Wij zijn DAS: experts in toegankelijke juridische kennis.

DAS denkt met u mee bij problemen en conflicten. Wij geven meer dan alleen een advies. Onze specialisten komen met praktische en haalbare oplossingen of helpen u om problemen of conflicten te voorkomen. Wij staan u bij als u een juridische conflict heeft. Wij komen op voor uw recht.

Als rechtsbijstandsverzekeraar dragen wij, al meer dan 50 jaar, de juridische risico’s die onze klanten zelf niet kunnen of willen dragen. Klanten waarderen het zeer dat zij bij een geschil direct juridisch worden bijgestaan zonder dat ze zich zorgen hoeven te maken over de financiële kant.

Bij DAS werken 675 juridisch specialisten. Zij zijn zeer deskundig en buitengewoon ervaren in meer dan veertig rechtsgebieden. Hiermee DAS heeft een unieke positie.

DAS staat klaar voor klanten, wanneer en hoe ze dat willen. Onze producten en diensten zijn beschikbaar via verschillende kanalen. Via tussenpersonen, verzekeraars en gevolmachtigd agenten.

https://www.das.nl
2018
  • 2018
  • 2017
  • 2016
7,3 Gemiddeld rapportcijfer
7,3 Algemene tevredenheid
7,5 Klantgerichtheid
7,5 Deskundigheid
7,3 Duidelijkheid
7,2 Vertrouwen
7,4 Contact met verzekeraar

Reactie van de verzekeraar

We vinden het erg belangrijk om van onze klanten te horen hoe zij onze dienstverlening hebben ervaren. Hun reacties stellen ons in staat de dienstverlening verder te verbeteren. We zijn verheugd dat de tevredenheid van onze klanten is gestegen ten opzichte van vorig jaar. Dit laat zien dat we op de goede weg zijn.
We gaan verder op de ingeslagen weg en blijven gebruik maken van de feedback van onze klanten. Dit doen we bijvoorbeeld via klanttevredenheidsonderzoeken en ons klantpanel. Voor meer informatie kijk op https://www.das.nl/over-das/klantgericht-verzekeren.

