Wij zijn DAS: experts in toegankelijke juridische kennis.

DAS maakt juridische hulp toegankelijk voor iedereen. Of het nu gaat om rechtsbijstand bij ontslag, een zakelijk conflict, onenigheid met een verhuurder of een geschil met een aannemer. Wij helpen klanten om juridische problemen te voorkomen of op te lossen. Verzekerd of onverzekerd. Dat is onze missie.

Als rechtsbijstandsverzekeraar dragen wij, al meer dan 50 jaar, de juridische risico’s die onze klanten zelf niet kunnen of willen dragen. Klanten waarderen het zeer dat zij bij een geschil direct juridisch worden bijgestaan zonder dat ze zich zorgen hoeven te maken over de financiële kant.

We hebben meer dan 800 juridisch specialisten en ruim 50 advocaten in dienst, die actief zijn binnen meer dan 40 rechtsgebieden. Per jaar behandelen we ongeveer 125.000 juridische zaken.

DAS staat klaar voor klanten, wanneer en hoe ze dat willen. Onze producten en diensten zijn beschikbaar via verschillende kanalen. Via tussenpersonen, verzekeraars en gevolmachtigd agenten.

https://www.das.nl
2019
  • 2019
  • 2018
  • 2017
  • 2016
7,5 Gemiddeld rapportcijfer
7,3 Algemene tevredenheid
7,7 Klantgerichtheid
7,7 Deskundigheid
7,5 Duidelijkheid
7,3 Vertrouwen
7,6 Contact met verzekeraar

Reactie van de verzekeraar

We vinden het erg belangrijk om van onze klanten te horen hoe zij onze dienstverlening hebben ervaren. Hun reacties stellen ons in staat de dienstverlening verder te verbeteren. We zijn verheugd dat de tevredenheid van onze klanten opnieuw is gestegen. Dit laat zien dat we op de goede weg zijn.
We gaan verder op de ingeslagen weg en blijven gebruik maken van de feedback van onze klanten. Dit doen we bijvoorbeeld via klanttevredenheidsonderzoeken en ons klantpanel. Voor meer informatie kijk op https://www.das.nl/over-das/klantgericht-verzekeren.

