Delta Lloyd is geboren uit daadkracht. Niet voor niets waren wij de eerste levensverzekeringsmaatschappij van Nederland, Europa en Amerika. Die daadkracht hebben we nog elke dag. Zo denken we graag in dingen doen. En dat begint bij onze klanten. Want Nederlanders mogen dan ondernemend zijn, beslissingen over pensioenen en verzekeringen stellen veel mensen toch liever uit.

Inmiddels zijn we uitgegroeid tot een brede financiële dienstverlener waar zowel zakelijke als particuliere klanten terecht kunnen voor onder meer verzekeringen, vermogensbeheer en pensioenproducten. Samen met deskundige adviseurs helpen wij mensen de regie over hun eigen financiële situatie te houden. Door grote beslissingen behapbaar te maken, en lastige keuzes helder. En door duidelijk ‘ja’ of ‘nee’ te zeggen, in plaats van ‘misschien’. Zodat ze de eerste én de volgende stap kunnen zetten.

https://www.deltalloyd.nl
2017
  • 2017
  • 2016
7,40 Gemiddeldrapportcijfer
7,23 Algemene tevredenheid
7,59 Klantgerichtheid
7,63 Deskundigheid
7,49 Duidelijkheid
7,06 Vertrouwen
7,57 Contact met verzekeraar
Het onderwerp ‘contact’ is niet meegenomen in het gemiddelde. Verzekeraars konden namelijk vrijwillig aan dit onderdeel mee doen. Toevallig deden ze dat allemaal in 2016, maar dat kan volgend jaar anders zijn. Om het gemiddelde de komende jaren eerlijk te kunnen vergelijken, is daarom gekozen ‘contact’ niet mee te nemen in het gemiddelde.
Dit cijfer is niet meegewogen in het gemiddelde
Hoog-Laag
  • Hoog-Laag
  • Laag-Hoog

Klantreacties

(man)
| Gemiddelde score: 10
Zeer betrouwbaar, snelle afhandeling van schade en goede voorwaarden voor een aantrekkelijke prijs.
(man)
| Gemiddelde score: 10
Ik kreeg een brief dat ze samengegaan zijn met Nationale-Nederlanden.
J. Mols (vrouw)
| Gemiddelde score: 10
Zeer tevreden over Delta Loyd, afhandeling eventuele schade zeer snel en correct. Doen niet zo moeilijk over ingediende schade. Medewerkers deskundig, behulpzaam en vriendelijk.
(man)
| Gemiddelde score: 9,90
Zeer snelle en adequate afhandeling van inbraakschade.
(man)
| Gemiddelde score: 9,70
Mijn infovraag konden ze onmiddellijk beantwoorden en ik kreeg zelfs aanvullende info voor mijn verhuizing over een jaar die zeer nuttig is.
(vrouw)
| Gemiddelde score: 9,60
De schade aan mijn auto werd veroorzaakt door onbekende omstandigheden. Bij uitleg aan mijn tussenpersoon werd duidelijk gemaakt wat ik het beste kon doen voor wat betreft de betaling met het oog op de schadeclaim. Meerdere uitleg was mogelijk. Op... Lees verder » mijn verzoek heeft zij contact gezocht met mijn garage en alles tot in de puntjes geregeld. Dit alles nadat met Delta Lloyd contact was geweest. Ik ben uitermate tevreden over het hele gebeuren.
(man)
| Gemiddelde score: 9,60
Prima verzekeraar.
(man)
| Gemiddelde score: 9,40
Bij informatie of schademelding (in mijn geval een gescheurde voorruit) geen formulieren of "ja, maar" of ander voorbehoud bij de schadeafhandeling, maar gewoon rechtstreeks naar de reparateur. Eenvoudig en helder.
(vrouw)
| Gemiddelde score: 9,30
Via onze contactpersoon verloopt het contact met Delta Lloyd uitstekend. Schade wordt snel vergoed en op vragen wordt direct geantwoord. En als ze zeggen dat ze terugbellen, dan bellen ze ook terug.
