Allianz Global Assistance is internationaal marktleider in reisverzekeringen en hulpverlening en telt bijna 13.000 medewerkers, die samen 58 talen spreken. We zijn aanwezig met eigen vestigingen op vijf continenten, in 34 landen. Samen met ruim 400.000 dienstverleners én een netwerk van betrouwbare lokale agenten in landen waar we geen eigen vestiging hebben, staan we dag en nacht voor je klaar. How can we help?

Onze verzekeringen onder andere reisverzekeringen, pechhulp en fietsverzekeringen worden verkocht via tussenpersonen, maar zijn ook direct online af te sluiten. We verkopen onze producten en diensten onder eigen label, maar werken ook onder private label voor onder andere (zorg) verzekeraars, reisorganisaties, vliegmaatschappijen, auto-importeurs en leasemaatschappijen. Waar je ook naartoe reist, voor vakantie, werk of studie, voor elk reisdoel heeft Allianz Global Assistance een passende verzekering. Elke twee seconden nemen we ergens ter wereld een hulpaanvraag in behandeling en we helpen ieder uur ruim 5.000 mensen.

https://www.allianz-assistance.nl
2018
  • 2018
  • 2017
  • 2016
7,4 Gemiddeld rapportcijfer
7,4 Algemene tevredenheid
7,5 Klantgerichtheid
7,5 Deskundigheid
7,3 Duidelijkheid
7,3 Vertrouwen
7,5 Contact met verzekeraar
Hoog-Laag
  • Hoog-Laag
  • Laag-Hoog

Klantreacties

O.Ingwersen
| Gemiddelde score: 10
Goede ondersteuning.
Gemiddelde score: 10
We zijn goed geholpen toen we op vakantie waren en in verband met overlijden naar huis moesten.
F.A. Smits
| Gemiddelde score: 10
Ik heb een reis- en annuleringsverzekering afgesloten en ben zeer tevreden hoe uw medewerker mij heeft geholpen met de polis en goede uitleg hierover. Vandaar ben ik zeer tevreden voor het afsluiten van deze verzekering.
A. Wiersma-Bos
| Gemiddelde score: 10
Wij doen al heel veel jaren zaken met Meijer Roden. Eenmaal per twee jaar komen ze bij ons langs om onze verzekeringsportefeuille door te lopen en te adviseren wat er veranderd moet worden. Hierdoor kennen wij elkaar goed en is er 100% vertrouwen... Lees verder » wederzijds. Juist in kritieke situaties is dit fantastisch.
P. Vermunt
| Gemiddelde score: 9,9
Goede en snelle service na een overlijden van een familielid, binnen no time hadden we een vlucht terug. Top!
Jan van Zitteren
| Gemiddelde score: 9,9
Omdat Allianz Global Assistance enkele jaren geleden mijn reis-/vakantieverzekering heeft "overgenomen" van IZA, was ik aanvankelijk nogal sceptisch. Met de afwikkeling van mijn schadeclaim enkele maanden geleden heeft Allianz Global Assistance het... Lees verder » tegendeel bewezen. Ik ben zeer tevreden over deze verzekeringsmaatschappij!
M. In de Braekt
| Gemiddelde score: 9,7
Zeer tevreden over de autoverzekering bij Allianz, altijd bereikbaar en zeer behulpzaam.
Radsma
| Gemiddelde score: 9,7
Heb al jaren reis-/annuleringsverzekering, voorheen bij IZA. Deze is overgedragen naar Allianz. Heb in het verleden heel goede ervaringen met IZA gehad. Ga ervan uit dat dat bij Allianz hetzelfde is. Heb gelukkig nog geen beroep op Allianz hoeven... Lees verder » doen. Een mening positief of negatief heb ik dus nog niet. Eenmalig telefonisch contact gehad met Allianz enkele weken geleden met een verzoek en dat werd direct ingewilligd.
Gemiddelde score: 9,7
Ben goed voorgelicht door de adviseer naar aanleiding van mijn verzoek wat ik zocht.
