Allianz is onderdeel van Allianz Group. Dat is een van de grootste financiële instellingen ter wereld, met meer dan 85 miljoen klanten en 142.000 medewerkers in 70 landen. In Nederland zijn we sterk in schadeverzekeringen, levensverzekeringen, inkomensverzekeringen en vermogensbeheer. Van autoverzekering tot arbeidsongeschiktheidsverzekering, en van overlijdensrisicoverzekering tot ondernemerspensioen. Wij helpen iedereen de juiste beslissingen te nemen. Zowel privé als zakelijk.

https://www.allianz.nl
2020
  • 2020
  • 2019
  • 2018
  • 2017
  • 2016
7,2 Gemiddeld rapportcijfer
7,2 Algemene tevredenheid
7,3 Klantgerichtheid
7,4 Deskundigheid
7,4 Duidelijkheid
7,0 Vertrouwen
7,5 Contact met verzekeraar
Hoog-Laag
  • Hoog-Laag
  • Laag-Hoog

Klantreacties

G. Vd Valk
| Gemiddelde score: 10
De prijs/kwaliteitverhouding is heel goed. In geval van Schade is er een goed en duidelijk contact, je weet waar je aan toe bent. Wat wel en niet verzekerd is.
Gemiddelde score: 10
Heel open en transparant over de producten die je afsluit en daarbij ook nog de goedkoopste.
Wijnant
| Gemiddelde score: 9,1
Ik ben tevreden over Allianz.
Gemiddelde score: 8,7
Het melden van een Schade kan eenvoudig online, de communicatie over de afhandeling is volledig geautomatiseerd en daarmee vrij snel. Tussen aanmelden en afmelden zat net iets meer dan een week, en ze hebben rechtstreeks de factuur van de garage... Lees verder » betaald wat mij weer moeite scheelde. Bij inhoudelijke vragen, bijvoorbeeld over de gevolgen van de (te melden) Schade op mijn Schadevrije jaren en bonus/malus, wordt je goed geholpen. Medewerker begreep de vraag goed en kon ook vrij snel antwoorden geven. De uitdaging van die dag was alleen om door de wirwar van telefoonnummers en keuzemenu's heen te komen. Omdat mijn vraag betrekking had tot ruitSchade heb ik een paar keer dat ook aangegeven in het menu, waarna ik direct doorverbonden werd naar een partner om een reparatie afspraak te maken. (Dit is misschien wel handig voor mensen die dat willen, maar niet als je eerst graag wil weten wat voor eigen risico daar nog aan vast zit).
Ferry Kiepe
| Gemiddelde score: 8,5
Ik had een Schade aan mijn dak door storm en merkte dat pas 2 maanden later. Heb gebeld en een foto gestuurd. Alles is snel afgehandeld en ook correct, zonder lastige vragen. Kortom, alles-in-één prima afgehandeld.
Gemiddelde score: 8,3
Duidelijke communicatie door Allianz. Allianz heeft duidelijke voorwaarden in duidelijke taal. Ook de dekking wordt duidelijk uitgelegd.
Martijn v L
| Gemiddelde score: 8,3
Duidelijk, makkelijk online alle informatie te vinden en de verzekering af te sluiten. Een eerdere ervaring met (glas) Schade aan mijn auto is vlot en accuraat opgepakt en afgehandeld. Erg fijn!
Gerda E
| Gemiddelde score: 8,2
Fijne verzekeraar. Duidelijke en heldere communicatie. Ben goed geholpen bij de oplossing van mijn vraag.
J. Groenendijk
| Gemiddelde score: 8,2
1 x ruitSchade keurig afgehandeld. Voor het overige meer dan 50 jaar Schadevrij gereden, dus ook geen problemen met een afhandeling. Overschrijving naar een nieuw aangekochte auto zonder problemen geregeld.
Gemiddelde score: 8,1
Diefstal van auto is goed opgepakt. Uitkering volgde snel binnen de normale termijnen.
Meer lezen »
Gemiddelde score: 8,0
Over het algemeen ben ik tevreden over Allianz, in aanmerking genomen dat wij pas sinds 5 jaar een verzekering hebben afgesloten bij Allianz en nog geen contact met hen hebben opgenomen omdat wij niets te claimen hadden.
Gemiddelde score: 8,0
Als er iets was en we bellen altijd netjes geholpen goed afgehandeld, totaal geen problemen gehad. Of met vragen over iets, is het geen probleem.
Gemiddelde score: 7,9
Ik heb weinig contact met Allianz maar als ik contact heb geven ze een prima service. Ze geven ook ongevraagd advies als ze denken dat het in mijn belang is.
