Klaverblad Verzekeringen biedt al sinds 1850 gewoon goede verzekeringen. Particulieren, zzp’ers en mkb-ondernemers kunnen bij Klaverblad terecht voor een groot aantal schade- en levensverzekeringen. Stuk voor stuk degelijke producten waar de klant écht iets aan heeft en die niet onnodig ingewikkeld zijn. Bij het ontwikkelen van de verzekeringen staat het belang van de klant voorop.

Naast gewoon goede verzekeringen wil Klaverblad ongewoon goede service bieden. Een goede bereikbaarheid en persoonlijk contact vormen daarvoor de basis. Bij Klaverblad geen keuzemenu’s, maar direct een deskundige medewerker aan de lijn.

Als coöperatie draagt Klaverblad graag bij aan een prettige samenleving, bijvoorbeeld door sponsoring van lokale verenigingen, aandacht voor een beter milieu en door verantwoord te beleggen.

https://www.klaverblad.nl
2018
  • 2018
  • 2017
  • 2016
7,5 Gemiddeld rapportcijfer
7,5 Algemene tevredenheid
7,6 Klantgerichtheid
7,5 Deskundigheid
7,5 Duidelijkheid
7,2 Vertrouwen
8,0 Contact met verzekeraar

Reactie van de verzekeraar

We zijn trots op de mooie scores die we voor zowel de branche Schade als de branche Leven hebben behaald.
Wij staan voor uitstekende dienstverlening. Daarom zijn we blij dat we in de reacties van onze klanten die als respondent aan dit onderzoek hebben meegewerkt, terugzien dat onze persoonlijke aandacht voor de klant, onze deskundigheid, duidelijkheid en snelheid worden gewaardeerd.
Om mooie scores te blijven halen, helpen de kritische opmerkingen van onze respondenten ons om te zien wat beter kan en blijven we natuurlijk de volle aandacht geven aan de kwaliteit van onze dienstverlening.

Hoog-Laag
  • Hoog-Laag
  • Laag-Hoog

Klantreacties

F.VERZIJL
| Gemiddelde score: 10
Schadeafhandeling met volle tevredenheid afgehandeld dankzij mijn adviseur.
Gemiddelde score: 10
Al jaren tevreden klant bij Klaverblad. Altijd helder en duidelijk te woord gestaan. Ook antwoorden op mijn vragen worden snel beantwoord (zowel per mail als telefonisch). Afspraken worden nagekomen.
E. Jansen
| Gemiddelde score: 10
Zeer tevreden over de duidelijke manier van werken. Ik heb ook de pech gehad dat ik wat schades heb gehad en deze zijn alle zeer netjes en snel afgehandeld. Ik blijf nog lang bij Klaverblad in ieder geval, want voelt fijner dan alle anderen die ik ervoor heb gehad als verzekeraar.
E.S. Nijhuis
| Gemiddelde score: 9,9
Mijn financieel adviseur is betrouwbaar, deskundig en snel in het afhandelen van schades. Daarnaast geeft hij goede informatie over verzekeringen. Ik ben dik tevreden!
Gemiddelde score: 9,8
Onze verzekeringsagent is super, maar onze Klaverbladverzekering zelf ook. En er wordt ook goed geluisterd, vandaar een dikke 10 voor allebei.
J. van Nassauw
| Gemiddelde score: 9,5
Heb zeer goede ervaringen met Klaverblad (huis drie jaar geleden gedeeltelijk afgebrand), contact met tussenpersoon ging prima, maar ook direct telefonisch contact met Klaverblad gehad die mij gelijk konden helpen.
Gemiddelde score: 9,5
Ik had door blikseminslag een schade van meer dan 600 euro. Heb de schade gemeld en foto gemaakt, binnen twee weken had ik het schadebedrag op mijn rekening. Top.
Gemiddelde score: 9,2
Duidelijk voor iedereen te begrijpen, goede service, klantvriendelijk en niet te duur.
