Centraal Beheer gelooft in oplossingen
Je kent ons vast van de reclames ‘Even Apeldoorn bellen’: de langstlopende commercialreeks van Nederland. Daarnaast hebben we  ook al meer dan 100 jaar ervaring in verzekeren.
Niet alleen voor de particuliere klant, maar ook voor de zakelijke: op het gebied van  schade, financiële diensten en pensioenen.

Altijd bereikbaar en transparant
We verkopen onze producten en diensten rechtstreeks aan jou. Dus zonder tussenpersonen. Dat werkt snel en gemakkelijk.
Je kunt ons altijd bereiken. Omdat je een vraag hebt. Of schade. 24/7 bereikbaar: dat maken we voor je waar. Doordeweeks, ’s avonds, in het weekend of op feestdagen. Appen, e-mailen, chatten, bellen je bereikt ons altijd. Op de manier zoals jij dat wilt.

Jouw probleem is onze uitdaging
Werken aan oplossingen. Dat is wat we doen. Zodat jij er nooit alleen voor staat.. Met oog voor wat er om ons heen gebeurt. Dus zijn we ook bezig met oplossingen voor nieuwe ontwikkelingen. Zo helpen we de deeleconomie. Zo maken we hulp bij pech onderweg een stuk makkelijker. Zo helpen we morgen. Zo helpen we jou!

http://www.centraalbeheer.nl
2018
  • 2018
  • 2017
  • 2016
7,5 Gemiddeld rapportcijfer
7,6 Algemene tevredenheid
7,5 Klantgerichtheid
7,7 Deskundigheid
7,5 Duidelijkheid
7,4 Vertrouwen
7,9 Contact met verzekeraar
Hoog-Laag
  • Hoog-Laag
  • Laag-Hoog

Klantreacties

P.van Duren
| Gemiddelde score: 10
Schade direct opgelost, snel en deskundig.
J.A van Uden
| Gemiddelde score: 10
Het is voor ons de beste verzekeringsmaatschappij en regelt alles op een goede en snelle manier.
N. Schuiten
| Gemiddelde score: 10
Heel duidelijk en echt meedenken.
E. Dalmolen
| Gemiddelde score: 9,8
Wij zijn al jaren bij Centraal Beheer en hebben zeer goede ervaringen met deze verzekeraar. We hebben wel eens schade gehad en toen werd er niet moeilijk gedaan over afhandeling en/of uitbetaling. Ik zie er nooit tegenop deze verzekeraar te... Lees verder » bellen/appen/mailen (ook zo makkelijk dat ze diverse vormen van communicatie hanteren). Wij raden anderen al jaren deze verzekeraar aan wanneer er wordt gesproken over verzekeringszaken. Wij zeggen wel eens: "misschien is Centraal Beheer niet de goedkoopste, maar wel de beste in voorwaarden, afhandeling en gemak en wij zouden om de hoogte van de premie zeker niet overstappen naar een goedkopere verzekeraar". Kortom: alleen maar lof!
A. Brouwer
| Gemiddelde score: 9,7
Ik had schade aan mijn auto. Ik heb meteen telefonisch contact opgenomen. Ik was best zenuwachtig en werd door de medewerkster gerustgesteld. Ze begeleidde mij in de gang van zaken, dat gaf mij enigszins rust. En alles is naar tevredenheid daarna afgehandeld.
Wijnhoud
| Gemiddelde score: 9,7
Heb schade gemeld en zij hebben alles netjes afgewerkt.
D van der Stigchel
| Gemiddelde score: 9,6
Zeer betrouwbaar, belooft wat is afgesproken, voel mij veilig.
M. Blokland
| Gemiddelde score: 9,6
Ik vond het digitaal melden erg moeilijk gaan.
Gemiddelde score: 9,4
Jaren geen gebruikgemaakt van schade-uitkering.
D. Kronenburg
| Gemiddelde score: 9,1
Kundige medewerkers, vriendelijk en in het belang van de klant denken. Bij ieder contact wordt het verzekeringspakket geheel of gedeeltelijk doorlopen of actualiseren noodzakelijk is. In mijn geval scheelde mij dat een behoorlijk bedrag per maand,... Lees verder » doordat een andere verzekeringsvorm met zelfs uitgebreidere dekking goedkoper werd aangeboden. Klasse!
