Nationale-Nederlanden is een financieel dienstverlener met ruim 5 miljoen particuliere en zakelijke klanten in Nederland. Dagelijks zetten onze medewerkers zich in om de financiële toekomst van klanten veilig te stellen. Nationale-Nederlanden is al sinds de negentiende eeuw actief op de Nederlandse markt en biedt verzekeringen, pensioenen, beleggingen en bancaire producten. Het is onderdeel van NN Group, een internationale financiële dienstverlener met een beursnotering aan Euronext Amsterdam (NN).

https://www.nn.nl
2019
  • 2019
  • 2018
  • 2017
  • 2016
6,8 Gemiddeld rapportcijfer
6,8 Algemene tevredenheid
6,9 Klantgerichtheid
6,9 Deskundigheid
6,7 Duidelijkheid
6,7 Vertrouwen
7,0 Contact met verzekeraar
Hoog-Laag
  • Hoog-Laag
  • Laag-Hoog

Klantreacties

A. Hoekstra
| Gemiddelde score: 10
Wij zijn zeer tevreden met onze verzekering.
T Cohen
| Gemiddelde score: 9,9
Duidelijk en goede prijs/kwaliteit.
Gemiddelde score: 9,2
De financieel adviseur heeft ons uitstekend geholpen bij alle stappen.
Gemiddelde score: 9,2
Prima geholpen en de verzekering werd zeer snel uitbetaald.
M. Jaspers
| Gemiddelde score: 8,8
Goede adviseur, heeft diverse alternatieven uitgewerkt en voorbereid. Heeft zich verdiept in mijn wensen en mogelijkheden en gebaseerd daarop me geholpen een voor mij goed pakket samen te stellen.
Gemiddelde score: 8,6
Ik ben tevreden over de Nationale-Nederlanden als maatschappij en de tussenpersoon die de zaken voor mij behandelde, was duidelijk en kon goed antwoord geven op mijn vragen. Bij twijfel nam hij contact op met Nationale-Nederlanden, waardoor ik een goed advies kreeg.
Gemiddelde score: 8,6
Goede inmiddels langlopende verzekering. Goede accurate tussenpersoon/adviseur.
Gemiddelde score: 8,3
Wij hebben diverse verzekeringen bij Nationale-Nederlanden zowel schade- als levensverzekering en zijn zeer tevreden over de diverse schadeafhandelingen, uitstekende informatie over het gevoerde beleid inzake die afhandelingen. Ook wat betreft... Lees verder » levensverzekering werden wij prima op de hoogte gebracht van de mogelijkheden.
T. Senger
| Gemiddelde score: 8,3
Mijn beoordeling komt enkel voort over een mail van Nationale-Nederlanden. Deze mail kwam bij ons over als fake/spam. Via telefonisch contact en na contact met de bemiddelaar is dit opgelost.
Gemiddelde score: 8,1
Ik had een vraag naar aanleiding van een bericht per post. Deze vraag werd direct beantwoord.
Meer lezen »
J. Marchand
| Gemiddelde score: 8,0
De aanvraag voor uitkering met betrekking tot twee lijfrentepolissen ging moeizaam via internet. Tevens zijn daar ook nog kosten aan verbonden, terwijl ikzelf juist alle gegevens aanlever. Terwijl een polis vlot werd uitgevoerd, moest ik diverse... Lees verder » malen telefonisch contact opnemen om de tweede polis tot uitkering te laten komen.
E. Reintjens
| Gemiddelde score: 8,0
Aanvragen (lijfrente) uitkering is een zaak die je niet dagelijks doet, was dus erg blij met de deskundige hulp van de adviseur.
E.Hendriks
| Gemiddelde score: 8,0
Bekend en vertrouwd.
Gemiddelde score: 7,8
Is moeilijk te beoordelen omdat we het nog niet specifiek nodig hebben en alleen contact hebben voor de jaarlijkse nota.
Gemiddelde score: 7,6
Ben tevreden met mijn verzekering.
Gemiddelde score: 7,6
Via de spaarloonregeling omgezet in een lijfrentepolis, die nu gedurende vijf jaren maandelijks een aanvulling op het pensioen uitkeert. Ingaande augustus 2018. Alles is volgens afspraak naar tevredenheid geregeld met Nationale-Nederlanden.
