Ardanta is 50 jaar specialist in uitvaartverzekeringen en is onderdeel  van ASR Nederland N.V. Ardanta is een van de grootste uitvaartverzekeraars van Nederland. Maar een traditionele uitvaartverzekeraar is Ardanta niet. We helpen u en uw nabestaanden met praktische zaken rond de uitvaart. Ardanta helpt u ook om nu overzicht te krijgen rond overlijden. Veel praktische zaken zijn vooraf te regelen. Wat er met uw huisdier na uw overlijden gebeurt. Of welke muziek u tijdens de uitvaart wilt. En bij al deze vragen en wensen zijn we er voor u. Door het aanbieden van checklists en praktische informatie. Ook helpen we u over overlijden te praten met uw familie en vrienden. We maken het niet moeilijker dan het is. We houden het liever simpel. Overzichtelijk. En nuchter. Voor u en voor uw nabestaanden. Zodat u zich niet onnodig druk hoeft te maken. En rust krijgt. Om te genieten van het leven.

https://www.ardanta.nl
2019
  • 2019
  • 2018
  • 2017
  • 2016
6,9 Gemiddeld rapportcijfer
6,9 Algemene tevredenheid
6,9 Klantgerichtheid
7,0 Deskundigheid
6,9 Duidelijkheid
6,7 Vertrouwen
7,1 Contact met verzekeraar
Hoog-Laag
  • Hoog-Laag
  • Laag-Hoog

Klantreacties

Gemiddelde score: 9,6
Ik wilde weten of ik voldoende verzekerd was voor een crematie en de medewerker is bij me thuis geweest en heeft alle tijd genomen om mijn vragen te beantwoorden. De afspraak was snel gemaakt en ik weet nu waar ik aan toe ben. De medewerker wist... Lees verder » over alle aspecten van een crematie in mijn situatie genoeg.
R.Bleije
| Gemiddelde score: 9,5
Krijg duidelijke antwoorden op alle vragen en uitleg over consequenties bij wijzigingen. Alles wordt na telefonisch overleg ook nog schriftelijk bevestigd.
Gemiddelde score: 9,5
Erg duidelijk wat het product inhoudt. Aanrader om hier af te sluiten.
R. de Jong
| Gemiddelde score: 9,0
Duidelijke informatie op de site van Ardanta. Gemakkelijk om een verzekering af te sluiten.
C. van den Oever
| Gemiddelde score: 8,9
Ik word altijd goed op de hoogte gehouden wat betreft mijn verzekering. Als er dingen veranderen in de kosten of het bedrag dat uitgekeerd gaat worden bij overlijden wordt dat altijd van tevoren bekend gemaakt. En bij recht op winstdeling staat... Lees verder » alles altijd netjes en duidelijk in een overzichtelijk schema. Als er telefonisch contact is met een medewerker is deze altijd vriendelijk en behulpzaam. Als iets voor mij niet helemaal duidelijk is, nemen ze de tijd om het uit te leggen. Ook is het duidelijk wat er precies gedekt is en hoeveel er wordt uitgekeerd. Als ik telefonisch contact heb met een medewerker is deze altijd zeer beleefd en behulpzaam.
Gemiddelde score: 8,4
Vriendelijkheid. Deskundigheid en goed begrijpbaar vind ik het belangrijkste.
Gemiddelde score: 8,0
In de loop van de jaren is onze uitvaartverzekering enkele keren overgegaan naar een andere naam, door overname of samengaan van verzekeraars. Contact gaat meestal over aanpassing van de verzekerde bedragen. De informatie is dan duidelijk en helder.
Gemiddelde score: 8,0
Met Ardanta heb ik niet veel te maken gehad. Gelukkig maar, want een beroep doen op een verzekering is vaak niet leuk. Wat ik fijn vond, is toen ik Ardanta nodig had vanwege het overlijden van mijn vader en het uitkeren van de polis zij goed... Lees verder » bereikbaar waren. Ik werd vriendelijk en snel geholpen. De post werd al snel geadresseerd aan 'de erven van' en wijzigingen die werden doorgegeven, zijn goed opgepakt. Ik heb dit als prettig ervaren. Ardanta staat niet op de voorgrond, maar is er als je hen nodig hebt.