(man)
| Gemiddelde score: 9,30
Delta Lloyd heeft ons heel goed geholpen toen we een paar jaar geleden waterschade hadden in ons tuinhuis. Alles is snel en vakkundig afgehandeld.
Meer lezen »
(man)
| Gemiddelde score: 9,30
In de afgelopen jaren heb ik tweemaal een schade moeten melden. Deze schades zijn door Delta Lloyd zeer goed afgewikkeld, beide keren is de nieuwprijs van het nieuwe vervangende artikel volledig vergoed. Dus niet de dagwaarde van het beschadigde... Lees verder » artikel, maar het aankoopbedrag van het nieuwe artikel. Dit heeft uiteraard te maken met ons claimgedrag, maar toch. Zeer positief.
(man)
| Gemiddelde score: 9,00
Nooit problemen ondervonden. Steeds nette afwerking van zaken gehad. Uiteraard altijd tijdig de premies betaald. Mensen met klachten zijn niet altijd de beste betalers.
G Jaspers (vrouw)
| Gemiddelde score: 9,00
De goede afkandeling.
(man)
| Gemiddelde score: 8,80
Niet alle verzekeraars zijn eerlijk. Ook Delta Lloyd niet. Het gaat alleen om winst te maken en uitkeren is altijd met moeite!
(man)
| Gemiddelde score: 8,70
Mijn tussenpersonen snappen mij met een half woord, geven uitstekende service, gevraagd en ongevraagd en leveren het belangrijkste product in de financiële wereld: vertrouwen.
(vrouw)
| Gemiddelde score: 8,70
Mijn adviseur is een bijzonder aardige man die ook zelf contact opneemt om alles door te nemen en ons te adviseren. Als hij zegt dat Delta Lloyd een goede keuze is, vertrouw ik hem volledig. Ik heb (gelukkig) te weinig ervaring met de verzekeraar om... Lees verder » te kunnen zeggen of dat terecht is. De laatste declaratie is 25 jaar geleden.
(vrouw)
| Gemiddelde score: 8,70
Ik heb nog nooit problemen gehad met de verzekering, noch Delta Lloyd zelf.
Mari Schoppema (man)
| Gemiddelde score: 8,60
Zeer goed contact, zeer kundig en goed advies en staat altijd meteen klaar om te verduidelijken of verder te helpen.
(vrouw)
| Gemiddelde score: 8,60
Ik heb nooit geen problemen via mijn adviseur met het afhandelen van iets.
(vrouw)
| Gemiddelde score: 8,60
De enkele keer dat er schade was, werd dit snel, goed en duidelijk behandeld en geregeld.
(vrouw)
| Gemiddelde score: 8,60
Ik voel me zeker met mijn Delta Lloyd-verzekering. Als er iets is, wordt dat direct opgelost en mijn vragen worden snel en adequaat beantwoord.
(man)
| Gemiddelde score: 8,40
Delta Lloyd is een verzekeringsmaatschappij die doet wat het belooft. Gewoon goed zonder poespas.
Casper (man)
| Gemiddelde score: 8,30
Delta Lloyd is een betrouwbare verzekering. Al meer dan dertig jaar nooit problemen gehad.
(vrouw)
| Gemiddelde score: 8,30
Delta Lloyd is een prima verzekering, gewoon goed geregeld en niet al te duur.
(man)
| Gemiddelde score: 8,20
Mijn zeer grote stormschade werd snel en tot volle tevredenheid afgewerkt.
(vrouw)
| Gemiddelde score: 8,20
Snelle afhandeling van schade, geen poespas.
(vrouw)
| Gemiddelde score: 8,20
Mijn financieel adviseur kwam uit op Delta Lloyd voor mij, ik weet niet meer of dit om inhoudelijke of financiële reden was. Maar het ziet er allemaal goed en duidelijk uit.
(vrouw)
| Gemiddelde score: 8,10
Ik heb maar één keer schade gehad en die is goed afgehandeld. Verder heb ik geen contact.
(vrouw)
| Gemiddelde score: 8,10
Mijn gevoel bij Delta Lloyd is positief, is vertrouwd. Geen nare ervaringen.
