Allianz is onderdeel van Allianz Group. Dat is een van de grootste financiële instellingen ter wereld, met meer dan 85 miljoen klanten en 142.000 medewerkers in 70 landen. In Nederland zijn we sterk in schadeverzekeringen, levensverzekeringen, inkomensverzekeringen en vermogensbeheer. Van autoverzekering tot arbeidsongeschiktheidsverzekering, en van overlijdensrisicoverzekering tot ondernemerspensioen. Wij helpen iedereen de juiste beslissingen te nemen. Zowel privé als zakelijk.

https://www.allianz.nl
2019
  • 2019
  • 2018
  • 2017
  • 2016
7,3 Gemiddeld rapportcijfer
7,3 Algemene tevredenheid
7,5 Klantgerichtheid
7,4 Deskundigheid
7,3 Duidelijkheid
7,1 Vertrouwen
7,7 Contact met verzekeraar
Hoog-Laag
  • Hoog-Laag
  • Laag-Hoog

Klantreacties

D. Koomen
| Gemiddelde score: 10
Bij het melden van de schade werd ik onmiddellijk adequaat geholpen. Ik kreeg een schadeformulier en binnen een week was alles geregeld en stond het geld op mijn rekening.
Gemiddelde score: 9,1
Ik heb het gevoel dat mijn belangen bij Allianz in goede handen zijn. In incidentele gevallen wordt dat gevoel bevestigd.
C.Pot
| Gemiddelde score: 9,1
Goede klantvriendelijke verzekering die snel en accuraat problemen oplost.
Gemiddelde score: 9,1
Ik heb een kleine autoschade gehad, deze telefonisch gemeld. Schade prima hersteld door garage, rekening gezonden aan Allianz door garage. Prima afgewerkt.
Jan Schipper
| Gemiddelde score: 9,0
Ik heb bij Allianz alleen mijn auto verzekerd. Maar de adviseur heeft alles keurig geregeld bij de aanschaf van een andere auto. Geen vraagtekens bleven over.
Gemiddelde score: 9,0
Betrouwbaar, duidelijk.
Gemiddelde score: 8,8
Makkelijk om telefonisch een schade te melden of informatie te verkrijgen. Makkelijke en snelle afhandeling van de schade. Goede communicatie tijdens gehele proces middels e-mail.
Gemiddelde score: 8,5
Allianz pakt schade snel op en handelt binnen enkele dagen de schademelding af. Je wordt goed op de hoogte gehouden hoe ver het staat.
Ivo
| Gemiddelde score: 8,4
Ik ben altijd netjes en goed geholpen. Medewerker was attent omdat ze me een persoonlijke kaart met een bedankje stuurde per post en ze me veel plezier wenste met mijn nieuwe auto. Was erg attent.
J.den Hartog
| Gemiddelde score: 8,3
Zeer tevreden over het afsluiten van een verzekering.
Meer lezen »
Gemiddelde score: 8,3
Altijd goed geholpen door Allianz.
Gemiddelde score: 8,3
Mijn relatie met het kantoor van financieel adviseur bestaat al 25 jaar. Deze adviseur behartigde de verzekeringsbelangen van Unilever-personeel middels collectieve verzekeringen. Hoewel ik al jaren gepensioneerd ben, kan ik nog altijd gebruik maken van de gunstige voorwaarden.
Gemiddelde score: 8,3
De verzekering werd duurder. Ze gaven aan dat de cascodekking beperkt kon worden.
Gemiddelde score: 8,2
Allianz is betrouwbaar.
Gemiddelde score: 8,2
In mijn geval gaat het om een autoverzekering, rechtsbijstand en inzittenden. Mijn contact met Allianz vond plaats in 2018 naar aanleiding van de diefstal van mijn auto. Deze claim op de verzekering is keurig afgewikkeld door Allianz.
M. Prins
| Gemiddelde score: 8,1
Ik had een tweede schade (de eerste was door een onbekende) en vroeg aan uw medewerker wat het bedrag zou worden van mijn verzekering en kreeg een bedrag te horen davoor mij gunstig was. Helaas, toen mijn polis kwam, schrok ik van het bedrag. Die... Lees verder » mevrouw had waarschijnlijk geen zin om dat uit te zoeken, want ze had dit behoorlijk snel gevonden.