A. Plak
| Gemiddelde score: 9,2
Alles wordt heel snel en netjes afgehandeld.
Gemiddelde score: 9,2
Klaverblad voldoet precies aan hetgeen ik nodig heb bij een verzekering. Daarbij heb ik vertrouwen dat mocht er wat zijn, alles goed opgelost gaat worden. Dat alles voor een goede prijs.
Meer lezen »
Gemiddelde score: 9,2
Snel en makkelijk contact te krijgen. Vooral via mail, duidelijke antwoorden. Vooral belangrijk: eerlijk antwoord.
Gemiddelde score: 9,2
De verzekeraar heeft zelfs meer voor me gedaan dan ik gevraagd had. Ik ben gewezen op de vergoeding waar ik recht op had, waarvan ik dat niet wist.
m bedet
| Gemiddelde score: 9,1
Mijn verzekeringsadviseur luistert en praat met begrijpelijke woorden en als je hem nodig hebt, komt hij langs.
L.Gouma
| Gemiddelde score: 9,1
Prima verzekering en doet wat het belooft.
Gemiddelde score: 9,0
Eenvoudige verzekering. Afschrijving loopt. Gelukkig geen schade tot nu toe. Wat is ingewikkeld?
Gemiddelde score: 8,8
We hebben in het verleden enkele malen schade gehad. Dit is perfect afgehandeld conform de polisvoorwaarden.
Gemiddelde score: 8,7
Ik heb in de 3,5 jaar dat ik samenwoon een stormschade en een lekkage gehad. Ik ben beide keren voortreffelijk geholpen door Klaverblad en mijn financiële adviseur.
Gemiddelde score: 8,7
Na een gesprongen waterleiding heb ik contact opgenomen met Klaverblad. Ik werd goed te woord gestaan en ben enorm snel geholpen. Duidelijk, snel en no-nonsense.
Gemiddelde score: 8,6
Zeer makkelijk te bereiken. Hulpvaardig. Goede informatie.
J.v.d.Broek
| Gemiddelde score: 8,6
Ik ben door mijn tussenpersoon geweldig geholpen met het oplossen van de schade.
j. zijderveld
| Gemiddelde score: 8,6
Je wordt er goed en deskundig geholpen en hebt ook snel antwoord terug. Bij een probleem denken ze mee aan een oplossing.
L Bouwman
| Gemiddelde score: 8,6
Omdat het een goede verzekering is waarin alles gedekt is, goed advies gegeven wordt (bijvoorbeeld over wel of niet allrisk verzekerd zijn) en de prijs-kwaliteitverhouding uitstekend is!
Gemiddelde score: 8,5
Ze nemen veel werk uit handen en weten alle regeltjes. Ze ontzorgen.
W. Nijhuis
| Gemiddelde score: 8,5
Er is/valt weinig toe te lichten op het contact, het is gewoon goed. Ze zijn bekwaam en weten precies waar het over gaat, zonder bijverhalen. En maken waar wat ze hebben beloofd.
Gemiddelde score: 8,4
Schade werd snel bekeken door de expert en er werd snel uitgekeerd. Ik werd goed op de hoogte gehouden.
A. Visser
| Gemiddelde score: 8,4
De schade die ik had, is goed en netjes afgehandeld. Duidelijke communicatie.
Gemiddelde score: 8,3
Bij sommige schades is het voordeliger deze zelf te betalen. Men bouwt geen buffer op. Ook is de dekking complex met betrekking tot andere verzekeringen in verband met overlap. Door ervaring vertrouw ik mijn adviseur op de gemaakte keuzes.
I. R.
| Gemiddelde score: 8,3
Contact is laagdrempelig, snel antwoord op mijn vragen. Jammer dat de afsluiting van het schadedossier niet altijd wordt gecommuniceerd waardoor je niet zeker weet of het is afgelopen of dat het sleept.
Klinkjen
| Gemiddelde score: 8,3
Enkele jaren geleden waterschade gehad. We waren pas enkele maanden bij Klaverblad. maar super geholpen en snelle service.
