Allianz is onderdeel van Allianz Group. Dat is een van de grootste financiële instellingen ter wereld, met meer dan 85 miljoen klanten en 142.000 medewerkers in 70 landen. In Nederland zijn we sterk in schadeverzekeringen, levensverzekeringen, inkomensverzekeringen en vermogensbeheer. Van autoverzekering tot arbeidsongeschiktheidsverzekering, en van overlijdensrisicoverzekering tot ondernemerspensioen. Wij helpen iedereen de juiste beslissingen te nemen. Zowel privé als zakelijk.

https://www.allianz.nl
2018
  • 2018
  • 2017
  • 2016
6,6 Gemiddeld rapportcijfer
6,3 Algemene tevredenheid
6,8 Klantgerichtheid
6,9 Deskundigheid
6,7 Duidelijkheid
6,2 Vertrouwen
Contact met verzekeraar
Dit cijfer ontbreekt omdat in het panel het aantal klanten dat recentelijk contact heeft gehad met de verzekeraar te laag is
Hoog-Laag
  • Hoog-Laag
  • Laag-Hoog

Klantreacties

H.Smit
| Gemiddelde score: 9,0
Ieder contact verliep soepel en duidelijk.
J.P.J. Reichwein
| Gemiddelde score: 9,0
Maak sinds tientallen jaren gebruik (oorspronkelijk via mijn toenmalige werkgever Shell) van de diensten van Kröller Assurantiën te Den Haag (tegenwoordig onderdeel Meeus/ AEGON). Al mijn verzekeringen via Kröller afgesloten. Door de jaren heen... Lees verder » uitermate tevreden geweest over behandeling en afhandeling van schades.
Gemiddelde score: 9,0
Onze financieel adviseur heeft ons altijd correct en helder geïnformeerd. Ook bij eventuele veranderingen.
Gemiddelde score: 8,9
Wij zijn super geholpen door zowel de hypotheekshop als Allianz zelf. Alles werd duidelijk uitgelegd en geen vraag was te veel.
Gemiddelde score: 8,7
Onze financiële adviseur is zeer bekend met alle ins en outs op het gebied van onder andere levensverzekeringen. We hadden een duurdere verzekering maar die was al bijna vijftien jaar oud. Het kon tegenwoordig op een veel betere manier tegen minder kosten. Blij mee.
J. ten Kate
| Gemiddelde score: 8,4
Goede financieel adviseur is cruciaal bij complexe financiële producten en die hebben wij.
Gemiddelde score: 8,2
We hebben eigenlijk nooit moeilijkheden met de verzekeraar.
Gemiddelde score: 8,0
Prima verzekeraar. Gekozen vanwege scherpe prijs. Online traject gevolgd, dus geen medewerker gesproken.
Gemiddelde score: 8,0
Ik heb een direct ingaand gelijkblijvend tijdelijk ouderdomspensioen bij Allianz afgesloten. Ik heb bij ingang gekozen voor Allianz, omdat Allianz het gunstigste tarief had. In het eerste kwartaal van elk jaar krijg ik een specificatie van mijn... Lees verder » kwartaaluitkering. Na afloop van het kalenderjaar ontvang ik het jaaroverzicht. Deze stukken zijn (tot nu toe) correct. Derhalve tot op heden geen opmerkingen over Allianz.
Gemiddelde score: 8,0
Ben door mijn adviseur goed geadviseerd om een extra centje voor later te regelen, daar profiteer ik op dit moment van! Vandaar mijn positieve beoordeling.
Meer lezen »
Gemiddelde score: 8,0
Sinds ik de verzekering heb afgesloten, zijn alle vragen en verzoeken snel en tot volle tevredenheid afgewikkeld.
Gemiddelde score: 8,0
Hoewel het een van die verzekeringen is die "moet" als je een huis koopt, zijn het proces en het product prima.
