Niet Datzo maar Ditzo. Ditzo kraakt al bijna 10 jaar verzekeringsregels, want daar wordt verzekeren logischer van. In 2015 werden de vergoedingen voor vergelijkers ons echt te hoog. Dat vonden onze klanten ook en mede dankzij Maus en Ria brachten we hier verandering in. Dat investeerden we in betere premies voor onze schadeverzekeringen.  En lange schadeformulieren? Dat kan makkelijker vonden wij. Geen schadeformulier, maar ’n WhatsApp. En onze hele klantenservice hebben wij gedigitaliseerd. Onnodig lang wachten daar doen we niet meer aan. Een WhatsAppje heb je zo gestuurd. Ditzo wil verzekeren logisch en persoonlijk maken en service leveren met een smiley. Benieuwd wie eigenlijk de mensen achter Ditzo zijn? We stellen ons graag aan je voor.

https://www.ditzo.nl
2018
  • 2018
  • 2017
  • 2016
7,4 Gemiddeld rapportcijfer
7,5 Algemene tevredenheid
7,3 Klantgerichtheid
7,4 Deskundigheid
7,5 Duidelijkheid
7,3 Vertrouwen
Contact met verzekeraar
Dit cijfer ontbreekt omdat in het panel het aantal klanten dat recentelijk contact heeft gehad met de verzekeraar te laag is
Hoog-Laag
  • Hoog-Laag
  • Laag-Hoog

Klantreacties

G.Markus
| Gemiddelde score: 10
Als je bijvoorbeeld schade hebt dan wordt dit snel en duidelijk opgelost. Ze zijn vriendelijk aan de telefoon en duidelijk met hun voorwaarden op internet. Ook zijn ze gunstig in prijs.
H.Deurloo
| Gemiddelde score: 9,7
Omdat ik totaal geen klachten heb, ben ik zeer tevreden.
Gemiddelde score: 9,6
Zeer goede afhandeling bij een autoschade!
Ab Dijkman
| Gemiddelde score: 9,2
De enkele keren dat ik contact met Ditzo had, ben ik steeds snel en kundig geholpen.
Gemiddelde score: 9,1
Als de incassodatum niet uit komt, kun je deze zelf verzetten door het zelf eerder over te maken. Je hoopt er natuurlijk nooit achter te komen hoe een verzekeraar omgaat met schades. Ik ben in die gelukkige hoedanigheid.
H.Tholen
| Gemiddelde score: 9,0
Sedert een aantal jaren ben ik klant bij Ditzo en heb tot op heden een prettige ervaring inzake hun portefeuille.
Arno
| Gemiddelde score: 9,0
Gewoon fijne no-nonsense verzekeraar met een lage premie en duidelijke voorwaarden.
Gemiddelde score: 9,0
In alle contacten bestaat er nooit onduidelijkheid!
I. PRONKER
| Gemiddelde score: 8,8
Ik ben al heel lang verzekerd bij Ditzo en heb daar tot op heden geen spijt van gekregen.
Gemiddelde score: 8,8
Prima geholpen door Ditzo met een glasverzekering. Moest er wel achteraan omdat er een eigen risico berekend werd, terwijl duidelijk op de website stond dat er geen eigen risico was bij glas. Na een telefoontje werd dit rechtgezet. Keurig afgehandeld verder.
Meer lezen »
Gemiddelde score: 8,7
Ditzo is voordelig en geeft goede resultaten voor het geld.
Gemiddelde score: 8,7
Ik vind dat je makkelijk en begrijpbaar een verzekering online bij Ditzo kunt afsluiten. De communicatie via e-mail is altijd zeer duidelijk, zonder moeilijke begrippen.
Gemiddelde score: 8,7
Ditzo communiceert helder.
Gemiddelde score: 8,6
Ik ben over het geheel genomen erg tevreden met Ditzo. Mijn schade werd snel en soepel geregeld.
J.D.de Haan
| Gemiddelde score: 8,6
Ditzo werkt bij voorkeur digitaal en dat is snel en duidelijk. Daarnaast is ook het telefonisch contact goed geregeld: vlot en persoonlijk. Ten slotte vergoedt ze in bepaalde gevallen ook uit coulance, dus meer dan ze verplicht is.