Meer lezen »
Gemiddelde score: 9,0
Als ik contact heb, wordt er altijd geluisterd en vooral meegedacht. Ook al gaat mijn vraag ergens anders over, bij Centraal Beheer Achmea denken ze altijd net iets verder mee waardoor het regelmatig voorkomt dat mijn premie omlaag gaat.
Gemiddelde score: 9,0
Prima club!
E.Westerink
| Gemiddelde score: 9,0
Altijd al bij Centraal Beheer verzekerd, voldoet prima.
Gemiddelde score: 9,0
Ik ben zeer positief over de contacten. Weliswaar had ik geen schade, maar kreeg ik advies in moeilijke zaken als bij een buurman die aan ons huis vast ging bouwen. Ik heb me goed gesteund gevoeld.
M. Otten
| Gemiddelde score: 8,9
De terugkoppeling tussen de schade-expert en Centraal Beheer Achmea verliep niet goed. We hebben er zelf achteraan moeten bellen om naar de status te vragen. Daarna werd vanuit Centraal Beheer Achmea alsnog contact gezocht met de schade-expert en... Lees verder » werd alles alsnog correct afgehandeld. Met de huidige automatisering zou je verwachten dat een case niet te lang blijft liggen. Maar al met al is het daarna correct opgelost en zijn we goed geïnformeerd.
van Bommel
| Gemiddelde score: 8,9
Mijn schade betrof een eigen risico schade. Men heeft mij direct voorgerekend wat de gevolgen zouden zijn financieel. Dat vond ik zeer handig om mijn beslissing van wel of niet verzekerde schade te bepalen.
M.Ruhe
| Gemiddelde score: 8,9
Een enkele keer blijkt dat een schade niet gedekt wordt door mijn verzekering. Dan krijg ik in begrijpelijke taal uitgelegd waarom dat zo is, maar vrijwel altijd is de schade gedekt. Dan krijg ik probleemloos een alleszins fatsoenlijke vergoeding uitgekeerd, zonder dat ik daarover moet zeuren.
Gemiddelde score: 8,8
Mogelijkheid om (zelf) rechtstreeks verzekeringen af te sluiten. Goed toegankelijk via website. Grote maatschappij.
Gemiddelde score: 8,8
Het vinden van het aantal schadevrije jaren en de gevolgen van eigen schade hierop en op de premie zijn niet makkelijk te vinden en ook onduidelijk.
F. Thomas
| Gemiddelde score: 8,8
Uitstekende betrouwbare verzekering met snelle afhandeling.
Rien van der Meer
| Gemiddelde score: 8,7
Altijd prima contacten. Eenmaal bleek ik een andere verwachting van een verzekering te hebben dan wat later bleek. Onvoldoende voorgelicht vond ik. Maar de algemene ervaring is altijd prima.
p.simons
| Gemiddelde score: 8,7
Afspraken komen ze na en ze luisteren ook goed om een verzekering af te sluiten die bij je past. Zit er al 25 jaar bij en nooit problemen gehad.
Lourens
| Gemiddelde score: 8,7
De laatste keer dat ik aanspraak maakte op een van onze verzekeringen voor het repareren van een deurslot, werd er op dezelfde dag nog een sleutelmaker naar dit adres gestuurd. Slijtage of een poging tot inbraak. Poging tot inbraak was het sowieso... Lees verder » al niet, want er was geen schade. Slijtage en dat valt helaas niet onder de verzekering, werd mij duidelijk verteld aan de telefoon. Maar ja, ik kan niet weg met een kapot deurslot en heb het slot laten repareren en de rekening kwam een paar weken later. Aangezien de reparatie op een zondag viel en ik zelf nu niet echt superhandig ben met dit soort karweitjes, voor mij was het een uitkomst, de rekening viel mee!
D. Baalbergen
| Gemiddelde score: 8,5
Personeel is deskundig, luistert goed en bij het doornemen van de verzekering bleek dat de polis zelfs iets goedkoper kon en dat werd ter plekke geregeld! Dit kan alleen doorgenomen worden als je belt!
GJ Starink
| Gemiddelde score: 8,5
Centraal Beheer is voor ons een betrouwbare partner geweest en heeft altijd gedaan was ze hadden toegezegd.
E. van Cronenberg
| Gemiddelde score: 8,5
De schade werd tot onze volle tevredenheid opgelost.
Gemiddelde score: 8,5
Een fout in de polis en premieberekening is razendsnel hersteld.
