Ardanta is 50 jaar specialist in uitvaartverzekeringen en is onderdeel  van ASR Nederland N.V. Ardanta is een van de grootste uitvaartverzekeraars van Nederland. Maar een traditionele uitvaartverzekeraar is Ardanta niet. We helpen u en uw nabestaanden met praktische zaken rond de uitvaart. Ardanta helpt u ook om nu overzicht te krijgen rond overlijden. Veel praktische zaken zijn vooraf te regelen. Wat er met uw huisdier na uw overlijden gebeurt. Of welke muziek u tijdens de uitvaart wilt. En bij al deze vragen en wensen zijn we er voor u. Door het aanbieden van checklists en praktische informatie. Ook helpen we u over overlijden te praten met uw familie en vrienden. We maken het niet moeilijker dan het is. We houden het liever simpel. Overzichtelijk. En nuchter. Voor u en voor uw nabestaanden. Zodat u zich niet onnodig druk hoeft te maken. En rust krijgt. Om te genieten van het leven.

https://www.ardanta.nl
2018
  • 2018
  • 2017
  • 2016
7,0 Gemiddeld rapportcijfer
7,0 Algemene tevredenheid
7,2 Klantgerichtheid
7,2 Deskundigheid
7,1 Duidelijkheid
6,8 Vertrouwen
7,3 Contact met verzekeraar
Hoog-Laag
  • Hoog-Laag
  • Laag-Hoog

Klantreacties

Gemiddelde score: 10
Heb contact opgenomen om uit te zoeken of mijn verzekering nog voldeed aan al mijn wensen. Hebben alles naar tevredenheid behandeld betreffende al mijn wensen. Was erg tevreden.
P.J.v.d.Stelt
| Gemiddelde score: 10
Alle vragen die ik stelde, kreeg ik duidelijk antwoord.
Jaegers P.
| Gemiddelde score: 9,8
Steeds goed voorgelicht tijdens de duur van verzekering en correcte afhandeling bij overlijden van mijn vrouw.
Gemiddelde score: 9,7
Ik ben oprecht goed geadviseerd.
C. de Jong
| Gemiddelde score: 9,4
Javascript: void (0).
Ruud de Jong
| Gemiddelde score: 9,3
Duidelijke informatie op de website, gemakkelijk om af te sluiten, betrouwbare verzekeraar.
J.P. Spreij
| Gemiddelde score: 9,1
Een medewerker van Ardanta heeft contact met mij opgenomen om te checken of de dekking van mijn verzekering wel voldoende was. Dat is uitgebreid en tot mijn tevredenheid doorgesproken.
Gemiddelde score: 9,1
Ben via een elders gesloten begrafenisverzekering door overname bij Ardanta terechtgekomen.
Gemiddelde score: 9,0
Ik heb bij Ardanta al heel lang een uitvaartverzekering. Het enige wat ik hiervan merk, is dat ik elke maand premie betaal maar verder heb ik geen contact met Ardanta. Ik ga ervan uit dat mocht het eenmaal nodig zijn, Ardanta zijn werk goed uitvoert.
F. Prins
| Gemiddelde score: 8,7
Omdat ik voor het invullen van deze vragenlijst op zoek ging naar mijn polis, kwam ik tot de ontdekking dat ik die kwijt was. Daarom nam ik telefonisch contact op met Ardanta. Ik werd keurig en snel geholpen en beschik momenteel weer over alle gegevens binnen 24 uur.
Meer lezen »
F.A. Stoop
| Gemiddelde score: 8,6
Ik ben wel tevreden met Ardanta, ben al jaren daar verzekerd en heb geen klachten gehad.
A.Magendans
| Gemiddelde score: 8,5
Wij hebben al jaren de Ardanta. Zeer tevreden!
Gemiddelde score: 8,3
Bij Ardanta rechtstreeks was moeilijk, doorverwezen naar tussenpersoon en dat ging geweldig.
J.Joosten
| Gemiddelde score: 8,1
Prima verzekeraar, met over het algemeen duidelijke voorwaarden en informatie. De communicatie zou meer digitaal mogen van mij.
Gemiddelde score: 8,1
Over het algemeen ben ik zeer tevreden met Ardanta. De iets hogere prijs dan andere aanbieders wordt gecompenseerd door voorwaarden die voor mij gunstig uitkomen. Het contact met Ardanta om achter die gunstige voorwaarden te komen, was erg prettig.
j van den Burgt
| Gemiddelde score: 8,0
Goed.
