Allianz Global Assistance is internationaal marktleider in reisverzekeringen en hulpverlening en telt bijna 13.000 medewerkers, die samen 58 talen spreken. We zijn aanwezig met eigen vestigingen op vijf continenten, in 34 landen. Samen met ruim 400.000 dienstverleners én een netwerk van betrouwbare lokale agenten in landen waar we geen eigen vestiging hebben, staan we dag en nacht voor je klaar. How can we help?

Onze verzekeringen onder andere reisverzekeringen, pechhulp en fietsverzekeringen worden verkocht via tussenpersonen, maar zijn ook direct online af te sluiten. We verkopen onze producten en diensten onder eigen label, maar werken ook onder private label voor onder andere (zorg) verzekeraars, reisorganisaties, vliegmaatschappijen, auto-importeurs en leasemaatschappijen. Waar je ook naartoe reist, voor vakantie, werk of studie, voor elk reisdoel heeft Allianz Global Assistance een passende verzekering. Elke twee seconden nemen we ergens ter wereld een hulpaanvraag in behandeling en we helpen ieder uur ruim 5.000 mensen.

https://www.allianz-assistance.nl
2017
  • 2017
  • 2016
7,43 Gemiddeldrapportcijfer
7,33 Algemene tevredenheid
7,66 Klantgerichtheid
7,53 Deskundigheid
7,45 Duidelijkheid
7,17 Vertrouwen
7,54 Contact met verzekeraar
Het onderwerp ‘contact’ is niet meegenomen in het gemiddelde. Verzekeraars konden namelijk vrijwillig aan dit onderdeel mee doen. Toevallig deden ze dat allemaal in 2016, maar dat kan volgend jaar anders zijn. Om het gemiddelde de komende jaren eerlijk te kunnen vergelijken, is daarom gekozen ‘contact’ niet mee te nemen in het gemiddelde.
Dit cijfer is niet meegewogen in het gemiddelde
Hoog-Laag
  • Hoog-Laag
  • Laag-Hoog

Klantreacties

A. Weernink (vrouw)
| Gemiddelde score: 10
Wij hebben helaas al een paar keer gebruik moeten maken van onze doorlopende annulerings-/reisverzekering in verband met overlijden van familieleden terwijl wij en/of onze kinderen in het buitenland zaten. Wij zijn hierover voor de volle 100%... Lees verder » tevreden. Alles werd snel, vriendelijk, zakelijk en correct voor ons geregeld.
(man)
| Gemiddelde score: 9,80
Bij schademelding direct de gang van zaken nog eens doorgenomen wat betref no-claim en de contacten met de hersteller. Heeft verder geen omkijken meer gehad bij de verdere afhandeling.
M. de Jong (vrouw)
| Gemiddelde score: 9,60
Ik heb Allianz leren kennen als een daadkrachtige maatschappij die, ook als het probleem (nog) niet bij hen terecht had moeten komen, toch direct handelend optreden, duidelijk en snel communiceren en hun afspraken nakomen. Bij mijn noodgeval was dat... Lees verder » een ontzettende steun. Daarom ben ik heel erg tevreden over Allianz.
(man)
| Gemiddelde score: 9,60
Super snel geholpen toen ik langs de weg stond, met een meedenkende medewerker aan de telefoon en daarna een prima wegsleepdienstmedewerker die nog heeft geprobeerd de auto aan de praat te krijgen.
(man)
| Gemiddelde score: 9,40
Allsecur is duidelijk en helder wat betreft voorwaarden en premie, iets waar veel verzekeringen nog van kunnen leren.
(vrouw)
| Gemiddelde score: 9,20
Iedere schade snel afgewerkt.
(man)
| Gemiddelde score: 8,90
Toen onze reis door de touroperator werd geannuleerd, werd de bij Allianz afgesloten en betaalde annuleringsverzekering direct aan ons terugbetaald.
(man)
| Gemiddelde score: 8,70
De naam Allianz wekt bij mij vertrouwen. De verzekering was pas twee weken geleden afgesloten toen de schade optrad en de melding is perfect en snel afgehandeld.
(man)
| Gemiddelde score: 8,70
Ik heb nog nooit contact gehad met Allianz. Ik krijg mijn nota's en polissen van mijn adviseur.