Janny van t wout
| Gemiddelde score: 8,4
Altijd heel correct en in het verleden de schade heel goed afgehandeld.
Nigel
| Gemiddelde score: 8,4
Centraal Beheer denkt met je mee. Zodat je zelf er het gunstigst uitkomt, ook al ben je zelf schuldig.
Gemiddelde score: 8,4
Snelle afhandeling en uitbetaling door schade.
Gemiddelde score: 8,4
Ik ben heel tevreden over Centraal Beheer Achmea omdat de schadeafwikkeling van begin tot eind uitstekend verloopt.
Gemiddelde score: 8,3
Betrouwbare verzekeraar. Je hebt er vertrouwen in dat als je iets overkomt, het wel goed geregeld zal worden door Centraal Beheer.
F. Jacobs
| Gemiddelde score: 8,3
Tot op heden hebben wij goede ervaring met Centraal Beheer Achmea, er wordt snel en adequaat gereageerd als er vragen en of aanpassingen zijn.
geen
| Gemiddelde score: 8,2
Ik ben gewoon zeer tevreden.
Gemiddelde score: 8,2
Centraal Beheer Achmea staat ons altijd vriendelijk te woord. Er is een goede terugkoppeling en de afhandeling is altijd snel (of zo snel mogelijk) en accuraat.
Gemiddelde score: 8,2
Ik ben zeer tevreden over het contact met de medewerker van Centraal Beheer. En ook over de snelle afhandeling en betaling van de schade.
K. Gielstra
| Gemiddelde score: 8,2
Heldere uitleg, helaas werd de schade niet gedekt.
Verzekeringen
| Gemiddelde score: 8,2
Ik heb geen toelichting.
Ger Voorn
| Gemiddelde score: 8,1
Achmea is een klantvriendelijke organisatie. Hoewel de dekkingsvoorwaarden soms wat vaag gehouden zijn/worden.
Gemiddelde score: 8,1
Centraal Beheer Achmea is duidelijk, soms moet je zelf wel doorvragen. Schades worden goed afgehandeld.
Gemiddelde score: 8,1
Snel contact en snelle zorgvuldige afhandeling van mijn vraag of klacht. Vervolgens ook per post de verandering snel gekregen.
Gemiddelde score: 8,1
Als je schade hebt, word je netjes en adequaat geholpen. Ze denken met je mee.
Gemiddelde score: 8,1
Vriendelijk te woord gestaan, snel antwoord op vragen en eerlijkheid over vragen waar niet direct een antwoord op was. Dat wekt vertrouwen.
Gemiddelde score: 8,0
Duidelijkheid laat te wensen over. Centraal Beheer kon mij in maart niet duidelijk maken waarom de premie van een nieuwe gelijkwaardige caravan ineens verdubbeld werd.
V van den Heijkant
| Gemiddelde score: 8,0
Heel klantvriendelijk, kennis van zaken, duidelijk.
A.Smeets.
| Gemiddelde score: 8,0
Ik ben zeer correct geholpen door iemand die mij hielp de schade te melden en toen werd alles met de verzekering direct in orde gemaakt.
Gemiddelde score: 8,0
Ik heb nog geen ervaring met hoe Centraal Beheer schade afhandelt (nooit schade gehad). Kon die onderdelen dus niet beoordelen. Wel telefonisch contact gehad lang geleden voor wat vragen, dat verliep prima.
Gemiddelde score: 8,0
Centraal Beheer is duidelijk, klantenservice prima, geen problemen mee.
E. Vonk
| Gemiddelde score: 8,0
Centraal Beheer is makkelijk te bereiken en altijd bereid om mee te denken. Schade wordt snel en vakkundig afgehandeld. Vriendelijke en snelle service.
m.schotanus
| Gemiddelde score: 8,0
Centraal Beheer is er echt voor de klanten, zijn makkelijk te bereiken en altijd goed personeel aan de lijn.
J.weber
| Gemiddelde score: 8,0
Waar wij niet aan dachten, werden we op attent gemaakt.
J.strijker
| Gemiddelde score: 8,0
Ik heb mijn mening gegeven, omdat ik kan aangeven wat een verzekering inhoudt en dus ook weet waar ik over praat. Dat is van belang om een keuze te maken in al dan niet afsluiten van een verzekering dan wel welke opties je wel of niet kiest. Daarmee voorkom je dat je onder- of bovenverzekerd bent.