Gemiddelde score: 8,0
Plotseling bleken twee oude verzekeringen onder Ardanta te vallen. Eerst kreeg ik bericht over een verzekering. Na contact en enig zoekwerk bleken ze ook een tweede onder beheer te hebben. Heb hier nooit om gevraagd: het overkomt je gewoon. Verder... Lees verder » contact heb ik niet gehad. Beoordeling kan pas na uitkeren (ergo mijn overlijden).
Gemiddelde score: 8,0
De "wens" van de klant staat centraal.
Gemiddelde score: 8,0
Sinds ik de verzekering afgesloten heb, heb ik geen enkele problemen ervaring. Website en contact is duidelijk en makkelijk.
Peter K.
| Gemiddelde score: 8,0
Ik had de verzekering eerst bij Axent afgesloten welke vanzelf naar Ardanta is overgegaan.
Anja
| Gemiddelde score: 8,0
Ik heb Ardanta gebeld over een polis uitvaart van 1945, begreep er niets van. Was nog een heel oude polis die mijn ouders hebben afgesloten. Goed uitgelegd, weer 135 euro erbij.
Gemiddelde score: 8,0
Al jarenlang ben ik klant en dit tot grote tevredenheid.
Gemiddelde score: 8,0
Goede heldere verzekering met veel ruimte voor persoonlijke wensen.
A.J.Kanters
| Gemiddelde score: 7,9
Ik kreeg een overzicht van mijn verzekeringen. Er waren wat onduidelijkheden hierover, maar na telefonisch overleg heeft de medewerker dit in orde gemaakt.
Gemiddelde score: 7,9
De beoordeling die ik heb gemaakt, is gebaseerd op de informatie welke ik heb ingewonnen toen ik mijn polissen (vanaf 1966) ging controleren. Ik kreeg daarbij alle medewerking en alles bleek te kloppen volgens gemaakte afspraken.
J van der Steen
| Gemiddelde score: 7,8
We hebben niet veel contact maar de info die we krijgen, is duidelijk. Bij het veranderen van de betalingsmogelijkheden en de noodzaak om in te loggen, waren wat vragen van ons uit. Deze zijn duidelijk beantwoord. Deze vragen waren mijns inziens zo... Lees verder » logisch dat hierop geanticipeerd had kunnen worden door vooraf deze info te delen.
Gemiddelde score: 7,7
Mijn contacten met Ardanta verlopen via een verzekeringsadvieskantoor. De mensen daar houden mij goed op de hoogte van ontwikkelingen en dergelijke en de contacten verlopen in een goede sfeer. Ik heb daar geen klagen over.
T van den Berg
| Gemiddelde score: 7,7
Goede ervaring als ik vragen heb.
Berend Plaggenborg
| Gemiddelde score: 7,6
De vraag of een elders afgesloten verzekering bij Ardanta bekend was, werd snel en efficiënt behandeld.
Gemiddelde score: 7,6
Onze vorige verzekering is overgenomen door Ardanta. Tot nu toe verloopt alles naar wens, maar we hebben nog geen vragen gehad.
a.kouseband
| Gemiddelde score: 7,5
Alle vragen welke wij stelden, zijn beantwoord. Dit alles via mailberichten. En zij stuurden ons een vernieuwd overzicht van de verzekering zonder dat wij daar specifiek om hadden gevraagd.
C.L. van der Wilden
| Gemiddelde score: 7,4
Ik ben al ruim dertig jaar klant bij Ardanta tot volle tevredenheid.
Gemiddelde score: 7,4
Geen verdere toelichting.
Gemiddelde score: 7,4
Ik heb weinig ervaring met Ardanta, omdat deze verzekering in het verleden elders is afgesloten en daarna diverse malen is overgegaan naar een andere maatschappij. Over mijn tussenpersoon ben ik heel goed tevreden.
Gemiddelde score: 7,3
Het omzetten van een kapitaalverzekering naar een naturaverzekering blijkt niet mogelijk. Het lastige is ook dat de polis van de oorspronkelijke maatschappij Amev is doorgeschoven.
j. korsuize
| Gemiddelde score: 7,3
Op zich is deze beoordeling moeilijk te geven. We hebben (gelukkig) geen gebruik gemaakt van deze verzekering. Positief is dat wel regelmatig gekeken wordt of de dekking voldoende is.
Gemiddelde score: 7,3
Na overname van Ardanta van mijn verzekering hebben ze zich keurig voorgesteld aan de telefoon en is de polis doorgenomen. Netjes en feitelijk, zonder een actief verkooppraatje ernaast te houden. Had het gevoel dat er naar me geluisterd werd.
