Interpolis gelooft dat minder complexiteit ieders leven meer waardevol maakt. Daarom is Interpolis glashelder in het verminderen van complexiteit zodat de klant zich kan focussen op wat echt belangrijk is. Zo helpt Interpolis zijn klanten om meer zelfredzaam te zijn. Niemand zit te wachten op tegenslagen die het leven ontwrichten. Interpolis zoekt daarom altijd naar slimme oplossingen die dit voorkomen. En als er dan toch een keer tegenslag is, helpt Interpolis. Met preventie laten we zien hoe de kans op schade makkelijk kan worden verkleind of voorkomen. Want verzekeren is niet de enige oplossing, zo vinden we bij Interpolis. Slimme oplossingen worden met klanten en partners bedacht door samen te leren en te experimenteren. Want dat is de coöperatie anno nu. Voor de risico’s die overblijven en die je niet zelf kunt of wilt dragen, bieden wij concrete en relevante verzekeringsoplossingen. Zo bieden wij verschillende schade- en levensverzekeringen aan via onze partner Rabobank. ‘Kan niet’ bestaat niet bij Interpolis. Dat wat verzonnen kan worden, kan ook worden gerealiseerd. Een mentaliteit waarmee Interpolis er voor wil zorgen dat mensen vol vertrouwen in het leven staan.

https://www.interpolis.nl
2019
  • 2019
  • 2018
  • 2017
  • 2016
7,6 Gemiddeld rapportcijfer
7,8 Algemene tevredenheid
7,7 Klantgerichtheid
7,6 Deskundigheid
7,5 Duidelijkheid
7,7 Vertrouwen
8,0 Contact met verzekeraar
Hoog-Laag
  • Hoog-Laag
  • Laag-Hoog

Klantreacties

A. van Someren
| Gemiddelde score: 10
Ik ben zeer tevreden over Interpolis. De medewerkster heeft mij telefonisch vriendelijk, duidelijk, meedenkend en met veel geduld te woord gestaan. Helemaal top!
H v d Bosch
| Gemiddelde score: 9,9
Ik word altijd correct behandeld als ik bel voor inlichtingen of schade.
w.van Uden
| Gemiddelde score: 9,8
Wij hebben al enkele keren op Interpolis moeten terug vallen in verband met aanrijdingen niet onze schuld waren, maar toch stonden ze meteen voor ons klaar. Vooral toen onze dochter in het ziekenhuis lag in Den Bosch met kanker die ze niet overleefde en daarom petje af voor Interpolis.
Gemiddelde score: 9,6
Schadeafhandeling gaat zeer snel (ook de financiële afhandeling), in één keer goed met daarbij tips of adviezen waar ik zelf geen eens aan had gedacht. Kortom: klantvriendelijkheid en klantgerichtheid in optima forma!
G.W. Lichtenberg
| Gemiddelde score: 9,6
Snel, makkelijk en vlot. Ik zat voorheen bij een goedkopere verzekering, echter bood deze niet dezelfde service. Vaak heb ik als ik een schade heb gemeld het geld dezelfde dag al op mijn rekening.
Kimvanr
| Gemiddelde score: 9,6
Heel tevreden over Interpolis. Als er een keer een schade is, wordt het netjes opgelost en er wordt goed meegedacht. In tegenstelling tot andere maatschappijen zijn ze juist niet op zoek naar de kleine lettertjes om maar niet uit te hoeven keren. Een aanrader!
J.C.P.M. Meeuwissen
| Gemiddelde score: 9,3
Kundig en hassle free. En snel.
M.S. Coppens-Ezendam
| Gemiddelde score: 9,3
De website is zeer overzichtelijk en het is makkelijk te vinden wat je zoekt. Ook inloggen met je eigen account maakt zaken inzichtelijk. En aangezien je ook via de website een melding kunt doen (welke snel wordt opgepakt), is het gemak groot.
Gemiddelde score: 9,3
Ik ben tot tweemaal toe heel goed geholpen toen ik problemen met mijn auto kreeg in het buitenland. Er werd een goede oplossing aangeboden en de medewerkers waren empathisch.
Reitsma Tijnje
| Gemiddelde score: 9,2
Altijd snel, vakkundig en heel vriendelijk geholpen. Heb jaren in de verzekeringen gewerkt, weet dus wel waar ik het over heb. Hulde.
Meer lezen »
L. van der Steen
| Gemiddelde score: 9,0
Interpolis is altijd prima bereikbaar, vriendelijke en behulpzame klantenservice en duidelijke communicatie. Afsluiten maar ook bij een schade wordt er snel en duidelijk gehandeld. Schade kan je makkelijk digitaal melden, snel uitbetaald en/of... Lees verder » geregeld. Niet de allergoedkoopste maar misschien wel de allerbeste.
