Bij FBTO verzeker je alleen wat jij kiest
Bij FBTO regel je je verzekeringen zelf. Gewoon via internet. Schade melden? Je verzekering of gegevens aanpassen? Ook dat kan online. Verzekeren moet gemakkelijk zijn. Stel zelf je pakket samen en vanaf de plek waar jij bent, online of mobiel. We hebben diensten en producten die ‘gedoe’ verminderen. Met heldere voorwaarden en een service die vanzelfsprekend is. En als je een keer schade of pech hebt, moet het snel zijn opgelost. Dan kun jij je tijd en energie weer steken in de dingen die het leven leuk maken.

Verzeker bij FBTO bijvoorbeeld je auto, je reis of je zorg met een basisverzekering. En kies alleen de aanvullende modules die jij nodig vindt. We geven je informatie en tips, maar de keuze laten we altijd bij jou.

https://www.fbto.nl
2019
  • 2019
  • 2018
  • 2017
  • 2016
7,5 Gemiddeld rapportcijfer
7,6 Algemene tevredenheid
7,5 Klantgerichtheid
7,5 Deskundigheid
7,5 Duidelijkheid
7,5 Vertrouwen
7,4 Contact met verzekeraar
Hoog-Laag
  • Hoog-Laag
  • Laag-Hoog

Klantreacties

S. Beerkens
| Gemiddelde score: 9,6
Door alle informatie via de website aan te bieden, is altijd duidelijk wat de voorwaarden van de verzekering zijn. Als er toch persoonlijk contact nodig is dan verloopt dit altijd klantvriendelijk.
H. Jansen
| Gemiddelde score: 9,4
Jaren geleden had ik tweemaal achter elkaar een ongeluk met mijn auto en alles is snel opgelost. Ook als ik eens een vraag had, werd ik vriendelijk en duidelijk te woord gestaan.
corrie
| Gemiddelde score: 9,4
Ze zijn echt goed.
E. Hulsebos
| Gemiddelde score: 9,2
Goed contact met de klantenservice. Zochten iets voor mij uit, maar helaas geen dekking. Ik zat in Nieuw-Zeeland een dag langer vast in verband met een pilotenstaking van China Airlines. Ik kon geen verblijfskosten declareren om dat het een staking... Lees verder » betrof, dit had ik niet verwacht omdat het wel overmacht van mijn kant was.
Gemiddelde score: 9,0
Bij de schade van vorig jaar hebben we hele goede ervaring. We hadden lekkage van het dak van de garage en dat is heel snel en goed opgelost. Bij wijziging zijn we heel naar ons zin geholpen en goed advies gekregen.
j.kustermans
| Gemiddelde score: 9,0
Bij schademelding werd meteen hulp gestart en gevraagd waar ik de schade wou laten maken. Alles was meteen goed geregeld.
Gemiddelde score: 8,9
FBTO werkt met modules die per maand zijn af te sluiten. Schademeldingen worden zeer snel behandeld.
Gemiddelde score: 8,8
Serieus genomen door medewerker van FBTO, die veel kennis van zaken had en goede adviezen gaf.
Peter van der Aar
| Gemiddelde score: 8,8
Afgezien van ziektekosten heb ik (gelukkig) geen zaken hoeven te declareren. Contacten die ik in het verleden had, waren altijd zeer positief en de afhandeling van de ziektekosten is altijd soepel verlopen. De overzichten op de website zijn... Lees verder » duidelijk, al is het soms wel wat zoeken en is het inloggen onhandig met de tussenstappen, maar dat schijnt wettelijk verplicht te zijn.
Gemiddelde score: 8,8
Bij FBTO Rechtsbijstand kijken ze goed naar je hulpvraag en zoeken daar - in ons geval - een passend advocatenkantoor bij. De communicatie ging vervolgens zonder tussenkomst van de verzekeraar direct met het kantoor. Erg prettig en de zaak is naar tevredenheid afgehandeld.