Gemiddelde score: 7,9
Gewoon goede verzekeraar. Geen poespas.
J. Roodenburg
| Gemiddelde score: 7,9
In mijn herinnering heeft Ardanta jaren geleden een verzekeraar overgenomen alwaar ik verzekerd was. Dat is zonder enig probleem verlopen met tijdige en adequate informatie. Recent is mijn echtgenote overleden, die eveneens een polis bij Ardanta had... Lees verder » die eerder was afgesloten bij een door Ardanta overgenomen verzekeraar. De financiële afwikkeling van haar overlijden is correct en snel afgehandeld door Ardanta. Daarnaast ontvang ik ieder jaar een overzicht van Ardanta met daarop de actuele stand van zaken met betrekking tot mijn verzekering. Derhalve mijn positieve beoordeling.
Meer lezen »
A. van de Wiel
| Gemiddelde score: 7,8
Ik ben tevreden op de wijze waarop ik op de hoogte gehouden word over de ontwikkelingen. Deze zijn altijd duidelijk en goed leesbaar. Geven een goed beeld van de toekomstige ontwikkelingen en bieden van daaruit ook vrijblijvende mogelijkheden aan.... Lees verder » De voorwaarden zijn nog wel wat ingewikkeld om uit te pluizen, maar dat is overal zo. Dit neem ik dan ook niet mee in mijn beoordeling.
Gemiddelde score: 7,8
Wij hebben Ardanta gekozen voor onze uitvaartverzekering. Nadat wij vergelijkingen hadden gedaan op internet, vonden wij Ardanta als beste uit de bus komen.
Gemiddelde score: 7,7
De uitvaartverzorger heeft contact gehad met de verzekeringsmaatschappij. Volgens mij is alles naar tevredenheid verlopen. Zelf geen contact gehad.
M. van Putten
| Gemiddelde score: 7,7
Mijn vraag werd snel en adequaat beantwoord door de medewerker van Ardanta. In één keer geholpen.
Gemiddelde score: 7,6
Ardanta kennen wij nog maar kort in verband met overname van onze uitvaartpolissen van een andere verzekeraar, maar onze ervaring met Ardanta is dat zij professioneel handelen en betrouwbaar lijken.
Gemiddelde score: 7,4
Nadat mijn uitvaartverzekering was overgegaan van Axent-AEGON naar Ardanta, had ik bepaalde vragen. Deze zijn snel en naar tevredenheid beantwoord.
Gemiddelde score: 7,4
Ik heb een begrafenispolis bij Ardanta. Ik betaal automatisch. Of zij doen wat zij zeggen, weet ik pas als het moment daar is.
Leo Paans
| Gemiddelde score: 7,4
Bij het aangaan van de verzekering word je, indien je daar om vraagt, heel goed geholpen om je keuze definitief te maken. Het verloop van de aanvraag gaat snel en je kunt je gegevens online als wel op papier bekijken en bij vragen kun je altijd terecht bij de verzekeraar.
Dhr. Terlouw
| Gemiddelde score: 7,3
Ik krijg heldere informatie over mijn uitvaartverzekering, maar verder heb ik geen contact en hoop dat ook heel lang niet te hebben! En dan nog zal het met mijn nabestaanden zijn en niet zelf. En dan ga ik ervan uit dat ze die eerlijk ondersteunen.
Gemiddelde score: 7,1
De telefonische bereikbaarheid viel wat tegen, maar schijnt (blijkt) bij deze tijd te horen. De informatie is goed te noemen.
L.W. van Seters
| Gemiddelde score: 7,1
Ardanta stuurt periodiek duidelijke informatie en een gewenste wijziging werd keurig verwerkt.
Y. Venloo
| Gemiddelde score: 7,0
Geen toelichting.
Jurijn
| Gemiddelde score: 6,9
Ardanta verzekert mij van een gedeeltelijk gedekte uitvaart zodat ik mijn familie hiermee kan ontlasten na mijn overlijden.