C jacobs
| Gemiddelde score: 8,0
Ik heb niet veel schades maar als ik ze heb, word ik serieus genomen en wordt de schade snel uitbetaald.
k.schaap
| Gemiddelde score: 8,0
Is betrouwbaar.
Gemiddelde score: 8,0
Uitstekend, snel, accuraat geholpen.
Gemiddelde score: 8,0
Ik ben goed en duidelijk geholpen, maar ik blijf altijd bang voor de kleine lettertjes want iedere verzekeraar heeft dan toch bijna altijd een achterdeurtje om niet te betalen voor de geleden schade.
Gemiddelde score: 7,9
Vriendelijk te woord gestaan aan de telefoon, er werd uitgebreid de tijd genomen (ik belde kennelijk ook op een zeer rustig tijdstip). Wel werd beloofd iets naar me toe te sturen, daarvoor heb ik nog een keer moeten bellen. Opvallend: in telefonisch... Lees verder » contact aangesproken met mijn naam, in toegestuurde voorbeeld van premieberekening was ik meteen weer 'beste'. Dat vond ik wel erg onpersoonlijk na zo'n lang gesprek! Toch heb ik dit niet al te zwaar laten wegen in mijn beoordeling. Was over het algemeen tevreden.
Ruud A.
| Gemiddelde score: 7,9
Alle medewerkers die we hebben gesproken, zijn zeer klantvriendelijk en geven duidelijke antwoorden. Ook hebben ze duidelijk advies en denken mee aan noodzakelijke oplossingen.
Gemiddelde score: 7,9
Een verzekeraar die goed bereikbaar is en duidelijke antwoorden heeft op vragen.
Donker
| Gemiddelde score: 7,9
Centraal Beheer is duidelijk, snel en goed advies over mijn verzekeringspakket.
Gemiddelde score: 7,8
Het is vrij eenvoudig om informatie over een verzekering te vinden en een verzekering af te sluiten.
Gemiddelde score: 7,8
Handelt schades efficiënt af. Geeft goede informatie, is eerlijk.
K.Klomps-van der Veer
| Gemiddelde score: 7,8
Wij zijn al jaren verzekert bij Centraal Beheer. Geen klachten, altijd goed behandeld. Ook bij vragen een goed antwoord.
R. Hazeu
| Gemiddelde score: 7,8
Ik ben tevreden. Alles is duidelijk en afspraken worden nagekomen.
Gemiddelde score: 7,8
Het is via internet gemakkelijk informatie opzoeken over de verzekeringsmogelijkheden bij Centraal Beheer. Via een eigen inlog kunnen de huidige gegevens bekeken worden. Hier binnen vind ik wat moeilijker de weg.
Gemiddelde score: 7,8
Snel en klantvriendelijk geholpen.
Gemiddelde score: 7,7
Het was een prettig en goed onderbouwd gesprek aan de telefoon. Juiste informatie. Alleen heb ik verder niets meer gehoord over de verdere afhandeling/afsluiting. Maar ik neem aan dat het dus positief is afgelopen met betrekking tot de schade.
Gemiddelde score: 7,7
Ik heb nooit gebruik hoeven maken van de verzekering en heb daarom ook geen ervaring met de klantenservice en dergelijke.
T C Zwetsloot
| Gemiddelde score: 7,7
Komt duidelijk en zeer betrouwbaar over.
Gemiddelde score: 7,7
Bij schade snel en netjes geholpen.
Gemiddelde score: 7,6
De verzekeringen en dekkingen veranderen nog wel eens en dan is de informatie niet altijd bekend bij alle medewerkers. Dan moet je dus zelf goed opletten. Het scheelt nog wel eens wie je aan de lijn hebt. Over het algemeen is de informatie die ik... Lees verder » krijg goed. Afhandeling van schades is tot nu toe prima geweest, maar dat is al weer een poos geleden. Maar ik heb vertrouwen dat als er iets is, dat Centraal Beheer dit prima afhandelt. Zij waren destijds met de aswolk in IJsland een van de weinige verzekeraars die wel uitbetaalden, ook al hoefde dat niet.
W klavers
| Gemiddelde score: 7,6
De enkele keer dat ik contact heb met de verzekeraar word ik goed geholpen.
Gemiddelde score: 7,6
Ik werd zeer vriendelijk te woord gestaan, goed en vakkundig geholpen.
Gemiddelde score: 7,6
Betrouwbaar en eerlijke antwoorden, alleen een wat lange wachttijd aan de telefoon.
