2018
  • 2018
  • 2017
  • 2016
7,2 Gemiddeld rapportcijfer
7,0 Algemene tevredenheid
7,5 Klantgerichtheid
7,5 Deskundigheid
7,3 Duidelijkheid
6,8 Vertrouwen
Contact met verzekeraar
Dit cijfer ontbreekt omdat in het panel het aantal klanten dat recentelijk contact heeft gehad met de verzekeraar te laag is
Hoog-Laag
  • Hoog-Laag
  • Laag-Hoog

Klantreacties

Gemiddelde score: 9,6
Avéro is duidelijk, meegaand en klantgericht.
A. Fraats
| Gemiddelde score: 9,3
Ik maak zelden gebruik van de door mij afgesloten verzekeringen, maar dit jaar moest ik een beroep doen op de reisverzekering in verband met een ongeval in Edinburgh. De afhandeling van mijn aanvraag en de informatie die ik kreeg, kostten naar mijn mening te veel tijd.
Michiel Sch”ller
| Gemiddelde score: 9,1
Duidelijk, eerlijk, hulpvaardig, betrouwbaar, goede prijs-kwaliteitverhouding.
C.v.G
| Gemiddelde score: 9,0
Goede verzekering.
J. van Moerkerk
| Gemiddelde score: 8,9
Een paar maanden geleden een hevige storm geweest. Ik had meerdere schades: huis, schuur et cetera. De contactpersoon heeft mij heel goed geholpen met het wegwijs maken in de procedures.
Ineke van Nispen
| Gemiddelde score: 8,9
Wij zijn erg tevreden over FDC Breda. Dat is onze tussenpersoon. Na een flinke lekkage weinig trammelant gehad en is keurig gerepareerd met nieuwe plafondbekleding door keurig bedrijf. Wij zijn door hen geadviseerd en op die manier bij Avéro Achmea... Lees verder » uitgekomen. Voor woonverzekering en aansprakelijkheid en recht.
N.benschop
| Gemiddelde score: 8,8
De schade werd goed beschreven en er werd altijd meteen uitgelegd wat de mogelijkheden waren, ook als ze niet gedekt waren. Verder werd het vlot afgehandeld. Het was voor mij niet nodig om er veel moeite voor te doen.
C. de Wilde
| Gemiddelde score: 8,8
Prima partij met goede polisvoorwaarden.
J. van Tuijl
| Gemiddelde score: 8,7
Ik heb nog nooit rechtstreeks contact gehad met Avéro Achmea. Alles loopt via Bureau Jansen uit Veldhoven (tussenpersoon) waar ik al ruim dertig jaar zeer tevreden over ben. Ze zijn heel duidelijk in hun communicatie/uitleg, zeer klantvriendelijk... Lees verder » en helpen me enorm goed bij onder andere elke schade.
Gemiddelde score: 8,6
Ik heb met Avéro zelf weinig te maken, maar mijn tussenpersoon is geweldig en de verzekering heeft tot nu toe geen problemen opgeleverd.
Meer lezen »
Gemiddelde score: 8,5
Een verzekering leer je pas kennen wanneer je schade claimt. Recentelijk grote schade gehad. Deze is met veel kennis, zorg en netheid opgelost. Helaas heeft mijn tussenpersoon besloten om de verzekering elders onder te brengen.
Gemiddelde score: 8,5
Er was onenigheid binnen het kantoor van onze bemiddelaar over het eigen risico voor deze schade. Een beetje raar vind ik. Uit coulance heb ik nu geen eigen risico hoeven te betalen, maar dit zou toch duidelijk moeten zijn bij hen. Verder alleen maar goede ervaringen.
Gemiddelde score: 8,4
Het is alleen jammer dat ze stoppen met de particuliere autoverzekering eind september 2018. Maar we hebben inmiddels een nieuwe verzekering.
R. te Mebel
| Gemiddelde score: 8,3
Tot nu toe zijn alle issues soepel en naar tevredenheid opgelost, verstrekte info was zodanig dat dit vertrouwen gaf. Ook info vooraf was goed.
Gemiddelde score: 8,2
De tussenpersoon heeft alles voor mij uitgezocht en heeft mij de verzekeringen van Avéro/Achmea aangeboden.
Gemiddelde score: 8,2
Wij zijn tevreden, omdat opgegeven schades snel afgehandeld werden en we ook duidelijk te woord werden gestaan.
Gemiddelde score: 8,1
Ik ben over het algemeen erg tevreden over mijn verzekering. Soms kan de informatie iets duidelijker.
I.Verweij
| Gemiddelde score: 8,0
De keren dat ik mijn verzekeraar nodig had, ben ik zelf naar het kantoor gegaan. Werd vriendelijk ontvangen en ze luisterden goed en hebben mij prima geadviseerd en geholpen.
R.Gietel
| Gemiddelde score: 8,0
Ik ben positief over de producten die Avéro levert.
Gemiddelde score: 8,0
Ik ben tevreden over de maatschappij omdat ik bij contact altijd goed word geholpen. Zij geven zelfs tips om de verzekering te optimaliseren, ook als die optie goedkoper is.
Gemiddelde score: 8,0
Avéro Achmea is via de bemiddelaar goed bereikbaar. Geen onbevredigende situaties gekend tot nu toe.
Gemiddelde score: 8,0
We zijn zeer tevreden over Avéro Achmea want we zijn altijd adequaat geholpen. De mensen bij Avéro Achmea zijn goed op de hoogte van hun producten.
Gemiddelde score: 7,9
Als we ze nodig hadden dan hielpen ze ons altijd goed.