S. Specken
| Gemiddelde score: 9,5
Mijn goede mening over deze verzekeraar is vrij begrijpelijk: ik werk er zelf. Maar los daarvan vind ik - objectief gekeken - dat wij helder en eerlijk communiceren naar onze klanten toe. Een ieder krijgt zonder zeuren dat waar hij/zij recht op... Lees verder » heeft. En misschien kan ik dat als medewerker nog wel beter beoordelen dan een verzekeringnemer dat kan.
Meer lezen »
Gemiddelde score: 9,4
De schades die ik heb gehad, worden keurig behandeld. Tevens krijg ik keurig antwoord op de vragen die ik heb.
Gemiddelde score: 9,3
Gelukkig hebben wij nog geen gebruik hoeven te maken van onze verzekeringen.
H.C. de Leeuw
| Gemiddelde score: 9,3
Ik heb een reis- en annuleringsverzekering. In de winter verbleven mijn vrouw en ik langere tijd in Spanje. Tweemaal is tijdens dat verblijf een zwager overleden. De reis naar Nederland en terug werd volledig vergoed en door Allianz georganiseerd.... Lees verder » Eenmaal wilden wij naar Brussel omdat onze auto daar was. Vanwege de hoge kosten deed Allianz een ander voorstel. Vanwege het enorme prijsverschil hebben we dit geaccepteerd. Later ontvingen we een "pluim" ter waarde van 100 euro als dank.
Gemiddelde score: 9,3
Een verzekeringsmaatschappij met goede producten en zeer duidelijke verzekeringsvoorwaarden.
Gemiddelde score: 9,3
Snelle en goede afwikkeling en hulp bij vervroegd van vakantie terugkomen in verband met sterfgeval.
Jacob v.d W
| Gemiddelde score: 8,9
Ik ben zeer tevreden over de afhandeling van een annulering van mijn vakantie. Er was volop begrip en medewerking. Alle contacten verliepen op een bijzonder vriendelijke manier. Alle lof voor deze verzekeraar.
G. de Lange
| Gemiddelde score: 8,9
Al jaren verzekerd maar nog nooit nodig gehad, dus weinig ervaring met de maatschappij.
M. Paulussen
| Gemiddelde score: 8,9
Toen wij in Amerika onze doorlopende reisverzekering nodig hadden voor de thuisreis vanwege een gebroken kuitbeen van mijn vrouw werd dit geweldig geregeld.
Ewoud Smit
| Gemiddelde score: 8,8
Ik had moeite om mijn schade te melden. Had eerst een infomailadres gebruikt en dat werkte niet. Daarna is het, na telefonisch contact, alsnog gelukt. Daarna liep een en ander keurig.
Gemiddelde score: 8,8
Tijdens mijn vakantie schade opgelopen aan mijn telefoon door een valpartij. Via de website alles netjes kunnen regelen. Na thuiskomst was alles binnen één week geregeld en mijn telefoon gemaakt. Heel snel en zeer prettig alles opgelost.
Gemiddelde score: 8,7
Bij ons laatste schadegeval is kort na indiening van de claim het schadebedrag uitgekeerd. De polisvoorwaarden zijn helder, je weet waar je aan toe bent.
Gemiddelde score: 8,6
Ik heb zeer goede ervaringen met Allianz Global Assistance. Ik heb meerdere keren gebruik moeten maken van mijn reisverzekering, onder andere door diefstal, ziekte en het overlijden van een familielid. Alle keren ben ik zeer goed bijgestaan. Ook de... Lees verder » verscheidenheid aan verzekeringen bij Allianz vind ik zeer aantrekkelijk. Op die manier sluit de verzekering precies aan bij de wensen van de klant.
Gemiddelde score: 8,6
Wij zijn zeer tevreden over Global Assistance. Makkelijke en duidelijke website. Ook voor het afsluiten van een verzekering. Voor hetzelfde kan ik elders niet terecht! Ik hoop dat dat ook nog zo is als mijn melding correct behandeld wordt.
