Nationale-Nederlanden is een financieel dienstverlener met ruim 5 miljoen particuliere en zakelijke klanten in Nederland. Dagelijks zetten onze medewerkers zich in om de financiële toekomst van klanten veilig te stellen. Nationale-Nederlanden is al sinds de negentiende eeuw actief op de Nederlandse markt en biedt verzekeringen, pensioenen, beleggingen en bancaire producten. Het is onderdeel van NN Group, een internationale financiële dienstverlener met een beursnotering aan Euronext Amsterdam (NN).

https://www.nn.nl
2018
  • 2018
  • 2017
  • 2016
7,4 Gemiddeld rapportcijfer
7,5 Algemene tevredenheid
7,4 Klantgerichtheid
7,4 Deskundigheid
7,2 Duidelijkheid
7,4 Vertrouwen
7,6 Contact met verzekeraar
Hoog-Laag
  • Hoog-Laag
  • Laag-Hoog

Klantreacties

JJ Arends
| Gemiddelde score: 10
Topverzekeraar.
m doekhie
| Gemiddelde score: 9,9
Ik zit al 24 jaar bij de Nationale-Nederlanden (voorheen RVS). Ik ben zeer tevreden, goedkoop en een goede dekking voor de inboedel en WA-verzekering.
A. Linschoten
| Gemiddelde score: 9,8
Je wordt als klant bij Nationale-Nederlanden snel en vriendelijk geholpen. Ze zijn ook zeer begripvol en behandelen je niet als een nummer.
w van Horck
| Gemiddelde score: 9,6
Heb nooit problemen met Nationale-Nederlanden, heb ze het afgelopen halfjaar niet nodig gehad, maar wel iets langer geleden en toen is mijn schade heel netjes en snel afgehandeld.
R. Verwijs
| Gemiddelde score: 9,6
Mijn ervaringen afgelopen zes maanden betreft 1) het afsluiten van een nieuwe reis- en annuleringsverzekering, welke vlot na verkrijgen van de juiste informatie om een beslissing te kunnen nemen, is afgesloten. 2) Melden van een schade in een... Lees verder » vakantiehuisje in de Ardennen welke door mij veroorzaakt was, en welke zonder problemen na kort contact door mijn WA-verzekering vergoed is. Geen lastige vragen, de rekening van het reparatiebedrijf van de huiseigenaar was voldoende. Snelle korte lijnen dus met snel resultaat. Zo kan het dus ook.
Gemiddelde score: 9,1
Schade werd snel vergoed, ze deden er niet moeilijk over.
M. Peeters
| Gemiddelde score: 9,1
Met een telefoontje was alles afgehandeld en bleek ik zelfs nog op meer vergoeding recht te hebben. Dit bracht de medewerker zelf ter sprake. De dag daarna ontving ik nog een fruitpakket om beterschap te wensen.
E.van Daele
| Gemiddelde score: 9,0
Ik ben zeer tevreden over de tussenpersoon, contact is snel en duidelijk. Over de maatschappij ook zeer tevreden. Stipte behandeling en een schadegeval enkele jaren geleden zeer snel en correct afgewikkeld.
Gemiddelde score: 9,0
Veel vertrouwen in grote maatschappij, soms wat bureaucratisch, maar wel goed.
Gemiddelde score: 9,0
Ben zeer tevreden over Nationale-Nederlanden. Duidelijk, vriendelijk, meedenkend, oplossingsgericht richting de klant, niet star in toepassen van de voorwaarden.
Meer lezen »
Gemiddelde score: 9,0
Betrouwbare verzekeraar zonder al te veel kleine lettertjes.
I.vd.Velden
| Gemiddelde score: 8,9
Als ik bij het assurantiekantoor een schade indien dan gaat dat gewoon heel erg goed. Nooit moeilijk of zo. Men denkt daar ook met je mee.
Gemiddelde score: 8,7
Nationale-Nederlanden is eerlijk. Nee is nee en ja is ja. Heb je recht, dan krijg je je recht. Niet klakkeloos en dat waardeer ik in deze tijden ontzettend hoog!
MA van der Weiden
| Gemiddelde score: 8,7
Mijn score is voornamelijk gebaseerd op mijn tussenpersoon. Alle lof voor hem. Over Nationale-Nederlanden ben ik, voor zover toepasselijk, zeer tevreden. Nette en vlotte administratie en afhandeling.
