Delta Lloyd is in 2017 onderdeel geworden van Nationale-Nederlanden. Delta Lloyd en Nationale-Nederlanden gaan samen verder als één bedrijf. We bundelen onze kennis, ervaring en ondernemerschap. We worden een slagvaardiger en efficiënter bedrijf en door onze expertise en schaalgrootte kunnen we producten en dienstverlening verder verbeteren. Het doel daarvan is om u nog beter van dienst te kunnen zijn en meer klantgerichte en innovatieve producten aan te kunnen bieden. Het samenvoegen van onze bedrijven doen we zorgvuldig en gaat geleidelijk. De naam van de nieuwe organisatie is Nationale-Nederlanden. We kiezen er bewust voor om verder te gaan onder één sterk merk dat duidelijk herkenbaar is in de markt. Dit betekent dat de naam Delta Lloyd gaat verdwijnen.

https://www.deltalloyd.nl
2018
  • 2018
  • 2017
  • 2016
7,1 Gemiddeld rapportcijfer
7,1 Algemene tevredenheid
7,1 Klantgerichtheid
7,2 Deskundigheid
7,0 Duidelijkheid
6,9 Vertrouwen
7,0 Contact met verzekeraar
Hoog-Laag
  • Hoog-Laag
  • Laag-Hoog

Klantreacties

Gemiddelde score: 10
Geen toelichting.
Gemiddelde score: 9,6
Goed gevoel gehad bij Delta Lloyd. De website is niet altijd erg duidelijk. Vaak lang zoeken om tot een besluit te komen. Daardoor contact moeten opnemen met de maatschappij.
Gemiddelde score: 9,3
Betrouwbaar, eerlijk, duidelijk in hun uitingen, sterke merknaam.
P.Karemaker
| Gemiddelde score: 9,1
Goede verzekering met duidelijke communicatie.
Gemiddelde score: 9,1
Mijn beoordeling is voornamelijk gericht op de tussenpersoon die wij hadden. Wij hebben geen direct contact gehad met Delta Loyd.
Gemiddelde score: 8,9
Duidelijke en eerlijke maatschappij, heb er een vertrouwd gevoel bij.
kramer.edro
| Gemiddelde score: 8,9
In het gesprek werd alleen naar mijn situatie gekeken en daarbij een geheel duidelijke uitleg gegeven waarom ik de beste verzekering kon aanschaffen.
Gemiddelde score: 8,7
Ik heb een positieve ervaring met de medewerkers, ze waren vriendelijk en bereid te helpen.
L. Imborg
| Gemiddelde score: 8,7
Het aanvraagproces van mijn levensverzekering via Delta Lloyd liep vlot en duidelijk. Het was super gemakkelijk om uw dossier digitaal te verwerken/verzenden/ontvangen. Top!
Gemiddelde score: 8,6
Tevreden over de dienstverlening van Delta Lloyd. Eenvoudig om de polis af te sluiten en de informatievoorziening was naar behoren. Enige verbeterpunt is de verplichting om het via een onafhankelijke adviseur te doen die dan ook enkel de documenten... Lees verder » moet doorsturen naar Delta Lloyd. Dit accepteren ze dan niet van mij als klant, dit kan klantvriendelijker.
Meer lezen »
Gemiddelde score: 8,5
Over het algemeen ben ik zeer tevreden over de levensverzekering van Delta Loyd.
Gemiddelde score: 8,4
Verzekeraar maakt mij eerlijk gezegd weinig uit, ik vaar blind op het advies van mijn adviseur.
J,van Vugt
| Gemiddelde score: 8,3
Ben er zeer tevreden over. Kan ze 24 uur per dag contacten, heel fijn. Krijg meestal binnen twaalf uur een berichtje of een telefoontje. Prima.
Gemiddelde score: 8,0
30 jaar geleden verzekering afgesloten, verder geen contacten meer.
Gemiddelde score: 8,0
Tussenpersoon (De Hypotheker) heeft uitstekend bemiddeld bij wijziging (extra storting) in hypotheek en daaraan gekoppelde verzekeringen. Helaas snapte men bij Delta Lloyd niet goed wat de bedoeling was. Men had ook pakket overgenomen van Erasmus... Lees verder » Leven NV. Wel vreemd dat men bij Delta Lloyd niet wist hoe of wat terwijl men op de eigen website precies had beschreven hoe klanten één en ander konden behandelen.
Gemiddelde score: 8,0
Goede adviseur doet wonderen.