Gemiddelde score: 8,6
Ik heb twee keer een schade gemeld, omdat ik de vakantie moest annuleren. Alles is prima afgehandeld, nadat ik bij de eerste melding alle gevraagde gegevens had aangeleverd.
J. v.d. Braak
| Gemiddelde score: 8,6
Bij het ongeluk dat ik in het buitenland heb gehad, ben ik deskundig geholpen. Zelfs een lokale relatie werd ingeschakeld om te assisteren.
Gemiddelde score: 8,5
Eén keer nodig gehad in verband met sterfgeval, familieleden zijn toen terug naar Nederland gehaald. Dit is toen allemaal perfect geregeld op een uiterst vriendelijke manier.
T.Posthumus-Struijs
| Gemiddelde score: 8,5
Schademelding betrof tweemaal de gevolgen van het overlijden van een naaste. Beide malen werd ik zeer goed bijgestaan en geholpen.
G. von Wardenburg
| Gemiddelde score: 8,4
Kennis van zaken. Duidelijke antwoorden op mijn vragen.
Gemiddelde score: 8,4
Zijn gewoon tevreden.
Gemiddelde score: 8,4
De schade melden (in het buitenland) ging perfect. Alleen naderhand "snel en makkelijk" de schade online melden, was er niet bij. Het is me een lijst van vragen waar geen einde aan komt.
H. Beuks
| Gemiddelde score: 8,4
Gelukkig maar één keer in al die jaren reisverzekering nodig gehad en dat is correct afgewikkeld.
E.F. Noppen
| Gemiddelde score: 8,3
De adviseur heeft me zeer goed geholpen met het kiezen van de polis en welke schade vergoed zou worden.
Gemiddelde score: 8,2
Ik heb weinig contact gehad met de verzekeraar want ik heb er nooit schade geclaimd. Bij administratieve vragen was het contact plezierig en was men behulpzaam. En de premie wordt altijd op het juiste moment afgeschreven.
L. Beijer
| Gemiddelde score: 8,2
Mijn reis- en annuleringsverzekering is gekoppeld aan mijn ziektekostenverzekering van IZA. De polisvoorwaarden zijn goed. Ik heb één keer een schade gemeld en deze ook vergoed gekregen (met aftrek van een deel eigen risico). De afhandeling van de... Lees verder » schade verliep vlot. Het melden van de schade via de website was wat lastiger omdat de website niet goed functioneerde. Hierover had ik een klacht ingediend. Mijn klacht is vlot in behandeling genomen.
F.A. Wobma
| Gemiddelde score: 8,2
Schade werd na een beetje moeilijk begin toch naar tevredenheid afgewikkeld.
L. Nauta
| Gemiddelde score: 8,2
Ik heb alleen een pechhulpverzekering bij Global Allianz. Over deze verzekering ben ik heel tevreden. Slechts eenmaal pech gehad veertien dagen geleden en binnen een halfuur was er hulp.
Derek
| Gemiddelde score: 8,2
Ik heb bij Allianz Global Assistance gebruikgemaakt van de Globetrotter Reisverzekering terwijl ik een halfjaar in het buitenland zat. Dit heb ik heel positief ervaren. Tweemaal is er bij mij ingebroken en zijn er spullen gestolen en dit alles werd door Allianz erg goed behandeld en vergoed.
Gemiddelde score: 8,1
Ik heb met Allianz Global Assistance tot nu toe alleen contact gehad om hen te melden dat hun 'app' op de iPhone niet werkt zoals ik verwachtte. Verder heb ik nog nooit een claim bij hen ingediend of iets dergelijks. Er valt voor mij dus nog niet... Lees verder » zoveel te beoordelen, zoals uit mijn antwoorden blijkt.
Theo Hess
| Gemiddelde score: 8,1
Tevreden over Allianz.
Gemiddelde score: 8,0
De gevoerde correspondentie was duidelijk in geschrift en verzorgd.
C.van Efferen
| Gemiddelde score: 8,0
Ik heb een doorlopende reis-/annuleringverzekering, tot op heden heb ik daar nog geen gebruik van gemaakt. Bij het afsluiten was alles zeer duidelijk. Daarna geen contact meer gehad.
