Delta Lloyd is in 2017 onderdeel geworden van Nationale-Nederlanden. Delta Lloyd en Nationale-Nederlanden gaan samen verder als één bedrijf. We bundelen onze kennis, ervaring en ondernemerschap. We worden een slagvaardiger en efficiënter bedrijf en door onze expertise en schaalgrootte kunnen we producten en dienstverlening verder verbeteren. Het doel daarvan is om u nog beter van dienst te kunnen zijn en meer klantgerichte en innovatieve producten aan te kunnen bieden. Het samenvoegen van onze bedrijven doen we zorgvuldig en gaat geleidelijk. De naam van de nieuwe organisatie is Nationale-Nederlanden. We kiezen er bewust voor om verder te gaan onder één sterk merk dat duidelijk herkenbaar is in de markt. Dit betekent dat de naam Delta Lloyd gaat verdwijnen.

https://www.deltalloyd.nl
2018
  • 2018
  • 2017
  • 2016
7,2 Gemiddeld rapportcijfer
7,2 Algemene tevredenheid
7,3 Klantgerichtheid
7,4 Deskundigheid
7,3 Duidelijkheid
6,9 Vertrouwen
7,4 Contact met verzekeraar
Hoog-Laag
  • Hoog-Laag
  • Laag-Hoog

Klantreacties

Lonneke
| Gemiddelde score: 10
Schademeldingen worden adequaat, snel en vriendelijk opgepakt bij Delta Lloyd. Ben blij met de service. Blijf graag klant hierdoor. Waar de polisuitleg nog op uitgebreid kan worden, is wat wel/niet gedekt wordt met 'extreme' of nieuwe sporten zoals rotsklimmen, duiken, paragliden et cetera.
Gemiddelde score: 9,8
De keren dat er schade was, heeft de contactpersoon alles snel en zeer tot onze tevredenheid afgehandeld.
Gemiddelde score: 9,2
Aanbevolen door adviseur voor goede kwaliteit en prijs.
Stefan van Valkenburg
| Gemiddelde score: 9,2
Gelijk bij eerste contact, adres van schadehersteller gekregen en verder geen omkijken naar gehad.
R.J.Ligthelm
| Gemiddelde score: 9,1
Nooit rechtstreeks contact gehad met Delta Lloyd. Al jaren een financieel/verzekeringsadviseur die een klein bureau heeft met deskundige mensen en op wie ik blind kan varen. Een zeer professionele, betrouwbare eerlijke organisatie. Hij heeft mij... Lees verder » Delta Lloyd geadviseerd en ik heb daar nooit spijt van gehad.
Hub. Janssen
| Gemiddelde score: 9,0
Verzekeringskantoor kent mij en mijn familie. We zijn daar al meer dan vijftig jaar klant en daarvoor mijn (overleden) ouders ook al. We wonen in dezelfde woonplaats. Zelfs voor een klein vraagje kan ik binnenlopen.
Gemiddelde score: 9,0
Mijn schade werd duidelijk, snel, professioneel en met oog voor mijn belang afgehandeld.
Gemiddelde score: 8,9
Goed contact met de tussenpersoon. Rustige en vriendelijke benadering. Duidelijke instructies.
Gemiddelde score: 8,8
We zijn duidelijk en netjes geholpen door zowel de verzekeraar als de meneer van de rechtsbijstand inzake mijn ongeval. Er hebben zich geen misstanden voorgedaan en alles is soepel en duidelijk verlopen en correct behandeld.
Gemiddelde score: 8,8
Snel in te vullen en relevante vragen.
Meer lezen »
Gemiddelde score: 8,7
Delta Lloyd vind ik een betrouwbare, duidelijke verzekering. Bij schade of vragen wordt er zeer snel gereageerd en oplossingen aangeboden!
Gemiddelde score: 8,6
Ik had een doorlopende reisverzekering (uitgebreid) lopen. Deze heb ik telefonisch opgezegd en kreeg netjes snel een bevestiging toegestuurd. Van de verzekering heb ik zelf geen gebruik hoeven te maken. Overgestapt in verband met een vergelijkbare goedkopere verzekering op de markt.