M.Bijvank
| Gemiddelde score: 8,1
Ik regel mijn autoverzekering bij dit assurantiekantoor al ruim een halve eeuw. Ik hoef bij schade er niet naar om te kijken. Alles wordt goed geregeld.
Gemiddelde score: 8,0
We hebben een verzekering lopen en tot nu toe was het niet nodig om een schadeclaim in te dienen. Wij hopen dat dit zo blijft.
Gemiddelde score: 8,0
Via onze verzekeringsadviseur goed en deskundig geholpen. Allianz nog nooit nodig gehad, maar wel goed op de hoogte gesteld van wat ze voor ons doen mocht het nodig zijn.
Joop Lammers
| Gemiddelde score: 8,0
Ik heb een autoverzekering en bij schade in het verleden altijd naar tevredenheid opgelost.
Gemiddelde score: 8,0
Melding van schade gemaakt, duurde (te) lang voor er een reactie op kwam. Bij navraag over de status van de behandeling van de schademelding kregen we te horen dat de wachttijd op dat moment langer was dan gebruikelijk. Dit hoorden we pas nadat we... Lees verder » zelf navraag deden. in zo'n geval is het qua communicatie richting de verzekerde beter als dat bij de schademelding direct medegedeeld wordt.
Nico Driebergen
| Gemiddelde score: 7,9
Wij hebben een goede verzekering bij Allianz. We hebben al jaren geen schade gehad. Maar toen het wel gebeurde, werd er vlot zaken geregeld en betaald.
Gemiddelde score: 7,9
Ik ben zeer tevreden over de duidelijkheid van de polisvoorwaarden en over hoe ik die ontvangen heb, namelijk per mail met een duidelijk overzicht van wat er wel en niet vergoed wordt.
J. Bergervoet
| Gemiddelde score: 7,9
Allianz is voor mij de afgelopen jaren een betrouwbare verzekering geweest. Alle schades werden correct afgehandeld en er werd meegedacht met mij als cliënt.
Gemiddelde score: 7,8
Ben altijd door deskundig personeel geholpen. Er wordt meegedacht met de klant, en dat is erg belangrijk.
Gemiddelde score: 7,7
Ik heb nog maar één keer een schade geclaimd bij Allianz. Deze is tot volle tevredenheid afgewikkeld.
H. verbaan
| Gemiddelde score: 7,5
Heb de verzekeringen daar nog maar een paar maanden, dus geen idee.
Gemiddelde score: 7,5
Allianz is een goede verzekeraar zoals veel anderen. Tegelijk blijven ze verzekeraar en worden de verzekerden afgezet met vreemde en niet goed uit te leggen verhogingen en regels.
K. van der Kraan
| Gemiddelde score: 7,5
Ik heb ze diverse malen moeten contacteren met betrekking tot het oversluiten van mijn autoverzekering in verband met een verhuizing. Het was voor de man in kwestie kennelijk nogal lastig om de juiste gegevens in de verzekering te verwerken. In het... Lees verder » verleden had ik altijd contact met een vaste adviseur en daar was ik erg tevreden over. Deze keer was het contact met een jonge man die volgens mij niet echt verstand van zaken had en nogal veel fouten maakte. Dat veroorzaakte bij mij wel wat ergernis.
Gemiddelde score: 7,4
Contacten verlopen soepel en worden adequaat afgehandeld.
Gemiddelde score: 7,4
Verzekeringen worden duidelijk doorgesproken en er wordt goed geadviseerd ten aanzien van de benodigde onderdelen van de verzekering.
m. van Sloten
| Gemiddelde score: 7,3
Mijn adviseur heeft deze voor mij geregeld. Ik vertrouw hem. Ik heb het idee dat ik dan niet teveel betaal en minder voor onnodige zaken verzekerd ben waar ik toch niets aan heb. Maar ik heb er zelf geen verstand van en te weinig interesse om mij... Lees verder » erin te verdiepen. Ik zorg dat ik verzekerd ben voor het geval dat, maar heb het eigenlijk nooit nodig gehad.
j.w.blom
| Gemiddelde score: 7,3
Premieverhoging WA-verzekering buitensporig.