M. Heijnen
| Gemiddelde score: 8,0
Ik heb in 2017 drie keer een schadeclaim in moeten dienen wegens onverwachte ernstige aandoeningen van mijn vriend of mijzelf waardoor reeds geboekte reizen geen doorgang konden vinden. Allianz Global Assistance heeft die claims uitstekend en... Lees verder » voortvarend behandeld, waardoor wij niet extra belast werden.
C.H. Slabbekoorn
| Gemiddelde score: 8,0
Wij hebben nadat Allianz de reis- en annuleringsverzekering van IZA heeft overgenomen nog met niemand contact gehad. Wij hebben ook nog geen schademeldingen hoeven te doen. Het is beperkt gebleven tot schriftelijke berichten over genoemde verzekering van Allianz.
joop v d Heide
| Gemiddelde score: 8,0
Goed bedrijf. Gelukkig nog geen beroep hoeven te doen op de verzekering.
Gemiddelde score: 8,0
Over Allianz ben ik super tevreden, prima service toen ik met de auto stil stond. Echter de tussenpersoon/vergelijkingssite is een prutser. Toen ik mijn dekking wilde opschroeven, kreeg ik continu verkeerde informatie. Helaas, want ze bieden wel nette korting op de vaste kosten van Allianz.
M. Wildenburg
| Gemiddelde score: 7,9
Mijn dochter heeft een vriend uit het buitenland. Daarvoor moesten wij verzekeren als hij hier wilde verblijven. Zij hebben ons heel goed en duidelijk geholpen. Dachten met ons mee et cetera.
Gemiddelde score: 7,9
Langer dan een halfjaar geleden heb ik meerdere keren contact gehad en daar ben ik heel tevreden over. Ben steeds keurig te woord gestaan en alles werd prima geregeld.
P. Verhaere
| Gemiddelde score: 7,8
Mijn tussenpersoon - Gerrit Janssen Assurantiën uit Oosterbeek - verzorgt mijn verzekeringen en al mijn vragen hierover naar grote tevredenheid.
Gemiddelde score: 7,8
Heb alleen een reisverzekering, ben daar tevreden over en heb deze gelukkig nooit nodig gehad.
Gemiddelde score: 7,7
Wij hebben Global Assistance van Allianz. We hebben dit gelukkig nog niet nodig gehad maar indien ooit wel, dan zijn wij ervan overtuigd een goede verzekering te hebben!
Gemiddelde score: 7,7
De tijd tussen schademelding en afhandeling was te lang. Er werd om informatie gevraagd die na levering nogmaals werd gevraagd. Ook de melding van de schade heb ik als omslachtig ervaren. Bekend is dat er regelmatig wordt gefraudeerd, zodat ik wel... Lees verder » begrijp dat een schademelding kritisch wordt beoordeeld en dat er dus veel info wordt gevraagd. Desondanks ben ik tevreden over de afhandeling.
Gemiddelde score: 7,7
Ik ben via IZA doorlopende reisverzekering bij Allianz terechtgekomen. Heb tot nog toe (gelukkig) geen schade/hulp nodig gehad.
J. Heerkens
| Gemiddelde score: 7,7
We hebben verschillende verzekeringen die eerst allemaal via een tussenpersoon verliepen. Om ons onbekende redenen moest de Global Assistance-verzekering rechtstreeks aan Allianz betaald worden. Eerlijk gezegd weet ik niet eens of Allianz Global... Lees verder » Assistance al onze verzekeringen doet of alleen de reisverzekering. We hebben voor de wereldverzekering nu al vele jaren een miezerig verkreukeld geplastificeerd kaartje in onze portemonnee voor hulp bij een crisis in het buitenland. Mijn idee van verzekeringen is dat het voornamelijk eenrichtingsverkeer is. Je sluit een verzekering af en hoort nooit meer iets. Tenzij je iets overkomt. Dan duik je in de voorwaarden samen met de bemiddelaar. Dan zijn soms de regels weer veranderd, blijkt de dekking toch anders te zijn, heb je de juiste procedures niet gevolgd. Kortom, hopeloos. De enkele keer dat we een beroep deden op de verzekering van Allianz of Global Allianz was het contact redelijk tot goed, en is de hulp van de bemiddelaar een uitkomst.
m.c. ooteman
| Gemiddelde score: 7,6
Nooit problemen ondervonden en ben altijd correct behandeld, wat ik niet altijd van een andere verzekeringsmaatschappijen kan zeggen.