(man)
| Gemiddelde score: 8,60
Allianz luistert, geeft raad en is duidelijk. Kost wel iets meer misschien, maar vind dat het dubbel en dwars waard.
Meer lezen »
(man)
| Gemiddelde score: 8,50
Wij leden schade door een vertraging wegens mist van enkele dagen. Daarvoor zijn wij goed gecompenseerd.
A. Brand (man)
| Gemiddelde score: 8,40
No-nonsense verzekeraar. Neemt contact op uitsluitend wanneer het nodig is en is goed bereikbaar op het juiste moment.
(man)
| Gemiddelde score: 8,40
Wij zijn al jaren bij Allianz verzekerd, terwijl ik zelf bij een andere verzekeraar al dertig jaar werk. Heel bewust gekozen voor een verzekeraar die hoort bij de verzekering die ik wil sluiten. Een paar keer, helaas, gebruik moeten maken van de... Lees verder » hulp en iedere keer is dit prima, met veel kennis van zaken, en soms ook in goed onderling overleg opgelost.
(man)
| Gemiddelde score: 8,40
Ik heb een keer gebruikgemaakt van de annuleringsverzekering. Het duurde wel even voordat ik het geld kreeg, maar alles was goed geregeld.
(vrouw)
| Gemiddelde score: 8,20
Op vakantie met drie gezinnen en allemaal verzekerd bij Allianz. Die gaf ons een goed gevoel want mocht er een gezin, om wat voor reden dan ook, hun reis moeten annuleren dan konden de andere gezinnen ook hun reis annuleren. De keus om zelf je... Lees verder » verzekeringspakket, wat betreft onze reisverzekering, samen te stellen, vinden wij ook een plus.
(man)
| Gemiddelde score: 8,20
Ik werd serieus genomen en mijn schade is goed afgehandeld.
(vrouw)
| Gemiddelde score: 8,20
Ik heb een prettig gevoel bij de medewerkers, begripvol en vakkundig.
(man)
| Gemiddelde score: 8,20
De contacten met Allianz zijn zeer incidenteel en betreffen tot nu toe uitsluitend de jaarlijkse automatische prolongatie van de verzekering of een wijziging van het verzekerde object. Voor schade heb ik de laatste jaren geen beroep op de... Lees verder » maatschappij hoeven te doen. De informatie met betrekking tot de jaarlijkse prolongatie is duidelijk voor wat betreft de premie (wijziging) en de eventuele wijzigingen in de voorwaarden. De wijziging van het verzekerd object is eenvoudig telefonisch te melden en wordt binnen korte tijd bevestigd.
(man)
| Gemiddelde score: 8,10
Ik heb geen contact gehad voor wat betreft een schade. Ik had wel behoefte aan informatie en die is mij duidelijk verstrekt.
(man)
| Gemiddelde score: 8,00
Ik heb Allianz gelukkig nog nooit nodig gehad. Van andere verzekeraars heb ik geen hoge pet op.
J de Kroon (man)
| Gemiddelde score: 8,00
Ik heb mij eenmalig laten informeren door mijn adviseur en op zijn advies gekozen voor Global Assistant als vervanging voor de voor mij te dure ANWB. In eerste instantie alleen voor Nederland, later gewijzigd voor Europa. Al mijn verzekeringen lopen... Lees verder » via dezelfde adviseur, omdat ik daar altijd plezierig word geholpen.
(man)
| Gemiddelde score: 8,00
Geen klachten. Nog geen gebruik hoeven maken.
theo Gorissen (man)
| Gemiddelde score: 8,00
Ik kan niet anders zeggen dat ik meer dan tevreden ben met mijn verzekering. Die keren dat ik een beroep op hen heb moeten doen, zijn meer dan voortreffelijk afgehandeld, dus niets dan lof.
(man)
| Gemiddelde score: 8,00
Daar ik geen schades heb gehad, beperkt het zich tot schriftelijke uitwisselingen, waarbij ik tot nu toe voldoende informatie krijg.
(man)
| Gemiddelde score: 8,00
Vriendelijke en duidelijke beantwoording van mijn vragen.