Gemiddelde score: 8,6
Nationale-Nederlanden is voor mij een prettige verzekeraar. Heeft zonder pardon mijn schades vergoed. Zij informeren mij goed over wijzigingen die optreden. Ik raad deze zeker aan.
Gemiddelde score: 8,6
Ik heb het gevoel dat mijn vragen serieus opgepakt worden.
N de Weerd
| Gemiddelde score: 8,5
Schade is snel en perfect geregeld.
Gemiddelde score: 8,5
Een 'vertrouwde' verzekeraar.
Gemiddelde score: 8,4
Ik had nooit de verzekering nodig gehad, maar heb nu eenmaal schade gehad en dat werd vriendelijk en goed opgelost. Telefonisch onmiddellijk goed geholpen en duidelijk. Geen vervelende vragen en kreeg alle hulp.
Gemiddelde score: 8,4
Ze handelen de zaken accuraat af, maar zijn wel zeer aan de prijs.
Gemiddelde score: 8,4
Het is een fijne verzekering. Altijd behulpzaam en goed in hun werk.
A. van Harten
| Gemiddelde score: 8,4
Geen recente ervaring op gebied van verzekering, wel met vragen over eventueel verhogen van hypotheek. Adviseur kwam thuis en had adequaat advies. In eerste instantie advies opgevolgd voor rentetermijn verlengen. Via mail uitgewerkte berekening voor... Lees verder » twee opties voor hypotheekaanpassing. Deze opties nog in beraad.
Gemiddelde score: 8,2
-
Gemiddelde score: 8,2
Contact gemakkelijk gelegd. Goede, snelle, duidelijke service.
Gemiddelde score: 8,1
Nationale-Nederlanden heeft op een duidelijke en correcte manier mijn schademelding afgehandeld.
A.Vermeulen
| Gemiddelde score: 8,1
Nationale-Nederlanden is een goed geregelde organisatie waar ik tevreden over ben.
Ton Smits
| Gemiddelde score: 8,0
Ik heb al onze schade- en rechtsbijstandsverzekeringen lopen bij Nationale-Nederlanden. Gelukkig heb ik zelden of nooit een beroep op de verzekering hoeven doen. De beantwoording van de vragen is dan ook gevoelsmatig en met weinig praktische ervaring.
H. Wolbert
| Gemiddelde score: 8,0
Ik ben al vele jaren verzekerd bij Nationale-Nederlanden. Bij schade werd het schadebedrag vlot uitgekeerd. Voorlichting en klantvriendelijkheid is prima.
Gemiddelde score: 8,0
Goed geholpen.
Andr‚ Pronk
| Gemiddelde score: 8,0
Ik voel mij serieus genomen als klant van Nationale-Nederlanden en heb het gevoel dat er naar mij wordt geluisterd en wordt meegedacht.
Gemiddelde score: 8,0
Goede ervaring. Schademelding ging vlot.
G.N.Molenaar
| Gemiddelde score: 8,0
Als het niet naar genoegen is, zou ik bij een andere verzekering gaan.
J v.d. Maas
| Gemiddelde score: 8,0
Vier jaar geleden hebben we een inbraak gehad en die is naar alle tevredenheid afgehandeld. Verder hebben we nog nooit schade geclaimd.
Gemiddelde score: 8,0
Al jaren bij Nationale-Nederlanden verzekerd en nog steeds tevreden. Wat goed is, moet je koesteren.
Gemiddelde score: 8,0
De schade werd keurig betaald, ook al duurde het een aantal maanden eer ik het heb laten herstellen.
Gemiddelde score: 8,0
Wij zijn zeer tevreden omdat als wij wat hebben aan schade, het altijd correct behandeld wordt en zeer snel.
M. Jaspers
| Gemiddelde score: 7,9
Deze verzekeraar is deskundig, heeft duidelijke voorwaarden. Op vragen krijg je binnen twee werkdagen een reactie. Wat wel een verbeterpunt zou zijn, is de betere samenwerking binnen de divisies om gegevens te koppelen.
Gemiddelde score: 7,8
Prima verzekeraar, de ene medewerker is wat vriendelijker dan de andere, maar tot op heden alles goed opgelost.
E. Maas
| Gemiddelde score: 7,8
Goede voorlichting en vertrouwen in bedrijf.
