NowGo is een jong online verzekeringsmerk. Als jongste lid van dezelfde familie als Reaal en Zwitserleven is verzekeren voor ons niets nieuws. Wél maken we verzekeren voor jou graag makkelijker, sneller en inzichtelijker. Met heldere taal en zo volledig mogelijke informatie. Zo regel je het gewoon allemaal zelf. Je maakt altijd de juiste keuze, tegen een scherpe premie.

https://www.nowgo.com/
2018
  • 2018
  • 2017
  • 2016
7,1 Gemiddeld rapportcijfer
7,3 Algemene tevredenheid
7,1 Klantgerichtheid
7,1 Deskundigheid
7,1 Duidelijkheid
7,0 Vertrouwen
6,9 Contact met verzekeraar
Hoog-Laag
  • Hoog-Laag
  • Laag-Hoog

Klantreacties

Gemiddelde score: 10
Toen ik een schade heb gemeld, is deze naar volle tevredenheid afgehandeld.
T.R. Caris
| Gemiddelde score: 10
Een no-nonsens verzekering met de best beschikbare hulp van DAS Rechtsbijstand.
L.M.Wolzak
| Gemiddelde score: 9,6
Mijn vraag aan de verzekering werd via chat snel beantwoord en verandering snel geregeld.
JCH Groenewoud
| Gemiddelde score: 9,4
NowGo is een voordelige verzekering, maar vooral zeer behulpzaam bij vragen of schademeldingen. Ik ben al jaren bij hen verzekerd en dat blijft ook zo!
R.Versteeg
| Gemiddelde score: 9,1
Reeds lang verzekerd bij voormalig Proteq, nu nowGo, en slechts één keer nodig gehad. Deze claim werd zeer netjes en snel afgehandeld.
T. de Water
| Gemiddelde score: 9,0
De verzekeraar communiceert helder en duidelijk.
Gemiddelde score: 8,9
Het meedenken in mogelijkheden en oplossingen vond ik verrassend, vooral omdat er in het belang van de cliënt werd gedacht en niet in belang van de verzekeraar.
Gemiddelde score: 8,8
Hagelschade aan het woonhuis werd in behandeling genomen en keurig behandeld, ondanks dat de schade een half jaar na de bui ontdekt werd. Een claim op de WAP-verzekering werd met alle begrip voor de situatie behandeld.
Gemiddelde score: 8,8
Ik vind de presentatie en de voorwaarden duidelijk. Tot nu toe niets geclaimd, dus geen ervaring.
Hr. Scholten
| Gemiddelde score: 8,7
Kreeg een duidelijk antwoord op mijn vraag. Kon helaas geen scootmobielverzekering afsluiten bij hun.
Meer lezen »
Gerard H
| Gemiddelde score: 8,6
Het eerste contact was telefonisch en ik werd uitstekend geholpen. Ook werd nog verteld over de dekking. Bij het tweede telefoontje werd al duidelijkheid gegeven.
Gemiddelde score: 8,6
Ik ben goed geïnformeerd over de wijzigingen die zijn doorgevoerd. Ze stellen me op tijd en goed op de hoogte wat mijn verzekering betreft.
H.F. de Wit
| Gemiddelde score: 8,6
Ik werd vlot en ook goed geholpen naar aanleiding van mijn vraag over een mutatie op mijn rechtsbijstandverzekering.
F.J.J.M.Klein
| Gemiddelde score: 8,6
Het is een nieuwe maatschappij, maar ik was al lang bij de voorganger verzekerd, dus geen probleem met de overgang.
R.Baveld
| Gemiddelde score: 8,5
Tot nu toe gelukkig nog niet vaak contact gehad met de verzekering in verband met schade, maar de paar keer dat het wel nodig was, is alles snel en correct afgehandeld.
Johan
| Gemiddelde score: 8,5
Het is niet nodig geweest contact te zoeken.