K. Helmes
| Gemiddelde score: 9,0
Ik ben steeds correct en deskundig te woord gestaan en geholpen met het probleem dat voorlag.
Annelies Everaers
| Gemiddelde score: 9,0
We zijn al jaren klant bij Interpolis, nog nooit klachten over gehad. Bij vragen vriendelijk en deskundig geholpen!
Gemiddelde score: 9,0
Erg tevreden over Interpolis als verzekeraar. Duidelijke informatie op website en schadeafhandeling wordt snel geregeld.
Gemiddelde score: 9,0
Polisaanpassingen worden goed aangegeven, de dekking is duidelijk en ook de betaling van de premie. Ik voel me goed verzekerd bij Interpolis.
Gemiddelde score: 9,0
Duidelijk over de vergoeding en afhandeling. Niet moeilijk doen en vertrouwen uitstralen.
Gemiddelde score: 8,6
Snel contact, geen lange wachttijden aan de telefoon. Gelijk duidelijkheid over de aanpassingen en gevolgen van de premie. Vriendelijk en deskundig aan de telefoon.
j Dijkman
| Gemiddelde score: 8,5
Interpolisverzekeringen moeten worden afgesloten via de Rabobank. Daarom wordt ze bij vergelijkingssites niet altijd genoemd en dat is jammer. Interpolis zal niet altijd de allergoedkoopste zijn, maar ik heb wel zeer goede ervaringen met de... Lees verder » klantenservice. In de meeste gevallen kunnen ze direct de vraag beantwoorden. Bij schade geven ze de voor de klant beste adviezen en ook belangrijk: ze betalen zeer vlot uit. Als voorbeeld kan ik noemen het begrip AutoMaatje. Hierbij worden meestal ouderen tegen een vaste kilometervergoeding door vrijwilligers vervoerd. Let op, dit is dus betaald vervoer en volgens de polisvoorwaarden geldt de auto- en inzittendenverzekering dan niet. Navraag bij Interpolis, dat klopt maar we vinden dit een goed doel en binnen een week hebben ze de polis hiervoor aangepast zodat de vrijwilliger en de hulpvrager nu gewoon goed verzekerd zijn. Sommige verzekeringen hebben dit op verzoek ook aangepast, andere helaas niet. Zo kan ik meerdere positieve ervaringen noteren.
Gemiddelde score: 8,4
Fijn dat je geen computer maar een mens aan de lijn krijgt, geen lange wachttijden of onkundige mensen, maar vrijwel altijd iemand die je direct kan helpen. Kleine dingen worden soms over het hoofd gezien, zoals bijvoorbeeld bij adreswijziging wel... Lees verder » straat bij inboedelverzekering wijzigen, maar niet de postcode (en dat dan twee keer achter elkaar).
Gemiddelde score: 8,2
De financiële adviseur is een medewerker van de vroegere werkgever die in dit geval de autoverzekering heeft ondergebracht bij Interpolis. Deze persoon heeft ons erg goed geholpen in geval van schade. Het is uitstekend afgehandeld, maar dit kan ook aan de adviseur liggen.
Gemiddelde score: 8,2
Geen toevoeging.
Gemiddelde score: 8,2
Gemakkelijk af te sluiten, helder in wat er wel/niet gedekt wordt.
Gemiddelde score: 8,0
Tot nu toe steeds prettige en adequate contacten gehad en zijn de zaken zeer naar tevredenheid en snel afgehandeld.
Gemiddelde score: 8,0
Ik had een schademelding met de fiets van mijn zoon, die is prima afgehandeld.
Gemiddelde score: 8,0
Ik heb een redelijk goed gevoel over Interpolis. Het is fijn om alles bij één verzekeraar te hebben en het contact met Interpolis (via Rabobank) ervaar ik als prettig. Ik heb geen ervaring met afhandeling van schades en dergelijke.
J. Tulp
| Gemiddelde score: 8,0
Interpolis reageert snel en inhoudelijk. Realistisch in wat ik kan verwachten. Niet altijd hetgeen ik wil horen, maar het wordt duidelijk en rustig uitgelegd en eventueel toegelicht.
Gemiddelde score: 7,9
Snel de gewenste informatie ontvangen.
T.Aalders
| Gemiddelde score: 7,9
Goede schadeafhandeling, contact maken met meer complexe vragen is lastig.
