Nationale-Nederlanden is een financieel dienstverlener met ruim 5 miljoen particuliere en zakelijke klanten in Nederland. Dagelijks zetten onze medewerkers zich in om de financiële toekomst van klanten veilig te stellen. Nationale-Nederlanden is al sinds de negentiende eeuw actief op de Nederlandse markt en biedt verzekeringen, pensioenen, beleggingen en bancaire producten. Het is onderdeel van NN Group, een internationale financiële dienstverlener met een beursnotering aan Euronext Amsterdam (NN).

https://www.nn.nl
2019
  • 2019
  • 2018
  • 2017
  • 2016
7,3 Gemiddeld rapportcijfer
7,3 Algemene tevredenheid
7,5 Klantgerichtheid
7,4 Deskundigheid
7,2 Duidelijkheid
7,0 Vertrouwen
7,5 Contact met verzekeraar
Hoog-Laag
  • Hoog-Laag
  • Laag-Hoog

Klantreacties

ter Braake
| Gemiddelde score: 10
Het is ontzettend fijn dat er bij geval van schade een verzekering achter je staat die je goed helpt en waar je op kan vertrouwen. En uiteraard dat de schade goed gedekt is, doordat onze adviseur ons goed heeft voorgelicht.
P.W.Veijgen
| Gemiddelde score: 10
Prettig gevoel in omgang en samenwerking bij afwerking van mijn reisschade, na ongeval en ziekenhuisopname (tot twee keer toe) van mijn echtgenote plus thuisreis.
E. Boskman
| Gemiddelde score: 9,8
Ik heb in alle jaren dat ik bij hen verzekerd ben altijd prima contact gehad als het nodig was. Ik werd goed geholpen en er werd geduldig met mij gesproken over opties en mogelijkheden, dus vandaar ook mijn antwoorden.
JFC.Kerssens
| Gemiddelde score: 9,2
Het is gewoon een top verzekeraar, chapeau, andere woorden heb ik er niet voor.
A. Minderman
| Gemiddelde score: 9,0
Ze zijn heel klantvriendelijk en bieden zekerheidspakketten aan op ons huishouden afgestemd. Via website contact opvragen en je wordt zo spoedig mogelijk gebeld. Al vele jaren klant zonder problemen.
Tries
| Gemiddelde score: 9,0
Ik had lekkage gehad in mijn keuken en mijn hele laminaat stond bol en strak. Heb gelijk gebeld en werd er de volgende dag over teruggebeld. Ik moest foto's mailen en een offerte. Dit heb ik op maandag naar hun toe gestuurd en vrijdag had ik het... Lees verder » geld op mijn rekening staan. Ondertussen twee maanden verder en ligt er al een nieuwe laminaatvloer in mijn huis. Zeer tevreden en goed geholpen!
Gemiddelde score: 8,5
Mijn schade is nog niet verder in behandeling, omdat de lekkageschade eerst drogen moet. Dus wij wachten nog af.
Gemiddelde score: 8,4
Ik ben al jaren een tevreden klant bij deze verzekeraar.
Gemiddelde score: 8,4
Nationale-Nederlanden is niet de voordeligste schadeverzekeraar, maar als er wat is, staan ze wel voor je klaar. Met raad en daad. Wel zelf vinger aan de pols houden, maar dat is ook puur voor eigenbelang.
J.W. Versluis
| Gemiddelde score: 8,4
Mijn beoordeling is gebaseerd op een aantal keren dat ik mijn verzekeringsmaatschappij echt nodig had en zij hebben prima werk geleverd. Snelle reactie, komen afspraken na, communiceren helder en duidelijk en nemen de zorgen die je hebt snel weg.
Meer lezen »
Nora
| Gemiddelde score: 8,3
Ik heb weinig contact met de verzekering, maar in het verleden goed geholpen toen ik met vragen zat.
W.Blijleven
| Gemiddelde score: 8,2
Het is fijn als een schademelding goed wordt begrepen en snel wordt afgehandeld.
Gemiddelde score: 8,1
Via verschillende werkgevers heb ik polissen bij Nationale-Nederlanden. Dat vind ik zeer onoverzichtelijk. Ik zou het fijn vinden als alles wordt samengevoegd naar één polis. Dat maakt het voor mij overzichtelijk. Veel te vaak krijg ik brieven over mijn pensioenpolissen. Echt onnodig!
