Nationale-Nederlanden is een financieel dienstverlener met ruim 5 miljoen particuliere en zakelijke klanten in Nederland. Dagelijks zetten onze medewerkers zich in om de financiële toekomst van klanten veilig te stellen. Nationale-Nederlanden is al sinds de negentiende eeuw actief op de Nederlandse markt en biedt verzekeringen, pensioenen, beleggingen en bancaire producten. Het is onderdeel van NN Group, een internationale financiële dienstverlener met een beursnotering aan Euronext Amsterdam (NN).

https://www.nn.nl
2018
  • 2018
  • 2017
  • 2016
6,8 Gemiddeld rapportcijfer
6,7 Algemene tevredenheid
6,9 Klantgerichtheid
6,9 Deskundigheid
6,8 Duidelijkheid
6,7 Vertrouwen
6,9 Contact met verzekeraar
Hoog-Laag
  • Hoog-Laag
  • Laag-Hoog

Klantreacties

Gemiddelde score: 9,6
Ik heb al onze verzekeringen bij Nationale-Nederlanden afgesloten. Bij schade of vragen word ik altijd (al zeker negen jaar) fantastisch en snel geholpen. Een verzekeraar die doet wat hij belooft.
E. Wethmar
| Gemiddelde score: 9,2
Mijn verzekeringsadviseur is al vele jaren voor mijn familie en mijzelf actief en wij vinden hen zeer betrouwbaar en aanbevelenswaardig!
H.Algra
| Gemiddelde score: 9,2
Is een goede verzekering.
Gemiddelde score: 9,0
Prima contact gehad en advies gekregen. Er is mijns inziens altijd een frictie tussen belang van de klant en belang van de onderneming. Zolang je dat als klant duidelijk hebt, is dat geen issue.
H.J. van Zadelhoff
| Gemiddelde score: 8,7
Het betreft een verzekering die al lang loopt en in 2021 tot uitbetaling overgaat. De jaarlijkse updates zijn duidelijk en zorgt voor weinig vragen.
C.c.pieters
| Gemiddelde score: 8,6
Zakelijk en duidelijk en snel.
Gemiddelde score: 8,5
Ik heb in de contacten die ik tot nu toe gehad heb, positieve ervaringen. Ze handelen de zaken professioneel af, zijn open en eerlijk en denken mee. Zeer prettig.
J van Lent
| Gemiddelde score: 8,5
Zeer tevreden.
R.J.I. Taytelbaum
| Gemiddelde score: 8,4
Ben over het algemeen tevreden met het contact en de mogelijkheden die voor mij op maat worden geboden.
M alderliesten
| Gemiddelde score: 8,4
Nationale-Nederlanden helpt je met alle aspecten van je aanvraag. Geeft je ook uitleg over de punten waar je op moet letten. Je adviseur helpt je daar ook bij. Dus zeer tevreden.
Meer lezen »
Gemiddelde score: 8,3
Ik vind Nationale-Nederlanden een goede verzekeringsmaatschappij die er voor iedereen is.
Gemiddelde score: 8,2
Die keer dat ik met Nationale-Nederlanden te maken had, heb ik eenmaal een herinneringsmail gestuurd en daarna zijn ze direct tot actie overgegaan. Dit vind ik redelijk netjes.
Gemiddelde score: 8,1
Bij een wijziging van het banknummer voor de verzekering nam ik contact op om deze verzekering te stoppen, maar kreeg toch nog eerst een alternatief aangeboden met een lagere premie en een goede uitkering bij een gebruik van de verzekering.
C.Dolderman
| Gemiddelde score: 8,1
Wij hebben een hypotheek met de daar bijbehorende verzekering via onze tussenpersoon afgesloten. Deze tussenpersoon hebben wij al jaren en zijn zeer tevreden over hem. Over Nationale-Nederlanden hebben wij tot nu toe ook geen klachten.
J. van Donselaar
| Gemiddelde score: 8,1
Na het sluiten van de verzekering geen contact meer gehad, behalve het opvragen van het jaaroverzicht in verband met de belastingaangifte.
