Loyalis is specialist in inkomensbescherming en pensioenaanvullingen. Onverwachte gebeurtenissen kunnen financiële gevolgen veroorzaken en effect hebben op uw leven. Wij helpen u daar tegen te beschermen.

Onze producten
Natuurlijk bieden wij inkomensverzekeringen zoals een arbeidsongeschiktheids- en nabestaandenverzekering en aanvullend pensioen.

Onze diensten
Maar we zijn meer dan een verzekeraar. We hebben ook diensten op het gebied van preventie, vitaliteit, verzuim en re-integratie. Zo stellen we trainingen en workshops beschikbaar en versterken we uw positie op de arbeidsmarkt door bij- of omscholing. Ook kunnen we u helpen vitaal te blijven. Zo proberen we samen te voorkomen dat u ziek wordt.

2018
  • 2018
  • 2017
  • 2016
6,9 Gemiddeld rapportcijfer
7,0 Algemene tevredenheid
6,9 Klantgerichtheid
7,0 Deskundigheid
6,9 Duidelijkheid
6,9 Vertrouwen
Contact met verzekeraar
Dit cijfer ontbreekt omdat in het panel het aantal klanten dat recentelijk contact heeft gehad met de verzekeraar te laag is
Hoog-Laag
  • Hoog-Laag
  • Laag-Hoog