G. Nieuwenhuis
| Gemiddelde score: 8,5
Zijn nu al twee jaar hier verzekerd. Eén keer problemen gehad met onze auto op vakantie waarbij hun reisverzekering ons weer op weg heeft geholpen. Pechhulp compleet geregeld en we hoefden daarvoor niks aan eigen risico te betalen. Hebben een goede dekking en zijn niet duur.
A. Zanders
| Gemiddelde score: 8,4
Ben pas een paar maanden bij deze verzekeraar.
Gemiddelde score: 8,3
Ik maak zelden gebruik van een schadeverzekering, dus vooral gekeken naar prijs-dekkingverhouding. Die was bij nowGo goed en duidelijke communicatie via e-mail.
Gemiddelde score: 8,2
Goed geholpen bij het annuleren van een reis.
J. Jansen
| Gemiddelde score: 8,1
Komt zeer transparant over. Alle wijzigingen, ook naar hun nieuwe site, zijn vlekkeloos verlopen. Je wordt goed op de hoogte gehouden. Telefonisch contact tegen normaal beltarief. Ben al tien jaar met vijf verzekeringen bij deze maatschappij, eerder genaamd als Proteq/Zelf.
Gemiddelde score: 8,0
Alles is eenvoudig online te regelen.
Gemiddelde score: 8,0
De medewerker was vriendelijk en deskundig. Heeft mijn vraag duidelijk beantwoord.
J.Putman
| Gemiddelde score: 8,0
Ik ga ervan uit dat nowGo op dezelfde voet doorgaat als Proteq heeft gedaan.
H. Zandvliet
| Gemiddelde score: 8,0
Ik ben een tevreden klant, moet alleen nog wennen aan de naam 'nowGO'. Dat is wel een minpuntje.
Henri
| Gemiddelde score: 8,0
Op zich ben ik tevreden over de verzekering. Ze geven duidelijke informatie en zijn hulpvaardig. Minpunt is wel dat toen ik ze echt nodig had bij een adreswijziging en verandering van de verzekering ze niet konden helpen.
Loes
| Gemiddelde score: 7,9
Duidelijke no-nonsens verzekeraar, redelijk geprijsd en telefonisch goed te bereiken en nieuwe verzekering is zo geregeld. Ik heb gelukkig nog geen schade gehad, dus ik weet niet hoe de hulp en afwikkeling is bij nowGo.
Henk
| Gemiddelde score: 7,9
Doet niet moeilijk bij declaraties en beantwoordt telefonische vragen snel en correct. Houdt zich aan zijn woord.
Gemiddelde score: 7,9
Gewoon goed en niet duur.
Gemiddelde score: 7,8
Alle gemelde schades zijn tot nu toe netjes en naar alle tevredenheid afgehandeld. Op de website is altijd alle informatie voorhanden. Een verbeterpunt kan zijn om de doorlooptijd beter te communiceren met de klant. Het is begrijpelijk dat je soms... Lees verder » langer moet wachten voor iets is afgehandeld, maar dat is niet altijd duidelijk.
Stefan K.
| Gemiddelde score: 7,8
Prima autoverzekering voor een goede prijs.
Gemiddelde score: 7,8
NowGo is klantvriendelijk en heeft een heldere manier van communiceren. Wel werd tegelijkertijd met de naamswijziging van Proteq naar nowGo een forse premieverhoging doorgevoerd op mijn autoverzekering.
Gemiddelde score: 7,8
Ik ben tevreden. Ik heb een keer schade gehad aan mijn raam en dat is vergoed.
Gemiddelde score: 7,7
We hebben nooit geen klachten gehad en we zijn er al lang bij.
Gemiddelde score: 7,7
Op zich ben ik wel tevreden. Echter had ik één jaar geleden verzekeringen afgesloten bij Zelf en is mij niet geïnformeerd dat het nowGo ging worden. Daar moest ik bij de afschrijving van mijn bankrekening achter komen, wat ik erg slordig vind.... Lees verder » Tevens had ik onlangs onze reisverzekering geannuleerd en daarbij een bevestiging ontvangen met einddatum. Toch is er een week later geld afgeschreven. Als ik dit niet had opgemerkt en contact had opgenomen, betwijfel ik of ze er zelf mee gekomen waren. Een schade aan inboedel hebben ze wel netjes uitbetaald.
