Verzekeren via ING
Het gemak van alles onder één dak

Met een verzekering via ING heeft u al uw financiële zaken overzichtelijk onder één dak, ook via MijnING. Zo weet u precies waar u aan toe bent en kunt u 24 uur per dag rekenen op professionele hulp bij schade, zonder gedoe. Of het nu gaat om uw auto, reis of woning: bij
ING bent u altijd aan het juiste adres.

https://www.ing.nl/verzekeren
2018
  • 2018
  • 2017
  • 2016
7,2 Gemiddeld rapportcijfer
7,4 Algemene tevredenheid
7,3 Klantgerichtheid
7,3 Deskundigheid
7,1 Duidelijkheid
7,1 Vertrouwen
7,5 Contact met verzekeraar
Hoog-Laag
  • Hoog-Laag
  • Laag-Hoog

Klantreacties

Riky Nugteren Vonk
| Gemiddelde score: 10
Alles prima in orde. Ook met tip inwisselen van rentepunten en veranderen van startdatum enzovoort.
Gemiddelde score: 9,9
Heb ze slechts één keer nodig gehad, en dit is door hun perfect en snel opgelost.
S. Kes
| Gemiddelde score: 9,8
Duidelijk en gemakkelijk.
R van Egmond
| Gemiddelde score: 9,6
Ik heb een schade gehad, bril verloren en werd binnen een week vergoed.
Gemiddelde score: 9,5
Tijdens een gesprek over mijn financiële situatie bood ING aan om ook mijn verzekeringen door te nemen. Het daaropvolgende advies was zeer adequaat en duidelijk. Voor te nemen stappen werd hulp aangeboden die ook daadwerkelijk, snel en efficiënt werd verleend. Ik ben zeer tevreden.
Gemiddelde score: 9,2
De schade is goed afgehandeld en snel.
A.A.H. Dek
| Gemiddelde score: 9,1
Duidelijke informatie zowel in woord als in geschrift. Vriendelijke medewerkers aan de telefoon. Heldere communicatie in het algemeen. Geeft vertrouwd gevoel.
M. Duis
| Gemiddelde score: 9,0
ING heeft een zeer competitieve reisverzekering, er wordt duidelijk over gecommuniceerd. We hebben deze nu al reeds twintig jaar ongeveer.
I. Stokman
| Gemiddelde score: 8,8
Klantvriendelijk, behulpzaam, direct.
Gemiddelde score: 8,8
Ik ben in het algemeen zeer tevreden over ING, zowel als bank als verzekeraar. Nooit problemen.
Meer lezen »
Gemiddelde score: 8,7
Twee keer een positieve ervaring gehad, vergoeding vlot uitbetaald na verlies fototoestel en annulering van een verre reis.
Gemiddelde score: 8,6
Zeer correcte en snelle afhandeling.
Peter Groot
| Gemiddelde score: 8,6
Ik heb gebruikgemaakt van mijn doorlopende annuleringsverzekering bij ING. Eenvoudig en supersnel afgewerkt, zeer tevreden!
Gemiddelde score: 8,6
Veel van de informatie over dekkingen moet zelf bij elkaar gezocht worden op internet en dat is niet altijd even gemakkelijk. Bij telefonisch contact met een vraag over een dekking zijn wij wel heel snel en deskundig geholpen.
M. Engelen
| Gemiddelde score: 8,5
ING luisterde naar me toen ik een verzekering wilde afsluiten. Ze boden me wat ik wilde en gaven vriendelijk en deskundig advies. Het was een prettig contact, niet te formeel en ze namen de tijd.
Gemiddelde score: 8,5
Goede verzekeraar. Duidelijk. En makkelijk klantenservicecontact.
Gemiddelde score: 8,5
Ik vind de ING oké. Ze zijn duidelijk en makkelijk, aardige mensen.
Gemiddelde score: 8,2
ING is heel toegankelijk. Wanneer een vraag niet beantwoord kan worden, zorgen ze ervoor dat het goed wordt uitgezocht. Snel en goed contact.
Gemiddelde score: 8,2
ING is voor mij een prima verzekeraar.
Gemiddelde score: 8,1
Alles ging via internet, geen persoon gesproken.
Gemiddelde score: 8,1
We hebben bij ING een reis-/annuleringsverzekering die we afgelopen twee jaar twee keer nodig hebben gehad. Steeds is de schade naar volle tevredenheid afgehandeld.
