Centraal Beheer gelooft in oplossingen
Je kent ons vast van de reclames ‘Even Apeldoorn bellen’: de langstlopende commercialreeks van Nederland. Daarnaast hebben we  ook al meer dan 100 jaar ervaring in verzekeren.
Niet alleen voor de particuliere klant, maar ook voor de zakelijke: op het gebied van  schade, financiële diensten en pensioenen.

Altijd bereikbaar en transparant
We verkopen onze producten en diensten rechtstreeks aan jou. Dus zonder tussenpersonen. Dat werkt snel en gemakkelijk.
Je kunt ons altijd bereiken. Omdat je een vraag hebt. Of schade. 24/7 bereikbaar: dat maken we voor je waar. Doordeweeks, ’s avonds, in het weekend of op feestdagen. Appen, e-mailen, chatten, bellen je bereikt ons altijd. Op de manier zoals jij dat wilt.

Jouw probleem is onze uitdaging
Werken aan oplossingen. Dat is wat we doen. Zodat jij er nooit alleen voor staat.. Met oog voor wat er om ons heen gebeurt. Dus zijn we ook bezig met oplossingen voor nieuwe ontwikkelingen. Zo helpen we de deeleconomie. Zo maken we hulp bij pech onderweg een stuk makkelijker. Zo helpen we morgen. Zo helpen we jou!

http://www.centraalbeheer.nl
2019
  • 2019
  • 2018
  • 2017
  • 2016
7,7 Gemiddeld rapportcijfer
7,8 Algemene tevredenheid
7,7 Klantgerichtheid
7,7 Deskundigheid
7,6 Duidelijkheid
7,6 Vertrouwen
8,0 Contact met verzekeraar
Hoog-Laag
  • Hoog-Laag
  • Laag-Hoog

Klantreacties

T.K.J. Wagenaar
| Gemiddelde score: 10
Goed gevoel. Zelfs na melding schade ontving ik een bos bloemen.
S de Gruijter
| Gemiddelde score: 9,9
Bij het afsluiten en overzetten van mijn vorige verzekering naar Centraal Beheer ben ik ontzettend goed geholpen. Alles werd goed uitgelegd, de juiste verzekering bij mij gezocht en het scheelde enorm qua geld met mijn vorige verzekering.
Jan Elzinga
| Gemiddelde score: 9,6
Door de heldere uitleg en klantvriendelijkheid ben ik blij dat ik bij Centraal Beheer zit. Het contact en uitleg verloopt altijd soepel en gemakkelijk.
Dr‚ van Kemenade
| Gemiddelde score: 9,6
Goed en goedkoop verzekerd zonder het bekende "mannetje" om de hoek.
D. Oosterbaan
| Gemiddelde score: 9,6
Duidelijke, heldere uitleg met net dat stapje verder door met je mee te denken. Erg tevreden!
J. Willems
| Gemiddelde score: 9,4
Mijn antwoorden spreken voor zich.
M. Van Olffen
| Gemiddelde score: 9,3
Centraal Beheer Achmea was de enige verzekeraar die mijn verzekering kon afsluiten. Geen alternatief dus, desondanks wel zeer tevreden over de gang van zaken.
M.C. Velds
| Gemiddelde score: 9,3
Je wordt goed geholpen met afsluiten van de juiste schadeverzekering onder de voorwaarden die jij belangrijk vindt. Dan wordt er ook gelijk gemeld wat de kosten in vergelijking met een standaardverzekering zijn. Bij schade wordt er goed naar je... Lees verder » geluisterd en krijg je de juiste informatie over wat je moet doen en of de schade gedekt is. Bij nieuwwaarde kan je vervangend product kopen en rekening declareren, de betaling volgt binnen enkele dagen of weken.
H.J.J. Naterop
| Gemiddelde score: 9,2
Deze verzekeraar biedt een totaalpakket dat past bij mijn vraag. Een groot voordeel vind ik ook dat rechtstreeks contact zonder tussenpersoon mogelijk is.
Gemiddelde score: 9,1
Ik word altijd goed geholpen. In geval van schade wordt meegedacht. Bij telefonisch contact krijg je echte mensen te spreken die de tijd voor je hebben. Er wordt goed meegedacht of alle verzekeringen nog meest passend zijn bij je persoonlijke situatie.
Meer lezen »
Gemiddelde score: 9,0
Melding schade goed geregeld. Afhandeling schade perfect. Voortgang en melding daarvan aan de cliënt niet goed.
Gemiddelde score: 9,0
Centraal Beheer is een heel betrouwbare verzekering, goed bereikbaar en kundige vakmensen. Super!