Hoog-Laag
  • Hoog-Laag
  • Laag-Hoog

Klantreacties

Gemiddelde score: 9,6
In het verleden veel contact gehad met DAS, ben super tevreden over ze, ze regelen alles gelukkig.
D. Waterval
| Gemiddelde score: 9,6
Ik heb twee keer gebruikgemaakt van de expertise van DAS en ben beide keren naar volle tevredenheid geholpen.
H.Cozijn
| Gemiddelde score: 9,4
In eerste instantie was bij het wijzigen van de verzekering ook de verzekering bij DAS weer mee te nemen. Na telefonisch contact werd dit snel geregeld.
Gemiddelde score: 9,4
Ik heb een rechtsbijstandverzekering bij DAS omdat deze indertijd als een van de weinigen rechtsbijstand voor een statutair directeur dekte. Als zodanig de verzekering nooit nodig gehad. Wel een paar maal in geval van schade toegebracht aan mijn... Lees verder » kinderen casu quo een aanrijding van mij met een onduidelijke schuldvraag. Deze zijn tot volle tevredenheid op correcte en snelle wijze afgehandeld.
B. de Bruin
| Gemiddelde score: 9,3
Professioneel en snel met een ruime dekking.
J. Paul
| Gemiddelde score: 9,3
De verzekering een keer nodig gehad en dat verliep goed. Daarnaast is de rust die de verzekering geeft erg prettig. Je kunt er indien nodig op terugvallen.
N.Spierings
| Gemiddelde score: 9,3
Het is een zeer klantvriendelijke verzekeraar die er alles aan doet om de klant te helpen en te begeleiden.
Gemiddelde score: 9,3
Ze helpen je gelijk en nemen je serieus. Ze komen de afspraken na.
Gemiddelde score: 9,3
Mijn tussenpersoon regelt alle activiteiten en afstemming van de diverse verzekeringen, zodat er een minimum aan dubbele verzekeringen ontstaat. Hierbij heeft DAS een belangrijke rol in verband met de gecombineerde pakketten en deeloplossingen die... Lees verder » ze bieden die de gaten dicht die andere verzekeraars te vaak open laten of verstoppen in de kleine lettertjes en uitsluiten. Dit heb ik nooit zo ervaren bij de DAS.
Gemiddelde score: 9,2
Bij ons was laatst de bliksem ingeslagen en dat is heel goed afgehandeld.
Meer lezen »
R. Strootman
| Gemiddelde score: 9,2
DAS staat voor mij als betrouwbaar en deskundig en klantgericht.
Gemiddelde score: 9,1
Door het ontbreken van een trottoirtegel op de openbare weg kwam ik ten val en brak mijn ellenboog. Omdat ik weet dat de desbetreffende gemeente aansprakelijk is voor het onderhoud heb ik dit gemeld bij DAS. Die heeft het voorval direct opgepakt en... Lees verder » de procedure goed begeleid. Duidelijke en snelle communicatie per e-mail en telefoon. Het eindresultaat was voldoende, ik was er tevreden mee.
Gemiddelde score: 9,1
Bij het eerste telefonische contact ging men meteen op onderzoek uit. Er werd geen oordeel geveld, men ging eerst alle info verzamelen. Perfect.
G‚ van Vuuren
| Gemiddelde score: 9,0
Geen mening.
l.a saly
| Gemiddelde score: 9,0
Ik heb nog steeds een goed contact met DAS omdat er nog een zaak loopt.
D A Smits
| Gemiddelde score: 8,8
Ik word er wijzer van, het waren leerzame vragen.
Gemiddelde score: 8,7
Heel fijn om een verzekering te hebben die voor je belangen op komt en je schade verhaalt. Ze hebben verstand van zaken en het scheelt een hoop stress. Twee minpuntjes: als je veel pech hebt en veel hulp nodig hebt, kunnen ze je mogelijk niet meer... Lees verder » verzekeren. Als de tegenpartij ook DAS verzekerd is, moeten ze een onafhankelijke derde partij inhuren. Dat kost teveel en daardoor kreeg ik een veel te lage schikking.
M.Vuylsteke
| Gemiddelde score: 8,6
Afhandeling schades. Mijn vrouw bij een proces tegen de overheid. Verder veel informatie bij problemen. Noba bene: veel is jaren geleden.
Gemiddelde score: 8,5
Inlevend vermogen van de verschillende medewerkers was warm en waardevol zonder de wetgeving, objectiviteit en volledige informatievoorziening uit het oog te verliezen.
R. van Vuuren
| Gemiddelde score: 8,5