Gemiddelde score: 8,0
Ik heb in het verleden een schade gehad die naar volle tevredenheid werd afgehandeld.
P Adamse
| Gemiddelde score: 8,0
Ik heb tot op heden geen klachten van ING. Ik ben zeer tevreden tot nu toe.
Gemiddelde score: 8,0
Een jaar geleden gebruikgemaakt van de verzekering en zeer vriendelijk en goed geholpen.
Gemiddelde score: 8,0
Wij hebben ruim een jaar geleden een schade moeten claimen en dat is bijzonder snel en netjes afgehandeld door ING.
Gemiddelde score: 8,0
Ik had een vraag over de doorlopende reis-/annuleringsverzekering. Met name hoe de dekking was als je met een groep op reis gaat en wij de hele reis boeken en ook betalen. Hier werd duidelijk uitleg over gegeven.
Gemiddelde score: 8,0
Nimmer probleem gehad.
Jeroen Visser
| Gemiddelde score: 8,0
Eén keer in de zoveel tijd een contactmoment met mijn financieel adviseur bij de ING. Alle producten doorgenomen en kreeg een goed advies voor mijn verzekering tegen een scherpe prijs.
Gemiddelde score: 8,0
Ik geef een 8.
Marilyn
| Gemiddelde score: 8,0
Ik had telefonisch contact over een wijziging, ben heel vriendelijk te woord gestaan en alles wat er besproken is, werd per e-mail bevestigd. Top!
F Slee
| Gemiddelde score: 8,0
Ik heb gewoon vertrouwen in de ING. Ze hebben mij door de jaren heen heel goed geholpen.
A.Kleinschmidt
| Gemiddelde score: 8,0
In het geheel genomen is ING een goed bedrijf dat mensen heeft die duidelijke antwoorden geven.
Gemiddelde score: 8,0
Goede verzekering, makkelijk bereikbaar. Goede en snelle afhandeling van schade.
s. Ravestein
| Gemiddelde score: 8,0
Makkelijk te bereiken, schade snel uitgekeerd en vriendelijk en behulpzaam geholpen.
Gemiddelde score: 8,0
Mijn ervaring bestaat uit het indienen van een claim betreffende een annulering een jaar geleden, deze werd vrij vlot en zonder moeilijk doen uitgekeerd.
Gemiddelde score: 8,0
Ik heb de verzekering gelukkig niet vaak hoeven te gebruiken, maar de enkele keer dat ik er wel gebruik van moest maken, is het contact prettig geweest en is de schade vlot en naar tevredenheid afgewikkeld.
C. Ettema
| Gemiddelde score: 7,9
Benodigde info was goed te vinden, instructies om een en ander te wijzigen helder, bijbehorende kosten inzichtelijk. Was snel en adequaat geregeld.
Gemiddelde score: 7,8
Omdat ik als het nodig is altijd met mijn vragen terecht kan.
Gemiddelde score: 7,8
Fijn dat ik mijn schadeverzekeringen allemaal bij ING kan onderbrengen. Geen lange wachttijden aan de telefoon, vriendelijk en ter zake kundig personeel aan de telefoon. Wijzigingen direct doorvoeren.
Gemiddelde score: 7,8
Aanpassing continue verzekering was eenvoudig eenmalig aan te passen aan het gewenste bedrag.
Gemiddelde score: 7,7
Eenvoudig om wijziging op verzekering door te voeren.
J. Kristelijn
| Gemiddelde score: 7,6
Het telefonische gesprek was duidelijk, de telefonist was behulpzaam en gaf advies. Prima.
Gemiddelde score: 7,6
Goede communicatie. Bij schade heel snel en duidelijk, snel uitbetaald!
Gemiddelde score: 7,5
Zoeken en afsluiten van een nieuwe inboedelverzekering verliep vlot. Bovendien korting door gebruik van rentepunten.
Bert Docter
| Gemiddelde score: 7,5
Betreft schade aan de personenauto van de buurvrouw. Tegen deze auto aan gevallen waardoor een deuk in een spatbord ontstond. Schade gemeld en deze is buiten mijn gezichtsveld volledig afgehandeld. Het meldingsformulier was door mij niet te vinden.... Lees verder » Hier telefonisch hulp bij gehad van de ING-helpdesk.