Meer lezen »
Gemiddelde score: 8,7
Onlangs schade aan mijn auto gemeld. Zeer tevreden over de mogelijkheden en de melding aan de hersteller.
Gemiddelde score: 8,6
Vraag of een tablet ook bij de verzekering zat, en wist niet direct het antwoord. Na contact en uitleg dit gekregen.
c. swaan
| Gemiddelde score: 8,5
De melding, het bezoek van de expert et cetera loopt goed. Dan wordt Qbuild ingeschakeld en worden afspraken niet nagekomen, moeten zaken nogmaals hersteld worden, duurt lang. Dan blijkt dat er meerwerk gedaan moet worden, dat geef je door via de... Lees verder » website en dan hoor je niets tot je zelf maar gaat vragen naar de status. Vervolgens blijkt de expert ernaar te moeten kijken. Na twee weken maar eens geïnformeerd naar de status, dan wordt het geld overgemaakt, maar geen enkel bericht dat ook het meerwerk is afgerekend. Dat blijkt natuurlijk wel uit het geldbedrag dat is ontvangen, maar ik vind dat geen nette afhandeling van een schade.
Gemiddelde score: 8,4
Overzichtelijke site. Goed bereikbaar telefonisch en altijd deskundige klantenservice.
Gemiddelde score: 8,4
Tot nu toe één keer te maken gehad met schadegeval en dat is goed verlopen.
Gemiddelde score: 8,2
De mensen van de klantenservice zijn erg vriendelijk en proberen problemen direct op te lossen. Een schademelding gaat erg snel via internet. FBTO gaat snel met de melding aan de slag. Erg tevreden.
Gemiddelde score: 8,1
Reis-/annuleringsverzekering is ontzettend makkelijk aan te passen (elke maand) aan mijn behoeften en verreweg het goedkoopst wat ik kan vinden.
Gemiddelde score: 8,1
Eerlijke verzekeraar met duidelijke producten en goede prijs.
A. V. Raamsdonk
| Gemiddelde score: 8,0
FBTO heeft goede voorwaarden die bij ons passen, zoals het kiezen van een eigen schadeherstelbedrijf. De nieuwe verzekering afsluiten ging zeer eenvoudig en was tegen een goed tarief.
J. Dusee
| Gemiddelde score: 8,0
Wij hebben een aantal keer schade aan het huis gehad. Deze werden snel en accuraat opgepakt en deskundig afgehandeld.
Gemiddelde score: 8,0
Bij de FBTO kun je veelal kiezen voor modules die bij je passen, dat spreekt mij aan.
Gemiddelde score: 8,0
Over het algemeen zeer tevreden met FBTO, duidelijk in afspraken over dekkingen en goede online functionaliteit.
S.Wijchers
| Gemiddelde score: 8,0
Nooit problemen gehad. Alles snel en duidelijk afgehandeld.
J.A. Rouw
| Gemiddelde score: 8,0
Snel en makkelijk aanpassing in reisverzekering doorgevoerd, ook financiële afhandeling snel en correct.
L. Hartman
| Gemiddelde score: 8,0
Duidelijkheid over wat verzekerd is, duidelijke aanvullende modules, je verzekert dus niet wat je niet gebruikt.
Gemiddelde score: 8,0
Wij zijn zeer tevreden. Als er vragen zijn, worden deze goed beantwoord.
Gemiddelde score: 8,0
Bij FBTO kan je zelf je dekking aanpassen aan je omstandigheden. Daarmee biedt FBTO aan bijna iedereen maatwerk.
Tim
| Gemiddelde score: 8,0
Als actuaris ben ik zelf goed op de hoogte van de verschillende producten en dekkingen. Ik maak het liefst gebruik van een direct writer, waar ik eenvoudige schadeverzekeringen zonder tussenpersoon kan afsluiten. FBTO heeft een duidelijke website en... Lees verder » informatie over de verzekeringen is eenvoudig te vinden.
