Allianz is onderdeel van Allianz Group. Dat is een van de grootste financiële instellingen ter wereld, met meer dan 85 miljoen klanten en 142.000 medewerkers in 70 landen. In Nederland zijn we sterk in schadeverzekeringen, levensverzekeringen, inkomensverzekeringen en vermogensbeheer. Van autoverzekering tot arbeidsongeschiktheidsverzekering, en van overlijdensrisicoverzekering tot ondernemerspensioen. Wij helpen iedereen de juiste beslissingen te nemen. Zowel privé als zakelijk.

https://www.allianz.nl
2019
  • 2019
  • 2018
  • 2017
  • 2016
6,9 Gemiddeld rapportcijfer
6,8 Algemene tevredenheid
7,1 Klantgerichtheid
7,2 Deskundigheid
6,9 Duidelijkheid
6,7 Vertrouwen
Contact met verzekeraar
Dit cijfer ontbreekt omdat in het panel het aantal klanten dat recentelijk contact heeft gehad met de verzekeraar te laag is
Hoog-Laag
  • Hoog-Laag
  • Laag-Hoog

Klantreacties

Gemiddelde score: 9,5
Begrafenispolissen jaren geleden afgesloten. Krijg ieder jaar netjes bericht wat ze waard zijn.
Gemiddelde score: 9,4
Ben tevreden.
Gemiddelde score: 8,7
Allianz is een betrouwbare onderneming waar met een gerust hart een verzekering kan worden afgesloten. Duidelijke voorwaarden en een duidelijke communicatie.
Gemiddelde score: 8,7
Bij Allianz heb ik een reeds ingegane lijfrente die tot mijn 65e verjaardag dan wel mijn eerdere overlijden zal worden uitgekeerd. De uitkering is per kwartaal en is tot nu toe steeds 'op tijd'. Op de uitkering wordt in mindering gebracht de... Lees verder » ziektekostencomponent. Bij wijziging van dat percentage krijg ik een nieuwe specificatie. Het jaaroverzicht ten behoeve van de belastingaangifte wordt eveneens 'op tijd' verzonden. Op grond van het vorenstaande is mijn beoordeling op de vragen een 8 of een 9.
G.J. Westendorp
| Gemiddelde score: 8,4
Naar mijn ervaring een deskundige en professionele verzekeraar die mij snel en duidelijk heeft geholpen bij het omzetten van mijn polis toen dat nodig was.
Gemiddelde score: 8,2
Afgesloten via adviseur. Heldere verzekering, komt ook door de duidelijke uitleg. In hoeverre ik kan zeggen dat ik er tevreden over ben, is lastig omdat ik geen situaties heb meegemaakt waarin ik ze nodig had. Ik hoop ook dat dat zo blijft.
H.H.J. Smit
| Gemiddelde score: 8,0
Toegang tot info over eigen levensverzekering is wederom gewijzigd. Reden waarom is mij niet bijgebleven. Bovendien werkt nieuwe methode bij mij niet. Ook medewerker Allianz begrijpt het niet. Met omweg via extra mail is toegang mogelijk. Die mail... Lees verder » moet dan weer wel op een speciale manier worden vastgelegd. Voor gedeeltelijke diabeet wordt het wel erg ingewikkeld en nogal irritant.
Gemiddelde score: 8,0
Door advies van financieel adviseur bij Allianz uitgekomen. Het bedrijf heeft ook een betrouwbaar imago voor mij!
a. van der maat
| Gemiddelde score: 8,0
Helder en duidelijke opbouw in de structuur van verzekeringen.
Gemiddelde score: 8,0
Ik ben door mijn tussenpersoon goed op weg geholpen.
Meer lezen »
Gemiddelde score: 8,0
De communicatie is vaak duidelijk. Soms komen er wel erg veel brieven tegelijkertijd binnen met dezelfde dagtekening, zodat het lastig is om het verband te vinden. Bij aflossen op de levensverzekering wordt er niet steeds adequaat op verzoeken gereageerd.
Gemiddelde score: 7,9
Na afsluiten via de tussenpersoon direct rechtstreeks informatie gekregen van Allianz gericht op mijn persoonlijke situatie. Eventuele aanpassingen en wijzigingen worden ook ruim van tevoren aangekondigd en duidelijk uitgelegd in de brieven die ik krijg.
Gemiddelde score: 7,9
Ik heb een Allianzverzekering in Duitsland aan mezelf verkocht.
L.van Gils
| Gemiddelde score: 7,8
De ervaringen die ik met Allianz heb zijn prima. Heb ze nog niet nodig gehad voor uitkeringen. Afsluiten en duidelijkheid van communicatie waren prima.
