Generali is meer dan 140 jaar actief op de Nederlandse markt. Als zelfstandige verzekeraar maken wij deel uit van de internationale Generali Group. Bij ons kunt u terecht voor schade-, inkomens-, levens- en pensioenverzekeringen. Wist u dat 1 op de 4 Europeanen een verzekering heeft bij Generali? Wereldwijd behoort Generali tot de grootste verzekeraars.

Verzekerd van alle aandacht
Bij Generali is elke klant verzekerd van alle zorg en aandacht. Op verwachte én onverwachte momenten. Of u nu rechtstreeks zaken met ons doet of via uw adviseur. Wij zorgen ervoor dat uw verzekeringen goed geregeld zijn en aansluiten op uw persoonlijke situatie. Onze medewerkers zetten zich elke dag in om uit te blinken in service. Dát is verzekerd zijn van alle aandacht.

U bepaalt
U kiest zelf hoe u bij ons een verzekering afsluit: direct, bijvoorbeeld online, of via een adviseur. Op www.generali.nl vindt u al onze contactmogelijkheden.

https://www.generali.nl
2017
  • 2017
  • 2016
7,43 Gemiddeldrapportcijfer
7,38 Algemene tevredenheid
7,66 Klantgerichtheid
7,64 Deskundigheid
7,45 Duidelijkheid
7,04 Vertrouwen
7,72 Contact met verzekeraar
Het onderwerp ‘contact’ is niet meegenomen in het gemiddelde. Verzekeraars konden namelijk vrijwillig aan dit onderdeel mee doen. Toevallig deden ze dat allemaal in 2016, maar dat kan volgend jaar anders zijn. Om het gemiddelde de komende jaren eerlijk te kunnen vergelijken, is daarom gekozen ‘contact’ niet mee te nemen in het gemiddelde.
Dit cijfer is niet meegewogen in het gemiddelde

Reactie van de verzekeraar

Bij Generali werken wij continu aan het verbeteren van onze dienstverlening. Daarvoor vragen wij onze klanten regelmatig om feedback. Op basis hiervan formuleren wij verbeteringen waarmee wij direct aan de slag gaan. En met resultaat: onze klantwaardering is gestegen ten opzichte van 2016. Heeft u opmerkingen naar aanleiding van onze dienstverlening? Help ons om nog beter te worden! Kijk op www.generali.nl hoe u ons het snelst bereikt. Bij Generali bent u verzekerd van alle aandacht.

Hoog-Laag
  • Hoog-Laag
  • Laag-Hoog

Klantreacties

jan (man)
| Gemiddelde score: 10
Tussenpersoon handelt de verzekering correct af.
F. Bruna (man)
| Gemiddelde score: 9,80
Duidelijk, met tussentijds berichten via mail met tips en informatie.
(vrouw)
| Gemiddelde score: 9,60
Generali betaalde de schade snel uit, daar hoef je geen maanden op te wachten.
Robert Schellings (man)
| Gemiddelde score: 9,30
Ik heb geen problemen met mijn verzekeraar. Deze zijn mij altijd zeer van dienst en ook erg erkentelijk.
J. Rieuwerts (man)
| Gemiddelde score: 9,20
Goed bereikbaar, kundige medewerkers, helder in communicatie.
(man)
| Gemiddelde score: 9,10
Alles is er prima geregeld.
(vrouw)
| Gemiddelde score: 9,10
Mijn adviseur is goed bereikbaar, denkt in oplossingen en pleegt voldoende overleg met mij.
(man)
| Gemiddelde score: 9,10
Normaal weinig of geen contact met mijn adviseur. Als ik iets wil weten, kan hem daarover bellen en info over mijn bestaande verzekeringen kan ik in een app op mijn telefoon vinden. Contacten in het verleden waren altijd positief.
A. van Wilgenburg (man)
| Gemiddelde score: 9,00
Goed geholpen bij oversluiten verzekering door tussenpersoon.
E. Hidding (man)
| Gemiddelde score: 9,00
Ik ben zeer tevreden over mijn nieuwe verzekeringen, en zeer tevreden over de afhandeling van de door mij veroorzaakte schade.