Gemiddelde score: 7,9
Ben blij, tevreden met het maatwerk dat mogelijk is. Je kunt dit per maand wijzigen.
Gerrit Kolkman
| Gemiddelde score: 7,9
FBTO kent korte lijnen en is duidelijk in de communicatie. Daarnaast worden zaken deskundig geregeld en afgehandeld en heb je een eigen keuze in verzekeringen die je echt nodig hebt middels verschillende modules.
Gemiddelde score: 7,9
Makkelijk contact te maken via chat of telefoon. Alle vragen konden direct beantwoord worden.
J.J.van Nieuwkasteel
| Gemiddelde score: 7,9
Wij zijn bij elk schadegeval correct behandeld en de schade is vlot afgehandeld en naar tevredenheid.
Gemiddelde score: 7,8
Snelle afhandeling schades en digitaal gemak hierbij.
Gemiddelde score: 7,6
Kort geleden heb ik voor de eerste keer een schade gemeld. Dit is goed verlopen. Mijn auto kan echter pas in november gerepareerd worden. Dit duurt wel lang.
H.Jacob
| Gemiddelde score: 7,6
Tot nu toe alleen goede ervaringen met FBTO. Snelle afhandeling van de schade.
Gemiddelde score: 7,6
Geen contact gehad, niet nodig gehad.
Gemiddelde score: 7,6
Reeds zo'n 20 jaar een opstal-, inboedel- en aansprakelijkheidsverzekering en nog nooit wat geclaimd maar toen ik waterschade in de woonkamer door lekkage in de badkamer meldde, werd alles afgewezen met als reden dat de badkamerlekkage viel onder... Lees verder » ouderdom (circa 10 jaar oud). Toen ik meldde dat bij mijn buren bij een andere maatschappij dit soort schade wel voor een deel vergoed werd, kreeg ik geen reactie meer.
M. Staal
| Gemiddelde score: 7,5
De schade was glasschade. Nieuw dubbel glas niet goed door eerste bedrijf erin gezet. Bellen, bellen, bedrijf failliet, moest ik uit de krant lezen. Weer schade-expert, wachten wachten, na halfjaar eindelijk nieuw glas er goed in gezet. We hadden... Lees verder » een halfjaar tegen mist in het glas van een grote ruit in de woonkamer aan moeten kijken.
Gemiddelde score: 7,4
Voor de rechtsbijstand was er duidelijk en deskundig advies.
M. Van Doormaal
| Gemiddelde score: 7,4
Nadat ik de verzekering had afgesloten, werd de datum van de reis aangepast naar achteren. Na een telefoontje werd de reisverzekering uitgebreid tot en met de nieuwe datum. Nu heb ik een schademelding gedaan. Ik kon niet (meer) zelf inloggen om de... Lees verder » polisvoorwaarden te lezen. Dat vind ik jammer. Ze gaan me terugbellen. Het is nog niet bekend of mijn melding onder de polisvoorwaarden valt en of dat er snel gereageerd gaat worden. Ik wacht dat nog even af.
Gemiddelde score: 7,4
De informatievoorziening is goed. Ik heb nog geen ervaring met schademeldingen, wat dit betreft kan ik geen oordeel geven.
T. van Turennout
| Gemiddelde score: 7,4
De afhandeling van de schade en de uitkering van het schadebedrag verliep vrij vlot. Het schadebedrijf dat erbij was betrokken, werkte goed mee en gaf goede service.
Gemiddelde score: 7,3
Ik heb wel verzekeringen bij de FBTO, maar nog nooit gebruik van hoeven maken. Over de deskundigheid of klanttevredenheid weet ik dan ook niets.
Gemiddelde score: 7,2
De informatie over een reis- en/of annuleringsverzekering is goed en overzichtelijk.
Gemiddelde score: 7,2
Geen aanspraak hoeven maken op verzekering, maar wel duidelijke communicatie.