Gemiddelde score: 7,3
Ik ben tevreden over Allianz.
S. de Groot
| Gemiddelde score: 7,1
Goede maatschappij met prima service.
L. Petersen
| Gemiddelde score: 7,1
Mijn antwoorden zijn op basis gegeven van een autoverzekering die ik bij Allianz heb lopen wat via een tussenpersoon van een assurantiekantoor is gegaan. Mijn beoordeling omtrent de verzekering en de tussenpersoon zijn matig. Globaal gezien... Lees verder » beoordeling rond een 6 en 6,5. Het contact met de tussenpersoon is heel stug vind ik. Moet echt informatie eruit trekken en door blijven vragen totdat ik een antwoord heb op mijn vraag. Dit heeft met name te maken denk ik met het inlevingsvermogen van de desbetreffende persoon bij het assurantiekantoor. Het is zakelijk (wat op zich niet erg is), maar behoorlijk kil. Komt nooit met alternatieven, betere opties enzovoort. Hierdoor is mijn beeld eigenlijk dat het puur en alleen het innen van de premie is (dan doel ik op het assurantiekantoor). Omtrent de verzekering zelf ben ik wel redelijk tevreden. Het enige wat mij regelmatig toch wel bezighoudt, is de vraag of ik niet beter naar een andere aanbieder kan overstappen. Dit heeft te maken met de premie/prijs en dan met name over het feit dat ik geen schade heb gemaakt waarvoor ik een claim moest indienen. Ik heb dan ook al bijna 20 schadevrije jaren opgebouwd, maar toch stijgt elk jaar de premie fors en dat vind ik zo verschrikkelijk onterecht als je geen schade hebt gemaakt en dan denk je weer o ja, het zijn verzekeraars, graaien. En daarom zit ik ook regelmatig te kijken of er aanbieders zijn die hetzelfde voor minder kunnen aanbieden. Ik moet eerlijk zeggen dat die er wel degelijk zijn, maar ben tot nu toe nog niet overgestapt naar een andere omdat de service die Allianz echter levert wel top is. Ik heb het hierbij dan over de verzekeraar en niet over de tussenpersoon. Willen ze mij zeker vasthouden dan moet er wel wat gaan gebeuren aan het steeds maar stijgen van de premie terwijl je geen schade maakt. Bonus-malusregeling is dan op dat punt een erg groot lachertje, want als je den
Gemiddelde score: 7,0
Medewerker geeft goede duidelijke uitleg bij vragen.
J.A.Boeren
| Gemiddelde score: 7,0
Via de NS bij Allianz terechtgekomen, verder nog geen gebruik hoeven maken van de verzekeringen.
Gemiddelde score: 7,0
Ik was verzekerd bij Volkswagenbank. Deze heeft de portefeuille overgedragen aan Allianz. Kreeg van Allianz dit bericht. Vond het allemaal niet erg duidelijk en minder netjes. Heb dan ook maar summier een schriftelijk contact gehad. Al met al geen schoonheidsprijs waard.
Gemiddelde score: 7,0
Allianz heeft de reisverzekering overgenomen van IZA, waar ik toentertijd bij verzekerd was. Tot nu toe heb ik geen schade gehad en dus ook verder geen contact gehad met Allianz, behalve het betalen van de premie.
B. de Jong
| Gemiddelde score: 6,9
Allianz straalt zekerheid uit, omdat ik in al die jaren geen problemen met deze verzekeraar heb gehad. Bij vragen kreeg ik goede informatie.
Gemiddelde score: 6,9
Allianz komt zijn afspraken na en keert snel uit. Daarnaast worden de randvoorwaarden zoals vervangend vervoer goed gerekend. Waar het nog wel iets beter kan, zijn de brieven en websites van Allianz, deze lijken nog uit het stenen tijdperk te komen.