Meer lezen »
J. van Boven (man)
| Gemiddelde score: 9,00
Een goede verzekering voor een goede prijs.
(vrouw)
| Gemiddelde score: 9,00
We hebben één of twee keer schade geclaimd. Dit werd zeer snel en correct afgehandeld. We hebben naast de inboedelverzekering nog een extra (speciale) verzekering, dit is voor ons de reden dat wij niet overstappen naar een goedkoper alternatief. Wij vinden kwaliteit in dit geval belangrijker.
W.Koolmees (man)
| Gemiddelde score: 8,90
Ik heb de keus gemaakt op basis van de prijs van de autoverzekeringen bij Generali. Ik heb voor een derde auto ook de volle no-claim gekregen als bij de andere auto's. Ik heb eenmaal een schade veroorzaakt die ze adequaat hebben afgehandeld. Bij... Lees verder » vragen over een speciale dekking hebben ze mij deskundig en juist ingelicht.
W van Duivenbode (man)
| Gemiddelde score: 8,80
Ik heb ze nog niet nodig gehad. Dus.
halis (man)
| Gemiddelde score: 8,80
Kwaliteit en prijs.
Anita Smit (vrouw)
| Gemiddelde score: 8,70
Altijd behulpzaam en niet te beroerd om uitleg te geven. Handelen adequaat en transparant.
K. Spanjaard (vrouw)
| Gemiddelde score: 8,70
Generali is een heel fijne verzekeringsmaatschappij. Heel helder en duidelijk in hun informatie en ook goed te bereiken. Onze financieel adviseur is een prettige man die wij dag en nacht kunnen bereiken en alles tot in de puntjes voor ons uitzoekt. Wij zijn er heel erg blij mee.
(vrouw)
| Gemiddelde score: 8,60
Wij hebben al 40+ jaren verzekeringen bij de Generali. Als je schade hebt, wat wel eens voorkomt, wordt deze correct, deskundig en zonder rompslomp afgehandeld. Geen mits en maren.
(man)
| Gemiddelde score: 8,60
Generali is een verzekeraar met internationaal karakter die erg veel kennis van zaken heeft! Soms kunnen antwoorden op vragen wat meer tijd in beslag nemen, maar de uiteindelijke communicatie die je hiervoor terugkrijgt, is altijd helder en... Lees verder » duidelijk wat veel goed maakt. Het afsluiten van verzekeringen is ook erg snel geregeld en hun reis- en annuleringsverzekring dekt bij annulering concurrerend hoger dan veel andere verzekeraars.
(man)
| Gemiddelde score: 8,60
Omdat ze me hebben gedekt in het verleden na brand- en waterschade, ze zijn heel betrouwbaar en behulpzaam telefonisch.
(man)
| Gemiddelde score: 8,50
Generali geeft het gevoel dat ze er zijn voor de klant. Eerlijk, vriendelijk, deskundig.
(man)
| Gemiddelde score: 8,50
Tot op heden niet nodig geweest om schade te claimen.
H.Cozijn (man)
| Gemiddelde score: 8,40
Verzekering bij Generali afgesloten bij autodealer gelijk met aanschaf nieuwe auto. Heb twee keer een schademelding gehad die door Generalli geheel in mijn voordeel zijn opgelost. Ben daarom zeer tevreden.
(man)
| Gemiddelde score: 8,40
Bij schade wordt het duidelijk en correct afgehandeld.
(vrouw)
| Gemiddelde score: 8,40
Ik werk bij een assurantiekantoor/volmachtkantoor. Wij werken veel met Generali tot tevredenheid.
(man)
| Gemiddelde score: 8,40
Denkt met mij mee en geeft goede adviezen.
(vrouw)
| Gemiddelde score: 8,40
Betrouwbaar.
(man)
| Gemiddelde score: 8,40
Zowel bij de intermediair als Generali worden de zaken adequaat en zeer snel afgehandeld, zowel wanneer de eindconclusie in het voor- of nadeel is van de verzekerde.
M. Vos (man)
| Gemiddelde score: 8,30
Goede prijs-kwaliteitverhouding.