(vrouw)
| Gemiddelde score: 8,00
Mijn vraag werd snel en correct beantwoord. Ik had aan een telefoontje genoeg.
heeft weinig zin : k.ter stege (man)
| Gemiddelde score: 8,00
Mijn reis-/annuleringsverzekering is automatisch overgegaan van IZA. Ik heb tot nu toe geen contact gehad inzake schadeclaim of iets anders, vandaar geen ervaring.
Th.E. Wagenaar (vrouw)
| Gemiddelde score: 8,00
Ik heb bij deze verzekeraar al jaren een doorlopende reis- en annuleringsverzekering. Heb twee keer een schade gehad en deze is naar volle tevredenheid afgehandeld.
TMA Goos (man)
| Gemiddelde score: 7,90
Twee jaar geleden zouden we op reis gaan naar Turkije, maar door ernstige ziekte van mijn schoonzoon is de reis geannuleerd. Ik had voor acht personen (drie gezinnen) geboekt en alleen mijn deel (twee personen) werd 100% vergoed door AGA. De andere... Lees verder » twee verzekeraars hebben eveneens de reeds gemaakte kosten voor 100% vergoed. Uiteraard hebben we de vereiste documenten van de ziekte moeten overleggen en dat was geen probleem van de artsen. AGA heeft alles keurig afgewerkt.
Familie van Dijk (man)
| Gemiddelde score: 7,90
Zeker tevreden over Allianz, ze helpen ons bij pech altijd weer op weg. Het contact was goed en alles relatief snel geregeld, zodat wij weer fijn verder onze reis konden voortzetten.
J. Supheert (man)
| Gemiddelde score: 7,90
Heb nog nooit een schade hoeven te melden, dus weinig ervaring. Ga ervan uit dat mijn adviseur de juiste maatschappij voor mij heeft gekozen.
(vrouw)
| Gemiddelde score: 7,90
Snelle service, begrijpelijke informatie, goed bereikbaar.
(man)
| Gemiddelde score: 7,80
Geen bijzonder gevoel. Verzekeringen zijn een must en geen plezier. Belangrijk voor mij is een duidelijk en eenvoudig contact. Via mijn verzekeringsagent heb ik dat.
J. Klaver (man)
| Gemiddelde score: 7,80
Omdat ik nog nooit iets geclaimd heb en deze verzekering via mijn (IZA) ziektekostenverzekering loopt, kan ik alleen maar aangeven dat het IZA mij over deze verzekering helder heeft geïnformeerd.
A.M.Speelman (vrouw)
| Gemiddelde score: 7,80
Was verzekerd via IZA, die bestaat sinds vorig jaar niet meer. De zorgverzekering is overgegaan naar VGZ en de doorlopende reisverzekering naar Allianz. Heb dus niet veel ervaring met deze maatschappij.
H. Hegen (man)
| Gemiddelde score: 7,80
Een verzekeraar die met je meedenkt en behulpzaam is.
H. Smits (man)
| Gemiddelde score: 7,80
Jaarlijks sluiten wij een reis- en annuleringsverzekering (voorheen via IZA) af en hiervoor is het meestal voldoende om het klantnummer te noemen en aan te geven dat we hetzelfde willen als voorgaande jaren. Meestal komt dit direct goed.
(vrouw)
| Gemiddelde score: 7,70
Tussenpersoon is altijd duidelijk. Vraagt zaken na. Informatie die we krijgen, klopt. Schadeafhandelingen zijn snel en goed.
(man)
| Gemiddelde score: 7,70
Goede verzekering, alleen een beetje duur.
(vrouw)
| Gemiddelde score: 7,70
Wederzijds vertrouwen is een groot goed. Als ik al eens een heel enkele keer schade meld, hoef ik geen ellenlange vraaggesprekken te hebben of een eindeloze stroom formulieren in te vullen.
(vrouw)
| Gemiddelde score: 7,60
Ik had wat moeite gehad met het invullen van het schadeformulier. Onlangs is mijn premie 2,45 omhoog gegaan, maar ik heb daar geen info vooraf van gehad.
(vrouw)
| Gemiddelde score: 7,60
De naam van de verzekeraar geeft de indruk dat ze specifiek gespecialiseerd zijn in reisverzekeringen. Dat was een van de redenen om hier onze verzekering af te sluiten (na uitgebreid onderzoek).
