Volg je eigen weg met Ditzo

Bij Ditzo geloven wij dat verzekeren beter en slimmer kan door mensen zelf aan het roer te zetten. Wij vertrouwen erop dat mensen hun eigen verzekeringskeuzes kunnen maken, gesteund door zelfkennis, persoonlijke ervaringen en wijsheid. Je bent immers zelf ervaringsdeskundige van je leven en kunt als geen ander bedenken hoe je voor jezelf en jouw kostbaarheden wilt zorgen.

Ditzo helpt je bij het volgen en verzekeren van je eigen weg. Met slimme, toegankelijke producten en diensten en begrijpelijke voorwaarden. Waar gewenst bieden we extra kennis.

Je regelt je verzekeringen bij Ditzo zelf online, gemakkelijk en snel. Net als het melden van schade. Met onze digitale klantenservice hoef je nooit lang te wachten. Een WhatsApp is zo gestuurd. Vind je het fijner om live te schakelen met een van onze behulpzame en doortastende medewerkers? Dat kan ook. Altijd service met een smiley!

https://www.ditzo.nl
2019
  • 2019
  • 2018
  • 2017
  • 2016
7,4 Gemiddeld rapportcijfer
7,4 Algemene tevredenheid
7,4 Klantgerichtheid
7,5 Deskundigheid
7,5 Duidelijkheid
7,2 Vertrouwen
Contact met verzekeraar
Dit cijfer ontbreekt omdat in het panel het aantal klanten dat recentelijk contact heeft gehad met de verzekeraar te laag is
Hoog-Laag
  • Hoog-Laag
  • Laag-Hoog

Klantreacties

Gemiddelde score: 9,9
Ditzo is een verzekeraar die gewoon doet wat hij moet doen. Wij hebben veel vertrouwen in Ditzo.
Familie Markus
| Gemiddelde score: 9,6
Anderhalf jaar heb ik contact gehad met Ditzo over een waterschade. Dit is heel goed opgelost. Ik kreeg zelfs een overnachting vergoed omdat ik mijn huis uit moest om alles te laten maken.
EJM Hoets
| Gemiddelde score: 9,3
Je wordt keurig geholpen en vriendelijk behandeld. De schade die je doorgeeft wordt keurig afgehandeld.
F. Ouwerkerk
| Gemiddelde score: 9,1
Autoschade. Kreeg prima advies over wat te doen. Alles vlot geregeld.
G. Meijer
| Gemiddelde score: 8,8
Ik ben niet ontevreden over Mijn Ditzo-schadeverzekering, maar ben toch overgestapt omdat ik als rijder met zeer weinig te rijden kilometers elders meer dan 50% voordeliger uit ben.
Gemiddelde score: 8,8
Als wij een schade hadden en contact opnamen met Ditzo werden wij adequaat geholpen.
H jonas
| Gemiddelde score: 8,8
Ik heb zelf Ditzo en ben zeer tevreden. Mijn zoon moest een schade van Ditzo ontvangen en dat is geweldig afgehandeld.
C. Nieuwenhuis
| Gemiddelde score: 8,5
Ditzo is een no-nonsense online verzekeraar met een scherpe prijs. Mijn ervaringen zijn over het algemeen zeer goed, schade werd snel en correct afgehandeld. Enige nadeel is dat er nagenoeg geen mogelijkheid is tot persoonlijk contact.
Gemiddelde score: 8,5
Zoals wij bij Ditzo verzekerd zijn, betreffen het internetverzekeringen. In principe moet alles digitaal geregeld worden. Wanneer er weinig aan de hand is gaat dat allemaal prima. Wanneer er echter een probleem is en je hebt advies/steun/een... Lees verder » klankbord nodig, dan ga je telefonisch contact zoeken en dat wordt dan weer moeilijk en zeer ingewikkeld want dat is er niet/moeilijk te vinden.
Gemiddelde score: 8,5
Eenvoudig te begrijpen site, goede prijs.
Meer lezen »
M. Stolk
| Gemiddelde score: 8,5
Ditzo bood de laagste prijs voor mijn autoverzekering. Alles was snel - digitaal - geregeld en de communicatie was helder en ontdaan van vakjargon.