(man)
| Gemiddelde score: 8,30
Ik ben verzekerd bij Generali, maar ik heb ze nog nooit nodig gehad. Daarom heb ik geantwoord bij de meeste vragen met "weet niet".
Theo Peeters (man)
| Gemiddelde score: 8,20
Een goede schadeverzekeraar tegen een zeer scherp tarief.
Joop Holtmann (man)
| Gemiddelde score: 8,20
Ik kan in tegenstelling tot veel andere verzekeraars Generali telefonisch bereiken. Ik tref dan zeer deskundig personeel aan de telefoon die alle tijd voor mij als klant nemen en een zeer goede uitleg geven. Ik kwam bij Generali terecht via een... Lees verder » onderzoek van de Consumentenbond waar Generali in mijn geval als beste naar voren kwam. Tot nu toe alleen maar positieve ervaringen. Ook houdt Generali mij via e-mail op de hoogte van soms belangrijke zaken.
(vrouw)
| Gemiddelde score: 8,20
Uitstekend. Ooit schade gehad. Snel gereageerd en afgehandeld naar mijn tevredenheid.
A.Zegers (man)
| Gemiddelde score: 8,20
Ben over het algemeen sceptisch met betrekking tot verzekeraars. Maar ik moet eerlijk beamen dat ik met mijn tussenpersoon en daaraan gekoppeld Generali dik tevreden ben en volledig begrijp dat risico's uit de hand geven geld kost.
(vrouw)
| Gemiddelde score: 8,20
Vriendelijk contact. Open en transparant. Geen blabla.
(man)
| Gemiddelde score: 8,10
Generali biedt een no-nonsenseverzekering tegen een net tarief. Komen afspraken na en handelen zaken correct af.
(man)
| Gemiddelde score: 8,10
Voordelig en volledig.
(man)
| Gemiddelde score: 8,10
Ik ben heel erg blij met mijn adviseur, die geeft mij ruim voldoende inzicht over mijn verzekeringen en ik voel me dan ook als klant gerespecteerd. Vooral de persoonlijke interesse en betrokkenheid is een aspect wat altijd erg fijn is. Ook... Lees verder » duidelijke overwegingen een rol laten spelen in de keuze van verzekeringsmaatschappij is dan ook belangrijk.
(vrouw)
| Gemiddelde score: 8,10
De keren dat ik contact heb gehad, zijn naar tevredenheid verlopen. Tot heden zijn er geen onduidelijkheden geweest.
(vrouw)
| Gemiddelde score: 8,00
Ik heb nooit schade gehad die ik bij Generali heb ingediend, dus weet niet hoe zij omgaan met schadeclaims of iets dergelijks.
S. Jonkman (man)
| Gemiddelde score: 8,00
Heb de verzekering in september 2016 afgesloten via een tussenpersoon en verder geen ervaring nog met deze verzekering.
(man)
| Gemiddelde score: 8,00
Mijn adviseur heeft voor mij de meest financieel aantrekkelijke maatschappij uitgezocht. Ik heb tot nu toe geen schade gehad, dus kan over deze schadeverzekeraar geen oordeel geven.
Mari en Marja Oerlemans Dongen (man)
| Gemiddelde score: 8,00
Ik ben zeer tevreden over het contact dat ik heb met de adviseur van Generali en als er schade was, werd dit prima opgelost.
K.M.Jagtman (vrouw)
| Gemiddelde score: 8,00
Ik heb een waardeoordeel gegeven over mijn ervaringen met mijn financieel adviseur. Daar ik nooit contact heb gehad met Generali zelve kan ik daar ook geen oordeel over geven.
M. Verschuren (vrouw)
| Gemiddelde score: 8,00
Ik kan geen review geven, omdat deze verzekering door de bewindvoerder afgesloten is geworden. De premie is betaalbaar en heb nog geen gebruikgemaakt van Generali, aangezien ik geen schade gehad heb.
j.kalkwarf (man)
| Gemiddelde score: 8,00
Ik word door mijn verzekering naar Autotaalglas verwezen voor een ruitschade. Ik had een pit in mijn voorruit, deze wordt hersteld bij voorgenoemde Autotaalglas. Toen ik wegreed, zag ik goed waar de schade geweest was. Mijn gedachte was dat na... Lees verder » herstel van een pit in het raam deze niet zichtbaar meer was. Dat is wat ik ook aan mijn verzekering heb doorgegeven.