Gemiddelde score: 8,5
Geen vraagtekens over dekking.
L. Thijssen
| Gemiddelde score: 8,3
Door een eerdere vragenlijst was ik al meer voorbereid op de mogelijkheden van een schadeafhandeling van een auto. Daardoor was mijn vraag naar de adviseur duidelijk en kon hij goed reageren en verliep de afhandeling soepel. Hij waarschuwde me voor... Lees verder » het eigenrisicodeel en gaf mij een lokaal schadeafhandelingsadres gekoppeld aan de verzekeringsmaatschappij. De schade is daar netjes afgehandeld.
N. Ouwendijk
| Gemiddelde score: 8,3
Ik vind het belangrijk dat ik snel en goed contact heb met de verzekeraar en dat er in duidelijke en begrijpelijke taal wordt uitgelegd hoe één en ander gaat. Daarnaast is het cruciaal dat de afspraken nagekomen worden.
A.E. Dudok van Heel
| Gemiddelde score: 8,3
Ik ben over het algemeen heel tevreden, maar ik kan uiteraard geen mening geven over zaken die heel recent aangemeld zijn, omdat er nog geen verdere ontwikkelingen te melden zijn.
Gemiddelde score: 8,2
Alles was gewoon goed geregeld.
C. Folkersma
| Gemiddelde score: 8,2
Over het hele vlak ben ik zeer tevreden over Delta Lloyd.
H.W. Hissink
| Gemiddelde score: 8,1
Delta Lloyd heb ik ervaren als een degelijk en betrouwbaar bedrijf. Wat er is afgesproken, wordt nagekomen!
Gemiddelde score: 8,1
Bij schade zijn wij snel en efficiënt geholpen.
L.Bomhof
| Gemiddelde score: 8,1
Ik ben uitermate tevreden over mijn tussenpersoon. Staat altijd voor je klaar en mochten er problemen zijn dan maakt hij altijd direct tijd vrij om eventueel een huisbezoek te doen.
Gemiddelde score: 8,1
Betrouwbaar, doet wat het belooft.
rijanna algra
| Gemiddelde score: 8,1
Ik ben erg tevreden over Delta Lloyd, ze helpen me goed en komen hun afspraken na.
Gemiddelde score: 8,0
Schade aan auto gehad, niet door mijn toedoen. Gemeld via schadeapp daarna begon alles als vanzelf te lopen.
G Thornton
| Gemiddelde score: 8,0
Ik heb niet vaak contact gehad voor al een tijd, dus niet altijd makkelijk een oordeel te geven.
N.Sch”nhage
| Gemiddelde score: 8,0
Geen idee, ik heb geen schade of iets gehad.
S. Smit
| Gemiddelde score: 8,0
Het is wat moeilijk om een juiste beoordeling te geven, omdat ik via een tussenpersoon een autoverzekering heb afgesloten via een poolproduct van meerdere verzekeraars. In deze pool zit ook Delta Loyd. Mijn ervaringen heb ik gebaseerd op een... Lees verder » schadegeval van een jaar terug. Dit schadegeval is prima afgehandeld.
Gemiddelde score: 8,0
Jarenlang geen probleem gehad met Delta Lloyd.
Gemiddelde score: 7,9
Mijn financieel adviseur helpt mij uitstekend. Waar hij geen invloed op heeft, zijn de polisvoorwaarden. Persoonlijk storen mij een aantal zaken en dat met name de verzekeringsmaatschappijen niet mee gaan met de tijd. Wel worden de premies steeds... Lees verder » duurder. Verder stoort mij het misbruik van mensen door onterecht geld te (willen) "vangen".
Gemiddelde score: 7,8
Ik werk al 45 jaar met hetzelfde assurantiekantoor. Zij kijken wat voor mij het beste is. Daarnaast doe ik wel eens een vergelijking tussen de diverse verzekeraars.
C. Wighman
| Gemiddelde score: 7,8
Het is alweer een poosje geleden dat ik contact had met Delta Lloyd. Ik heb dit via de mail gedaan en ben heel tevreden met de duidelijkheid, bekwaamheid en klantvriendelijkheid van de persoon die mij heeft geholpen.