A van Eijk
| Gemiddelde score: 8,4
Prima verzekeraar waar je goed wordt geholpen.
Gemiddelde score: 8,4
Betaalbaar en duidelijk.
Gemiddelde score: 8,4
Een betaalbare verzekering. Heb gelukkig geen ervaring met het claimen. Ga ervan uit dat de verzekerde centraal staat.
Jan Dick Huiberts
| Gemiddelde score: 8,3
Wat mij betreft loopt alles goed, wellicht ook veroorzaakt doordat we niet vaak een beroep op Ditzo hoeven te doen.
Gemiddelde score: 8,2
Maak het duidelijk en online.
A. Need
| Gemiddelde score: 8,1
Ik ben wel tevreden over Ditzo. De afgelopen jaren schade bij Ditzo aangemeld en de afwikkeling daarvan is tot volle tevredenheid opgelost. Verder heb ik het idee dat Ditzo niet tot de allerduurste verzekeringen behoort.
Gemiddelde score: 8,1
Ditzo is helder over wat wel en niet verzekerd is. Of dat ook echt zo uitpakt als je schade hebt, dat weet ik gelukkig niet.
C. de Boer
| Gemiddelde score: 8,0
Heb nog geen schade gehad en daardoor weinig contact en ervaring met Ditzo.
Gemiddelde score: 8,0
Bijna alles digitaal en bij betalingen geen gedoe.
J. Staats
| Gemiddelde score: 8,0
Ik heb één keer een schade gemeld en die is correct afgehandeld.
Koppeschaar
| Gemiddelde score: 8,0
Mijn ondervinding is dat je ondanks dat je verzekerd bent je niet zelf mag bepalen naar welke garage je gaat voor reparatie. Waardoor je extra contact op moet nemen omdat in mijn geval de achterruit niet gerepareerd kon worden bij Carglass. Daar was... Lees verder » ik hem zeker een week kwijt zonder vervangend vervoer. De auto moest uiteindelijk bij de dealer worden gemaakt. Hiervoor moest ik naar Maassluis, terwijl er ook een dealer van de VW in Spijkenisse zit. Ik vind dit een beetje jammer. Betaal al jaren voor de verzekering en dan geen eigen keus kunnen maken. Vind dit erg raar.
H.Tholen
| Gemiddelde score: 8,0
Ik ben al een aantal jaren verzekerd bij Ditzo voor zowel opstal-, inboedel- als autoverzekering, ik heb geen enkel probleem gehad en ben derhalve zeer tevreden.
Gemiddelde score: 8,0
Heb doorgegeven dat de gereden kilometers per jaar naar beneden konden en hierop is mijn premie naar beneden bijgesteld. Ging allemaal erg makkelijk en vlot.
J. C. Janszen-
| Gemiddelde score: 8,0
Die keren dat ik schade had, is dat correct afgehandeld.
Gemiddelde score: 8,0
Heb alleen autoverzekering bij Ditzo en nog nooit problemen gehad, dus kan er niet veel over zeggen.
R Dokter
| Gemiddelde score: 8,0
Zeer tevreden over telefonisch contact naar aanleiding van een vraag die ik had. Verder geen mening.
Gemiddelde score: 7,9
Er was onduidelijkheid en miscommunicatie tussen WhatsApp chat enerzijds en e-mail met behandelaar anderzijds, de chat was persoonlijk, behandelaar werkte met standaard brieven die niet aansloten op wat al per WhatsApp aangeleverd was. Daardoor ook... Lees verder » onnodige vertraging in afhandeling. Uitgekeerd bedrag 50% lager dan de schade was.
Gemiddelde score: 7,7
Ben tevreden over Ditzo, heb wel een paar verzekeringen overgezet naar Centraal Beheer omdat Ditzo geen garageverzekering heeft.
B.A. Stroeven
| Gemiddelde score: 7,7
Ditzo is een prima verzekeraar, alles lekker digitaal en geen papierwerk meer. Ze zijn ronduit de goedkoopste en heb eigenlijk nog nooit een probleem gehad met Ditzo. Mocht er iets zijn dan wordt het goed opgelost. Klein minpunt: om telefonisch in... Lees verder » contact te komen, is wel iets lastiger en lange wachttijden.
