Wij geloven dat iedereen in Nederland toegang moet hebben tot het recht. En niet alleen bullebakken die denken dat ze meer recht hebben dan een ander, en dat proberen af te dwingen met een grote mond, met geld, met advocaten. Wij geloven niet in het recht van de sterkste, maar in gelijke rechten.

Daarom staan onze juristen elke dag weer klaar voor onze klanten (bedrijven en particulieren) om hun juridische problemen op te lossen. Meer dan 70.000 keer per jaar. En dat we dat dat goed doen, blijkt wel uit de gemiddelde klantwaardering van 8,3 die klanten ons geven nadat we een zaak voor ze hebben behandeld.

Benieuwd naar wat klanten nog meer over ons zeggen? Kijk dan op onze ‘pagina met klantervaringen’.

Wilt u ook dat wij voor uw rechten op komen? Vraag dan om een rechtsbijstandverzekering van ARAG bij uw verzekeringsadviseur.

https://www.arag.nl
2019
  • 2019
  • 2018
  • 2017
  • 2016
7,4 Gemiddeld rapportcijfer
7,4 Algemene tevredenheid
7,6 Klantgerichtheid
7,6 Deskundigheid
7,5 Duidelijkheid
7,2 Vertrouwen
7,5 Contact met verzekeraar
Hoog-Laag
  • Hoog-Laag
  • Laag-Hoog

Klantreacties

GLH van de Weijer
| Gemiddelde score: 10
In diverse gevallen in aparte zaken heeft ARAG het hoogst mogelijke voor mij gedaan en het hoogst mogelijke behaald.
Gemiddelde score: 9,9
Het ging in mijn geval over een ontslagvergoeding. Nadat ARAG de benodigde gegevens per e-mail had ontvangen, kreeg ik enkele dagen later een positief bericht per telefoon met een bevestiging per e-mail. Het was voor mij volkomen duidelijk en alles... Lees verder » was voor de tijdslimiet afgerond. Tot nu toe niks dan lof. De medewerkster die mij hielp, was zeer to the point.
Gemiddelde score: 9,9
Vanaf het eerste contact tot en met nu hebben wij ons verhaal kunnen doen, waarbij er door de medewerkers goed geluisterd werd, een goede inschatting gemaakt werd van de casus, er goed is opgetreden en wij vertrouwen op een goed resultaat. De... Lees verder » contacten verlopen in een zeer gemoedelijke sfeer.
D. Smeets
| Gemiddelde score: 9,7
Onze advocaat stond altijd voor ons klaar, was duidelijk, zorgde ervoor dat wij direct informatie hadden en het eindresultaat was goed.
F. Penninks
| Gemiddelde score: 9,6
Toen ik ARAG Rechtsbijstand nodig had, was telefonisch contact met de behandelend medewerker van ARAG gauw gelegd en werd mijn zaak tot volle tevredenheid in no time afgesloten.
Gemiddelde score: 9,5
ARAG staat voor mij klaar wanneer nodig. Als verbeterpunt zou ik noemen het onderhouden van rechtstreeks contact met klanten die geen lopende zaak hebben. Bijvoorbeeld met een nieuwsbrief of eenmaal per jaar telefonisch of schriftelijk contact.
Gemiddelde score: 9,4
Wij hebben als gezin twee keer gebruik gemaakt van de rechtsbijstand, waarbij ARAG onze belangen uitstekend heeft behartigd.
Eric Graauwmans
| Gemiddelde score: 9,1
Na melding heeft de medewerker op allerlei manieren 'meegedacht' en dankzij haar betrokkenheid en ook haar wijze van communiceren met de tegenpartij, zorgde het voor een voldoening gevende oplossing.
p.van horck
| Gemiddelde score: 9,1
Mijn adviseur doet me altijd alles duidelijk uitleggen, zoekt voor mij de beste verzekering en lost alles voor mij op.
C en E van Valkenburg
| Gemiddelde score: 9,0
ARAG ontzorgt met hun kennis.
Meer lezen »
J.e.c.m Verheijen.
| Gemiddelde score: 9,0
Ik ben zeer tevreden over ARAG Rechtsbijstand ik ben perfect geholpen toen ik ze nodig had!
D. van Utrecht
| Gemiddelde score: 9,0
Heldere communicatie via de tussenpersoon waarbij de verzekering is ondergebracht. Duidelijke polisvoorwaarden.
Gemiddelde score: 8,9
Ik heb bij mijn arbeidsconflict direct een advocaat toegewezen gekregen. Dat ging heel soepel. De afwikkeling was efficiënt.
Gemiddelde score: 8,8
Heldere en duidelijke communicatie over de voortgang van de afhandeling van de schade.