L. Driessen
| Gemiddelde score: 7,5
Prima contact gehad met de verzekeraar omtrent schade tijdens mijn reis. Het personeel was erg vriendelijk. De afhandeling was snel uitgevoerd zonder veel gedoe.
D. Vink
| Gemiddelde score: 7,5
De kundigheid en het verplaatsen in mijn situatie vind ik van groot belang en dat vind ik al jaren terug bij ING.
Gemiddelde score: 7,5
Nadat de ING Verzekeringen dit jaar "Nationale-Nederlanden" zijn gaan heten, zijn de premies behoorlijk omhoog gegaan. Daar ben ik niet zo blij mee!
Gemiddelde score: 7,5
ING reageert duidelijk en handelt conform afspraak snel af op basis van vertrouwen.
J. van Hamersveld
| Gemiddelde score: 7,3
Verzekeren doe je alleen voor de gevallen die een financiële ramp kunnen veroorzaken. Als dat zich voordoet, denk je dat alles is gedekt, maar in de praktijk blijkt dat niet het geval. Want in de kleine letters staat dat bepaalde onderdelen,... Lees verder » waarvan je denkt dat die zijn gedekt, toch niet worden vergoed. En wordt verwezen naar die kleine letters (polisvoorwaarden).
Gemiddelde score: 7,3
ING is een grote transparante bank die ook verzekeringen aanbiedt en afsluit. Particuliere schade- en levensverzekeringen zijn relatief eenvoudig af te sluiten en te begrijpen. ING sluit prima aan op de behoefte die ik hierbij heb. De middelen om af... Lees verder » te sluiten (internet), zijn eenvoudig en snel te gebruiken. Ze hebben voldoende knowhow in huis om dat proces te ondersteunen.
G. van Tintelen
| Gemiddelde score: 7,3
Ik heb een schade gemeld aan de camper van mijn ouders, gemaakt door mijn zoon van 3 jaar. De afhandeling was perfect, wij hebben zelf geen enkele terugkoppeling gehad.
E.dirks
| Gemiddelde score: 7,3
Doen al heel wat jaren zaken met ING, toen nog Postbank/giro. Voor mijn gevoel altijd een betrouwbare bank geweest waarmee makkelijk contact te leggen is en bereid is mee te denken. Mogen wel meer naar de kosten kijken die gerekend worden voor... Lees verder » diensten. Verder niet tot geen negatieve ervaringen.
Gemiddelde score: 7,3
ING heeft een reputatie hoog te houden, ook als verzekeraar. Daarom verwacht ik van ING minimaal een redelijke behandeling.
Gemiddelde score: 7,2
Mij is goed uitgelegd welke opties ik heb als schadeverzekering en wat hierin wel of niet gedekt is. De verschillen zijn duidelijk uitgelegd en ik werd vriendelijk en goed te woord gestaan. Daarnaast had ik het gevoel dat de medewerker goed begreep wat ik nodig had.
E.Vogel
| Gemiddelde score: 7,2
Al jaren een annulerings- en reisverzekering bij de ING en als de nood aan de man is, zijn we tot nu toe steeds goed geholpen en waren er geen moeilijkheden met de schades. Laatste jaren wel schadevrij geweest.
Gemiddelde score: 7,2
Ik was tevreden over de wijze waarop ING mijn claim heeft afgehandeld. Ze deden er niet lastig over.
Gemiddelde score: 7,2
ING is de laatste tijd wat vaag door opsplitsen van verzekeringen en het tweaken van de voorwaarden. Ook niet duidelijk is voor mij wanneer ING zijn eigen mensen stuurt bij schade of dat ik zelf iemand mag kiezen.
W.A. Zuijdeweg
| Gemiddelde score: 7,1
Bij een onvoorziene ziekenhuisopname heb ik gebruik moeten maken van mijn annuleringsverzekering voor een vakantie die niet door kon gaan. Ik ben daarbij goed geholpen. Lastig vond ik dat ik eerst bij mijn reisorganisatie aan moest kloppen of deze... Lees verder » wat uitkeerde en een annuleringsfactuur moest vragen (telefonische en administratieve rompslomp). Makkelijk was dat ik geen brief van het ziekenhuis over hoefde te leggen.
Gemiddelde score: 7,1
Ik heb alleen contact gehad met de ING over de vergoedingen van de verzekering indien bepaalde situaties zich voor zouden doen. Ik heb er verder nog nooit gebruik van hoeven maken.