M. Beute
| Gemiddelde score: 7,7
Erg prettige verzekering die voor de klant klaar staat als je ze nodig hebt.
ria van leeuwen
| Gemiddelde score: 7,7
Ik heb weinig contact met Allianz, omdat alles prima geregeld is en ik duidelijk en op tijd mijn informatie krijg via de post of de mail. Geen direct contact is nodig. Ik ben tevreden.
Gemiddelde score: 7,7
Bij de aankoop van een studio jaren geleden heb ik naast de hypotheek ook een levensverzekering bij Allianz afgesloten. Na verkoop van de studio en aflopen van de levensverzekering is mijn relatie met hen geëindigd, maar ze hebben in de tussentijd... Lees verder » altijd netjes de jaaroverzichten gestuurd, waren goed via e-mail en telefoon bereikbaar en als ik een vraag had over mijn verzekering kreeg ik altijd het antwoord dat ik zocht.
Gemiddelde score: 7,5
Mijn levensverzekering was afgesloten door een adviseur. Toen de looptijd voorbij was, wilde ik de verzekering onder dezelfde condities verlengen. Dat is niet gebeurd: er is wel verlengd, maar met heel andere voorwaarden.
M. van Schaik
| Gemiddelde score: 7,3
Bij Allianz loopt een levensverzekering die gekoppeld is aan onze hypotheek. We hebben contact gehad met Allianz om die af te kopen om onze hypotheek te verlagen. Er werd goed meegedacht en informatie gegeven die wij zochten.
Gemiddelde score: 7,3
Ik heb zeer weinig tot geen contact met Allianz. Is grotendeels eenrichtingsverkeer. Contact is beperkt tot jaarlijkse standaard overzichten. Deze schriftelijke communicatie is duidelijk en helder. Voor de rest heb ik een beeld van Allianz wat ik... Lees verder » van alle verzekeraars heb: ze zijn er vooral voor zichzelf, niet voor de klant.
Gemiddelde score: 7,3
Met alle respect: ik ben niet in staat verschillen te noemen van andere schade- of levensverzekeraars. Of anderen (bijvoorbeeld de werkgever) kunnen wijzen dat het voordeliger is als groep te wisselen en dan doe je dat met alle genoegen. Door toeval... Lees verder » kom je zo terecht bij een andere verzekeraar. Er kan natuurlijk ook wel eens en conflictsituatie ontstaan zodat wij uiteindelijk "verhuizen" naar een ander. Tot dusver is er voor mij nog geen aanleiding geweest om te verkassen. Bij Allianz is voor mijn gevoel niets mis mee.
Gemiddelde score: 7,3
Allianz kwam voor wat betreft de levensverzekering in combinatie met onze hypotheek als beste uit de selectie. Aannameproces was helder, duidelijk en ook niet te gecompliceerd. Afhandelingstijd van het acceptatieproces was prima en binnen een paar dagen geregeld.
Gemiddelde score: 7,2
Omdat we nog maar één maand een verzekering hebben bij Allianz kunnen we nog geen ervaringen delen. De voorgaande correspondentie was helder en begrijpelijk opgesteld.
Gemiddelde score: 7,2
Een levensverzekering heeft een lange looptijd, daarom heb ik niet vaak contact met mijn adviseur. Als ik vragen heb, worden die wel duidelijk beantwoord, maar de adviseur neemt niet uit zichzelf contact met mij op. Als het verstandig zou zijn om de... Lees verder » polis te wijzigen, weet ik niet of de adviseur daarover contact met mij zou opnemen.
Gemiddelde score: 7,2
Bij Allianz loopt een tweetal levensverzekeringen en ik ontvang jaarlijks een overzicht hiervan. Mocht ik behoefte hebben aan meer info kan ik inloggen. Loopt al met al prima wat mij betreft.
Gemiddelde score: 7,1
Verzekering loopt en antwoorden zijn ervaring uit verleden.
Harold van de Crommert
| Gemiddelde score: 7,0
Ik krijg één keer per jaar een brief van Allianz over de waarde van mijn spaarverzekering die hoort bij mijn spaarhypotheek. Verder helemaal geen contact. Vind ik overigens voor nu prima. Over drie jaar loopt de verzekering af. Ik verwacht dan wel beëindigingsinformatie.
Gemiddelde score: 6,9
Over het algemeen tevreden.
Gemiddelde score: 6,9
Voor ons is alles duidelijk en betrouwbaar.