Jaap. Hilversum
| Gemiddelde score: 7,5
Bij het afwikkelen van een schade was de verzekering zeer coulant.
Gemiddelde score: 7,5
Na de melding een heel snelle reactie ontvangen en goed bijgestaan, al werd de gebeurtenis niet gedekt door de verzekering.
Gemiddelde score: 7,5
Nog niet zo lang klant. Dus mijn oordeel is van betrekkelijk belang.
Gemiddelde score: 7,5
Laagdrempelig bereikbaar bedrijf dat redelijk klantvriendelijk opereert. Inherent aan de verzekeringsmarkt zijn echter de vele kleine lettertjes. Dat is bij Allianz niet anders.
Gemiddelde score: 7,5
Ik heb meerdere malen schade gemeld. Mijn beroepen op de annuleringsverzekering zijn zeer naar tevredenheid afgehandeld. Mijn beroep op de reisverzekering (naar aanleiding van een ongeval) ook. Wel werd daar wat mij betreft iets te veel aangestuurd... Lees verder » op kostenbesparing in plaats van op beste medische oplossing.
Fred Kuhlman
| Gemiddelde score: 7,4
Schadeafhandeling (annuleren reis in verband met ziekenhuisopname) ging wel erg lastig, moest allerlei verklaringen indienen, had veel sneller gekund. Maar uiteindelijk wel goed opgelost.
Gemiddelde score: 7,4
Twee jaar geleden een schade gemeld en deze werd zonder problemen binnen korte tijd naar tevredenheid opgelost!
R. Scheffer
| Gemiddelde score: 7,4
Pluspunten: telefonisch is goed te communiceren en afspraken te maken. De offertes zijn vrij duidelijk. Prijzen zijn redelijk. Minpunten: bij opgave van schade wordt al gauw gezegd dat de spullen te oud zijn om een vergoeding te geven. Je moet bijna... Lees verder » van alles de bonnen kunnen overhandigen, anders wordt het sowieso moeilijk iets te claimen.
Gemiddelde score: 7,3
Ik heb op veel vragen "weet niet/niet van toepassing" geantwoord. Dit omdat ik (gelukkig) nog nooit contact heb hoeven opnemen met deze verzekeraar voor een schade. Ik kan alleen beoordelen de informatie die ik heb opgezocht op de website over de verzekering.
M. Dekker
| Gemiddelde score: 7,3
Het is een prima verzekeraar met een zeer vriendelijke klantenservice. Echter, in deze tijd zou ik liever ook een verzekering hebben met een app om bijvoorbeeld een nieuwe auto aan te melden op een bestaande polis. Hierdoor gaat dit sneller bij het... Lees verder » kopen van een nieuwe auto en hoeft er niet binnen kantooruren gebeld te worden.
Gemiddelde score: 7,1
Hetgeen vooraf wordt gesuggereerd, komt niet altijd overeen met mijn verwachtingen.
J. Schrijnemakers
| Gemiddelde score: 7,1
Ik heb gewoon een goed gevoel bij deze verzekering.
Gemiddelde score: 7,0
In eerste instantie was er een probleem omdat we pas twee dagen verzekerd waren en niet alle dingen waren verzekerd die nodig waren bij ons. Dit is na een aantal malen telefonisch contact naar alle tevredenheid opgelost.
H.Langen
| Gemiddelde score: 7,0
De verzekeraar doet wat er moet gebeuren. Mijn ervaring is dat de financiële afhandeling niet klopt ten opzichte van wat er voorgesteld wordt.