(vrouw)
| Gemiddelde score: 8,10
De verzekering bracht me uit eigen beweging op de hoogte dat we een onnodige dekking hadden afgesloten (uitbouw van tent is niet hetzelfde als uitbouw van caravan). Dit vond ik erg netjes! Ook de contacten rond een recente schade afhandeling lopen tot nu toe erg fijn (nog niet afgerond).
(vrouw)
| Gemiddelde score: 8,10
Ik heb twee jaar geleden een aanrijding gehad en deze hebben ze zeer goed afgehandeld. Enige tijd geleden was er iets niet goed gegaan met een betaling en dat is correct en snel opgelost.
(man)
| Gemiddelde score: 8,00
Geen problemen gehad met Delta Loyd.
(man)
| Gemiddelde score: 8,00
Was een goede prijs-kwaliteitverhouding en makkelijk via internet af te sluiten en daar hou ik van.
(vrouw)
| Gemiddelde score: 8,00
Ik ben uitstekend geholpen en de zaken zijn naar alle tevredenheid afgerond.
(vrouw)
| Gemiddelde score: 8,00
Ik ben tevreden, zelf eigen risico is voor mij verhaald, ik heb niks hoeven doen.
Paul S. (man)
| Gemiddelde score: 8,00
De door mij gemelde schade (afgebroken sleutel in slot en schade aan deur/deurpost) werd op voortvarende en efficiënte wijze opgepakt en afgehandeld.
H. van Zwol (man)
| Gemiddelde score: 8,00
Schademelding betrof de glasverzekering. Is correct afgehandeld door Delta Lloyd. Het glasbedrijf kwam tweemaal. Eerste maal om alleen op te meten en later om nieuwe ruiten te plaatsen. Ik had verwacht dat het in één bezoek afgehandeld zou worden.... Lees verder » Zo groot waren de ramen niet. Maar ik ben geen ruitenexpert.
(man)
| Gemiddelde score: 7,90
In het algemeen geen probleem gehad, maar ook niet veel gebruik van gemaakt.
a. vink (man)
| Gemiddelde score: 7,90
Bij de verzekering geen enkel begrip. De agent snapt mij en heef de verzekering opgezegd. Was het eens dat zij zeer weinig voor mij konden doen.
(vrouw)
| Gemiddelde score: 7,90
Ik ben keurig te woord gestaan en men heeft de informatie over mijn reisverzekering prima en duidelijk beantwoord.
(man)
| Gemiddelde score: 7,80
De schade die ik aan mijn auto had, was veroorzaakt door de tegenpartij. De afhandeling hiervan ging voorspoedig. Het enige minpunt was/is dat ik niet op de hoogte werd gehouden of de kosten van de schade ook daadwerkelijk door de tegenpartij zijn... Lees verder » vergoed. Ik moet aannemen dat dat wel het geval is omdat bij de prolongatie van de verzekering mijn no-claimkorting nog hetzelfde was. Ik had persoonlijk liever gezien dat ik hierover een bericht had gehad.
(vrouw)
| Gemiddelde score: 7,80
Wegens een woekerpolis was ik best kritisch over Delta Lloyd. Maar toen ik een paar maanden geleden een grote lekkage had onder mijn bad werd alles voortreffelijk, hoffelijk en snel geregeld.
(man)
| Gemiddelde score: 7,80
Zijn tevreden. Bij schade was er een goede vlugge afhandeling. Zijn erg tevreden erover.
De heer J. Priessen (man)
| Gemiddelde score: 7,80
Gelukkig maar één keer nodig gehad. Werd gelijk schadeloos gesteld door Delta Lloyd. Verder geen contact met Delta Lloyd noch de tussenpersoon.
h. van der hoek (man)
| Gemiddelde score: 7,80
Deskundige en betrouwbare mensen.