Gemiddelde score: 8,8
Ik heb een goed financieel adviseur met een gezond kritisch vermogen richting verzekeraars.
Gemiddelde score: 8,8
Hetgeen verzekerd is, is duidelijk te vinden. Als dat niet het geval is voor mij als "leek", krijg ik prima ondersteuning van mijn verzekeringsadviseur. Verder geeft ARAG duidelijk aan wat de (on) mogelijkheden zijn.
Gemiddelde score: 8,8
ARAG doet wat ze beloven en proberen altijd zo zorgvuldig en uitgebreid mogelijk te werk te gaan. Ook proberen ze de klant duidelijk uit te leggen wat er speelt zodat je niet voor verrassingen komt te staan.
Gemiddelde score: 8,7
Toen we ze nodig hadden, hebben ze ons goed geholpen met adviezen.
Gemiddelde score: 8,6
Op dit moment heb ik een lopende zaak, in het verleden heeft ARAG mij bijgestaan bij een andere zaak. Ik ervaar het als bijzonder prettig. Het is heel fijn om iemand 'aan jouw kant' te hebben staan zodat je niet gedupeerd wordt in situaties. Ik... Lees verder » krijg telkens een heel heldere uitleg en word op heel fijne wijze bijgestaan in de communicatie naar de tegenpartij.
Gemiddelde score: 8,5
Ik ben netjes geholpen. Er is mij duidelijk de gang van zaken uitgelegd en het verloop van de zaak. Nadat de zaak "on hold" was gezet, is er nog contact met me opgenomen of de zaak inmiddels was opgelost. Ik vond dat echt erg netjes!
Gemiddelde score: 8,5
Vorig jaar aangereden door een vrachtwagen, die zonder zijn gegevens achter te laten er weer vandoor ging. Gelukkig hadden we het kenteken. ARAG heeft er alles aan gedaan om de schade bij de tegenpartij te verhalen. Het heeft een half jaar geduurd,... Lees verder » maar al die tijd werd ik netjes op de hoogte gehouden en is mijn schade alsnog vergoed.
Gemiddelde score: 8,5
Snelle hulp, er wordt een voorstel gegeven voor een belafspraak en daar heeft de juriste zich steeds keurig aan gehouden. Goed op de hoogte gehouden van de handelingen. Uiteindelijk niet het gewenste resultaat gekregen, maar dankzij duidelijke... Lees verder » uitleg begrijp ik dit wel. Ik blijf zeker verzekerd bij ARAG!
Gemiddelde score: 8,5
Ik heb nog nooit gebruik gemaakt van mijn rechtsbijstandverzekering, kan dus ook geen review geven helaas.
Gemiddelde score: 8,4
Goed geholpen toen we advies vroegen.
Gemiddelde score: 8,4
ARAG heeft mij in het verre verleden bijgestaan en ik heb daar een betrouwbare indruk van overgehouden. De adviseur/tussenpersoon heeft dat naar volle tevredenheid afgehandeld.
J.A. Hanswijk
| Gemiddelde score: 8,3
Ik heb een rechtsbijstandverzekering bij ARAG maar nog nooit gebruik van gemaakt. Mijn contact bestaat dus uit premie betalen en jaarlijks een nieuwe polis thuisgestuurd krijgen.
Gemiddelde score: 8,2
In het verleden eens heel erg goed geholpen in een conflict met toenmalige werkgever.
Gemiddelde score: 8,2
Ik heb gevoel van zekerheid dat als ik een vraag heb of een probleem dat ik professioneel bijgestaan zal worden.
Gemiddelde score: 8,2
Goede ervaring met juridische bijstand met betrekking tot rechtszaak UWV.
Gemiddelde score: 8,2
Ik ken ARAG beroepsmatig ook heel goed (en zij mij ook), dus ik weet wat die verzekeraar in huis heeft.
Gemiddelde score: 8,1
Het contact met de bank was zeer goed, maar met ARAG Rechtsbijstand een stuk minder. Ik moest alles zelf uitzoeken, daar heb ik geen rechtsbijstandverzekering voor nodig. Ik heb toen alles zelf naar volle tevredenheid kunnen oplossen met de gemeente.
JW Schoen
| Gemiddelde score: 8,1
Ten tijde van een sanering binnen de instelling waar ik werkte, heeft ARAG mij goed geholpen. Alles is voor verbetering vatbaar, vandaar niet een 10-puntenwaardering, maar ik was tevreden met de afhandeling.
Gemiddelde score: 8,1
Ze luisteren naar de klachten en geven het door aan de juiste personen/instanties.
Gemiddelde score: 8,0
Via vakbond bij ARAG verzekerd. Krijg duidelijke informatie.
