede, duidelijke verzekeringsmaatschappij, makkelijk te benaderen, en reageren snel.
Gemiddelde score: 8,1
Door de verandering van All secure naar Allianz Direct ging er even iets mis. Voor de rest goede verzekeraar die duidelijk is en goed bereikbaar.
Gemiddelde score: 8,0
Allianz Direct is een prettige, sociale, laagdrempelige verzekeraar met een goede prijs-kwaliteitsverhouding.
Meer lezen »
Gemiddelde score: 8,0
Een paar jaar geleden ben ik overgestapt naar Allianz Direct (toen nog Allsecur) omdat mijn vorige verzekeraar door overname erg duur werd. Prijstechnisch was dit een gunstige optie. Toen ik een andere auto gekocht was Allianz Direct nog steeds... Lees verder » gunstig qua prijs. Daarnaast waardeer ik duidelijke berichten omtrent premies en de alert wanneer je het type verzekering kan afschalen vanwege de leeftijd van de auto. Tot op heden heb ik maar 1x contact gehad met de klantenservice, toen ik net was overgestapt en daar kreeg ik een snelle en heldere reactie.
M. Hoogeveen
| Gemiddelde score: 8,0
Prima geregeld.
de Bie
| Gemiddelde score: 8,0
Prima, wij hadden alleen een foutieve e-mail ontvangen die voor verwarring zorgde. Daarna telefonisch netjes opgelost.
E.Vredenbregt
| Gemiddelde score: 7,8
Prima verzekering, is het geld waard.
Gemiddelde score: 7,7
Allianz Direct is een no-nonsens Schadeverzekeraar met duidelijke voorwaarden en acceptabele premies.
Gemiddelde score: 7,7
Allianz Direct heeft een duidelijke polis. Er waren echter wel onduidelijkheden door de overname van Allsecure, waar het pas achteraf bleek dat bepaalde (gunstige) voorwaarden niet over zijn gegaan naar de nieuwe polis. Bovendien zijn onlangs onze... Lees verder » gegevens in een datalek gestolen, hierover worden we slechts minimaal geïnformeerd.
Gemiddelde score: 7,6
Het is een digitale en laagdrempelige verzekeraar die helder en eenvoudig communiceert. Geen onnodige rompslomp en moeilijk taalgebruik.
M. Lutgens
| Gemiddelde score: 7,6
Duidelijk overzicht wat betreft aanbod. Alleen bij het melden van Schade, onduidelijkheid. Lang op antwoord moeten wachten. Nadien om nog meer info vragen waardoor wachten nog langer duurt. Procedure moet korter kunnen vind ik.
Gemiddelde score: 7,6
Polisvoorwaarden zijn duidelijk en transparant.
E. de Gelder
| Gemiddelde score: 7,6
Allianz Direct is verzekeraar zonder tussenpersoon, daarom wat goedkoper dan hun afdeling met tussenpersoon. Al met al blijft het toch een beetje duur, er zijn goedkopere verzekeraars (die gewoon dezelfde voorwaarden overnemen voor lagere prijs: Promovendum).
D hors.an
| Gemiddelde score: 7,5
Het is gewoon een fijne maatschappij en helpt je goed.
Gemiddelde score: 7,4
Een direct writer moet duidelijk zijn omdat er geen persoonlijke relatie is zoals via een verzekeringsagent.
Gemiddelde score: 7,4
Sinds 3 maanden pas bij Allianz, nog geen hulp nodig gehad qua auto pech. Wel een vraag en deze is goed en snel beantwoord.
Gemiddelde score: 7,4
Allianz direct is een fijne verzekeraar. Dat wil zeggen dat ik een ruitSchade perfect heb afgehandeld gekregen. Helaas probeerde ik telefonisch contact te krijgen met ze en was het erg druk. Uiteindelijk heb ik opgegeven. Ook is de premie naar mijn... Lees verder » mening wat hoog. Daarom ben ik onlangs naar een andere verzekeraar overgestapt. Bij een betere prijsstelling zou ik deze verzekeraar zeker opnieuw overwegen.
Gemiddelde score: 7,3
Goede deskundigheid.