Gemiddelde score: 8,0
Delta Lloyd communiceert duidelijk en helder. De verzekering is een aantal jaren geleden afgesloten en voldoet nog steeds aan onze wensen.
LHM Stevens
| Gemiddelde score: 8,0
Betrouwbaar, afspraken nakomen. Tarief tussenpersoon wel te duur, zeker als je zelf kennis van levensverzekeringen hebt. Er wordt geen korting gegeven.
Gemiddelde score: 8,0
Ik ben zeer tevreden over de tussenpersoon. De verzekeringspapieren die ik van Delta Loyd rechtstreeks krijg, zijn soms onduidelijk. De tussenpersoon geeft mij veel vertrouwen en helpt mij om de informatie te begrijpen en aan de hand daarvan beslissingen te nemen.
J.J. Lammers
| Gemiddelde score: 7,9
Geeft eerlijke voorlichting en is transparant. Kan inloggen op de site en kan alles nazien.
Gemiddelde score: 7,9
Ik heb alleen contact met de tussenpersoon. Met hen is het contact altijd zeer goed. Ik krijg snel een goed antwoord van ze.
Chris
| Gemiddelde score: 7,9
De totale info die je krijgt, is dik in orde en vragen worden snel en duidelijk beantwoord.
Gemiddelde score: 7,9
Mijn keuze voor een levensverzekering bij Delta Lloyd is helemaal gebaseerd op het vertrouwen dat ik heb op mijn adviseur. Ik ben tevreden over de verzekering.
Gemiddelde score: 7,7
Over het algemeen is het contact met Delta Lloyd vriendelijke en correct verlopen. Zijn duidelijk in hun uitleg van de voorwaarden en mogelijkheden.
H.D te E
| Gemiddelde score: 7,6
Over het geheel genomen ben ik zeer tevreden over het afsluiten en afkoop van de verzekering. Nadeel vind ik dat er gauw gezegd wordt 'neem contact op met uw financieel adviseur'. Ik snap waarom dit zo moet (wettelijk), ik zie dit toch anders. Mijn... Lees verder » ervaring in de contacten met Delta Lloyd zijn wisselend, het verschil in deskundigheid vond ik groot, verschillende mensen zeggen verschillende dingen. De gesprekken met de mensen van Delta Lloyd Bank waren de meest deskundige, en daardoor voor mij het meest interessant.
T van Lievenoogen
| Gemiddelde score: 7,6
Vriendelijke medewerkers. Netjes en beleefd aan de telefoon. Duidelijke uitleg. Werkt alles netjes af.
A. Bredschneijder
| Gemiddelde score: 7,5
Ik heb weinig contact met mijn tussenpersoon. Ik vertrouw erop dat het product nog aan mijn behoefte voldoet.
Gemiddelde score: 7,5
De levensverzekering was onderdeel van onze nieuwe hypotheek en voor het totaalplaatje vonden we het toch prettig om een adviseur in de hand te nemen. Deze was onafhankelijk en heeft ons goed weten te helpen met het maken van onze keuzes.
Gemiddelde score: 7,5
Goede en eerlijke communicatie over mijn levensverzekering, zodat ik precies weet waar ik aan toe ben.
F. de Bruijn
| Gemiddelde score: 7,4
Delta Lloyd kwam uit de bus als de meest aantrekkelijke behorend bij mijn hypotheek. Dit vertelde mijn adviseur. Ik heb er zelf geen verstand van, dus dit advies voor waarheid aangenomen. Ik lees en hoor negatieve dan wel positieve berichten over... Lees verder » Delta Lloyd, maar dat hoor je over alle verzekeringen. Ik hoop Delta Lloyd niet nodig te hebben maar ga ervan uit dat ze er zijn als het nodig is. Tot die tijd hoop ik alleen jaar dat dit een goede keuze is geweest, de tijd zal het zeggen.
Gemiddelde score: 7,4
Ik heb nog geen ervaring met Delta Lloyd wat verzekeringen betreft, heb nog nooit wat geclaimd.
Gemiddelde score: 7,4
Duidelijke website, met klantgericht personeel. Goede kwaliteit-prijsverhouding.
T. Gaykema
| Gemiddelde score: 7,3
Een levensverzekering sluit je af, op dat moment denk je erover na. Daarna niet meer en hoop je het ook nooit nodig te hebben. Antwoorden op vorige vragen zijn dan ook grotendeels op gevoel. Ik zou wel graag eens helderdere info willen over de verzekering.
