Klaverblad Verzekeringen biedt al sinds 1850 gewoon goede verzekeringen. Particulieren, zzp’ers en mkb-ondernemers kunnen bij Klaverblad terecht voor een groot aantal schade- en levensverzekeringen. Stuk voor stuk degelijke producten waar de klant écht iets aan heeft en die niet onnodig ingewikkeld zijn. Bij het ontwikkelen van de verzekeringen staat het belang van de klant voorop.

Naast gewoon goede verzekeringen wil Klaverblad ongewoon goede service bieden. Een goede bereikbaarheid en persoonlijk contact vormen daarvoor de basis. Bij Klaverblad geen keuzemenu’s, maar direct een deskundige medewerker aan de lijn.

Als coöperatie draagt Klaverblad graag bij aan een prettige samenleving, bijvoorbeeld door sponsoring van lokale verenigingen, aandacht voor een beter milieu en door verantwoord te beleggen.

https://www.klaverblad.nl
2019
  • 2019
  • 2018
  • 2017
  • 2016
7,6 Gemiddeld rapportcijfer
7,5 Algemene tevredenheid
7,7 Klantgerichtheid
7,7 Deskundigheid
7,7 Duidelijkheid
7,4 Vertrouwen
8,0 Contact met verzekeraar

Reactie van de verzekeraar

‘Gewoon goede producten en een ongewoon goede service’, daar werken we elke dag aan. We zijn daarom heel blij met en trots op onze mooie scores. Onze klanten zijn vooral tevreden over de nette en persoonlijke service, duidelijke uitleg, over onze no-nonsensementaliteit en producten. ‘Klaverblad doet wat er gezegd wordt’ was bijvoorbeeld het oordeel van een klant. Dat horen we graag, want dat is precies de bedoeling. We blijven natuurlijk werken aan nog mooiere scores volgend jaar!