Gemiddelde score: 8,3
Ik heb een schademelding gedaan (eerste keer) en die werd binnen enkele dagen afgehandeld en uitgekeerd. Snel, goed gecommuniceerd en klantgericht.
H.Rikken
| Gemiddelde score: 8,3
Al het contact verloopt via mijn tussenpersoon en dat werkt erg fijn. Het contact is echt op vertrouwen en dat is er zeker. Het laatste geval was een schade aan mijn keukenblad (brandschade), maar werd door de verzekering maar deels vergoed in... Lees verder » verband met de leeftijd van de keuken. Daar waren ik en mijn tussenpersoon het niet mee eens en hij heeft daar werk van gemaakt, wat als resultaat had dat ze meer hebben uitgekeerd.
Eleveld
| Gemiddelde score: 8,2
Per 1 januari is mijn "oude" adviseur met pensioen en zijn bedrijf is overgenomen. Tot nu toe heb ik één keer contact gehad en dat was prettig en voldoende.
Gemiddelde score: 8,2
Mijn contact met deze verzekering is te miniem om hier een goed antwoord op te geven.
Gemiddelde score: 8,2
Ik ben gewoon erg tevreden tot nu toe.
Gemiddelde score: 8,0
Klaverblad is een betrouwbare verzekeraar. Die keer dat ik waterschade had, werd alles prima geregeld en hoefde ik niet de vaatwasserleverancier aansprakelijk te stellen. Klaverblad heeft alles keurig geregeld. Heb gelukkig geen verdere schades gehad.
Gemiddelde score: 8,0
Helder gebruik duidelijke polis en prima prijs ten opzichte van de concurrentie.
Gemiddelde score: 8,0
Loopt allemaal vlekkeloos.
Gemiddelde score: 8,0
Klaverblad is gewoon goed. No-nonsense, eerlijk, open en simpel. Daar houd ik van.
Gemiddelde score: 8,0
Kwaliteit-prijsverhouding is goed, duidelijk aan de telefoon over de verzekering.
M. van Kesteren
| Gemiddelde score: 8,0
Een duidelijke en eerlijke verzekeraar.
Gemiddelde score: 7,9
Fijne, laagdrempelige verzekering.
Gemiddelde score: 7,9
Klaverblad komt zijn afspraken na en stuurt duidelijke brieven. Het is gemakkelijk om iemand te bereiken, via de telefoon of per mail.
Gemiddelde score: 7,9
Gekozen voor Klaverblad Verzekeringen omdat zij een goede dekking bieden tegen een redelijke prijs in vergelijking met andere verzekeraars. Ook de communicatie is netjes en duidelijk.
Gemiddelde score: 7,9
Bij schade werd ik vlot en effectief geholpen.
Gemiddelde score: 7,8
Klaverblad geeft duidelijk uitleg en is klantgericht.
Gemiddelde score: 7,8
Het is tot nu toe de enige verzekering welke ik bij Klaverblad heb afgesloten. Met de ervaring welke wij bij het afsluiten en overzetten hebben ervaren, zullen wij zeker overwegen in de toekomst voor andere zaken contact op te nemen met Klaverblad.
Gemiddelde score: 7,8
Klaverblad Verzekeringen is een prima en degelijke verzekeraar die aansluit bij mijn behoeften, verwachtingen en persoonlijke wensen.
HPK
| Gemiddelde score: 7,8
No-nonsens verzekeraar die solide overkomt.
B. Baelemans
| Gemiddelde score: 7,7
Onze adviseur voorziet ons van informatie die op onze situatie is afgestemd, houdt rekening met onze wensen en legt op helder wijze uit wat we van onze Klaverbladverzekering mogen verwachten.
Gemiddelde score: 7,7
Ik heb nog geen ervaring gehad met schadeafhandeling bij Klaverblad, maar hun voordelige premies trokken me wel aan.
K. Riepen
| Gemiddelde score: 7,7
Gewoon tevreden over Klaverblad.