Klantreacties

P.Giesen
| Gemiddelde score: 9,9
Duidelijk, betrouwbaar en goed bereikbaar.
Gemiddelde score: 9,8
Met Loyalis nooit problemen gehad. Betalingen verlopen zoals afgesproken.
P.killaars
| Gemiddelde score: 9,4
Duidelijke informatie door de functionele afscheiding van het ABP. Loyalis heeft het gat goed opgevangen.
J. Damsteegt
| Gemiddelde score: 8,9
Als ambtenaar is de verzekering geïnitieerd via de werkgever en uitgebreid door mijzelf.
Gemiddelde score: 8,9
Ik heb weinig contact met de verzekeraar maar het contact dat ik heb gehad, was goed verlopen met een vriendelijke medewerker.
Gemiddelde score: 8,8
Uit de informatie die Loyalis mij stuurt over het product dat ik afneem, krijg ik het gevoel dat men netjes en goed omgaat met het ingelegde geld. Ook geeft dit mij dit het gevoel dat er proactief met mij wordt meegedacht.
G v H
| Gemiddelde score: 8,6
Website is duidelijk. Informatie is goed te vinden.
A. Middendorp
| Gemiddelde score: 8,3
Loyalis geeft een duidelijk beeld over de verzekering. Ik ben zeer tevreden.
Gemiddelde score: 8,3
Mijn ervaringen met Loyalis zijn positief. Hebben alles duidelijk en overzichtelijk uitgelegd. Telefonische afspraken via mail bevestigd.
Sjoerd
| Gemiddelde score: 8,2
Ik heb vertrouwen in Loyalis door de service, redelijk te begrijpen teksten en uitleg. Iets wat ik bij anderen minder of niet zie gebeuren. Ik heb meer vertrouwen in Loyalis dan in de "grote" namen.
Meer lezen »
Gemiddelde score: 8,2
Prima verzekering en over het algemeen niet moeilijk.
Gemiddelde score: 8,0
Heb deze verzekering via spaarloonregeling ooit genomen. Wordt helder en duidelijk geadviseerd over het product, wat inmiddels al jaren op vakantiepremie staat, dus zal niet een heel groot bedrag gaan worden bij uitkering, maar krijg passend advies.... Lees verder » In ieder geval tot op dit moment tevreden over de verzekering die nog niet uitgekeerd is.
R. Kerstiens
| Gemiddelde score: 8,0
Loyalis is een fijne verzekeraar, die je een veilig gevoel geeft voor de toekomst.
Gemiddelde score: 8,0
Heldere verzekeringsvoorwaarden, duidelijke communicatie.
Gemiddelde score: 8,0
Loyalis is een verzekeraar die duidelijk en open communiceert. Die tijd neemt om vragen te beantwoorden en/of uitleg te geven als iets niet duidelijk is. Het personeel is klantvriendelijk ingesteld.
R. Batavier
| Gemiddelde score: 7,9
Alles is duidelijk en ook de nieuwsbrieven zijn ter zake doende.
Gemiddelde score: 7,9
Loyalis levert maatproducten.
Gemiddelde score: 7,9
Communicatie is duidelijk.
A. Abel
| Gemiddelde score: 7,8
Loyalis was een van de eerste maatschappijen die een speciale pensioenverzekering aanbood voor zzp'ers. Dat sprak mij destijds erg aan.
Gemiddelde score: 7,7
Heb niet veel contact met Loyalis gehad, maar de contactmomenten waren positief.
Gemiddelde score: 7,7
De jaarlijks oplopende premie kan/moet eerder in het traject worden aangegeven, dan wel moet inzichtelijk zijn op de site.
G. van Rensch
| Gemiddelde score: 7,7
Als je geen standaardsituatie bent omdat je bijvoorbeeld van werkgever verandert of omdat je een andere einddatum wilt bewerkstelligen, wordt het moeilijker en minder transparant.
Gemiddelde score: 7,7
Ben zeer tevreden over Loyalis.
Gemiddelde score: 7,7
Het is natuurlijk een product dat weinig onderhoud nodig heeft en je hopelijk ook niet nodig hebt. Ik voel me er weinig bij betrokken, maar zie het als een noodzakelijk iets.
Arno
| Gemiddelde score: 7,6
Heldere website. Komt niet over als verzekeraar met winstoogmerk.
J. Dooren
| Gemiddelde score: 7,5
Een goed product gekocht een koopsompolis jaren geleden en nu per maand een mooie uitkering. Bij vragen steeds snelle en heldere uitleg, top!
Gemiddelde score: 7,4
Over het algemeen ben ik tevreden over Loyalis. Ik vind alleen dat ze dermate wollig zijn in hun taalgebruik dat het ook voor mij als universitair communicatiedeskundige heel erg opletten is wat er gedekt is en wat niet en of ik de goede verzekering heb afgesloten.
Gemiddelde score: 7,4
Loyalis komt op mij betrouwbaar over. Soms in mailing is de uitleg soms ingewikkeld. Op website soms even zoeken naar de gewenste info. Verder positief.
Gemiddelde score: 7,4
De contacten waren kort maar helder.
W.Hogenstijn
| Gemiddelde score: 7,3
Via mijn vorige werkgever bij Loyalis terechtgekomen. Altijd keurig en duidelijk van informatie voorzien.
J.A. Vrijdag
| Gemiddelde score: 7,3
Loyalis heeft de acceptatie van nieuwe levensverzekeringen uitbesteed aan de RMG. RMG doet erg moeilijk met ellenlange vragenlijsten naar de aanvrager en de huisarts. Er ontstaat op die manier een forse vertraging in de acceptatie van nieuwe levensverzekeringen.