Gemiddelde score: 7,5
Neutraal.
Gemiddelde score: 7,5
Sinds een half jaar een verzekering bij Nationale-Nederlanden. De contacten tot nu toe zijn goed. De info na persoonlijk inloggen is duidelijk.
A vd Meulen
| Gemiddelde score: 7,3
Product dat al heel lang loopt, ooit voorgespiegelde winstdeling is nu wel een heel stuk lager geworden.
Gemiddelde score: 7,2
Afgesloten zonder problemen, heldere correspondentie.
Gemiddelde score: 7,2
Ik heb een goed gevoel over Nationale-Nederlanden. Hun website is overzichtelijk, mijn persoonlijke Nationale-Nederlanden pagina is duidelijk, up-to-date en informatief en telefonisch zijn ze goed te bereiken en denken ze mee met mij als klant. Het... Lees verder » is helaas wel voorgekomen dat ze (over relatief kleine dingen) onjuiste informatie hebben verschaft. Daardoor vertrouw ik Nationale-Nederlanden niet volledig, maar behoud ik zeker wel een prettig gevoel bij Nationale-Nederlanden.
Gemiddelde score: 7,1
Nationale-Nederlanden is een "oud" Nederlands bedrijf voor zover mij bekend. Ik heb geen klachten van Nationale-Nederlanden gehoord of wat dan ook negatief. Vandaar mijn vertrouwen in Nationale-Nederlanden, ondanks dat ik weinig contact met ze heb.
Gemiddelde score: 7,1
Had elders verzekeringen, ook woekerpolissen. Een bemiddelend verzekeringsdeskundige heeft het meeste omgezet naar Nationale-Nederlanden wat wel redelijker was voor mijn veiligheid niet nog eens de mist in te gaan als voorheen.
Gemiddelde score: 7,0
Een levensverzekering is niet op mij van toepassing. Ik heb wel een lijfrente-uitkering via mijn banksparen bij Nationale-Nederlanden.
M. Biesmans
| Gemiddelde score: 6,9
Ik heb contact met de verzekeraar moeten hebben in verband met de verzekeringspremie van mijn spaarhypotheek. Nationale-Nederlanden gaf aan dat ze de premie pas kunnen afgeven nadat ik mijn rentekeuze gemaakt heb. Maar mijn rentekeuze heeft gevolgen... Lees verder » voor welke verzekeringspremie ikl krijg (dus vicieuze cirkel). Het was mooi dat de Nationale-Nederlandenmedewerker dan kwam met een staffellijstje (niet officiële aanbieding mondeling) waaruit ik kon opmaken als ik deze rente kies dan moet ik die premie betalen en als ik die andere rente kies dan moet ik die premie betalen. Hierdoor kon ik wel mijn (voor mij) onderbouwde keuze maken. Dit zouden ze standaard moeten kunnen aanbieden, nu heb ik veel eigen initiatief moeten nemen (doorverbinden via diversen telefonistes) om hierachter te komen.
W.Uiting
| Gemiddelde score: 6,9
De keuze voor Nationale-Nederlanden was voor een lijfrente die voor het pensioen was bedoeld. Het bleek een woekerpolis die door de crisis en de verzekeraar bleek uitgekleed. De compensatie was minimaal. Vandaar een 6 voor Nationale-Nederlandn. Mijn... Lees verder » tussenpersoon van toen is inmiddels met pensioen. De nieuwe tussenpersoon heeft heel goed uitgelegd wat de beste tijd en lengte van uitkeren is nu mijn man is overleden en de uitkering niet mag wachten tot na mijn pensioen. Vandaar hogere cijfers voor mijn tussenpersoon.
M. Heikamp
| Gemiddelde score: 6,8
Eenmaal afgesloten loopt het. Tijdens de looptijd kun je via de app goed zien hoeveel je betaalt et cetera. Jaarlijks overzicht wat je hebt opgebouwd, zou prettig zijn als dat direct beschikbaar is. Opbouw uitkering is niet inzichtelijk (hoe ze... Lees verder » precies aan het bedrag komen en of het redelijk is). Geen idee of het meer had kunnen zijn bijvoorbeeld.