Gemiddelde score: 7,0
Ik heb (gelukkig) nog geen schademelding te hoeven doen, ik heb dan ook nog geen ervaring met de klantenservice en de afhandeling van schades.
Gemiddelde score: 7,0
Informatie snel gevonden, duidelijke uitleg en afsluiten verzekering vlot afgehandeld.
Gemiddelde score: 7,0
Ik ben daar al heel lang verzekerd en nog nooit nodig gehad.
Gemiddelde score: 7,0
Ik heb met deze verzekering te maken zowel persoonlijk als op werkgebied en ben op dat laatste niet altijd tevreden over de behulpzaamheid.
L. Petersen
| Gemiddelde score: 6,8
Over mijn verzekering bij Allianz ben ik heel tevreden en daarbij bedoel ik dus wat er gedekt is en de uitgebreide vorm van de algehele verzekering. Kwalitatief een heel goede verzekering. Minder te spreken ben ik over de premie. Waarom: Allianz is... Lees verder » erg duur, duurder dan anderen. Verder komt er ook nog bij dat elk jaar de premie stijgt, terwijl ik persoonlijk geen schade heb gehad (het betreft hier een autoverzekering). Ik zit op zestien schadevrije jaren, maar elk jaar wordt toch de verzekering weer duurder. Dus wat heeft no-claim dan eigenlijk te betekenen? In het kader van bovenstaande heb ik dus contact met mijn contactpersoon bij het assurantiekantoor en mijn verzekering aangepast van allrisk naar een wat beperktere vorm. Het contact dat ik met de persoon op het assurantiekantoor had, was niet echt je van het. De meneer was erg kortaf, een beetje bot zelfs en ik had het gevoel dat het hem totaal niet interesseerde. Ook kan hij me niet direct vertellen wat de wijziging zou betekenen qua premie. Het antwoord dat hij gaf, was: "dat weet ik niet, maar ga uit van de helft van de premie die je nu betaalt, als je de nieuwe polis krijgt dan is het duidelijk". Ik heb overwogen om over te stappen naar een andere verzekeraar die duidelijk kon aangeven dat hij echt een stuk goedkoper was, maar dit heb ik uiteindelijk (nog) niet gedaan omdat ik over het verzekeringsproduct van Allianz uitermate tevreden ben. Maar mochten de premies weer omhoog gaan dan ga ik voor het alternatief wat me aan premie dan zo'n 500 euro per jaar kan schelen. Ook zou ik eigenlijk wel op prijs stellen dat ik een seintje van Allianz krijg als mijn verzekering bijvoorbeeld goedkoper kan omdat bijvoorbeeld de auto al wat ouder is, net zoals bijvoorbeeld bij Allsecur (wat volgens mij een onderdeel van Allianz is). Kortom, over het verzekeringsproduct zeer tevreden, over het contact met de persoon van het
P.W.L. Kloet
| Gemiddelde score: 6,8
Onze contacten met AGA zijn de afgelopen jaren uiterst beperkt geweest. Alleen enkele maanden terug hebben wij een schade moeten melden, die keurig is afgewerkt.
J. Jacobs
| Gemiddelde score: 6,8
Ik heb slechts een doorlopende reis- en annuleringsverzekering en had een vraag over een samengestelde reis. Het blijkt dat dit nu nog niet van toepassing is.
Gemiddelde score: 6,8
Het duurde 45 minuten eer de telefoon werd opgenomen. Na de vraag zeiden ze doodleuk of de operatie niet uitgesteld kon worden. Ik heb moeite moeten doen om te zeggen dat een operatie noodzakelijk was en dat de reis niet door kon gaan. Heb na veel praten wel de reissom teruggekregen.