Ria 27
| Gemiddelde score: 7,2
Graag duidelijk, helder en eerlijk.
R. van Oostenbrugge
| Gemiddelde score: 7,2
Probleem is dat ik ooit met de voorganger van Ardanta de verzekering heb afgesloten en die heeft deze overgedaan aan Ardanta. Die bellen me ongeveer één keer per jaar op om te controleren of alles nog klopt en of ik nog wensen of vragen heb. Komt heel positief over.
P.Heijnen
| Gemiddelde score: 7,1
Ik kan hier niet over oordelen, alle polissen zijn door hun overgenomen.
R.E.H. Kerkhoven
| Gemiddelde score: 7,0
Kreeg een goede indruk, uiteraard echter gelukkig nog geen ervaringen inzake een uitvaart. Kosten vind ik wel aan de hoge kant.
J. van Nistelrooij
| Gemiddelde score: 7,0
Ik heb een verzekering bij Ardanta. Deze verzekering is ooit bij Ardanta ondergebracht vanuit een andere tussenpersoon zonder dat ik hierom gevraagd heb. Heb nog nooit persoonlijk contact met Ardanta gehad.
Gemiddelde score: 7,0
Ik word altijd vriendelijk te woord gestaan. Ik krijg duidelijke antwoorden op mijn vragen.
Gemiddelde score: 6,9
Op zich prima verzekering, alleen jammer dat ze constant de premie verhogen zonder dat dat vooraf gemeld was.
Gemiddelde score: 6,8
Het enige contact met Ardanta is het jaarlijkse overzicht van onze uitvaartverzekeringen, en wij hopen ze voorlopig hiervoor niet nodig te hebben.
Gemiddelde score: 6,8
Weinig contact met Ardanta. Verzekeringen zijn door overnames van anderen hier terecht gekomen. Overnames geven weinig vertrouwen.
Gemiddelde score: 6,8
Over Ardanta heb ik geen problemen, alleen mijn adviseur had wel wat duidelijker in de info mogen zijn en sneller reageren.
Gemiddelde score: 6,5
Mijn ervaringen met Ardanta waren positief. Bij het afkopen van een oude verzekering oude dan twintig jaar werd ik vlot geholpen en het belangrijkste is dat het geld snel op mijn rekening stond.
Gemiddelde score: 6,4
Ik heb contact gehad en dat was prima verlopen, maar ik heb daarna nooit meer wat gehoord in verband met de aangepaste polis.
connie
| Gemiddelde score: 6,2
Ardanta is goed bereikbaar en heeft kundig personeel en heeft mij prima geholpen.
jan rugers
| Gemiddelde score: 6,1
De overgang is zeer moeilijk verlopen.
H.Wallet
| Gemiddelde score: 6,0
Ik heb deze verzekering eenmaal afgesloten ongeveer twintig jaar terug en heb daarbij de bank nooit meer nodig gehad. Jaarlijks krijg ik van Ardanta een nieuw aanhangsel en dat lijkt me voldoende. Misschien zou ik bij de bank een keer moeten navragen of alles nog klopt en voldoende is.
C.Meijer
| Gemiddelde score: 6,0
Men is vaak onduidelijk.
K. Jongerling
| Gemiddelde score: 6,0
Ik had een uitvaartverzekering afgesloten bij Nivo Uitvaartverzekeringen, maar deze is in september 2017 overgenomen door Ardanta. Ik heb geen ervaring met Ardanta en nog geen contact gehad, dus eigenlijk ook nog niet echt een mening.
Gemiddelde score: 5,9
Mijn uitvaartverzekering liep bij Facultatieve Verzekeringen, maar die heeft de verzekering overgedragen aan Ardanta in juni 2013. Bij mijn verzekering kreeg ik jaarlijks een overzicht van de indexering, bij Ardanta moest ik daar om vragen, anders... Lees verder » had ik die niet gekregen. Dat vond ik een duidelijk minpunt. Na contact is dit hersteld.
Gemiddelde score: 5,9
Nauwelijks tot geen communicatie vanuit de verzekeraar.
Fam. de Gans
| Gemiddelde score: 5,7
We hebben nog nooit iemand gesproken, we krijgen alleen post waarvan we beiden niets snappen.