D van Haaften
| Gemiddelde score: 8,0
Contact gezocht met Nationale-Nederlanden over verzekeringen die ik bij hun heb om te vragen hoe en wat. Was voor mij als klant onduidelijk. Ze hebben mij goed geholpen en duidelijk uitgelegd hoe mijn verzekering is opgebouwd en wat ik krijg als de... Lees verder » termijn is afgelopen, zodat ik niet voor verrassingen kom te staan.
Gemiddelde score: 8,0
Vlotte uitkering na het overlijden van mijn vrouw.
H.Schipper
| Gemiddelde score: 7,9
Door lange positieve ervaringen van de verzekeraar.
Gemiddelde score: 7,9
De persoonlijke omgeving op de website van Nationale-Nederlanden is prettig en zeer gebruiksvriendelijk.
Conny Koreman
| Gemiddelde score: 7,8
Nationale-Nederlanden voldoet prima als levensverzekeraar. Mijn polis expireert binnenkort en ik zie graag de uitkering en winstdeling tegemoet. Hierover ben ik goed geïnformeerd.
J. Lodder
| Gemiddelde score: 7,8
Nationale-Nederlanden heeft altijd aan mijn verwachtingen voldaan.
Gemiddelde score: 7,7
Ben gewoon tevreden.
Gemiddelde score: 7,7
Tot nu toe zeer tevreden over de gang van zaken betreffende mijn verzekering. Bij vragen worden we direct te woord gestaan en gekeken naar oplossingen bij eventuele problemen. Overstappen naar een andere verzekeringsopzet was duidelijk en naar onze wensen in orde gemaakt.
Gemiddelde score: 7,6
Tevreden.
Gemiddelde score: 7,5
De website zit goed en degelijk in elkaar. En via mijn Nationale-Nederlanden kun je alles inzien wat van jezelf is. Maar doordat allerlei zaken door diverse afdelingen worden behartigd, is het soms moeilijk om te weten wie je kunt bellen. Er staat maar één algemeen nummer op de site.
Gemiddelde score: 7,5
Doordat je via je eigen site inzicht hebt in je verzekeringen is het makkelijk deze bij te houden en eventuele wijzigingen door te geven en berichten te ontvangen.
Gemiddelde score: 7,5
Nationale-Nederlanden is betrouwbaar, klantvriendelijk en vakkundig. Incidenteel wordt een gemaakte afspraak voor het terugbellen niet nagekomen.
Linda
| Gemiddelde score: 7,4
Ik krijg weinig informatie over mijn lopende verzekering, maar wanneer ik bel, word ik keurig te woord gestaan en krijg ik snel antwoord op mijn vraag.
J.M. van de Swaluw
| Gemiddelde score: 7,3
Onze levensverzekering is een langlopende waar we verder weinig naar omkijken, anders dan de jaarlijkse opgave.
R zuiderwijk
| Gemiddelde score: 7,3
Geen idee.
J.e Storm
| Gemiddelde score: 7,3
Een maatschappij die mij tot een paar jaar geleden een heel goed gevoel gaf, maar door verschillende redenen nu niet meer zo is. Zeker door een slecht verlopen schadeclaim.
F. van der Pol
| Gemiddelde score: 7,2
Tot nu toe nog weinig nodig gehad. Oude verzekering overgezet (automatisch) en daarna alleen updates gehad (via brief). Maar dit was tot nu toe goed.
Branten
| Gemiddelde score: 7,1
Het afsluiten van een polis is makkelijk, want dit kan ook via internet zonder tussenkomst adviseur.
Gemiddelde score: 7,0
Eigenlijk niet echt. Een mening kan je hebben enkel als er iets aan de hand is en het komt tot handelen en uitbetalen, dan kan je pas oordelen.
J hentzepeter
| Gemiddelde score: 7,0
Ik ben zeer tevreden.
Gemiddelde score: 7,0
Ik heb geen negatieve ervaringen met Nationale-Nederlanden gehad zover. Daarom een 7 als beoordeling.
Gemiddelde score: 6,9
Zeer deskundig personeel. Alles was niet makkelijk te vinden op de website. Verder stijgen de prijzen elk jaar wel wat.
