Allianz is onderdeel van Allianz Group. Dat is een van de grootste financiële instellingen ter wereld, met meer dan 85 miljoen klanten en 142.000 medewerkers in 70 landen. In Nederland zijn we sterk in schadeverzekeringen, levensverzekeringen, inkomensverzekeringen en vermogensbeheer. Van autoverzekering tot arbeidsongeschiktheidsverzekering, en van overlijdensrisicoverzekering tot ondernemerspensioen. Wij helpen iedereen de juiste beslissingen te nemen. Zowel privé als zakelijk.

https://www.allianz.nl
2018
  • 2018
  • 2017
  • 2016
7,5 Gemiddeld rapportcijfer
7,6 Algemene tevredenheid
7,6 Klantgerichtheid
7,6 Deskundigheid
7,5 Duidelijkheid
7,3 Vertrouwen
7,6 Contact met verzekeraar
Hoog-Laag
  • Hoog-Laag
  • Laag-Hoog

Klantreacties

P.M.Driessen
| Gemiddelde score: 10
Heel tevreden over: prijzen, deskundigheid, klantvriendelijk, met een telefoontje alles geregeld.
G. Vos
| Gemiddelde score: 9,8
In alle opzichten zeer tevreden met Allianz. Duidelijke voorwaarden, duidelijke antwoorden en snelle afhandeling. Zeer aan te raden.
PGM Op 't Eijnde
| Gemiddelde score: 9,6
Ik heb alleen maar goede ervaringen met De Heer & Partners. Zijn servicegericht en denken mee met de klant. Met Allianz zelf heb ik geen ervaring.
R.Stoffels
| Gemiddelde score: 9,4
Ik ben al jaren bij Allianz verzekerd. Altijd tot volle tevredenheid.
Piet Jansen
| Gemiddelde score: 9,2
Ik heb een collectiviteitsautoverzekering van Allianz via een verzekeringsadviseursbureau. Van deze heb ik vernomen dat Allianz per 1-1-2019 gaat stoppen met de collectieve verzekering en men dan per 1-1-2019 verder gaat bij a.s.r.
G.van der Valk
| Gemiddelde score: 9,0
Ik ben erg tevreden over Allianz. Een aantal maanden geleden heb ik een schade, mijn toedoen, gemeld en Allianz is daarmee aan de slag gegaan. Toen ik de schade meldde bij Allianz was de medewerkster heel duidelijk hoe de afhandeling zou verlopen en... Lees verder » welke mogelijkheden ik had omtrent de reparatiekosten van deze schade. Na de schadereparatie kreeg ik een brief met het uiteindelijke bedrag van de schade en de directe consequenties voor mijn opgebouwde no-claim.
Gemiddelde score: 9,0
Verzekering al heel lang tot tevredenheid. Goede contacten met tussenpersoon.
I. van Wijk
| Gemiddelde score: 9,0
De persoon die ik aan de telefoon sprak, was erg vriendelijk, luisterde naar mijn vragen en gaf duidelijk antwoord.
Fred Huveneers
| Gemiddelde score: 9,0
Goed, snel en duidelijk.
J.Jansen
| Gemiddelde score: 8,9
Ik ben al jaren via mijn werkgever collectief bij Allianz verzekerd. De weinige keren dat ik ze nodig had, waren ze deskundig en snel in het afhandelen van de gebeurtenis.
Meer lezen »
J oudejans
| Gemiddelde score: 8,8
Je wordt vriendelijk en duidelijk door een meedenkende medewerker geholpen.
J. den Ouden
| Gemiddelde score: 8,8
Nadat ik de schade aan mijn auto heb gemeld, werd ik keurig via de mail op de hoogte gehouden van het verloop. Tevens kreeg ik gratis een auto ter beschikking.
Gemiddelde score: 8,7
Ik ben heel tevreden over mijn verzekering. Als ik een beroep moet doen op mijn verzekering dan is dat niet moeilijk en mijn verzekering regelt alles dan perfect.
W.B.J.
| Gemiddelde score: 8,7
Zeer goed geholpen. Had een niet-standaardaanpassing nodig en dit werd creatief en begripvol opgelost. Zeer tot mijn tevredenheid. Tijdens de periode van het aanpassen werd zolang een voorlopige dekking afgegeven! Nu op polis aangetekend in extra bijlage polisblad.
Cor de Jong
| Gemiddelde score: 8,7
Gewoon goede service, goede adviezen, goede uitleg, vriendelijke benadering.
Guillaume Stassen
| Gemiddelde score: 8,6
Ik heb tot nu toe slechts eenmaal een vraag gehad en die is tot volle tevredenheid beantwoord geworden en ik hoop dat het een algemeen gevoel blijft.