Gemiddelde score: 7,7
Over het algemeen ben ik heel tevreden over mijn verzekering, het contact en de snelheid. In mijn geval duurde het heel lang om een schade geregeld te krijgen omdat ik van het kastje naar de muur gestuurd werd en ze mijn formulieren kwijt waren. Maar dit was een incident.
Gemiddelde score: 7,7
Ik had een vraag over het afsluiten van een inboedel- en opstalverzekering voor een tweede woning. Dit is in heldere bewoording telefonisch toegelicht en ik heb uiteindelijk zelf de verzekering afgesloten.
Gemiddelde score: 7,6
Over het algemeen goede ervaringen, wel goed de kleine lettertjes lezen.
Gemiddelde score: 7,6
Sorry, recensies zet ik om voor de hand liggende redenen alleen op onafhankelijke websites.
E. van Ool
| Gemiddelde score: 7,6
Afsluiten gaat heel makkelijk, omdat alles rechtstreeks gaat via internet. Daarbij zijn ze scherp in de premie. Dus waar voor je geld.
A.van Garderen
| Gemiddelde score: 7,6
Heb een reisverzekering. Heb nog nooit iets geclaimd. Alleen maar af en toe van Europa naar werelddekking gewijzigd. Dat is mijn enige ervaring met nowGo.
T.W. van Dijk
| Gemiddelde score: 7,6
Gewoon een verzekeraar die helder is in voorwaarden en uitleg van hun producten. Enige minpunt is dat men niet helder is qua "poliskosten". Soms wel vermeld, maar nergens op facturen terug te vinden.
Gemiddelde score: 7,6
Met spoed informatie en bevestiging nodig in verband met aankoop nieuwe auto en dus overzetten van verzekering van oude naar nieuwe auto. Telefonisch onbereikbaar. Te late reactie op e-mail. Leverde spanning en stress op en maar net op tijd... Lees verder » bevestiging dat alles oké was en ik dus met een gerust hart mijn nieuwe auto kon ophalen.
Gemiddelde score: 7,5
Ik vind het erg onprettig dat ik een onderzoek krijg voorgelegd door Kantar, waaruit blijkt dat daar bekend is dat ik een verzekering heb bij nowGo. Dit heb ik zelf beslist nooit doorgegeven.
Gemiddelde score: 7,5
Na het oplopen van schade aan de woning en kosten gemaakt te hebben ten behoeve van reparatie heb ik nowGo benaderd om de gemaakte kosten te vergoeden. Dit was een eenvoudig proces waarin ik het benodigde materiaal (foto's en facturen) kon uploaden... Lees verder » en binnen een week had ik uitsluitsel en zelfs betaling van de gemaakte kosten binnen.
Gemiddelde score: 7,5
Geen ervaring nog met nowGo.
Gemiddelde score: 7,5
We zijn erg tevreden. Ik heb gebeld om de verzekeringen aan te passen omdat we een kleine meid hebben gekregen.
HvT
| Gemiddelde score: 7,3
Verzekeraars zijn over het algemeen sneller met het innen van premies dan met het doen van uitkeringen.
h van wijk
| Gemiddelde score: 7,3
In mijn geval goed geholpen door nowGo en denkt ook met me mee.
J Tange
| Gemiddelde score: 7,3
Afsluiten ging erg makkelijk. Info via mail was niet veel, maar genoeg. Ik ben voorlopig voorzichtig met al te hoge cijfers, omdat bij schade altijd nog moet blijken hoe de verzekeraar reageert, maar voorlopig een positieve indruk.
R. Gummels
| Gemiddelde score: 7,3
Via e-mail verzekering beëindigd. Bevestiging gehad van beëindiging, echter bleef er geld afgeschreven worden. Bleek dat de beëindiging nooit is doorgekomen.
J.C.M. Ketting-v.d. Broek
| Gemiddelde score: 7,3
Gelukkig heb ik ze niet vaak nodig gehad maar de twee keer dat het noodzakelijk was, werd er correct, snel en duidelijk gehandeld.
n.rademakers
| Gemiddelde score: 7,3
Heb nog geen schade gehad.