Gemiddelde score: 7,0
Ik weet niet hoe goed of slecht deze verzekering is. Heb hem jaren geleden afgesloten en betaal elke maand mijn premie. Heb er verder nog nooit gebruik van hoeven te maken.
C.van Dijk
| Gemiddelde score: 7,0
Mijn schademelding is snel behandeld.
Gemiddelde score: 6,9
Het melden van schade vind ik heel moeilijk om alleen maar papier in te vullen en niet toe te kunnen lichten. Nadat het ingevuld is, hoorde ik niets meer. En ook het verloop van afhandelen is onduidelijk.
Gemiddelde score: 6,7
Ik ben er redelijk tevreden over en heb goede contacten gehad met ING. Over de manier waarop ze schademeldingen afhandelen, kan ik niets zeggen, omdat iets dergelijks nog niet is voorgekomen.
Manse
| Gemiddelde score: 6,7
Mijn verzekeringen werden ineens per maand 2,5 keer zo duur. Je had maar een maand de tijd hierop te reageren. Door de drukte rondom mijn verbouwing lukte dit niet, waardoor we er nu aan vast zitten. We betalen nu meer dan het dubbele, maar krijgen... Lees verder » er niet veel extra voor terug. In de brief stond ook niet duidelijk waarom dit was.
Gemiddelde score: 6,7
Ik heb geen schade gehad, dus kan ik weinig vertellen.
H. van Dam
| Gemiddelde score: 6,5
De verzekering is een al lang geleden ongevallenverzekering (meer dan dertig jaar geleden) en ik heb nooit een aanspraak op de verzekering hoeven doen.
Gemiddelde score: 6,5
Niet duidelijk op de site hoe te claimen. Vreemde vragen door persoon. Maar schade geheel uitbetaald.
Gemiddelde score: 6,4
Er wordt in deze lijst gevraagd om "feiten". Daarop geef ik antwoord. Ik ben niet van plan om mijn gedrag te verantwoorden.
Gemiddelde score: 6,2
-
S schepers
| Gemiddelde score: 5,9
We moesten een woonverzekering bij de hypotheek van de woning. ING heeft dit geregeld. Kanttekening en klaar.
Gemiddelde score: 5,6
Ik vertrouw geen enkele verzekeraar. Het zijn allemaal zakkenvullers in mijn ogen. Pensioenverzekeraars zijn het ergst. Een verzekering is een noodzakelijk kwaad.
Gemiddelde score: 5,5
Het melden van de schade was geen probleem, echter wacht ik momenteel nog steeds op het formulier dat ik moet invullen en daardoor dus ook nog steeds op mijn schadedekking. Ik heb er ondertussen al vier keer achteraan gebeld. Beetje jammer, eerder nooit ontevreden over ING.
Gemiddelde score: 5,4
Gaat meer om een zo hoog mogelijke premie samen te stellen dan het belang van een passende verzekering.
P. Kramers
| Gemiddelde score: 4,9
De informatie over de betreffende verzekering was niet duidelijk of lastig geformuleerd. Dat resulteerde in het feit dat ik dacht ergens voor verzekerd te zijn wat niet het geval was.
E. Lohmann
| Gemiddelde score: 4,8
ING bedient zich van spitsvondigheden om met polisgegoochel klanten astronomische prijsverhogingen (65 procent) op te leggen. Voor klachten geeft men met juridische sluwheid per saldo niet thuis. Daarmee voel ik mij als klant gedegradeerd tot een open portemonnee.
Gemiddelde score: 4,3
Alle verzekeringsmaatschappijen zeggen wel dat ze het eenvoudig maken maar als het op uitkeren aan kom, hebben ze wel heel veel juridisch opgestelde regeltjes om onder uitkeren uit te komen.
Gemiddelde score: 3,8
Na halfjaar nog steeds zeer verbolgen over feit dat ING heeft geprobeerd een inboedelverzekering als voortzetting van de destijds lopende verzekering te laten ervaren, terwijl het in essentie ging om een nieuwe verzekering met nieuwe voorwaarden met... Lees verder » een zeer aanzienlijke premiestijging (60%). Mijn cynische vraag destijds was of de bestuursvoorzitter van ING een grote salarisverhoging nodig had. Niet veel later barstte de rel over de salarisverhoging van die voorzitter los. Wij hebben dan ook besloten om alle verzekeringen elders onder te brengen.