J.H.Nuijten
| Gemiddelde score: 8,6
Tot nu toe heb ik geen beroep op de hulp van Ditzo hoeven te doen.
mw A de Niet-Dadema
| Gemiddelde score: 8,5
Ditzo is betaalbaar, goedkoper dan een andere verzekeraar. Ditzo doet er alles aan om je als klant tevreden te stellen, zeer goede informatie wordt er gegeven. Ditzo handelt een probleem goed af. Ik ben zeer tevreden met Ditzo als verzekeraar.
A van Eijk
| Gemiddelde score: 8,5
Flinke waterschade gehad, prima geholpen door medewerker van Ditzo.
EJM Hoets
| Gemiddelde score: 8,4
Je wordt keurig te woord gestaan en goed en vriendelijk geholpen.
Gemiddelde score: 8,4
Ditzo is duidelijk, en ligt qua prijs goed in de markt.
F.X.Widmann
| Gemiddelde score: 8,4
Ditzo communiceert goed. De verzekeringen sluiten aan bij mijn wensen. De premies zijn laag. De prijs-kwaliteitverhouding is goed.
Gemiddelde score: 8,3
Ditzo, simpel, eerlijk, snel, geen onnodig papierwerk. Je moet wel met computers kunnen omgaan.
Sidney
| Gemiddelde score: 8,3
Verzekeraar die duidelijke taal gebruikt en snel reageert via social media op informatie- of hulpverzoeken. Het contact is wel erg afhankelijk van derde partijen (WhatsApp, Twitter). Minpuntje was een declaratie bij de reisverzekering: deze werd... Lees verder » binnen twee minuten geweigerd op punten die niet klopten.
B. van Maarschalkerwaart
| Gemiddelde score: 8,2
Ik heb weinig problemen met Ditzo gehad. Alleen zijn de ingediende zorgfacturen door zorgverleners wat ingewikkeld. Overigens ben ik van mening dat alle administratieve rompslomp de zorg ingewikkeld en vooral véél duurder hebben gemaakt. Alleen al... Lees verder » de reclame en pr-activiteiten rond het einde van het jaar om overstappers te werven, lijkt me enorm kostenverhogend.
Gemiddelde score: 8,2
Online communicatie of via de app is gemakkelijk en helder.
Gemiddelde score: 8,2
Korte lijnen, al moet ik zeggen dat de WhatsApp-berichten nu minder snel van reactie voorzien worden dan een jaar geleden. Dat is wel een minpunt.
J.J. Tolsma
| Gemiddelde score: 8,2
De in het verleden door ons geclaimde schade is correct en naar tevredenheid afgehandeld.
H. Moolenbel
| Gemiddelde score: 8,2
Sinds een aantal jaren breng ik alle schadeverzekeringen onder bij Ditzo. Zij geven mij geregeld een goed beeld van wat er gedekt is. De premies zijn redelijk. De paar keer dat ik schade heb gehad, is het snel en coulant afgehandeld.
S. Ekelschot
| Gemiddelde score: 8,1
Wij hebben sinds een halfjaar een allriskautoverzekering op aanraden van mijn zwager. Je wordt correct te woord gestaan (op de chat). Ze weten waarover ze praten, komen deskundig over. Vriendelijk en duidelijk.
Gemiddelde score: 8,1
Prima verzekering waarbij contact via app wel makkelijk is, maar vertraging in de beantwoording veroorzaakt.
R.van Schayk
| Gemiddelde score: 8,1
Ditzo-verzekeringen zijn makkelijk te regelen voor een goede premie. Geen tussenpersonen en andere verborgen kosten, gewoon online direct afsluiten en verzekerd zijn, makkelijk en transparant.
Gemiddelde score: 8,1
Als ik Ditzo nodig heb dan zijn ze er ook. Ze zijn er duidelijk in wat ik ook vraag aan Ditzo.
C Nieuwenhuis
| Gemiddelde score: 8,1
Over het algemeen is de informatievoorziening van Ditzo goed, contact kan makkelijk gelegd worden en claims worden snel en goed afgehandeld.
Den Ouden
| Gemiddelde score: 8,0
Ik ben meer dan tevreden over Ditzo.
Gemiddelde score: 8,0
Antwoorden zijn gebaseerd op gebeurtenissen uit het verleden.
Gemiddelde score: 8,0
Ditzo biedt praktische vergoedingen tegen een redelijke prijs. Zo dekt hun inboedelverzekering twee adressen, voor een maximale periode van drie maanden. Heel handig als je gaat verhuizen, maar nog moet klussen in het nieuwe huis. Je gereedschap in... Lees verder » het nieuwe huis is dan toch verzekerd. Veel verzekeraars doen dat niet, wat ik niet goed begrijp. Want iedereen die verhuist, heeft dat probleem. Maar misschien dat niet iedereen zijn verzekeringsvoorwaarden even goed leest bij verhuizen.