M. Van de Wall
| Gemiddelde score: 6,6
We hebben nog geen gebruik van hun hoeven te maken, gelukkig. We zijn via via bij hun terechtgekomen, overnames.
Gemiddelde score: 6,6
Ardanta heeft mijn begrafenisverzekering overgenomen van een andere verzekering die mijn originele begrafenisverzekering weer had overgenomen. Deze schimmige overnames waarbij mij niets wordt gevraagd helpen mijn vertrouwen niet echt. Bovendien heb... Lees verder » je geen idee wie of wat de partij is door wie je verzekering wordt overgenomen. Vandaar dat mijn beoordeling vol met vraagtekens is.
Gemiddelde score: 6,5
Doen wat je verwacht, maar meer niet.
Gemiddelde score: 6,4
Heb er weinig gevoel bij, het is een verzekeraar zoals zovelen. Handig om te hebben, maar ze zitten er niet voor de "klant".
Gemiddelde score: 6,4
Ik ben tevreden over Ardanta. Ze zijn gemakkelijk te bellen en geven snel en duidelijk antwoord.
Gemiddelde score: 6,3
Ik heb eigenlijk weinig te maken met Ardanta. Ik betaal maandelijks premie en af en toe krijg ik een e-mail of brief met de stand van zaken. Misschien is er wat te weinig communicatie, realiseer ik mij nu. Mijn ouders hebben de uitvaartverzekering... Lees verder » afgesloten en ik heb hem overgenomen toen ik op mijzelf ging wonen. Inhoudelijk weet ik eerlijk gezegd te weinig waarvoor ik betaal. Maar dat is uiteraard niet alleen de verantwoordelijkheid van Ardanta, maar ook die van mijzelf.
J.W. van 't Zand
| Gemiddelde score: 6,3
Ik heb alleen begrafenisverzekeringen voor mijzelf, mijn vrouw en onze kinderen. Niet afgesloten bij Ardanta, maar bij verzekeraar die ooit door hen is overgenomen. Zo'n verzekering loopt, ze incasseren maandelijks de premie en verder heb je... Lees verder » hopelijk zo lang mogelijk niets met hen te maken te hebben.
Gemiddelde score: 6,2
Ik krijg niet helemaal helder wat de gevolgen zijn als ik een polis van mijn kinderen beëindig omdat ze zelf willen kiezen voor een andere levensverzekering. Heb ik dan al die jaren voor niets betaald? Ik heb een polis afgesloten bij de Nederlandse... Lees verder » Begrafenisverzekering begin jaren 90. Ardanta heeft deze overgenomen en de polisvoorwaarden zijn mij niet geheel duidelijk. De varianten die zij op mijn polis benoemen, staan niet op de site en is niet geheel duidelijk wat er gebeurt bij overlijden.
Helen
| Gemiddelde score: 6,0
Mijn oude verzekeringen zijn iedere keer overgenomen door een nieuwe verzekeraar en nu weer door Ardanta. Het enige wat je leest is dat de voorwaarden ook overgenomen worden. Maar die zijn onleesbaar voor een leek. Ik had gewild dat ze gewoon een... Lees verder » overzicht erbij hadden gedaan met de huidige voorwaarden, zodat ik duidelijk weet waar ik aan toe ben.
R Krol
| Gemiddelde score: 6,0
Hoewel het antwoord technisch juist is, heeft het mij nog wel wat gepuzzel gekost om het te begrijpen en de consequenties inzichtelijk te krijgen. Ik ben WO afgestudeerd, het gaat onbegrijpelijk zijn voor lager opgeleide mensen.
Gemiddelde score: 5,8
Ik heb van huis uit deze overlijdensverzekering mee gekregen. Destijds was dit bij AEGON, dit werd na jaren ineens zonder bericht vooraf Axent, en weer een paar jaar later ook weer zonder enig bericht werd dit Ardanta. Dus ik weet niet zo goed wat... Lees verder » ik er van moet vinden. Daar ik mijn polis inmiddels na 30 jaar volledig betaald heb en ik dus hier geen maandelijkse kosten meer aan heb. Maar ik heb nooit contact gehad, wel kreeg ik toen het Ardanta geworden was keurig netjes de rentebijschrijvingen van de twee jaren ervoor, die ik bij Axent nooit gehad had.
