Allianz Partners Nederland is een van de grootste reisverzekeraars en wegenwachtdiensten in Nederland, gevestigd in Amsterdam. De Nederlandse business unit maakt deel uit van Allianz Partners, een wereldleider op het gebied van B2B2C-verzekeringen en -hulpverlening. Onze 21.500 medewerkers zijn aanwezig in 76 landen, en spreken 70 talen. Samen met ruim 400.000 dienstverleners én een netwerk van betrouwbare lokale agenten in landen waar we geen eigen vestiging hebben, staan we dag en nacht voor je klaar. How can we help?

Onze verzekeringen, zoals reisverzekeringen, pechhulp en fietsverzekeringen, worden verkocht via tussenpersonen, maar zijn ook direct online af te sluiten. We verkopen onze producten en diensten onder eigen label, maar werken ook onder private label voor (zorg) verzekeraars, reisorganisaties, vliegmaatschappijen, auto-importeurs en leasemaatschappijen. We behandelen elk jaar meer dan 65 miljoen gevallen en ons doel is onze klanten over de hele wereld te helpen, anytime, anywhere.

https://www.allianz-assistance.nl
2019
  • 2019
  • 2018
  • 2017
  • 2016
7,5 Gemiddeld rapportcijfer
7,6 Algemene tevredenheid
7,5 Klantgerichtheid
7,5 Deskundigheid
7,4 Duidelijkheid
7,4 Vertrouwen
7,8 Contact met verzekeraar
Hoog-Laag
  • Hoog-Laag
  • Laag-Hoog

Klantreacties

Gemiddelde score: 10
Ben zeer tevreden over deze verzekeraar.
J.A.Eshuis
| Gemiddelde score: 10
Ik heb een persoonlijk ongeval gehad tijdens mijn vakantie in Duitsland. Het contact met alarmnummer van Allianz was zeer deskundig (reisverzekering). Alle zaken, contacten, beoordelingen en uitkeringen zijn goed geregeld.
John Vosmeer
| Gemiddelde score: 10
Geen idee, heb maar één keer reisverzekering nodig gehad vijftien jaar geleden of meer. En ze hebben alles perfect geregeld.
Gemiddelde score: 9,9
Snelle terugmelding en afhandeling, ruime dekking, coulant, proberen niet de kantjes eraf te lopen, keurig op de hoogte gehouden van voortgang schademelding.
Gemiddelde score: 9,8
Zeer tevreden over de afwikkeling van de claim.
Gemiddelde score: 9,8
Voor mij is de ervaring met Allianz Global Assistance heel positief geweest. Duidelijke afspraken, snelle afhandeling van de schade en duidelijke richtlijnen over het melden.
THJ Aaldering
| Gemiddelde score: 9,7
Na melding van de annuleringsverzekering en met opgaaf van schadenummer waren de volgende medewerkers op de hoogte van de gebeurtenis, dus niet alles dubbel uitleggen. Prima. Afhandeling van de schade door toezending (via mail) van de desbetreffende stukken verliep naar wens.
Gemiddelde score: 9,5
Zeer tevreden door snelle en zeer adequate afwikkeling van mijn schadeclaim.
Jos Maij- Brink
| Gemiddelde score: 9,4
Advies voor het afsluiten van een doorlopende reis- en annuleringsverzekering voor onze "uit huis" wonende kinderen was super! Er is goed met ons meegedacht en de kinderen hebben een heerlijke schadevrije vakantie gehad.
S en C vd V
| Gemiddelde score: 9,3
Wij moesten onze retourvlucht bij Ryanair annuleren wegens ernstige ziekte van mijn partner. Ze is ook met spoed geopereerd en mocht de eerste maanden niet vliegen. Ryanair gaf hier geen gehoor aan en betaalde niets terug. Vandaar dat wij gebruik... Lees verder » hebben moeten maken van onze reis- en annuleringsverzekering. Deze hebben de zaak perfect voor ons afgehandeld. Top! Bedankt!
Meer lezen »
H.Bouman
| Gemiddelde score: 9,3
Over doorlopende reis-/annuleringsverzekering: ongeval in het buitenland. Opname in ziekenhuis aldaar. Alles gemeld bij SOS-nummer van Allianz. Gaven mij direct de goede adviezen en raad. Met het dossiernummer erbij had ik te allen tijde goed... Lees verder » contact. Repatriëring geregeld. Alle gemaakte kosten en verloren gegane vakantiedagen gedeclareerd. Alles binnen een maand vergoed gekregen! Top hoor!
J.Bekius
| Gemiddelde score: 9,1
Mijn schade kon ik snel digitaal melden en werd binnen de kortste keren vergoed.