Gemiddelde score: 8,9
Ik heb al jaren verzekeringen lopen bij Centraal Beheer Achmea en in principe altijd naar volle tevredenheid. Ik werd wel afgelopen jaar verrast dat men stopte met de thuishulpverzekering (als onderdeel van het woningpakket), of was het de... Lees verder » kostbaarheden buitenshuis, dat mag ik kwijt zijn. Voor de rest een eerlijke en open verzekeraar met goede bereikbaarheid en goed advies.
Gemiddelde score: 8,9
Centraal Beheer is een gemakkelijk bereikbare verzekeraar (even Apeldoorn bellen) met korte telefonische wachttijden en deskundige zeer klantgerichte medewerkers. De polisvoorwaarden zijn helder en duidelijk.
M. van der Meer
| Gemiddelde score: 8,8
Indien nodig is Centraal Beheer altijd makkelijk bereikbaar en heeft prettige medewerkers die deskundig en snel zaken afhandelen casu quo info verstrekken.
H.Middendorp
| Gemiddelde score: 8,8
Zeer duidelijk en komt afspraken na.
Jan Middelveld
| Gemiddelde score: 8,7
Ik heb goede ervaringen met Centraal Beheer als verzekeraar. Schademeldingen kunnen veelal telefonisch en worden vaak direct afgewerkt. De polissen zijn duidelijk en de telefonische helpdesk is vriendelijk en geeft alle gevraagde uitleg.
Gemiddelde score: 8,7
Goede contacten, geen problemen.
F.Thomas
| Gemiddelde score: 8,7
Prima betrouwbare verzekering. Al enkele malen moeten inschakelen en altijd alles perfect en duidelijk afgehandeld.
Gemiddelde score: 8,6
Je wordt telefonisch goed geholpen bij wijziging verzekering. En bij afhandeling schade ook zeer goed geholpen. Ik moest wel wat vragen stellen ter verduidelijking van afhandeling schade over voortgang en wat zelf te doen.
Gemiddelde score: 8,6
Heldere duidelijke communicatie, duidelijke voorwaarden, snelle correcte schadeafhandeling.
Gemiddelde score: 8,5
Erg tevreden over Achmea. Toen we ze nodig hadden, stonden ze klaar met alles wat we nodig hadden. En dat was meer dan we zelf konden bedenken vooraf.
PH Sleebos
| Gemiddelde score: 8,5
Was eenvoudig en prettig contact te hebben met een medewerker.
Gemiddelde score: 8,5
Schade is gemakkelijk te melden en wordt goed afgehandeld.
F. C. de Bruijne
| Gemiddelde score: 8,4
Uitkeringen bij geleden en verzekerde schade is voortreffelijk. Echter een forse premieverhoging werd niet voldoende omkleed met argumenten.
Gemiddelde score: 8,4
We zijn al jaren verzekerd bij Centraal Beheer en hebben ook meermaals schade moeten claimen. Dit is elke keer tot volle tevredenheid snel en deskundig afgehandeld.
Gemiddelde score: 8,4
Een prettige verzekeraar die makkelijk te begrijpen producten aanbiedt. Veel contactmogelijkheden. Goede schadeafhandeling.
Gemiddelde score: 8,4
De dwaze deukjes dagen zijn top!
H. Schouten
| Gemiddelde score: 8,3
Ik heb niet veel schades geclaimd, maar als ik dan een schade meldde, werd ik vriendelijk geholpen. En belangrijk, er werd duidelijk verteld wat te doen. Een beetje begrip als het even niet mee zit, kan je dan goed gebruiken.
Gemiddelde score: 8,3
Centraal Beheer biedt overzichtelijke producten. Je weet wat je krijgt bij het afsluiten van een verzekering.
Gemiddelde score: 8,2
Centraal Beheer heeft mij duidelijk het voordeel van een doorlopende reisverzekering uitgelegd. Ook hoe modules aan- en weer uitgezet kunnen worden. Ook de verrekening gaat soepel en duidelijk.
Gemiddelde score: 8,2
Prima maatschappij. Alleen de polissen zijn lastig te vinden.
Gemiddelde score: 8,2
Ik werd adequaat en snel geholpen door de medewerker.
Gemiddelde score: 8,2
Schademelding en afwikkeling via de app en telefonisch verliep probleemloos. Wijziging van mijn opstalverzekering via de site ging ook prima.
Gemiddelde score: 8,2
Mijn ervaring is dat Centraal Beheer snel reageert en uitbetaalt. Ook wordt er goed advies gegeven over de juiste stappen die genomen moeten worden in geval van schade.
Gemiddelde score: 8,1
Bij schade aan het raam werd alles snel en goed geregeld. Verder communiceren ze helder en duidelijk.
A.J. van de Wouw
| Gemiddelde score: 8,1
Centraal Beheer Achmea heeft mij zeer goed geholpen met het oversluiten van een autoverzekering. Zeer duidelijk wat voor handelingen ik moest ondernemen, en ze hebben voor mij verschillende handelingen uit handen genomen.