Gemiddelde score: 7,7
Er was snel contact gelegd met Klaverblad en zij regelden rechtstreeks de schade met degene die het kwam herstellen, erg prettig.
Gemiddelde score: 7,6
Ze doen wat je van een verzekeringsmaatschappij mag verwachten.
Gemiddelde score: 7,6
Wij zijn zeer tevreden over deze verzekering.
Bob Weehuizen
| Gemiddelde score: 7,5
Prima afhandeling.
L. Centen
| Gemiddelde score: 7,4
Website is duidelijk, omdat mijn motor te veel vermogen heeft kon deze echter niet via de site verzekerd worden. Ik heb daar begrip voor. Na telefonisch contact is de verzekering alsnog geregeld. Enig nadeel ten opzichte van mijn vorige verzekeraar (Achmea) is de erg lange doorlooptijd.
Gemiddelde score: 7,4
Over het algemeen tevreden, maar weinig contact met verzekeraar dus voornamelijk 7 omdat het lastig te beoordelen is.
Gemiddelde score: 7,3
Ben tevreden over Klaverblad! Geen rare dingen en duidelijk.
Gemiddelde score: 7,3
Dienstverlening en informatieverstrekking is tot nu toe volledig geweest. Verder weinig contact gehad met de verzekeraar. Geen schadegevallen of andere aanleiding gehad om met Klaverblad in gesprek te moeten.
Gemiddelde score: 7,3
Ik heb een prima contact met mijn tussenpersoon in het algemeen. Met Klaverblad nog geen schades of kwesties gehad.
J.Jansen
| Gemiddelde score: 7,3
Ik ben slachtoffer van cybercrime geworden en heb informatie gevraagd of zij mij bij konden staan als ik voor het gerecht moest komen. Ik moest aangifte doen bij de politie en als het zover zou komen dat ik voor het gerecht moest komen, zouden ze... Lees verder » mij bijstaan en ze hebben ook aan mij gemeld wat dan de kosten zijn.
Gemiddelde score: 7,3
Ben tevreden. Betaal weinig waardoor je een eigen risico hebt. Moest alleen zelf naar de stand van mijn schadeclaim vragen.
Gemiddelde score: 7,2
Gewoon een goede verzekering.
PW de Vries
| Gemiddelde score: 7,2
Gezond wantrouwen ten opzichte van verzekeraars blijft nuttig.
Gemiddelde score: 7,2
Klaverblad was heel vlot. Echter door een administratieve fout heeft de dekking van de feitelijke verzekering ruim een week op zich laten wachten.
Gemiddelde score: 7,2
Ik heb weinig vertrouwen in verzekeraars in het algemeen, maar ik heb het idee dat ik bij Klaverblad beter af ben dan bij een ander.
Gemiddelde score: 7,0
Ik heb nog geen gebruik hoeven maken van deze verzekering, dus kan er geen zinnig woord over zeggen.
Gemiddelde score: 7,0
Klaverblad is een betrouwbare verzekering die zijn afspraken wel nakomt. Tarieven zijn echter wel aan de hoge kant.
Gemiddelde score: 7,0
Weinig gevoel bij Klaverblad.
Gemiddelde score: 7,0
De schade was niet gedekt, daar heb ik begrip voor. Ik kreeg echter meteen een waarschuwing dat ik relatief veel claims indiende. Dit was echter pas mijn tweede claim, en de bedragen zijn belachelijk laag.
Gemiddelde score: 7,0
De tussenpersoon kwam hiermee en die heeft het eigenlijk altijd goed.
Gemiddelde score: 7,0
We hebben de verzekering bij Klaverblad ongeveer drie maanden nu. Te kort om echt een goede mening over te hebben nog.