Hoog-Laag
  • Hoog-Laag
  • Laag-Hoog

Klantreacties

M.W. Klijn
| Gemiddelde score: 9,6
Klaverblad is in mijn beleving en ervaring een no-nonsense verzekeraar. Betrouwbaar, het is duidelijk waar je voor betaalt en wat je daarvoor krijgt. Gewoon verzekeren zonder allerlei liflafjes en apps en dingen die je eigenlijk niet wilt of niet... Lees verder » nodig hebt. Geen opdringerige aanbiedingen et cetera teneinde je iets te verkopen waar je niet op zit te wachten.
Frans Verzijl
| Gemiddelde score: 9,2
Schade prima geregeld.
A. Ruitinga-Ververda
| Gemiddelde score: 9,1
Klaverblad is een goede verzekering tegen een redelijke prijs. Contact kan op alle mogelijke manieren, en ze zorgen altijd voor de juiste oplossing.
A. Plak
| Gemiddelde score: 9,1
Goede en duidelijke verzekeraar. Snel, efficiënt, betaalbaar en zeer klantgericht.
Gemiddelde score: 9,0
Ik word goed geholpen, efficiënt, vriendelijk en duidelijk. De post die ik krijg, is duidelijk en overzichtelijk en komt niet te vaak, alleen als het nodig is.
Gemiddelde score: 9,0
Klaverblad heeft duidelijke verzekeringen. Betaalbaar en in geval van schade geen onnodig uitstel om tot uitkering te komen.
P. Kanters
| Gemiddelde score: 8,9
Wij gingen laatst een nieuwe auto kopen en was vergeten om de tijdelijke WA-verzekering te regelen. Heb dit op vrijdagavond 19.00 uur nog kunnen regelen op het laatste moment, we gingen hem zaterdagmiddag ophalen. Dit heb ik rechtstreeks met... Lees verder » Klaverblad kunnen regelen die avond, zonder tussenpersoon. Niet veel verzekeraars zijn dan nog bereikbaar op die tijd. Heel fijn!
H.Horsch
| Gemiddelde score: 8,8
Goede service, goede aftersale.
GJ v Dalum
| Gemiddelde score: 8,8
Het contact verliep makkelijk en prettig bij het afsluiten van mijn verzekeringen. Ook het wijzigen van mijn autoverzekering verliep moeiteloos.
W. Nijhuis
| Gemiddelde score: 8,8
Een redelijke en goede verzekering, maar passen ook op hun zelf en dat moet ook, anders gaan ze compleet onderuit door misbruik van de klant.
Meer lezen »
B. Zwart
| Gemiddelde score: 8,7
Zeer tevreden over verzekeraar en tussenpersoon. Wordt eenvoudig en begrijpelijk gemaakt en gehouden.
Gemiddelde score: 8,7
Mijn stormschademelding is meteen doorgegeven. Op basis van de telefonische offerte is er snel uitgekeerd zodat ik het herstelbedrijf meteen kon betalen.
Gemiddelde score: 8,6
Goede verzekering, in twee jaar nog geen problemen gehad en je wordt netjes op de hoogte gehouden.
Alexandra Crusio
| Gemiddelde score: 8,5
Al jarenlang een tevreden klant van Klaverblad, met name de rechtsbijstand.
em de groot
| Gemiddelde score: 8,4
Klaverblad doet wat er gezegd wordt, dus weinig of geen poespas.
Gemiddelde score: 8,4
Gewoon een goede verzekering.
Gemiddelde score: 8,3
Goede ervaringen met Klaverblad.
Gemiddelde score: 8,3
Via tussenpersoon waar al onze verzekeringen zijn ondergebracht is contact en wordt alles geregeld.
M.budo
| Gemiddelde score: 8,3
Ik ben zeer tevreden en ik word ook snel geholpen.
Gemiddelde score: 8,2
Snelle reactie, goed en duidelijk.
D. den Dekker
| Gemiddelde score: 8,0
In de reclamespotjes komen ze betrouwbaar over. Daarom heb ik een offerte aangevraagd. De afhandeling daarvan, ik heb een verzekering afgesloten, ging ook heel professioneel.
Toon Maxwell Tilburg
| Gemiddelde score: 8,0
Prima verzekering met goede afspraken. Mijn schade (brandplek in bankstel) wordt binnenkort hersteld door bemiddeling van Klaverblad.
Gemiddelde score: 7,8
Klaverblad is een goede verzekeringsmaatschappij en biedt verzekeringen die redelijk zijn geprijsd.
Gemiddelde score: 7,7
Ben tevreden, iets duurder misschien, maar vind de service belangrijk.
Bloem
| Gemiddelde score: 7,7
Wij zijn zeer tevreden over Klaverblad. Als je schade meldt dan zoeken ze het netjes voor je uit.
Gemiddelde score: 7,5
Ik vond het een prettig contact en werd goed geholpen door een vriendelijke dame.
J munster
| Gemiddelde score: 7,5
Ik heb niet bewust voor Klaverblad gekozen. Mijn tussenpersoon vond deze wel geschikt voor mij.
C.van Nieuwenhuizen
| Gemiddelde score: 7,5
Ik heb pas nog rechtstreeks met Klaverblad Verzekeringen gebeld en vond het heel goed dat ik gelijk iemand aan de lijn kreeg, dat gebeurt bijna nergens meer.
P. van der Velden
| Gemiddelde score: 7,4
Altijd staan ze je vriendelijk te woord. Mensen die het goed kunnen uitleggen. Alleen op papier mag het wel wat makkelijker zijn.
B.M, Pels
| Gemiddelde score: 7,4