Gemiddelde score: 7,9
Verzekeringsmaatschappijen keren meestal wel uit maar altijd minder dan verwacht. Vaak zijn er ook net manieren om zaken niet te dekken. Verhogingen en tarieven zijn vaak zo onlogisch dat ze het ook zelf niet kunnen uitleggen. Helaas heeft de consument weinig opties.
K. van der Kraan
| Gemiddelde score: 7,8
Ik heb mijn adviseur een aantal malen moeten wijzen op een aantal fouten die hij in de offerte had gemaakt. De persoon in kwestie had of niet goed geluisterd of hij begreep niet zo goed waar hij mee bezig was. Hij was wel erg vriendelijk. Ik ben erg... Lees verder » tevreden over Allianz, als ik als eens Schade heb, wordt alles vergoed zoals het contractueel afgesproken is en ze doen absoluut niet moeilijk. Ik heb heel erg weinig Schade, dus ook weinig declaraties.
Gemiddelde score: 7,7
Ik heb alleen de autoverzekering via een tussenpersoon bij Allianz en voor zover ik nu kan beoordelen verloopt alles correct en plezierig.
B. van den Akker
| Gemiddelde score: 7,7
We worden altijd op een goede, duidelijke en vriendelijke manier geholpen.
N. Gerritsen
| Gemiddelde score: 7,7
Mijn contact met Allianz is zeer beperkt (gelukkig). Laatste contact anderhalf jaar geleden voor nieuwe verzekering van nieuwe auto.
L. Schilt
| Gemiddelde score: 7,7
Ik heb tot op heden geen negatieve ervaring met Allianz gehad.
T. Gloudemans
| Gemiddelde score: 7,7
Allianz ben ik per ongeluk bij terecht gekomen nadat zij London hadden overgenomen en samengevoegd. Hierdoor veranderde facturering waardoor het lastiger werd. De adviseur heeft hierbij goed geholpen om een en ander in goede banen te leiden. Ik was... Lees verder » minder gecharmeerd van de 'dreigbrief' van Allianz over een ongunstig Schadeverloop (3 van de 4 Schades waren verhaald en 2 Schades gingen over ruitbreuk) .
Gemiddelde score: 7,7
In al de jaren waarbij we verzekerd zijn bij Allianz hebben we weinig problemen gehad. De enkele keer dat we aanspraak op de verzekering moesten maken ging dit ook probleemloos.
Gemiddelde score: 7,5
Je Heel goede ervaring met Allianz en zijn rechtsvoorgangers.
Gemiddelde score: 7,4
Snel en adequaat geluisterf. Ik had een probleem, er was Schade, er werd niet moeilijk gedaan over de terugbetaling Het ging vlot en secuur.
Gemiddelde score: 7,2
Ben sinds kort bij Allianz. Heb nog geen mening over het bedrijf.
M.v.Schaik
| Gemiddelde score: 7,2
Prijs / kwaliteit verhouding sprak mij aan. In vergelijk met mijn vorige verzekering meer gedekt en iets goedkoper.
Gemiddelde score: 7,1
Heb een fietsverzekering afgesloten bij Allianz, direct bij verzekeraar omdat de premie laag was heb verder geen contact weer gehad met Allianz, heb ook geen Schade gehad.
J. Arends
| Gemiddelde score: 7,1
Nog weinig ervaring. Deze krijg ik pas als er Schade is.
Gemiddelde score: 6,9
Snelle afhandeling van glasSchade en autoSchade. Heldere stappen in de afwikkeling.
J. Hellings
| Gemiddelde score: 6,9
Wat ik vreemd vind bij Allianz is dat je verzekerd bent, maar als puntje bij paaltje komt dan zeggen ze gewoon je hebt teveel Schade (buiten mijn schuld) en betalen niet uit.
Gemiddelde score: 6,8
Ik heb nog geen contact gehad met Allianz, sinds ik de verzekeringen heb afgesloten.
Gemiddelde score: 6,7
Wij maken gebruik van een collectieve verzekering. De bedragen die wij aan premie betalen kunnen wij niet vergelijken met andere verzekeringen omdat Allianz deze niet op hun site zetten. Wij wilden een verzekering verhogen in waarde. Blijkbaar... Lees verder » kwamen wij daardoor boven een bedrag (dat nergens terug te lezen valt) waardoor er ineens veel aanvullende voorwaarden werden gesteld. Bovenstaande zijn twee voorbeelden van niet-transparant zijn. De dame aan de telefoon/mail was zeer vriendelijk en behulpzaam.
Gemiddelde score: 6,7
Soms heb je Schade, maar als je die wilt indienen blijkt er een vrij hoog eigen risico te bestaan.