(vrouw)
| Gemiddelde score: 8,00
Ik kan weinig over de verzekering zeggen. Ik betaal uitsluitend premie, maar heb nog nooit schade gehad.
(man)
| Gemiddelde score: 8,00
Snelle afhandeling van schadegeval, zonder veel gedoe. Nadat alle benodigde stukken gestuurd waren, binnen een week uitbetaling van de schade.
Joost Meijknecht (man)
| Gemiddelde score: 8,00
In 1976 zocht ik naar een verzekeringsbemiddelaar. Deze heeft mijn Aansprakelijkheidsverzekering Particulier ondergebracht bij Generali. Het was een kleine polis die automatisch doorliep tot ik hem heb beëindigd in 2015 om deze verzekering onder te... Lees verder » brengen bij de Rabobank. Dus het belang van Generali is altijd klein geweest voor mij. Maar klachten heb ik nooit gehad over hen.
(vrouw)
| Gemiddelde score: 8,00
Wij hebben al jaren een verzekering lopen bij Generali, maar we hebben er ook al jaren geen gebruik van hoeven te maken dus ik kan niet goed een oordeel geven.
M. Hendriks (man)
| Gemiddelde score: 8,00
Ik heb bij Generali een autoverzekering afgesloten omdat ze de laagste premie hadden, in combinatie met goede verzekeringsvoorwaarden.
(man)
| Gemiddelde score: 7,90
In alle jaren twee claims ingediend.
(man)
| Gemiddelde score: 7,90
Zeer tevreden over Generali.
(vrouw)
| Gemiddelde score: 7,90
Ik ben eigenlijk volledig afgegaan op mijn tussenpersoon. Hij kent onze situatie en weet waar onze prioriteiten liggen. We hebben zelf geen ervaring met Generali in verband met schades of iets dergelijks. Ik ga ervan uit dat onze tussenpersoon weet welke verzekering bij ons past.
B.Klazema (man)
| Gemiddelde score: 7,90
Prima verzekering afgesloten voor mijn auto, die ik anders bij Volkswagen afgesloten had, maar die voor dezelfde verzekering meer vroeg.
(man)
| Gemiddelde score: 7,90
Goede verzekeraar en nog een van de weinige verzekeraars die een huis met een rieten dak willen verzekeren!
(vrouw)
| Gemiddelde score: 7,80
Probleemloze vergoeding van de kapotte inductieplaat (bijna 1000 euro) circa twee jaar geleden. Verder nooit wat gedeclareerd in 46 jaar inboedelverzekering, maar toch ...
(vrouw)
| Gemiddelde score: 7,80
Onze tussenpersoon heeft mij Generali aangeraden en we hebben de verzekering ook eens nodig gehad. Deze heeft het goed afgehandeld.
(man)
| Gemiddelde score: 7,80
Mijn beoordeling is gebaseerd op de tussenpersoon, niet op mijn contact met Generali zelf. Dat contact is er namelijk niet.
(vrouw)
| Gemiddelde score: 7,80
De schade die we ooit gehad hebben, is goed door onze adviseur behandeld. Ook kunnen we alles vragen en krijgen goed antwoord. Zijn tevreden.
(man)
| Gemiddelde score: 7,80
Generali is duidelijk. Snelle afwikkeling.
J.L. Nypels (man)
| Gemiddelde score: 7,70
Onze verzekeringen lopen al vele jaren, in vol vertrouwen en tevredenheid via ons assurantiekantoor, dat op een zeer vertrouwde en fijne manier met ons omgaat.
(man)
| Gemiddelde score: 7,70
Ik heb alleen via mijn tussenpersoon mijn verzekeringszaken gedaan en ben daar zeer tevreden over.
(man)
| Gemiddelde score: 7,70
Generali komt bij mij eerlijk en duidelijk over, met een goede prijs.
