DAS streeft naar een samenleving zonder conflicten. Tot die tijd zorgen we er voor dat ze worden opgelost voordat het problemen worden. Daarom staan onze experts al sinds 1963 klaar bij het oplossen van juridische geschillen van particulieren en ondernemers. Dat realiseren we door de perfecte combinatie van collectieve kennis en de jarenlange ervaring van al onze individuele collega’s. We helpen jou om sterk te staan op moeilijke momenten.

Een groot inlevingsvermogen en passie voor ons vak zijn onze belangrijkste pijlers. Een conflict is niet altijd te voorkomen, maar samen met DAS zet je de juiste stappen die leiden tot de oplossing. Zo kun je het probleem snel weer achter je laten.

Wij zijn er trots op dat we al meer dan 50 jaar adviseren en ondersteunen en ons daarom met recht de meest ervaren deskundige in de markt kunnen noemen. Op meer dan 40 rechtsgebieden, met een team van 880 juridische experts en 50 advocaten staan we elke dag klaar om je te helpen. Zowel persoonlijk als digitaal. En met meer dan 115.000 dossiers per jaar, weten wij als DAS waar we het over hebben. DAS is groot in kennis en kunde, maar ook groot in het begrijpen waar het écht om draait: de mens achter het dossier.

DAS. Meesters in juridische hulp.

https://www.das.nl
2020
  • 2020
  • 2019
  • 2018
  • 2017
  • 2016
7,4 Gemiddeld rapportcijfer
7,3 Algemene tevredenheid
7,5 Klantgerichtheid
7,6 Deskundigheid
7,5 Duidelijkheid
7,2 Vertrouwen
7,5 Contact met verzekeraar

Reactie van de verzekeraar

We vinden het erg belangrijk om van onze klanten te horen hoe zij onze dienstverlening hebben ervaren. Hun reacties stellen ons in staat de dienstverlening verder te verbeteren.

We gaan verder op de ingeslagen weg en blijven gebruik maken van de feedback van onze klanten. Dit doen we bijvoorbeeld via klanttevredenheidsonderzoeken en ons klantpanel.

Voor meer informatie kijk op https://www.das.nl/over-das/klantgericht-verzekeren.