B. Lemmens
| Gemiddelde score: 8,0
Ik kan geen goede beoordeling over deze verzekeraar geven omdat wij nog nooit van hun diensten gebruik hebben hoeven maken.
Gemiddelde score: 8,0
Ik ben zelf werkzaam in de verzekeringsbranche, derhalve goed bekend met de producten van ARAG Rechtsbijstand. Het is lastig om de verschillende casusen te communiceren op de website, daar het samenhangt met het Nederlands rechtssysteem. Hier ben ik... Lees verder » persoonlijk minder in thuis, daarom heb ik juist de verzekering.
j schmitz
| Gemiddelde score: 7,9
Deskundig en goed bereikbaar.
Gemiddelde score: 7,9
Jammer, wij hebben geen schade gehad die via ARAG gelopen is.
Peter Besuijen
| Gemiddelde score: 7,7
Mijn schade betreft een claim naar aanleiding van het faillissement van een buitenlandse werkgever. ARAG heeft dat goed aangepakt en houdt mij goed en proactief op de hoogte van het verloop van het dossier.
B. Berkvens
| Gemiddelde score: 7,6
ARAG-rechtsbijstand pas één keer nodig gehad. Contact vrij vlot verlopen met uiteindelijk een bevredigend resultaat.
Gemiddelde score: 7,5
Een aantal jaren geleden heb ik een beroep gedaan op de rechtsbijstandpolis bij ARAG. Helaas bleek het tijdens het gesprek onmogelijk om mijn rechtsgevoel te ondersteunen. Heel erg jammer, maar het is niet anders. Het is ook zonde om goed geld te besteden aan een hopeloze zaak.
HaDee
| Gemiddelde score: 7,5
Ik heb al vele jaren een ARAG-rechtsbijstandverzekering. Ik heb er nog nooit een beroep gedaan en hoop dat zo te houden. Derhalve weinig ervaring met ARAG, de ervaring die ik heb, is positief.
Johan Harmanni
| Gemiddelde score: 7,5
Ik heb een vertrouwenspersoon nodig om een maatschappij en een product te kunnen beoordelen.
Gemiddelde score: 7,4
ARAG kreeg heel snel een verzekeringspolis boven water waarvan het bestaan werd ontkend.
Lily van Diepenbrugge
| Gemiddelde score: 7,3
Met ARAG zelf heb ik tot dusverre twee keer contact gehad. Een keer in verband met autoschade en een keer in verband met conflict werkgever. Beide situaties zijn uiteindelijk goed en flexibel opgelost. Alle andere contacten lopen via mijn... Lees verder » tussenpersoon. En daar ben ik zeer tevreden over.
Gemiddelde score: 7,2
Enkele jaren terug heb ik besloten dat ik geen verzekeringen meer wil hebben bij maatschappijen die investeren in wapens en kernenergie. Die wens heb ik uitgesproken bij mijn verzekeringsadviseur en hij heeft vervolgens voor mij verzekeringen... Lees verder » gezocht en gevonden die voldeden aan mijn wensen/eisen. Daar zat de rechtsbijstandverzekering van ARAG bij. Op advies van mijn verzekeringsadviseur heb ik deze verzekering afgesloten. Gelukkig heb ik nog geen gebruik moeten maken van deze verzekering, dus ik heb geen idee hoe ARAG het doet in de afhandeling van verzekeringskwesties. Mijn vertrouwen in mijn verzekeringsadviseur is groot en daardoor is ook mijn vertrouwen in de ARAG rechtsbijstandverzekering ook groot.
Gemiddelde score: 7,2
Ik heb in de praktijk nog nooit iets met ARAG te maken gehad. Een echte beoordeling kun je pas geven als blijkt hoe een dergelijke verzekering omgaat met een verzoek/klacht/probleem.
Gemiddelde score: 7,1
Tot op heden goede ervaringen gehad met ARAG.
Gemiddelde score: 7,1
We hebben om iets simpels (veranderen van rekeningnummer) meerdere keren contact moeten zoeken omdat de afschrijvingen niet goed verliepen.
Gemiddelde score: 7,1
ARAG heeft mij goed bijgestaan in een geschil met mijn buren. Ze hebben mijn belangen goed behartigt, maar hebben de procedure op een nette, respectvolle manier gevoerd.
Gemiddelde score: 7,0
Ik heb nog nooit gebruik hoeven maken van de verzekering.
Gemiddelde score: 6,9
In alle eerlijkheid heb ik mijn scores voor een groot deel gebaseerd op ervaringen van anderen. Ook neem ik in mijn beoordelingen de bevindingen mee van onder andere consumentenprogramma's en verenigingen. Zelf heb ik namelijk nog nooit gebruik van mijn verzekering hoeven maken.