(vrouw)
| Gemiddelde score: 7,70
Ik vind dat Generali op haar website duidelijk uitlegt wat wel en wat niet verzekerd is met hun autoverzekering. Daarnaast bieden zij de mogelijkheid tot vrije keuze schadehersteller, schade-inzittendenverzekering en verlengde nieuwwaarderegeling.... Lees verder » Voor ons belangrijke items. Daarnaast bieden zij dit alles tegen een scherpe premie.
(vrouw)
| Gemiddelde score: 7,60
Snelle afhandeling en duidelijk qua uitleg hoe de procedure zou zijn.
(man)
| Gemiddelde score: 7,60
Goede behandeling van kundige mensen en een vlotte afhandeling.
(man)
| Gemiddelde score: 7,60
Ik zocht een goedkope duidelijke verzekering op internet. Na veel vergeleken te hebben, bleef Generali over. No-nonsense en duidelijk. Dan heb je geen dure reclamespot nodig.
(man)
| Gemiddelde score: 7,60
Met Generali heb ik, bij het melden van schade, nooit nee op mijn rekest gekregen. Beide keren was er een goede uitleg waarom niet en wel.
(man)
| Gemiddelde score: 7,60
Tot zover een prima verzekeraar. Gelukkig nooit schade hoeven claimen.
(vrouw)
| Gemiddelde score: 7,50
Goede en vooral snelle afhandeling van schademelding.
P.Vreeburg (man)
| Gemiddelde score: 7,50
Een probleem - dat niet het mijne bleek te zijn - verhinderde een snelle afsluiting van de polis. Ik heb zelf via de vorige verzekeraar de zaak moeten uitzoeken. De enige reactie van Generali was een - uiteindelijk onterechte - premieverhoging.
(vrouw)
| Gemiddelde score: 7,50
Ik heb een goede adviseur die mij alles helder en duidelijk heeft uitgelegd en de best passende verzekering heeft uitgekozen.
(man)
| Gemiddelde score: 7,50
Ooit heb ik deze verzekering afgesloten en daarna nooit meer contact gehad met wie dan ook, dus ik heb geen ervaring.
(vrouw)
| Gemiddelde score: 7,50
No-nonsense.
p aan den boom (man)
| Gemiddelde score: 7,50
Generali is verhoudingsgewijs goedkoper voor dezelfde voorwaarden dan de meeste verzekeraars.
(man)
| Gemiddelde score: 7,50
Generali biedt een (uitgebreide) basisverzekering voor een goede scherpe premie. Ik krijg niet het gevoel van premie betalen, maar geen schade verhalen.
P.kamminga (man)
| Gemiddelde score: 7,40
Ik ben tevreden met Generali.
(man)
| Gemiddelde score: 7,40
Nee.
(man)
| Gemiddelde score: 7,40
Heb ik niet.
(man)
| Gemiddelde score: 7,40
Ik heb een groot voordeel ten opzichte van anderen, omdat ik in het verleden zelf werkzaam ben geweest in de verzekeringsbranche. Daardoor kan ik zaken veel makkelijker beoordelen, omdat ik kennis van zaken heb. Mijn beoordelingen zijn gebaseerd op mijn ervaring en kennis van zaken.
w. de Gier (man)
| Gemiddelde score: 7,40
Heb geen uitzonderlijk positieve noch negatieve ervaringen met Generali. Het is een verzekeraar en niets meer. Pas als er schade is, zal blijken hoe ze opereren.
(man)
| Gemiddelde score: 7,30
Indien geen wijziging of nieuwe verzekeringen, heb ik geen contact op welke manier dan ook.
Farinata (man)
| Gemiddelde score: 7,30
Zeer goede prijs-kwaliteitverhouding en duidelijke en snelle communicatie.
(vrouw)
| Gemiddelde score: 7,30
Ik ben bij de Generali, maar verloop via ander. Ik krijg weinig te horen, geen nieuwsbrief of word niet benaderd. Maar als er schade is, wordt het geregeld.
M.P. Donkerbroek (man)
| Gemiddelde score: 7,30
Ik vind de premie en voorwaarden duidelijk.