Hoog-Laag
  • Hoog-Laag
  • Laag-Hoog

Klantreacties

Gemiddelde score: 10
Deskundige en aardige mensen, die weten waar ze het over hebben.
N. Zaal
| Gemiddelde score: 10
Na een aanrijding hulp bij DAS gevraagd voor het verhalen van de Schade bij de veroorzaker. Bij iedere actie kreeg ik vooraf bericht met de vraag of ik er mee eens was en ik werd op de hoogte gehouden van de reacties van de tegenpartij. Ook werd... Lees verder » empathisch omgegaan met onze letselSchade en kwamen er reële claims op tafel. Al met al een voor ons geruststellende afhandeling van een nare ervaring.
A. vd Wal
| Gemiddelde score: 10
DAS heeft in 2016 een Schadeclaim ingediend bij een ziekenhuis vanwege een medische misser en naar volle tevredenheid de zaak afgehandeld. Kon niet beter. Zeer ruime financiële vergoeding gekregen.
Gemiddelde score: 9,3
De enkele keer dat wij contact moesten zoeken zijn wij naar alle tevredenheid geholpen.
J.Jansen
| Gemiddelde score: 9,1
Heel goed geholpen door zowel mijn tussenpersoon als de verzekering.
M. de Vries
| Gemiddelde score: 9,1
DAS heeft mij persoonlijk bij een onenigheid met mijn werkgever goed geholpen en begeleid.
Gemiddelde score: 9,1
Eerst was ik verzekerd bij ARAG, tot we problemen kregen met een vakantie in Zwitserland. Daar waren wij bij ARAG niet verzekerd, bij DAS ben je ook in Zwitserland verzekerd.
R Achten
| Gemiddelde score: 8,8
Ik heb al heel lang een uitgebreide rechtsbijstandsverzekering bij de DAS en in het verleden meerdere keren gebruik moeten maken van hun kennis en kunde. Ik ben zeer tevreden over hun aanpak en de resultaten van hun bemiddeling. Dan ben je blij met... Lees verder » iemand die kennis van zaken heeft en tot bevredigende resultaten komt. Niet een keer maar telkens weer.
Gemiddelde score: 8,8
Een goede tussenpersoon maakt het verschil!
J.Schiffelers
| Gemiddelde score: 8,6
Wij zijn zeer tevreden over de tussenpersoon Wij hebben nog nooit problemen gehad.
Meer lezen »
Gemiddelde score: 8,6
Bij werk gerelateerde problemen is het fijn om advies en steun te krijgen van iemand die verstand van zaken heeft. Ook met een consumentenprobleem hebben wij een goede ervaring. Jammer dat je ondanks een hoge premie toch eerst nog weer een eigen... Lees verder » risico moet betalen. De premie zou voldoende moeten zijn.
Gemiddelde score: 8,5
Er werd door de rechtsbijstand gewezen op een artikel in de wet. De verzekering keerde met clementie toch uit, maar gaf me tevens daarbij het onbehaaglijke gevoel dat er ook een schuld bij mij lag.
P Dierijck
| Gemiddelde score: 8,3
Ik heb een rechtsbijstand verzekering bij DAS. Tijdens mijn scheiding hebben zij mij goed en deskundig geholpen zonder moeilijk doen.
Gemiddelde score: 8,2
Goede ervaring gehad bij DAS rechtsbijstand. Ze hebben alles voor me geregeld.
D.a.Deij
| Gemiddelde score: 8,0
Ik heb jaren geleden met DAS contact gehad door een ongeval waar de dader doorgereden is en toen heeft DAS mij goed geholpen.
Gemiddelde score: 8,0
Ik had DAS nodig met hun rechtsbijstandsverzekering. Ze hebben me van A tot Z begeleid en me ook regelmatig op de hoogte gehouden. Ook hebben ze me op bepaalde punten gewezen.
LvdMeer
| Gemiddelde score: 8,0
Met DAS tot nu toe een zaak gehad betreffende een nota van De Telegraaf, het bedrag was te laag, dus konden ze niet in actie komen, helaas. Wel een adviesje gehad.
Gemiddelde score: 8,0
DAS maakt op mij een betrouwbare, professionele indruk. Een verzekering die mij helpt in nood, maar ook vooraf waarschuwt en advies geeft in bepaalde gevallen.
Gemiddelde score: 8,0
Gewoon goede verzekering en makkelijk Tech bedrijven en een goede service.
Gemiddelde score: 7,9
Vakkundig en goed geholpen na een ongeluk met de auto. Tegenpartij was een buitenlandse chauffeur. Daardoor heeft het wel een tijd geduurd maar succesvol afgehandeld.
F. Bolsius
| Gemiddelde score: 7,6
In al die jaren twee keer een beroep gedaan op de verzekering. Een keer moest ik wel enkele keren aandringen op behandeling van de zaak. Uiteindelijk is alles goed gekomen.
Gemiddelde score: 7,6
Nog geen beroep gedaan of ervaring met afhandeling melding. Betalen en polis doorlezen gaat wel zoals afgesproken 1x per jaar.
Gemiddelde score: 7,4
Duidelijk en makkelijk te begrijpen verzekeringsmaatschappij.
Gemiddelde score: 7,4
Na 25-jarig dienstverband tot 2 keer toe een arbeidsgeschil gehad, beide keren hebben geleid tot een meer dan passende Schadevergoeding.
Gemiddelde score: 7,3
Ik heb DAS als rechtsbijstand verzekering. Ze hebben zeker hun best gedaan voor mij in een geschil. Maar verzekeringen zijn zo goed dichtgetimmerd, dat het soms bij voorbaat al een verloren zaak lijkt.
Gemiddelde score: 7,3
Ik ben gewoon tevreden met DAS. Alles loopt soepel en de correspondentie is duidelijk.
Gemiddelde score: 7,2
Duidelijke en heldere taal.
Gemiddelde score: 7,1
Ik heb al vele jaren een verzekering lopen bij DAS maar ik heb er gelukkig ook al vele jaren geen gebruik van hoeven te maken. Mijn antwoorden moeten dus met een korreltje zout worden genomen.
E. Tuyt
| Gemiddelde score: 7,1
Deskundige hulp. Helaas ook hoge eigen bijdrage, zorgt voor afweging die je eigenlijk niet wil maken.
J. Janssen
| Gemiddelde score: 7,0
Mijn adviseur is een verzekeringstussenpersoon en niet verbonden aan DAS. Over deze persoon ben ik zeer tevreden. Dus mijn scores zijn niet voor DAS: dat zouden allemaal 5-en zijn.
Gemiddelde score: 6,9
Nee
Gemiddelde score: 6,8
Informatie en communicatie was prima. Tijdens de rechtszaak (die we overigens wonnen) vond ik de dossierkennis van de jurist en zijn beargumentering onvoldoende.
Gemiddelde score: 6,3
Ik twijfel of mijn juridisch adviseur (via DAS rechtsbijstandstandsverzekering) voldoende kennis van zaken heeft. Soms lijkt juridisch adviseur partij te kiezen voor de tegenpartij.
Gemiddelde score: 6,0
De laatste keer dat wij contact hadden waren we niet tevreden.
I. Poppelier
| Gemiddelde score: 5,1
Het maken van een melding bij de rechtsbijstandverzekering was erg eenvoudig en duidelijk. De vervolgprocedure werd duidelijk toegelicht. Echter heeft DAS vervolgens niet binnen de gestelde termijn inhoudelijk gereageerd op onze casus. Het geschil... Lees verder » was (gelukkig) al opgelost voordat een jurist ons van advies had voorzien, daarom ben ik niet tevreden over de afhandeling. Aangezien dit tot nu toe mijn enige ervaring is geweest met DAS is mijn beoordeling erg laag.
Gemiddelde score: 3,3
DAS biedt standaardantwoorden en geen maatwerk wat betreft rechtsbijstand. In geval van een zaak, is DAS slecht bereikbaar en is de communicatie vaag. De aanpak is rechtlijnig, toegespitst op het geven van informatie, maar niet meedenkend of... Lees verder » wendbaar. De verhouding prijs-kwaliteit is zeer scheef.
Gemiddelde score: 2,6
De DAS heeft heel veel steken laten vallen bij ons.