T. van Alphen
| Gemiddelde score: 6,6
Ik krijg het gevoel dat mijn verzekeraar deskundig is en mij zo goed als mogelijk op de hoogte houdt.
N.R.E. de Jong
| Gemiddelde score: 6,3
De tussenpersoon is makkelijk te bereiken. Hij heeft mij enkele jaren geleden al gewaarschuwd dat de prognose uit de offerte niet gehaald wordt.
Gemiddelde score: 6,0
Ik heb nauwelijks contact met Allianz.
JWM Verheesen
| Gemiddelde score: 6,0
Twintig jaar geleden een verzekering afgesloten en daarna nooit meer wat gehoord, behoudens naamswijzigingen van de verzekeraar en een jaarlijkse opgave ten behoeve van de fiscus. Dat is geen verzekeren, dat is boekhouden.
Gemiddelde score: 5,5
Het regelen van de verzekering verliep problematisch en de deadline voor mijn hypotheek werd hierdoor bijna niet gehaald. Ik ben uiteindelijk akkoord gegaan met een hogere premie om het alsnog op tijd te kunnen regelen.
Gemiddelde score: 5,4
De levensverzekering is afgesloten in verband met de hypotheek. Die hebben we inmiddels bijna afgelost. Ik zit wel met de vraag hoe levensverzekering en hypotheek zich dan nog verhouden. De levensverzekering is overigens niet per se bedoeld om de... Lees verder » hypotheek mee af te lossen. Ik weet niet meer en kan het ook niet makkelijk vinden of de levensverzekering na een bepaalde datum niet meer uitkeert. Vanwege het afsluiten via een tussenpersoon voel ik me bezwaard dit rechtstreeks bij Allianz te informeren. Voor de tussenpersoon heb ik het gevoel een makkelijk dossier in de kast te zijn.
Gemiddelde score: 5,2
Ik heb de verzekering afgesloten bij een tussenpersoon. Dit kantoor bestaat al lang niet meer. Ik heb Allianz gebeld met wat vragen en zij verwezen mij door naar een onbekende tussenpersoon in een andere stad. Deze kon niets over mij vinden. Ben... Lees verder » ontevreden over de communicatie met Allianz en zou alleen direct contact willen met Allianz en niet via tussenpersonen meer.
Gemiddelde score: 5,1
Mijn verzekering is verkocht/overgenomen door een partij die de belangen heeft overgenomen toen mijn financieel adviseur is komen te overlijden. Op dat moment heb ik de verzekering ook bevroren.
H.P.J. Kooter
| Gemiddelde score: 4,5
Verzekeraars hebben geen sociale betrokkenheid, rendement is belangrijker dat het bedienen van klanten en zorgen voor betrouwbare producten. Als een verzekeraar gecorrigeerd wordt door belangenorganisaties wordt er alles aan gedaan om eigen belang te laten prevaleren boven dat van haar klanten.
Gemiddelde score: 4,1
Er overheerst bij mij het gevoel dat Allianz er alles aan doet om niet te hoeven uitkeren of te compenseren. Wij hadden meerdere polissen bij Allianz lopen en er wordt heel langzaam gereageerd, stukken raken zoek en opdrachten worden gewoon niet... Lees verder » uitgevoerd. Pas na herhaaldelijk nabellen/mailen door zowel ons als de financieel adviseur wordt er eindelijk actie ondernomen. Ook geen excuses of compensatie voor geleden verlies door laksheid aan de zijde van Allianz.
Gemiddelde score: 3,7
Toen Allianz de bemiddeling voor mijn verzekering overnam die ik had afgesloten destijds met behulp van het CNV moest ik ineens geld betalen zodat zij mijn geld/belegging konden blijven beheren. Belachelijk!
Gemiddelde score: 3,2
Is me niet helemaal duidelijk, maar ik heb waarschijnlijk een woekerpolis.
Gemiddelde score: 2,9
Ik heb een Allianz-woekerpolis. Allianz probeert enorm om dit te verbloemen en mij in contact te brengen met een nieuwe tussenpersoon. In de 17 jaar dat ik deze polis heb, is dit al meer dan drie keer gewijzigd. Dit werkt dus niet. Allianz zelf is totaal niet klantvriendelijk of behulpzaam.
S. Grandjean Perrenod Comtesse
| Gemiddelde score: 2,7
De tussenpersoon is komen te vervallen vanwege pensioen. Allianz werkt alleen met tussenpersonen. Mijn verzekering is ergens terechtgekomen waar ik niet wil, bij een tussenpersoon die mij niet kent. Contact is onmogelijk en dit laten aanpassen via Allianz onmogelijk. Heel erg onhandig!!