Gemiddelde score: 7,3
Ik vind het prettig dat de premie ieder jaar lager wordt, terwijl je zou verwachten dat deze juist ieder jaar hoger zou worden.
Gemiddelde score: 7,2
Betaalbaar en duidelijk.
Gemiddelde score: 7,2
Mijn verzekering is overgegaan naar deze verzekeraar. Ik heb nog geen ervaring met deze maatschappij En kan dus geen oordeel geven. Er werd mij gezegd dat alles bij het oude zou blijven, dat moet ik maar afwachten. ... Hoop ze niet nodig te hebben.... Lees verder » Bij mijn verzekering in Frankrijk hadden ze een sympathieke regel. Als je eenmaal een Schade hebt, gaat je no- claim niet naar beneden, maar daarna moet je wel drie jaar weer Schadevrij rijden!
Gemiddelde score: 7,2
Ik vond het nogal opvallend dat in het eerste jaar mijn verzekering erg goedkoop was en vervolgens steeg prijs behoorlijk.
Gemiddelde score: 7,2
Prima verzekering
Gemiddelde score: 7,2
Ik was op zoek naar een verzekering, Allianz direct gaf me meteen kort en bondig de informatie die ik nodig had. Ik heb nog geen Schade hoeven claimen dus geen idee hoe ze daar mee om gaan.
Gemiddelde score: 7,1
Eenmaal Schade gehad aan auto door ander, contact verliep via Schadeherstelbedrijf na melding. Alles keurig afgehandeld,.
Gemiddelde score: 7,0
In het verleden goed geholpen bij Schades.
P.J. op het Veld
| Gemiddelde score: 7,0
Redelijke prijs voor product. Verder geen contact met Allianz Direct gehad.
Gemiddelde score: 7,0
Gewoon goed en zakelijk contact. Kort en bondig.
Gemiddelde score: 7,0
Prima maatschappij duidelijk communicatie.
Gemiddelde score: 7,0
Ik heb nog geen claim ingediend, dus daarover kan ik niks zeggen. Verder verloopt alles prima, polis wijzigen was makkelijk, duidelijk en snel geregeld.
Gemiddelde score: 6,3
Allianz en Allsecur zitten nog niet op 1 lijn en daardoor is het lastig met combineren et cetera. Voor bijvoorbeeld de huishoudens korting.
Gemiddelde score: 6,3
Moeilijk bereikbaar. In geval van Schade door onbekende partij weinig hulp.
Gemiddelde score: 6,2
Ben nog te kort bij Allianz Direct voor een goed oordeel.
Gideon
| Gemiddelde score: 6,1
We wilden online een rekeningnummer en adres wijzigen. Dit kon niet, vervolgens meer dan 20 minuten in de wacht gestaan voor het wijzigen van het rekeningnummer. Mijn vriendin was toen vergeten het adres ook meteen te wijzigen, daar moest ik dus... Lees verder » later nog een keer meer dan 30 minuten voor in de wacht. De dame aan de telefoon wist te melden dat de website al weken geen wijzigingen kon verwerken.
Barbara
| Gemiddelde score: 6,0
Goede prijs-kwaliteitverhouding, nog nooit een Schade gemeld dus kan niet goed beoordelen hoe ze daarmee omgaan.
Gemiddelde score: 5,1
Mijn autoverzekering was niet goed verwerkt, waardoor ik een bekeuring kreeg. Dat is met heel veel moeite opgelost.
Gemiddelde score: 3,6
Wanneer er Schade is, is het goedkoper deze zelf te betalen in plaats van te claimen, omdat je anders in je maandelijkse tarief meer moet gaan betalen dan het totaal van het Schade bedrag. Dus ik vraag mij af waar ik precies verzekeringspremie voor betaal.
P. Nijgh
| Gemiddelde score: 1,4
Mails in spambox. Geen correcte afhandeling van mijn Schademelding Onterechte premiestijging.
F.Tielman
| Gemiddelde score: 1,0
Kan geen objectieve beoordeling geven. Kreeg deze dieven ook maar toebedeeld toen ze mijn verzekering (Allsecure) overnamen.