(vrouw)
| Gemiddelde score: 7,20
Goede ervaringen.
a.p.g. lutterman (man)
| Gemiddelde score: 7,20
Nog onvoldoende ervaring met Generali. Hoe mijn tussenpersoon op dit moment werkt, is mij niet geheel duidelijk. De ervaringen in het verleden waren wisselend.
(man)
| Gemiddelde score: 7,20
Verzekering afgesloten, maar tot nu toe niet nodig gehad, geen schade gehad.
(man)
| Gemiddelde score: 7,20
Duidelijk over voorwaarden. Degelijke prijs. Makkelijk contact via WhatsApp.
Erika (vrouw)
| Gemiddelde score: 7,20
Ik word helemaal niet door Generali op de hoogte gehouden, dat loopt allemaal via mijn schadehersteller.
(man)
| Gemiddelde score: 7,10
Ik heb geen klachten. Het afsluiten via de tussenpersoon verliep een beetje vreemd, maar kwam allemaal volgens de gemaakte afspraken tot stand. Ik heb tot nu toe niets geclaimd, dus heb ik geen ervaring over de wijze van afhandelen van een schademelding.
(man)
| Gemiddelde score: 7,10
In eerste instantie werd de polis niet een-op-een overgezet, maar dit was wel de afspraak. Ik heb hier uiteindelijk een aantal keer over gebeld en g-maild. Zou niet nodig moeten zijn.
Kees van de Burgt (man)
| Gemiddelde score: 7,10
Ik heb een goed vertrouwen in mijn tussenpersoon. Als hij met Generali in zee gaat, zal dat wel een goede maatschappij zijn. Hij heeft natuurlijk meer ervaring dan ik als individu.
A Poortinga (man)
| Gemiddelde score: 7,00
Zou graag één keer per jaar een groene kaart toegestuurd krijgen in plaats van een mail met de mededeling deze zelf uit te moeten printen.
(man)
| Gemiddelde score: 7,00
Ik ben zeer tevreden over schadeafwikkeling van Generali.
(man)
| Gemiddelde score: 7,00
Had autoschade en is zonder problemen opgelost.
M. Mauritz (man)
| Gemiddelde score: 7,00
Ik ben overgestapt naar Generali omdat deze verzekering goedkoper is dan mijn vorige verzekering. Ik heb nog geen schade gehad en gemeld en verder ook geen contact met hen gehad. Dus ik sta neutraal tegenover Generali.
(vrouw)
| Gemiddelde score: 7,00
Goede prijs-kwaliteitverhouding.
(vrouw)
| Gemiddelde score: 7,00
Generali probeert altijd een oplossing te vinden.
K. van Barneveld (man)
| Gemiddelde score: 7,00
De Nederlanden van Nu (onderdeel van Generali) is een fijne en goedkope verzekeraar. Veel kan via de website geregeld worden. Ze sturen heldere en in duidelijk taal geschreven mails bij wijzigingen of een nieuwe polis. Verder is het erg fijn dat... Lees verder » wanneer je ze toch telefonisch wil bereiken, er geen wachttijden zijn.
(vrouw)
| Gemiddelde score: 6,90
Over het algemeen heb ik geen problemen gehad met Generali. Wel overweeg ik om rechtstreeks, dus zonder tussenpersoon, mij te gaan verzekeren.
(vrouw)
| Gemiddelde score: 6,90
De tevredenheid over Generali komt door kennis en kunde van mijn adviseur en de afhandeling die zij doet.
(man)
| Gemiddelde score: 6,90
De kosten van de verzekering blijken achteraf niet marktconform: wanneer we ons er zelf in verdiepen, blijkt dat de autoverzekering zeer duur is. Er waren twee offertes uitgewerkt die beide duur blijken te zijn. Ik voel me verkeerd voorgelicht.
(man)
| Gemiddelde score: 6,80
Ik heb aan Generali een positieve beoordeling gegeven omdat uit de contacten die ik heb gehad, is gebleken dat het een betrouwbare, alerte en deskundige organisatie is.
(vrouw)
| Gemiddelde score: 6,80
Alles wat ik tot nu toe heb ervaren met Generali, was positief.