J.G. van Plateringen
| Gemiddelde score: 8,5
Het ging over een poliswijziging in verband met de aanschaf van een nieuwe auto. Het telefonische contact verliep aangenaam, niet gehaast en deskundig. Ik kreeg meer informatie dan waar ik om vroeg (consequenties voor de premie naar aanleiding van de wijziging).
A.Meijer
| Gemiddelde score: 8,4
Ik word naar alle tevredenheid behandeld.
A. van Dam
| Gemiddelde score: 8,3
Goede communicatie en schadeafhandeling. Klantvriendelijk.
Hans Bosman
| Gemiddelde score: 8,2
Dat ze goede notitie hebben gedaan over de schade.
Willem Holthuizen
| Gemiddelde score: 8,1
Mijn ervaringen zijn goed. Vorig jaar heb ik gevraagd of de premie niet lager kon. Na uitzoeken heeft mijn verzekeringskantoor dat geregeld. Een paar jaar geleden had ik schade en werd dat prima geregeld.
RCW
| Gemiddelde score: 8,0
Daar wij een onafhankelijke adviseur hebben, is deze niet gerelateerd aan welke verzekeringsmaatschappij dan ook (althans niet voor zover wij weten). Allianz heeft London Verzekeringen (bromfietsverzekering) overgenomen, vandaar dat wij nu bij Allianz verzekerd zijn.
Gemiddelde score: 8,0
Bij oversluiting meteen gereed, geen enkel bezwaar, en duidelijk!
Gemiddelde score: 8,0
Alleen maar goede ervaringen met Allianz waar het gaat om de afhandeling van schade.
Gemiddelde score: 8,0
Tot nu toe geen ervaring.
A.Schaekens
| Gemiddelde score: 8,0
Allianz is al jarenlang voor mij een schadeverzekeraar die duidelijk is, snel bij het afhandelen van schades, en een redelijke premie vraagt.
V.B.Schwarz
| Gemiddelde score: 8,0
Ik heb al jaren geen contact met Allianz gehad, omdat ik geen schade had aan mijn auto. Ik heb verder geen verzekering bij Allianz.
Gemiddelde score: 8,0
Ik heb een paar keer gebeld bij het afsluiten van de verzekering en bij het overschrijven naar een andere auto en kreeg duidelijke uitleg en advies. Ik heb geen schade gereden of pech gehad met de auto, dus over de daadwerkelijke hulp in noodsituaties kan ik niets zeggen.
Gemiddelde score: 8,0
Via mijn adviseur kwam Allianz met een bepaalde dekking als goedkoopste naar voren. Dat kan natuurlijk wisselen, maar ik was destijds zeer tevreden.
Gemiddelde score: 8,0
Betrouwbare maatschappij. Doen niet moeilijk bij schade.
C. van Bavel
| Gemiddelde score: 7,9
Ik had gevolgschade aan stuc- en schilderwerk door toedoen van een daklekkage. Heb deze schade telefonisch gemeld en werd daarbij verzocht een offerte en foto's te mailen. Nog geen week nadat ik de mail had verstuurd, heb ik het schadebedrag op m'n... Lees verder » rekening gestort gekregen. Zodoende ben ik zeer tevreden over de afhandeling door Allianz.
Gemiddelde score: 7,9
Tot nu toe goed tevreden. Helder in antwoorden, meedenkend.
R. Gier
| Gemiddelde score: 7,9
Dekking is prima. Wellicht niet de goedkoopste, echter ik hecht meer waarde aan afhandeling en gemak. Allianz regelt de zaken zeer professioneel en komt haar afspraken na. Geen gedoe, het wordt geregeld.
M. Prins-v.d. Geest
| Gemiddelde score: 7,8
Voordat ik de schade wilde laten maken, heb ik gevraagd wat mijn premie zou worden na deze reparatie. Die dame zou het even nakijken en de uitkomst was niet zo hoog, dus heb ik de reparatie laten doen. Helaas toen ik later mijn nieuwe premie zag,... Lees verder » schok ik hoe hoog hij was. Jammer, verkeerd voorgelicht. Ik was goedkoper uit geweest als ik het uit eigen zak had betaald, want ik zit er nu weer jaren aan vast.
Gemiddelde score: 7,8
Prettige verzekering, goede en vlotte afhandeling van schade, duidelijke communicatie.
Gemiddelde score: 7,8
Zonder schade merk je niets van je verzekeraar. Rijd al heel lang schadevrij, dus ervaringen zijn niet recent.