Gemiddelde score: 8,1
Heldere en duidelijke informatie op website en tijdens telefonische contacten.
W Dreischor
| Gemiddelde score: 8,1
Over het algemeen zeer tevreden over de verzekeringen bij Achmea. Website is zeer duidelijk en overzichtelijk waardoor je ook snel contact kan leggen. Deskundig en vriendelijk personeel aan de telefoon. Alleen de premie voor de reisverzekering werd... Lees verder » door nieuwe voorwaarden wel erg veel opgeschroefd.
Gemiddelde score: 8,1
Al jaren bij Centraal Beheer, ik heb ze gelukkig niet vaak nodig gehad. Maar de keren dat ik ze nodig had, werd ik perfect en snel geholpen.
M. van der Plaats
| Gemiddelde score: 8,0
Als ik bel met Centraal Beheer hoef ik nooit lang in de wacht te staan en word prettig geholpen en duidelijke informatie.
Gemiddelde score: 8,0
Over het algemeen een prima verzekering, behalve telefonisch lastig te bereiken en terugbellen is en blijft een belofte!
J. Jongejans
| Gemiddelde score: 8,0
Weinig schadegevallen dus ook weinig contact.
Gemiddelde score: 8,0
Prettig in contact, heldere en snelle communicatie, komt afspraken na, prima vergoeding bij schade door kinderen aan televisie.
Gemiddelde score: 8,0
Het laatste half jaar hebben wij geen contact gehad met de schadeverzekeraar. Maar bij onze laatste schade (inbraakpoging) zijn wij zeer vriendelijk en snel behandeld.
Gemiddelde score: 7,9
Makkelijk en niet duur.
L.Velt
| Gemiddelde score: 7,9
Naar aanleiding van de recente schademelding die ik heb gedaan, ben ik wederom zeer tevreden over de snelle afhandeling hiervan! Enkele jaren geleden had ik grote waterschade, ook deze is tot grote tevredenheid snel en doelmatig opgelost.
M. van Knippenberg
| Gemiddelde score: 7,9
Ik ben klant bij Centraal Beheer omdat het klantcontact steeds zo prettig is. Ik krijg altijd een vriendelijke medewerker aan de lijn die kennis van zaken heeft en/of goed met mij meedenkt. Ik word altijd goed geholpen.
R. Visseren
| Gemiddelde score: 7,8
Ik ben direct en snel geholpen. De schade is vlot afgewikkeld.
Gemiddelde score: 7,8
Ik vind, maar dat is niet alleen bij Achmea, dat als je een inboedelverzekering tegen nieuwwaarde afsluit, je bij schade dus niet een-op-een de schade vergoed krijgt, maar met aftrek over de levensduur van de producten. Dat wordt niet duidelijk... Lees verder » gecommuniceerd. Ik kwam er via via achter. Dat vind ik wel misleidend.
Gemiddelde score: 7,8
Laatst heb ik contact gehad met Achmea over mijn schadeverzekeringen. Ik werd goed te woord gestaan en de verzekeringsagent deed ook uit zichzelf suggesties en adviezen die nuttig waren. Gelijk zijn de verzekeringen aangepast zodat het weer bij onze situatie past.
R. Stolk
| Gemiddelde score: 7,8
Verzekeraar die zich open opstelt naar de verzekerde en meedenkt voor oplossingen.
Gemiddelde score: 7,7
Heb geen ervaring met deze schadeverzekeraar omdat ik geen schadezaken heb gehad (gelukkig), weet dus niet hoe de afhandeling van een schademelding zou zijn verlopen.
Klaas de Boer
| Gemiddelde score: 7,7
De vragen die ik de laatste jaren betreffende mijn verzekeringen had, werden correct beantwoord, soms iets te goed (minder premie). De schades die ik heb geclaimd in afgelopen jaren worden perfect afgehandeld.
Gemiddelde score: 7,7
In het verleden zijn de contacten naar wens verlopen.
G.Hogendoorn
| Gemiddelde score: 7,7
Duidelijk en betrokken personeel. Geen probleem.
J v Breugel
| Gemiddelde score: 7,7
Complete dekkingen tegen scherpe (dag) prijzen. Snelle afwikkeling bij schade. Kennis van zaken.
C. de Zeeuw - Bozuwa
| Gemiddelde score: 7,7
Soms kan het toch duidelijker naar de mensen toe, wat wel en niet onder een bepaalde verzekering valt. Heb zelf een keer meegemaakt dat ik eerst zelf actie had ondernomen omdat het niet anders kon en daar werd ik later op afgerekend. Ik had namelijk... Lees verder » een overstroming en had eerst zelf iemand gebeld en daarna pas de schade ingediend. Dit had volgens hun niet gemogen en ik kreeg daarom minder vergoed. Dat vond ik heel oneerlijk!