Hoog-Laag
  • Hoog-Laag
  • Laag-Hoog

Klantreacties

L.W. Hoogezand
| Gemiddelde score: 10
De DAS is een betrouwbaar begrip.
P. van Zanten
| Gemiddelde score: 9,9
Kreeg snel de medewerker aan de lijn die mijn specifieke vragen kon beantwoorden. Deze heeft aansluitend aan het telefoongesprek nog een uitgebreide uitleg per mail gestuurd. Kon met vragen deze persoon dan ook direct benaderen, zodat ik niet in... Lees verder » herhaling moet vallen. Erg prettig en duidelijk geholpen. Ook wat niet mogelijkheid is, is ook duidelijk gemaakt om teleurstelling te voorkomen. Medewerkers hebben duidelijk verstand van zaken en zijn to the point.
Gemiddelde score: 9,4
Mijn vraag is duidelijk beantwoord en er is advies gegeven wat ik met mijn klacht/vraag kon doen.
Gemiddelde score: 9,3
Snelle, deskundige service. Er wordt goed geluisterd en meegedacht.
Gemiddelde score: 9,0
De keren dat ik op DAS terug moest vallen, ben ik zeer goed geholpen. Het betrof in mijn geval een zakelijk geschil tussen werknemer en werkgever. DAS heeft toen namens mij opgetreden waar ik ze nog steeds zeer erkentelijk voor ben.
Gemiddelde score: 8,8
In verband met een misdrijf dat een familielid van ons was overkomen, hebben wij ons verzekerd voor rechtsbijstand bij DAS via onze financieel adviseur. DAS heeft alles zo goed geregeld voor ons familielid dat wij ook voor deze verzekering hebben... Lees verder » gekozen. Wij hebben heldere informatie gekregen (zoals gewoonlijk) en wij weten dat indien dat nodig is, wij er niet alleen voor staan. Het is geruststellend dat wij op deze manier verzekerd zijn.
Gemiddelde score: 8,8
We worden altijd serieus genomen. De medewerkers zijn positief kritisch, en geven ook aan als wij ons vergissen als een verzoek aan de tegenpartij geen kans van slagen heeft. Medewerkers zijn zorgzaam.
Gemiddelde score: 8,7
Toen ik DAS inschakelde na een aanrijding, werd alles voor mij geregeld op een manier die bij mij paste. Had dus nergens geen omzien naar en hoefde me geen zorgen meer te maken.
Gemiddelde score: 8,6
Wij waren niet rechtsbijstand verzekerd bij DAS. Door een arbeidsconflict (tussen mij en mijn oud-werkgever) via via bij DAS terechtgekomen. Ondanks dat ik niet verzekerd was, hebben ze mij in mijn paniek en onwetendheid zeer goed geholpen. Het feit... Lees verder » dat ze iemand helpen die niet verzekerd is bij DAS en je het gevoel geven dat ze je niet laten zitten, is in deze tijd niet gebruikelijk. De persoon die mij toen heeft geholpen, die was op dat moment mijn reddende engel. Inmiddels hebben wij een rechtsbijstand afgesloten bij DAS. Mocht er in de toekomst nog een conflict of dergelijke voorkomen, dan weten wij dat we bij DAS is goede handen zijn.
Gemiddelde score: 8,5
DAS is gewoon top in luisteren, inschatten en adviseren.
Meer lezen »
A. Klomp
| Gemiddelde score: 8,4
Wij zijn heel erg goed behandeld en serieus genomen wat onze schademelding betreft!
Gemiddelde score: 8,4
Ze doen wat ze beloven. Snel, duidelijk en correct.
Gemiddelde score: 8,4
Gewoon goed.
Gemiddelde score: 8,4
Ik ben erg tevreden over DAS en mijn intermediair die mij geholpen heeft de polis af te sluiten en namens mij mijn belangen behartigt bij DAS.
C. Vink
| Gemiddelde score: 8,3
Bij het afhandelen van een schade werd ik telkens netjes op de hoogte gehouden van de vorderingen. Omdat het om een schadegeval ging met een tegenpartij uit het buitenland duurde het best een tijd, maar al met al is de afhandeling prima verlopen.
Gemiddelde score: 8,3
Ben zeer tevreden. Gelukkig hebben we ze niet vaak nodig maar als het zo is, krijgen we duidelijke uitleg en antwoorden.
Gemiddelde score: 8,2
DAS is betrouwbaar maar wel erg duur. Als je een zaak aanmeldt, moet je ook nog eens een eigen bijdrage betalen. Dat vind ik erg jammer.
Gemiddelde score: 8,2
Twee keer aanspraak gemaakt op DAS-rechtsbijstand en ze hebben alles keurig tot het eind geregeld. Als je het zelf moet doen dan blijf je bellen en mailen enzovoort, maar als zij het doen toppie.
Gemiddelde score: 8,0
DAS heeft bij de schade aan mijn auto in een moeilijke situatie alles perfect opgelost.
Gemiddelde score: 8,0
Wij hebben dit voorjaar melding gemaakt van een geschil met onze buren. Dat is toen naar tevredenheid geregeld door DAS.
Gemiddelde score: 8,0
Ik had een klacht over een mbo-opleiding in Rotterdam en wilde juridisch advies over hoe een en ander aan te vliegen. Ik ben snel geholpen en kreeg een intakegesprek op kantoor. In dit gesprek werd mij uitgelegd wat de mogelijkheden waren en wat ik... Lees verder » kon verwachten. De jurist heeft een aantal mails gestuurd en heeft hiermee het voor mij 'belastende' gedeelte overgenomen, wat ik erg prettig vond.
c van zundert
| Gemiddelde score: 8,0
Ik heb een verzoek gevraagd om mij te helpen met een defecte aankoop. Bij de leverancier deden ze heel moeilijk en ik kreeg geen nieuw artikel. Daarom heb ik DAS ingeschakeld. En met hun hulp heb ik mijn aankoop terugbetaald gekregen.
Gemiddelde score: 7,9