Gemiddelde score: 7,9
De informatie die ik vanuit Allianz toegestuurd krijg, komt steeds op tijd en is voldoende helder. Verder ben ik er niet zo vaak mee bezig, dus is het soms wat lastig te evalueren. Maar ons recente contact was goed en snel.
Gemiddelde score: 7,8
Duidelijk. No-nonsens.
Gemiddelde score: 7,8
Het zijn zeer oude verzekeringen. Maar het laatste contact van vorig jaar was prettig.
Gemiddelde score: 7,8
Snelle reactie terug. Goede uitleg.
Gemiddelde score: 7,6
Ik heb de afspraken met een intermediair gemaakt en deze heeft niet alles duidelijk gemaakt. Allianz wel, maar dat was in een later stadium.
Gemiddelde score: 7,6
Onze financieel adviseur heeft ons goed ingelicht over de verzekering.
Gemiddelde score: 7,5
De levensverzekeringen van Allianz lopen geruime tijd en zijn mooi in waarde gestegen. Het is alleen jammer dat ik de waarde niet in een soort "spaarbedrag" kan omzetten (dus volledig uit de beleggingssfeer halen). Ik heb telefonisch en via e-mail... Lees verder » contact gehad met Allianz over verschillende onderwerpen. Mijn vragen zijn altijd goed en op een prettige manier beantwoord.
Gemiddelde score: 7,4
Vakkundig tussenpersoon al meer dan 36 jaar, vertrouwen en altijd eerlijk.
Gemiddelde score: 7,4
Ik ben gewoon tevreden. Heb alleen contact gehad met het afsluiten van de verzekering. Zodoende sta ik er heel neutraal in.
Gemiddelde score: 7,3
Goede service.
Gemiddelde score: 7,3
Prettige maatschappij. Over het algemeen genomen prettige medewerkers die duidelijke uitleg verschaffen.
Gemiddelde score: 7,3
Wij hebben een lijfrentepolis. Ik heb vorig jaar een paar keer contact gehad, prima verlopen, polis loopt goed.
Gemiddelde score: 7,3
Ik heb geen slecht en ook geen goed gevoel over Allianz. Ik heb via tussenpersoon dit afgesloten en hier vertrouw ik op.
M. van Kan
| Gemiddelde score: 7,3
Wij zijn 'gewoon tevreden' met Allianz. Onze ervaring is dat we op een duidelijke en goede manier geholpen worden als er vragen of veranderingen zijn waardoor zaken stressvrij afgehandeld worden.
ria van leeuwen
| Gemiddelde score: 7,2
Ik heb niet veel direct contact, daarom een 7. Het is veel en saai en het wordt ook niet echt toegankelijk gemaakt. Voor een leek is het niet leuk en interessant, maar wel nodig om goed geïnformeerd te zijn,.
C. Vrancken
| Gemiddelde score: 7,2
Ik mis de digitale mogelijkheden die je bij andere maatschappijen wel hebt. Kan de waarde wel steeds opvragen, maar alleen telefonisch. Jaarlijkse brieven zijn wel duidelijk. Ben wel ontstemd dat pas na klachten en rechtszaken duidelijk werd dat er... Lees verder » teveel kosten bij polishouders werden neergelegd. Daardoor minder vertrouwen in de financiële wereld in zijn geheel.
Gemiddelde score: 7,2
Ben tevreden over mijn verzekering bij Allianz. Als er iets is, zijn ze ook gemakkelijk te bereiken.
Gemiddelde score: 7,1
Heb nooit contact met Allianz. Ga ervan uit dat de afgesproken zaken nagekomen worden.
Gemiddelde score: 7,0
Eerlijk gezegd denk ik niet dat de winsten van een verzekeringsmaatschappij evenredig worden verdeeld over de partijen. Degene die uiteindelijk het geld inlegt, profiteert het minst.