C van Tuil
| Gemiddelde score: 7,0
Ik vind verzekeringen een vervelende noodzaak. Enerzijds is het prettig om dit uit handen te geven aan een tussenpersoon, anderzijds vind ik het wel moeilijk die tussenpersoon te beoordelen op deskundigheid en eerlijkheid. Beoordelen van die persoon... Lees verder » is lastig, mede omdat ik gelukkig nog nooit de verzekering nodig heb gehad. Klaverblad is mijn keuze geworden, vooral door de reclames op televisie. Mocht het ooit nodig zijn, dan hoop ik dat die reclames waar zijn.
Gemiddelde score: 6,9
Eind 2017 alle verzekeringen overgesloten omdat er behoefte was aan een ouderwetse verzekeringsadviseur.
Gemiddelde score: 6,8
Ik ben verzekerd bij Klaverblad, maar heb ze tot op heden niet nodig gehad. Kan dan ook geen goed oordeel geven. Ik heb ze gekozen omdat ze het gunstigste tarief hanteerden voor mijn scootmobiel.
h vd Grift
| Gemiddelde score: 6,6
We hebben er een schadeverzekering. Prijs zijn we op afgegaan. Redelijk duidelijk alles. We hebben ze nog niet nodig gehad voor een schademelding.
L. van Westenbrugge
| Gemiddelde score: 6,5
Tot nu toe twee keer getracht aanspraak te doen op mijn verzekering. De eerste keer voor het scherm van mijn mobiele toestel. 150 euro eigen risico vind ik toch wat veel, dus erbij gelaten. Tweede keer omtrent een huisdier. Bleek niet binnen de... Lees verder » polis te vallen. Dus nog geen positief resultaat.
M. van de Haar
| Gemiddelde score: 6,4
Het melden van de schade verliep soepel. De afronding van de schade was in eerste aanleg minder waarbij naar artikel x, lid y, sub z werd verwezen om toch onder de uitbetaling van schade uit te komen. Zo leek het erg veel op onnodig verzekeren, want... Lees verder » er is altijd wel een subje om niet te hoeven uitbetalen. Na veel doorduwen werd er meegedacht. Realistisch nagedacht en uiteindelijk tot uitbetaling overgegaan waarvoor zo'n verzekering ook is bedoeld en afgesloten.
Gemiddelde score: 6,1
De schade melden, gaat makkelijk en duidelijk. Helaas hadden we binnen drie jaar drie kleine schades met kleine bedragen. Toen we de derde schade meldden, kregen we vlak daarna een mail dat we bovengemiddelde schades opgaven en als dat niet... Lees verder » verandert we uit de polis gezet zouden worden. We zijn daar flink boos over aangezien het kleine bedragen waren. We voelden ons niet serieus genomen toen we daarover belden.
J. Stork
| Gemiddelde score: 6,0
Geen noodzaak tot contact geweest.
Gemiddelde score: 5,8
Ik ben hartstikke ontevreden over de afhandeling van mijn schade. Ik kreeg een advies dat niet aansloot bij de informatie die ik zelf had verstrekt. Zelfs zonder juridische achtergrond wist ik al snel dat het advies onjuist was. Het contact met... Lees verder » Klaverblad is prettig en vriendelijk. Wel jammer dat je alleen kunt bellen/mailen en niet kan chatten via de site of via WhatsApp.
Gemiddelde score: 5,6
De contactman prima, verzekeringen en banken geen goed woord voor.
Gemiddelde score: 5,0
Schade werd omheen gezeild door middel van nieuwe voorwaarden. Deze waren nog niet aangepast op het polisblad en ook niet op de website. Dus na veel gedoe toch mijn schade vergoed gekregen, maar wanneer ik niet vol had gehouden, had ik aan het... Lees verder » kortste eind getrokken en alleen de dagwaarde vergoed gekregen en niet zoals op het polisblad stond bij een schade onder de 200 euro volledige vergoeding. Slechte zaak die veel stress heeft veroorzaakt.
M. Horsch
| Gemiddelde score: 4,0
Jammer dat de schade niet gedekt is. Ze schuiven de schuld af op de aannemer en die wijst weer naar de opstalverzekering. Eind van het liedje moeten we alle schade zelf betalen.