Hans M. Roeper
| Gemiddelde score: 9,1
Het claimen van een geannuleerde vakantievlucht was pas mogelijk nadat eerst bij de vliegtuigmaatschappij om belastingteruggave werd gevraagd. Dat vind ik omslachtig. Waarom doet de verzekeraar dat niet? Verder, toen de belastingteruggave was... Lees verder » bevestigd, vlot afgehandeld. Op de belastingteruggave (van de vliegtuigmaatschappij) heb ik drie maanden moeten wachten!
H.P. Korsmit
| Gemiddelde score: 9,0
Ik baseer mijn zeer positieve reacties voornamelijk op de ervaring van plusminus en jaar geleden, waarbij zeer correct en snel een gemelde schade is afgehandeld.
ERIC UIT WIJCHEN
| Gemiddelde score: 9,0
Ik ben tevreden over de afhandeling van mijn schade.
D. Roos
| Gemiddelde score: 8,9
Ik heb telefonisch contact gehad voor het afsluiten van een verzekering en dit werd direct en correct afgehandeld.
Gemiddelde score: 8,9
Na telefonisch contact duidelijke instructie wat ik verder moest doen voor afhandeling van de schade. Meteen hierover ook een e-mail ontvangen. Na het verstrekken van de gegevens een snelle reactie per mail. Duidelijk werd aangegeven wat vergoed zou... Lees verder » worden van de schade en wanneer het bedrag op mijn rekening zou worden gestort. Dit werd ook binnen de opgegeven termijn uitgevoerd.
H.Perik
| Gemiddelde score: 8,9
Ben nog maar kort verzekerd. Dus nog geen ervaring.
Gemiddelde score: 8,7
Ik heb een fietsverzekering afgesloten. Ik ben goed op de hoogte van mijn dekking en verder ben ik geïnformeerd over eventuele verlenging.
Gemiddelde score: 8,7
De beoordeling is nogal mager, omdat wij uitsluitend een doorlopende reis- en annuleringsverzekering bij Allianz Global Assistance hebben lopen en daar in de looptijd nooit een beroep op hebben hoeven te doen. Ik ga hem nu overigens ook opzeggen -... Lees verder » dank voor de aanleiding - want sinds mijn vrouw de ziekte van Parkinson heeft, komt er van reizen niets meer.
Gemiddelde score: 8,7
Ik regel mijn verzekeringen via een tussenpersoon die voor mij uitzoekt welke verzekering het beste bij mij past, deze regelen alles met Alliance Verzekering en koppelen dit aan mij terug. Ik ben hierover heel tevreden.
E.M.Tammer.
| Gemiddelde score: 8,6
De contacten die ik had verliepen allemaal zeer vriendelijk en duidelijk en als ik iets niet direct begreep, werd me dat nog een keer uitgelegd.
Gemiddelde score: 8,4
Na melden schade waren ze vrij snel aanwezig, ze waren duidelijk wat er vergoed wordt en de percentages en wat niet onder de verzekering viel, de afhandeling was vrij snel, in geheel was het prima.
Gemiddelde score: 8,3
De contacten die ik heb gehad, verliepen goed. Ik weet echter niet of ik op alle vragen antwoord kan vinden in de polis. Zo niet dan kan ik altijd weer telefonisch contact opnemen en het telefonisch contact dat ik heb gehad, verliep goed.
W. Zweers
| Gemiddelde score: 8,3
Vorig jaar heb ik een schadegeval gehad. Dit is prima afgehandeld.
Bert Vegter
| Gemiddelde score: 8,2
Enkele jaren geleden moest ik mijn vakantie wegens medische redenen annuleren. Ik heb een doorlopende reis- en annuleringsverzekering bij Allianz Global Assistance. Mijn schadeclaim werd zeer vlot en correct afgehandeld en kreeg het bedrag terug... Lees verder » waar ik volgens mijn polis recht op had. Alles verliep op een prettige manier.
D Wolbers
| Gemiddelde score: 8,0
In het verleden hebben zij een keer een vriendin zeer goed bijgestaan (reisverzekering), daarom heb ik ooit voor hen gekozen maar zelf geen ervaringen nog.
F. Duinkerke - de Pree
| Gemiddelde score: 8,0
Ik heb een doorlopende reisverzekering die voor een gunstige prijs een goede dekking geeft. Ik heb nog nooit hoeven declareren.
Gemiddelde score: 8,0
Deze verzekering/verzekeraar is een professionele partij die het niet hoeft te hebben van semi interessante reclame-uitingen maar focus heeft op het product.
Gemiddelde score: 8,0
Tot op heden is alles prima geregeld en worden wij goed ingelicht via mail en post.
H. Menkhorst
| Gemiddelde score: 8,0
Geen contact gehad.