J. Schortemeijer
| Gemiddelde score: 6,7
De schademeldingen welke tijdens onze vakantie zijn ontstaan, zijn snel afgehandeld. In principe kon ik mij vinden in de onderbouwing waarom iets wel of iets niet vergoed wordt. Een kapot scherm van een mobieltje kan echter alleen via een instantie... Lees verder » gemaakt worden waar de verzekering mee samenwerkt. Handiger is om een maximumbedrag hiervoor beschikbaar te stellen of iets dergelijks. Nu ben ik mijn telefoon al 1,5 week kwijt omdat 'er op een onderdeel wordt gewacht'. Tsja, geen idee hoe lang het nog gaat duren. In mijn woonplaats was hij in een middag gemaakt. Verder werd er bij een afwijzing van een schadeclaim gerefereerd aan een artikel in de polis, welke ik verder ook niet ken. Niet handig.
P.Verwijst
| Gemiddelde score: 6,5
Het is moeilijk om hier een mening over te geven. Ik ben bij deze verzekeraar terechtgekomen omdat de betreffende verzekering is verkocht door mijn vorige verzekeraar. Tot nu toe heb ik een keer contact gehad via mail en dit is naar tevredenheid geweest.
Carlijn
| Gemiddelde score: 6,5
Ik ben telefonisch niet goed voorgelicht over het aanpassen van mijn polis en het daarna weer kunnen stoppen van mijn polis. Door deze verkeerde voorlichting zit ik opnieuw vast voor één jaar aan de verzekering en door de tijd die eroverheen ging,... Lees verder » had een geen kans meer om bij een andere verzekering een annuleringsverzekering af te sluiten.
Gemiddelde score: 6,5
In het jaar dat ik klant was geen schade hoeven te verhalen. Helaas ging de opzegging van mijn verzekering niet direct goed. Maar na een extra contactmoment is alles alsnog goed afgewikkeld.
Gemiddelde score: 6,4
Van alle reisverzekeringen die er zijn, vind ik Allianz Global Assistance absoluut de beste met de beste dekking.
h.niezen
| Gemiddelde score: 6,2
Na afsluiten geen contact meer gehad.
Gemiddelde score: 6,2
Contact langer dan een jaar geleden. Gebeld over ziekenhuisopname in het buitenland. Steeds een andere medewerker, steeds het hele verhaal opnieuw doen. Belden niet terug wanneer het was afgesproken. Regelden een hotel voor mij in eerste instantie... Lees verder » 180 kilometer van het ziekenhuis vandaan waar mijn man met spoed was opgenomen. Uiteindelijk is alles goed gekomen, maar dat kostte enorm veel tijd en moeite van mijn kant.
Gemiddelde score: 6,0
Ik heb een schade gemeld, maar ben nog in afwachting van goedkeuring en uitbetaling van Allianz.
Gemiddelde score: 5,9
Ik heb alleen een verzekering afgesloten, maar er nog geen gebruik van gemaakt. Geen idee dus of ze afspraken nakomen en hoe ze schades afhandelen.
r.houkes
| Gemiddelde score: 5,9
Ik ben erg tevreden over de daadkrachtigheid van mijn tussenpersoon toen mijn dochter in Athene vastzat met gestolen bankpassen en dergelijke en Global Assistence totaal geen hulp bood.
Casper
| Gemiddelde score: 5,8
Mijn beoordeling is aan de negatieve kant. Dat is gebaseerd op twee ongenoegens waar Allianz makkelijk iets aan kan doen: het feit dat een online inlog-/klantenomgeving ontbreekt waar ik mijn verzekeringen en dekkingen overzichtelijk en gemakkelijk... Lees verder » kan raadplegen en mijn ervaring afgelopen maanden met het wijzigen van mijn rekeningnummer voor automatische afschrijving. Dit ging tot twee keer toe fout en vervolgens werd er een aanmaning naar mijn oude adres gestuurd. Toen ik een medewerker vervolgens telefonisch sprak, zei deze: 'de financiële afdeling is al naar huis dus ik kan niet beloven dat de afschrijving de volgende keer goed gaat'. Dat vind ik geen service. Elke medewerker moet zoiets kunnen oplossen, doorgeven of in elk geval ervoor kunnen zorgen dat ik een dag later een bevestiging krijg van mijn verzoek/wijziging. Tot op de dag van vandaag is het spannend of de premie deze maand wel netjes van de goede rekening afgeschreven gaat worden - dat vind ik echt heel raar.