Bert de Haas
| Gemiddelde score: 7,0
Voor mij moeilijk te beoordelen omdat mijn hele pakket, levensverzekering, et cetera gekoppeld aan een hypotheek is overgenomen door Allianz. Wij gaan het dus ervaren wanneer de hypotheek is afgelost en een en ander kan worden afgesloten. Dat gaat in mei 2019 spelen.
Gemiddelde score: 7,0
Tevreden over Allianz, maar jammer dat de kapitaalverzekering qua opbrengst tegenvalt.
B. de Lange
| Gemiddelde score: 7,0
Het bedrijf bestaat al lang, dus ik twijfel niet aan de deskundigheid. Wel zou ik graag wat vaker post krijgen. Hoe staan de zaken ervoor en hoe zat het ook alweer? Moet ik wellicht iets aanpassen of bijsturen?
Gemiddelde score: 7,0
Door verborgen lettertjes bleek dat er toch wel heel erg veel geld van de inleg aan de strijkstok is blijven hangen. De kosten moeten veel beter vooraf worden aangegeven door Allianz.
Gemiddelde score: 6,9
Ik heb niet veel contact met Allianz omdat het niet nodig is voor een levensverzekering. Maar ik kan ze vinden als het nodig is en dat is voldoende.
Gemiddelde score: 6,9
In aanvang werkten de diverse afdelingen langs elkaar heen. Toen eenmaal het juiste contact gelegd was, waren de zaken zo geregeld.
Gemiddelde score: 6,8
Eenvoudig en snel geregeld.
E.ter Hark
| Gemiddelde score: 6,8
Ik heb nog nooit problemen gehad met Allianz en zij ook niet met mij.
Ton D
| Gemiddelde score: 6,8
Ik vond het zoeken naar thema's op de site wat lastig. Te weinig intuïtief.
a dekker
| Gemiddelde score: 6,8
Je moet je voor dingen verzekeren, maar in de looptijd veranderen zaken die het niet verduidelijken voor hoe de afhandeling plaatsvindt bij uitkering.
Gemiddelde score: 6,6
Nooit problemen mee, loopt allemaal soepel.
Gemiddelde score: 6,5
Door regelmatige wisselingen in contactpersonen namens Allianz is er geen persoonlijke binding meer. Antwoorden zijn vaak kort en niet altijd duidelijk. Het blijft een werkveld dat zichzelf goed heeft verzorgd en allerlei 'escapes' ingebouwd heeft... Lees verder » die voor de leek niet altijd helder of te begrijpen zijn.
H. E. dani
| Gemiddelde score: 6,5
Ik vind Allianz aardig en goed, transparant maar beetje duur.
Gemiddelde score: 6,4
Algemeen oké en goedkoop.
Gemiddelde score: 6,2
Slechte ervaring op het gebied van privacy. Vriendin heeft tijdelijk hier twee maanden gewoond, blijkbaar krijgt Allianz via Postnl adresgegevens. Vervolgens is vriendin gebeld met betrekking tot mijn financiële producten. Toevallig zat ik ernaast... Lees verder » toen er gebeld werd. Schandalig. Het heeft lang geduurd voordat er adequaat gereageerd is door Allianz op mijn verontwaardiging in deze.
Gemiddelde score: 6,2
Mijn beoordeling slaat alleen op het feit van informatie van Allianz. Ik heb gelukkig nog nooit iets hoeven te melden.
Gemiddelde score: 6,0
Ik heb tien jaar terug deze verzekering afgesloten toen we een hypotheek namen. Verder betaal ik elke maand en heb ik verder niks met Allianz te maken. Ik heb geen idee hoe ze zijn. Maar helaas kun je dat nooit invullen.
Gemiddelde score: 5,8
Wij moeten overal zelf aan denken. Dat vinden wij niet zo correct, omdat wij er niet zoveel verstand van hebben. Omdat wij ons inlezen en info opzoeken en vragen, wordt er wat gedaan. Stel dat we dat niet deden, dan was dat dus echt ten nadele van ons geweest.
c.buis
| Gemiddelde score: 5,6
Ik vind verzekeringen heel vaak duister en niet per definitie adequate informatie geven.