Gemiddelde score: 7,5
No-nonsens, vriendelijk, to the point.
B. Visarius
| Gemiddelde score: 7,5
Online alles makkelijk te regelen. Groene kaart was lastig te vinden bij de documenten.
Gemiddelde score: 7,5
Door de bank genomen doet Centraal Beheer Achmea wat ze belooft en is de prijs-kwaliteitverhouding goed te noemen.
L.G.van Alphen
| Gemiddelde score: 7,4
Bij de storm in 2018 kwam ik erachter dat ik/wij voor wat betreft stormschade toch niet zo goed verzekerd zijn als ik dacht, zeker ten aanzien van mijn bomen die omgewaaid zijn en in de tuin van de buurman terecht kwamen.
Gemiddelde score: 7,3
Over slechts één ding ben ik niet tevreden. Sinds vorig jaar is Centraal Beheer haar premies voor de woonverzekering anders gaan berekenen. Zij zeggen dat de premielasten nu eerlijker verdeeld zijn. Ik vind echter dat je niet zomaar ineens zulke... Lees verder » hoge verhogingen mag doorvoeren. Voor het eerste jaar heeft Centraal Beheer mij nog een tegemoetkoming van 50 euro gegeven, maar nu betaal ik de volle mep en overweeg ik om een andere verzekeraar te zoeken.
Bert Brinkman
| Gemiddelde score: 7,2
Ik heb diverse verzekeringen bij Centraal Beheer, maar nog nooit iets hoeven te claimen of ze ergens anders voor nodig gehad.
Gemiddelde score: 7,2
Vaak helder en duidelijk, maar de antwoorden gaan te snel. De medewerker zou zich iets meer in mogen leven in en denken als de klant. Voor hen is het gesneden koek, maar voor de klant vaak niet.
Gemiddelde score: 7,1
Ik ben tevreden over Centraal Beheer, maar heb heel weinig contact met hen.
Isabella Jonge
| Gemiddelde score: 7,0
Staat voor haar cliënten.
Gemiddelde score: 6,8
In het algemeen ben ik van mening dat de verzekeraars er niet voor ons zijn, maar om vooral zichzelf te verrijken. Bij Centraal Beheer wordt dit gevoel wel enigszins weggenomen door adequate afhandeling van schademeldingen.
John Groeneweg
| Gemiddelde score: 6,5
Ik heb al mijn verzekering bij Centraal Beheer. We zijn met een vierpersoonshuishouden en hebben met voertuigen (auto en scooter) schade gehad of brommers die zijn gestolen. Nog nooit schade geclaimd op een Centraal Beheer-reisverzekering en toch... Lees verder » wordt een reisverzekering geweigerd door de in hun ogen vele schademeldingen van ons adres. Onbegrijpelijk in mijn ogen.
P.A.H. van Vuurde
| Gemiddelde score: 6,4
Ik was op zoek naar een nieuwe WA- en inboedelverzekering omdat a.s.r. ermee stopt. Zij kwamen als de goedkoopste uit de test.
A van Seeters
| Gemiddelde score: 5,9
Jaren klant bij Centraal Beheer. Wijziging autoverzekering van WA Plus naar WA, kreeg groot ongeluk door toedoen van Poolse vrachtauto. Hulp gevraagd aan Centraal Beheer hoe aan te pakken. Sorry meneer, u hebt geen WA Plus, zoek het maar uit.
Gemiddelde score: 5,8
Verzekeraars zijn er in eerste instantie om resultaat te boeken en dus staat een klant vaak op het tweede plan. Meedenken met de klant komt niet voor. Het initiatief moet van de klant zelf uitgaan. Dit is over het algemeen zo bij alle verzekeraars.... Lees verder » De branche wekt bij mij dan ook weinig vertrouwen.
R. Kerkhoven
| Gemiddelde score: 5,2
Het op een absurde manier verhogen van premies (welke in geen enkele verhouding staan mijns inziens) waaronder een woonverzekering met veel bureaufouten erin, kennelijk klakkeloos overgenomen van een extern bureau zonder de gegevens te controleren,... Lees verder » autoverzekering en dergelijke zonder voorafgaande communicatie. Zie je pas als je de nieuwe rekening krijgt! Vertelt dan zondere blikken en blozen dat andere afdelingen (glasschade in de kassenbouw bijvoorbeeld) moeten worden gecompenseerd.
Gemiddelde score: 2,2
Moeilijk te bereiken, komen afspraken niet na, doen geen uitspraken, beloven dingen die ze niet nakomen, laten klanten gewoon in de steek. Uiteindelijk alles geregeld omdat we zelf actie hebben ondernomen en alles geregeld hebben.