DAS geeft duidelijk aan waarvoor je je verzekert en wat de bijbehorende voorwaarden zijn. Ze hebben een aantrekkelijke prijsstelling. Tijdens mijn contact met de klantenservice werd ik vriendelijk geholpen en leken de antwoorden naar waarheid te... Lees verder » zijn geuit. Ik had het gevoel als klant gehoord te worden en dat er gauw naar oplossingen werd gezocht.
Gemiddelde score: 7,8
DAS heeft verstand van zaken.
Gemiddelde score: 7,8
DAS denkt met u mee. Ze nemen samen met u de tijd om naar een juiste oplossing te zoeken. Ze staan ook open voor een andere (zelf aangedragen) oplossing. Soms wel even doorvragen om alles voor u zelf duidelijk te krijgen. Dus niet te gauw 'ja'... Lees verder » zeggen als u het niet begrepen heeft, anders heeft u later spijt dat u al voor de eerste optie hebt gekozen. DAS is deskundig, maar zorg zelf dat je ook "beslagen ten ijs gaat".
Paulien
| Gemiddelde score: 7,7
Wij vinden het erg fijn om onze verzekeringen via een assurantiekantoor te laten lopen. Hier kan ik namelijk altijd binnenlopen met vragen, zij kennen ons en onze situatie en helpen ons verder bij schade et cetera. Het persoonlijke contact is prettig.
Gemiddelde score: 7,6
DAS is volgens mij niet geheel onafhankelijk. Dat is SRK echter wel.
Gemiddelde score: 7,5
In mijn geval ervaring met rechtsbijstandverzekering, deskundig en goed geholpen. Alles volgens afspraak. Ik heb hierdoor mijn zaak positief afgesloten, was mij alleen niet gelukt.
Gemiddelde score: 7,5
Je kan snel terecht met een vraag bij de medewerkers. Direct krijg je een goed beeld van je situatie en wat je eraan kan doen of juist niet en hoe je dit het beste aanpakt.
Gemiddelde score: 7,1
Kennis van zaken.
Gemiddelde score: 7,0
Heb te weinig ervaring met DAS om daar een antwoord op te geven.
Gemiddelde score: 7,0
Het is veilig dat ik hem heb, maar gelukkig nog nooit nodig gehad.
Gemiddelde score: 6,9
Bij een schade of een geschil duren de zaken erg lang. Toch houdt DAS vol en kreeg ik uiteindelijk gelijk.
Gemiddelde score: 6,8
Prima verzekering afgesloten. Je weet pas wat je aan een verzekeraar hebt als je hem nodig hebt.
Gemiddelde score: 6,8
Ik heb aanspraak gemaakt op mijn rechtsbijstandverzekering. Dit was snel geregeld, vriendelijke advocaat gekregen. Jammer dat zaak niet is gewonnen, maar ik heb geen cent aan DAS hoeven betalen en zelf hebben ze ook nog de proceskosten betaald.
T. Kokkeler
| Gemiddelde score: 6,7
Ik heb vijf jaar geleden intensief contact gehad met een medewerker van DAS in een heftige en moeilijke situatie. Ik heb me toen heel gesteund gevoeld en ben prima geholpen.
Gemiddelde score: 6,6
Ik heb een verzekering voor rechtsbijstand bij DAS en geen schadeverzekering. De rechtsbijstand heeft mij op de achtergrond goed geholpen door mee te kijken in het traject van ontslag in verband met opheffen bedrijf. Het contact verliep via mail,... Lees verder » telefoon en via de persoonlijke site waar ik de documenten kon uploaden. Dit is naar volle tevredenheid en duidelijkheid geweest.
john
| Gemiddelde score: 6,5
Heb al jaren een rechtsbijstandverzekering afgesloten via mijn vakbond. Ik heb geen gebruik hoeven te maken van deze verzekering. Kan dus ook weinig zeggen hoe men omgaat met klanten en hun problemen.
C Post
| Gemiddelde score: 6,0
Mijn ervaring met de DAS is dat je zelf nog veel moet aangeven en druk moet blijven uitoefenen zodat ze achter de zaak aan blijven gaan. Voor mijn gevoel zijn het beginnende werknemers of dat het een leerbedrijf is met hier en daar een hogere... Lees verder » advocaat die het aanstuurt, alles wordt op de lange baan geschoven.
Gemiddelde score: 5,8
Ik heb een rechtsbijstand en hierop beroep gedaan, echter had ik het idee dat de jurist weinig kennis had. Daarnaast heb ik moeten betalen terwijl ik geen gelijk heb gehad. Ik zou denken no cure no pay.
Gemiddelde score: 5,1
DAS hebben we via tussenpersoon afgesloten en heeft gedaan wat ze moeten doen want daar betalen we voor, maar dat was het dan ook.
B Hommel
| Gemiddelde score: 5,0
Ik heb een rechtsbijstandverzekering bij DAS, geen schadeverzekering.
Gemiddelde score: 4,4
Gebruik gemaakt van mijn rechtsbijstandverzekering, maar helaas heeft mij dit niet veel geholpen. Kreeg late reacties en geen antwoorden. Ik heb nog alles zelf uit moeten zoeken.
J.Stofregen
| Gemiddelde score: 4,1
Verzekering makkelijk afgesloten en daarna geen contact gehad omdat ik ze nog niet nodig heb gehad.
Gemiddelde score: 4,0
Mijn ervaring is dat DAS mij als verzekerde slecht heeft bijgestaan.
J. van Maaren
| Gemiddelde score: 2,7
Ik twijfel of ik wel bij DAS verzekerd wil blijven. Tot nu toe voel ik mij afgescheept door DAS als ik ze nodig had.
B.hayatmahomed
| Gemiddelde score: 1,0
Ik heb mijn schade in 2017 ingediend, nog steeds sturen ze een e-mail naar de tegenpartij. Verder kunnen ze niet onderhandelen, dus het heeft ook geen zin om bij deze hopeloze DAS te blijven. Ook heb ik nu mijn rechtsbijstandverzekering opgezegd,... Lees verder » dus dit bespaart mij stress. Zonde van mijn centjes om bij DAS te blijven.