Gemiddelde score: 7,3
De tekst in de polis is niet altijd helemaal duidelijk, maar na contact met de klantenservice wordt dat verduidelijkt. Ik ben in het algemeen tevreden over de contacten.
Gemiddelde score: 7,2
In het algemeen ben ik tevreden over de manier van communicatie. Veelal wordt gebruikgemaakt van e-mail. Persoonlijk vind ik berichten per post prettiger.
A. Groen
| Gemiddelde score: 7,0
Ik heb weinig tot geen contact nodig gehad. Het contact dat er was/is, meestal schriftelijk, is prima.
Gemiddelde score: 6,9
Naar mijn mening heeft een tussenpersoon altijd een eigen belang, evenals de verzekeraar. Om deze reden ben ik altijd enigszins sceptisch over de aangedragen producten en is de score niet heel hoog (6-7).
Gemiddelde score: 6,7
Een ziektejaar is niet gedekt terwijl dat mijns inziens wel op de polis staat. Dan komen ineens de kleine lettertjes in beeld en blijkt het toch niet gedekt te zijn. Heel vervelend. In de periode erna alles naar tevredenheid, maar dit blijft knagen.
Gemiddelde score: 6,7
Wat betreft "kleine lettertjes" die zijn er, maar je moet ze goed zoeken. Dat vind ik jammer. Bijvoorbeeld: eerste jaar geen uitkering.
Martine
| Gemiddelde score: 6,7
Ik heb via ABP mijn pensioenfonds de verzekering bij Loyalis lopen. Omdat ik (gelukkig nog) geen gebruik van deze verzekering hoef te maken, heb ik om eerlijk te zijn mij er niet zoveel in verdiept.
Gemiddelde score: 6,6
Een betrouwbare verzekeraar. Helaas weinig "jip-en-janneketaal", maar dat geldt voor veel verzekeraars.
Gemiddelde score: 6,6
Levensverzekeringen zijn complex. Het is de kunst om ze zo uit te leggen dat ik weet wat ik koop, zonder onrealistische verwachtingen.
O. Tip
| Gemiddelde score: 6,6
Ook bij Loyalis staat hun eigen "winst" boven die van de klant.
Gemiddelde score: 6,5
Informatie wordt alleen maar gegeven als er iets gevraagd wordt. Verder is er geen contact.
Gemiddelde score: 5,9
In het verleden is uitgegaan van toenmalige omstandigheden op basis waarvan een jarenlange premie is afgesproken (bijvoorbeeld roken). Stop je de volgende dag met roken dan blijft je premie wel gebaseerd daarop.
Gemiddelde score: 5,8
Denkt alleen aan eigen winstoptimalisatie en veel te weinig aan de klant. De verzekerden zijn geen klanten, maar de aandeelhouders zijn de klanten.
Gemiddelde score: 5,0
Op een gegeven moment was ik klant van Loyalis (volgens mij via ABP). Duidelijk is dat geldbeheerders, dus Loyalis zowel als ABP, veel geld richting hun eigen portemonnee laten vloeien. Of anders doet de overheid wel een greep uit hun (lees mijn)... Lees verder » portemonnee! Het is geen collectief systeem meer en anders wordt het wel afgeroomd door de beheerders. Ik ben dus zeer negatief over deze verplichte (ABP) verzekeringen!
F. Weg
| Gemiddelde score: 5,0
Het lijkt mij normaal dat een maatschappij zijn werk gewoon goed doet. Dat moet de standaard zijn. Dit soort vragenlijsten zijn onzin. Wil je iets verbeteren, volg dan de mensen die in conflict zijn met zo'n maatschappij.
Gemiddelde score: 4,9
Loyalis stuurt op zich wel begrijpelijke brieven, maar blijft wel onduidelijk over de in rekening gebrachte kosten.
Gemiddelde score: 4,9
Het is onduidelijk hoe Loyalis beoordeelt of je recht hebt op uitkering van verzekeringen. Bij omzetting van een verzekering zijn fouten gemaakt. Dat is opgelost, maar had veel voeten in de aarde. Informatie op mijn portaal is niet volledig.
Gemiddelde score: 4,6
Kosten voor beheer en administratie zijn veel te hoog.
Gemiddelde score: 4,4
Veel uitsluitingen, moet zelf overal om vragen. Voelt alsof het niet eerlijk is, maar werkgever betaalt mee aan premie, dus heel voordelig.
Gemiddelde score: 2,8
Ik heb deze verzekering afgesloten als aanvulling op mijn ABP Pensioen. Later las ik dat dit een woekerpolis is. Ik heb daarover gebeld maar kreeg weinig te horen van de verzekering. Alleen 'u heeft toch een aanbod gekregen'. Ik weet nergens van.... Lees verder » Wat ze mij voorgespiegeld hebben als mogelijk eindbedrag lijkt in de verste verte niet op wat het uiteindelijke eindbedrag gaat worden. Een verschil snap ik, dit verschil is echt heel erg groot!
L. Verschuren
| Gemiddelde score: 1,7
Verzekeringen zijn over het algemeen te moeilijk te begrijpen, er staat niet wat er uitgekeerd of wat er gedekt is. Bij een hypotheek wordt er een levensverzekering verkocht. Dit is koppelverkoop, verboden bij wet, en toch gebeurt het. Een grote bende dus.