Gemiddelde score: 5,5
Heb alleen de annuleringsverzekering voor de vakantie afgesloten. Ik werd naar de site van Allianz geleid om dat daar te doen, anders had ik het via mijn eigen verzekering gedaan.
Gemiddelde score: 5,4
Omdat het doel van verzekeraars is om geld te verdienen, proberen ze meestal alles om onder een claim uit te komen.
Gemiddelde score: 5,0
Ik heb nog nooit contact gehad.
h.bruijsten
| Gemiddelde score: 5,0
Heb in al de jaren dat ik bij jullie verzekerd ben nog nooit geclaimd, dus kan ik ook niets zeggen over het hoe en wat.
C.Deurwaarder.
| Gemiddelde score: 5,0
Wij hebben gelukkig de verzekering nooit nodig gehad. Stel voor om een no-claimkorting in te voeren. Helaas zijn er teveel die onterecht schade claimen maar waar de eerlijke leden voor mogen betalen.
Gemiddelde score: 4,8
Ik heb schade gehad, heb meerdere dagen besteed aan het verzamelen van bonnetjes, uren op het politiebureau doorgebracht voor aangifte en krijg te horen dat ik niet verzekerd ben omdat mijn spullen in een bestelauto lagen en niet in een auto met... Lees verder » kofferbak. Heb later contact gehad over eventuele automobilistenhulp, dat in verband met een oude auto op vakantie. Dat was een dermate onaantrekkelijke offerte dat ik daar niet eens meer over heb nagedacht. Ben alleen wat lui: ik moet gewoon op zoek naar een andere doorlopende reisverzekering. Allianz was ook geen eigen keuze. Ik was eerst verzekerd via VGZ die de reisverzekering aan Allianz heeft doorgeschoven of doorverkocht. Bedankt voor deze enquête, goed dat ik herinnerd word dat ik nog op zoek moet naar een betere reisverzekering.
Gemiddelde score: 4,0
Contact per telefoon moeilijk (lange wachttijd). Verzonden aangetekende brief enige tijd zoek. Niet vriendelijke werknemer Allianz bij telefonische informatie over dekking doorlopende reis- en annuleringsverzekering.
M.A.Hoekwater
| Gemiddelde score: 3,8
De kosten die wij hebben moeten maken wegens een aardbeving in Lombok worden niet vergoed, terwijl wij extra hotel- en vervoerkosten moesten maken. Dit staat wel in de voorwaarde van de verzekering, maar omdat dit gecombineerd is met natuurrampen (een mooi excuus) wordt het niet vergoed.
Dinah Riah
| Gemiddelde score: 3,5
Als ze ergens onderuit kunnen komen, zullen ze het niet laten.
Gemiddelde score: 2,5
Van Allianz kregen we een aanbieding voor het afsluiten van een aanvullende reisverzekering. Tijdens een telefonisch contact blijkt dat het helemaal geen aanbieding is. Het zal ongetwijfeld bij de regeltjes horen. Maar: je wordt gewoon gepakt! Zo voelt het in elk geval wel!
Gemiddelde score: 2,0
Ik heb een annulering gemeld: - meldingsformulier stelde de verkeerde vragen, gelet op mijn situatie, - melding via e-mail (zoals afgesproken) is erg slecht gelezen, - termijnen werden niet gehaald, - afhandelingsbrief was schokkend door verkeerde... Lees verder » condolering, - rekeningnummer was fout, - e-mail met correctie rekeningnummer is niet of te laat gelezen, - bedrag is op verkeerde rekening overgemaakt. Jullie stelden voor om jullie fout door mijzelf te laten herstellen. Klacht ingediend, waar ik geen reactie meer op heb gehad.
Gemiddelde score: 2,0
Je krijgt iedere keer een andere medewerker aan de lijn en bij de eerste kreeg ik verkeerde informatie, met gevolg dat wij drie maanden op te vergoeden reiskosten moesten wachten.