Gemiddelde score: 8,0
No-nonsens verzekeraar.
Gemiddelde score: 8,0
Heldere en duidelijke communicatie.
Gemiddelde score: 8,0
Had per abuis tweemaal een autoverzekering aangevraagd, heb hierover gemaild en werd zeer vlot rechtgezet.
Gemiddelde score: 8,0
Geen rechtstreeks contact met Ditzo. Informatie is duidelijk. Ik weet wat ik mag verwachten. Nog geen gebruik van gemaakt.
C. Ottevanger
| Gemiddelde score: 8,0
Regel altijd alles via internet zoals verhuizing en aanschaf andere auto en dat gaat altijd goed. Over afhandelen schade heb ik geen informatie, omdat ik (afkloppen) nog geen schade hebt gereden.
W. Smit
| Gemiddelde score: 8,0
Ik heb bij Ditzo een autoverzekering. Gekozen puur op prijs (goedkoopste). Ik rijd al meer dan 25 jaar schadevrij en heb nog nooit een beroep hoeven doen op vergoeding van schade. Misschien doen ze dat uitstekend, maar ik heb die ervaring niet.
Anne. Burg
| Gemiddelde score: 8,0
Gewoon tevreden, alles duidelijk, ik word goed geholpen.
Gemiddelde score: 7,9
Duidelijk en simpele website. Bij schadegeval goed geholpen. Ook met advies.
Gemiddelde score: 7,9
Enkele jaren geleden schade aan auto (total loss), werd toen goed en snel afgehandeld. Experts zeiden toen dat we blij moesten zijn met Ditzo omdat anderen soms vreselijk traag zijn. Algemene communicatie is ook goed, helder en simpel.
Gemiddelde score: 7,9
Ditzo benadert je als volwassene, in duidelijke taal wordt uitgelegd wat je moet doen, wat je moet betalen enzovoort. Alles gaat digitaal.
j.martin
| Gemiddelde score: 7,8
Slechts een paar keer contact gehad met de verzekeraar en dat verliep altijd goed. Een deskundigheidsbeoordeling kan ik niet geven. Schade werd voortreffelijk afgehandeld.
Gemiddelde score: 7,7
Ditzo heeft duidelijke producten en vermijdt jargon. Op de website is lastig te vinden welke documenten echt bij je verzekering horen en welke niet.
R.v.Deventer
| Gemiddelde score: 7,7
Duidelijke firma.
Karyn
| Gemiddelde score: 7,7
Makkelijk benaderbaar, snel antwoord op je vraag.
P. Hengst
| Gemiddelde score: 7,6
Ik heb geprobeerd een autoverzekering om te zetten naar mijn nieuwe auto via de Ditzo-site. Dit wilde niet lukken dus via de app geprobeerd en na vriendelijk geholpen te zijn, is het uiteindelijk via de app wel gelukt.
P. van Staalduinen
| Gemiddelde score: 7,6
Ditzo is een no-nonsens verzekering, duidelijke taal en overzichtelijk. Contact is correct.
Gemiddelde score: 7,5
Ik heb voor Ditzo gekozen omdat de premies redelijk zijn en alles is prima op de website te vinden is. Het contact via chat is ook een prima ontwikkeling.
Paul
| Gemiddelde score: 7,5
Wij hebben nu twee jaar verzekeringen lopen bij Ditzo, maar nog nimmer iets geclaimd.
Gemiddelde score: 7,5
De teksten van Ditzo zijn in het algemeen duidelijk en geven goed weer wat er is verzekerd. Als het gaat om wat niet is verzekerd, wordt het wat minder duidelijk, terwijl er soms toch wel veel voorkomende zaken zijn die specifiek kunnen worden... Lees verder » genoemd (bijvoorbeeld: wat is stormschade en wat is schade door slecht weer). Ook mag er wel meer worden beschreven hoe bepaalde procedures werken. Ook over eigen risico is niet altijd alles duidelijk. Bij ruitschade aan je auto, waarbij de ruit moet worden vervangen, heb je een eigen risico, ookal heb je een verzekering waarbij staat dat er 0 euro eigen risico is. Ergens in de voorwaarden staat dan wel dat dit zo is, maar op de site is/was dat niet duidelijk aangegeven. Dat voelt dan toch als een instinker. Wat ook elke verzekeraar heeft, is de zogenaamde EN-BLOCK-bepalingen. Die staan met een klein regeltje ergens in de algemene voorwaarden gemeld, zonder duidelijke verklaring wat dit inhoudt. Daar kom je dan wel achter als de verzekeraar er gebruik van gaat maken. In 100% van alle gevallen is dat dan in de klant zijn nadeel.