Gemiddelde score: 6,7
Een goede zeer betaalbare autoverzekering, hele aardige klantenservice. Hoe het gaat met het afhandelen van schade weet ik gelukkig niet.
Gemiddelde score: 6,7
Vaak moet de adviseur dingen navragen bij Allianz. Allianz geeft uit zichzelf vaak onduidelijke informatie en de adviseur weet het dan ook zelf niet en moet het dan weer navragen. Men praat vaak langs elkaar heen. Gelukkig doet de adviseur wel zijn best, daar waar Allianz het vaker laat afweten.
m vermaas
| Gemiddelde score: 6,5
Telefonisch contact met medewerker verliep zakelijk. Gang van zaken werd medegedeeld. Geen ruimte/begrip voor mijn wensen.
Gemiddelde score: 6,3
Allianz heeft een duidelijke polis en het is gemakkelijk contact maken. Op verzoeken wordt vrij snel gereageerd.
Gemiddelde score: 6,3
Allianz heeft mijn schade goed opgelost. Wel vond ik dat het lang duurde en vond ik het vervelend dat ik tussentijds niet op de hoogte werd gehouden.
RCW
| Gemiddelde score: 6,2
Bij bromfietsverzekering geen WA met diefstal, andere maatschappij moeten nemen!
Gemiddelde score: 6,2
Allianz is een standaardverzekering, waar zowel niks positiefs als niks negatiefs over te zeggen is.
J.D. Witte-Hoolboom
| Gemiddelde score: 6,1
Mijn man was overleden en de verzekering moest omgezet worden op mijn naam. Ondanks dat ik een overlijdensakte van mijn man stuurde, kreeg ik steeds brieven geadresseerd aan mijn man met de mededeling dat de polis veranderd was maar steeds weer op... Lees verder » de naam van mijn man. Dat heeft mij diverse telefoontjes gekost.
Gemiddelde score: 5,9
Eigen schade zelf betaald. Van de schade van de tegenpartij zou ik op de hoogte worden gehouden, zodat ik zelf kon overwegen om het zelf te betalen. Dit is niet gebeurd, waardoor ik teruggezet word in schadevrije jaren.
E de kok
| Gemiddelde score: 5,9
Vijf jaar geleden gebeld met de vraag: we hebben een vouwwagen gekocht, moeten we die apart verzekeren? Antwoord: nee mevrouw, daar bent u goed voor verzekerd! Twee maanden geleden wordt hij helaas gestolen. Aangifte gedaan en de verzekering gebeld... Lees verder » en dan krijg je doodleuk te horen: helaas mevrouw, die had u apart moeten verzekeren. Ja, daar staan we dan mooi.
Gemiddelde score: 5,8
Ik vind het vervelend dat contact per se via een financieel adviseur moet lopen: ik heb liever rechtstreeks contact.
Gemiddelde score: 5,5
Zoals bij elke verzekeraar moet je goed naar de polis kijken, helaas blijft het vergelijken van verzekeraars lastig. Allianz is over het algemeen een prima verzekeraar. De schades zijn makkelijk te melden en ze zijn niet te nadrukkelijk aanwezig in... Lees verder » je mailbox of iets dergelijks. Dat vind ik wel fijn. Helaas zijn de schades die ik tot noch toe heb geclaimd niet uitgekeerd omdat deze niet in mijn polis bleken te zitten. Dat is wel jammer, maar dan had ik zelf beter moeten lezen.
Paula
| Gemiddelde score: 4,9
Ik heb het idee dat verzekeraars alleen willen ontvangen en niet willen betalen. De premies worden steeds hoger en het eigen risico steeds hoger. Terwijl de moeilijkheid van indienen steeds groter wordt.
Jacobs
| Gemiddelde score: 2,6
Allianz is slecht bereikbaar en heeft weinig contactmogelijkheden. Je kan ze nooit in de avonduren of weekend bereiken. Een hele slechte klantenservice!
Gemiddelde score: 2,5
Verhogen de premie met een enorm bedrag voor onze twee e-bikes, zakkenvullers zijn het.
v/d Leist
| Gemiddelde score: 2,0
Ik heb er weinig over te zeggen, ik betaal alleen maar.