R. Sinot
| Gemiddelde score: 7,8
Tot nu toe heb ik bij Interpolis steeds duidelijke antwoorden gekregen en een vlotte afhandeling van schade in het verleden. Voor mij reden om bij deze maatschappij te blijven.
Gemiddelde score: 7,8
De schade werd vlot afgehandeld en het bedrag stond snel op mijn rekening.
Gemiddelde score: 7,8
Ik heb mijn schadeverzekeringen bij Interpolis eenvoudig kunnen afsluiten. De informatie was snel beschikbaar en heel duidelijk. Ook bij vragen is snel contact mogelijk en spreek ik kundige medewerkers.
A. van Ooijen.
| Gemiddelde score: 7,8
In ben de afgelopen 50 jaren in voorkomende gevallen tot tevredenheid geholpen. Ik heb dan ook geen redenen gehad om naar een andere verzekeraar over te stappen.
Gemiddelde score: 7,8
Interpolis gebruiken wij al meer dan 30 jaar. Hadden we ooit schade dan werd deze al dan niet met tussenkomst van de tussenpersoon netjes opgelost.
Gemiddelde score: 7,8
Schade was afgehandeld zonder problemen. Er werd daarnaast mij de beste mogelijkheid geadviseerd.
Gemiddelde score: 7,8
Ik heb tot nu toe de verzekering nog niet nodig gehad, ik kan daarom geen goede review geven. Ik heb Interpolis gekozen omdat deze bij mijn bank paste. Ik heb andere verzekeringen wel eens vergeleken met elkaar, maar Interpolis blijft voor mij de goedkoopste.
Gemiddelde score: 7,7
Ik ben erg tevreden over mijn verzekering. Ze hebben de melding snel aangenomen. Enige wat jammer was, was dat we er zelf steeds achteraan moesten gaan. Daardoor heeft de afhandeling zes maanden geduurd. Wel heel tevreden over de uitkomst daarvan.
R. Hooft
| Gemiddelde score: 7,7
Schade gemeld, taxateur heeft schade beoordeeld, Interpolis keert een lager bedrag uit dan taxateur heeft bevestigd. Interpolis neemt na de schademelding geen contact met je op of je het eens bent met de bevindingen van de taxateur, betaalt... Lees verder » vervolgens een lager bedrag zonder specificatie of contact/correspondentie.
Gemiddelde score: 7,7
Wij zijn erg tevreden over Interpolis. Inderdaad, glashelder.
Gemiddelde score: 7,6
Kon mijn reisverzekering met werelddekking heel gemakkelijk omzetten in Europa-dekking. Het geld dat ik hiermee bespaarde, stond heel snel op mijn rekening.
Gemiddelde score: 7,6
Ik heb jaren geleden ooit een keer contact met ze gehad en ze hebben me toen goed doorverwezen naar Achmea, waar de verzekering uiteindelijk bleek te lopen. Verder weet ik er weinig meer van. Elk jaar krijg ik een overzicht van de verzekeringen die... Lees verder » bij Interpolis lopen. Ook heeft jaren geleden de bank een keer contact opgenomen om te bekijken of de verzekeringen die ik heb nog steeds aan de wensen voldoen. Verder heb ik nooit contact, want daar is geen reden voor.
Gemiddelde score: 7,6
Had een vraag over vergoeding aan Hans Anders, kreeg daar netjes antwoord op. Twee weken geleden de autoverzekering opgezegd na 19 schadevrije jaren, maar nu vanwege mijn minder goede ogen jammer genoeg.
Gemiddelde score: 7,5
De schademelding werd snel opgepakt en met twee dagen waren er al vervolgafspraken gemaakt voor de herstelling.
Gemiddelde score: 7,5
Over het algemeen een goede verzekeraar, maar let erop wat wel en niet gedekt is.
A.K.N.
| Gemiddelde score: 7,4
De vragen kloppen niet met het geheel. Heb contact gehad met de bankmedewerker over de verzekeringen en schade gemeld, maar de schade is afgehandeld door de medewerker van Interpolis.
Gemiddelde score: 7,4
Gelukkig hebben wij er niet veel gebruik van hoeven te maken. Waar wel, hebben we geen slechte ervaringen. Alles is naar wens verlopen.
Gemiddelde score: 7,4
Ik ben tevreden over mijn verzekering bij Interpolis, omdat ik goede uitleg krijg als ik hen telefonisch benader.
j. de Rijke
| Gemiddelde score: 7,4
Na de schademelding en afspraak over de afhandeling werd ik gebeld door een schade-expert. Hij wilde de schade opnemen. Er was een onderdeel van iets stuk. Hij vertelde dat ik slechts een deel van de schade vergoed zou krijgen omdat het onderdeel... Lees verder » vijf jaar oud was. Dat heb ik niet geaccepteerd. Later kwam hij op deze uitspraak terug.