HL van den Hoek
| Gemiddelde score: 8,0
De afhandeling was correct en snel, het contact was laagdrempelig. Adequaat omgegaan met mijn vraag en vervolgens ook met mijn schademelding.
van Lookeren Campagne
| Gemiddelde score: 8,0
Allianz voldoet volledig aan mijn verwachtingen en aan hun verplichtingen.
Gemiddelde score: 8,0
Ik ben bij Allianz Global Assistance terecht gekomen door informatie en goede voorlichting van mijn tussenpersoon. Ik heb, gelukkig, nog geen gebruik hoeven te maken van de diensten van Allianz maar heb wel het vertrouwen dat als dat zou gebeuren, dit goed zal behandeld worden.
Gemiddelde score: 8,0
Ik heb de polis afgesloten samen met mijn autoverzekering. Ik betaal per maand, wat wel zo gemakkelijk is. Ik heb in de afgelopen twaalf jaar twee keer een beroep gedaan op de pechhulp. Mijn ervaring is zeer positief, ik werd netjes te woord gestaan en binnen een halfuur kreeg ik hulp.
Gemiddelde score: 8,0
Mijn schade werd adequaat en voortvarend opgepakt. Er werd zelfs meer uitgekeerd dan wij hadden verwacht.
MJ Geverinck
| Gemiddelde score: 7,9
We konden de vragen die we hadden over onze annuleringsverzekering heel goed stellen.
Gemiddelde score: 7,9
Alles is al met cijfer aangegeven.
Gemiddelde score: 7,9
Duidelijke communicatie en snelle afhandeling van de schade binnen de aangegeven termijn.
G.v.Elten
| Gemiddelde score: 7,9
Paar jaar geleden in ziekenhuis in buitenland opgenomen. Alles weer super goed geregeld door Allianz.
Gemiddelde score: 7,8
Ik ben heel tevreden over mijn assurantieadviseurs.
A. Bakker-Scheffer
| Gemiddelde score: 7,8
Naast onze doorlopende reis- en annuleringsverzekering die destijds door Allianz Global Assistance van de IZA is overgenomen, reist een van ons af en toe met een andere reisgenoot. Het is heel prettig om dan een losse verzekering te kunnen afsluiten... Lees verder » voor deze persoon, zodat de dekking voor beide personen overeenkomt. Dit doen wij altijd telefonisch en dat werkt heel goed. Overigens hebben wij nog nooit hoeven claimen, dus we hebben geen enkele ervaring met het indienen van een schade en de afwikkeling van Allianz hierna. Wel vinden wij tot nu toe de premie alleszins redelijk.
Gemiddelde score: 7,8
Het meedenken met de klant in zijn probleem heeft mij verrast. Advies was afgestemd. Medewerker reageerde empathisch naar de klant toe (=ons).
M.van Baalen
| Gemiddelde score: 7,8
Toen ik belde om een verzekering af te sluiten, ben ik netjes te woord gestaan en alles is naar wens verlopen. Aangezien ik de verzekering niet nodig had omdat ik bijvoorbeeld schade of iets dergelijks had, heb ik verder geen contact gehad. Mijn gevoel over het geheel was goed!
Gemiddelde score: 7,6
Allianz heb ik gekozen omdat deze verzekering destijds goede reviews kreeg en een duidelijke website had met uitleg en keuzes.
Gemiddelde score: 7,6
Echtgenoot is overleden, ben zeer goed geholpen.
Gemiddelde score: 7,6
Wij hebben geen ervaring, dus deze verzekering niet nodig gehad. Blijft altijd de vraag als je de verzekering nodig hebt wat zijn de 'addertjes' onder het gras en je blijkt toch niet voldoende verzekerd te zijn om alles vergoed te krijgen. Je hoort zo dikwijls verhalen van teleurstelling.
Gemiddelde score: 7,5
Behalve het jaarlijks betalen van de premie heb ik zelden contact met Allianz. Eenmaal heb ik een schade gehad en die is snel en naar mijn tevredenheid afgehandeld. Eigenlijk normaal, maar je maakt ook wel eens anders mee bij andere verzekeringen.
Gemiddelde score: 7,5
Wij hebben een pechhulpverzekering en reisverzekering. Toen wij stil stonden met onze auto zijn we snel en goed geholpen. Informatie over veranderingen of verlenging van de verzekering is ook duidelijk.
Gemiddelde score: 7,5
Mijn vraag werd serieus genomen en duidelijk beantwoord. Ook al was het niet het antwoord dat ik had gehoopt.
Gemiddelde score: 7,5
Zelf duidelijk zijn, geeft duidelijkheid via de tussenpersoon.
Gemiddelde score: 7,4
Website is volledig, informatief en daardoor wellicht wat traag.
Gemiddelde score: 7,2
Wij hebben Allianz Global Assistance tot nu toe nauwelijks nodig gehad en het weinig contact dat we hadden daar zijn we tevreden over.