Natuurlijk is het belangrijk dat er eerlijk gecommuniceerd wordt, maar voor mij, ik ben jurist, hoeven de toelichtingen niet mega toegankelijk te worden. Ik weet immers zelf dat een erg toegankelijke uitleg als nadeel heeft dat de grensgevallen... Lees verder » onduidelijk worden. Toch, toen ik mij twee jaar geleden afvroeg of ook mijn WA in het pakket zat (de factuur was niet geheel duidelijk) was een eenvoudig ja het antwoord dat ik wilde horen, en dat kreeg ik ook. Mijn pakket (WA, brand, inboedel) is nu 15 jaar verzekerd, maar gelukkig heb ik nog nooit contact op hoeven te nemen voor een schade.
Gemiddelde score: 7,4
Het is een no-nonsense verzekeraar. Klantgericht en je wordt telefonisch te woord gestaan door deskundige medewerkers die zelf beslissingen mogen nemen. Dat is erg fijn.
R.M. van Asselt
| Gemiddelde score: 7,3
Sinds zes jaar bij Klaverblad verzekerd. Eenmaal contact gehad drie jaar geleden over ziektekostenverzekering. Dus nog nauwelijks ervaring opgedaan met Klaverblad.
Gemiddelde score: 7,2
We hebben alleen een rechtsbijstandverzekering bij Klaverblad, dus weinig contact.
T. Heerschap
| Gemiddelde score: 7,2
Mijn adviseur vond deze verzekering beter bij mij passen, dus ben ik ermee akkoord gegaan en tot nu toe tot mijn volle tevredenheid.
Gemiddelde score: 7,2
Verzekeringen zijn er volgens mij vooral op uit om zo veel mogelijk te verdienen en zo min mogelijk uit te keren. Op zich begrijpelijk. Als u uw polissen eerlijk wilt verkopen, is het belangrijk voor de klant om te weten waar hij niet voor is... Lees verder » verzekerd. De uitsluitingsgronden staan vaak als laatste vermeld. Begin daarmee, dan is de klant nog alert met lezen.
Gemiddelde score: 7,1
Jaren geleden kozen wij voor Klaverblad omdat we de tussenpersoon kenden als degelijk en betrouwbaar. Maar bij het afhandelen van een vrij geringe schade (150 euro) moesten we bellen met de maatschappij. Uiteindelijk is het goed gekomen, maar dat... Lees verder » heeft wel meer dan een half jaar geduurd. Het ging om iets heel simpels: ik had de mobiel van een kennis in mijn jaszak mee laten draaien in de wasmachine.
Gemiddelde score: 7,0
Ik heb momenteel een inboedel- en wettelijke aansprakelijkheidsverzekering maar heb die nog nooit aan hoeven spreken. Vroeger had ik ook een autoverzekering. Die heb ik één keer nodig gehad en dat ging prima zonder problemen. Verder nooit contact gehad.
C killaars
| Gemiddelde score: 7,0
Prima, wanneer je ze nodig hebt, zijn ze er. Zou allemaal wel wat sneller mogen.
T. Broos
| Gemiddelde score: 7,0
Klaverblad is een betaalbare verzekeringsmaatschappij. Ze zijn alleen niet supertransparant of klantvriendelijk.
Gemiddelde score: 7,0
Helder, duidelijk en goede afhandeling van zaken.
Gemiddelde score: 6,9
Ik kan Klaverblad eigenlijk alleen beoordelen op z'n premie en communicatie. Dat is allemaal prima in orde. Voor de rest heb ik in al die jaren nog nooit iets hoeven melden bij Klaverblad, dus daarover kan ik niets zeggen.
Gemiddelde score: 6,8
We hebben een keer contact gehad met Klaverblad naar tevredenheid.
D. Berkhout
| Gemiddelde score: 6,7
Klaverblad is een verzekering die goed te bereiken is, klantvriendelijk. Door drukte wel wat traag. Maar ze beantwoorden alle vragen goed. Ik ben tot nu toe altijd nog goed geholpen.
Gemiddelde score: 6,7
In de polis van de opstalverzekering wordt verwezen naar "de aanvullende voorwaarden aanpassing voortaxatie", echter deze zijn niet beschikbaar op de website. Bij vragen hierover wordt geen duidelijk antwoord gegeven, pas wanneer gedreigd wordt met... Lees verder » AFM werd eerlijk verteld dat dit document niet (meer) bestaat.
Gemiddelde score: 6,0
Wat ons nogal tegenviel was dat nadat wij 1 kilometer verder zijn verhuisd we bijna een verdubbeling van de autopremie kregen. Er wordt alleen naar de postcode gekeken. Verder valt daar niet over te discussiëren.
Gemiddelde score: 5,9
Ik kan geen review geven want ik heb geen contact gehad met Klaverblad sinds ik daar verzekerd ben.
Gemiddelde score: 5,8
Klaverblad als verzekeraar is oké, wel zijn wij verkeerd voorgelicht door het assurantiekantoor over een verzekering die wij hadden afgesloten.
Gemiddelde score: 5,8
Het is geen oordeel op Klaverblad Verzekeringen specifiek, maar de verzekermaatschappijen in het algemeen. Ik heb nog nooit contact gezocht met of een claim ingediend bij Klaverblad, maar ik hou ook wel mijn hart vast voor de dag dat dit wel zou... Lees verder » gebeuren. Over het algemeen zijn er altijd wel voorwaarden waarom je niet wordt gedekt of er moet eerst een (te) hoog eigen risico betaald worden.
C. Asselman
| Gemiddelde score: 5,5
Klaverblad is redelijk in zijn afhandeling met schades, maar scoort bij mij geen hoge punten voor de afdeling rechtsbijstand. Kiezen heel vaak de makkelijkste weg.
Gemiddelde score: 5,5
De teksten zijn voor mij als leek nog te vaak moeilijk te doorgronden waardoor ik eigenlijk geen moeite doe om de gehele "bijsluiter" door te nemen.