Conservatrix levensverzekeringen is gespecialiseerd in levensverzekeringen, pensioenen en hypotheken. Wij werken voor zowel de zakelijke als particuliere markt. Onze kracht? Degelijk denkwerk in hechte samenwerking met uw financieel adviseur. Dat klinkt wellicht wat behoudend. En dat is in onze visie nu precies een van de belangrijkste eigenschappen waarover een verzekeraar moet beschikken.

Conservatrix richt zich vanaf 1 januari 2015 volledig op het bedienen van haar bestaande klanten. Heeft u een verzekering van Conservatrix? Dan kunt u met vragen altijd terecht bij uw financieel adviseur of ga naar de website van Conservatrix voor de contactgegevens.

https://www.conservatrix.nl
2018
  • 2018
  • 2017
  • 2016
6,8 Gemiddeld rapportcijfer
6,7 Algemene tevredenheid
6,9 Klantgerichtheid
7,1 Deskundigheid
6,9 Duidelijkheid
6,6 Vertrouwen
6,6 Contact met verzekeraar
Hoog-Laag
  • Hoog-Laag
  • Laag-Hoog

Klantreacties

Driessen
| Gemiddelde score: 9,6
Aflopende lijfrentepolis (oud regiem). Uitkering aan te wenden als pensioen.
j.kootstra
| Gemiddelde score: 9,3
Ik heb de mij toekomende pensioengelden die vrijkwamen uit mijn zwitserlevenpolis op advies van mijn adviseur ondergebracht bij Conservatrix in verband met het hoogste verwachte rendement. Ik ontvang jaarlijks een overzicht van Conservatrix met de... Lees verder » tot dan toe behaalde resultaten en die komen overeen met de gewekte verwachtingen, waarmee ik dus Conservatrix als betrouwbaar ervaar. Verder is er geen contact geweest tot nu toe.
J.T.W.Peters
| Gemiddelde score: 9,2
Duidelijke verzekeraar voor een rustig gevoel goed verzekerd te zijn.
A. de Haas-Bleeker
| Gemiddelde score: 9,0
Na de overname van Conservatrix verlopen de betalingen regelmatig en op tijd.
C. Van de Graaf
| Gemiddelde score: 8,9
Ik heb alleen een uitvaartverzekering via jullie en het bijschrijven van mijn kinderen ging zeer makkelijk. Verder heb ik weinig contact en dat is uiteraard alleen maar goed (dan heb ik het niet nodig).
B.de Wit
| Gemiddelde score: 8,7
Betrouwbaar, duidelijkheid en eerlijkheid!
Gemiddelde score: 8,5
Keurig en helder telefonisch contact gehad.
Anke
| Gemiddelde score: 8,4
Ik had het geluk dat ik eerst een deskundige aan de telefoon heb gehad, want de tweede keer was het niet het geval. Omdat ik zelf voldoende kennis van zaken heb, merkte ik dat en vroeg ik om teruggebeld te worden door de eerste persoon en met hem... Lees verder » heb ik alles naar volle tevredenheid afgehandeld. Dus vandaar af en toe mijn lage scores. Maar al met al nog steeds tevreden over Conservatrix.
Gemiddelde score: 8,4
Onze financieel adviseur heeft ons acht jaar geleden goed voorgelicht over de verzekeringsvorm.
j.w. willebrands
| Gemiddelde score: 8,4
Vanaf de eerste dag een duidelijk beeld van zaken. Medewerkers van het callcenter weten jammer genoeg niet altijd goed hoe te moeten handelen betreft een afpanding of iets van dergelijke aard? Uiteindelijk komt het wel goed, maar heel veel... Lees verder » telefoongesprekken moeten voeren om tot een wens tot uitkering/afkoop te komen! Uiteindelijk na een goed gesprek met een leidinggevende alles snel afgehandeld.
Meer lezen »
H. Sijmons
| Gemiddelde score: 8,3
Mijn diverse verzekeringen waren nogal wazig voor mij. Toen heb ik contact opgenomen met een medewerkster, die al mijn polissen en ook die van mijn vrouw op een rijtje heeft gezet. Naar volle tevredenheid.
Gemiddelde score: 8,3
De contacten die ik heb gehad met Conservatrix zijn goed en de informatie per post is duidelijk.
Gemiddelde score: 8,2
Het gaat naar wens. Vooral de adviseur doet zijn werk naar alle tevredenheid.
J. Peters
| Gemiddelde score: 8,1
Tussenpersoon heeft goede contacten met verzekeraars en weet alle ins en outs beter dan wanneer ik rechtstreeks zou communiceren. Ook is hij in staat om beter maatwerk te leveren.