A.Kleinschmidt
| Gemiddelde score: 8,0
Verzekerd via internet, duidelijke website, goede bevestiging van de afspraken.
Gemiddelde score: 8,0
Veel ervaring heb ik niet, want ik heb nog nooit schade gehad in de ruim 50 jaar dat ik verzekerd ben.
Henk Horrik
| Gemiddelde score: 8,0
Ik heb twee keer gebruikgemaakt van een schade en eenmaal heb ik beroep gedaan op Mijn Rechtsbijstand, zeer tevreden, loopt nog.
Gemiddelde score: 7,8
Duidelijk en prijsgunstig.
Gemiddelde score: 7,7
Het is gewoon goed geregeld en ik hoef mij er verder niet druk over te maken.
Poelstra
| Gemiddelde score: 7,6
Wij hebben tot nu toe geen schade gehad.
Gemiddelde score: 7,5
Heeft de juiste verzekering voor mij en de juiste informatie. Wat mij wel tegenstaat, is dat het verdienmodel vooraan staat.
Gemiddelde score: 7,5
Nationale-Nederlanden heeft mij goed geholpen na een inbraak en nadat we schade hadden op een vakantie.
S. Kocak
| Gemiddelde score: 7,4
Bekend en gewaardeerd verzekeraar.
Gemiddelde score: 7,4
Ik heb niet bewust gekozen voor Nationale-Nederlanden: mijn inboedelverzekering is reeds een paar keer overgenomen door een andere maatschappij, maar al denkelijk tien jaar 'niet nodig gehad'.
j.Kranenburg
| Gemiddelde score: 7,4
Begonnen bij andere verzekering. RVS overgenomen door Nationale-Nederlander, maar één keer schade auto verder nog nooit gebruik gemaakt van verzekering.
Gemiddelde score: 7,4
Wij dienen te weinig een claim in om echt objectief te kunnen zijn. Die ene keer dat wij een claim, na een inbraak, hebben ingediend, zijn wij goed geholpen.
Gemiddelde score: 7,4
Nationale-Nederlanden reageert vlot bij een schademelding en zijn duidelijk en transparant.
Gemiddelde score: 7,2
Alles loopt soepel. Verder geen gebruik gemaakt in het afgelopen jaar.
Gemiddelde score: 7,2
Vlotte afhandeling en uitkeringen van de geleden schade.
Gemiddelde score: 7,1
Vond het prettig om een tussenpersoon te hebben.
Gemiddelde score: 7,1
Door vrienden was geadviseerd een schade, veroorzaakt door onze eigen kat, te melden bij de schadeverzekeraar. Dit werd probleemloos toegekend en vergoed.
Gemiddelde score: 7,0
Ik ben heel tevreden over Nationale-Nederlanden. Ben goed geholpen met mijn schade. Nadat ik de factuur had opgestuurd en er iemand is komen kijken, stond even daarna snel het geld op mijn rekening.
Gemiddelde score: 7,0
Jaren geleden een schadegeval gehad, schuurbrand. Nationale-Nederlanden vergoedde alle schade zonder moeilijk te doen. De medewerker aan de telefoon was duidelijk, helder en nam ook de tijd om mij te woord te staan. Jammer is wel dat het... Lees verder » totaalpakket (WA-, inboedel-, reis- en rechtsbijstandverzekering) in de loop der jaren is opgeknipt en ondergebracht bij andere verzekeraars. Het mooie aan het (oude) totaalpakket was nou juist dat ik voor alle verzekeringen slechts één partij hoefde te benaderen.
Gemiddelde score: 6,9
Ik moet zelf bellen om een update te krijgen in de lopende zaak van de schade. Ze laten het verhaal van de tegenpartij maar op z'n beloop.
JB Timmers
| Gemiddelde score: 6,8
Ben in de omstandigheid dat ik maar zelden contact heb gehad met Nationale-Nederlanden maar als het zover is, hoop ik dat ze mij dan goed helpen.