Gemiddelde score: 7,1
De communicatie en de website zijn helder van taal. Soms wel wat te joviaal.
Bianca
| Gemiddelde score: 7,0
Fijn dat je de modules aan en uit kunt zetten.
Gemiddelde score: 6,8
Bij FBTO kunnen heel veel zaken snel en simpel online zelf geregeld worden. De info staat altijd duidelijk en in makkelijke taal op de website vermeld.
Gemiddelde score: 6,8
FBTO is goedkoop en het is makkelijk om contact op te nemen wanneer je vragen hebt. De website is duidelijk en overzichtelijk.
Gemiddelde score: 6,7
FBTO heeft korte wachttijden aan de telefoon. Je wordt altijd correct te woord gestaan en als je het niet begrijpt, leggen ze het nog een keer rustig uit. Medewerkers zijn beleefd, aardig en kundig.
Gemiddelde score: 6,6
Duidelijk, vriendelijk en betrouwbaar. Dat is mijn ervaring. Ze luisteren ook naar de situatie.
Gemiddelde score: 6,5
Ik ben tevreden over de verzekering van FBTO, dingen zijn makkelijk aan te passen en je kunt goed contact met ze opnemen.
Gemiddelde score: 6,4
Per e-mail opgestuurde stukken zijn zoekgeraakt bij de FBTO. Dit vond ik erg slordig.
Gemiddelde score: 6,4
Het contact met FBTO over een gestelde vraag verliep heel stroef. Om in contact te komen kan je alleen bellen, chatten, Twitter en dergelijke of via Facebook contact opnemen. E-mail is niet mogelijk. Hierdoor is het toesturen van stukken (brieven/... Lees verder » bewijsstukken en dergelijke) onmogelijk. Het gevolg is dat je alleen via de post stukken kan doorsturen en vervolgens weken moet wachten op een reactie.
Gemiddelde score: 6,0
Lastig te beoordelen, als je er geen gebruik van hoeft te maken.
Gemiddelde score: 4,6
Geen communicatie, slechts een mail na drie keer bellen en dan ook nog pas de volgende dag. Geen berichten over hoe het nu verder gaat.
Rolf
| Gemiddelde score: 4,6
FBTO is a direct writer. Ik zoek zelf contact. Geen actie van hun kant. Dus take or leave hun product.
Gemiddelde score: 4,1
Zoals elke verzekeraar denken ze alleen aan winstmaximalisatie in plaats van het doel, een klant helpen waar het nodig is.
Gemiddelde score: 3,7
Verzekeraars willen zo veel mogelijk geld in de pocket houden en liever niet uitkeren (hetgeen te begrijpen is vanuit hun commercieel oogpunt). Maar voor de klant is dit frustrerend en irriterend want je moet dan heel veel doen en stug volhouden om de vergoeding te krijgen waar je recht op hebt.
mevrouw H.P. van Essen te Houten
| Gemiddelde score: 2,7
Bij een vraag over mijn polis wordt direct een schadeclaim ervan gemaakt. Ik vraag of ik ergens voor ben verzekerd en direct neemt men het op als een schadedossier. Ik werd een keer van de afdeling binnendienst schade naar buitendienst schade... Lees verder » doorverbonden omdat er op de drempel iets was stuk gegaan. Hoppa, direct twee schadedossiers aangemaakt. Dat slaat werkelijk nergens op. Gevolg hiervan is dat ik jarenlang niet door een andere maatschappij word geaccepteerd omdat ik te veel vragen heb gesteld (en men de vragen ziet als dossieropbouw). Ik durf werkelijk niet meer te bellen naar FBTO. Ik werd als dom afgewimpeld. Ik had als klant moeten weten dat ik geen vragen aan de schadeafdeling mag stellen. Ik mag alleen algemene vragen aan de klantenservice stellen, anders direct een schademeldingdossier. Op die dossiermelding krijg je dan een afwijzing en een brief "ik word bestempeld als fraudeur". Dus ik durf niet meer te bellen.