Gemiddelde score: 7,7
Destijds heb ik gekozen voor Ditzo omdat ik de toon waarop ik werd aangesproken (in advertenties, reclames en dergelijke) erg sympathiek vond. Duidelijk, vriendelijk, niet te moeilijk doen, meer menselijk dan droog zakelijk. De keren dat ik een... Lees verder » beroep heb moeten doen op de schadeverzekering werd ik ook adequaat en vriendelijk te woord gestaan. Ook de financiële afhandeling verliep vlot. De laatste twee jaar heb ik geen direct contact gehad, maar verliep alles min of meer automatisch bijvoorbeeld via Autotaalglas. Ik ben hier dan ook tevreden over.
Gemiddelde score: 7,7
Enkele jaren geleden over een vakantie die niet door kon gaan en netjes en tot grote tevredenheid geholpen!
H. Moolenbel
| Gemiddelde score: 7,6
Klanten hebben een verzekeringsmaatschappij alleen nodig als ze een verzekering afsluiten en als ze schade hebben. Daar tussenin denkt niemand eraan. De premiebetaling gaat automatisch. Dat vraagt van de website van de verzekeraar en de helpdesk een... Lees verder » grote inzet en duidelijkheid wanneer een klant en schade heeft. Direct en snel kunnen weten: heb ik daar dekking voor en hoe snel krijg ik geld/herstel. Bij afsluiten moet zo duidelijk en helder mogelijk zijn waar ben ik wel en vooral waarvoor ben ik niet verzekerd.
Gemiddelde score: 7,4
Ditzo gebruikt heldere taal en is goed bereikbaar.
Gemiddelde score: 7,4
Bij Ditzo heb ik geen verborgen kosten ontdekt zoals eerder bij Verzekeruzelf. Verder heb ik gelukkig geen gebruik hoeven te maken van de afgesloten autoverzekering bij Ditzo. Telefonisch contact over de opbouw van de premie en/of verborgen kosten... Lees verder » is goed verlopen en de verstrekte info bleek juist te zijn. Prima zo!
Marian
| Gemiddelde score: 7,4
Tot nu toe heb ik alleen de verzekering afgesloten. Dat gaat eenvoudig via de website en vooralsnog heb ik het idee dat de informatie die ze daar bieden voldoende is.
Gemiddelde score: 7,4
Vragen waren in zijn algemeenheid voor mij lastig te beantwoorden, omdat ik de afgelopen jaren zelden een beroep heb moeten doen op Ditzo als verzekeringsmaatschappij, laat staan dat er in die periode enig persoonlijk contact is geweest. De keren... Lees verder » dat ik beroep op Ditzo heb gedaan, verliep alles tot tevredenheid overigens.
S. Ekelschot
| Gemiddelde score: 7,2
Ik kan hier niet goed over oordelen. Vorig jaar april autoverzekering afgesloten en het contact verliep prima. Verzekering is voor ons aantrekkelijk, qua dekking en premie. Hoop er alleen geen gebruik van te maken. In juli onze verhuizing... Lees verder » doorgegeven en dat verliep via de mail. Ook dit ging goed.
Pieter van den Berg
| Gemiddelde score: 7,2
Na twee jaar bij Ditzo een licht parkeerschadegeval: raakte bij wegrijden licht de kunststof bumper van een andere auto. Nauwelijks schade, was met wat was weg te poetsen maar deze eigenaar maakte meteen gebruik van deze situatie om zijn andere... Lees verder » reeds bestaande schades in deze schademelding gerepareerd te krijgen. Ditzo controleerde dat niet maar ik was wel één jaar no-claim kwijt.
Gemiddelde score: 7,1
Heb de verzekering nog niet nodig gehad, hoe de afhandeling is weet ik dus niet. Dit is voor mij erg belangrijk.
Gemiddelde score: 7,1
Een aantal verzekeringen bij Ditzo afgesloten een paar jaar geleden. Reden: Ditzo was voordeliger met vergelijkbare dekkingen. Nu echter na rond oriënteren is dit niet meer het geval, bijvoorbeeld ING is over het algemeen zelfs goedkoper.