Gemiddelde score: 7,2
Ik heb tot nog toe geen contact gehad met nowGo.
A
| Gemiddelde score: 7,2
Goedkoop en makkelijk te regelen verzekering zonder poespas (digitaal veel zelf te regelen).
Gemiddelde score: 7,2
Altijd een goede autoverzekering gehad toen dit nog Proteq was, maar hier vertrokken toen bleek dat ze aan "leeftijdsdiscriminatie" doen door de verzekeringspremie voor de auto met ingang van 70-jarige leeftijd jaarlijks flink te verhogen ondanks... Lees verder » veertig schadevrije jaren. Toen alles hier weggehaald op mijn opstalverzekering na. Voorheen had ik hier vijf polissen, nu nog slechts één om bovengenoemde reden.
H.C.Verdun
| Gemiddelde score: 7,1
Ik heb jarenlang geen claim hoeven in te dienen, dus het is wat moeilijk om de verzekeraar goed te beoordelen.
J. Volder
| Gemiddelde score: 7,1
Het is allemaal helder en duidelijk en heeft een goede prijs-kwaliteitverhouding.
Gemiddelde score: 7,0
Mijn autoverzekering viel eerst onder Proteq maar dat is doorgeschoven naar nowGo. Heb hier nog enkel contact mee gehad op wat e-mails van hun na.
Gemiddelde score: 7,0
Het is een beetje lastig om een mening te geven omdat onze verzekeringen overgenomen zijn door nowGo en ik dus nog niet goed weet hoe nowGo als verzekeraar is.
Gemiddelde score: 7,0
Heb tot heden nog niets van doen gehad met deze verzekering. Ik was eerst bij een ander die haar zaken heeft over gegeven.
Gemiddelde score: 7,0
NowGo is de rechtsopvolger van mijn vorige verzekering waarmee ik nog geen ervaring heb, vandaar mijn score van gemiddeld 7.
Gemiddelde score: 7,0
Ik heb geen ervaring met nowGo, want deze verzekering heeft Zelf overgenomen.
Gemiddelde score: 7,0
Goede verzekering, alles zelf regelen via internet tegen een marktconforme prijs.
M. Van Ginkel
| Gemiddelde score: 7,0
Snel contact, duidelijk geïnformeerd. Iemand die wist waar ik het over had en die me snel kon helpen. Ook heel fijn dat ik binnen enkele dagen de nieuwe polis in huis had, zonder dat ik hier om hoefde te vragen.
Gemiddelde score: 7,0
Via het melden van mijn schade kreeg ik geen vergoeding. Er werd van één kant gezegd dat ik geen recht had op een vergoeding en daarmee was het klaar, terwijl ik aan de hand van de polis bewijs had dat mijn schade gedekt zou zijn. Op de klacht die... Lees verder » ik naar de klantenservice stuurde, kwam geen reactie. Toen ik vervolgens een klacht stuurde naar de directie (per post) met bewijsstukken, kwam er heel snel een reactie en kreeg ik aan de hand an mijn overtuigende bewijs wel de vergoeding. Tip aan nowGo: maak het makkelijker voor de klant om reactie te kunnen geven op afwijzing bijvoorbeeld door iets per mail te sturen en daar dan per telefoon op terug te komen, zodat enerzijds bewijsstukken per mail te overleggen zijn en het vervolgens goed uitgesproken kan worden per telefoon. Nu moest ik eigenlijk een stap te veel doen (klacht opsturen per brief) voordat ik telefonisch het een en ander goed kon uitleggen.
Gemiddelde score: 7,0
Waren verzekerd bij Zelf. NowGo verder geen contact mee gehad, is alleen de naam die op het afschrift staat.
Ineke B
| Gemiddelde score: 6,9
Nog weinig ervaring, geen problemen gehad dus ik kan de verzekering niet inhoudelijk beoordelen. Tot dusver gewoon tevreden.