H. Langen
| Gemiddelde score: 7,1
Ergens denk ik dat verzekeraars moeten kiezen uit winst en klanttevredenheid. Zo ook Allianz Global Assistance. Dus daarom een 7. Wel ben ik naar tevredenheid geholpen, die keren dat ik AGA nodig had.
M Celik
| Gemiddelde score: 6,9
Toegankelijk, eerlijk en transparant. Geeft mij een goed gevoel omdat de dekking goed voelt.
J Vermeulen
| Gemiddelde score: 6,8
Ik werd netjes en correct geholpen en de volgende dag lag mijn nieuwe polis al op de deurmat.
T.Driessen
| Gemiddelde score: 6,8
Geen eenvoudig overzicht vanuit bijvoorbeeld een Mijn Allianz (of iets dergelijks). Je moet alles zelf bij elkaar puzzelen en daar ook het old school papierwerk gebruiken en bewaren.
Gemiddelde score: 6,8
Vriendelijk te woord gestaan. Snelle afhandeling. Goed bereikbaar.
Gemiddelde score: 6,7
Ze veranderen de premies nog wel eens zo uit het niets.
A. van Rijn
| Gemiddelde score: 6,4
Het melden van een schade kan gemakkelijk fout gaan omdat er blijkbaar twee werkmaatschappijen zijn, één in Rotterdam en één in Amsterdam. Mijn schademelding deed ik schriftelijk in Rotterdam en daarop ging er vervolgens een heleboel niet goed,... Lees verder » want ik had blijkbaar bij het Amsterdamse kantoor moeten aankloppen. Het zou veel verwarring kunnen voorkomen indien op de website altijd naar de Amsterdamse vestiging wordt verwezen voor het melden van schades.
Gemiddelde score: 6,4
Ik zat voorheen bij Allsecur vanaf dat ik een auto heb, al ruim tien jaar. Ik heb wel twijfels of alles hetzelfde blijft nu er naamsverandering komt.
Gemiddelde score: 6,3
Contacten met Allianz gedurende alle jaren uitsluitend voor het afsluiten van reis- en annuleringsverzekeringen. Nooit schade hoeven melden, dus geen ervaringen rechtstreeks met Allianz gehad met betrekking tot coulance, service et cetera.
Gemiddelde score: 6,2
De adviseur heeft mijn belangen bijzonder goed behartigd, maar Allianz heeft zich in allerlei kronkels gedraaid om maar niets uit te hoeven keren!
Gemiddelde score: 6,2
Ik heb een redelijk vertrouwen in deze verzekering.
Gemiddelde score: 6,1
Ik heb niks tegen Allianz, alleen de verzekeraar via wie ik de verzekeringen van Allianz heb lopen, is niet zo kundig.
Gemiddelde score: 5,3
Klantenservice is makkelijk te bereiken, maar expertise van medewerkers ontbreekt bij niet-standaard gevallen. Specifieke situatie wordt niet begrepen, geen duidelijke antwoorden en lange reactietijden. Lastig om één persoon te pakken te krijgen... Lees verder » die mijn dossier heeft gelezen en vragen kan beantwoorden en verder kan helpen.
Gemiddelde score: 5,1
Ouderwets, veel te veel gaat per post. Die ze dan natuurlijk kwijt raken (zelfs aangetekende post). Proberen onder betaling uit te komen. Komen afspraken niet na. Als je enige voortgang verwacht, moet je blijven trekken. Schade-expert had niet onze... Lees verder » informatie gekregen of gekozen hier geen acht op te slaan waardoor alles weer langer duurde. Uiteindelijk heeft een simpel schadegeval bijna een half jaar geduurd voor het was afgehandeld.
Gemiddelde score: 5,0
Ik heb geen schadeverzekering, alleen een reisverzekering. Ik kan hierdoor geen juist beeld vormen.
Gemiddelde score: 4,2
Ik heb een fietsverzekering voor mijn elektrische fiets. De fiets had schade opgelopen en de verzekeraar heeft er toen letterlijk alles aan gedaan om niet te hoeven uitkeren. Ze hebben polisvoorwaarden erbij gehaald die niet van toepassing waren en... Lees verder » wilden tot twee keer toe de verzekeringsaanspraak afwijzen. Pas toen ik later een klacht indiende met een argumentatie zijn ze overgegaan tot uitkering. Heel eng en onbetrouwbaar!
R van Waalwijk
| Gemiddelde score: 3,1
Tweemaal schade afgewezen door personeel zonder enig begrip (te laag gekwalificeerd, niveau onafgemaakte VMBO). Daarna aangegeven in beroep te gaan. Kennelijk werd dit behandeld door iemand met verstand die adequaat heeft gehandeld.