Gemiddelde score: 6,7
Nationale-Nederlanden is een prima verzekeraar. Gewoon goed, niets extra's of speciaals.
albert de vries
| Gemiddelde score: 6,7
Heb goed overleg met de verzekeraar gehad, alleen zijn ze niet altijd duidelijk over de doorlopende kosten.
Gemiddelde score: 6,7
Over algemeen wel tevreden.
R.Kiemeneij
| Gemiddelde score: 6,7
Wij hebben slechts één product bij Nationale-Nederlanden afgenomen en dat is via de Regiobank (de tussenpersoon) prima verlopen.
Gemiddelde score: 6,6
Als het op afsluiten aankomt zijn ze allemaal behulpzaam en vriendelijk. Pas als je de verzekering nodig hebt, weet je of je een juiste keuze hebt gemaakt. De reclamespots geven niet de werkelijkheid weer.
van Dijk
| Gemiddelde score: 6,5
Ik heb geen contact met Nationale-Nederlanden gehad omdat dit nog niet nodig is geweest. Dus weet ik ook niet hoe de service/klantgerichtheid is.
Gemiddelde score: 6,5
Info was niet aangekomen op de eigen landingspagina van Nationale-Nederlanden. Moest nota bene nog een keer naar a.s.r.-mailadres van een medewerker gemaild worden. Weinig professioneel.
Gemiddelde score: 6,4
Er is al geruime tijd geen contact geweest met Nationale-Nederlanden. Ik kan ook geen echte beoordeling over de klantgerichtheid van Nationale-Nederlanden geven. Ook over de medewerkers of de verzekeringen heb ik geen mening.
Gemiddelde score: 6,4
Verzekeraars zijn over het algemeen bedrijven die veel geld aan ons verdienen en hebben daar vooral hun informatie op gericht. Een goed advies over wat ik het beste kan doen, kun je beter via een onafhankelijk adviseur proberen te krijgen.
Gemiddelde score: 6,4
Verwerking van mijn vraag door tussenpersoon duurde te lang, waardoor uitkering na oversluiten ook later begint.
Gemiddelde score: 6,4
Door een fusie terechtgekomen bij Nationale-Nederlanden dus kan er niet al te veel over zeggen.
Gemiddelde score: 6,4
Tussenpersoon vrij ver weg. Alleen zakelijke brieven.
Gemiddelde score: 6,3
De financieel adviseur bestaat niet meer sinds Nationale-Nederlanden de RVS heeft overgenomen en dus moet ik me tot iemand anders wenden. Dat is voor mij lastiger.
Gemiddelde score: 6,3
Nationale-Nederlanden is oké genoeg. Sommige dingen worden slordig verwerkt of onduidelijk gecommuniceerd. Dat wordt wel weer rechtgetrokken, echter is het jammer dat het dan moet worden rechtgetrokken. Zorgvuldig werken voorkomt dat. Daarnaast is... Lees verder » het jammer dat de levensverzekering niet zoveel oplevert als hoe ze mij binnen hebben gehaald al die jaren geleden. Waar dat aan ligt? Tja, daar zijn ton argumenten voor als je het aan ze vraagt. Voelt echter niet heel transparant.
gerard m.
| Gemiddelde score: 6,2
Men probeert zo goed mogelijk in te spelen op de vraag, maar het product (lijfrentepolis) leent zich daar niet meteen voor. Ook kan ik niet goed nagaan waar bedrijfsbelang voorgaat op klantbelang.
Gemiddelde score: 6,1
Ik ga altijd via een tussenpersoon. Zij hebben kennis van zaken en je hebt meerdere opties. Wel is het heel belangrijk dat je een vertrouwde tussenpersoon hebt, anders verkopen ze je van alles wat je niet nodig hebt via de voor hun meest interessante kanalen.
Gemiddelde score: 6,0
Door overname van de verzekering zijn we vorig jaar naar Nationale-Nederlanden verhuisd. Ik heb nog geen ervaring verder met Nationale-Nederlanden. In september komt de verzekering vrij, dus dan zien we het vertrouwen van Nationale-Nederlanden.