Hans specht
| Gemiddelde score: 6,8
NowGo is veranderd in een internetverzekeraar.
Jan
| Gemiddelde score: 6,8
Ik heb slechts een inboedel- en opstalverzekering bij nowGo, waar ik in het algemeen tevreden over ben. Wel was ik zeer ontevreden toen ik een aantal jaren geleden stormschade had. Na een storm was ik bezig met hoe te herstellen toen er weer een... Lees verder » storm opstak en de schade groter werd. Voor mij was dat een grote schade, maar Proteq maakte er twee schades van met twee keer eigen risico. Ik heb toen een geheel nieuwe schutting laten plaatsen (zeer degelijk). Natuurlijk hoefde Proteq niet de hele schutting te vergoeden, maar de fooi waar ik mee afgescheept ben, maakte me erg boos. Omdat Proteq nog steeds de goedkoopste was, ben ik gebleven.
Gemiddelde score: 6,6
Het ging om een beperkte schade die uiteindelijk binnen het eigen risico viel.
Gemiddelde score: 6,6
De schade was mijns inziens zeer beperkt ,maar er werd een bedrag van 930 euro uitbetaald. Volgens mij een veel te hoog bedrag.
Gemiddelde score: 6,5
Ik heb nog geen schade hoeven claimen, pas op dat moment zal de verzekeraar zich daadwerkelijk kunnen/moeten bewijzen naar mij als klant.
Gemiddelde score: 6,5
Geen dure verzekering voor wat er verzekerd is volgens de voorwaarden. Heb echter nog nooit de proef op de som mogen nemen, want ik heb nog nooit schade gehad.
Gemiddelde score: 6,5
Betrouwbaar en vrij goedkoop.
Gemiddelde score: 6,5
Geen mening.
P. Nicolaas
| Gemiddelde score: 6,4
Ik heb nowGo benaderd om mijn reisverzekering op te zeggen. Ik had de polis bij Proteq lopen en die heb ik overgeheveld naar nowGo. Omdat, door omstandigheden, ik voorlopig niet aan reizen toekom en ik zag dat in de polisvoorwaarden ineens een hoger... Lees verder » eigen risico was opgenomen, heb ik besloten per asap de verzekering te beëindigen wat heel soepel ging. Alleen daarvoor dus een redelijk goede beoordeling.
Gemiddelde score: 6,3
In de eerste plaats vind ik nowGo een rare naam voor een verzekering. In de tweede plaats kan ik (nog) niets zeggen over mijn ervaring met nowGo, omdat ik (behalve brieven/rekeningen met betrekking tot voortzetting van polissen) die niet heb.
R. van Noord
| Gemiddelde score: 6,2
Niet alles online laten regelen, maar ook een mogelijkheid als je wat wilt vragen toch telefonisch kunnen bellen. Dit is heel belangrijk, als je iets niet kan vinden op de website.
Gemiddelde score: 6,2
Goede prijs-kwaliteitverhouding voor deze verzekeraar.
J. Hoogerwerf
| Gemiddelde score: 6,2
Schade aan goederen aan derde gehad, niet uitgekeerd. Schade aan eigen spullen gehad, niet uitgekeerd.
W. Moonen
| Gemiddelde score: 6,2
Als je in het algemeen een matig vertrouwen hebt in álle verzekeraars, kan mijn mening over nowGo nauwelijks beter zijn, eerder slechter omdat ik nog geen enkele ervaring met ze heb.
Gemiddelde score: 6,0
Rechtsbijstand en reisverzekering bij hen voor een redelijke prijs.
Gemiddelde score: 6,0
Ik heb geen contact gehad.
Ali
| Gemiddelde score: 5,9
Heb contact gehad en word doorverwezen naar DAS. Die kan niets met mijn klacht, zegt hij. Vroeger ook al problemen gehad. Konden ze ook niets. Toen zelf opgelost en geld toegewezen gekregen. Ik ben dus helemaal niet tevreden.