DAS heeft mij al enkele malen naar volle tevredenheid bijgestaan.
Gemiddelde score: 8,4
DAS Verzekeringen heeft mij indertijd bij twee zaken zeer goed bijgestaan. Ten eerste bij een verkeersongeluk veroorzaakt door derden waarbij ik gecompenseerd werd voor een jaar inkomensverlies en ten tweede bij het ontbinden van een arbeidscontract.
Gemiddelde score: 8,4
Ik ben zeer tevreden over de contacten die ik met de verzekeraar heb gehad.
Gemiddelde score: 8,4
Mijn verzekeringsadviseur neemt ons alle werk uit handen bij een schade en DAS regelt de rest.
Gemiddelde score: 8,3
Vertrouwd, deskundige afhandeling van schades.
J.Janssen
| Gemiddelde score: 8,2
Ik heb ze tot nu toe pas één keer hoeven in te schakelen voor een schade. Daarbij ben ik goed geholpen en is me alles duidelijk uitgelegd geworden en ze hebben mij regelmatig verslag gedaan hoe het ervoor stond en dat alles perfect is geregeld... Lees verder » geworden. Gewoon een heel goede service tot nu toe.
Gemiddelde score: 8,0
Goede ervaringen bij rechtsbijstandverzekering de laatste keren. Was vijftien jaar geleden wel anders, veel minder meedenkend met de klant en vaak afwijzend.
Gemiddelde score: 8,0
Alles loopt via mijn tussenpersoon naar volle tevredenheid.
bodon
| Gemiddelde score: 8,0
Niet van toepassing.
Gemiddelde score: 8,0
Ik heb nog maar één keer contact gehad over een zaak. Ik ben zeer vriendelijk geholpen.
Gemiddelde score: 7,9
Ik heb alleen rechtsbijstand verkeer en ik heb (nog) geen gebruik hoeven te maken. Beoordelen is dan wat moeilijk.
Gemiddelde score: 7,9
Wij zijn goed geholpen, alleen op het moment dat er tijdens de beslissing nog vragen kwamen boven drijven, was onze persoon net op vakantie. Er was wel een vervanger, maar die moest zich eerst inlezen. Toen hebben wij zelf maar de knoop doorgehakt.... Lees verder » Later bleek dat er toch nog iets bij had gemoeten volgens de vervanger. Jammer dat het zo gelopen is, voor de rest prima geholpen.
W.Kooij
| Gemiddelde score: 7,9
Ik heb DAS nog maar één keer echt nodig gehad, toen had ik een conflict met mijn werkgever. Toen heeft DAS in een paar weken het conflict opgelost in mijn voordeel. Ik had dit zonder de hulp van DAS niet bereikt.
Gemiddelde score: 7,9
Ik ben zeer tevreden over mijn tussenpersoon, maar niet over de verzekeringsmaatschappij in het algemeen.
Gemiddelde score: 7,8
De beoordeling van ons is erg subjectief. We hebben nog nooit gebruik hoeven maken van de verzekering.
R.van Leeuwen
| Gemiddelde score: 7,8
Ik ben zeer tevreden met de verzekeraar. Ze hebben kennis van zaken.
Gemiddelde score: 7,8
Over het algemeen prima geholpen, snel antwoord.
A.Barewijk
| Gemiddelde score: 7,8
Hulp wanneer je het nodig hebt.
Gemiddelde score: 7,7
Gemakkelijk te contacteren, snel in contact gebracht met onze adviseur die specifieke kennis van onze situatie had. Gemakkelijk contact en adviseur heeft er veel tijd in gestoken. Uiteindelijk vraag ik me achteraf af of we het bereikte resultaat ook... Lees verder » niet zonder adviseur gemakkelijk hadden kunnen bereiken, maar op deze manier gaf het wel minder stress.
Gemiddelde score: 7,7
Een van de grotere verzekeringen.
S. Harder
| Gemiddelde score: 7,7
Bijzondere waardering voor de geleverde rechtsbijstand en het volhouden om gedupeerde schadeloos gesteld te krijgen.
Gemiddelde score: 7,6
Prima verzekeraar, luisteren en geven goed advies!
Gemiddelde score: 7,6
Je kunt bij DAS goed terecht voor diverse zaken. Je wordt er netjes geholpen en deskundig bijgestaan met je vraag. Ze luisteren goed wat het probleem is en spelen daarop in.
Gemiddelde score: 7,6
Al wat langer geleden een arbeidsconflict met behulp van DAS goed opgelost.
Gemiddelde score: 7,6
Goede schadeverzekeraar die correct, begrijpelijk en laagdrempelig diensten verstrekt.
Gemiddelde score: 7,6