Gemiddelde score: 5,8
Het is een noodzakelijk goed bij het afsluiten van de hypotheek geweest, dus ik heb een dergelijke verzekering, maar niet bewust zelf gekozen. De reden dat ik wantrouwend ben komt door de verhalen die je hoort (en ook de voorwaarden) over niet uitkeren van de polis.
Gemiddelde score: 5,7
Al heel lang een levensverzekeringspolis lopen bij Nationale-Nederlanden. Gouden bergen beloofd, maar lijkt niet uit te komen. Ook het bedrag dat uitgekeerd zou worden, is heel wat lager dan berekend. Lijkt een beetje op een woekerpolis. Elk jaar... Lees verder » een berichtje over de winstuitkering, maar verder hoor je niets. Zou mooi zijn als je eens contact met cliënten opneemt of een product nog naar wens is. Dit was ook een van de redenen dat wij verder geen producten van Nationale-Nederlanden hebben genomen. Helaas zijn er meer verzekeringsmaatschappijen die alleen voor winstbejag gaan en niet af en toe eens de polissen van de mensen onder de loep nemen.
Gemiddelde score: 5,7
Bij informatie opvragen over versneld aflossen zeer laat en zeer onduidelijke reactie.
Gemiddelde score: 5,7
Vanuit mijn - geringe - ervaringen vind ik dat Nationale-Nederlanden als commercieel bedrijf sterk gericht is op resultaat. Actief adviseren is plan B.
Gemiddelde score: 5,5
De afronding van mijn levensverzekering is goed gegaan. Niettemin heb ik een wantrouwen in verzekeraars.
Gemiddelde score: 5,4
In 1982 een man-vrouwpolis afgesloten. De winstdeling die beloofd is, zal bij lange niet worden gehaald. Beetje jammer.
Y.Kostelijk
| Gemiddelde score: 4,9
Mijn ooit bij RVS afgesloten levensverzekering werd Nationale-Nederlanden en moet nog tot uitkering komen. Betekent tot nu toe dus alleen wijziging firmanaam verzekeraar op de correspondentie voor mij. Betreur het wel dat ik geen enkel financieel... Lees verder » overzicht/info meer ontvang terwijl uitkering twee jaar in de wacht staat tot moment van uitkering.
T. Schuhmacher
| Gemiddelde score: 4,9
Nationale-Nederlanden heeft mij via ING een woekerpolis aangesmeerd, dat zal ik niet vergeven, temeer dat ze procedures daaromtrent traineert. Antwoord op een verzoek bij klantenservice duurt weken of maanden. Er worden kinderlijke fouten gemaakt.... Lees verder » Drukte is al jaren het excuus. Nationale-Nederlanden is er niet voor de klant, Nationale-Nederlanden is er voor Nationale-Nederlanden.
Gemiddelde score: 4,8
Werken deskundige mensen die op een transparante en duidelijke wijze je helpen met het afsluiten van de juiste verzekering.
Gemiddelde score: 4,0
Vrij weinig contact met Nationale-Nederlanden, die lijfrentepolissen heeft overgenomen van Delta Loyd. Info is over geheel genomen summier.
G.J. Ebbers
| Gemiddelde score: 4,0
Ik mis de klantvriendelijkheid en één aanpreekpersoon voor al mijn Nationale-Nederlandenverzekeringen.
T. Wouters
| Gemiddelde score: 3,8
Vind dat zij eerder aan hun eigen portemonnee denken en dan pas aan de klant. Vooral als je een klacht hebt.
g wetzels
| Gemiddelde score: 1,2
Zij belazeren bewust de boel.
J.I. van der Laan
| Gemiddelde score: 1,0
Ik ben uitermate teleurgesteld in Nationale-Nederlanden over hoe ze met mijn klacht zijn omgegaan en hoe ze mij uiteindelijk (totaal niet) hebben geholpen. Voel me eigenlijk bestolen en bedrogen. Maar omdat je zelf niets kunt doen, trek je... Lees verder » uiteindelijk aan het kortste eind. Als ik deze verzekering over zou kunnen doen, zou ik nooit meer voor Nationale-Nederlanden kiezen.