Ludo Thijssen (man)
| Gemiddelde score: 7,70
Ik heb gelukkig genoeg al meer dan zes jaar geleden voor het laatst een schadeclaim ingediend bij een andere verzekeringsmaatschappij. Toen kreeg ik te horen dat ik deze verzekering al jaren niet meer mocht hebben omdat ik niet meer als zelfstandige... Lees verder » een inkomen had. Ik heb toen wel vijf jaar premie teruggekregen, maar ik had waar ik belasting over moest betalen alsof het inkomen was. Misschien had ik, toen ik geen inkomen meer had, navraag moeten doen. De omstandigheden dwongen me er niet toe omdat ik in staat was de premie uit ons gezamenlijk inkomen te voldoen. Deze verzekering was ook gekoppeld aan een pensioenvoorziening wat onder meer een reden was om het door te laten lopen. Weggegooid geld. Geen pensioenvoorziening en onnodig betaalde premie. Deze verzekering was me aangeboden door een snelle jongen ruim 30 jaar geleden. Binnen mijn familie weet ik dat er meer problemen zijn geweest doordat verzekeringen in de kleine letters bepaalde situaties uitsloten. Vind een manier om die onduidelijkheden weg te nemen door bijvoorbeeld bij het afsluiten de uitsluitingen per stuk uit te laten vinken of afhankelijk van het type verzekering jaarlijks iets vergelijkbaars te doorlopen. Dat kan allemaal onder "u bent niet blij als u er achteraf achterkomt dat iets niet gedekt is".
(man)
| Gemiddelde score: 7,70
De tussenpersoon heeft goedkope prijzen gevonden, maar wist als geen ander welke ook betrouwbaar en snel is in het uitbetalen. Persoonlijk contact was hier het eenvoudigste.
(vrouw)
| Gemiddelde score: 7,70
Er was een bovenraampje stuk. Toen ik opbelde, zei de mevrouw aan de telefoon dat ze iemand voor me zou bellen om het te repareren. Dat had ik al laten doen, kon het bedrag van de rekening noemen en een aantal dagen later stond dit op mijn rekening. Prima service.
(man)
| Gemiddelde score: 7,70
Via mij tussenpersoon een prima pakket verzekeringen afgesloten voor een goede prijs. Gelet op het pakket een extra korting. Tot op heden geen negatieve ervaringen.
(vrouw)
| Gemiddelde score: 7,70
Eenvoudig met één telefoontje geregeld, niet lang in de wacht geweest, goede inlichtingen over hoeveel duurder het zou worden, et cetera.
(man)
| Gemiddelde score: 7,70
Weinig gevoel. Ik heb geen contact met ze, maar neem alleen een verzekering af. Het zou mij dus om het even zijn bij wie ik doe, maar vanuit VvE was dit handig. Geen klantcontact of feeling met de klant, geen nieuwsbrieven, alleen jaarlijkse brief met de verhoging.
(vrouw)
| Gemiddelde score: 7,70
Mijn financieel adviseur houdt altijd keurig bij bij welke verzekeraar een polis het beste is. Niet alleen goedkoop, maar ook prima dekking.
D.J.Veurink (man)
| Gemiddelde score: 7,60
Degelijk, betrouwbaar, deskundig, evenwel premie hoog.
a.sier (man)
| Gemiddelde score: 7,60
Schade bij mijn adviseur gemeld, binnen drie dagen had ik een afspraak met een expert, expert binnen twee dagen geweest en binnen een week was er betaald.
J.J. Wijenberg (man)
| Gemiddelde score: 7,60
In het algemeen zijn de berichten hoogst verontrustend dat verzekeringsmaatschappijen kennelijk alles doen om uitbetaling of een redelijke vergoeding voor schades te voorkomen. Mijn eerdere verzekeraar stuurde mij identieke brieven over drie... Lees verder » verschillende verzekeringen, elk met de ongeloofwaardige zelfde argumentatie over toegenomen claims en eenzelfde verhoging van de premie met een al even ongeloofwaardige 10%. Mijn verzekeringsadviseur zocht een nieuwe verzekeraar en vond Delta Lloyd. Waar ik mijn adviseur vertrouw, gingen deze nieuwe verzekeringen dezer dagen in. Dus is het nog te vroeg te beoordelen hoe het zal gaan bij eventuele claims mijnerzijds.
(man)
| Gemiddelde score: 7,60
We kunnen alleen melden dat we na een schademelding snel reactie kregen en dat het na een week was opgelost.