Gemiddelde score: 5,5
Uitsluitend contact gehad (telefonisch) met betrekking tot autoverzekering. Dit verliep probleemloos, vriendelijk en duidelijk verhaal.
K. Visser
| Gemiddelde score: 5,2
De verzekeraar heeft een polis van een ander bedrijf overgenomen. Deze is verkeerd geadministreerd, verkeerd geïnterpreteerd, verkeerd afgehandeld. Heb er een jaar over gedaan alles weer recht te zetten. Zit nu in een fase van splitsen. Willen ze ook niet aan meewerken. Erg moeizaam allemaal.
Gemiddelde score: 5,2
Verzekeraars vind ik onbetrouwbaar.
Gemiddelde score: 5,1
Het probleem is dat als je belt en vraagt of er niet af kan waarvoor je verzekerd bent. Je bent voor dingen verzekerd die niet nodig zijn omdat je auto vijf jaar oud is. Men laat die verzekeringen gewoon doorlopen terwijl het niet nodig is. Dat is... Lees verder » een slechte zaak. Ik heb het niet zo met verzekeringen.
Gemiddelde score: 5,0
Ik heb nog nooit contact gehad met de verzekeringsmaatschappij, anders dan dat ik standaardbrieven ontvang.
G. Baert
| Gemiddelde score: 5,0
Verzekeraar kijkt eerst naar zichzelf. Bij wetswijzigingen gedurende de looptijd wordt elk nadeel bij de klant weggelegd. Tussentijds zijn fondsen gewijzigd dan wel helemaal beëindigd. Overlijdensrisico premie kan/wil men niet aanpassen, ondanks... Lees verder » dat risicodekking door ouder worden in de sterftetafels lager is geworden. Ouderwetse verzekeraar. Ze zouden eens naar Goedidee Levensverzekeringen moeten kijken.
A. Meeuwisse
| Gemiddelde score: 4,8
Een spaarverzekering bij deze club afgesloten. Er is een torenhoog rendement beloofd, maar daar komt tot nu toe niets van uit.
Gemiddelde score: 4,3
Moeilijk te begrijpen informatie, duidelijk standaardmails. Specifieke vragen blijven dan onbeantwoord. Het duurt ook erg lang voor je antwoord krijgt op je mails: standaard tien dagen, maar bij 'moeilijke' vragen nog veel langer. Het antwoord is... Lees verder » dan ook onbegrijpelijk en/of je snapt niet wat je ermee kunt doen. Nu nog niet. Trouwens. In mijn geval had Allianz jarenlang een verkeerd adres gebruikt (geen idee hoe ze daaraan kwamen) en ineens hadden ze een correct adres (hoe, geen idee). Maar er werd gedaan of het verkeerde adres mijn schuld was. De consumentgerichtheid van Allianz is wat mij betreft nul.
Gemiddelde score: 4,3
Allianz heeft een schikking met ons getroffen over een woekerpolis. De polis zelf loopt ongewijzigd door. Dat stoort het meest. Bij contact geeft Allianz aan dat dit via de Financieel Adviseur moet gaan. Er is veel betaald aan de adviseur en die heb... Lees verder » ik nog één keer gezien. De adviseur heeft wel aangeboden om de polis te wijzigen, maar bood vervolgens een andere polis aan die niet beter was en ook niet zonder advieskosten terwijl ik al ruim 4000 euro betaald had aan hen. Wat ook stoort, is dat het product door alle kosten nauwelijks iets opbouwde. Omdat de adviseurskosten nu betaald zijn, gaat dat iets beter. In de crisis haalde het pakket de doelen niet. Het enige wat ik van Allianz te horen kreeg, was dat ik meer moest inleggen. Men adviseerde geen ander pakket. De adviseur greep ook niet in. Over het algemeen vind ik verzekeraars een soort van schijnveiligheid. Vaak heb je er niets aan omdat uitkeringen, als die al uitkeren, worden afgeroomd door % of afschrijving. Uitzonderingen daargelaten. In de basis vind ik alle reclame van verzekeringen misleidend omdat zij er niet voor de klant zijn maar voor zo veel mogelijk resultaat en rendement voor de aandeelhouders. Maar dit is op meer plaatsen in de maatschappij te vinden.