C.A. Derks
| Gemiddelde score: 7,1
Rechtsbijstandverzekering: je vindt dat je onrecht is aangedaan, maar Interpolis biedt meteen een vergoeding aan in plaats van dat de verkoper van ons product (dat niet voldoet aan wat zou moeten) wordt aangesproken. Geeft geen goed gevoel.
Gemiddelde score: 7,0
Ik heb weinig schade, maar een enkele keer (reisannulering) toen ik dat wel had, is dat snel afgehandeld.
H.J.Licht
| Gemiddelde score: 6,9
Staat als betrouwbaar bekend, en daarom ben ik daar verzekerd.
Gemiddelde score: 6,9
Deskundig en klantvriendelijk.
Gemiddelde score: 6,8
Geen klachten, maar Interpolis is wel duur.
A.P. van Sighem
| Gemiddelde score: 6,7
Interpolis maakt gebruik van een aannemer die komt kijken wat en hoe groot de schade is. Met een ter zake kundige persoon kun je dan bespreken wat er moet gebeuren om de schade te herstellen. De aannemer geeft een seintje als hij voor de reparatie... Lees verder » komt en als de reparatie klaar is. Dan kun je zelf de kwaliteit van de reparatie beoordelen en goedkeuren. Of nog een wijziging bespreken en laten aanbrengen. Je doet dus zaken met een ter zake kundig persoon. Die zorgt ook voor de afhandeling van de papierwinkel die bij de reparatie hoort.
Gemiddelde score: 6,7
Het is erg frustrerend steeds het gevoel te hebben dat je teveel betaalt (niet uit ervaring maar uit de pers), dat grote bedragen altijd problemen geven met uitbetalen, in tijd en grootte.
Gemiddelde score: 6,6
Professioneel en zakelijk.
Gemiddelde score: 6,4
Bij contact over schade aan oldtimer, niet iemand aan de lijn met kennis over de oldtimerverzekering. Bij contact over waterschade, niet iemand aan de lijn met kennis over badkamers en waterleidingen. Klacht werd pas serieus genomen toen ik contact opnam met de bank (tussenpersoon).
L.G.C.Janssen
| Gemiddelde score: 6,1
Wat ik invulde over de recente schade door diefstal heeft betrekking op een zeer recent geval van het zoekraken van een jas (reisverzekering). Dit is zeer correct, deskundig en snel afgehandeld. Bij een aanzienlijke schade door water aan mij... Lees verder » parketvloer enkele jaren geleden was Interpolis het tegenovergestelde van open en eerlijk. Ondanks de schatting door een deskundige (de leverancier) van een schade van 3000 euro kreeg ik uit "coulance" enkele honderden euro's. Interpolis was daartoe overigens pas bereid nadat ik de tussenpersoon (Rabobank) had ingeschakeld.
Gemiddelde score: 6,1
Alle verzekeraars zijn er in het algemeen op uit om schades niet te vergoeden. Ze proberen altijd onder uitbetaling uit te komen. Dat geldt dus niet alleen voor Interpolis.
A Nijhuis
| Gemiddelde score: 5,8
Algemeen: verzekeraars zijn heel goed in het opstrijken van verzekeringsgelden. Maar wanneer het erop aan komt dat ze moeten uitkeren, wordt er opeens heel lastig gedaan, vertragingstactieken worden toegepast, betrokken/verantwoordelijke medewerkers... Lees verder » zijn opeens niet meer bereikbaar. Ze vinden altijd wel weer een klein lettertje waardoor ze geen dan wel heel weinig geld hoeven uit te keren. Polisvoorwaarden worden continu veranderd, waardoor datgene wat eerst wel verzekerd was daarna deels/niet meer verzekerd is. Polisvoorwaarden zijn geschreven in juridische taal, niet in klare taal.
A. Wijnhold
| Gemiddelde score: 4,0
Ik heb ruim 30 jaar geleden een verzekering bij Interpolis afgesloten, maar nooit schade geclaimd of contact gehad met ze. Ik heb dus geen idee hoe ze zijn.
j.jansen
| Gemiddelde score: 3,8
Lage beoordeling omdat ik al meerdere keren contact heb gezocht (via mijn bank) met betrekking tot het verzekeren van een verzameling. Ik krijg geen duidelijke antwoorden en word steeds verwezen naar de algemene voorwaarden. Dat kan ik natuurlijk zelf ook wel bedenken, ik bel niet voor niets.