Hans vd Lanz
| Gemiddelde score: 7,8
Ik heb alleen ervaring in het afsluiten. Omdat ik nog nooit schade heb gehad, is het beoordelen van handelen in die gevallen wat moeilijk.
Algemeen
| Gemiddelde score: 7,7
Is wel duidelijk.
Gemiddelde score: 7,6
Goede verzekeraar. Duidelijk! Alles overzichtelijk en goed geregeld.
J. Koedam
| Gemiddelde score: 7,6
Gewoon zeer tevreden!
t.k.j. wagenaar
| Gemiddelde score: 7,4
Zeer duidelijk en naar tevredenheid informatie verstrekt.
Gemiddelde score: 7,3
Goede verzekering, juiste dekking.
Gemiddelde score: 7,0
Nog geen ervaring met schades en dergelijke.
I.Hulshof
| Gemiddelde score: 7,0
Een derde persoon had een eenzijdig ongeluk gehad in mijn auto. Alles werd keurig opgelost en ik hoefde daar zelf weinig voor te doen.
Gemiddelde score: 7,0
Begrijpen wat een verzekering inhoudt en dekt, is heel lastig en vaak denk je het zal wel goed zijn. Bij Avéro Achmea is de uitleg redelijk duidelijk. Wat ons stoort, is het gemak waarmee Avéro Achmea zijn voorwaarden aanpast. Waarom: een... Lees verder » verzekering is een afspraak tussen twee partijen die niet zomaar veranderd kan worden als dat de verzekeraar goed uitkomt. Die mogelijkheid heeft de verzekerde niet omdat de verzekeraar dat niet accepteert.
Gemiddelde score: 6,7
Was altijd erg tevreden, maar heb recent een brief gehad dat Achmea alleen nog maar voor bedrijven werkt. De particulier levert blijkbaar niet genoeg op. Erg jammer.
Gemiddelde score: 6,7
Ik ben redelijk tevreden met Achmea, al is het lezen van de polis een tijdrovende zaak.
F.W. Boon
| Gemiddelde score: 6,7
Ik ben al meer dan vijftig jaar klant bij Centraal Beheer en meestal gaat de afwikkeling van schade of verzekering goed, maar niet altijd. Ik heb de indruk dat er dan gewerkt wordt via een callcenter. Mijn autoverzekering werd ineens meer dan 100%... Lees verder » duurder. Een duidelijke verklaring waarom kon er niet gegeven worden. Mijn auto is nu dus bij de ANWB verzekerd en zelfs nog iets goedkoper dan voorheen bij Centraal Beheer.
Gemiddelde score: 6,5
Ik ben wel eens bang dat ik denk dat ik goed verzekerd ben, maar dan blijkt dat er voorwaarden zijn die het weer uitsluiten. Ik heb er gelukkig nog nooit mee te maken gehad.
cme van der linden
| Gemiddelde score: 6,5
Als ik gebruik maak, is het zo geregeld.
Gemiddelde score: 6,0
Dat Avéro nu ineens stopt met schadeverzekering voor particulieren en zich alleen nog richt op bedrijven. Het eerste wat dan in me op komt is, is daar weer meer geld mee te verdienen?
Gemiddelde score: 5,5
Ben twee jaar bij Avéro Achmea verzekerd geweest en nu zeggen ze de polis op omdat ze geen particuliere verzekeringen meer aanbieden. Kan ik dus opnieuw een nieuwe verzekering ergens anders uitzoeken. Wat een gedoe.
B. Roelfsema-Hulshof
| Gemiddelde score: 5,4
Nu blijkt ineens dat Avéro een eigen risico heeft van 150 euro bij schades, waar dat een jaar of anderhalf geleden niet het geval was. Nooit is daar informatie over gekomen of een wijziging van de polisvoorwaarden gestuurd.
Gemiddelde score: 5,3
Ik heb altijd de indruk, bij elke verzekering die ik heb of gehad heb, dat het meer betalen is om te voorkomen dat je flink moet gaan dokken als er iets gebeurt.
B.Post
| Gemiddelde score: 5,2
Ik voel me in de maling genomen, mijn familie was al heel lang verzekerd bij dit bedrijf en nu hebben ze per 07-08-2018 alles opgezegd omdat dit niet meer winstgevend is en zij alleen nog maar zakelijke klanten nemen.
Gemiddelde score: 5,0
Avéro Achmea stopt per 1 oktober met de door mij afgesloten verzekeringen, dus commentaar heeft weinig zin. De nieuwe verzekeringen zal ik rechtstreeks via internet bij een maatschappij afsluiten, dus zonder tussenpersoon.
Gemiddelde score: 4,8
Als je een schade meldt, krijg je een heel veel lastige termen in plaats van simpele vragen.
E. de Klein
| Gemiddelde score: 4,0
Vertrouwen in bank- en verzekeringswezen gedaald tot minimum. Avéro Achmea maakt hier geen uitzondering op.
JPM
| Gemiddelde score: 2,9
Na 24 jaar wordt de inboedel, opstal en aansprakelijkpakket opgezegd onder het mom van wij gaan ons op bedrijven richten. Een alternatief is er gevonden bij a.s.r. die een aanbieding gaat doen als Avéro de gegevens mag doorsturen naar a.s.r.... Lees verder » Toestemming gegeven. Nooit meer iets van gehoord! Dus op het laatste moment ergens nog een verzekering moeten afsluiten. Verder worden op de website van Avéro Achmea de consumentenproducten nog gewoon aangeboden. Jarenlange goede ervaring in drie maanden helemaal naar de kloten geholpen.