Gemiddelde score: 6,8
Mijn vraag via de website werd in eerst instantie fout beantwoord, na bellen en toelichten kreeg ik weer hetzelfde (foute) antwoord. Pas na een tweede keer bellen, kreeg ik het juiste antwoord. Het leek erop dat ik een medewerker van een callcenter... Lees verder » aan de lijn had die geen echte kennis van zaken had.
Gemiddelde score: 6,6
Je moet nu eenmaal een verzekering hebben maar wat er daadwerkelijk gebeurt, is vaag. Maar toch wel vertrouwen in Nationale-Nederlanden.
Theo van den Berg
| Gemiddelde score: 6,5
Ik heb geen contact gehad. De andere verzekering die we hadden, is overgenomen door deze verzekering er is enkel maar communicatie geweest via brieven.
G. Schelling
| Gemiddelde score: 6,5
Bij ons betreft het een beleggingsverzekering ten behoeve van een lijfrente. We zijn altijd goed ingelicht over de kosten en het niet behalen van het rendement zoals bij het afsluiten van de verzekering verwacht werd.
Gemiddelde score: 6,4
Op zich goed te woord gestaan en deskundig. Minpunt: na een fusie (RVS) waren onze gegevens moeilijk te vinden door medewerkers.
G. van Zanten.
| Gemiddelde score: 6,3
Jaren geleden afgesloten en het loopt. Geen problemen gehad dus ook geen vragen of contact.
W. Uiting -van Delden
| Gemiddelde score: 6,2
Ben van adviseur veranderd omdat degene bij wie we de polis hebben afgesloten met pensioen ging. Deze adviseur heeft mij goed geholpen om mij info te geven hoe de polis uitgekeerd moet worden nu mijn man overleden is. Daar zijn regels voor die niet... Lees verder » prettig zijn aangezien ik nog geen AOW krijg en er dus veel belasting over betaald moet worden. Ook de compensatieregeling voor de woekerpolis is minimaal, dus er blijft niet veel over van het spaargeld van mijn man waar hij hard voor gewerkt heeft.
M.Blokker
| Gemiddelde score: 6,1
Heb heel weinig contact, maar die ene keer dat ik een vraag had, werd deze naar tevredenheid beantwoord.
Gemiddelde score: 6,1
Ben goed geholpen en alles was snel geregeld.
W. van Heerden
| Gemiddelde score: 6,0
Ik heb slechts een lijfrentepolis bij Nationale-Nederlanden als oudedagsvoorziening omdat ik pas op mijn 31ste naar Nederland ben gekomen. Daardoor heb ik een AOW-achterstand. Ik denk dat mijn polis wel goed is, maar het is zoals altijd maar weer... Lees verder » afwachten wat ik uiteindelijk uitbetaald zal krijgen. Wat ik niet leuk vind, is dat ik niet rechtstreeks bij Nationale-Nederlanden terecht kan maar alleen via een tussenpersoon. En ja, dat kost geld. Ik heb ook een internetspaarrekening bij Nationale-Nederlanden, dus in principe ben ik tevreden.
Gemiddelde score: 6,0
Ik wilde mijn lijfrente afkopen, maar hoorde na een gesprek met een medewerker van Nationale-Nederlanden dat ik meer dan de helft van het gespaarde bedrag moest laten vallen. Bij afkoop moest ik voor mijn lijfrenteverzekering meer dan 20.000 euro laten vallen. Dit is voor mij onbegrijpelijk.
Gemiddelde score: 5,5
Dat je denkt ergens verzekerd voor te zijn en als je ze nodig hebt dat je daar niet voor verzekerd bent.
Gemiddelde score: 5,3
Heb er niet veel verstand van.
Gemiddelde score: 5,2
Het contact verliep moeizaam, en dan spreek ik over tien jaar geleden.
A. de Boo
| Gemiddelde score: 4,8
De door mij afgesloten polis bleek achteraf een "woekerpolis" te zijn. Dat houdt dus in dat Nationale-Nederlanden groot geworden is van mijn geld, en ik een matige uitkering overhoud.
Odafin tutuola
| Gemiddelde score: 4,7
Heb contact gehad in verband met een banknummerwijziging en tevens met deze heer de polis en dergelijke doorgenomen. Daarna weer twee keer contact gehad in verband met een banknummerwijziging want het bedrag van de ongevallenzorgverzekering werd nog... Lees verder » weer van het verkeerde banknummer af gehaald. Ik hoop dat het nu goed komt.