P Foederer
| Gemiddelde score: 7,7
Wat ik belangrijk vind, is dat Nationale-Nederlanden eerst naar de mensen/situatie kijkt en daarna pas een oordeel velt over de eventuele schade.
Gemiddelde score: 7,7
Duidelijke communicatie, makkelijk contact te krijgen, wordt netjes uitgezocht en eventueel teruggebeld als dit nodig is.
R. Snels
| Gemiddelde score: 7,7
Hoewel Nationale-Nederlanden niet de goedkoopste verzekering is, heb ik alleen maar goede ervaringen. Twee keer in verband met inbraak en één keer in verband met lekkage. Ik werd serieus genomen, duidelijke afspraken gemaakt, waar... Lees verder » Nationale-Nederlanden zich netjes aan heeft gehouden.
Gemiddelde score: 7,7
De Nationale-Nederlanden is een toegankelijke verzekeringsmaatschappij voor de gewone burger. De teksten zijn goed te begrijpen en overzichtelijk. Telefonisch word je netjes te woord gestaan in begrijpelijke taal.
Dcp de rond
| Gemiddelde score: 7,7
Goede snelle afhandeling van schademeldingen.
Gemiddelde score: 7,7
Ik heb de verzekering slechts eenmaal hoeven te gebruiken. Dat is alweer vele jaren geleden. Maar dat werd toen allemaal goed afgehandeld.
Gemiddelde score: 7,7
Ik heb via klantenservice gevraagd of mijn postzegelverzameling ook gedekt is op mijn inboedelverzekering. Het antwoord hierop was dat dit inderdaad het geval is. Het antwoord van de medewerker was duidelijk en snel gegeven.
Gemiddelde score: 7,6
Ik heb een rechtsbijstandverzekering welke bij melding wordt uitbesteed. Nationale-Nederlanden heeft mij hierin goed geholpen, maar het bedrijf waar het uitbesteed is minder. Ik kan geen autoverzekering afsluiten bij de Nationale-Nederlanden in... Lees verder » verband met mijn leeftijd. Medewerker Nationale-Nederlanden was tijdens dit gesprek zeer vriendelijk.
Gemiddelde score: 7,6
Vooralsnog ben ik zeer tevreden over Nationale-Nederlanden. Vragen worden altijd goed beantwoord, brieven zijn in duidelijke taal geschreven. Ik heb nog geen schade hoeven te melden, zodat ik niet kan beoordelen hoe Nationale-Nederlanden een dergelijke melding daadwerkelijk afhandelt.
Gemiddelde score: 7,6
Vlot in actie gekomen, maar mijn wens om de schade niet meteen te laten herstellen en eventueel te laten afkopen, is genegeerd.
H.C.Confurius
| Gemiddelde score: 7,5
Alles is openlijk en zeer duidelijk en op de klant gericht.
Gemiddelde score: 7,5
Ben tevreden over Nationale-Nederlanden wat betreft mijn verzekeringen. Ze denken goed mee als ik schade heb. Bij het informeren naar verzekeringen was de uitleg niet helemaal duidelijk, en ook bij de schriftelijke correspondentie was alles niet... Lees verder » gelijk duidelijk en moeilijk leesbaar. De premies zijn niet laag, maar de afhandeling bij schade is prima.
H.de Beer
| Gemiddelde score: 7,5
Nationale-Nederlanden doet al jaren mijn overbruggingssalaris van mijn ex-baas ING naar alle tevredenheid.
B. Volder
| Gemiddelde score: 7,4
Ik ben ook voor stormschade verzekerd. Mijn koekoeksklok is van de muur gevallen door een harde windvlaag door een openstaande deur, maar toch kreeg ik geen vergoeding, terwijl het naar mijn mening wel onder stormschade valt. Ik ben er al zeker tien... Lees verder » jaar verzekerd, de meldingen die ik gedaan heb in die tijd zijn op één hand te tellen, en toch heb ik maar één keer 'uit coulance' een vergoeding gekregen.
Gemiddelde score: 7,4
Prima verzekeraar, goed en duidelijk verwoord en houdt zich aan afspraken!
L.W.de Goeij
| Gemiddelde score: 7,3
Ik heb vertrouwen in Nationale-Nederlanden en vertrouw er ook op als er schade is dat dat wordt vergoed.