Gemiddelde score: 8,0
Zeer tevreden.
O. Tufenk
| Gemiddelde score: 8,0
Ik heb tot op heden nog geen reden gehad om contact op te nemen met Conservatrix. Alles wordt goed verzorgd en ik word op de hoogte gehouden. De website is overzichtelijk en het ontbreekt niet aan contactmogelijkheden. Ik ben een tevreden klant.
Hans lierop
| Gemiddelde score: 8,0
Betrouwbaar.
Bert van Burik
| Gemiddelde score: 8,0
Hulde!
J.J.v.VEEn
| Gemiddelde score: 8,0
Geen klachten, gaat goed zo.
l.goedegebuur
| Gemiddelde score: 7,9
Conservatrix stuurt correct iedere keer bij winstverwachting het nieuwe verzekerde bedrag toe. Heb daar zelf nooit om gevraagd. Mijn vrouw en ik zijn al sinds 1991 bij Conservatrix verzekerd en echt nooit klachten erover gehad of gehoord.
Gemiddelde score: 7,8
Conservatrix is zeer rigide over de aan te leveren informatie en documenten. Geen advies bij klem zittende details, zoals belastingverklaring. Moest ik zelf oplossen. Een jurist met overtuiging lukt dit wel, zelfs als leek ben ik niet geholpen, beheerste de juiste termen niet.
G van Heulen
| Gemiddelde score: 7,8
Ik ontvang weinig info, betaal de premie en dat is alles.
A. LUVANA
| Gemiddelde score: 7,8
Mijn verzekeraar heeft mij uitstekend geholpen bij het maken van mijn keuze. Hij heeft een uitstekende kennis en weet precies welke keuze bij je past. Hij is een man van het vak.
R.Engel
| Gemiddelde score: 7,7
Over het algemeen tevreden, zeer zeker over mijn financieel adviseur Vast & Zeker Advies te Oosterbeek.
E.A. Brugman
| Gemiddelde score: 7,7
Ik hoor weinig van Conservatrix. Alleen maar maandelijks een rekening en heel soms een brief om toch vooral mijn verzekering te verhogen.
m willems
| Gemiddelde score: 7,7
Het voelt goed en de uitleg van de adviseur is duidelijk.
Gemiddelde score: 7,6
Ik heb over het algemeen weinig contact. Het contact dat er is, gaat over het algemeen goed.
Gemiddelde score: 7,6
Mijn ouders hebben de verzekering afgesloten toen ik nog jong was. Het is een uitvaartverzekering dus later als alles is afgehandeld, kan men pas een goede evaluatie maken.
I. Bal
| Gemiddelde score: 7,6
Duidelijkheid in de polis en winstdeling.
K.E. Hofstede
| Gemiddelde score: 7,4
Ik ga ervan uit, ook na de overname van Conservatrix door een andere verzekeraar, dat mij ingelegde geld zal worden uitgekeerd en daarbij ook een mogelijk rendement op juiste wijze wordt gehaald en uitgekeerd. Door mijn eigen ervaring als... Lees verder » intermediair is het vertrouwen in de levensverzekeraars gedaald, echter voor mij was Conservatrix een conservatieve maar degelijke en betrouwbare partij. Hopelijk maken ze dit waar!
Gemiddelde score: 7,4
Ook nu ga je er als klant van uit dat je eerlijk bent voorgelicht. Echter gelet op hetgeen heeft plaatsgevonden met betrekking tot bijvoorbeeld woekerpolissen, zal ook nu weer de toekomst ons als klant leren hoe eerlijk, netjes en goed de verzekeraar uiteindelijk echt is geweest.
Cathrina W.
| Gemiddelde score: 7,4
Er lopen voor drie personen uit mijn gezin al jaren overlijdensrisicoverzekeringen bij Conservatrix waarvan één per november afloopt. Verleden jaar voor een van deze personen was een behoorlijke achterstand in betaling, met een medewerker na een... Lees verder » gesprek alles weer in zeer korte tijd kunnen rechtzetten. Ik heb daar veel vertrouwen in. De medewerker luisterde en begreep waarom het probleem was ontstaan.
Gemiddelde score: 7,3
Conservatrix heeft moeilijke tijden gekend waardoor risico's voor de verzekerde aanwezig waren en informatie daarover niet gecommuniceerd werd met de verzekerden. Nu alles weer onder controle is, verloopt alles weer volgens afspraak.