R. Maessen
| Gemiddelde score: 4,6
We hebben ongeveer vijftien tot twintig jaar geleden een levensverzekering afgesloten met de wetenschap dat de aandelen over twintig jaar altijd zouden stijgen (ondanks de beurskrach in 1988 en 1998). Onze waarde van de levensverzekering is niet... Lees verder » meer de waarde van onze inleg. Derhalve zijn we slecht geïnformeerd qua beleggingsfondsen of de kosten van Nationale-Nederlanden zijn veel te hoog gedurende vijftien tot twintig jaar!
L. Houten
| Gemiddelde score: 4,5
Moest meerdere malen contact opnemen, daar ik steeds berichten kreeg met mijn polisnummer en adres echter met een verkeerde naam. Was een naam van een ex-collega.
M. Jonkers
| Gemiddelde score: 4,4
Ondanks de aankondiging dat contact met mij zou worden opgenomen, moest ik via diverse kanalen meerdere pogingen doen om in contact te komen met de tussenpersoon.
Gemiddelde score: 4,3
Heel commercieel en erop gericht om zo veel mogelijk winst te maken. De resultaten vallen tegen en dan wordt er niet gekeken naar wat een klant nodig heeft, maar er wordt alweer geprobeerd om een bepaald product weer te verkopen aan de klant waar de... Lees verder » klant helemaal niet beter van wordt. Zakkenvullers.
Gemiddelde score: 3,9
Mijn gevoel bij alle verzekeraars, dus ook deze bij Nationale-Nederland, is dat zolang zij er beter van worden zij alles zullen doen. Zodra echter moet worden uitgekeerd of anderszins betaald, geven zij niet thuis of pas na veel moeite.
Gemiddelde score: 3,9
Ze passen voorwaarden aan en daarna lichten ze je in. Sommige polissen keren anders uit dan gevraagd.
Gemiddelde score: 3,7
Slecht bereikbaar. Onduidelijk welk telefoonnummer ik moest hebben. Werd doorverbonden en kon opnieuw in de wachtrij aansluiten, vervolgens verbinding verbroken, weer opnieuw gebeld, weer wachten, weer doorverbonden en toen kon ik ineens een... Lees verder » voicemail inspreken. Daarna werd ik teruggebeld door een andere maatschappij en dus niet door Nationale-Nederlanden.
C. Krijnen
| Gemiddelde score: 2,9
Mijn scores zijn laag. Heel laag. Dat heeft te maken met het verleden (afkoop levensverzekeringen, de zogenaamde woekerpolissen). Maar nog meer met de constatering dat Nationale-Nederlanden niets leert van zijn fouten. Dit jaar ging de afkoop van... Lees verder » een levensverzekering weer fout. Ik stel een heel duidelijke vraag en ik krijg een antwoord dat kant noch wal raakt. Het beste wat Nationale-Nederlanden kan overkomen, is nationalisatie. Het bedrijf is doodziek.
P. Joosten
| Gemiddelde score: 2,7
Vermoedelijk heb ook ik een woekerpolis, maar een eerlijk antwoord blijft uit.
J. De Voijs
| Gemiddelde score: 1,3
Ik heb tig jaar geleden een levensverzekering afgesloten en nu kunnen ze hun einddoelbedrag wat ze toen zeiden niet meer waarmaken. Ik moest blij zijn met wat ik wel kreeg. En afkopen kost heel veel.
Gemiddelde score: WN
Mijn uiterst negatieve mening is gebaseerd op het feit dat Nationale-Nederlanden mij een polis toestuurde met de vraag wat ermee moest gebeuren. Die polis was helemaal niet van mij. Een ernstige fout waardoor mijn vertrouwen in Nationale-Nederlanden... Lees verder » ernstig is gedaald. Omdat ik nog een koopsompolis had, heb ik van de gelegenheid gebruikgemaakt om voor die polis een telefonische afspraak te maken. Op de dag van de afspraak en de dagen erna is niet gebeld. Opnieuw een ernstige tekortkoming.