DAS zorgt ervoor dat je begrijpt wat er bedoeld wordt. Ze leggen het uit op een gepast niveau en denken mee over oplossingen en mogelijkheden.
Gemiddelde score: 7,5
Weinig ervaring, slechts een zaak laten behandelen. Geen gelijk gekregen.
P Schlosser
| Gemiddelde score: 7,5
Het is makkelijk om een schade te melden, de responstijd ligt binnen de gemaakte afspraken. Het zijn professionals die voor je aan het werk gaan, top.
S. van Vliet
| Gemiddelde score: 7,5
DAS heeft mij prima geholpen. Informatie was duidelijk. Ik ben doorverwezen naar een mediator. Dat ging heel soepel. Kon zelf uit verschillende degene kiezen die bij mij paste. Ook de follow-up was zeer goed. Vanuit DAS werd regelmatig contact... Lees verder » opgenomen om te zien hoe het ervoor stond. De medewerkster gaf uit zichzelf aan dat als er nog nota's zouden komen, wij die bij hen konden declareren. Dat was achteraf niet zo. Mediator regelde alles zelf met DAS.
Gemiddelde score: 7,4
DAS maakt op mij een gedegen en betrouwbare indruk. Het contact dat ik heb gehad, verliep goed. In heldere bewoordingen ben ik verder geholpen.
Gemiddelde score: 7,4
Na het indienen van een case vind ik het jammer dat er niet vanuit DAS een update wordt gegeven als je er niet zelf naar informeert. Meestal wordt dit veroorzaakt door een derde partij die DAS niet op de hoogte brengt waardoor er een "gat" in de voortgang lijkt te ontstaan.
Conny
| Gemiddelde score: 7,4
Loopt al jaren, heb me er nooit echt in verdiept.
N Bezemer
| Gemiddelde score: 7,4
Geen nieuwe dingen, maar is altijd verbetering die beter kan om meer eruit te halen.
R hovens
| Gemiddelde score: 7,2
Ik ben tevreden over de verzekering bij DAS.
Gemiddelde score: 7,2
Ik ben goed, snel en vriendelijk geholpen.
Gemiddelde score: 7,2
Heb nog te weinig contact gehad met deze verzekering om een goed oordeel te geven.
H. Klunder
| Gemiddelde score: 7,1
Over de verzekering heb ik altijd contact met de tussenpersoon. In verband met het laatste geschil waar ik de DAS-rechtsbijstand voor nodig had, heb ik contact gehad met een medewerker van DAS. Deze wilde de zaak al nadelig voor mij sluiten, totdat... Lees verder » ik hem een tip gaf waardoor ik toch de zaak gewonnen heb. Dat vind ik dan weer slordig dat ze dat zelf niet bedacht hadden.
Gemiddelde score: 7,1
Ik ben erg vriendelijk en duidelijk te woord gestaan.
Gemiddelde score: 7,0
Ik heb nog nooit gebruik hoeven te maken van de diensten, omdat er geen schade is geleden in al die jaren.
Gemiddelde score: 7,0
We moesten het eerst onderling afhandelen. Als dat niet naar tevredenheid werd afgehandeld, konden we DAS wederom benaderen.
Inga
| Gemiddelde score: 6,8
Ik betreur het dat er een eigen risico gehanteerd wordt van 100 euro per case.
H. H. Beugelink
| Gemiddelde score: 6,8
DAS is gewoon een redelijk goede verzekeraar.
E. Sauer
| Gemiddelde score: 6,5
Lastige vraag, we hebben DAS nog nooit nodig gehad.
J. Boer-Walvis
| Gemiddelde score: 6,3
Ben sinds anderhalf jaar verzekerd bij DAS en gelukkig de verzekeraar niet nodig gehad. Dus de meeste antwoorden zijn met weet ik niet beantwoord.
Gemiddelde score: 6,2
In de afhandeling zitten veel te lange pauzes wat mij geen goed gevoel geeft en geeft twijfels over de expertise.
Gemiddelde score: 6,2
Kwalitatief is DAS een prima verzekeraar, maar ik vind hun rechtsbijstandverzekering eigenlijk te duur en door de opdeling in verschillende modules nogal ondoorzichtig. Daarnaast staat de verplichte afhandeling door juristen van DAS in plaats van de (beperkte) vrije advocaatkeuze mij tegen.
Gemiddelde score: 6,0
Tot nu toe heb ik, gelukkig, nog geen gebruik hoeven maken van deze verzekering. Vandaar dat mijn ervaringen beperkt zijn tot selectie en betaling van de premie.
Gemiddelde score: 5,9