A. Nouwens.
| Gemiddelde score: 7,8
De nieuwe verzekering afgesloten, verder niet meer nodig gehad.
Gemiddelde score: 7,8
Ik heb nog niets via de website gedaan.
D. stokcis
| Gemiddelde score: 7,8
Ik ben tevreden over mijn tussenpersoon. Ik heb geen rechtstreeks contact met Delta Lloyd. Het gevoel bij Delta Lloyd is dat zij niet goedkoop zijn.
Gemiddelde score: 7,7
Bij schade betaalt de Delta Lloyd rechtstreeks aan de reparateur (in ons geval de glaszetter). Dus geen gedoe met declareren.
Y. Van der Veer
| Gemiddelde score: 7,7
Ik heb in alle tijd dat ik verzekerd was pas eenmaal beroep op de verzekering hoeven doen. Wel vaker overnames, andere 'namen', is wel beetje verwarrend.
I.C.B. Buitink
| Gemiddelde score: 7,6
Mijn financieel adviseur is duidelijk en Delta Lloyd is een van de weinigen die een auto van ouder dan tien jaar wil verzekeren, maar ik heb in het verleden met andere verzekeringen bij de Delta Lloyd goede ervaringen.
Jeni
| Gemiddelde score: 7,5
De polis is in duidelijke taal opgesteld en geen verborgen addertjes: gewoon open, eerlijk en duidelijk. Je weet waar je voor betaalt en wat er precies gedekt is.
G.Bannink
| Gemiddelde score: 7,5
Voor het eerst was er niet iemand die aan huis kwam, maar moest ik alles telefonisch afhandelen of per e-mail. Dat vind ik niet fijn. Mijn vorige bemiddelaar is met pensioen en heeft alles overgedragen aan deze" bemiddelaar"/bureau die niet aan huis komt.
Stijn Bleij
| Gemiddelde score: 7,5
Ik doe alles via mijn verzekeringsadviseur en dat is fijn. Hij regelt alles, maar bovenal het is een persoonlijk contact. Hij kent mij al mijn hele leven en ik hem, zodoende is het vertrouwen veel groter. Ik krijg nooit de indruk dat hij mij een oor... Lees verder » zal aannaaien en de keren dat ik hem nodig had, is het ook persoonlijk en met mijn belang voorop geregeld.
Gemiddelde score: 7,4
Ik heb (gelukkig) nog geen gebruik hoeven te maken van de verzekering van Delta Lloyd, dus daar heb ik geen ervaring mee.
Gemiddelde score: 7,4
De adviseur behoort tot onze kennissenkring.
Yvonne
| Gemiddelde score: 7,2
Delta Lloyd gaat nu verder onder de naam Nationale-Nederlanden. Brief hierover pas ontvangen nadat ik op bankafschrift van de bank zag dat de premie door Nationale-Nederlanden was afgeschreven. Premie is redelijk, afsluiten ging makkelijk. Verder... Lees verder » heb ik nog geen ervaring wat betreft afhandeling schade of zo.
Gemiddelde score: 7,2
Informatie is redelijk toegankelijk, kan duidelijker. Op zich prima.
Gemiddelde score: 7,1
Nog geen negatieve ervaring met Delta Lloyd. Informatie duidelijk en helder. Na verlening wel steeds een (kleine) verhoging van de premie.
Gemiddelde score: 7,1
Niet de goedkoopste schadeverzekering, wel goed dekkend en in meeste gevallen 'no-nonsense'.
Gemiddelde score: 7,1
Ik heb niet veel contact maar wat er is, is goed.
I. Yousfi
| Gemiddelde score: 7,0
Toen ik in 1991 naar Nederland terugkwam, heb ik op aanraden van mijn zuster de inboedel- en aansprakelijkheidsverzekering bij een bevriende verzekeringsagent afgesloten en verder nooit contact gehad dan alleen de premie afdragen. Uit gewoonte blijf... Lees verder » ik hierbij, voor mij is dit prima. Geen zin om mij te verdiepen in de verzekeringswereld.