Gemiddelde score: 7,8
Prima verzekering, wij hebben geen problemen gehad.
P.J.M. Stultiens
| Gemiddelde score: 7,8
Wij hebben van de verzekeringen tot nu toe weinig of geen gebruik hoeven te maken. Ik ben er wel van overtuigd dat wij de goede verzekeraar hebben.
M.L. Esveld
| Gemiddelde score: 7,7
Op zich ben ik goed geholpen door de medewerkers van Allianz. Het is alleen jammer dat nadien per post documenten worden gestuurd die al telefonisch besproken zijn en dat de schriftelijke communicatie onduidelijk is.
P. Lemmens
| Gemiddelde score: 7,7
De verzekeraar heeft mijn schade van meer dan een jaar geleden niet of nauwelijks behandeld. Ik heb zelf meerdere malen contact moeten zoeken om mijn schade behandeld te krijgen, ondanks het grote feit dat ik allrisk verzekerd was. Na diverse... Lees verder » telefonische gesprekken heeft de verzekeraar ruim een halfjaar later de schade afgehandeld, onder het excuus dat men mijn allrisk even vergeten was. Voor mij onbegrijpelijk, het incasseren van de premie vergeet men niet en een excuus maken is er niet bij.
Gemiddelde score: 7,6
In bezit van een (reis) verzekering bij Allianz, maar deze nog nooit behoeven aan te spreken.
Gemiddelde score: 7,6
Makkelijk contact, deskundig, snel antwoord.
Gemiddelde score: 7,6
Het contact met de tussenpersoon verloopt soepel en hij behartigt mijn belangen tegenover de verzekeraar.
J. Janssen
| Gemiddelde score: 7,5
Via mijn vorige werkgever is deze verzekering afgesloten. Ik heb gelukkig nog geen schade gehad en daarom is moeilijk te bepalen of Allianz aan mijn eisen voldoet.
Willem Koolmees
| Gemiddelde score: 7,5
Het is zo dat voor mijn autoverzekeringen ik een speciale verzekering heb afgesloten waarbij 4x4 risico (off road) ook is gedekt. Dat lijkt allemaal goed afgedekt nu in deze polis en met een ter zake kundige adviseur. Het is echter altijd afwachten... Lees verder » hoe er wordt gehandeld bij een schade en wanneer je hulp nodig hebt. Pas wanneer er een schade is, leer je de verzekering/adviseur kennen.
fr. mooij
| Gemiddelde score: 7,5
Ik hoop, dat als ik op reis ga en me iets overkomt, dat Allianz voor me klaar staat!
E.van Leeuwen
| Gemiddelde score: 7,5
Ik ben via mijn vorige verzekeraar bij Allianz terechtgekomen en heb geen gebruik hoeven maken van de verzekering. Alleen premie betaald. Weinig te melden dus.
Gemiddelde score: 7,5
Als ik de verzekering wil veranderen dan denkt men met mij mee.
Gemiddelde score: 7,4
Duidelijke uitleg en advies over wijzigen van verzekering.
Gemiddelde score: 7,4
Geen commentaar.
Gemiddelde score: 7,3
Toevallig vorige week dinsdag schade gemeld na een ongeval. Behalve de melding dat de schade is aangemeld nog niets van Allianz/Allsecur vernomen.
Gemiddelde score: 7,2
Ze werken langs elkaar heen. Uitkering duurt lang.
Gemiddelde score: 7,2
Ik ben een zeer tevreden klant.
Gemiddelde score: 7,1
Ze zijn duidelijk klantgericht en open.
Gemiddelde score: 7,1
De contacten die ik met Allianz heb gehad (alweer een tijdje geleden), waren goed en mijn vragen werden deskundig beantwoord.
Gemiddelde score: 7,0
Autoschade wordt zeer snel geregeld.
Marcel vd Veen
| Gemiddelde score: 7,0
De verzekering tot nu toe niet nodig gehad. Doordat je elke vijf jaar opnieuw je gegevens van je woonhuis moet aanleveren, geeft dit vertrouwen dat je inderdaad niet onder- of oververzekerd raakt. Ik heb verder geen ervaring met andere verzekeraars voor woonhuis en inboedel.
v ruyters
| Gemiddelde score: 6,9
Heb door hun een toevoeging op mijn oude salaris kunnen ontvangen als compensatie op mijn uitkering. Er werd heel netjes alles afgehandeld en ik kreeg duidelijke en transparante informatie.