W.J. Uiterwijk
| Gemiddelde score: 5,8
In het verleden heb ik qua rechtsbijstand een heel vervelende ervaring gehad met toen nog Proteq. Omdat ik geen rechtsbijstandverzekering wil afsluiten bij de verzekeraar van mijn andere verzekeringen ben ik bij Proteq gebleven, maar ik kijk uit naar iets anders.
R. Van Bruggen
| Gemiddelde score: 5,7
Schade gehad/veroorzaakt op 5/4/2018. Weet nog steeds niets over stand van zaken, of de zaak (volledig) afgehandeld is/consequenties voor mij op de BM-schaal . Was eerste ongeval na negentien jaar schadevrij!
Gemiddelde score: 5,6
Mijn verzekering was eerst via Proteq en plotseling werd het zonder bericht nowGo. Geen brief, geen polisbrief, niets ontvangen. Ook blijken enkele voorwaarden versoberd te zijn.
Gemiddelde score: 5,6
Gekozen voor nowGo op basis van premie en voorwaarden. Toen was men nog telefonisch bereikbaar. Nu niet meer.
Gemiddelde score: 5,5
Ik werd via een e-mail op de hoogte gebracht dat mijn verzekering overgegaan was naar nowGo. Ik heb hier niet om gevraagd en word geconfronteerd met een fait accompli. Ik heb ook geen ervaring met deze verzekeraar.
Gemiddelde score: 5,5
Het is voldoende, maar deskundigheid en duidelijkheid kan beter.
Gemiddelde score: 5,4
Voor het melden van de schade werkte de website niet. Er konden geen foto's worden geüpload en informatie doorgezet. Hierna gebeld. Medewerker snapte niet dat de schade op een derde verhaald moet gaan worden en dat dat geen no-claimconsequentie... Lees verder » voor ons heeft. We hopen dan ook dat het goed is gegaan en dat we geen terugval in jaren hebben.
P.F. Heus
| Gemiddelde score: 4,7
Nadat de verzekering overgegaan is naar nowGo per mail geprobeerd om twee relatienummers op één te krijgen. Toen dat niet lukte, is er telefonische contact geweest waarbij ik zeer onbeschoft te woord werd gestaan. Als ik weer meer tijd heb, zal ik zeker overstappen.
H.A.J. van der Ploeg- van Zuilen
| Gemiddelde score: 4,1
Op een e-mail van Now Go heb ik gereageerd, moet nog steeds antwoord krijgen. Zeker al drie maanden geleden.
A.M.M. Bulters
| Gemiddelde score: 4,0
Kwam er ineens achter dat zij, zonder vooraf bericht, een verzekering hadden overgenomen van een mij bekende verzekeraar.
Gemiddelde score: 2,8
Verzekeraars zijn winstgericht en dus erop gericht de klant zo weinig mogelijk uit te keren.
Gemiddelde score: 2,7
Je kan niet rechtstreeks met ze bellen. Als je ze dan gesproken hebt en je hebt iets afgesproken, doen ze het niet. Tot twee keer toe (reisverzekering omzetten van Europa naar wereld). Toen onze dochter terug was van haar reis kon het geregeld worden. Toen hebben we opgezegd.
Gemiddelde score: 1,7
Bellen kon niet, uiteindelijk Messenger ingezet en hier werd onbeschoft naar mij gedaan. Ik bleef uiteindelijk ook niet meer zo netjes, dat moet ik toegeven. Ze wilde mij in eerste instantie geen telefoonnummer geven, die had ik nodig om op te... Lees verder » zeggen, maar na wisseling van de wacht kreeg ik toch een nummer. U wilt niet weten wat ik daar te horen kreeg, want het nummer was niet voor klanten en dat ik dat zomaar durfde te bellen. Uiteindelijk hebben ze mij gelijk uit de verzekering gedaan, terwijl ik mij netjes aan de opzegtermijn wilde houden. Maar was geen probleem voor mijn nieuwe verzekering, die ging gelijk in.
S.G. Kooijstra
| Gemiddelde score: 1,4
Het niet kunnen hebben van telefonische contact voor toelichten op vragen is bijzonder slecht. Ik overweeg dan ook om mij verzekeringen ergens anders onder te brengen.