TH.h.LOIJENGA
| Gemiddelde score: 7,3
Heb alleen voor mezelf en de kinderen een overlijdensverzekering en heb daar gelukkig nog geen gebruik van hoeven maken. Derhalve dus geen contact en dergelijke gehad.
Gemiddelde score: 7,3
Mijn moeder heeft in het verleden een uitvaartverzekering voor mij afgesloten welke ik enkele jaren geleden heb overgenomen. Ik heb behalve bij het overnemen van de verzekering geen contact met Conservatrix, dus heb ook geen speciaal gevoel en/of mening over Conservatrix.
Gemiddelde score: 7,3
Weinig contact met deze verzekering. Is ook niet nodig. Het wordt netjes iedere maand afgeschreven. Alleen moet nog blijken of deze investering zin heeft gehad op het moment dat er een uitbetaling plaatsvindt.
M. Bentvelsen
| Gemiddelde score: 7,3
Ik heb bij Conservatrix een lijfrenteverzekering en wilde daaruit geld onttrekken. Het heeft in totaal bijna drie maanden geduurd voordat ik uiteindelijk het geld op mijn rekening had staan. Ik heb diverse keren moeten bellen over de voortgang. Ook... Lees verder » heb ik diverse keren documenten opgestuurd gekregen om te ondertekenen en te retourneren. Dit hele proces duurt veel te lang en het is niet meer van deze tijd om alles per post te moeten doen. Als dit digitaal gaat, kost het veel minder moeite en gaat het veel sneller. Ik heb echt het idee dat Conservatrix er alles aan doet om niet uit te hoeven keren of het op z'n minst zo veel mogelijk te vertragen. Jammer, want de verzekering als product is verder prima.
Gemiddelde score: 7,2
Alleen een begrafenisverzekering, dus heb eigenlijk geen contact met de verzekering.
H.Westra
| Gemiddelde score: 7,2
Ben tevreden over Conservatrix en vooral omdat ze zijn overgenomen door een betrouwbare financiële instelling, echter de service is van Angelsaksisch niveau en kan nog veel beter.
Gemiddelde score: 7,1
Ik heb deze verzekering al zo'n dertig jaar. Pas de laatste jaren heb ik hooguit twee keer contact met Conservatrix gehad en dat was oké, maar niet bijzonder goed of slecht. Dus ik heb weinig ervaringen met hen om over te oordelen.
Gemiddelde score: 7,1
Heb af en toe telefonisch contact met Conservatrix. Prima service/deskundigheid. Heb een tussenpersoon die administratieve zaken regelt. Correspondentie van Conservatrix is in orde.
Fenna
| Gemiddelde score: 7,1
Weinig toe te lichten, toentertijd een levensverzekering afgesloten omdat het voor de hypotheek moest. We betalen trouw en we gaan ervan uit dat alles nog steeds goed komt.
Gemiddelde score: 7,0
Mijn vader heeft ooit deze verzekering afgesloten. Voor de rest hebben we vrijwel geen contact.
Gemiddelde score: 7,0
Wat zijn de plannen van de nieuwe Amerikaanse aandeelhouder?
Gemiddelde score: 7,0
Omslachtig dat contact niet rechtstreeks kan maar via een tussenpersoon.
Gemiddelde score: 7,0
Tot nu ben ik tevreden met de verzekering.
J. Been
| Gemiddelde score: 6,9
Ik heb nog nooit contact gehad met Conservatrix. Ik had een lijfrentepolis bij mijn werkgever en mijn werkgever heeft de lijfrente bij Conservatrix afgesloten. Het enige dat ik van Conservatrix merk, is dat elke maand een bedrag op mijn rekening wordt gestort.
Gemiddelde score: 6,9
Informatie over de verzekering is helder en periodiek wordt gecommuniceerd over de ontwikkelingen. Daarbuiten geen contact gehad met verzekeraar.
Gemiddelde score: 6,8
De winstbrieven zijn vaak erg oppervlakkig qua informatie en dus bijna nietszeggend.
Klaas Banga
| Gemiddelde score: 6,6
Zeer moeilijk voor mij, omdat ik bijna geen contact met Conservatrix heb. Het is een verzekering die zeker 25 jaar geleden is afgesloten en telkens zwijgend wordt verlengd. Wel is er enkele jaren geleden (vijf à zes jaar) contact geweest over het... Lees verder » verhogen van de verzekering. Dat was het laatste contact en ik vind het prima zo.