Pontonetje
| Gemiddelde score: 6,8
Bij het overnemen van mijn autoverzekering zijn grote fouten gemaakt door Allianz. Het is dat ik er zelf achter kwam, anders had het mij tienduizenden euro's kunnen kosten. Fout werd na een aantal weken hersteld, maar toen kwam er weer een verkeerde... Lees verder » premieberekening binnen van enkele duizenden euro's per jaar voor mijn auto! Tussenpersoon/bank heeft dit netjes opgelost.
Gemiddelde score: 6,7
De openheid over de mogelijkheden om teruggang in schadevrije jaren te voorkomen, is erg afhankelijk van de afdeling binnen Allianz.
Gemiddelde score: 6,6
Ik heb wel vertrouwen in Allianz door positieve ervaring. Het voordeel is ook dat zij niet zo duur zijn. Maar het blijven verzekeraars.
Gemiddelde score: 6,4
Ik heb dertien jaar een autoverzekering bij Allianz en in deze periode geen schade gehad, dus ik kan niet echt oordelen over de kwaliteit van de medewerkers. Waar ik wel behoordelingen heb gegeven, geven deze een gevoel weer.
Gemiddelde score: 6,4
Over de tussenpersoon ben ik zeer tevreden, over de afhandeling door Allianz absoluut niet.
J.Langendorff.
| Gemiddelde score: 6,4
Ze zijn tot op heden duidelijk: zeggen ook wat niet vergoed wordt en waarom.
J.D.Hoolboom
| Gemiddelde score: 6,3
Mijn man was de verzekerde maar toen ik met pech stond, konden ze niets voor mij doen omdat ik geen verzekeringnemer was, terwijl ik de week voor dat ik met pech stond contact met ze had gehad om de verzekering op mijn naam over te zetten. Dit was... Lees verder » geen prettige ervaring met Allianz. Ik ben er nog wel verzekerd omdat ik ergens anders duurder uit ben.
P. de Graeff
| Gemiddelde score: 5,9
Had een rechtstreekse een Mini-verzekering lopen bij Allianz. Ik wilde een andere auto meeverzekeren en om de schadevrije jaren te kunnen gebruiken, werd ik door Allianz/tussenpersoon gedwongen de Mini-verzekering om te zetten tegen andere voorwaarden. Is geen service/klantbehandeling.
Gemiddelde score: 5,8
Een oordeel over een verzekeraar kun je pas goed geven als je een claim indient. Pas dan weet je hoe de verzekeraar reageert. Ervaring is dat er altijd veel drempels worden opgeworpen. Naar mijn mening om claimgedrag te ontmoedigen. Voorwaarden zijn... Lees verder » vaak zo uitgebreid dat er altijd wel een grond is om ergens onderuit te komen.
Fam. Koc
| Gemiddelde score: 5,7
Zoals gezegd heb ik mijn verzekeringen bij Allianz afgesloten via een vergelijkingssite. Allianz kwam er voor mijn situatie als beste uit. Ik heb sindsdien maar een paar keer contact met ze gehad via e-mail. Dat was puur administratief. Geen verder contact gehad.
r.rolvink
| Gemiddelde score: 5,7
Geen schades gehad, dus ook weinig tot geen contact gehad.
Gemiddelde score: 5,4
Tot heden weinig schades gemeld. Weet ook niet goed wat wel of niet gedekt is. Kortom, verzekeringen zijn een vrij duur en onmisbaar (denk ik) gebeuren! Vroeger bij "voorgangers" was er geregeld contact, met name over aanbiedingen, bijstellingen et... Lees verder » cetera. Tegenwoordig een stil en roerloos en erg duur gebeuren.
Gemiddelde score: 4,9
Ik vind de verzekering veel en veel te duur.
G van Hest
| Gemiddelde score: 4,9
Schadeafhandeling verloopt prima. Echter men negeert alles wat in de polis betreffende bonus-malusregeling staat. Dat gaat men maar op een eigen manier uitleggen en als ik daarover bel, zegt men gewoon 'bewijs maar dat het er staat'. Heb ik dan een eigen polis gemaakt misschien?
Gemiddelde score: 4,3
Wij hebben nieuwe puien laten plaatsen, maar die functioneren niet goed. Een expert is langs geweest en die heeft geconcludeerd dat zowel de voor- als achterpui in gebreke zijn. Maar aangezien de aannemer failliet is, doet zowel de verzekering als... Lees verder » de rechtsbijstand niets voor ons. Waar ben je voor verzekerd vraag ik mij dan af?
Gemiddelde score: 2,5
Helaas ben ik afgelopen zomer aangereden door een vrachtwagen. Zijn verzekeraar is Allianz. Tot op heden nog geen schade-uitkering gehad en doet Allianz naar mijn mening erg weinig moeite om er schot in te krijgen.