(vrouw)
| Gemiddelde score: 7,60
Verzekeringsadviseur prima en heeft uitgezocht welke verzekering voor ons het beste paste en hier kwam Allianz uit.
(vrouw)
| Gemiddelde score: 7,60
AGA denkt proactief mee en geeft verschillende opties waarvan ik vind dat het belang van de klant voorop staat.
(vrouw)
| Gemiddelde score: 7,60
Mijn vraag werd goed beantwoord. Er werd eerst overlegd met een collega en daarna kreeg ik antwoord.
(man)
| Gemiddelde score: 7,60
Allianz Global Assistance is een duidelijke verzekering waar je zelf kan kiezen hoe je je verzekert, bijbehorende tarieven zijn transparant. Ook is er gemakkelijk contact te krijgen, wat een goed gevoel en vertrouwen schept.
(man)
| Gemiddelde score: 7,60
Duidelijke informatie.
(man)
| Gemiddelde score: 7,40
Lastig om een oordeel te geven als je weinig tot geen contact hebt (behalve voor afsluiten en verlengen (via website)). Geen ervaring met claims en dat is waar het om gaat bij een verzekeraar. Kan daar dus niets over melden.
(man)
| Gemiddelde score: 7,40
Kan niet toelichten.
(man)
| Gemiddelde score: 7,30
Mijn positieve beoordeling komt door de beoordeling van een ingediende claim op een doorlopende reisverzekering enige jaren geleden. Volgens een aantal artikelen van de verzekering werd de claim in eerste instantie niet gehonoreerd. Na een... Lees verder » uitgebreide schriftelijke toelichting over de omstandigheden waaronder de reis moest worden afgebroken, vond door de medische adviseur een herbeoordeling plaats. Dit had tot gevolg dat er toch tot een onverplichte vergoeding werd overgegaan waarmee ik kon instemmen.
(vrouw)
| Gemiddelde score: 7,30
Toevallig heb ik in 1916 mijn eerste aanrijding gehad in 48 jaar, mijn schuld ook nog, dus totaal geen ervaring met hoe of wat te doen en dat is buitengewoon goed behandeld, geregeld, betaald. Ik was verrast door de eenvoud. Dit jaar heb ik een... Lees verder » beroep gedaan op de annuleringsverzekering/reisverzekering voor de tweede keer (zwager overleden), dat ging iets minder soepel, maar na een mailtje van mij werd het bedrag direct aangevuld. Ik kon merken dat ze mijn aangifte niet echt goed gelezen hadden. Overigens kreeg ik met de beste wil van de wereld bij mijn aanvankelijke aangifte de bijlagen, bonnen, vliegticket enzovoort niet bij de mail gevoegd. Zal beslist aan mij liggen en heb toen de zaak maar schriftelijk gedaan.
(vrouw)
| Gemiddelde score: 7,30
Heel veel moeite gehad om mijn schaderekeningen digitaal bij uw verzekeringsmaatschappij in te dienen. We hadden alles gescand en dan werkte het programma om de rekeningen in te dienen niet! Vraag vooral voor oudere mensen waarom de rekeningen niet... Lees verder » gewoon opgestuurd kunnen worden! Voor ouderen is scannen geen dagelijkse bezigheid!
(man)
| Gemiddelde score: 7,20
Bijna een jaar geleden de verzekering nodig gehad tijdens mijn vakantie. Op zich prima afgehandeld. Alleen werden niet alle gemaakte taxikosten vergoed. Ergens stond in de kleine letters dat de taxikosten tot een bepaalde maximum werden vergoed. En dat wisten wij natuurlijk niet.
C van Loon (vrouw)
| Gemiddelde score: 7,20
Via mijn adviseur loopt het heel soepel.
(man)
| Gemiddelde score: 7,20
Prima gevoel. Het probleem met het beantwoorden van deze vragenlijst voor mij was dat ik eigenlijk geen echte mening heb kunnen vormen. Dit aangezien ik nog geen schade heb gehad. Het grote voordeel voor mij van deze verzekering was dat wij het... Lees verder » konden afsluiten per voertuig in plaats van persoon.
Erik Winters (man)
| Gemiddelde score: 7,20
Duurde lang voordat de schade is uitgekeerd.