A. Dour
| Gemiddelde score: 6,5
Contact met Conservatrix is gewoon zonder moeite mogelijk. Maar wat ik mis, is meer uitleg over mijn afgesloten verzekering. Dit moet niet per se met een brief gebeuren, ik snap in verband met met kosten voor verzekeringen, dan via e-mail of inlog... Lees verder » in mijn Conservatrix is een mogelijkheid, maar wel informatie e-mail dat er nieuwe brief in mijn Conservatrix is. Een idee. En ik vind er moet meer duidelijkheid komen hoe en wat de verzekering inhoudt en hoe het ermee staat.
Gemiddelde score: 6,5
Een verplichte verzekering met een onduidelijk eindresultaat.
W lans
| Gemiddelde score: 6,5
Staat voor mij te ver weg. Ik heb ook geen contact gehad met de verzekeringsmaatschappij.
J.G.Holsderver
| Gemiddelde score: 6,5
Mijn laatste contact was in 1952.
R. Sman
| Gemiddelde score: 6,4
Ik heb slechte ervaringen met lijfrente en spaarkapitaalverzekeringen. Ik hoop in ieder geval dat het beloofde rendement gehaald wordt op de einddatum. Vooralsnog heb ik geen tekenen gezien dat dit echt haalbaar gaat worden.
F. Eijgenraam
| Gemiddelde score: 6,3
Het is ze in vier jaar en diverse brieven nog niet gelukt om mijn adreswijziging te administreren.
G. Valk
| Gemiddelde score: 6,2
Ik heb destijds een levensverzekering afgesloten als onderdeel van een lening. Ik heb vrijwel nooit contact gehad, alleen over het niet betalen van de premie. De laatste tijd heb ik wel vaker contact met Conservatrix omdat ik de levensverzekering... Lees verder » wil beëindigen en een bepaald bedrag uitgekeerd wil krijgen. Dat contact verloopt redelijk goed, alleen duurt het wat lang voordat ik de benodigde formulieren krijg toegestuurd.
Gemiddelde score: 6,0
Conservatrix is een relatief onbekende verzekering. Tot nu toe is er weinig contact en levert mijn spaargeld weinig rendement. Maar ik denk dat dit momenteel het euvel is bij alle vergelijkbare verzekeraars.
Gemiddelde score: 5,6
Opgave van afkoop. Duurt veel te lang en ook reactie. Tussenpersoon doet vaker zaken met jullie. En ook in mijn omgeving hebben mensen polissen lopen, maar geven ook aan dat het een administratieve chaos is bij jullie.
R.H. Pesman
| Gemiddelde score: 5,5
We hebben een begrafenisverzekering lopen bij Conservatrix. Deze werd mij destijds in de maag gesplitst door de agent die de polissen van Nuvema beheerde. Destijds werd mij gezegd dat die polis was overgenomen door Conservatrix. Later bleek mij dat... Lees verder » het adres van beide maatschappijen hetzelfde was. Ik heb mij altijd bedrogen gevoeld door de agent van destijds. Nu lopen er twee polissen voor dezelfde persoon. Raar maar waar.
M. Van de Winkel
| Gemiddelde score: 5,3
Ben niet tevreden over Conservatrix. Als ik zelf niet belde over winstbijschrijvingen hoorde ik niets van hen.
Gemiddelde score: 5,3
Via mijn ouders is er in het verleden een uitvaartkostenverzekering afgesloten. Ik heb geen invloed op deze verzekering, bijvoorbeeld niet afkoopbaar. Premievrij maken kan wel, maar dat levert minder op. Ik zit tot maar liefst 2039 vast aan deze... Lees verder » verzekering, terwijl ik daar nauwelijks/geen invloed op heb. Overigens wel correcte correspondentie.
Gemiddelde score: 5,1
Ik vind de communicatie vanuit Conservatrix summier en weinig voor wat betreft de interval. Overzichten worden nauwelijks verstrekt.
Gemiddelde score: 4,8
Ooit een levensverzekering afgesloten voor 300 gulden en hierna nooit meer iets gehoord en is de levensverzekering qua bedrag volkomen zinloos.
Joh. Ant.
| Gemiddelde score: 4,0
Doe het niet via een tussenpersoon, veroorzaakt alleen maar ruis. Ik zit nu met twee verschillende verzekeringen, terwijl ik er één wilde hebben.
Gemiddelde score: 3,8
Ik heb een levensverzekering die door mij ouders is afgesloten, maar eigenlijk weet ik er weinig tot niets van en krijg van de verzekering ook weinig concrete info over de verzekering en dergelijke.
Fam. Albers
| Gemiddelde score: 3,6
Financieel adviseur is zeer slecht en daarvan is inmiddels afscheid genomen. Nieuwe adviseur is prima.