G. van de Willlige
| Gemiddelde score: 6,6
Delta Lloyd is slechts één van de vier verzekeraars waar mijn verzekeringen zijn ondergebracht. Alle verzekeraars zijn slechts voor een deel betrokken. Contacten verlopen via 'tussenpersoon' Meeus Verzekeringen.
Gemiddelde score: 6,6
Heb al een aantal jaren geen contact gehad met de maatschappij omdat het niet nodig was.
Gemiddelde score: 6,6
De schade die wij hadden, werd door de tussenpersoon niet goed behandeld/uitgezocht of neergelegd bij de verzekeraar. Schade waarvan wij (en de politie) wisten wie de veroorzaker was, werd niet goed afgehandeld casu quoopgepakt. Na veelvuldig... Lees verder » overleg met tussenpersoon en verzekering uiteindelijk toch naar tevredenheid afgehandeld.
Gemiddelde score: 6,5
Na verhaalschade moest ik zelf maanden later bellen waar het restbedrag bleef. Dit bleek al maanden binnen te zijn. Delta Lloyd heeft echter geen enkele actie ondernomen dit correct aan mij uit te betalen. Pas na mijn actie werd dit alsnog gedaan.
Gemiddelde score: 6,5
Ik weet niet veel over Delta Lloyd. Alles gaat via de tussenpersoon Boogaard Assurantiën.
Gemiddelde score: 6,3
Delta Lloyd is een goede verzekeraar voor wat betreft het afhandelen van schade, gaat snel, gemakkelijk en de communicatie was goed. Echter veel van de informatie eromheen kan beter/inzichtelijker.
Gemiddelde score: 6,2
Ik heb een schade gemeld. Omdat het vandalisme was, werd er niets van vergoed. De medewerker leefde erg mee en was behulpzaam.
Spaan
| Gemiddelde score: 6,0
Waarschijnlijk omdat door geen rechtstreeks contact er toch soms wat hindernissen zijn.
R. Timmerman
| Gemiddelde score: 5,9
Voor het eerst in jaren hebben wij een beroep gedaan op onze aansprakelijkheidsverzekering nu zo'n zes weken geleden. Tot op heden wordt er eigenlijk niets met deze melding gedaan, behalve dat de gedupeerde een brief heeft ontvangen met de vraag om... Lees verder » de schade indien mogelijk bij de eigen verzekering in te dienen omdat het bedrag dan waarschijnlijk hoger is. Dit schadegeval is niet in te dienen en nu moet er veel worden gedaan om aan te tonen dat de schade onherstelbaar is.
Gemiddelde score: 5,9
Teleurstellend, blijken ik en mijn buurman geen dekking te hebben als een boom mijn terras en beschoeiing sloopt nadat de boom breekt bij een storm. Valt hij op mijn schuur dan ben verzekerd. Scheelt 1 meter. Dertig jaar premie, weinig schade, dan... Lees verder » ineens meer schade en dan beroepen op overmacht et cetera. Verzekeren doe je in Nederland veel voor de kat zijn viool. Erg jammer, krijg je bijna burenruzies van.
Gemiddelde score: 5,8
Delta Lloyd verschuilt zich zoals elk groot bedrijf achter een callcenter. De contacten daarmee zijn slecht bevallen. Doorverbinden zit er niet in. "We gaan ermee aan de slag" en vervolgens hoor je een maand niets.
Gemiddelde score: 5,7
Alle verzekeraars hebben hun eigen doel. Zo veel mogelijk winst maken. Dat zal altijd ten koste van de klant gaan. Er is dus nergens een 'goede' verzekering of adviseur.
Gemiddelde score: 5,5
Ik had op de Delta Lloyd-website een OR-verzekering uitgezocht, maar kon deze niet direct afsluiten: dat moest via een tussenpersoon. Ik heb al een schadeverzekering bij Delta Lloyd en heb contact opgenomen met de tussenpersoon daarvan. Deze... Lees verder » tussenpersoon wilde mij echter alleen maar helpen na betaling van enkele honderden euro's advieskosten. Deze kosten waren onnodig: ik ben zeer goed in staat om zelf een OR-verzekering uit te zoeken. Ik heb de verzekering dus elders afgesloten.