Gemiddelde score: 7,0
Ik heb geen schade moeten melden dus ik kan niet echt een oordeel vellen over de service casu quo schadeafhandeling.
Gemiddelde score: 7,0
Ik was al bekend met Ditzo voor een zorgverzekering en heb naderhand ook een autoverzekering afgesloten. Qua prijs kwamen ze er goed uit. En de heldere taal en communicatie op website en nieuwsbrieven kan ik erg waarderen.
Gemiddelde score: 6,9
Ik ben via via klant geworden van Ditzo, omdat mijn oude verzekeringsmaatschappij Generali door hen werd overgenomen. Ik heb derhalve weinig binding met deze maatschappij.
Gemiddelde score: 6,9
Ik ben tevreden over Ditzo, maar echt onderscheidend vind ik ze niet. Op sommige punten vind ik ze onvoldoende, maar daartegenover staan ook veel positieve punten. En buiten dat geldt dit ook voor andere maatschappijen.
Gemiddelde score: 6,9
Mogelijk is het goed om duidelijk te vermelden wat er niet verzekerd is, dat aparte verzekering nodig is voor bijvoorbeeld dure camera, geluidsapparatuur, elektrische fiets et cetera.
Gemiddelde score: 6,9
Wat mij bij Ditzo aanspreekt, is de verantwoorde manier van verzekeren. Duurzaamheid en sociale rechtvaardigheid zijn daarbij criteria. Dit is de reden dat wij voor Ditzo hebben gekozen. Daarnaast zijn de premies heel redelijk. De manier van... Lees verder » communiceren is soms wat omslachtig: alles gaat in principe online, al heb ik ook wel eens telefonisch contact gehad. De toon is vriendelijk en er wordt steeds geprobeerd zo goed mogelijk te helpen en te informeren.
F.J. Lemkes
| Gemiddelde score: 6,9
Schadeafhandeling is heel goed en snel verlopen. Informatie over afhandeling met de tegenpartij bij de schade is te vaag en te weinig concreet. Moet daar zelf om vragen, met name over data van indienen claim (eigen risico) en verdere afwikkeling met... Lees verder » de tegenpartij. De informatie die ik krijg, is onduidelijk.
H.K.
| Gemiddelde score: 6,8
In eerste correspondentie na waterschade aan mijn woning werd meteen even fijntjes uitgelegd dat schade claimen invloed kan hebben op premie. Vervolgens wordt gevraagd foto's, kostenbegroting et cetera toe te zenden om schade te kunnen vaststellen,... Lees verder » waarna vervolgens weer een expert wordt ingeschakeld om schade af te wikkelen. Voorts ontstaat onduidelijkheid over uiteindelijke schadepenningen omdat zonder duidelijke toelichting kennelijk de schade in twee delen wordt gesplitst.
Gemiddelde score: 6,7
Ditzo werkt schade goed af en legt duidelijk uit hoe je foto's mee kunt sturen en geeft duidelijk aan hoe je schade het best af kunt werken. Schadebedrag wordt vlot uitgekeerd.
Gemiddelde score: 6,6
Bij het afsluiten, enige jaren geleden, heb ik de afgesloten verzekeringen als duidelijk ervaren. De premie is ten opzichte van anderen laag, de correspondentie duidelijk, de afschrijvingen correct. Schade heb ik daarentegen de afgelopen jaren niet... Lees verder » gehad dus in dat opzicht kan ik geen nadere informatie verstrekken.
Gemiddelde score: 6,6
Heb al jaren mijn verzekeringen bij Ditzo ondergebracht. Op wat wijzigingen die ik liever niet had gehad na geen problemen. Heb voor een verzekering een goed gevoel bij Ditzo!
G. Tieland
| Gemiddelde score: 6,5
Was onaangenaam verrast dat enkele malen de premie voor mijn autoverzekering werd verhoogd terwijl mijn schadevrije jaren toenamen van 27 naar 28 en van 28 naar 29. Als de toename van de schade-uitkeringen de reden daarvoor is, is het zakelijk om... Lees verder » dit af te wenden op de schademakers en niet ook op de langdurig schadevrije rijders.