In ons geval te maken gehad met rechtsbijstand. Ze doen hun best wel voor je en luisteren ook, maar gaan niet tot aan het gaatje voor je.
Gemiddelde score: 5,9
Zoals altijd bij juridisch werk is de kwaliteit ervan afhankelijk van de persoon die dat werk verricht. Ik ben er zeer tevreden over dat DAS in een specialistische casus gekozen heeft voor het inschakelen van een zeer ervaren en specifiek... Lees verder » gespecialiseerde advocaat van een extern kantoor. Daardoor vertrouw ik er volledig op dat mijn belangen optimaal behartigd worden, ook al blijft eigen input natuurlijk nodig. Ik ben erg blij dat ik niet zelf de zaak moet behandelen en het dankzij DAS kan overlaten aan een professional.
R.H.vd.Ven
| Gemiddelde score: 5,5
Wat voor al mijn verzekeringen geldt dat geldt ook voor DAS. Wel premie innen en als er een keertje wat aan de hand is (ik schakel zeer zelden mijn verzekering in) moeilijk en ingewikkeld doen.
Gemiddelde score: 5,4
Contact gehad met DAS in het verleden in de veronderstelling recht te hebben op juridische ondersteuning. Dat bleek niet het geval. Er werd alleen een kort advies gegeven waar we verder weinig aan hadden. Dekking is in veel gebieden onderverdeeld... Lees verder » waardoor onduidelijk is wanneer je voor wat verzekerd bent. Bovendien vrij duur.
Gemiddelde score: 5,2
Er loopt al meer dan een jaar een rechtsbijstandzaak. Nog geen glimp van resultaat.
Gemiddelde score: 5,2
Gedurende de looptijd van de zaak heb ik als klant continu het gevoel gehad dat ik het meeste werk moest doen. Dat als ik niets deed de zaak stil lag. Ik moest continu zelf vragen om de status. De creatieve ideeën voor voortgang in de zaak moesten... Lees verder » van mij komen. Ik voelde het alsof de zaak alleen maar een proces door ging binnen DAS en niet dat men echt voor mij als klant bezig was.
Gemiddelde score: 5,1
Ze doen alles zo langzaam, je moet vaak zelf met oplossingen komen en maar blijven bellen of er al iets bekend is.
Gemiddelde score: 5,1
DAS is een fabriek, aangebrachte zaken moeten zo snel mogelijk weer van tafel. Liefst onderling regelen of afkopen, zo min mogelijk tijd eraan besteden. Dit komt niet ten goede van de kwaliteit! Er wordt al snel gezegd dat je geen kans maakt,... Lees verder » terwijl achteraf blijkt dat alsnog volledige schadevergoeding geregeld wordt door een externe advocaat. Ook hier wordt moeilijk over gedaan, want kost geld. Pas na mijn verwijzing naar de juiste artikelen in de polisvoorwaarden en veel gezeur werd externe advocaat ingeschakeld. Schadevergoeding: 15.000 euro, dus weer waren zeker wel mogelijkheden geweest voor DAS.
Gemiddelde score: 4,7
Geen medewerking bij betalingsachterstand door omstandigheden, veel extra kosten er bovenop. Niet makkelijk om in te loggen en overzichten te krijgen.
Gemiddelde score: 4,1
Meermalen heb ik DAS-medewerkers gevraagd om een juridisch advies. Altijd weer is de reactie dat ik een zaak aan moet melden. Zelf ervaar ik 'een zaak' als een juridisch conflict, terwijl voor mij de reden van contact is om met een jurist te... Lees verder » 'sparren' en zo een juridisch correcte koers uit te zetten in een bepaalde kwestie.
dikker
| Gemiddelde score: 3,5
Niet van toepassing.
R.G. van den Beld
| Gemiddelde score: 2,5
Ik heb zeer uitgebreid een dossier van mijn klacht samengesteld. Dat heeft mij zeker een tee keer een dagdeel gekost. Vervolgens krijg ik een melding dat de claim niet in behandeling wordt genomen, omdat de "schade" niet groot genoeg is.
Gemiddelde score: 1,0
DAS is een organisatie die geld ontvangt zonder daar een prestatie tegenover te geven die in het belang van de betaler is.
Van Straten
| Gemiddelde score: WN
Heel lang geleden (20+) een verzekering afgesloten, nooit nodig gehad.
Gemiddelde score: WN
Ik heb een rechtsbijstandverzekering voor Verkeer en Vakantie, maar nog nooit gebruik van gemaakt.