P. Attevelt
| Gemiddelde score: 6,7
Gevoel is goed over de ARAG. De zaak wordt nu, op advies ARAG, vijf jaar in portefeuille gehouden. Moet nu zelf in de gaten houden wanneer die vijf jaar voorbij zijn en dan eventueel aan de bel trekken. Akte van ARAG na die vijf jaar had ik zeer op... Lees verder » prijs gesteld. De toekomst zal dus moeten uitwijzen of dit de juiste weg is.
Gemiddelde score: 6,6
Ik heb de rechtsbijstand nog niet nodig gehad, dus kan er niet over oordelen.
Gemiddelde score: 6,6
Ik ben van een andere verzekeraar overgestapt naar ARAG. Die andere was echt heel slecht. Met ARAG heb ik nog geen ervaring opgedaan en dat hoop ik lang zo te houden.
J. van Loenen
| Gemiddelde score: 6,5
Wij hadden een geschil met een aannemer over wc-verbouwing. Wij vonden de be-/afhandeling door ARAG niet geheel volgens de verwachtingen.
M. Hendriks
| Gemiddelde score: 6,4
Melding gemaakt van geluidsoverlast door bovenburen. In eerste instantie werd aangegeven dat mijn zaak een goede kans van slagen had, maar de eerste jurist gaf later aan dat dit niet het geval was. Hiermee ging ik niet akkoord, zodat er een tweede... Lees verder » jurist op werd gezet. Deze wist mij duidelijk te maken dat geluidsoverlast heel moeilijk te bewijzen is, waarmee ik uiteindelijk akkoord ben gegaan. Bleef er toch een ontevreden gevoel aan overhouden en vraag me af of er werkelijk alles uit is gehaald.
Gemiddelde score: 6,3
Advocaten moet je blijkbaar altijd achter hun broek aan zitten. Zo ook bij ARAG. Het duurt te lang voor er gereageerd wordt en als men dan reageert dan is het meestal snel om er vanaf te zijn. Je moet zelf door duwen en meer eisen stellen en je niet... Lees verder » af laten schepen. Uiteindelijk heb ik wel het resultaat gekregen (ook in juridische zin) dat ik beoogde. Maar je moet wel zelf aan de bak!
Gemiddelde score: 6,2
ARAG vergeleken met DAS. ARAG is de gunstigste schadeverzekering in ons geval (verkeer en privé).
Gemiddelde score: 5,7
Na jarenlang deze verzekering te hebben, werd ik bij die ene enkele keer dat ik advies vroeg min of meer met een kluitje in het riet gestuurd. Heb dat van meerdere mensen gehoord. Als je ze nodig hebt, geven ze ''niet thuis''.
Gemiddelde score: 5,3
Ik heb sinds een jaar of vijf een rechtsbijstandverzekering bij ARAG. Tot dusver heb ik die nooit nodig gehad, ik kan dus moeilijk zeggen wat ik ervan vind.
Gemiddelde score: 5,2
ARAG is bij ons gekomen via de werkgever van mijn echtgenoot. Zij hadden daar verzekeringen overgenomen, werden meteen twee keer zo duur. Verder nog geen contact mee gehad.
Gemiddelde score: 4,7
Duidelijker zijn over waar je rechtsbijstand voor geldt en waar niet voor. Een paar jaar geleden hadden we rechtsbijstand nodig en bleken we net niet goed verzekerd. Kon ook niet aangepast worden.
Gemiddelde score: 4,3
In verband met een arbeidsconflict waarin ik werd beticht van het omzeilen van een relatiebeding (wat pertinent niet het geval was) heb ik ARAG verzocht mijn ex-werkgever te dagen en de rollen om te keren. Men wilde hier niet aan, want geen kans van... Lees verder » slagen. Eigen advocaat ingeschakeld met het gewenste resultaat.
Gemiddelde score: 4,1
Ik heb meerdere zaken aan moeten maken voor een gecompliceerde zaak. Ik heb of geen antwoord gekregen, of achteraf, of achteraf van een adviseur die ik later kreeg. Ik heb grotendeels alles op zijn beloop moeten laten en bijna niets aan de hulp... Lees verder » gehad. Als er één persoon was die alles had gecoördineerd, dan was het een stuk beter gegaan denk ik.
Gemiddelde score: 4,0
Ik had een acuut probleem met mijn werkgever. Ik had ondersteuning bij een gesprek nodig. De telefonist verbond me niet door. Ik kon een mail sturen en dan kreeg ik over een dag of vijf antwoord. Dan moest ik nog maar afwachten welke ondersteuning... Lees verder » ik zou krijgen. Maar in principe alleen ondersteuning op afstand. Dat is natuurlijk geen manier om een arbeidsconflict op te lossen. Ik heb toen toch maar een normale advocaat genomen. Daar heb ik geen verzekering voor.