Gemiddelde score: 7,3
Over het algemeen heel tevreden, ruimte voor verbetering ligt vooral in makkelijker te begrijpen stukken, brieven et cetera.
Gemiddelde score: 7,3
Reeds lang bestaande maatschappij waar wij nog nooit problemen mee hebben gehad, gelukkig!
Gemiddelde score: 7,2
Snel geregeld allemaal, duidelijke statusupdates.
W. de Bruin
| Gemiddelde score: 7,1
Op zich is op Delta Lloyd niet zo veel aan te merken, echter de gewijzigde wettelijke inhoudingen die op termijn door de regering worden gewijzigd, maken uitkeringen van verzekeraars minder aantrekkelijk. Met name de lijfrentes! Bij het afsluiten... Lees verder » werden gouden bergen beloofd en nu het tot uitkeren komt, is het huilen met de pet op!
Gemiddelde score: 7,1
Kort, maar krachtig. Dat zoek ik en dat vind ik bij Delta Lloyd.
Gemiddelde score: 7,1
Ik heb mijn levensverzekering afgesloten bij Delta Lloyd zonder een hele poespas aan vragenlijsten en medische historie van de huisarts et cetera. Ik had voordat ik deze afsloot een goedkoper alternatief en daar werd ik niet goed van de vragen en allerlei documenten.
M. Theeuwes
| Gemiddelde score: 7,1
Ik heb de indruk dat zij mij als klant serieus nemen. Ze hebben verstand van zaken.
Gemiddelde score: 7,0
Delta Lloyd had tot voor kort een tevreden klant, echter heeft over de laatste fusie veel te weinig informatie verstrekt. Wat het gaat betekenen voor mijn levensverzekering weet ik op dit moment nog niet, daarom maar een 7 in plaats van de 8 die ik... Lees verder » normaal had gegeven. Zorg dat de onzekerheid zo snel mogelijk wordt weggenomen bij de klanten.
D Hemm
| Gemiddelde score: 7,0
Zelf ben ik redelijk geïnformeerd, toegevoegde waarde van tussenpersoon is soms lastig te bepalen.
Gemiddelde score: 7,0
Delta Lloyd is handig in het in rekening brengen van kosten. Toen ik in 2000 mijn pensioen liet overdragen, roomde Delta Lloyd, onverwacht, een zeer hoog bedrag voor kosten af. In 2013 vond ik de kosten van een bankspaarproduct hoog, van het... Lees verder » belastingvoordeel bleef voor mij nog maar weinig over.
Gemiddelde score: 7,0
Een prima verzekeraar die vrij duidelijk is in de uitleg. Waar "we" (de klant) geen inzicht in zal krijgen, is in het verdienmodel zodat het product nooit helemaal duidelijk zal zijn voor ons.
Gemiddelde score: 6,9
Ik heb zo zelden contact dat het meer een parkeersituatie is waarin ik nu zit.
Eddy E
| Gemiddelde score: 6,9
Bij het afsluiten (vijftien jaar geleden) was Delta Lloyd een duidelijke keuze. Echter naarmate de verzekering lang loopt en nu bijna eindigt, is het belangrijkste voor mij dat er geen verdere wijzigingen plaatsvinden. De tussenpersoon is in al die... Lees verder » jaren al vele malen vervangen door een ander (wie?), die heeft nu geen toegevoegde waarde meer denk ik!
G.Eker
| Gemiddelde score: 6,9
Vraagteken bij manier van beleggen.
Gemiddelde score: 6,9
Ik keek een duidelijk antwoord op mijn vraag welke mogelijkheden ik heb om mijn lijfrentepolis die op 1 juni volgend jaar afloopt te verlengen of om te zetten.
Gemiddelde score: 6,8
Delta Lloyd is voor mij gewoon een goede verzekeraar. Niet bijzonder. Steekt er niet bovenuit. Maar product is goed.
Gemiddelde score: 6,8
Zijn gewoon duidelijk.
Gemiddelde score: 6,7
Saai en degelijk.
J. Hagen
| Gemiddelde score: 6,6
Goede en betrouwbare verzekeraar. Heb ze nog nooit nodig gehad, dus heb daar geen oordeel over.
P.h.w.m. Koks
| Gemiddelde score: 6,5
Ik heb contact gehad met Delta Lloyd over mijn bedrag van mijn pensioen. Mijn pensioen wordt uitgekeerd als ik 65 ben, maar daar ik een bijstandsuitkering heb, wilde ik de datum van uitkering verzetten naar 67. Telefonisch ging het heel sympathiek... Lees verder » en duidelijk en mogelijk en het zou aangepast worden. Maar in de praktijk moest ik nog twee keer bellen om te kijken of het gedaan was, want ik kreeg geen terugkoppeling. Na het in totaal derde telefoontje was het pas geregeld en zichtbaar. Vandaar mijn beoordelingen.