Gemiddelde score: 5,7
De vraag was simpel: ik heb meerdere verzekeringen en die zie ik niet allemaal. Graag alles samenvoegen zodat ik één overzicht heb. Duurde lang, ging mis, duurde nog langer, is uiteindelijk wel opgelost. Het is niet meer van deze tijd dat je een... Lees verder » automatisch antwoord krijgt met 'we nemen binnen vijf werkdagen contact met u op'. Bij andere organisaties/verzekeraars doen ze dat dezelfde of de volgende werkdag. Wijzigen van bankrekeningnummer is ook moeizaam. Kan wel zelf, maar doorvoeren en bevestiging ervan traag, niet of te laat.
Gemiddelde score: 5,6
Het product, waarbij we dertig jaar premie betalen voor de begrafenisverzekering, maakt overstappen of opzeggen zeer ongunstig. Dit vind ik klantonvriendelijk en niet meer passen in deze tijd. Daarnaast hebben we geen contact meer met de... Lees verder » tussenpersoon, hij incasseert alleen maar. Niet fijn.
Gemiddelde score: 5,4
Ik vind de formuleringen in het algemeen te moeilijk.
A M de V
| Gemiddelde score: 5,3
In het verleden heb ik de verzekeringen afgesloten bij Stad Rotterdam, dat werd zonder mededeling overgeheveld naar a.s.r. en wederom zonder enige mededeling overgezet naar Ardanta. Ik moest dit ontdekken via het afschrift van mijn betaling. Toen ik... Lees verder » daar over reclameerde bij Ardanta, kreeg ik te horen: wij hebben geen adres van u. In mijn opinie de grootst mogelijke onzin. Vandaar deze lage beoordeling.
Richard
| Gemiddelde score: 5,3
In het algemeen heb ik weinig vertrouwen in verzekeraars. Veelal zijn ze gericht op een zo hoog mogelijk rendement te verkrijgen voor de aandeelhouders en betalen de verzekerden feitelijk de rekening. Daarnaast heb ik mijn verzekering al een kleine... Lees verder » vijftig jaar. Door fusies et cetera is de polis in handen gekomen van Ardanta. Feitelijk heb ik zelf daar nooit bewust voor kunnen kiezen.
Gemiddelde score: 5,0
Heb nog nooit contact gehad met Ardanta, zij hebben de verzekering ooit overgenomen van andere maatschappij.
E.H.Blaauwendraad
| Gemiddelde score: 4,9
Adreswijzigingen van kinderen die getrouwd zijn en ander adres kregen, zeer moeizaam.
Gemiddelde score: 4,7
Ik was "automatische overgezet" naar Ardanta via de "middleman" zonder uitleg/informatie. Heeft heel lang geduurd voordat ik alles op een rijtje met ze had, maar uiteindelijk waren ze goed.
Gemiddelde score: 4,0
Onvoldoende duidelijkheid over wat precies gedekt wordt en op welke wijze dit te zijner tijd verzilverd kan worden.
Gemiddelde score: 3,7
Het vertrouwen in financiële instellingen als verzekeraars en banken is zeer laag. Eigenbelang voorop. Zolang de klant betaalt, ben je klant. Als er iets geclaimd wordt, is dat niet de bedoeling van een verzekeringmaatschappij en wordt het moeilijk.
Gemiddelde score: 3,2
Mijn uitvaartverzekering heb ik in het verleden afgesloten bij de Facultatieve. Deze verzekering is overgenomen door Ardanta. Bij de oude verzekering zou ik alles vergoed krijgen en dat hebben ze allemaal laten vervallen en nu krijg ik bijna niets meer vergoed.
Mevr.W Esser-Berns
| Gemiddelde score: 1,4
Mijn man is drie maanden geleden overleden en Ardanta heeft alle mogelijke smoesjes verzonnen om maar niet te hoeven betalen. Dat terwijl wij al vanaf 1970 een verzekering hadden. Ik ben zeer teleurgesteld in Ardanta. Nu moet ik zelf nog een 800 euro erbij ophoesten.
H. Wetselaar
| Gemiddelde score: 1,0
Een jaar of 55 geleden sloot ik voor mijn gezin een polis bij de Facultatieve af. De eerste jaren werd daar rente op bijgeschreven en ik werd door de verzekeraar goed jaarlijks op de hoogte van allerlei relevante ontwikkelingen gehouden. Zeer tegen... Lees verder » mijn wil en (naar ik later moest vaststellen) op een buiten onaangename wijze zijn onze polissen opgeslokt door Ardanta. Wij zijn er niet blij mee!
Gemiddelde score: WN
Ik kan niet iets zeggen omdat ik via verschillende verzekeraars opeens mijn verzekering bij Ardanta had lopen. Verder geen idee hoe het gaat, loopt, klantvriendelijkheid enzovoort.