Gemiddelde score: 5,7
Ik heb circa 30 jaar geleden een overlijdensverzekering afgesloten bij iemand aan de deur. 9 jaar geleden overleed mijn man. Ik werd toen goed geholpen. Daarna is de verzekering telkens bij een andere firma terechtgekomen. Het enige wat ik telkens... Lees verder » hoorde via de mail is dat het duurder werd. Ooit kon ik ook bioscoopkaartjes krijgen als ik me hoger zou verzekeren. Dat vond ik zó raar! Nu zit ik dus bij Ardanta waar ik niets vanaf weet. En ik krijg er pas wat mee te maken als ik overlijd. Dus daarna zouden jullie bij mijn nabestaanden na moeten gaan of het goed verlopen is.
Gemiddelde score: 5,6
Ik heb al jaren een overlijdensverzekering. Deze is een paar keer van verzekeraar veranderd en zit nu bij Ardanta. Ik heb mijn polis opgevraagd, maar kreeg een summiere uitdraai van wat gegevens. Zowel van Ardanta als van tussenpersoon weinig service en betrokkenheid.
Gemiddelde score: 5,5
Verzekeraar zette bij het geven van een voorstel niet alle verzekeringen bij elkaar. Daarnaast slechte communicatie bij verzoek tot wijzigen. Lange doorlooptijd.
Gemiddelde score: 5,4
Ik heb ooit contact gehad met Ardanta, omdat zij mijn overlijdensverzekering van NIVO (ik geloof dat het zo heette) overnamen. Ik heb toen gevraagd of ik ook mijn kinderen bij de verzekering kon laten inschrijven. Dat kon, maar met heel veel... Lees verder » moeilijk gedoe. Ingewikkelde zaken. Omdat ik nog te veel in het leven sta, heb ik nog geen actie ondernomen om onderzoek te doen naar andere verzekeringen, maar dat ga ik wel doen!
H.Wisse
| Gemiddelde score: 5,2
Heb een uitvaartverzekering bij Ardanta voor mijn vrouw op natura basis en als de tijd daar is, kan ik pas beoordelen of de verzekeringsmaatschappij aan zijn verplichtingen voldoet. Verder heb ik niet veel tot geen vertrouwen in... Lees verder » verzekeringsmaatschappijen, daar ze altijd meer beloven dan nakomen, dit uit eigen ervaring.
Gemiddelde score: 4,9
Heb een negatief gevoel bij verzekeraars. Je mag wel premie betalen maar je krijgt er niets voor terug. En dat is niet alleen bij Ardanta zo, maar bij alle verzekeraars.
Gemiddelde score: 4,6
Ik ben bij Ardanta terecht gekomen doordat wel vier keer mijn polis doorverkocht is. Hier heb je als polishouder niets over te zeggen, je krijgt opeens bericht.
B Hartman
| Gemiddelde score: 3,0
Aangeven wat banken voor invloed hebben.
R. ten Napel
| Gemiddelde score: 1,0
Via onder andere de Facultatieve en daarna een ander bij deze maatschappij voor een uitvaartverzekering terechtgekomen. Dit binnen een paar jaar. Het was dus niet mijn vrije keuze om voor Ardanta te kiezen, met andere woorden is mij opgedrongen. Dus... Lees verder » helaas kan ik niet vertellen hoe het met het afhandelen na mijn overlijden zal gaan. De enige post welke ik krijg, is de waarde van de polis. De kosten op dit moment en of dit wel/niet voldoende is. Natuurlijk, inherent aan een verzekering is het niet voldoende, dus er is een berekening bij wat ik bij kan betalen! Dat is gewoon het uitgangspunt van een verzekering en zeker van een begrafenisverzekering.