Gemiddelde score: 6,4
Ik vind Delta Lloyd een betrouwbare verzekeringsmaatschappij. De correspondentie die wordt gevoerd, is over het algemeen helder en duidelijk.
Gemiddelde score: 6,4
Delta Lloyd is een afstandelijke verzekeraar en huurt (in mijn geval) derde partijen in om contacten met cliënten te onderhouden. De schriftelijke informatie die ik van Delta Lloyd ontvang, is in orde.
Gemiddelde score: 6,4
Eén keer afgesloten tijdens afsluiten van de hypotheek, daarna krijg je één keer per jaar een update via post en/of mail. Verder hoor je nooit wat van ze en dat hoeft ook niet als er niets aan de hand is. Dus prima!
Gemiddelde score: 6,3
Over het algemeen zeer tevreden. Met één medewerker slecht contact gehad en een andere had zich niet aan gemaakte deadlines gehouden. Ik twijfel een beetje over de eerlijkheid en objectiviteit van de medewerkers. Het is tenslotte in hun belang dat... Lees verder » ik mijn verzekering daar laat lopen in plaats van overstappen naar een andere verzekeraar. Ook een tussenpersoon is niet altijd eerlijk en objectief weet ik helaas uit ervaring.
Gemiddelde score: 6,0
Ik zie een levensverzekering (horend bij hypotheek) als een noodzakelijk kwaad. De verzekeraar biedt ze aan, maar uiteindelijk heb ik niet het gevoel dat het er om gaat ons goede service te bieden, maar vooral te verdienen. Informatie is ook vaak te... Lees verder » technisch en te weinig gericht op dat je ook echt kan begrijpen waar het om gaat.
Gemiddelde score: 5,8
Delta Lloyd is niet erg transparant als het gaat om de kosten van de verzekering. Verder werkte onlangs de website herhaaldelijk niet, terwijl mij per brief was gevraagd voor een bepaalde datum via die website informatie door te geven. Ik heb toen... Lees verder » gebeld en moest vervolgens tien minuten wachten voor ik werd geholpen. De medewerker was weliswaar begripvol, maar ik heb door dit alles toch de stellige indruk gekregen dat Delta Lloyd, ook na alle negatieve berichten over verzekeraars, nog steeds de eigen bedrijfsbelangen voorop stelt.
P.Baars
| Gemiddelde score: 5,7
Moeizame aanvraag, verzekeraar vroeg meerdere malen om aanvullende info. En het feit dat de aangegeven premie twee keer duurder werd door een medisch aspect.
Gemiddelde score: 5,6
Keurige antwoorden, maar ik weet toch niet 100% wat ze vergoeden bij overlijden. Het gaat ze vooral om winst maken, niet zozeer om mij.
B. Kok
| Gemiddelde score: 5,5
Ik heb de beoordeling gegeven over mijn financieel adviseur. Deze was breder dan verzekeringen verantwoordelijk voor mijn financiële zaken. Vanuit dat beeld is deze beoordeeld. Inmiddels net overgestapt naar een andere financieel adviseur.
Gemiddelde score: 5,0
Delta Lloyd heeft een verzekering die ik ruim zeventien jaar geleden heb afgesloten overgenomen van een andere verzekeraar. Ik heb in al die jaren geen contact met de vorige of de huidige verzekeraar gehad, dat wil zeggen dat ik behalve... Lees verder » adreswijzigingen geen contact met hen heb hoeven opnemen. Aan het eind van dit jaar komt deze verzekering tot uitkering. Ik heb geen idee van de hoogte van de uitkering, daarover krijg ik vage post toegezonden met teksten die niet erg positief overkomen. Ik wacht eerst maar eens de definitieve uitkering af, vooralsnog ben ik positief noch negatief over Delta Lloyd.
M.Bergman
| Gemiddelde score: 2,0
Geen behoefte aan.
Gemiddelde score: 2,0
Chaos.
Gemiddelde score: 1,8
Antwoord geven duurt te lang en na lange tijd een onvolledig antwoord.
Gemiddelde score: 1,0
Klant wordt niet serieus genomen en vragen worden niet beantwoord. Elke keer met een kluitje in het riet gestuurd.