R. Peters
| Gemiddelde score: 7,6
Ik ben erg tevreden. Men luistert goed, is goed benaderbaar (ook via de app met chatfunctie) en is vriendelijk.
Gemiddelde score: 7,5
Medewerkers van Centraal Beheer zijn klantgericht, denken met je mee en geven goede adviezen. Ik heb nog nooit een schade gehad, dus geen ervaring op dat gebied.
Gemiddelde score: 7,5
Het is prettig om rechtstreeks met de verzekeraar contact te hebben, je weet direct waar je aan toe bent en je kunt direct zaken regelen. Ook met schade is Centraal Beheer vrij coulant.
Gemiddelde score: 7,5
Het is een goede verzekeraar met duidelijke voorwaarden en regels.
Gemiddelde score: 7,5
Na een gedane melding van schade aan mijn auto buiten mijn schuld, zou Centraal Beheer de afwikkeling verzorgen. Dat is telkens vastgelopen omdat naar men zei de tegenpartij niet over de juiste hardware beschikte. Ik moet dat maar geloven. De... Lees verder » uitkering liet veel te lang op zich wachten. Verder is bevriezing van mijn motorverzekering uitgelopen op een stopzetting daarvan. Was niet mijn verzoek.
Gemiddelde score: 7,5
Ik vond de nieuwe polis die ik kreeg duidelijk. Daaruit bleek dat deze voor drie of meer personen was. Daar ik alleenstaand ben, heb ik telefonisch contact opgenomen en is de polis gewijzigd waardoor tevens het polisbedrag werd aangepast. Een en ander is correct verlopen.
B. Pompe
| Gemiddelde score: 7,5
Ik heb alle verzekeringen, verkeer, wonen, zorg bij Centraal Beheer in één huis, vooral voor het gemak. Geen recente schademeldingen, afgezien van zorgkosten.
Gemiddelde score: 7,5
Ik heb niet veel contact gehad met mijn verzekering, maar de keer dat dat zo was, was prettig contact. Daarnaast is het helder waarvoor je wel/niet verzekerd bent.
Gemiddelde score: 7,4
Contact, deskundigheid en vriendelijkheid zijn allemaal prima. Centraal Beheer zou echter de klant wat beter op de hoogte kunnen houden van het verloop van de schadeafhandeling.
Gemiddelde score: 7,4
Ik ben tevreden met Centraal Beheer. Ze zijn duidelijk en goed te bereiken. Verder zit de website goed in elkaar.
Gemiddelde score: 7,4
Bij Achmea staat de klant centraal, je wordt altijd vriendelijk geholpen. De uitleg en informatie is duidelijk en alles wordt netjes en snel afgehandeld.
W.T. Bolk
| Gemiddelde score: 7,3
Weinig contact gehad, wel steeds naar tevredenheid.
Gemiddelde score: 7,3
Telefonisch deskundig en vriendelijk geholpen.
Gemiddelde score: 7,3
Hadden kostbaarheden buitenshuisverzekering, is van hun kant afgesloten omdat we geen andere verzekering hadden lopen.
Gemiddelde score: 7,3
Ik heb telefonisch contact gehad en ben tot tevredenheid ingelicht over de manier van betalingen.
Gemiddelde score: 7,3
Verzekeraar met duidelijke website en duidelijke voorwaarden. Schademeldingen worden altijd netjes afgehandeld.
Gemiddelde score: 7,2
Over het algemeen word je goed te woord gestaan en alle vragen worden naar behoren beantwoord.
Gemiddelde score: 7,1
Ik vind de indeling van de polisdocumenten (schadeverzekering) erg onduidelijk. Het is me niet goed duidelijk welke soort schade op welke manier gedekt is (en wat er gedekt is).
H.W. van Wilsum
| Gemiddelde score: 7,1
Telefonische wachttijd bij schademelding te lang. Bij schade van mijn linkermotorkoffer bleek dat Honda alleen een kofferset kan leveren. Ik moet dus een linker- en een rechterkoffer kopen, maar krijg alleen de linker vergoed. Dit ondanks jaren schadevrij rijden (trede 22).
H.Wilkens
| Gemiddelde score: 7,0
Wij zijn al jaren bij Centraal Beheer verzekerd met op een na al onze verzekeringen. Toen ik een kleine schade meldde, werd deze niet vergoed omdat het niet bij ons thuis was gebeurd maar in een gehuurde caravan. Het ging om een brandgaatje van een... Lees verder » luciferkop in een pantalon. Ik heb echt ernstig nagedacht om alle verzekeringen ergens anders onder te brengen. Als ik weer een dergelijke ervaring heb, zal ik er helemaal niet meer over nadenken en direct een andere maatschappij zoeken.