(vrouw)
| Gemiddelde score: 7,10
We hebben alleen een doorlopende reisverzekering bij Allianz afgesloten bij het reisbureau (was geen optie om dit aan te geven) en de schade die we ooit hebben gemeld, is keurig afgehandeld.
(man)
| Gemiddelde score: 7,10
De beoordeling is gebaseerd op een gevoel.
(man)
| Gemiddelde score: 7,10
Allianz biedt een betaalbaar product aan waarvan de dekking overzichtelijk is. Daarnaast is Allianz telefonisch goed bereikbaar.
(man)
| Gemiddelde score: 7,10
Kan relatie met Allianz nog moeilijk beoordelen, aangezien we nog geen schademelding hebben hoeven te doen en dus ook niet kunnen weten of deze dan correct en snel wordt afgewikkeld. Overigens in recente televisie-uitzending van Radar kwam Allianz... Lees verder » niet echt positief naar voren. Laten we hopen dat dit een incident was.
(vrouw)
| Gemiddelde score: 7,00
Nog geen schadegeval hoeven melden, dus geen ervaring met Allianz Global Assistance met betrekking tot afhandeling schade, deskundigheid, nakomen afspraken, et cetera. Prijs-kwaliteitverhouding lijkt dik in orde.
(man)
| Gemiddelde score: 7,00
Ik heb (gelukkig) nog nooit gebruik hoeven maken van mijn verzekering, dus kan niet oordelen.
(man)
| Gemiddelde score: 7,00
Heb geen ervaring met AGA. Het blijft gelukkig bij het betalen van de premie.
(man)
| Gemiddelde score: 7,00
Nog geen schade gehad. Dus geen idee over deze verzekering.
(man)
| Gemiddelde score: 6,90
Had schade aan de auto op vakantie. Ben meteen geholpen.
(man)
| Gemiddelde score: 6,90
Na afsluiten van de verzekering loopt alles zoals verwacht. Polis goed verzorgd, afhandeling van "schade" snel en naar tevredenheid. Met deze verzekering wordt een goede prijs/prestatie geboden.
Paul Walgering (man)
| Gemiddelde score: 6,90
Online uitstekend af te sluiten op basis van beschikbare info en wordt op de hoogte gehouden.
(vrouw)
| Gemiddelde score: 6,80
Goede verzekering, ondervind geen problemen en voldoet aan verwachtingen.
(man)
| Gemiddelde score: 6,50
Geen mening.
Paul v G (man)
| Gemiddelde score: 6,40
Voordelige verzekering met makkelijk maandelijkse betaling. Tevreden over.
(vrouw)
| Gemiddelde score: 6,40
Ik had mijn eigen risico afgekocht via de vergelijkingssite. Toen ik schade had, moest ik toch 100 euro eigen risico betalen. Het was een gedoe om dit recht te trekken, maar is uiteindelijk goed afgehandeld. De gemelde schade is perfect opgelost. De... Lees verder » tweede schade kon niet worden opgelost. Na één week (pas) zeiden ze dat dit niet onder de voorwaarden viel.
(man)
| Gemiddelde score: 6,30
Ik had een doorlopende reis- en annuleringsverzekering via mijn ziektekostenverzekering IZZ. Toen deze met de reisverzekering stopten, ben ik door hun doorgeschoven naar Allianz Global Assistance. Ik heb niet echt een idee wat er nu wel of niet verzekerd is.
(man)
| Gemiddelde score: 6,20
Het maakt eigenlijk niet uit welke maatschappij men heeft, betalen moet en uitbetalen wordt erg lastig bij verzekeringen. Daarom ben ik wantrouwig tegenover verzekeringen.
(man)
| Gemiddelde score: 6,20
Ik ben tevreden over Allianz, het is een duidelijke verzekering zonder te veel poespas.
(vrouw)
| Gemiddelde score: 6,10
Nu, ik heb op 4-10-2014 een aanrijding gehad in Duitsland en ben nu al meer dan een jaar bezig om alles duidelijk te krijgen omdat ik zeker weet nooit fout te zijn geweest en moet elke keer zelf bellen. Ze hebben mijn no-claim omlaag gezet terwijl... Lees verder » er nog niks bewezen is dat ik fout was, en ben in Duitsland bij de rechtbank en alles geweest. Nog steeds niks, dit was mijn allereerste aanrijding in ruim veertig jaar autorijden.