Gemiddelde score: 6,8
Ik heb een fijn gevoel over Nationale-Nederlanden. Wanneer het nodig is, ontvang ik brieven met informatie en vaak wordt er jaarlijks contact opgenomen vanuit hunzelf om na te lopen of de verzekeringen nog passen/er veranderingen nodig zijn.
Gemiddelde score: 6,8
De reactietijd op een vraag die niet onmiddellijk is te beantwoorden, is soms te lang. Ik moet soms zelf weer contact opnemen.
Gemiddelde score: 6,6
Ik heb de laatste jaren geen schade gemeld bij mijn verzekeringsadviseur.
Gemiddelde score: 6,4
Via mijn werkgever heb ik een extra verzekering bij Nationale-Nederlanden voor arbeidsongeschiktheid. Communicatie is oké, verder is dit iets doorlopends waar weinig tot geen contact voor nodig is, behalve de jaarlijkse wijzigingen in tarieven en voorwaarden.
Gemiddelde score: 6,3
Schadevergoeding snel afgehandeld nadat er eindelijk een schikking was getroffen. Maar voordat dit gebeurde, duurde het heel lang alvorens er een bericht kwam over de stand van zaken tot op dat moment.
Gemiddelde score: 6,3
Schades die ik gehad heb, zijn correct afgehandeld.
Gemiddelde score: 6,3
Wij hebben alleen een ongevallenverzekering bij Nationale-Nederlanden. Deze loopt al jaren. Geen idee of het nog actueel is. Wij horen ook nooit wat van hen, alleen de rekening, die komt trouw.
W. Horstermans
| Gemiddelde score: 6,2
Vanaf de crisis in 2008 heb ik geen echt vertrouwen in banken en verzekeraars. In hun reclames doen ze of ze filantropische organisaties zijn, maar eigenlijk alleen oog hebben voor de beleggers. Ik kan echter niet zonder en zie ze als een noodzakelijk kwaad.
Gemiddelde score: 5,7
Persoonlijk geen problemen met uitkeren bij kleine schades, echter wanneer de schades groot zijn, denk aan huisbrand of iets dergelijks hebben we op de televisie kunnen zien dat verzekeraars de mensen in de kou laten staan.
G. Horlings
| Gemiddelde score: 5,5
Ik mis het persoonlijk contact. En ik weet verder niet eens meer hoe ik verzekerd ben. De brieven die ik krijg, begrijp ik niet meer vanwege mijn herseninfarct.
A.Boon
| Gemiddelde score: 4,8
RVS is overgenomen door Nationale-Nederlanden. Nu blijkt dat de verzekering zoals deze was niet compleet overgenomen is geworden. Schade veroorzaakt door inwonenden in huis zit niet meer in het pakket. Hierover had ik graag contact gehad vooraf... Lees verder » wijziging polis waarbij men mij dit persoonlijk had medegedeeld. Nu kom ik daar pas achter bij een schade, niet netjes en of klantgericht. Deze wijziging had schriftelijk vermeld moeten worden. Het afdoen met 'lees de polis maar' volstaat in deze in mijn mening niet. Dit was een te drastische wijziging met nu dan best een duur probleem.
Mw. W. Bloemers
| Gemiddelde score: 4,7
Nationale-Nederlanden is een grote verzekeringsmaatschappij. Ik heb wel een beetje vertrouwen in deze maatschappij. Al was het vorig jaar toch wel heel moeilijk om mijn autoverzekering over te schrijven op mijn nieuwe auto. Na een aantal weken is... Lees verder » het dan toch eindelijk gelukt, maar er waren wel diverse telefoongesprekken voor nodig. Uitkering van verzekering na overlijden echtgenoot ging daarentegen heel soepel. Alle lof.
F.Derksen
| Gemiddelde score: 3,5
De verzekering wordt mooi verkocht, maar niemand legt de kleine letters uit. Deze zijn voor een leek gewoon net zo duidelijk als Latijn. Dus als je er gebruikt van wil maken, helaas de kleine lettertjes zorgen wel voor een uitzondering.
J. Jansen
| Gemiddelde score: 2,9
Het is onpersoonlijk, eerst een keuzemenu, dus geen mens die de telefoon aanneemt, dan nog een wachttijd die veel te lang is. Al met al geen service als je wilt bellen. Is dat nou zo moeilijk te begrijpen?