Gemiddelde score: 5,5
In het verleden had ik een eenmanszaak waar ik zeer positief over was. Dit bedrijf is overgenomen door een groot kantoor waar ik het gevoel en de ervaring heb dat ik maar een nummer ben.
A. Balins
| Gemiddelde score: 5,2
Ik heb de verzekering afgesloten en betaal mijn premie. Ik heb nog geen schade gehad en kan dus niets zeggen over afhandeling van schade of zoiets. De premie is niet overdreven duur, maar goed, ik weet dus nog niet hoe dat in verhouding staat tegen... Lees verder » de tijd dat ik schade heb. Ik heb weinig vertrouwen in de verzekering. Het gaat er toch meer om om geld te scoren in plaats van mensen te helpen, dus ik blijf hopen dat ik een schadevrij leven mag blijven leiden. Ik zit als kleine zelfstandige bij een Broodfonds/Voorzieningenfonds, want het is algemeen bekend dat het afsluiten van een arbeidsongeschiktheidsverzekering bij een grote verzekeraar zelden gunstig is voor degenen die die honderden euro's per maand betalen om later als ze uitbetaling nodig hebben vaak niets uitbetaald te krijgen. Het blijven linke mensen, verzekeraars.
Gemiddelde score: 5,2
Ik heb mijn verzekeringen bij Delta Lloyd opgezegd en naar een ander gegaan. Reden: meer dekking en minder premie, 450 euro.
Gemiddelde score: 4,7
Ik vond alles heel moeizaam gaan en was zeer teleurgesteld dat ik de schade niet vergoed kreeg.
jj Ritsema
| Gemiddelde score: 4,5
Delta Lloyd heeft heel veel moeite om met Nationale-Nederlanden te integreren.
A v/d Heide
| Gemiddelde score: 4,4
Twee maanden geleden mijn schade gemeld die veroorzaakt is door derden. Tot op heden niks gehoord en als ik vraag hoe het ervoor staat, kunnen ze mij geen antwoord geven.
H Buitendijk
| Gemiddelde score: 4,1
Onhandige verzekering, niets digitaal, medewerkers onvriendelijk, onduidelijke rekeningen en dubbel in de maand afboeken. Ik ben niet tevreden en kan niet wachten tot ik kan overstappen.
Gemiddelde score: 3,9
Ofschoon verzekeraars nodig zijn, hebben deze maatschappijen het imago om veel geld op te strijken en zo min mogelijk uit te betalen. Lange en moeizame procedures zijn daarbij niet weg te redeneren waar een boekwerk aan voorwaarden en uitsluitingen... Lees verder » ten grondslag liggen. Aan Delta Lloyd dus de uitdaging om polissen met slechts één à twee A4'tjes met duidelijke onmisverstaanbare tekst te maken waarmee het product schade dekt en sneller tot afhandeling kan komen. Verzekeraars moeten er zijn voor de mensen onderling, niet meer voor aandeelhouders of met het geld van anderen met risico te beleggen.
Gemiddelde score: 3,7
Meedenken werd niet geapprecieerd. Klaarblijkelijk is/was iedereen bang om diens baan te verliezen nu de fusie met Nationale-Nederlanden is vervolmaakt. Niemand durft verantwoording te nemen.
Gemiddelde score: 3,5
Nooit contact gehad met verzekeraar, desalniettemin vind ik verzekeraars onbetrouwbaar. Ze willen graag geld ontvangen, maar met betalen hebben ze moeite.
Gemiddelde score: 3,0
25 jaar klant en nooit schade gehad in 20 jaar! Maar laatste vijf jaar wel vier keer! En nu krijg ik een waarschuwing. En Delta Loyd is veel te duur.
Gemiddelde score: 2,4
Klachtafhandeling is slecht bij Delta Lloyd. Als je serieus genomen wilt worden, moet je met een advocaat aan de slag.