Gemiddelde score: 7,5
Voor mij werkt Ditzo prima, via de app regel ik alles makkelijk.
R. Verbaal
| Gemiddelde score: 7,3
De contacten die ik heb, zijn zeer duidelijk, geen moeilijke (juridische) woorden.
Gemiddelde score: 7,3
Ditzo heeft me goed geholpen, maar de communicatie was wel heel traag.
R. Dokter
| Gemiddelde score: 7,3
Nog geen ervaring met geclaimde schade (aan autoverzekering), dus nog geen beoordeling.
Manon
| Gemiddelde score: 7,3
Toegankelijk en normaal imago. Fijn per app bereikbaar. Duidelijke website.
R van den Bogaard
| Gemiddelde score: 7,1
Al geruime tijd verzekerd bij Ditzo. Zonder enige problemen of iets dergelijks. Heb Ditzo in verleden slechts eenmaal echt nodig gehad bij oplossen geleden schade. Toen erg goed geholpen.
Gemiddelde score: 7,0
Ik heb (nog) nooit een schade geclaimd bij Ditzo, dus kan niets zeggen over eventuele afhandeling daarvan. Word altijd wel correct geïnformeerd over eventuele veranderingen in de polisvoorwaarden. Heb geen enkele reden om mijn vertrouwen in Ditzo op te zeggen.
Gemiddelde score: 7,0
Ik heb één keer een schade gemeld en vond de afwikkeling erg lang duren. Voor de rest geen opmerkingen.
F.H. van der Poel
| Gemiddelde score: 7,0
Ditzo is duidelijk en klantvriendelijk op veel punten, maar in sommige zaken moest ik toch nog op zoek en vragen stellen.
Gemiddelde score: 7,0
Ditzo is voor mij een budgetverzekeraar die doet wat hij doen moet, daar duidelijk over is, tegen een redelijke prijs.
Gemiddelde score: 7,0
Tot nu toe heb ik goede ervaringen.
Gemiddelde score: 7,0
Eerder bij Generali. Die is overgenomen door Ditzo. Autoverzekering afgesloten. Nog niet hoeven te gebruiken.
Gemiddelde score: 6,9
Volgens mij is Ditzo niet beter, maar zeker ook niet slechter dan de gemiddelde verzekering. Ze zijn voorzichtig, maar volgens mij worden verzekeringen ook dikwijls opgelicht!
Gemiddelde score: 6,8
Geen toelichting.
C.L. Truijens
| Gemiddelde score: 6,7
Ik heb heel slechte ervaringen met twee kleine autoschades, respectievelijk begin mei en begin juni. De tegenpartijen zijn al schadeloos gesteld door hun eigen verzekeraar, maar ik krijg van Ditzo op gezette tijden niets anders dan een mailtje met... Lees verder » als attachment een brief waarin men stelt dat men schades snel afhandelt, maar dat het nu helaas erg druk is.
MV
| Gemiddelde score: 6,6
Soms verwarrend onder welke voorwaarden je valt, ze hebben oude en nieuwe verzekeringen volgens mij.
A.Broek
| Gemiddelde score: 6,6
Bij een schademelding, vorig jaar, werd er niet goed naar mij geluisterd waardoor er ten onrechte een schade vergoed werd aan derden.
Gemiddelde score: 6,5
Na een paar kleine schades werd er een hoog eigen risico toegevoegd aan mijn voorwaarden. Slechte zaak.
Gemiddelde score: 6,5
Naar aanleiding van een vraag over autoverzekering in verband met leeftijd geen duidelijk antwoord gekregen.
Gemiddelde score: 6,3
Ditzo doet alles voor efficiëntie en niet per se klantvriendelijkheid.
p.j. vonk
| Gemiddelde score: 6,3
Ik heb wat kleine autoschades gehad en werd geconfronteerd met een mogelijk eigen risico voor alle schadeverzekeringen. Dit vond en vind ik zeer onterecht.
C. Manger
| Gemiddelde score: 6,1
Ditzo lijkt steeds meer op Datzo!