Bos
| Gemiddelde score: 7,3
Alleen een nieuwe verzekering afgesloten. Geen idee hoe het gaat met schadeafhandeling.
G.Roelofs
| Gemiddelde score: 7,2
Een goede tussenpersoon is essentieel.
W. Bloemers
| Gemiddelde score: 7,1
Ik ben bijna twee maanden bezig geweest om de verzekering van mijn oude naar mijn nieuw auto over te schrijven. Bijna acht telefoontjes later (van mijn kant en zeer lange wachttijden) was er eindelijk iemand die het begreep en de oude auto heeft... Lees verder » afgemeld en de nieuwe gewoon opnieuw (als nieuwe verzekering) heeft aangemeld. Waarom simpel doen als het ook moeilijk kan?
Eef Hofstra
| Gemiddelde score: 7,1
In verband met het overlijden van mijn echtgenoot moeten alle verzekeringen op mijn naam gezet worden.
Gemiddelde score: 7,1
Vakkundig en snel opgelost.
Gemiddelde score: 7,0
Een verzekeraar die duidelijk is.
J. Troost
| Gemiddelde score: 7,0
Ik was verzekerd bij RVS, deze is overgenomen door Nationale-Nederlanden. Ik heb daarna gelukkig geen contact gehad met Nationale-Nederlanden. Er is niets gebeurd waarvoor ik de verzekering nodig heb.
Gemiddelde score: 7,0
Goed contact, dekkingsvoorwaarden zijn wat minder.
Patricia
| Gemiddelde score: 6,9
Over Nationale-Nederlanden zijn wij zeer tevreden. Helaas hebben wij een keer de fout gemaakt om er een tussenpersoon tussen te zetten waardoor alles nu via dat kantoor moet in plaats van rechtstreeks. De enige mogelijkheid om dat weer ongedaan te... Lees verder » maken, is alles op te zeggen en weer opnieuw aan te melden. Het is nooit onze bedoeling geweest om niet meer rechtstreeks via Nationale-Nederlanden verzekerd te zijn.
Gemiddelde score: 6,9
Goede ervaring mee en de meldingen worden netjes afgehandeld.
Gemiddelde score: 6,9
Maak al jaren gebruik van Nationale-Nederlanden en heb geen klachten, maar ben in het algemeen niet tevreden over het afhandelen van schade door verzekeraars.
Gemiddelde score: 6,8
Een goede en duidelijke verzekeraar.
Petra
| Gemiddelde score: 6,8
Goed gevoel, nooit problemen gehad.
Gemiddelde score: 6,7
Duidelijke en heldere formulieren, echter wel zelf invullen (geen hulp daarbij). Dit was anderzijds ook niet echt nodig.
Gemiddelde score: 6,6
Gewoon tevreden.
W palm
| Gemiddelde score: 6,6
Ze zijn klantvriendelijk.
C.L.Hougee
| Gemiddelde score: 6,6
Betreft een zogenaamde Ruslandverklaring voor reis naar Rusland. Via mijn ziektekostenverzekering had ik deze binnen één uur, maar via Nationale-Nederlanden (doorlopende reisverzekering) wacht ik nu al vier weken. Inmiddels is een fout toegegeven en wordt eraan gewerkt. Binnen tien dagen!
I.nieuwland
| Gemiddelde score: 6,4
Betere uitleg van producten.
B. Bosma
| Gemiddelde score: 6,4
De schade is afgehandeld zoals je dat als betalende klant mag verwachten.
Gemiddelde score: 6,0
Heb nog geen schade gehad, dus geen ervaring met de schadeafhandeling van Nationale-Nederlanden.
W. de Vries
| Gemiddelde score: 6,0
Heb het idee dat je een nummer bent. Al jaren (sinds 1981) hypotheek en verzekeringen, maar krijg niet het gevoel gewaardeerd te worden als klant.
Gemiddelde score: 5,9
Mijn mening is zeer gekleurd door de prijs die ik moet betalen en dat als ik dan iets moet claimen, ik dit eigenlijk beter niet kan doen in verband met terugval in schadevrije jaren of eigen risico of er geen dekking is voor dit specifieke... Lees verder » vraagstuk. De vraag komt dan ook elke keer op waarom ik een verzekering heb. Tja, voor die extreme situatie waar je nooit in terecht hoopt te komen. Ook vind ik dat er te weinig met dergelijke individuen/gezinnen rekening wordt gehouden. Ik lijk te betalen voor die ander die wel (bewust en veelvuldig) claimt. Dat geeft ook een 'naar' gevoel.