(man)
| Gemiddelde score: 6,00
Ik heb op enkele vragen een waardering van 1 gegeven. Reden is dat op mijn polis niet vermeld wordt voor welk bedrag ik verzekerd ben. Op advies van enkele kennissen van mij ben ik gaan bellen en bleek dat het bedrag waarvoor ik verzekerd was veel... Lees verder » te laag was. Had dit bedrag op mijn polis gestaan, had ik het wel geweten.
(vrouw)
| Gemiddelde score: 6,00
Adequate en correcte afhandeling van mijn schade.
(man)
| Gemiddelde score: 6,00
Kreeg rechtstreeks te maken met Allianz, daar de afgesloten reisverzekering bij de VGZ door hun niet meer ondersteund werd en daardoor rechtstreeks bij Allianz kwam. Was hier huiverig voor, daar ik verder geen info kreeg en dus ook niet van Allianz,... Lees verder » maar bij het overlijden van mijn broer positief verrast werd door de manier Allianz zorgde voor de vervroegde terugreis van mijn vakantie.
(man)
| Gemiddelde score: 6,00
Ik vind de afwikkeling veel te lang duren. Als ik zo met de betaling van de premie zou omgaan, had ik al diverse aanmaningen gehad!
(vrouw)
| Gemiddelde score: 5,90
Heb mijn schade gemeld. Ik heb een eigen risico, dus ik dacht dat ik dat moest betalen, maar niet dus. Ik ging er behoorlijk op achteruit en wel drie jaar! Ik snap er niks van. Nu is mijn verzekering duurder. Waarom een eigen risico?
(vrouw)
| Gemiddelde score: 5,90
De communicatie naar klanten zou kunnen verbeteren. In eenvoud, uitleg, dekking, mogelijkheden et cetera. Via e-mail is lastig ervaar ik persoonlijk.
(vrouw)
| Gemiddelde score: 5,80
Wij hebben een doorlopende reisverzekering en daar werd voor één week skiën een verzekering aan toegevoegd. Werd heel goed en rustig per telefoon geholpen.
(man)
| Gemiddelde score: 5,80
Geen.
(man)
| Gemiddelde score: 5,50
Even inloggen en je polis wijzigen of opvragen, is niet mogelijk bij Allianz. Alles moet heel omslachtig telefonisch of per post. Op e-mail reageren ze helaas niet of pas na een week. De verzekering dekt verder in theoretische zin alles wat ik nodig... Lees verder » heb. Volgens mij doen ze wel heel moeilijk als je ze ooit nodig hebt.
(man)
| Gemiddelde score: 5,20
Ik vond dat de garage mij adviseerde om de schade met mijn buurvrouw op te lossen. Dus de speciale rol die gespeeld kan worden die was voor de reparateur van de schade. Bovendien lijkt het repareren van schade via de verzekering twee keer zoveel... Lees verder » geld te kosten als de reparatie die ik zelf aan de garage betaal. Schokkend dit te ontdekken.
J. Buijnsters (man)
| Gemiddelde score: 5,00
Verzekeraars staan niet erg bekend om hun transparantie en het verstrekken van duidelijke informatie. Op het moment van afsluiten van een verzekering worden de klanten vaak niet echt op alle "punten" gewezen. Hier kom je pas achter als het echt gaat... Lees verder » spelen. Dit omdat het niet in het voordeel van de verzekeraar is. Kleine lettertjes spelen nog steeds en het taalgebruik is vaak te ingewikkeld. Voorwaarden et cetera zijn in het voordeel van de verzekeraar en dat wordt vaak verzwegen.
(man)
| Gemiddelde score: 3,00
Ik heb een schade gehad en kon het uiteindelijk allemaal zelf oplossen! Ze hebben niet geholpen of meegedacht.
(vrouw)
| Gemiddelde score: 1,80
Totale ondeskundigheid in het wijzigen van de dekking van de polis. Als het te moeilijk wordt, adviseren ze zelf op internet te gaan zoeken. Daar vraag je toch geen advies voor.
(vrouw)
| Gemiddelde score: 1,60
Het resultaat staat of valt met de betrokkenheid van de tussenpersoon.