(man)
| Gemiddelde score: 6,80
Zeer tevreden over het oversluiten van de verzekering. Nog geen ervaring met schadeafhandeling.
(man)
| Gemiddelde score: 6,70
Generali is niet erg zichtbaar en daardoor in Nederland heel onbekend.
(man)
| Gemiddelde score: 6,70
Heb voornamelijk op basis van prijs en voorwaarden gekozen voor Generali. Zij nemen schadevrije jaren van een bestuurder ook mee voor een eventuele tweede autoverzekering.
(man)
| Gemiddelde score: 6,70
Scherp in prijs, gelukkig nog geen ervaring met een schadeclaim.
(vrouw)
| Gemiddelde score: 6,70
Veranderingen in de voorwaarden of polis worden goed gecommuniceerd middels brieven. Tekst is makkelijk te begrijpen. Verder geen nare ervaringen met Generali.
(man)
| Gemiddelde score: 6,60
Heb mijn autoverzekering bij Generali, omdat mijn werkgever er een collectieve polis had en nu mijn leasemaatschappij daar de verzekering heeft. Niet mijn eigen keuze dus. Heb enige ervaring met melden schade en toen correct en vriendelijk geholpen.
(man)
| Gemiddelde score: 6,60
Ik kan het moeilijk beoordelen omdat ik geen schades heb geclaimd.
(vrouw)
| Gemiddelde score: 6,50
Wij hebben bewust gekozen voor een kleine verzekeraar. Deze is na korte tijd overgenomen door Generali.
(man)
| Gemiddelde score: 6,50
Heel simpel. Had verzekering nodig en via de autoverkoper direct afgesloten tegen de prijs die ik in gedachten had. Geen voorkeur. Na afsluiten alleen maandelijks betalen en verder geen contact.
(man)
| Gemiddelde score: 6,40
De "tussenpersoon" doet de enkele keer dat ik hem nodig heb precies wat hij moet doen. Goed bemiddelen.
(man)
| Gemiddelde score: 6,40
Verzekeringsmaatschappijen zijn er voornamelijk om winst te maken. Dus de verzekerde zal niet op de eerste plaats komen. Je kunt echter niet zonder. Sommige risico's zijn te groot om niet te verzekeren.
(man)
| Gemiddelde score: 6,30
Ik heb weinig vertrouwen in verzekeraars, vooral bij levensverzekeraars (woekerpolissen). Schadeverzekeringen zijn verplicht of zeer aanbevelenswaardig, maar aan klantvriendelijkheid valt nog een hoop te verbeteren. Generali heb ik twee jaar geleden... Lees verder » gekozen, omdat die de goedkoopste was op een vergelijkingssite en redelijke voorwaarden had voor zover snel te zien. Mijn oordeel is nog steeds goed (in relatie met de premie), maar deze is het vorig jaar zonder deugdelijke verklaring met 15% verhoogd. Volgens informatie van de Consumentenbond zou dat teveel zijn. Ik heb het laten zitten. Ik heb nu wel ervaren dat het eigen risico bij ruitschade bij Generali hoger is dan bij anderen (info Autotaalglas), dat viel wat tegen. Zo'n schade heb ik nu voor het eerst in mijn leven (74 jaar, meer dan 1,2 miljoen kilometer) gehad.
(vrouw)
| Gemiddelde score: 6,20
Ik heb weinig mening over Generali. Ik betaal en heb nog nooit iets hoeven claimen. Want dan pas komt de ware aard van de verzekeraar naar boven.
(vrouw)
| Gemiddelde score: 6,10
Ik heb een groot probleem in verband met Generali (met betrekking tot de meeste verzekeraars eigenlijk), en dat is hun investeringen/betrokkenheid met dierenwelzijn/milieuaspecten. Ik vind dat daar (ook door andere verzekeraars) veel meer aandacht... Lees verder » aan geschonken moet worden (op de goede manier wel te verstaan). Verder maakt het volgens mij niet veel uit bij welke verzekeringsmaatschappij je zit.
(man)
| Gemiddelde score: 6,00
Ik kan geen review geven, ik heb gelukkig nooit gebruik hoeven te maken van mijn verzekering.