Gemiddelde score: 5,9
Ze hadden een fout gemaakt waardoor ik weer moest bellen. De fout is wel hersteld. Of er is foutieve informatie doorgegeven, waardoor het ten nadele uit zou vallen van mij. Ook dit is wel hersteld. Echter het is langer touwtrekken, wat overbodig behoort te zijn.
Gemiddelde score: 5,6
Ik kon heel gemakkelijk mijn schade doorgeven. Er kwam heel snel iemand kijken. En nog iemand. En nog iemand. En nog iemand. Er is iets gerepareerd, maar niet volledig. Kwam iemand kijken, en nog iemand en weer iemand. Zelf diverse keren gebeld. Nu... Lees verder » ben ik bang dat het dadelijk weer gaan inregenen en dat de schade bijzonder groot wordt.
m veenendaal
| Gemiddelde score: 5,5
Het is dat verzekeren moet, maar het liefste heb ik ze niet nodig.
A. van Dam
| Gemiddelde score: 5,4
Ik kreeg de indruk dat de tussenpersoon alleen diende als 'doorgeefluik', had het niet het gevoel dat die echt voor mijn belangen op kwam (zaak is overigens wel naar tevredenheid geregeld).
Gemiddelde score: 5,4
Toevallig loopt er momenteel een schadegeval en dat duurt al vijf maanden. Ik ben dus niet tevreden met Nationale-Nederlanden.
Gemiddelde score: 4,6
Het lijkt alsof je voor schades bent gedekt totdat je een claim indient. Dan blijken er toch weer uitzonderingen te zijn. Conclusie: op zoek naar een andere verzekeraar.
Gemiddelde score: 4,4
Het afhandelen van schade is niet goed verlopen.
Gemiddelde score: 4,2
In het begin van de affaire waarvoor ik hun hulp heb ingeroepen, leek het alsof ik op hen kon rekenen bij het afhandelen van alles, maar dat werd steeds minder. Na de vakantie van de dame die mijn zaak behandelde, kreeg ik slechts een mailtje met... Lees verder » een bijlage van de politie dat zij geen inlichtingen meer kon krijgen van de politie, alles moet via mij lopen. Geen uitleg, geen tip hoe hiermee om te gaan, niets. Ik voel me diep teleurgesteld.
T.C. van Dijk
| Gemiddelde score: 4,0
Ik heb sterk de indruk gehad dat Nationale-Nederlanden, ondanks mijn terechte schade, mij van frauderen verdacht, gebaseerd op hun vragen. Ik heb dat als zeer onprettig ervaren omdat ik volledig te goeder trouw was.
Gemiddelde score: 4,0
Helaas kunnen wij niet overstappen naar een nieuwe woonverzekering. Dit omdat wij schademeldingen van ons huis hebben moeten melden vanuit de bouw (terwijl zij aansprakelijk waren en zij het hebben opgelost). Hierdoor zijn er veel meldingen. Dit is... Lees verder » de reden waarom een nieuwe verzekering ons niet accepteert. Nationale-Nederlanden helpt ons niet om duidelijk overzicht te maken dat alle meldingen niet door Nationale-Nederlanden zijn opgepakt en onze eigen verzekering dus niets heeft hoeven doen. Wij moesten dit voor de zekerheid melden, en dat doe je dan ook. Afgelopen periode dus niks meer gemeld, om te voorkomen dat er meldingen bij komen waar Nationale-Nederlanden niks mee hoeft te doen. De medewerking was zeer nihil.
Gemiddelde score: 3,8
Mij is een ongeval overkomen buiten mijn schuld. Ik fietste en een inhalende auto had een brede aanhanger die in mijn bagagedrager haakte. Daardoor viel ik en beschadigde naar later bleek mijn heup links. Nationale-Nederlanden weigerde de schade te... Lees verder » vergoeden omdat er artrose werd vastgesteld en zij menen dat het ongeval niet tot de heupklachten heeft geleid. Nota bene: gemiddeld ontwikkelt zich al vanaf volwassenschap artrose bij mensen, dus de ongevallenverzekering keert nooit uit. Dat is bedrog.