Gemiddelde score: 6,5
Weet niet. Is gewoon een schadeverzekering. Heb nog geen schade gehad, weet niet of ze goed of slecht zijn, maar in ieder geval goedkoop.
Gemiddelde score: 6,5
Ik heb Ditzo enkel gekozen omdat ik er al een (zorg) verzekering had en Ditzo goedkoop was. Geen ervaring met schadeclaims en -afwikkeling.
Mw. M.van Amelsfort
| Gemiddelde score: 6,5
Geen feitelijke kennis over mijn schadeverzekering. Heb deze destijds afgesloten en nog nooit (gelukkig) nodig gehad.
A Reinders
| Gemiddelde score: 6,3
Ze waren eerlijk, transparant, goede uitleg op mijn vragen!
Gemiddelde score: 6,2
Een verzekeringsmaatschappij zou het altijd goed moeten doen.
J. Bevelander te Rijswijk
| Gemiddelde score: 6,1
Het verzekeren is een noodzakelijk kwaad. Je bent verzekerd als er iets gebeurt, maar je hoopt er nooit van gebruik te maken. Ik zie verzekeringsmaatschappijen als een manier van geld verdienen.
Gemiddelde score: 6,0
Ik heb weinig vertrouwen in verzekeraars omdat zij altijd onduidelijk zijn en er nooit echt helder wordt wat er nu wel/niet is verzekerd. Bij Ditzo heb ik dat het minst erg tot nu toe ervaren en daarom ben ik daar relatief tevreden over.
C. van der Velden
| Gemiddelde score: 6,0
Elk jaar bekijk ik waar ik, met dezelfde voorwaarden, mijn verzekering het voordeligst kan afsluiten. Ditzo is voordelig dus. Gelukkig heb ik geen aanspraak hoeven maken en kan dus ook daar geen mening over geven.
Gemiddelde score: 6,0
Ik ben wel bij Ditzo, maar nog niet nodig gehad dus ik weet niets van hun.
Gemiddelde score: 5,3
Ik heb een verzekering omdat het nodig is, maar heb er nog nooit gebruik van hoeven te maken.
Gemiddelde score: 5,2
Verzekeren is in dit land een onvermijdelijkheid en ik verwacht er inmiddels niet veel meer van.
Gemiddelde score: 4,9
Ditzo is niet telefonisch bereikbaar. De vraag per mail wordt bijna een dag later beantwoord, maar helaas ontbrak er een antwoord op mijn vaag.
Van de Looij
| Gemiddelde score: 4,5
Late reactie op schadegeval. Mail gestuurd met schadeformulier blijkt week daarna niet te vinden, krijg weer mail om schadeformulier op te sturen. Weer gebeld, zoeken het uit. Geen reactie. Weer gebeld, kunnen mail met schadeformulier in eerste... Lees verder » instantie weer niet vinden maar na uitgebreidere zoektocht toch wel gevonden. Moet per se naar schadereparatiebedrijf van hun keuze. Als je naar eigen garage wil, moet je zelf gedeelte bedrag betalen. Ik ben niet de veroorzaker van de schade, maar ellende om iets te regelen.
R.D
| Gemiddelde score: 4,5
Als verzekeraar in vergelijking tot de andere maatschappijen een goed gevoel bij Ditzo. Maar over het algemeen bij schade net als alle anderen een woekerpolis vervolgens.
Gemiddelde score: 4,0
Ondeskundigheid bij het callcenterpersoneel. Ditzo kent de eigen algemene voorwaarden niet goed. CED, bedrijf dat autoschades voor Ditzo afhandelt, daar heb ik een waardeloze ervaring mee.
T. Roggeveen
| Gemiddelde score: 3,3
Ik ben ontevreden over de dienstverlening van Ditzo. Afhandeling van een gemelde schade is door Ditzo gestaakt omdat de tegenpartij niets van zich liet horen. Kennelijk onderneemt Ditzo dan geen verdere actie. Ik vind dat ongehoord.