(man)
| Gemiddelde score: 6,00
Middelmatige beoordeling om reden geen ervaring met schadeclaim, daar is de verzekering voor verder gunstige prijs.
(vrouw)
| Gemiddelde score: 5,80
Ik heb nog weinig ervaring met Generali, want de verzekering is er kortgeleden pas afgesloten. Wel valt me op dat er geen goed online account is waarin je je polissen en producten kunt inzien en je gegevens kunt wijzigen. Ook kreeg ik een... Lees verder » standaardantwoord op mijn mail dat Generali binnen tien dagen zou reageren. Uiteindelijk werd er eerder gereageerd, maar ik vind tien dagen als maximumantwoordtijd schrikbarend lang voor een verzekeraar.
(vrouw)
| Gemiddelde score: 5,70
De Generali wilde geen vergoeding geven voor onze omgewaaide schutting, de gevallen IPad en ik kreeg eindelijk na zeven maanden bericht dat de schade aan een ander niet door mijn verzekering maar die van het slachtoffer betaald is. De Generali houdt... Lees verder » niet van betalen, maar geeft wel onnodig geld uit aan brieven om de premie te betalen die al betaald is.
A.J de Vries (man)
| Gemiddelde score: 5,60
Als verzekeringsmaatschappij zal Generali zeker een goede keuze zijn, maar mijn tussenpersoon die voor hun werkt is erg nalatig. Wij hebben het idee van klant binnen en klaar.
(vrouw)
| Gemiddelde score: 5,60
Ik heb nog nooit een beroep gedaan op mijn schadeverzekering, maar heb over het algemeen weinig vertrouwen in verzekeraars.
(man)
| Gemiddelde score: 5,30
Heb nog geen schade gehad om dat te beoordelen.
(man)
| Gemiddelde score: 4,80
Het volgende is mij overkomen. Ik heb een andere auto gekocht. Vanuit het garagebedrijf heb ik direct met Generali gebeld om direct de dekking van de gekochte auto te laten ingaan. Echter bij een grote verkeerscontrole in België werd ik staande... Lees verder » gehouden. Via de RDW werd duidelijk dat de auto inderdaad op mijn naam was gesteld, echter ik kon geen groene kaart tonen. De rijkswacht heeft toen telefonisch contact opgenomen met de verzekeraar, echter die weigerde de gevraagde informatie te verstrekken. Daarop is mijn auto in België in beslag genomen en was ik genoodzaakt om met een taxi weer naar huis te gaan. Pas vijf dagen daarna ontving ik na lang aandringen de groene kaart. Dit heb ik getoond aan de rijkswacht en de auto werd vrijgegeven, maar ik moest eerst een gepeperde rekening betalen vanwege afsleepkosten en opslag. In het totaal heeft de affaire mij € 650,00 gekost. Daar heb ik Generali op aangesproken en de claim ingediend met uitgebreide beschrijving en overlegging van van de rekeningen. Eerst werd de claim afgewezen maar toen ik aankondigde dit niet te accepteren en een procedure te gaan opstarten, is Generali alsnog over gegaan tot uitbetaling van de ingediende claim. Maar uiteindelijk is het toch nadelig voor mij uitgepakt omdat ik ben teruggezet van de maximum no-claimtrede waardoor ik uiteindelijk meer daardoor kwijt ben geraakt dan de ingediende claim.
(man)
| Gemiddelde score: 4,20
Het afsluiten van verzekeringen via een tussenpersoon is niet meer van deze tijd. Daarbij komt dat mijn tussenpersoon bijna niets (meer) voor mij doet. Zij zijn een doorgeefluik wat de kosten alleen maar opdrijft.
(man)
| Gemiddelde score: 1,00
Zodra het tot uitkeren komt, zijn ze niet thuis, ondanks dat ik in mijn recht sta. Ordinaire parasitaire zakkenvullende aasgieren welke een ongelofelijke arrogantie tentoonspreiden. Oplichtersbende.
(man)
| Gemiddelde score: WN
Ik heb mij in geen tijden met mijn schadeverzekering beziggehouden.