(vrouw)
| Gemiddelde score: 7,60
Goed, correct, snel, binnen twee weken alles afgehandeld.
pieter Hoven (man)
| Gemiddelde score: 7,60
Mijn verzekeringsadviseur heeft een aantal jaren geleden Delta Loyd aanbevolen als goed en betaalbaar.
(man)
| Gemiddelde score: 7,50
Positief, goed geholpen bij het indienen van de schade en ook de afhandeling was snel en goed.
(man)
| Gemiddelde score: 7,40
Voor mijn gevoel staan ze ver van mij af. Ik heb ze nooit nodig gehad, maar ik heb ook nooit iets van ze vernomen.
(man)
| Gemiddelde score: 7,40
Bij Delta Lloyd ben je goed verzorgd.
(man)
| Gemiddelde score: 7,40
De tussenpersoon heeft kennis van zaken. Kan hem altijd, als het nodig mocht zijn, bellen. En als het op betalen aankomt en de verzekeraar betaalt later uit, schiet de tussenpersoon het bedrag voor.
(man)
| Gemiddelde score: 7,40
Geen direct contact met Delta Loyd, maar via adviseur wat uitstekend was.
LVK (vrouw)
| Gemiddelde score: 7,40
Na een schademelding kreeg ik hele bedrag vergoed.
E.M. Janssen (vrouw)
| Gemiddelde score: 7,40
Ik ben gewoon heel tevreden.
Thom otten (man)
| Gemiddelde score: 7,40
Ik heb een pool autoverzekeringen waar onder andere ook Delta Lloyd in zit. De verzekering is afgesloten via mijn assuradeur. Het is goed dat zo een poolverzekering bestaat om concurrenten via collectief voor te blijven.
C. Janssen (vrouw)
| Gemiddelde score: 7,30
Uitbetaling bleef uit, hier heb ik drie keer over moeten bellen. Bleek de bankrekening niet gekoppeld te zijn, dat had de eerste keer al gezien moeten worden.
J.Rasing (man)
| Gemiddelde score: 7,20
De adviseur zit dicht in mijn buurt, is zeer vriendelijk en neemt de tijd om zo veel mogelijk alles duidelijk te maken.
(vrouw)
| Gemiddelde score: 7,20
Ik heb deze verzekering al lang lopen via een tussenpersoon. Hij regelt en vertrouw op hem.
(man)
| Gemiddelde score: 7,20
Ik heb al mijn verzekeringen al vijftig jaar lopen bij IAK en dat tot volle tevredenheid.
(vrouw)
| Gemiddelde score: 7,10
Ik ben zeer tevreden over mijn verzekeringen.
(man)
| Gemiddelde score: 7,10
Via mijn verzekeringsagent regel ik mijn schade en dat wordt altijd goed en deskundig geregeld.
(man)
| Gemiddelde score: 7,00
Ik heb nog niet veel te maken gehad met Delta Lloyd in verband met schades. Ik hoop wanneer ik wel een schade krijg, zij mij goed behandelen en dat de afhandeling dan naar wens verloopt. Wel is de premie zeer acceptabel, en daarom blijf ik ook bij... Lees verder » hun. Tot nog toe is er geen verzekeringsmaatschappij die mij een goedkopere premie aanbiedt.
(vrouw)
| Gemiddelde score: 7,00
Goede service en snelle afhandeling bij schade.
F Dunselman. (man)
| Gemiddelde score: 7,00
Op de eerste plaats heb ik heel weinig vertrouwen in welke verzekeringsmaatschappij dan ook. Ik denk dat ik de beste van de slechtste heb. De hoeveelheid tekst is nog veel te veel, je bent uren bezig om alles op te sporen en uiteindelijk een A4 over... Lees verder » te houden waarop staat wat ik voor elke verzekering betaal en wat ik ervoor krijg (een voorbeeld, de auto verzekering, de premie bijft hetzelfde maar de uitkering wordt elk jaar minder).
(man)
| Gemiddelde score: 7,00
Afgelopen periode geen contact nodig gehad.