Gemiddelde score: 7,0
Het is vaak onduidelijk wat er nu wel en wat niet onder een verzekering valt.
CG de Groot-Bergers
| Gemiddelde score: 7,0
Mijn echtgenoot is bijna vier jaar geleden overleden, dus die heeft geen contact meer met Centraal Beheer.
Gemiddelde score: 7,0
Ben over het algemeen heel tevreden over mijn verzekeraar. De hiervoor genoemde schade die ik heb gemeld, heb ik niet laten afwerken. Ik zag teveel op tegen al het gedoe eromheen.
Gemiddelde score: 7,0
Weinig contact gehad. Alleen een nieuwe autoverzekering afgesloten online in verband met omruilen van onze oude auto. Daarnaast contact per mail over de inboedelverzekering. Daar kregen we te horen dat onze situatie niet vergoed werd. Toen ik vroeg... Lees verder » hoe ik dan verzekerd moet zijn om het in de toekomst wel verzekerd te krijgen, werd ik doorverwezen naar een telefoonnummer zonder enige verdere uitleg.
Gemiddelde score: 7,0
Status van melding moeilijk te volgen op website.
Gemiddelde score: 7,0
De laatste jaren geen schades gehad. Lang geleden wel, dat werd netjes opgelost. Toen kon je nog met een medewerker spreken.
Gemiddelde score: 6,9
Centraal Beheer doet wat je van ze kan verwachten. Schade snel geregeld en wijzigingen aanbrengen in andere verzekeringen gaat snel en goed.
Gemiddelde score: 6,9
Ik heb al heel lang geen contact gehad voor bijvoorbeeld een schade, dus daar kan ik niet zoveel over zeggen. Wel heb ik een jaar geleden telefonisch mijn autoverzekering aangepast, dit ging heel goed, heel snel en zeer informatief.
Gemiddelde score: 6,9
Er wordt teveel van uitgegaan dat mensen alles via de persoonlijke inlog regelen. Dit is jammer, er zijn nog veel mensen die dan buiten de boot vallen.
Gemiddelde score: 6,8
De informatie is gemakkelijk via internet te vinden. Telefonisch contact kan snel. Medewerkers zijn klantgericht.
Gemiddelde score: 6,8
We zijn tevreden over het afhandelen van schades door Centraal Beheer Achmea. Ik heb in drie jaar drie schades gemeld: twee keer ruitschade en één keer hagelschade. Drie keer kon ik er zelf niets aan doen, maar kreeg wel een belerende brief met... Lees verder » daarin de boodschap dat ze vonden dat ik veel schades had. Dit vond ik slecht.
Gemiddelde score: 6,4
Ben redelijk tevreden over de service van Centraal Beheer. Ze reageren meestal snel en geven advies en mogelijke oplossingen. Zal verzekeraars nooit echt vertrouwen, ze zijn er uiteindelijk meer voor hun eigen portemonnee dan voor de mijne. Premies worden volgens mij te hoog gehouden.
D. Dekker
| Gemiddelde score: 6,3
Als ik contact heb met Centraal Beheer is dit vaak telefonisch. Dit bevalt mij zeer goed. Ik krijg goed advies en er wordt meegedacht. Ik heb meer problemen met verzekeraars en banken in het algemeen. Je kan niet zonder en hier wordt door deze... Lees verder » bedrijven optimaal van geprofiteerd. Komt men aan het eind van het jaar tekort dan gaan de tarieven en/of premies omhoog, maar eerst wel dikke bonussen verdelen.
M. van Deventer
| Gemiddelde score: 6,2
Mijn gedeeltelijk negatieve score komt door het volgende. Ik kreeg een brief van Centraal Beheer over een wijziging van mijn doorlopende reisverzekering met daarin ook de mededeling dat de premie verhoogd werd. Dat die verhoging 27% bedroeg, stond... Lees verder » er niet bij. Ook stond er niet bij dat de reisduur die onbeperkt was, zonder overleg werd teruggebracht tot maximaal 60 dagen. Daar kwam ik bij toeval achter toen ik in mijn account keek. Gezien het feit dat ik incidenteel langer dan 60 dagen weg ben en mij daar ook speciaal voor verzekerd had, vind ik dit zeer kwalijk, temeer daar u aangeeft dat bij een langere reisduur dan 60 dagen de hele verzekering niet geldig is. Ik zou dus onverzekerd zijn wat ik niet wens, terwijl Centraal Beheer wel de premie opstrijkt. Ik heb mijn reisverzekering elders ondergebracht en zal verder mijn andere verzekeringen bij Centraal Beheer goed in de gaten houden, daar ik Centraal Beheer niet meer vertrouw.