Gemiddelde score: 6,0
De reden waarom ik vaak "weet niet" heb aangeklikt, is omdat ik tot op heden geen schadegeval heb gehad dus geen waardeoordeel kan geven. Bij het afsluiten heb ik vooral op de prijs gelet. Want hiervoor was ik verzekerd bij een duurdere maatschappij... Lees verder » en ben ik niet geholpen bij het verhalen van een schade terwijl ik wel daarvoor was verzekerd! En ook door verhalen in mijn omgeving en media. Dus daarom heb ik in het algemeen geen vertrouwen in verzekeringsmaatschappijen.
J.D. Huiberts
| Gemiddelde score: 6,0
Mijn ervaring is er helaas een van slechte bereikbaarheid en het niet begrijpen van het probleem dat wordt voorgelegd, het antwoord gaat niet over de vraag.
Gemiddelde score: 5,8
Ik heb gelukkig nog nooit schade gehad en in die zin de verzekering dus nog niet nodig gehad.
Gemiddelde score: 5,4
Verzekeraars zijn er - logisch maar ook tegenstrijdig - niet op uit het beste voor hun verzekerden te doen. Ditzo is daarop geen uitzondering. Positief aan Ditzo is dat ze laagdrempelig is.
Pieter van den Berg
| Gemiddelde score: 5,4
Een dochter van a.s.r. geloof ik. Zeer sterk in het online aanbieden van verzekeringen. Zijn er zeer snel bij om je een treetje te laten zakken op je bonus-malusladder als er ook maar een minimale schade is geweest. Controleren ook veel te weinig in... Lees verder » de praktijk welke schade je hebt veroorzaakt. Een schuurschade op de bumper, die je makkelijk met wat polijstpasta onzichtbaar kunt krijgen, wordt door Ditzo geaccepteerd als een 450 euro schade. Heb ook wel eens meegemaakt dat bestaande deuken worden meegenomen in het totale schadeplaatje! Dus weinig feeling met het praktijkgesjoemel.
Gemiddelde score: 5,2
Slechte ervaring met Ditzo, naar mijn mening alleen gericht op een (te) lage premie. Daarom ook weinig vertrouwen in Ditzo, uiteindelijk lever je in op service en voorwaarden. Rest de vraag of je goed of goedkoop verzekerd wilt zijn. Voor het... Lees verder » laatste is Ditzo vooralsnog een prima keuze. Voor kwaliteit zou ik verder kijken.
Gemiddelde score: 5,1
Onduidelijkheid over voorwaarden. Met name proberen de gemaakte schade te verhalen op de verzekering van de gedupeerde.
JC van Duijneveldt
| Gemiddelde score: 4,4
Ditzo kent leeftijdsbepaalde premieverhoging voor autoverzekeringen voor bestuurders boven een bepaalde leeftijd: men kan niet zeggen vanaf welke leeftijd en welke percentage verhoging daarbij hoort en boven welke leeftijd geen verzekering meer... Lees verder » wordt aangeboden. Medewerkers zeggen dat dat op de website te vinden is, maar kunnen het zelf niet vinden en verbreken dan de chat maar.
Gemiddelde score: 4,2
We hadden gevraagd de polis op te sturen en dat bleek ingewikkelder dan het lijkt. Na meerdere malen bellen en beloven, kwam het maar niet in orde.
T. van Dijk
| Gemiddelde score: 3,6
Ik heb Ditzo puur gekozen vanwege de prijs, geen enkele grote maatschappij is er voor de verzekeringnemer. Dat is natuurlijk ook niet zo gek, alles draait om geld. Zo veel mogelijk binnenhalen en zo weinig mogelijk uitkeren. Daarvoor heb ik gekozen voor een van de goedkoopste.
Gemiddelde score: 3,3
De prijs is laag, maar goedkoop is duurkoop. Afhandeling van de schade is waardeloos. Ze laten je weken wachten, doen geen moeite om te verhalen op tegenpartij. Al met al een 'simpele' schade waar je vanwege de reactietijd meer dan een jaar mee... Lees verder » bezig bent. Nooit actieve communicatie, je moet elke keer navraag doen.
jobs
| Gemiddelde score: 3,0
Ben gillend weggelopen bij Ditzo omdat daar alles wat fout kan gaan fout gaat. Heb nog twee verzekeringen lopen en die gaan ook zo snel mogelijk weg. Het is een goedkope verzekeraar, maar daar werken ze ook naar. Staat in de markt bekend als een... Lees verder » slechte betaler als het om schade gaat. Het is de prijsvechter in de verzekeringsmarkt, maar verwacht er niet teveel van.