(man)
| Gemiddelde score: 6,90
Schade aan strijkijzer bij vrienden moest lopen via hun verzekering in plaats van de mijne.
(vrouw)
| Gemiddelde score: 6,90
De score die ik heb toegekend, is gebaseerd op het volgende. 1. De status van mijn ingediende schade dien ik via Independer op te vragen, aangezien de verzekering via deze tussenpartij is aangevraagd. 2. De medewerker heeft niet te kennen gegeven of... Lees verder » er een eigen risco/bijdrage aan het indienen van de schade is verbonden.
(man)
| Gemiddelde score: 6,80
Vriendelijk personeel, hoge deskundigheid, redelijke premies.
(man)
| Gemiddelde score: 6,60
De medewerker heeft goede uitleg gegeven over de aard van mijn verzekering en wat dit voor mij kan betekenen bij melden van schade.
R Bonthuis (man)
| Gemiddelde score: 6,50
Klantvriendelijk. Snel met uitbetalen schade.
(vrouw)
| Gemiddelde score: 6,40
Mijn ervaringen zijn tot nu toe goed. Snel reageren en in geval van schade snel uitbetalen.
(man)
| Gemiddelde score: 6,30
Geen ervaring met Delta Lloyd, behalve één keer per jaar een factuur.
B Scholten (man)
| Gemiddelde score: 6,20
Delta Lloyd bestaat al zo lang.
(man)
| Gemiddelde score: 6,00
Independer, verschillende personen, verschillende uitleg.
A Dijkmans (vrouw)
| Gemiddelde score: 5,90
Ik kan niet mijn gegevens inzien als ik inlog! Ik heb gevraagd via e-mail naar een nieuwe polis en toen kreeg ik een oude polis gestuurd. Op de website zie ik nergens reisverzekering staan. Wel alle mogelijke andere verzekeringen wel.
(man)
| Gemiddelde score: 5,80
Ik vind nog altijd de kleine lettertjes als addertje onder het gras.
(man)
| Gemiddelde score: 5,80
Zoals al de verzekeringen, ondoorzichtig en niet begrijpbaar voor de klant.
A. Bronkhorst (man)
| Gemiddelde score: 5,80
Het slechte luisteren van de helpdeskmedewerkers, had mij drie weken nodeloos wachten gescheeld.
(vrouw)
| Gemiddelde score: 5,70
Ik heb de verzekering via internet afgesloten en gelukkig tot nu toe geen contact gehad met de verzekeraar omdat ik uiteraard geen schade heb gehad tot nu toe. Maar bij het afsluiten vond ik het duidelijk wat er in de voorwaarden staat.
(man)
| Gemiddelde score: 5,20
De informatie die je krijgt via de helpdesk is summier, niet volledig en onduidelijk. Meer duidelijkheid te krijgen bij de medewerker lukt niet.
(man)
| Gemiddelde score: 4,80
Ik heb weinig vertrouwen in verzekeraars in het algemeen. Ze zijn er, volgens mij, meer op gericht om winst te maken dan om er te zijn voor hun klanten.
B.j. de Nooij (man)
| Gemiddelde score: 4,80
Niet tevreden over de afwikkeling van de schade, eventuele uitkering. Heb al geruime tijd niets vernomen betreffende de door miij aangemelde schade.
Aart S. (man)
| Gemiddelde score: 4,40
Ik heb buiten mijn schuld een auto-ongeluk gehad. Tegenpartij heeft schuld erkend. Delta Lloyd weigert de volledige schade betreffende de huurauto te betalen. Ik ben al ruim een halfjaar bezig om mijn volledige schade vergoed te krijgen. Ik overweeg nu de rechtsbijstand in te schakelen.
(man)
| Gemiddelde score: 2,90
Mijn verzekering werd overgezet van Nationaal Spaarfonds (onderdeel Delta) naar Delta. Daarbij werden de prijzen aangepast (omhoog) en de voorwaarden aangepast (minder dekking). Verder geen fatsoenlijke tekst en uitleg. Van Delta Lloyd heb ik nog... Lees verder » een woekerpolis loggen waar nog steeds geen correctie op komt. Dus mijn schadeverzekering opgezegd.