Gemiddelde score: 6,1
Is net als veel verzekeringsmaatschappijen vriendelijk en behulpzaam bij het afsluiten van verzekeringen. Echter bij schademeldingen blijken er toch vaak addertjes onder het gras te zitten (de befaamde kleine lettertjes) en krijgt men weinig tot... Lees verder » niks uitgekeerd. Dit geldt overigens voor veel verzekeraars, waardoor ik mij wel eens afvraag waarom ik überhaupt verzekerd ben.
G. de Vries
| Gemiddelde score: 6,0
Centraal Beheer Achmea is over het algemeen duidelijk over de verzekeringen. Behalve als het gaat om een brandverzekering. Gelukkig heb ik het nooit nodig gehad en betaal ik tijdens mijn getrouwde leven (zestig jaar) jaarlijks de contributie voor de... Lees verder » brandverzekering, maar waarvoor eigenlijk? Veronderstel dat ik nu brand krijg in mijn gehuurde appartement, wat zou ik dan terugkrijgen? Mijn kasten en tafels zijn goed en degelijk en toch mooi, worden momenteel zo niet meer gemaakt dus ook niet meer verkocht! De inboedel is op elektrische apparaten na dertig jaar oud. De verzekering zegt dan ja, daar geven we niets voor. Uiteindelijk draait het hier op neer dat ik naar de kringloop kan gaan en daar van mijn eigen geld (dus niet van Achmea) andere spullen kan kopen die niet zo goed zijn als die ik zogenaamd voor de brand had. De verzekering zegt daar niets over, ja toch, u bent verzekerd tegen nieuwwaarde! Een lachertje. Vandaar mijn deels negatieve houding over verzekeraars.
W.F.C.Beekhuizen
| Gemiddelde score: 5,5
Ben volledig verzekerd bij Centraal Beheer reeds twintig jaar. Dit jaar veranderde alles, zonder enige uitleg werd de totale premie verhoogd met 68%, opstalverzekering zelfs met meer dan 100%. Via telefoon, chat, een officiële klachtenbrief, men... Lees verder » heeft mij niet kunnen overtuigen waarom dit normaal was. Er is geen verklaring voor gegeven. Het was slikken of stikken! Wel werd een fout ontdekt van de premie voor een stacaravan, zowaar 25 euro lager. Als ik niet gereageerd had, was dit nooit ontdekt. Weg vertrouwen in Centraal Beheer.
Gemiddelde score: 5,4
Heb ze weinig nodig gehad, maar bij een auto-ongeval alles keurig afgehandeld.
Gemiddelde score: 5,1
Verzekeraars hebben de neiging niet uit te willen keren in plaats van te helpen bij verzekerde zaken. Heb je (buiten je schuld) meerdere schades binnen een tijdvak, krijg je een waarschuwing dat je er uit kunt worden gegooid. Dus: je koopt een... Lees verder » product maar als je er gebruik van maakt, kun je opsodemieteren.
P. Bos
| Gemiddelde score: 4,9
Het is vaak niet duidelijk wat er wel en niet vergoed wordt. Wij gingen ervan uit dat we recht hadden op een vergoeding. Dit bleek niet zo te zijn omdat het volgens hen onze eigen schuld was en dan keren ze niet uit. Net of je expres iets stuk maakt wat waardevol is.
M.van Doormaal
| Gemiddelde score: 4,9
De polis afgesloten als een allesomvattende polis voor wonen (opstal en WA), maar in de afgelopen 25 jaar circa drie keer gebeld voor een (kleine) schade (tussen de 100 en 500 euro) en werkelijk niets is gedekt. Na de laatste melding overweeg ik om over te stappen.
Gemiddelde score: 3,0
Ondanks 35+ jaar trouwe klant word je door Centraal Beheer Achmea bij het minste of geringste als twijfelachtige klant weggezet en niet verder geholpen of, op z'n best te laat.