V. van den Hoven-Katsman
| Gemiddelde score: 3,4
Wij hebben nooit persoonlijk of telefonisch contact met Conservatrix over de stand van zaken omtrent de lopende verzekering. Wij krijgen enkel één keer per jaar een overzicht. Dit vinden wij heel kwalijk.
F.Bersch
| Gemiddelde score: 3,1
Als ik terugkijk is mij gewoon een woekerpolis aangeboden en wil ik er het liefst zo snel mogelijk van af. Ik voel me belazerd door de tussenpersoon die mij destijds heeft geadviseerd deze polis af te sluiten.
I. van Wijk
| Gemiddelde score: 3,0
De verzekering is al jaren geleden afgesloten en niet meer nodig. Het is echter niet mogelijk om op enige redelijke wijze hem te annuleren, hetgeen bij andere maatschappijen geen probleem is.
Gemiddelde score: 2,9
Niet tevreden over tussenpersoon, niet goed voorgelicht met afsluiten waardoor geen goed gevoel is ontstaan.
Gemiddelde score: 2,8
Zoals bekend is Conservatrix recent op last van DNB gedwongen overgenomen door een Amerikaanse partij. Sindsdien lijkt alle communicatie richting polishouders verstomd. Op het sturen van het jaarlijkse polisoverzicht na is er geen enkele moeite... Lees verder » gedaan door de verzekeraar om haar polishouders meer inhoudelijk op de hoogte te brengen van a) deze overname en b) de mogelijke gevolgen voor polishouders casu quo de gevolgen voor de bedrijfsvoering van Conservatrix. Ook navraag mijnerzijds bij de verzekeraar zelf heeft geen verder inzicht opgeleverd. De geraadpleegde medewerker van Conservatrix had geen idee. Het spreekt voor zich dat hier dringend verbetering gewenst is.
B. Wormgoor
| Gemiddelde score: 2,8
Tussenpersoon is niet meer werkzaam, bedrijf erachter is gestopt, ik heb geen contactpersoon meer. Ik betwijfel of de verzekering nog wel zin heeft, ik voel me een beetje bekocht.
J. Hage
| Gemiddelde score: 2,4
Ik vind dat Conservatrix aan de telefoon weinig tot geen informatie kan verstrekken en vervolgens een brief stuurt. Tevens worden er algemene voorwaarden gewijzigd wat volgens mij niet mag tussentijds lijkt mij? Gaat het daar wel goed? Is er... Lees verder » voldoende controle? Is mijn afgesloten verzekering gedekt of verzekerd van succes?
Gemiddelde score: 2,3
Jaren geleden laat je je iets aanpraten door een adviseur, waarvan je eigenlijk geen verstand hebt maar wat allemaal geweldig lijkt. Als de adviseur of de portefeuille wordt overgenomen, krijg je eerst nog bericht maar later ook niet meer. Je... Lees verder » betaalt jaren maandelijks een forse premie, wat volgens mij niet uit kan en nu er wat geld vrijkomt, moet je je maar redden. Alles is op de computer te vinden maar als je het totaal niet bezighoudt, vraag ik mij af of dit allemaal wel goed gaat. Mensen doen veel werk om mensen binnen te halen, maar daarna?
Gemiddelde score: 1,9
Heb in verband met echtscheiding verzocht om uitbetaling en de uitbetaling was dusdanig gering dat ik woekerpolisgevoelens kreeg.
Gemiddelde score: 1,8
Conservatrix is in mijn ogen een woekerpolis waarbij exorbitant hoge provisie door de top wordt geïncasseerd, met een slecht rendement. Sparen levert nog meer op. Jammer dat deze polis gekoppeld is aan de hypotheek, anders stopte ik hiermee! De... Lees verder » solvabiliteit van Conservatrix is ook om te janken. De vraag is wat krijg je nog op einddatum.
Gemiddelde score: 1,4
Woekerpolis levensverzekering. Meer inleg dat uiteindelijk geldbedrag over is. Oplichters.
D.Jense
| Gemiddelde score: 1,0
Ik had dertig jaar geleden een uitvaartverzekering voor het hele gezin afgesloten. Mij werd beloofd dat deze telkens geïndexeerd zou worden zodat ik geen extra verzekering hoef af te sluiten. Inmiddels ben ik 80 euro maandelijks kwijt om een knappe... Lees verder » uitvaart te kunnen betalen. Dertig jaar lang betaald voor een niet toereikend product. Dat riekt naar oplichting. Geen fiducie meer in de financiële sector.
Gemiddelde score: WN
Bijna dertig jaar geleden afgesloten begrafenispolis, daarna nooit enig contact gehad dus geen ervaring met de verzekeraar.