Gemiddelde score: 4,2
Allianz is niet beter of slechter dan andere verzekeraars. Verzekeren is verplicht/noodzakelijk kwaad, daarom heb ik met Allianz te maken.
Gemiddelde score: 4,0
Heb weinig contact gehad met Allianz, maar vind de algehele communicatiestijl technisch en niet consumentvriendelijk. Bij het afsluiten ben ik slecht en ronduit verkeerd ingelicht door de adviseur. Daarnaast zijn er beloften gemaakt van groei die bij verre niet worden gehaald.
P. Haan
| Gemiddelde score: 3,9
Ik heb een oude kapitaalverzekering. Ik vind dit product nog steeds erg ondoorzichtig. Meerdere keren informatie gevraagd bij tussenpersoon en rechtstreeks met Allianz. Krijg geen goed gevoel over het te behalen resultaat over tien jaar. Haal ik... Lees verder » mijn doelkapitaal? Niemand durft dat mij te vertellen.
Gemiddelde score: 3,9
De verzekering die mijn man en ik hebben afgesloten, betreft een beleggingspolis verpand aan de hypotheek die wij in 2006 hebben afgesloten. Het gaat hier over een woekerpolis die nog steeds loopt en die zodanig inteert op de... Lees verder » overlijdensrisicoverzekering dat we het einddoel nooit zullen behalen, namelijk het aflossen van de hypotheek. Nog dit jaar willen we een gratis hersteladvies van de makelaarsclub aan wie de polis ongevraagd is overgedragen, aangezien de financieel adviseur uit 2006 is verdwenen/ermee opgehouden/onbereikbaar. De tegemoetkomingsregeling van 2012 door Allianz is gebonden aan de voorwaarde dat we premie blijven betalen tot 2029 terwijl de overlijdensrisicoverzekering en andere kosten weer flink zijn gaan stijgen. Begin dit jaar heeft Consumentenclaim een schikking getroffen met Allianz waardoor wij een compensatie hebben ontvangen van een kleine 2000 euro. Dat lijkt mooi, maar hierdoor hebben we ook getekend om verder af te zien van rechtszaken en andere klachtenregelingen tegen Allianz. Dus nee, ik ben niet tevreden over de wijze en de beperkende voorwaarden die klanten wordt opgelegd om het woekerpolisprobleem uit de wereld te helpen.
Gemiddelde score: 3,9
Allianz werkt veel met tussenpersonen. Deze wisselen zeer frequent waardoor je als klant niet meer weet bij wie je moet zijn voor vragen. Allianz zelf is zeer afstandelijk en weinig hulpvaardig. Sturen je steeds door naar de contactpersoon.
Gemiddelde score: 3,9
Ik wou bijverzekeren, dat kon niet. Ze zouden risico kunnen lopen te moeten uitkeren.
J. de Graaf
| Gemiddelde score: 3,5
Het contact met Allianz bestaat uit niet meer dan dat ik één keer per jaar een jaaroverzicht ontvang. Er is geen enkele wijze van een andere vorm van contact.
Gemiddelde score: 2,6
Allianz geeft zeer het gevoel alleen bezig te zijn om klanten niet tegemoet te komen en zo veel mogelijk te verdienen. Daarom ga ik einde dit jaar ook al mijn verzekeringen privé zoals ook mijn bedrijven daar opzeggen.
Felderhoff
| Gemiddelde score: 2,1
Er wordt niet geluisterd, medewerkers weten het niet, er wordt niet/laat gereageerd op telefoon, mail of brieven, afspraken niet nakomen, buitengewoon slechte ervaring.