Gemiddelde score: 6,7
Valt op de (bij alle verzekeraars) afsluiten snel kan maar als er betaald moeten worden zijn er ineens allemaal voorwaarden. En is het ineens moeilijk.
Gemiddelde score: 6,5
Allianz is bij de afhandeling van een verkeersongeluk uiteindelijk de partij geweest die het probleem voor mij heeft opgelost. Dit niet bepaald zonder druk van mijn kant. Vermoed dat andere verzekeringspartijen de inspanning niet hadden gepleegd. Al... Lees verder » met al een plus voor Allianz en een min voor de branche.
Otto Tip
| Gemiddelde score: 6,5
Ik heb nimmer een mededeling ontvangen dat de tegenpartij Schadeloos is gesteld.
J.Schuiling
| Gemiddelde score: 6,4
De kleine letters en de clausules die ingebouwd zijn om niet uit te keren.
peter van poppel
| Gemiddelde score: 6,2
Via een tussenpersoon heb ik een allrisk verzekering afgesloten voor mijn klassieke auto. Zo'n verzekering was moeilijk te vinden.
Gemiddelde score: 6,1
Er wordt teveel onderscheid gemaakt op leeftijd en woonomgeving. Wijzigingen zijn niet voldoende duidelijk als het gaat om de gevolgen voor de verzekerde.
Gemiddelde score: 5,9
Ik ben al jaren bij Allianz verzekerd. Toch maar eens een offerte bij een andere verzekeraar gevraagd (die goedkoper was). Toen konden opeens de tarieven bij Allianz omlaag. Dus ik heb jaren teveel betaald?
Gemiddelde score: 5,9
Doordat ik via een tussenpersoon verzekerd ben, word ik wat afgeschermd van de bureaucratie van mijn verzekering. Dat is best prettig. Ik vind het wel heel vervelend dat verzekeraars eigenlijk als doel hebben niet uit te keren, en dat is bij mijn verzekeraar vast en zeker niet anders.
ADH
| Gemiddelde score: 5,7
Wij zijn bij Allianz terecht gekomen, doordat All Secure werd overgenomen door Allianz. We hebben dus weinig tot niets ervaring met Allianz.
Gemiddelde score: 5,3
Het duurt lang voordat je de goede persoon aan de telefoon hebt. Ook duurt het lang voordat de Schade hersteld kan worden! Het gaat allemaal heel traag!
Gemiddelde score: 4,7
Vriendelijke mensen. Helaas vergoeden ze nooit wat in de praktijk, er is altijd wel een excuus om niet te hoeven vergoeden.
P. Mertens
| Gemiddelde score: 4,1
Allianz is onduidelijk in de voorwaarden. Als je een Schade wilt declareren komen plots de kleine lettertjes en regeltjes naar voren. Wel je premie betalen maar als het erop aankomt heb je gewoon pech. " Het staat allemaal in uw polisvoorwaarden,... Lees verder » hoor! " Tja dat klopt maar dat werd bij het afsluiten van de polis niet gezegd. Erg wazige maatschappij dus, niet aan te raden.
Gemiddelde score: 4,0
Ik krijg een advies over verzekeringen en ik moet er maar van uitgaan dat alle mogelijkheden zijn bekeken. Of het klopt heb ik geen idee van. Verder is er weinig persoonlijk contact. Ook heb ik nog niet echt een Schade hoeven te claimen dus verder... Lees verder » ook weinig ervaring. Maar ik ga er nog steeds vanuit dat verzekeraars er niet zijn om mensen te helpen, maar vooral om hun eigen kas te spekken.
Gemiddelde score: 4,0
Heb doorlopende reisverzekering bij Allianz, ooit via VGZ afgesloten. Is toen direct naar Allianz gegaan. Had inbraak in mijn auto, heb uren bij de politie gezeten voor aangifte, twee dagen bonnetjes gezocht en lijst opgesteld van gestolen items,... Lees verder » onder andere een net nieuwe prothese van 800 euro. Reactie van Allianz: niets was gedekt, omdat de spullen niet in de kofferbak lagen: ik reed een Citroen Berlingo (nog steeds). Ik heb de pagina's en pagina's kleine lettertjes niet gelezen, maar voel me opgelicht door Allianz. Ik moet overigens eens doorlopende reisverzekeringen gaan vergelijken. En misschien maar helemaal opzeggen zonder een nieuwe!
Gemiddelde score: 1,0
Ben ze helemaal zat. Afsluiten gaat makkelijk, daarna is het vervelend en opzeggen gaat een stuk moeilijker dan afsluiten. Service bestaat niet meer.